quote:Greece to vaccinate entire population for new flu
Fri Jul 31, 2009 10:43am EDT
ATHENS, July 31 (Reuters) - Greece will vaccinate its entire population of 12 million against the H1N1 swine flu pandemic which has swept around the world in weeks, killing hundreds of people, the country's health minister said on Friday.
The Mediterranean country, which receives about 15 million tourists every year, has confirmed more than 700 swine flu cases and no deaths, but world health experts say the true number of cases globally is far higher as only a few patients get tested.
"We decided that the entire population, all citizens and residents, without any exception, will be vaccinated against the flu," Health Minister Dimitris Avramopoulos said after a ministerial meeting.
Greece has already earmarked 40 million euros for vaccines and has placed orders with Novartis NONV.VX, Glaxo (GSK.L) and Sanofi (SASY.PA) for 8 million vaccine doses, to be received gradually by January.
Vaccine experts say people will likely need two doses of vaccine to be protected from H1N1 swine flu, so Greece would need a total of 24 million doses to vaccinate its entire population. Other countries are taking similar steps.
"Greece will order 16 million more doses from the same companies in the future," a health ministry official who declined to be named told Reuters. "We are only waiting for the European Union's approval to start vaccinating everyone."
The European Medicines Agency has begun reviewing pandemic flu vaccines under development, aiming to get them approved before the flu season starts, sometime in September.
The health ministry official said children, the elderly and ailing would be the first to be vaccinated.
About 800 people have died worldwide since the outbreak of the flu in April.
(Reporting by Renee Maltezou; Editing by Jon Boyle)
In het Reuters bericht staat de verplichting er niet zo letterlijk als in het NL artikeltje vermeld wordt. Volgens mij geeft het ook eerder aan dat er genoeg vaccinaties zijn voor alle burgers.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:36 schreef FANN het volgende:
[ afbeelding ]
http://endtimes.punt.nl/?r=1&id=544683
bronquote:"Our country will be among the first to obtain the vaccines but they will not be used before official international and European authorisation," he added.
He later added that the vaccine would be administered to all submitting a written application accompanied by a medical evaluation.
"We decided that the entire population, all citizens and residents, without any exception, will be vaccinated against the flu," Health Minister Dimitris Avramopoulos said after a ministerial meeting.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:45 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
In het Reuters bericht staat de verplichting er niet zo letterlijk als in het NL artikeltje vermeld wordt. Volgens mij geeft het ook eerder aan dat er genoeg vaccinaties zijn voor alle burgers.
tja. Remlof zoals je weet ben ik met een Griek getrouwd en ik kan moeilijk de telefoongesprekken en emailsquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:41 schreef remlof het volgende:
Geef dan Reuters als bron, dat is niet zo stemmingmakend:
[..]
Het is vast naief van mij om te denken dat alle vaccinaties veilig zijn, maar er zijn nu wellicht ook andere dingen die je doet/gebruikt die over een aantal jaar schadelijk blijken te zijn.. Dus niet zo spastisch doenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:42 schreef Yi-Long het volgende:
Mijn lichaam, mijn arm, mijn leven...
Ze kunnen het verplichten wat ze willen, maar des te meer ze het op gaan dringen, des te meer ik zal tegenstribbelen.
Straks kom je er achteraf achter dat je niet meer vruchtbaar bent ofzo...
Zulk soort geruchten zijn al in Nigeria in de Filipijnen rondgegaan tijdens vaccinatiecampagnes (in Nigeria tegen polio, in de Filipijnen tegen tetanus), en het bleek in beide gevallen niet waar. Wel leidde het tot protesten, geweld en wat dies meer zij. Op de Filipijnen kun je b.v. gewoon grafieken van de bevolkingsgroei erbij pakken om te zien dat er tijdens de tetanusvaccinatiecampagne geen knik opeens zichtbaar is.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:42 schreef Yi-Long het volgende:
Of het klinkt om duidelijk te maken dat niet alleen risiciogroepen ingeënt zullen worden. Zoals ik zei: Je kunt het twee kanten op lezen. In Nederland zijn er ook voor iedereen twee vaccinaties beschikbaar. Correcter: iedereen die het wil. Mogelijk doelt de minister daarop, echter misschien wordt het ook wel verplicht. Het Reuters bericht is echter gewoon niet zo duidelijk.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:51 schreef B-FliP het volgende:
[..]
"We decided that the entire population, all citizens and residents, without any exception, will be vaccinated against the flu," Health Minister Dimitris Avramopoulos said after a ministerial meeting.
Klinkt best verplicht...
Niet zo spastisch?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:53 schreef Nijns het volgende:
Het is vast naief van mij om te denken dat alle vaccinaties veilig zijn, maar er zijn nu wellicht ook andere dingen die je doet/gebruikt die over een aantal jaar schadelijk blijken te zijn.. Dus niet zo spastisch doen
Lutser, en wij maar betalen voor je omdat meneer Hepatitis heeft opgelopen en de rest van z'n leven ziek is. De GGD is niet van de NWO hoor.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:42 schreef Yi-Long het volgende:
Ze kunnen het verplichten wat ze willen, maar des te meer ze het op gaan dringen, des te meer ik zal tegenstribbelen.
Volgens mij kijk jij heel veel SBS6quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:00 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Niet zo spastisch?
Dus als bijvoorbeeld het baarmoederhalskanker vaccinatie programma van Klink (waarin
12 jarige meisjes gevaccineerd worden) over een aantal jaar blijkt dat deze ALLEMAAL
geen kinderen meer zouden kunnen krijgen (een hypothetische situtatie maar toch)
vind jij zoiets als, och, foutjes moeten kunnen?
Ik ben echt niet tegen vaccinaties ofzo, maar op de manier waarop het met die
baarmoederhalskanker vaccins gaat, en nu ook met het vaccin voor H1N1 is dit
allesbehalve spastisch naar mijn mening...
Man, je krijgt tegenwoordig al enge ziektes van simpelweg ademhalen als je sommigen mag geloven.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:42 schreef Yi-Long het volgende:
En volgens mij heb jij een puistenfetish...quote:
Ze kunnen je verplicht in quarantaine stellen in een ziekenhuis ter bescherming. Je kunt verplicht onderzocht worden om de oorzaak vast te stellen, en als de rechter er toestemming voor geeft kan er zelfs verplicht inwendig onderzoek plaatsvinden, maar alleen als dit strikt noodzakelijk is om de ziekte vast te stellen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:00 schreef B-FliP het volgende:
allesbehalve spastisch naar mijn mening... Gelukkig is het nemen van een vaccin
in Nederland niet verplicht, maar ze kunnen het wel verplichten als het het
merendeel van het volk dient/beschermt... Al zijn er door die hele H1N1 wereldwijd
tot nu toe echt niet meer mensen dood gegaan als de normale griep...
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:00 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Niet zo spastisch?
Dus als bijvoorbeeld het baarmoederhalskanker vaccinatie programma van Klink (waarin
12 jarige meisjes gevaccineerd worden) over een aantal jaar blijkt dat deze ALLEMAAL
geen kinderen meer zouden kunnen krijgen (een hypothetische situtatie maar toch)
vind jij zoiets als, och, foutjes moeten kunnen?
allesbehalve spastisch naar mijn mening... Gelukkig is het nemen van een vaccin
in Nederland niet verplicht, maar ze kunnen het wel verplichten als het het
merendeel van het volk dient/beschermt... Al zijn er door die hele H1N1 wereldwijd
tot nu toe echt niet meer mensen dood gegaan als de normale griep...
Je kan nou eenmaal niet alles vantevoren weten: leef gewoon johquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:02 schreef mazeind het volgende:
Man, je krijgt tegenwoordig al enge ziektes van simpelweg ademhalen als je sommigen mag geloven.
Als je zo gaat reageren, dan moet je ook 1.287 producten in de winkel laten staan omdat daar ook allerlei 'spul' in kan zitten dat over tien jaar toch ongezonder blijkt te zijn dan de huidige verwachting.
Dat zou zowel een argument voor als tegen kunnen zijn...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:06 schreef Nijns het volgende:
Je kan nou eenmaal niet alles vantevoren weten: leef gewoon joh
ik heb eeb vraagteken aan de TT toegevoegd als middenweg... OK?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:54 schreef FANN het volgende:
maar dit topic mag van mij ook dicht hoor, is prima..
oké !quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:09 schreef Re het volgende:
[..]
ik heb eeb vraagteken aan de TT toegevoegd als middenweg... OK?
Ah ik dacht dat vaccinaties verplicht (gedwongen) zouden kunnen worden als je andersquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:06 schreef Iblis het volgende:
Ze kunnen je verplicht in quarantaine stellen in een ziekenhuis ter bescherming. Je kunt verplicht onderzocht worden om de oorzaak vast te stellen, en als de rechter er toestemming voor geeft kan er zelfs verplicht inwendig onderzoek plaatsvinden, maar alleen als dit strikt noodzakelijk is om de ziekte vast te stellen.
Voor de rest kunnen ze niets. Ze kunnen je in quarantaine houden indien nodig, maar ze kunnen je niet verplicht behandelen.
Weet ik, ik oordeel ook niet over wel of niet laten vaccineren: dat moet ieder voor zich weten. Ik vind het gewoon belachelijk dat mensen als reden om niet te vaccineren aandragen 'je weet niet wat over jaren blijkt'. Het is heel erg als straks blijkt dat iets schadelijk is maar dat weet je nu ook niet van veel dingen die je dagelijks gebruikt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:08 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Dat zou zowel een argument voor als tegen kunnen zijn...
Reken maar dat ik een bedreiging ga vormen voor mijn medemens wanneer ze dit gaan verplichten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:11 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Ah ik dacht dat vaccinaties verplicht (gedwongen) zouden kunnen worden als je anders
een bedreiging zou vormen voor je medemens.. Had k ergens op een vaccinatie site
(over algemene vaccinatie informatie) gelezen... Het was geen vage conspiracy site ofzo
maar ik zal t nog eens terug proberen te vinden...
Die ziekte is er al maanden, en wereldwijd zijn er 800 mensen aan gesneuveld. Op zich is dat best veel, maar dan weten we nog veels te weinig over de gezondheid en leeftijd van die mensen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 09:53 schreef Nijns het volgende:
[..]
Het is vast naief van mij om te denken dat alle vaccinaties veilig zijn, maar er zijn nu wellicht ook andere dingen die je doet/gebruikt die over een aantal jaar schadelijk blijken te zijn.. Dus niet zo spastisch doen
Het zou in het geval van de Mexicaanse griep ook heel zinloos zijn om te vaccineren nadat iemand al ziek is geworden. Het vaccin moet vooraf toegediend worden, anders helpt het niet. Als je al ziek bent is het te laat voor vaccinatie, dan kun je eventueel Tamiflu krijgen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:11 schreef B-FliP het volgende:
Ah ik dacht dat vaccinaties verplicht (gedwongen) zouden kunnen worden als je anders
een bedreiging zou vormen voor je medemens.. Had k ergens op een vaccinatie site
(over algemene vaccinatie informatie) gelezen... Het was geen vage conspiracy site ofzo
maar ik zal t nog eens terug proberen te vinden...
En je weet ook niet wat de ‘bijwerkingen’ op lange termijn van de Mexicaanse griep zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:11 schreef Nijns het volgende:
[..]
Weet ik, ik oordeel ook niet over wel of niet laten vaccineren: dat moet ieder voor zich weten. Ik vind het gewoon belachelijk dat mensen als reden om niet te vaccineren aandragen 'je weet niet wat over jaren blijkt'. Het is heel erg als straks blijkt dat iets schadelijk is maar dat weet je nu ook niet van veel dingen die je dagelijks gebruikt.
Dat een virus muteert betekent niet dat een vaccin meteen niet meer werkt. Je bouwt ook immuniteit op tegen varianten. Pas na een groot aantal mutaties is je immuniteit weg.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:30 schreef Yi-Long het volgende:
Het lijkt me dat zoiets tegenwoordig veel sneller zou verspreiden, dus het lijkt nog redelijk mee te vallen. Daarnaast lijkt het virus zich gewoon te muteren, dus dan ga ik me sowieso niet in laten spuiten met een vaccin waarvan nog heel veel zaken onduidelijk zijn, en waarschijnlijk voor heel veel mensen dus niet zal werken.
Sorry maar daar ben ik het niet mee eens... Als later zou blijken dat bijvoorbeeld de autismequote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:11 schreef Nijns het volgende:
Weet ik, ik oordeel ook niet over wel of niet laten vaccineren: dat moet ieder voor zich weten. Ik vind het gewoon belachelijk dat mensen als reden om niet te vaccineren aandragen 'je weet niet wat over jaren blijkt'. Het is heel erg als straks blijkt dat iets schadelijk is maar dat weet je nu ook niet van veel dingen die je dagelijks gebruikt.
Daar is tot nu toe geen bewijs voor. Wel is er bewijs voor de acute daling van doden door polio, kinkhoest, pokken, enz.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:42 schreef B-FliP het volgende:
Sorry maar daar ben ik het niet mee eens... Als later zou blijken dat bijvoorbeeld de autisme
explosie van de afgelopen decennia veroorzaakt wordt door een onderdeel in vaccinaties
dat makkelijk vermeden had kunnen worden vind ik dat een misdaad tegen de mensheid
als geheel en dat zou als dusdanig bestraft moeten worden...
Zoals? Elke stof heeft zo z'n functie: om het vaccin lang houdbaar te maken, om de effectiviteit te verhogen, het afgezwakte virus zelf, enz.quote:Om mezelf even duidelijk te maken, ik heb het niet over wel/niet vaccineren, maar de
manier waarop, en ofdat er wellicht stoffen gebruikt worden die vermeden zouden
kunnen en moeten worden...
Misschien moet je ook maar geen tandpasta meer kopen, je weet immers maar nooit... Ik snap je punt wel maar allerlei dingen kunnen gewoon allerlei oorzaken hebben en dat kun je niet vooraf indekken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:42 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Sorry maar daar ben ik het niet mee eens... Als later zou blijken dat bijvoorbeeld de autisme
explosie van de afgelopen decennia veroorzaakt wordt door een onderdeel in vaccinaties
dat makkelijk vermeden had kunnen worden vind ik dat een misdaad tegen de mensheid
als geheel en dat zou als dusdanig bestraft moeten worden...
Ik ben iemand die op verpakkingen leest wat erin zit, en als ik het niet ken zoek ik het
op, dat is in mijn opinie common sense al zullen veel mensen dit als ongewoon bestempelen...
Om mezelf even duidelijk te maken, ik heb het niet over wel/niet vaccineren, maar de
manier waarop, en ofdat er wellicht stoffen gebruikt worden die vermeden zouden
kunnen en moeten worden...
Ach, had ik wel verwacht zo'n opmerking... Ik ben liever bewust van wat ik eetquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:48 schreef Nijns het volgende:
Misschien moet je ook maar geen tandpasta meer kopen, je weet immers maar nooit... Ik snap je punt wel maar allerlei dingen kunnen gewoon allerlei oorzaken hebben en dat kun je niet vooraf indekken.
Maar goed * Nijns geeft alu-hoedje weer terug aan B-Flip
Dat klopt, want Lambiekje en consorten zijn er al achter dat fluor ook niet goed is voor mensen, wordt gebruikt door de NWO om mensen te beinvloeden, net als chemtrails trouwens, dus idd, tandpasta kopen is geen goed plan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:48 schreef Nijns het volgende:
[..]
Misschien moet je ook maar geen tandpasta meer kopen, je weet immers maar nooit... Ik snap je punt wel maar allerlei dingen kunnen gewoon allerlei oorzaken hebben en dat kun je niet vooraf indekken.
Maar goed * Nijns geeft alu-hoedje weer terug aan B-Flip
oh come on... Wie heeft het hier over NWO, chemtrails en beinvloeding?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:56 schreef CoolGuy het volgende:
Dat klopt, want Lambiekje en consorten zijn er al achter dat fluor ook niet goed is voor mensen, wordt gebruikt door de NWO om mensen te beinvloeden, net als chemtrails trouwens, dus idd, tandpasta kopen is geen goed plan.
Oh, en als je binnen blijft altijd heeft chemtrailen ook geen zin, want daar ben je dan niet vatbaar voor. Oh maar wacht, als je nooit buiten komt, dan krijg je geen zonlicht wat wel weer belangrijk is voor je lichaam, maar daar krijg je dan weer kanker van.
Met andere woorden: stel je niet zo aan.
Ik vind tussen "Euh dokter ik ben allergisch voor tomatuh maar mag ik dan wel tomatuh etuh?" en dingen niet doen/vermijden 'want je weet immers maar nooit' nogal een verschil zitten. Ik ben ook bewust van wat ik eet maar niet op een panische manier: je kan niet alles vooraf indekken en zeker weten. Ik snap dat je de risico's kan vermijden maar dan heeft wel/niet inenten ook voor- en nadelen als je kijkt naar risico's.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:53 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Ach, had ik wel verwacht zo'n opmerking... Ik ben liever bewust van wat ik eet
dan dat ik zo'n "Euh dokter ik ben allergisch voor tomatuh maar mag ik dan wel
tomatuh etuh?" type ben... Je doet net alsof weten wat je eet of in wat je in je
aders laat spuiten iets raars is...
*neemt het alu hoedje aan, bouwt er een vliegtuigje van en werpt deze van
een afstand in de afvalbak*
Je pikte het sarcasme in mijn post hopelijk op, want ik geloof dus niet in een NWO of wat dan ook. Ik snap ook niet zo goed wat je probleem is. Je hebt hier een enorme aversie tegen en je maakt er een hoop ophef over, maar er zijn tig dingen die je doet of niet doet die wel of niet goed voor je zijn, en daar maak je je toch ook niet druk over?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:02 schreef B-FliP het volgende:
[..]
oh come on... Wie heeft het hier over NWO, chemtrails en beinvloeding?
Dat aspartaam goedkoper is als suiker en daarom geprefereerd wordt door producenten
en gepusht wordt als 'gezond' komt door de NWO? Dat er in een heleboel middelen MSG
wordt toegevoegd als goedkope smaakmaker waardoor andere producten relatief een
flauwere smaak hebben komt door de NWO? Dat een boel mensen als varkens alles
vreten wat ze voorgeschoteld krijgen en zich daarna afvragen waar hun postuur vandaan
komt komt door de NWO?
Er zit een simpel kostenplaatje achter wat als beslissingsfactor gebruikt wordt... Simpel
gezegd zakendoen / geld verdienen... Dat dit soort zakendoen over het algemeen niet
hand in hand gaat met humanistische denkwijzen lijkt me duidelijk... Dat heeft niets
met een wereld-overheid of iets dergelijks te maken...
Pardon, ik dacht dat je mij als een soort conspiracy theoristje afspiegelde... Maar danquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:09 schreef CoolGuy het volgende:
Je pikte het sarcasme in mijn post hopelijk op, want ik geloof dus niet in een NWO of wat dan ook. Ik snap ook niet zo goed wat je probleem is. Je hebt hier een enorme aversie tegen en je maakt er een hoop ophef over, maar er zijn tig dingen die je doet of niet doet die wel of niet goed voor je zijn, en daar maak je je toch ook niet druk over?
zaken doen kan op meerdere manieren, met en zonder geweten...quote:En ja, dat het om geld gaat, dat is altijd bij alles. Money makes the world go 'round.
Misschien moeten we jou dan maar preventief ruimen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:30 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Reken maar dat ik een bedreiging ga vormen voor mijn medemens wanneer ze dit gaan verplichten.
[..]
Sorry, back on topic...quote:
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:19 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Pardon, ik dacht dat je mij als een soort conspiracy theoristje afspiegelde... Maar dan
heb k dat verkeerd begrepen, mijn excuses...
quote:Mijn probleem is dat het geld maken tegenwoordig ver boven het belang van de mensen
gezet wordt en dat mensen dat kennelijk ook niet uit maakt tot aan complete
desinteresse... Interesse in wat je tot je neemt wordt zelfs raar gevonden... Ik kan
me hier af en toe wel kwaad om maken... Ik weet niet ofdat je Idiocracy gezien hebt,
maar t lijkt er af en toe op dat we idd meer die kant op gaan dan wat anders...
[..]
Zaken doen gebeurd uiteindelijk op het hoogste niveau altijd zonder geweten, omdat het daar alleen maar gaat om geld. Neem je verzekeringsmaatschappij. Allerlei dingen moet je ineens gaan betalen de laatste jaren, en zitten dus niet meer in je verzekering. Waarom? Omdat er uiteindelijk, aan het eind van de keten, een paar mensen zijn die vinden dat ze te weinig verdienen/winst maken.quote:zaken doen kan op meerdere manieren, met en zonder geweten...
als dat familielid ge-ent zou zijn zou dat niet kunnen, of er moet een mutatie zijn ontstaan...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:20 schreef mazeind het volgende:
Misschien moeten we jou dan maar preventief ruimen.![]()
Stel nu even dat je het mis hebt, gewoon omwille van de discussie. En dat deze griep inderdaad gevaarlijk is en veel dodelijke slachtoffers gaat eisen.
Jij laat je niet inenten en bent vervolgens degene die een collega, vriend(in) of misschien wel familielid besmet. En die persoon overlijdt vervolgens aan deze griep. Hoe ga je dat dan voor jezelf goedpraten?
Ik vind een heleboel zaken ook niet gestoeld op 'feiten'... Heel deze H1N1 situatie isquote:Ik ben de laatste die zegt dat iedereen maar zonder enige kritische kanttekening bij elke overheidsbeweging moet "opzitten en pootjes geven". Maar in mijn ogen is jouw opstelling zeer egoïstisch en niet gestoeld op feiten. Je hoort wat dingen in de media en besluit dan maar een lekker stoer standpunt in te nemen. Da's leuk om reacties te genereren op FOK!. Buiten, in de niet-digitale wereld, gelden (hopelijk voor jou ook) andere normen.
Haha mooi verwoord, maar dan snap je dus waar ik een probleem mee heb... Nietquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
No problem, kan gebeuren toch![]()
[..]
Dat is zo, maar dat is al heel erg lang zo. Uiteindelijk gaat het altijd om geld. Hoe je 't ook wendt of keert, het gaat altijd om geld. Geld is belangrijker dan het belang van mensen, en waarom, omdat dat geld in het belang is van een heel select groepje mensen, en omdat dat kleine groepje mensen een bedrijf aanstuurt bv gaat het daar om.
Money is everything.
[..]
Zaken doen gebeurd uiteindelijk op het hoogste niveau altijd zonder geweten, omdat het daar alleen maar gaat om geld. Neem je verzekeringsmaatschappij. Allerlei dingen moet je ineens gaan betalen de laatste jaren, en zitten dus niet meer in je verzekering. Waarom? Omdat er uiteindelijk, aan het eind van de keten, een paar mensen zijn die vinden dat ze te weinig verdienen/winst maken.
Een vaccinatie verplichten is allemaal leuk en aardig, maar uiteindelijk, op de achtergrond, is daar gewoon een hele hoop geld mee gemoeid. Er zijn altijd die figuren die kansen ruiken en daar munt uit kunnen slaan. Daar ga je niet aan ontkomen
Zou idd het meest verstandige zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:20 schreef mazeind het volgende:
[..]
Misschien moeten we jou dan maar preventief ruimen.![]()
Kijk, sowieso is iedere discussie waarin men stelt dat ik het MIS zou kunnen hebben, bij voorbaat al FAIL, laat dat duidelijk zijn.quote:Stel nu even dat je het mis hebt, gewoon omwille van de discussie. En dat deze griep inderdaad gevaarlijk is en veel dodelijke slachtoffers gaat eisen.
Jij laat je niet inenten en bent vervolgens degene die een collega, vriend(in) of misschien wel familielid besmet. En die persoon overlijdt vervolgens aan deze griep. Hoe ga je dat dan voor jezelf goedpraten?
Het gaat mij er echt niet om om 'stoer' reacties uit te lokken op Fok! Ik geloof dat mijn postgeschiedenis dat ook wel zal uitwijzen.quote:Ik ben de laatste die zegt dat iedereen maar zonder enige kritische kanttekening bij elke overheidsbeweging moet "opzitten en pootjes geven". Maar in mijn ogen is jouw opstelling zeer egoïstisch en niet gestoeld op feiten. Je hoort wat dingen in de media en besluit dan maar een lekker stoer standpunt in te nemen. Da's leuk om reacties te genereren op FOK!. Buiten, in de niet-digitale wereld, gelden (hopelijk voor jou ook) andere normen.
... tenzij ze straks weer extra medicijnen kunnen verkopen die de bijwerkingen tegengaan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:42 schreef Re het volgende:
het geld wordt trouwens niet verdient door een verplichte vaccinatie maar door regeringen die de vaccins kopen, verplicht of niet, zal echt geen stuiver meer kosten
Dat zou idd weliicht wat twijfel wegnemen...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:42 schreef Yi-Long het volgende:
Ik wil eerst op TV LIVE zien dat Balkenende, Beatrix, Bos, Wilders, Maxima, en al hun koters, die prikken nemen. En dan gewoon ook op een manier dat er niet gesjoemeld kan worden, dus dat er wel dat vaccin in zit.
same herequote:Echter als je het medische nieuws en de experts gewoon een beetje gevolgd hebt, is er gewoon nog heel veel onduidelijkheid over dit middel, de noodzaak, de gevolgen, etc etc. Ik kijk liever nog een tijdje de kat uit de boom.
Nou wel wat hoor, bij de energie-leveranciers en andere bedrijven zijn er task-forces gemaaktquote:Wat ik me dan ook afvraag: het is zogenaamd de grootste bedreiging qua virussen in vele jaren. De overheid loopt alleen maar te zeuren om die vaccinatie, maar verder is er helemaal NIETS geen beleid om de verspreiding te voorkomen. Zie jij dat iedere bus en trein iedere 2 uur grondig wordt schoongemaakt? Zie jij in de winkels en winkelcentra van die handzeeppompjes waar je even je handen kunt reinigen? Er wordt vrijwel geen fuck gedaan om een eventuele uitbraak te voorkomen met de normale logische middelen. Het lijkt er dus gewoon dat het puur en alleen om die vaccinatie gaat...(!) Dat vind ik op zijn minst vreemd, en sowieso een teken van wanbeleid.
Nee, maar de fabrikant(en) van die vaccins vinden dit natuurlijk een prachtige situatie. Misschien niet dat er mensen dood gaan, maar wel dat er een soort van wereldwijde 'paniek' ontstaat door die griep, waardoor regeringen, om hun inwoners gerust te stellen én (veel belangrijker maar dat zeggen ze niet) een landelijke economische crisis en daarmee uiteindelijk een (nieuwe) internationale crisis te voorkomen vaccins gaan inkopen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:42 schreef Re het volgende:
het geld wordt trouwens niet verdient door een verplichte vaccinatie maar door regeringen die de vaccins kopen, verplicht of niet, zal echt geen stuiver meer kosten
Dat fabricanten zich rot lachen valt wel mee, zo winstgevend is de vaccinatie niet eens, het is natuurlijk niet gratis om een vaccin te maken en er moeten heel veel resources aan te pas komen om aan de vraag te voldoen. Het levert natuurlijk wel degelijk iets opquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, maar de fabrikant(en) van die vaccins vinden dit natuurlijk een prachtige situatie. Misschien niet dat er mensen dood gaan, maar wel dat er een soort van wereldwijde 'paniek' ontstaat door die griep, waardoor regeringen, om hun inwoners gerust te stellen én (veel belangrijker maar dat zeggen ze niet) een landelijke economische crisis en daarmee uiteindelijk een (nieuwe) internationale crisis te voorkomen vaccins gaan inkopen.
Fabrikanten lachen zich kapot. Simpelweg omdat zij nou eenmaal degenen zijn die wel varen bij deze situatie. Dat kun je zo'n fabrikant niet aanrekenen. Dat is immers ook een bedrijf dat winst maakt, en helaas zitten zij in een bedrijfstak waarbij ziekte van mensen winstgevend is voor hun.
Wat bedoel met 'geen stuiver meer' kosten? Uiteindelijk betalen we dat zelf hoor, linksom of rechtsom.
Patenten worden verworven om geld te verdienen, je 'product te beschermen' :quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:00 schreef Re het volgende:
Dat fabricanten zich rot lachen valt wel mee, zo winstgevend is de vaccinatie niet eens, het is natuurlijk niet gratis om een vaccin te maken en er moeten heel veel resources aan te pas komen om aan de vraag te voldoen. Het levert natuurlijk wel degelijk iets op
Dat het geen stuiver meer of minder kost was gericht op het verplicht maken van de vacinatie, een vaccin zal er niet duurder of goedkoper van worden (of de omzet zal er niet extra door doen stijgen)
Dat H1N1 patent is niet zo verwonderlijk omdat H1N1 natuurlijk al veel langer bekend is. Een variant ervan heeft ook in 1918/1919 de Spaanse griep veroorzaakt. De Mexicaanse griep is echter een nieuwe variant van H1N1. De term H1N1 is dus veel 'breder' dan alleen Mexicaanse griep.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:08 schreef B-FliP het volgende:
Zie hier een patenthouder, welke een jaartje voor de H1N1 waarschuwing patent
aangevraagd heeft:
http://www.digitaljournal.com/article/276194
dat kosten ze ja, maar kan me voorstellen dat het ook aardig wat kost om die vaccins te maken, onderzoek, productie, distributie etc... dan is 14 euro echt niet top notch pricingquote:
Ter aanvulling:quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:00 schreef Re het volgende:
Dat fabricanten zich rot lachen valt wel mee, zo winstgevend is de vaccinatie niet eens, het is natuurlijk niet gratis om een vaccin te maken en er moeten heel veel resources aan te pas komen om aan de vraag te voldoen. Het levert natuurlijk wel degelijk iets op
het huidige A/H1N1 is natuurlijk niet hetzelfde als de swine H1N1 noch humaan H1N1 (deze laatste zit ook in de gewone griepprik, alsmede H3N2). Ook meen ik mij te herinneren dat ze niet het patent op het vaccin hebben maar op de techniek om het vaccin te maken, dat is net iets anders natuurlijkquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:08 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Patenten worden verworven om geld te verdienen, je 'product te beschermen' :
aangevraagd heeft:
En kijk eens naar wat Tamiflu op het moment kost… $129 (US Dollar) per 10 pillen. Kun je 5 dagen mee als volwassene. Toegegeven, dit is de eerste site die ik tegenkwam in Google, maar ik denk dat bij een flinke pandemie Tamiflu verstrekken een stuk winstgevender zal zijn met zulke prijzen dan vaccineren. Bovendien is er een flinke mogelijkheid van prijsstijging en winstmarge door schaarste. Bij afgesproken vaccin-leveranties tegen een vaste prijs niet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:08 schreef B-FliP het volgende:
Duitsland heeft 50 miljoen doses gekocht voor 700 miljoen Euri... Dat is maar 1
van de vele landen die inkopen... Reken maar dat dat om veel geld gaat, veel
meer als in het onderzoek en de productie zit... Dat is 14 EUR per vaccin...
De eerste link die ik opende zegt dit:quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:45 schreef Iblis het volgende:
En kijk eens naar wat Tamiflu op het moment kost… $129 (US Dollar) per 10 pillen. Kun je 5 dagen mee als volwassene. Toegegeven, dit is de eerste site die ik tegenkwam in Google, maar ik denk dat bij een flinke pandemie Tamiflu verstrekken een stuk winstgevender zal zijn met zulke prijzen dan vaccineren. Bovendien is er een flinke mogelijkheid van prijsstijging en winstmarge door schaarste. Bij afgesproken vaccin-leveranties tegen een vaste prijs niet.
Ik neem aan dat dat alleen voor US citizens van toepassing zou zijn...quote:
iedereen in de hele wereld kan deze petitie ondertekenen, je kan je land invullen,quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:40 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat alleen voor US citizens van toepassing zou zijn...
[advocaat van de duivel]quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:41 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ter aanvulling:
Wat enigszins typisch aan dit verwijt is, is dat in het geval van HIV/AIDS vaak het omgekeerde verwijt wordt gemaakt dat BigPharma het niet wil genezen omdat er veel meer geld te verdienen valt aan remmers. Maar die logica is met H1N1 natuurlijk in principe ook van toepassing. Waarom niet alleen een remmer maken? Zo eentje die wel iets doet, maar die H1N1 toch lekker laat voortwoekeren zodat je heel veel doses (van vaccins worden er maar twee toegediend immers) medicatie kunt slijten. Veel winstgevender.
Het antwoord is dat het risico natuurlijk is dat een andere fabrikant wél met een vaccin komt en dat jij dan met lege handen staat met je remmer die je lekker veel geld zou moeten opleveren.
En dat is ook het vreemde aan het verwijt. Fabrikanten hoeven niet met een vaccin te komen. Ze hoeven niets. Ze spelen natuurlijk in op een behoefte, en misschien zelfs op een paniek, maar an sich is vaccinatie voor winstmaximalisatie niet de beste tactiek, als iemand het toch zo cru wilt bekijken.
Het vreemde is echter dat als er geen vaccin is, zoals in het geval van AIDS, dat BigPharma dan verweten wordt het expres niet te maken, om geld te verdienen, en als het er wel is, dat ze dan nog verweten wordt geld te verdienen.
De eerste die een HIV-vaccin ontwikkelt loopt binnen natuurlijk. Maar ik zie je punt en zal erop ingaan. Vaccins zijn maatschappelijk gezien namelijk aantoonbaar goedkoper. In Duitsland breekt nog wel eens mazelen uit:quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:00 schreef Antaresje het volgende:
[advocaat van de duivel]
'Probleem' met het nieuwe H1N1 is dat ons afweer systeem er mee om kan gaan, en er dus vanzelf immuniteit voor ontstaat. Een vaccin is dus eigenlijk niet nodig, vandaar dat er juist wel een gemaakt wordt, anders valt er niets te verdienen.
Het mooie van HIV is dat ons afweer systeem er helemaal niet mee om kan gaan, van nature worden we er niet immuun voor. Dan moet je natuurlijk geen vaccin gaan maken, want dan is dat het enige waar je nog één keer geld aan kunt verdienen, terwijl AIDS remmers natuurlijk een onophoudelijke bron van inkomsten verzorgen.
[/advocaat van de duivel]
bronquote:Health-care provider costs
Health-care provider costs for the 614 measles patients in Duisburg were estimated at ¤229 000 (Table 2). Over half of them were incurred by the 95 hospitalized patients (cost per average case: ¤1877), of whom one who had encephalitis received > 3 weeks of intensive care with artificial ventilation (cost: ¤35 623). The average cost per measles patient was ¤373. The cost for the district public health office was ¤89 400 and included costs for personnel (¤85 000), MVCV (¤2300) and serological testing of school teachers (¤2100). Taking these costs into account, the average cost per measles patient would increase to ¤520.
bronquote:Results Routine childhood immunization with the 7 vaccines was cost saving from the direct cost and societal perspectives, with net savings of $9.9 billion and $43.3 billion, respectively. Without routine vaccination, direct and societal costs of diphtheria, tetanus, pertussis, H influenzae type b, poliomyelitis, measles, mumps, rubella, congenital rubella syndrome, hepatitis B, and varicella would be $12.3 billion and $46.6 billion, respectively. Direct and societal costs for the vaccination program were an estimated $2.3 billion and $2.8 billion, respectively. Direct and societal benefit-cost ratios for routine childhood vaccination were 5.3 and 16.5, respectively.
Conclusion Regardless of the perspective, the current routine childhood immunization schedule results in substantial cost savings.
bronquote:To examine the descriptive epidemiology of serious measles complications and associated hospital costs during a major epidemic, we used California population-based hospital discharge data to identify hospital admissions for measles during 1986 through 1990 (ICD-9 code 055, n = 4,201). We examined 5-year trends and, for 1990 pediatric epidemic cases (n = 2,234), sociodemographic and hospital admission financial data. Hospital admission rates for measles rose significantly between 1986 and 1990. During the 1990 epidemic, preschool children aged 1 to 5 years, Medi-Cal (California's Medicaid) beneficiaries, Hispanics, and those living in urban counties accounted for most hospital admissions. Young infants and residents of southern California and the San Joaquin Valley had the highest risks. Medi-Cal beneficiaries and Asian children were at an increased risk for death during the hospital stay. The average hospital admission cost was $8,201, and the average length of hospital stay was 4.6 days. Hospital costs amounted to $18 million, two thirds of which was paid for by Medi-Cal. Measles is a serious disease that can result in severe complications requiring lengthy and costly hospital stays. We must remain alert to its continuing threat, complications, and resulting financial burdens.
Nog meer advocaat van de duivel:quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:47 schreef Iblis het volgende:
[..]
De eerste die een HIV-vaccin ontwikkelt loopt binnen natuurlijk. Maar ik zie je punt en zal erop ingaan. Vaccins zijn maatschappelijk gezien namelijk aantoonbaar goedkoper. In Duitsland breekt nog wel eens mazelen uit:
[..]
bron
[..]
bron
Ook mazelen is een ziekte de de meeste mensen prima overleven. Maar voor de gehele medische industrie brengt massaal niet vaccineren natuurlijk meer geld in het laatje. In de VS is het nog veel duurder:
[..]
bron
In Griekenland heb je toch ook genoeg mensen die zich nooit laten inenten, dus zouden ze dat nu plots wel doen?quote:"We decided that the entire population, all citizens and residents, without any exception, will be vaccinated against the flu," Health Minister Dimitris Avramopoulos
bronquote:PM Karamanlis: Shielding the public health
The entire population in Greece will be inoculated at state expense, including illegal immigrants, the government announced after a meeting of the inter-ministerial committee on the new flu virus A/H1N1 chaired by prime minister Costas Karamanlis.
Health minister Dimitris Avramopoulos and government spokesman Evangelos Antonaros made the announcement in statements to the press after the meeting.
Avramopoulos announced that, on the prime minister's orders, the entire population in the country, in other words all the citizens and residents, including those who are illegally in Greece, will be vaccinated, with the entire expense carried by the state. He noted that the number of vaccines to be procured by Greece will be approximately 24 million.
He also said that Greece will be among the first countries to procure the vaccine, adding that vaccination will begin immediately upon formal approval by the EU.
The minister explained that vaccination cannot be made obligatory by law, and therefore applications for inoculation will need to be filled out. He added that population groups would be prioritized for vaccination, beginning with medical and nursing staff.
During the meeting, Avramopoulos presented to the prime minister and the committee members the updated National Plan on the new flu, stressing that Greece had acted immediately as soon as the global pandemic broke out.
Noting that there was uncertainty among scientists over the development of the breakout, Avramopoulos said that according to the worst case scenario approximately 30-40 percent of the world population may contract the virus.
He pointed out that it is the State's duty to be prepared for every eventuality, but stressed that there was no cause for alarm or panic.
"Our way of life must not change," he said, before outlining the main aspects of the National Plan, which is updated regularly in accordance with the development of the global pandemic, and stressed that the government will not conceal information or figures.
"The cultivation of panic and irresponsible politicking observed a short while ago on the new flu undermines the country's health security and productive process," Avramopoulos warned, adding that, even at this time, it was positive that the main opposition party (PASOK) was now acting in a spirit of understanding and cooperation.
He also charged that an effort at political exploitation of the issue had been made, stressing that the government, however, had not been carried away into such a clash, and added that the National Plan will also be submitted to the political and state leadership of the country and, in the event that a political party wanted further information and clarifications, they would receive them.
Avramopoulos further announced that there will be hirings of additional doctors and nursing staff, while 100 more intensive care units (ICUs) will be set up.
Replying to relevant questions, Avramopoulos said that there are currently four serious cases of the new flu in Greece, and noted that 95 percent of all the cases thus far have recovered completely.
"The government and state machine are on alert on a 24-hour basis," he stressed.
As for concerns voiced regarding schools, which are due to reopen for the new academic year in mid-September, Avramopoulos said that the health ministry was in close cooperation with the education ministry, and the situation was being constantly assessed, adding that this matter will be decided based on the development of the problem.
The minister further noted the four-digit telephone hotline "1135" that has been set up to provide information to the public.
Leuk en aardig dat je die erbij haalt. Ik heb daar vorige week nog een post over gemaakt. Hier is mijn interpretatie ervan, waaruit m.i. volgt dat het om een nieuwe technologie van vaccinmaken gaat. (Voor het griepvirus dan...)quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:08 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Patenten worden verworven om geld te verdienen, je 'product te beschermen' :
aangevraagd heeft:
Het zijn geen filantropische of charity instellingen...
Wat een onzinnige sites, geloof je dat nu echt zelf? En wie gaat nu midden in de nacht dit posten?quote:Op zondag 6 september 2009 04:13 schreef TubBizar het volgende:
Alle informatie over de levensgevaarlijke vaccinatie zwendel tegen de varkensgriep:
Varkensgriep-Zwendel
davidicke/
Anarchiel
http://www.euro.who.int/infopages/Contact
http://www.euro.who.int/
wijwordenwakker
theflucase
Xandernieuws
vogelgriep
|
Forum Opties | |
---|---|