abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71632322
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:13 schreef TNA het volgende:

[..]

Met zoveel goede nummers en smaakverschillen daarover (ik vind Old Brown Shoe echt eindeloos veel beter dan Rain) is het onmogelijk om dé verzamelalbums te maken. Maar ik heb de Beatles wel ontdekt via de twee dubbelalbums. Het straalt absoluut genialiteit uit en je hoort dat er ontwikkeling in de muziek ziet.

Met andere woorden: als je de rode en blauwe albums niets vindt zal het nooit wat worden, als je de rode en blauwe albums goed vindt gaat er een wereld voor je open. En mensen die zich 'fan' noemen en alleen die twee dubbelalbums kennen verdienen... het iig niet om zich Beatlesfan te noemen
Ja, die albums zijn natuurlijk ook niet voor die hard fans bedoeld... Ik kijk er met een verkeerde (kortzichtige en elitaire) bril naar.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 20:26:24 #52
159761 Arn0
Abbey Road
pi_71632400
Ik speel de compilatie CD's (#1 en rode+blauwe albums) van tijd tot tijd nog wel eens, om eerlijk te zijn.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_71632538
Via deze link kan je nu ook een stukje van de mono versie van P.S. I love you horen! En ook al is het streaming audio, hij klinkt goed! 'k Heb 'm net vergeleken met m'n Ebbetss mono, maar die nieuwe versie is echt wel helderder en opener: je hoort meer detail. Ben ik ERRUG blij mee, want ik vroeg me af of de mono remasters nou echt wel wat zouden schelen met m'n huidige Ebbett's mono. Er lijkt wel wat meer separatie in de stemmen te zitten (ze klinken minder als 1 brom van geluid).
pi_71633190
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:41 schreef hello_goodbye het volgende:
[..] En why the **** staat Old brown shoe er op? Alsof dat een betere B-kant was dan RAIN, for crying out loud. Tssssssssssssssssssssss....
Vreselijke compilaties inderdaad, maar "Old Brown Shoe" is één van mijn favoriete ondergewaardeerde nummers. Denk alleen niet dat ze 'em om die reden hebben ingesloten op de blauwe LP .
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:32 schreef hello_goodbye het volgende:
Via deze link kan je nu ook een stukje van de mono versie van P.S. I love you horen! En ook al is het streaming audio, hij klinkt goed! 'k Heb 'm net vergeleken met m'n Ebbetss mono, maar die nieuwe versie is echt wel helderder en opener: je hoort meer detail. Ben ik ERRUG blij mee, want ik vroeg me af of de mono remasters nou echt wel wat zouden schelen met m'n huidige Ebbett's mono. Er lijkt wel wat meer separatie in de stemmen te zitten (ze klinken minder als 1 brom van geluid).
Linkje staat al een tijdje op Amazon.com. Ik heb al een aantal weken een leak van "P.S. I Love You" uit de stereo boxset in handen, maar ik betwijfel of-ie echt is. Hij klinkt wel veel beter dan ik ooit gehoord heb. Ook niet echt een goed voorbeeld, aangezien de multi-tracks én de master-tapes van die song vernietigd zijn. De remaster komt van mono vinyl, en is dus niets meer dan een ordinaire Dr. Ebbetts goes Abbey Road Studios .
pi_71637941
Volgens mij ging een Beatles topic nooit zo snel
3 pagina's in 1 dag
pi_71638127
Het zal het pre-09/09/09 enthousiasme zijn .
pi_71641298
Zo jammer dat een song al deze maar één hele korte tour heeft stand gehouden in de setlist:

Op dit moment speelt-ie in Boston. (Hopelijk is het FOK!-forum lid daar nu bij aanwezig!) De setlist tot nu toe? "Drive My Car", "Jet"...ahhh nevermind....
pi_71642371
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:41 schreef Aisumasen het volgende:

Wat een geweldige ervaring moet dat zijn! Is het een beetje makkelijk in te denken waar welke opnames zijn gemaakt?
Jep. Het is een vrij eenvoudige ruimte, dus je kunt wel inschatten waar men stond. Alleen lijkt het op films en foto's veel groter (vind ik). En je ziet op bijvoorbeeld de videoclip voor Lady Madonna dat de verlichting vroeger veel minder was.

Maar kijk hier eens:
Pink Floyd in de studio... Al die schermen worden gewoon nog gebruikt. Diezelfde piano stond in de ruimte. Afgezien van wat likjes verf is er weinig veranderd. EN check die koptelefoon!! Die exemplaren hebben ze dus nog steeds, door de hele studio!

Als je via de kantine (fucking cheap food by the way, maar dat mag ook wel als je 1500 pond per dag aan studiokosten betaalt) buiten komt, is er een klein tuintje. Dat zal ongetwijfeld later aangelegd zijn, maar deze foto is zonder meer daar gemaakt. Dat soort dingen zijn onmiskenbaar.
quote:
Werk je trouwens aan eenzelfde project als waar TheGrandWazoo vorig jaar voor naar Abbey Road is afgereisd?
Ja, al wordt er door mij barweinig gewerkt
Maar idd, het is dezelfde artiest waarmee TGW vorig jaar naar de studio afreisde. Het is overigens ook met ongelooflijk veel dank aan wazoo dat ik hierbij kan zijn.
quote:
Oh ja, peuter even wat inside informatie over toekomstige projecten los bij het personeel .
Ohja, ik dacht dat ik George Martin de mastering-room zag inlopen met een stapel ouwe tapes.
Serious though, het is een beetje 'not done' om allerlei dingen over the beatles te gaan vragen.. Volgens mij gaan mensen dan met hun ogen rollen. Want natuurlijk IEDEREEN die er opneemt begint erover, en het woord Beatles valt 100x per dag (om nog maar te zwijgen over de toeristen die van s'ochtends tot s'avonds voor de hekken staan... Daar zitten bar-weinig Cliff Richard fans tussen). Er komen zelfs bands opnemen die complete studiochatter gaan imiteren.
Maar, zoals die eerder genoemde engineer mij al toevertrouwde: "Everyone here is a Beatlesfan in at least one way. You can't work in Studio 2 and not be into the Beatles".

[ Bericht 1% gewijzigd door webfreak op 06-08-2009 08:22:51 ]
pi_71652936
Erg tof! En dat over de inside informatie was natuurlijk ook een grapje . Is natuurlijk een beetje gênant als je daar aan het werk bent. Maar wel even melden als je door de muren heen 30 minuten lang geschreeuw, gitaar-geram, en kreten als "Barcelona, Barcelona!" hoort .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_71661512
Over een week een ontieglijk lange autoreis naar Texel, iemand aanraders welke nummers ik nodig heb van John Lennon / Paul McCartney / Ringo Starr / George aangezien ik niet alles van hun reportaire ken
pi_71661694
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:28 schreef blckbb het volgende:
Over een week een ontieglijk lange autoreis naar Texel, iemand aanraders welke nummers ik nodig heb van John Lennon / Paul McCartney / Ringo Starr / George aangezien ik niet alles van hun reportaire ken
Ik ken ook lang niet alles, maar laat ik een paar basistips geven:
John: Plastic Ono band + Imagine + Rock and Roll (persoonlijke favoriet)
Paul: Band On The Run + Снова в СССР (wederom persoonlijke favoriet)
Ringo: Ringo (1973)
George: All Things Must Pass + Concert For Bangladesh

Maar ik heb nog maar een paar solo albums beluisterd, om eerlijk te zijn.
pi_71662342
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:34 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik ken ook lang niet alles, maar laat ik een paar basistips geven:
John: Plastic Ono band + Imagine + Rock and Roll (persoonlijke favoriet)
Paul: Band On The Run + Снова в СССР (wederom persoonlijke favoriet)
Ringo: Ringo (1973)
George: All Things Must Pass + Concert For Bangladesh

Maar ik heb nog maar een paar solo albums beluisterd, om eerlijk te zijn.
Plastic Ono + Imagine, Band on the Run, All Things Must Pass heb ik.
Maar ik heb nu al +- 200 nummers in de afspeellijst staan Waarvan waarschijnlijk 100 Beatlesnummers

En uiteraard Love, wat een heerlijke luisteraar is tijdens lange autoritten
pi_71662424
Ik heb het nooit zo op compilaties, maar wil je ook weer niet opzadelen met een ellenlange opsomming van álle albums van Lennon, McCartney en Harrison . In dat geval zou ik bij Lennon starten met de compilatie uit 2005: Working Class Hero: The Definitive Lennon. Goed gevarieerd overzicht van de solo-jaren, met zelfs een goed geplaatste outtake en thuis-demo hier en daar aan het eind. De sound is netjes, alles mooi 'remixed and remastered' zoals het hoort. Tracklist-keuze kan ik mij redelijk in vinden, al is het bij Lennon natuurlijk nooit genoeg.

McCartney heeft ook te veel klassiekers gemaakt om alles hier te noemen. Dus óf je moet op mijn persoonlijke smaak vertrouwen, óf gaan voor een compilatie . Als albums zou ik gaan voor Ram (1971), Band On The Run (1973), Tug Of War (1982), of het meer recentere werk zoals Flaming Pie (1997), Chaos And Creation In The Backyard (2005) en Memory Almost Full (2007). Maar nu ik het zo opsom bedenk ik mij nog maar eens hoe veel prachtige songs hij gemaakt heeft in zijn solo-carrière, want dit is nog lang niet alles wat de moeite waard is... Back To The Egg, Press To Play, Flowers In The Dirt, Wild Life, etc etc. Dan zou ik deze compilatie uit 2001 aanraden: Wingspan: Hits and History. Een dubbel-album vol met hits, verborgen juweeltjes, en meer songs uit 1970 tot 1984. Over de mastering zal ik even niet zeuren, maar die is echt niet om aan te horen.

George Harrison heeft misschien wel het beste Beatles-solo album gemaakt: All Things Must Pass uit 1970. Maar ook z'n comeback-album Cloud Nine uit 1987 en het postuum uitgebrachte album Brainwashed vind ik persoonlijk erg goed. En ook Thirty Three & 1/3, Living In The Material World en George Harrison (1979) worden onder de fans hoog gewaardeerd. Maar je moet er wel van houden. Hij heeft vooral veel goede singles. Compilatie Best of Dark Horse 1976–1989 verzameld veel goede songs uit 1976 tot 1989, maar alles daarvoor mis je toch wel een beetje. Over de recente nieuwe compilatie Let It Roll: Songs by George Harrison ben ik absoluut niet te spreken, maar het is beter dan niets...

En dan Ringo. Z'n albums Ringo uit 1973, en Goodnight Vienna uit 1974 zijn best goede albums. Maar wat wil je ook, met zulke songwriters (nummers door Lennon en Harrison en McCartney) en studio-muzikanten (bv. Harrison en Lennon samen, of McCartney los, en Billy Preston, Klaus Voormann etc.). Vanzelfsprekend erg Beatle-esque op sommige momenten. Ook de meeste van zijn albums van de afgelopen 15 jaar zijn luchtig om te luisteren. Niet spectaculair, maar er staan altijd goede songs op. In 2007 bracht hij het compilatie-album Photograph: The Very Best of Ringo Starr uit.

Hopelijk heb je hier iets aan !
pi_71662475
Nog bedankt iig! maar ik ben eigenlijk zo goed als klaar met mijn ''setlist'', zo'n beetje de helft van Imagine en Plastic Ono Band erin + nog wat willekeurige Lennon solo-nummers. Ik zal binnenkort eens de hele discografie downloaden van George en John (heb al de hele discografie van McCartney, Beatles en Bob Dylan)
pi_71662537
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:00 schreef Aisumasen het volgende:
Ik heb het nooit zo op compilaties, maar wil je ook weer niet opzadelen met een ellenlange opsomming van álle albums van Lennon, McCartney en Harrison . I
Compilaties zijn wel tof om eens op te zetten, maar persoonlijk vind ik dat je een nummer voor de eerste keer op het oorspronkelijke album moet luisteren. Maar ach, wie ben ik
pi_71662558
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:02 schreef blckbb het volgende:
Ik zal binnenkort eens de hele discografie downloaden van George en John (heb al de hele discografie van McCartney, Beatles en Bob Dylan)
Ringo niet?
pi_71662664
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:04 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Compilaties zijn wel tof om eens op te zetten, maar persoonlijk vind ik dat je een nummer voor de eerste keer op het oorspronkelijke album moet luisteren. Maar ach, wie ben ik
Ja, vind ik dus ook. Maar soms is het lastig kiezen, als een artiest 30 albums gemaakt heeft en 80% daarvan de moeite waard is .
pi_71662868
Da's trouwens ook wel weer grappig. Als ik soms mee lees op internationale muziek-fora waar voornamelijk mensen uit de babyboom-generatie posten, valt mijn mond soms open van verbazing. Ik zou bijvoorbeeld zeggen: "Press To Play? Niet McCartney's beste album, en vooral de productie is gedateerd, maar er staan toch zo'n 7 tracks op die ik met plezier draai." Maar daar lees ik dingen zoals: "Press To Play? één keer gedraaid in 1986, en toen weggeven aan een vriend. Daarna nooit meer gehoord". Terwijl in deze tijd ik veel minder in albums indeel, maar meer in liedjes. Ik luister 'on the road' bijna nooit een compleet album (dus inclusief mindere favorieten), maar vaker enkel mijn favoriete liedjes van elk album.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 21:21:34 #69
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71662967
Flaming Pie. Ik vind het verreweg de beste plaat van McCartney, zo ontzettend muzikaal Mooie en sterke nummers met bovenal zeer veel subtiliteit. Kortom, genieten
pi_71663034
Heeft er iemand eigenlijk al eens naar Снова в СССР geluisterd? Heerlijke rock & rollplaat imo.
pi_71663067
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:17 schreef Aisumasen het volgende:
Da's trouwens ook wel weer grappig. Als ik soms mee lees op internationale muziek-fora waar voornamelijk mensen uit de babyboom-generatie posten, valt mijn mond soms open van verbazing. Ik zou bijvoorbeeld zeggen: "Press To Play? Niet McCartney's beste album, en vooral de productie is gedateerd, maar er staan toch zo'n 7 tracks op die ik met plezier draai." Maar daar lees ik dingen zoals: "Press To Play? één keer gedraaid in 1986, en toen weggeven aan een vriend. Daarna nooit meer gehoord". Terwijl in deze tijd ik veel minder in albums indeel, maar meer in liedjes. Ik luister 'on the road' bijna nooit een compleet album (dus inclusief mindere favorieten), maar vaker enkel mijn favoriete liedjes van elk album.
'On the road' (met mijn moeder ) luister ik ook vaker naar compilaties ja, maar thuis zet ik gewoon het gehele album op. Vroeger drukte ik af en toe nog eens de random knop in bij een album, dat doe ik ook nooit meer.
pi_71663177
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:23 schreef Arn0 het volgende:
Heeft er iemand eigenlijk al eens naar Снова в СССР geluisterd? Heerlijke rock & rollplaat imo.
Vind "Снова в СССР" altijd een beetje gekunsteld en glad overkomen... Datzelfde geldt voor z'n "Unplugged"-serie. Komt wat mij betreft uit de saaiste McCartney-jaren.
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:21 schreef TNA het volgende:
Flaming Pie. Ik vind het verreweg de beste plaat van McCartney, zo ontzettend muzikaal Mooie en sterke nummers met bovenal zeer veel subtiliteit. Kortom, genieten
Onbegrijpelijk dat hij instant classics als "The World Tonight", "Young Boy", "Beautiful Night" niet op dit moment live aan het spelen is...!! Al is het tegenwoordig nog het best vertegenwoordigde solo-album op de setlist, met 2 songs !
pi_71663309
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:28 schreef Aisumasen het volgende:
Vind "Снова в СССР" altijd een beetje gekunsteld en glad overkomen... Datzelfde geldt voor z'n "Unplugged"-serie. Komt wat mij betreft uit de saaiste McCartney-jaren.
Ik vond Unplugged dan weer mooi. Maar ik heb dan ook minder met pop en meer met rock 'n' roll.
pi_71663403
Ja, maar dan kies ik nog altijd voor "Run Devil Run" .
pi_71663502
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:36 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, maar dan kies ik nog altijd voor "Run Devil Run" .
Dat album kende ik nog niet, eens beluisteren

Ik heb trouwens de A/B serie net binnen, duurde ongeveer 20 uur maar dan heb je ook wat Zo'n 2187 nummers, dat gaat lang duren eer dat ik dat beluisterd heb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')