"Geen enkel ander zoogdier eet brood, totaal overbodige voeding dus"quote:Op maandag 30 januari 2012 15:55 schreef kikoooooo het volgende:
[..]Wat een achterlijke vergelijking.
Ik ook niet.quote:
Niet doodgaan door een wilde tijger ook, toch knuffel ik niet niet.quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:36 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Het is in ieder geval ook niet zo gezond voor je als jarenlang is beweerd. Mijns inziens is het best tegennatuurlijk dat wij als volwassen mens melk van een andere diersoort blijven drinken.
Ze zijn er nog niet uit.
Precies. Mensen moeten eens ophouden met dat geouwehoer over wat natuurlijk is en wat niet. Er zijn natuurlijke paddenstoelen waar je aan dood gaat en chemische poeders die je gezond maken. Als je wilt weten of iets gezond is moet je meta-analyses lezen.quote:Op maandag 30 januari 2012 15:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, dat kun je wel van alles zeggenIk zie ook geen koeien die koffie drinken.
Jij moet eens ophouden alles voor een ander te bepalen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:07 schreef TNA het volgende:
[..]
Precies. Mensen moeten eens ophouden met dat geouwehoer over wat natuurlijk is en wat niet. Er zijn natuurlijke paddenstoelen waar je aan dood gaat en chemische poeders die je gezond maken. Als je wilt weten of iets gezond is moet je meta-analyses lezen.
Niemand dwingt je om het te drinken.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:09 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Jij moet eens ophouden alles voor een ander te bepalen.
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:09 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
En bij gebrek aan meta-analyses of reviews gewoon klinische studies, goed beoordelen op de methodiek en onafhankelijkheid en trek je conclusies.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:07 schreef TNA het volgende:
[..]
Precies. Mensen moeten eens ophouden met dat geouwehoer over wat natuurlijk is en wat niet. Er zijn natuurlijke paddenstoelen waar je aan dood gaat en chemische poeders die je gezond maken. Als je wilt weten of iets gezond is moet je meta-analyses lezen.
Ik luister liever naar een analyse dan die onzin die ik in dit topic lees. Ook luister ik graag naar mijn eigen lichaam en ik voel mij sterk/goed als ik melk drink, dus doe ik dat.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:09 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
bronquote:'Melk is goed voor hersenen'
BAARN - Melk heeft een positieve impact op de hersenen en het mentale functioneren. Dat stellen onderzoekers van University of Maine na een onderzoek onder ruim 900 mannen en vrouwen.
Volwassenen die dagelijks minimaal een melkproduct consumeerden, scoorden beduidend hoger op tests voor geheugen en andere hersenfuncties. Melkdrinkers hadden vijf keer meer kans om de test te halen dan niet melkdrinkers.
Tests
De onderzoekers voerden acht verschillende testen uit. Onafhankelijk van de leeftijd (tussen de 23 en 98) scoorden de deelnemers die tenminste een glas melk per dag dronken beter, dan degene die geen melk dronken. De hoogste score vonden de onderzoekers bij de deelnemers die de meeste melkproducten nuttigden. Na controle voor andere factoren die de gezondheid van de hersenen kunnen beïnvloeden, bleef het effect overeind.
Gezond
Volgens de onderzoekers zijn de gezondheidsvoordelen van melk maar weer eens bewezen. Zij zijn dan ook van mening dat melk onderdeel uit moet maken van ieder gezond voedingspatroon. "Hoewel meer onderzoek nodig is, wijzen deze onderzoeksresultaten er op dat melk ingrediënten bevat die de het functioneren van de hersenen beïnvloedt. Zeker in de ouder wordende populatie, kan melk verslechtering van het zenuwstelsel wellicht voorkomen of vertragen."
Respect; zelf hier 1.5L met 500g kwark (vooral die kwark savonds wordt bleugh op een gegeven moment).quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:15 schreef Panzermaus het volgende:
3 liter vandaag + 500 gram kwark. Beregezond.
http://www.hoewerktmijnli(...)elk-is-goed-voor-elkquote:Op woensdag 1 februari 2012 19:27 schreef Diabox het volgende:
Correlation does not imply causation, en ook mis ik bronvermelding.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |