abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71644695
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:56 schreef NikkelCobalt het volgende:
He moet je zien wat ik nog had
[ afbeelding ]

Alleen nooit gepost ;o
Ik zeg: Gent St Pieters
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71644773
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:26 schreef dennistd het volgende:

[..]

Di keer was het trouwens een goederenwagon, een Slps om precies te zijn (zo'n ACTS-ding): http://somda.nl/www/forum/7250/
[ afbeelding ]
Zo'n sleep met die wagens (en containers) staan in Onnen Geen idee of ze nog gebruikt worden.
  Redactie Sport donderdag 6 augustus 2009 @ 11:15:09 #153
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71646289
Volgens mij worden ze nog steeds gebruikt voor het vuilvervoer
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_71654254
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:15 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij worden ze nog steeds gebruikt voor het vuilvervoer
Niet meer in Groningen in ieder geval
pi_71655886
tvp (beetje laat )
  donderdag 6 augustus 2009 @ 17:11:53 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71655941
Vraagje:
In Nederland is de perronhoogte 84 cm boven de bovenkant van de rails, de Europese standaard is 76 cm. Oudere perrons in Nederland hebben ook nog 76 cm als hoogte.

Vanwaar dat verschil, en waarom is Nederland zo eigenwijs?
pi_71656028
Vroeger had je mooie perrons van 30 centimeter. ofzo. . Men was laatst bezig om het laatste gedeelte hiervan op station Harlingen helemaal weg te halen...
pi_71656065
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 02:09 schreef 3FMaster het volgende:
Ik lees dat ze een extra station willen bouwen in Utrecht.
Ik hoorde een tijd geleden van iemand, wiens moeder secretaresse is van .... bij de ns, dat ze de brug over de Dieze in Den Bosch (dus tussen het station en wissels Utrecht - Nijmegen) willen verbreden van 2 naar 4 spoor. Zo willen ze dat er om ze x aantal minuten een trein naar A'dam gaat.
Iemand meer info?
Dat is knap, aangezien de NS helemaal niets met de infrastructuur te maken heeft.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 17:22:59 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71656225
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:15 schreef Socios het volgende:
Vroeger had je mooie perrons van 30 centimeter. ofzo. . Men was laatst bezig om het laatste gedeelte hiervan op station Harlingen helemaal weg te halen...
Wat ik trouwens op Wikipedia lees, is dat Nederland en het VK een uitzondering hebben gekregen om hun afwijkingen van de standaard (84 en 91 cm) mogelijk te maken. In België is er een mengelmoesje van lage en hoge perrons, al weet ik dan niet wat als "hoog" geclassificeerd wordt. Dat zal wel 76 cm zijn, lijkt me?

Edit: gevonden. Standaardhoogte ("hoog") in België is 76cm. Laag is 55cm.

[ Bericht 4% gewijzigd door James1988 op 06-08-2009 17:30:55 ]
pi_71656361
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:11 schreef James1988 het volgende:
Vraagje:
In Nederland is de perronhoogte 84 cm boven de bovenkant van de rails, de Europese standaard is 76 cm. Oudere perrons in Nederland hebben ook nog 76 cm als hoogte.

Vanwaar dat verschil, en waarom is Nederland zo eigenwijs?
Dus eigenlijk horen de perrons nog lager te zijn dan nu? Terwijl je bij sommige treinen nu al een halve meter omhoog moet stappen om erin te komen?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 17:31:39 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71656451
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:27 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dus eigenlijk horen de perrons nog lager te zijn dan nu? Terwijl je bij sommige treinen nu al een halve meter omhoog moet stappen om erin te komen?
Inderdaad. Al weet ik zo 1-2-3 niet over welke treinen je het hebt. Ik gok op ICRm en Koplopers?
pi_71657026
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Inderdaad. Al weet ik zo 1-2-3 niet over welke treinen je het hebt. Ik gok op ICRm en Koplopers?
ICRm en ICK/ICL kwamen als eerste in me op, maar op de SLT's na moet je volgens mij bij elke (NS-)trein wel een stuk omhoog. Een halve meter is natuurlijk wat overdreven, maar vooral bij ICK zag je de omaatjes erg nerveus worden bij het uitstappen.. 'k Heb nooit begrepen waarom de perrons niet gewoon op instaphoogte lagen, maar dat ze eigenlijk nog lager horen te zijn verbaast me nog meer

Hoe zit het dan eigenlijk met de Stadlers en Lint's en hun gelijkvloerse opstap? Zijn die dan custom-made voor de perrons in NL of moeten ze in het buitenland daarvoor alsnog een stap omhoog doen?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:00:17 #163
140226 Novus
Ofwel Noof.
pi_71657177
Op Almelo 3b moet je omlaag als je de Lint instapt :/
Say your prayers and light a fire; we're going to start a war.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:07:19 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71657345
De GTW's zijn speciaal aangepast aan de Nederlandse perronhoogte. De treinen van de Prignitzer Eisenbahn zijn lager dan de perrons, en daar moet je dus inderdaad een stukje omlaag.

Er is een tijdje sprake van geweest dat er een perron in Roosendaal zou worden aangepast zodat daar M6-rijtuigen van de NMBS zouden kunnen stoppen, maar daar is het inmiddels al een tijdje stil over gebleven.
pi_71657434
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:07 schreef James1988 het volgende:
De GTW's zijn speciaal aangepast aan de Nederlandse perronhoogte.
En toen heeft men de perrons nog met een paar centimeter verhoogd.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 18:23:34 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71657726
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:14 schreef Duvel het volgende:
Tering, is die foto bij jullie ook zo verneukt?
Het was een bug in FF. Bedankt voor de feedback.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 6 augustus 2009 @ 18:25:09 #167
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71657771
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:00 schreef Novus het volgende:
Op Almelo 3b moet je omlaag als je de Lint instapt :/
Dat is ook zo in Hengelo
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 6 augustus 2009 @ 19:55:55 #168
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71660523
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:00 schreef Novus het volgende:
Op Almelo 3b moet je omlaag als je de Lint instapt :/
Gouda ook voor de RijnGouweLijn.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 19:57:24 #169
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71660575
Ingezonden vraag:

DrFlash, heb je in België ook HLE13's gezien met M5-rijtuigen?

[ Bericht 8% gewijzigd door Ofyles2 op 06-08-2009 19:58:21 (Ninja-edit) ]
pi_71661271
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 19:57 schreef Ofyles2 het volgende:
Ingezonden vraag:

DrFlash, heb je in België ook HLE13's gezien met M5-rijtuigen?
Nee. Normaal gesproken rijden de 13'en uitsluitend met M6 en i11, hoewel er ook getest schijnt te worden met M4. Maar Nooit met M5
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 augustus 2009 @ 20:40:10 #171
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71661872
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Normaal gesproken rijden de 13'en uitsluitend met M6 en i11, hoewel er ook getest schijnt te worden met M4. Maar Nooit met M5
Ik keek in het Spoorwegjournaal en daar zag ik daadwerkelijk een HLE13 met een M5-stam.

Dit is mogelijk gemaakt omdat het aantal cargo-opdrachten ferm ingezakt is.
pi_71661902
Kan een leegmat-overbrenging geweest zijn, maar in het normale verkeer zou het een hoge uitzondering zijn. Kun je die foto scannen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 augustus 2009 @ 20:44:02 #173
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71661965
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan een leegmat-overbrenging geweest zijn, maar in het normale verkeer zou het een hoge uitzondering zijn. Kun je die foto scannen?
Geen mat-overbrenging, reizigersdienst.
pi_71662003
is dat in de SJ die nu te koop is? Dan ga ik er morgen ff eentje halen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 augustus 2009 @ 20:45:49 #175
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71662012
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
is dat in de SJ die nu te koop is? Dan ga ik er morgen ff eentje halen
Klopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')