Ja, die albums zijn natuurlijk ook niet voor die hard fans bedoeld...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:13 schreef TNA het volgende:
[..]
Met zoveel goede nummers en smaakverschillen daarover (ik vind Old Brown Shoe echt eindeloos veel beter dan Rain) is het onmogelijk om dé verzamelalbums te maken. Maar ik heb de Beatles wel ontdekt via de twee dubbelalbums. Het straalt absoluut genialiteit uit en je hoort dat er ontwikkeling in de muziek ziet.
Met andere woorden: als je de rode en blauwe albums niets vindt zal het nooit wat worden, als je de rode en blauwe albums goed vindt gaat er een wereld voor je open. En mensen die zich 'fan' noemen en alleen die twee dubbelalbums kennen verdienen... het iig niet om zich Beatlesfan te noemen
Vreselijke compilaties inderdaad, maar "Old Brown Shoe" is één van mijn favoriete ondergewaardeerde nummers. Denk alleen niet dat ze 'em om die reden hebben ingesloten op de blauwe LPquote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:41 schreef hello_goodbye het volgende:
[..] En why the **** staat Old brown shoe er op? Alsof dat een betere B-kant was dan RAIN, for crying out loud. Tssssssssssssssssssssss....
Linkje staat al een tijdje op Amazon.com. Ik heb al een aantal weken een leak van "P.S. I Love You" uit de stereo boxset in handen, maar ik betwijfel of-ie echt is. Hij klinkt wel veel beter dan ik ooit gehoord heb. Ook niet echt een goed voorbeeld, aangezien de multi-tracks én de master-tapes van die song vernietigd zijn. De remaster komt van mono vinyl, en is dus niets meer dan een ordinaire Dr. Ebbetts goes Abbey Road Studiosquote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:32 schreef hello_goodbye het volgende:
Via deze link kan je nu ook een stukje van de mono versie van P.S. I love you horen! En ook al is het streaming audio, hij klinkt goed!'k Heb 'm net vergeleken met m'n Ebbetss mono, maar die nieuwe versie is echt wel helderder en opener: je hoort meer detail. Ben ik ERRUG blij mee, want ik vroeg me af of de mono remasters nou echt wel wat zouden schelen met m'n huidige Ebbett's mono. Er lijkt wel wat meer separatie in de stemmen te zitten (ze klinken minder als 1 brom van geluid).
Jep. Het is een vrij eenvoudige ruimte, dus je kunt wel inschatten waar men stond. Alleen lijkt het op films en foto's veel groter (vind ik). En je ziet op bijvoorbeeld de videoclip voor Lady Madonna dat de verlichting vroeger veel minder was.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:41 schreef Aisumasen het volgende:
Wat een geweldige ervaring moet dat zijn! Is het een beetje makkelijk in te denken waar welke opnames zijn gemaakt?
Ja, al wordt er door mij barweinig gewerktquote:Werk je trouwens aan eenzelfde project als waar TheGrandWazoo vorig jaar voor naar Abbey Road is afgereisd?
Ohja, ik dacht dat ik George Martin de mastering-room zag inlopen met een stapel ouwe tapes.quote:Oh ja, peuter even wat inside informatie over toekomstige projecten los bij het personeel![]()
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ken ook lang niet alles, maar laat ik een paar basistips geven:quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:28 schreef blckbb het volgende:
Over een week een ontieglijk lange autoreis naar Texel, iemand aanraders welke nummers ik nodig heb van John Lennon / Paul McCartney / Ringo Starr / George aangezien ik niet alles van hun reportaire ken
Plastic Ono + Imagine, Band on the Run, All Things Must Pass heb ik.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:34 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik ken ook lang niet alles, maar laat ik een paar basistips geven:
John: Plastic Ono band + Imagine + Rock and Roll (persoonlijke favoriet)
Paul: Band On The Run + Снова в СССР (wederom persoonlijke favoriet)
Ringo: Ringo (1973)
George: All Things Must Pass + Concert For Bangladesh
Maar ik heb nog maar een paar solo albums beluisterd, om eerlijk te zijn.
Compilaties zijn wel tof om eens op te zetten, maar persoonlijk vind ik dat je een nummer voor de eerste keer op het oorspronkelijke album moet luisteren. Maar ach, wie ben ikquote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:00 schreef Aisumasen het volgende:
Ik heb het nooit zo op compilaties, maar wil je ook weer niet opzadelen met een ellenlange opsomming van álle albums van Lennon, McCartney en Harrison. I
Ringo niet?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:02 schreef blckbb het volgende:
Ik zal binnenkort eens de hele discografie downloaden van George en John (heb al de hele discografie van McCartney, Beatles en Bob Dylan)
Ja, vind ik dus ook. Maar soms is het lastig kiezen, als een artiest 30 albums gemaakt heeft en 80% daarvan de moeite waard isquote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:04 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Compilaties zijn wel tof om eens op te zetten, maar persoonlijk vind ik dat je een nummer voor de eerste keer op het oorspronkelijke album moet luisteren. Maar ach, wie ben ik
'On the road' (met mijn moederquote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:17 schreef Aisumasen het volgende:
Da's trouwens ook wel weer grappig. Als ik soms mee lees op internationale muziek-fora waar voornamelijk mensen uit de babyboom-generatie posten, valt mijn mond soms open van verbazing. Ik zou bijvoorbeeld zeggen: "Press To Play? Niet McCartney's beste album, en vooral de productie is gedateerd, maar er staan toch zo'n 7 tracks op die ik met plezier draai." Maar daar lees ik dingen zoals: "Press To Play? één keer gedraaid in 1986, en toen weggeven aan een vriend. Daarna nooit meer gehoord". Terwijl in deze tijd ik veel minder in albums indeel, maar meer in liedjes. Ik luister 'on the road' bijna nooit een compleet album (dus inclusief mindere favorieten), maar vaker enkel mijn favoriete liedjes van elk album.
Vind "Снова в СССР" altijd een beetje gekunsteld en glad overkomen... Datzelfde geldt voor z'n "Unplugged"-serie. Komt wat mij betreft uit de saaiste McCartney-jaren.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:23 schreef Arn0 het volgende:
Heeft er iemand eigenlijk al eens naar Снова в СССР geluisterd? Heerlijke rock & rollplaat imo.
Onbegrijpelijk dat hij instant classics als "The World Tonight", "Young Boy", "Beautiful Night" niet op dit moment live aan het spelen is...!! Al is het tegenwoordig nog het best vertegenwoordigde solo-album op de setlist, met 2 songsquote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:21 schreef TNA het volgende:
Flaming Pie. Ik vind het verreweg de beste plaat van McCartney, zo ontzettend muzikaalMooie en sterke nummers met bovenal zeer veel subtiliteit. Kortom, genieten
Ik vond Unplugged dan weer mooi. Maar ik heb dan ook minder met pop en meer met rock 'n' roll.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:28 schreef Aisumasen het volgende:
Vind "Снова в СССР" altijd een beetje gekunsteld en glad overkomen... Datzelfde geldt voor z'n "Unplugged"-serie. Komt wat mij betreft uit de saaiste McCartney-jaren.
Dat album kende ik nog niet, eens beluisterenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:36 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, maar dan kies ik nog altijd voor "Run Devil Run".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |