abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 augustus 2009 @ 20:37:56 #1
264708 LadyEss
Sex, drugs & rock and roll
pi_71547425
Om te beginnen had ik al klachten die al 5 weken bezig waren, veel bloeden, kon je geen menstruatie meer noemen. Ben toen op vakantie naar Kreta geweest. Bij terugkomst op bed gelegen van de pijn in mijn buik, wat uitstraalde naar mijn rug. Nog steeds was het bloeden nog niet gestopt.

Hier komt het, ben naar het ziekenhuis in Ede geweest (bekend?!) Gelderse Vallei. Paar onderzoeken gehad, maar werdt daar afgewimpeld met
"Ach het is maar een griepje, gewoon lekker uitzieken. En dat bloeden is heel normaal, overkomt vele vrouwen".

Jaja. Ik wist zelf wel beter, kan toch niet normaal zijn? Na twee keer naar de eerste hulp gereden te zijn door de pijn NOG niet serieus genomen. Dus naar het UMC in Utrecht op eigen gelegenheid vertrokken.
Daar werdt ik wél gelijk binnen gelaten.

Bleek een baarmoederontsteking te hebben, die nu flink naar zn grootje is omdat er zo lang mee gewacht is. En een voedselvergifitiging in Kreta opgelopen, vandaar de pijn in mn buik en rug! (darmen).

Lekker dan he!
Nog meer mensen die ook door een ziekenhuis slechte informatie hebben gekregen?

Is toch niet normaal?
  zondag 2 augustus 2009 @ 20:40:23 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_71547482
het zit je ook niet mee he

ben blij dat ik geen baarmoeder heb

+ wat een klote ziekenhuis joh dat mag toch zo maar niet
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_71547485
Ik zou er serieus werk van maken en dit aankaarten betreffende instanties ofzo. Heb alleen geen flauw idee waar je met dit soort zaken moet aankloppen. Maar lijkt me niet 'dat dit kan in Nederland'.
  zondag 2 augustus 2009 @ 20:41:45 #4
264708 LadyEss
pi_71547522
Ik wilde al een klacht indienen. Ben alleen inderdaad benieuwd hoe dat werkt, wat mijn rechten daarin zijn en in hoeverre het verschil zou maken.

Vindt het in elk geval aardig associaal.

Sterker zelfs, het had mn baarmoeder kunnen kosten, als het nog een paar weken door gegaan was. Heb nog wel een kinderwens, dus gelukkig is het niet zover gekomen.
pi_71547526
Zo dan.
pi_71547575
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:41 schreef LadyEss het volgende:
Ik wilde al een klacht indienen. Ben alleen inderdaad benieuwd hoe dat werkt, wat mijn rechten daarin zijn en in hoeverre het verschil zou maken.

Vindt het in elk geval aardig associaal.

Sterker zelfs, het had mn baarmoeder kunnen kosten, als het nog een paar weken door gegaan was. Heb nog wel een kinderwens, dus gelukkig is het niet zover gekomen.
Misschien zijn er mensen in Werk, Geldzaken & Recht die precies weten waar je moet zijn voor zulke zaken, ik zou het daar even proberen om wat advies in te winnen. Sterkte ermee in ieder geval!
pi_71547893
Mensen die zich laten afwimpelen... Als je van jezelf weet dat je geen hypochonder bent moet je niet alles slikken wat er gezegd wordt.
wake up in the morning and i'm married to a dinosaur, her vagina sore
  zondag 2 augustus 2009 @ 21:03:57 #8
264708 LadyEss
pi_71548132
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:55 schreef leppeh het volgende:
Mensen die zich laten afwimpelen... Als je van jezelf weet dat je geen hypochonder bent moet je niet alles slikken wat er gezegd wordt.
Dat deed ik ook niet.

Ben niet voor niets terug blijven komen bij de eerste hulp. Maar als het gewoon niet opschiet, beter naar een ander ziekenhuis gaan. Die wél goed bekend staat ipv een streekziekenhuis.
pi_71548215
Is volledig normaal. Heb heel vaak gehoord van mensen die zijn weggestuurd terwijl ze ernstige klachten hadden.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_71548314
Zeker wel de boel aanklagen. Met de nadruk erop dat je je baarmoeder had kunnen verliezen.

Onkundigheid
pi_71548337
Is helaas vrij normaal in veel streekziekenhuizen, maar sterkte ermee, ik zou hier wel werk van maken.
Hallon!
  zondag 2 augustus 2009 @ 21:12:06 #12
264708 LadyEss
pi_71548342
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:06 schreef JohnDDD het volgende:
Is volledig normaal. Heb heel vaak gehoord van mensen die zijn weggestuurd terwijl ze ernstige klachten hadden.
En doen die er niets aan dan?
pi_71548405
In Amerika had je ze nu gewoon kunnen sue-en voor enkele miljoenen. Balen
pi_71548610
Hoezo hebben ze je voorgelogen dan? Ik lees dat ze een verkeerde inschatting hebben gemaakt maar voorliegen?
Verder natuurlijk fijn dat het allemaal toch nog goed gekomen is.
There is no love sincerer than the love of food.
  zondag 2 augustus 2009 @ 21:43:03 #15
264708 LadyEss
pi_71549223
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:21 schreef MinderMutsig het volgende:
Hoezo hebben ze je voorgelogen dan? Ik lees dat ze een verkeerde inschatting hebben gemaakt maar voorliegen?
Omdat ze bleven volhouden dat er niets aan de hand was. Naja voorliegen is dan misschein niet het juiste woord ervoor, maar voelde me aardig bedonderd omdat er gewoon geen aandacht aan je besteed wordt!
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:29:00 #16
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_71550454
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:21 schreef MinderMutsig het volgende:
Er van uitgaande dat een arts op de loonlijst van een ziekenhuis je een goed advies geeft, zou je kunnen spreken het het achterwege houden van informatie. Iets wat je zou kunnen aanduiden als liegen. En dat die arts het misschien niet bewust deed..
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_71550593
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:29 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Er van uitgaande dat een arts op de loonlijst van een ziekenhuis je een goed advies geeft, zou je kunnen spreken het het achterwege houden van informatie. Iets wat je zou kunnen aanduiden als liegen. En dat die arts het misschien niet bewust deed..
Ook van informatie achterhouden kan je alleen spreken als die bewuste artsen geweten hebben wat TS mankeerde maar haar toch zomaar zonder behandeling naar huis hebben gestuurd.
Dat lijkt me erg, érg sterk.
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:43 schreef LadyEss het volgende:

[..]

Omdat ze bleven volhouden dat er niets aan de hand was. Naja voorliegen is dan misschein niet het juiste woord ervoor, maar voelde me aardig bedonderd omdat er gewoon geen aandacht aan je besteed wordt!
Dat snap ik ook wel en ik vind ook wel dat je er werk van moet maken. Er loopt daar blijkbaar iets niet helemaal goed en daar moet naar gekeken worden.
Stel je er overigens niet teveel van voor, die klachtenprocedure zal jou waarschijnlijk niets opleveren. Hooguit wat antwoorden over hoe dit nu heeft kunnen gebeuren en wat ze in de toekomst gaan doen om dit te voorkomen maar een schadevergoeding of zware straf voor die artsen is niet erg waarschijnlijk.
pi_71550969
Klachten van vrouwen worden misschien gewoon een beetje gerelativeerd omdat (jij misschien dan in dit geval niet) sommige vrouwen nog wel eens de neiging hebben zich aan te stellen / dingen erger laten lijken dan dat ze zijn.
pi_71551669
Uit je verhaal begrijp ik dat je gewoon direct naar het ziekenhuis bent gegaan. Met dit soort dingen moet je ook gewoon eerst naar de huisarts gaan.

Mensen die zelf direct naar het ziekenhuis gaan, terwijl het niet nodig is
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:08:38 #20
252211 Bullschnitzel.
Recht voor z'n raap.
pi_71551717
Heu, ben je nog wel vruchtbaar dan?
Vrijheid-van-meningsuitings-fetisjist.
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:12:55 #21
264708 LadyEss
pi_71551847
Even voor de duidelijkheid, ben wel eerst naar mijn huisarts geweest.
Die heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis.

Ik ben wél zelf naar het UMC gegaan, waar ik wél geholpen werdt. Dat was geen probleem.

En of ik nog vruchtbaar ben moet nog blijken, over 2 weken weer controle. Maar ik ga niet van het ergste uit, ik weet nog niets verder. Tijd zal het leren.
pi_71555844
Ik kende iemand die last had van zijn rug. De dokter heeft hem onderzocht en hem zonder doorverwijzing verteld dat de meneer een hernia had, wat heel goed zou kunnen aangezien de klachten erbij passen. Hij zou over een paar maanden geopereerd worden. Daarna kreeg hij last van zijn stem, maar dat kwam volgens de dokter door de pijn van de hernia.

Na een paar maanden ging hij uiteindelijk naar het ziekenhuis voor het onderzoek naar zijn hernia, en het bleek dat hij nooit een hernia gehad heeft, maar een tumor in zijn ruggegraat. De tumor was tegen die tijd uitgezaaid door zijn hele lichaam. Er is nog geprobeerd hem te behandelen met chemo en bestraling, maar het was al veel te laat.

In dit geval is het niet het ziekenhuis, maar de huisarts die een blunder van jewelste maakt. Ik heb zelf ook een huisarts die me bij een hernia, na het laten maken van een röntgenfoto, wijs wilde maken dat ik geen hernia had en ik me dus maar een beetje aanstelde met de pijn. Allebei de keren heb ik met de vuist op tafel moeten slaan om me door te laten verwijzen naar de neuroloog die, na het maken van een MRI, een hernia in mijn lage rug en mijn nek constateerde.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_71555846
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:12 schreef LadyEss het volgende:
Even voor de duidelijkheid, ben wel eerst naar mijn huisarts geweest.
Die heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis.

Ik ben wél zelf naar het UMC gegaan, waar ik wél geholpen werdt. Dat was geen probleem.

En of ik nog vruchtbaar ben moet nog blijken, over 2 weken weer controle. Maar ik ga niet van het ergste uit, ik weet nog niets verder. Tijd zal het leren.
Het zal je maar gebeuren, heel veel sterkte. Ik leef met je mee....
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_71555879
Ik zou eens met de user Lambiekje Pm'en... Die weet hier alles vanaf
Veel sterkte verder
  maandag 3 augustus 2009 @ 08:37:54 #25
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_71556314
Je leest/hoort het ook wel eens dat zoiets vaker gebeurt. Dat huisartsen je afwimpelen met iets simpels en de huisartsenpost of zelfs het ziekenhuis je aankijken van 'wat stel je je aan'. Natuurlijk kan een arts een inschattingsfout maken, maar als een patiënt terug komt lijkt het me niet meer dan normaal dat hij/zij eens verder kijkt dan 'the obvious'.

Zeker een klacht indienen, TS! Doe anders een beroep op je rechtsbijstandverzekering en kijk wat je doen kan. Veel mensen laten het erbij zitten, maar zolang een ziekenhuis/arts geen dikke klachten binnenkrijgen die ze de kop kunnen kosten veranderd er natuurlijk ook niets!
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_71557628
Het zit je wel dwars hè? Je vind het nodig om maar liefst 2 topics hierover te openen, ook ééntje in WGR waar je vraagt wat jou zielige persoontje hier nog tegenin kan brengen. SUE THE HOSPITAL!!
pi_71557890
Mijn zusje heeft momenteel ook een rechtzaak lopen tegen een ziekenhuis in Den Haag, die knakkers daar hebben veel te laat geconstateerd dat zij niet tegen de pil kan. Hetgeen ervoor gezorgd heeft dat ze nu 3 tumoren zo diep in haar lever heeft zitten dat ze niet te behandelen zijn.

Zij heeft echt de meest exotische ziektes en dgl gehad in d'r leven (syndroom van Tietsche, waarsch verkeerd gespeld hier), en daardoor elk ziekenhuis in de regio haaglanden en omstreken gehad. En 1 ding heb ik daar wel van geleerd, er is echt ENORM kwaliteitsverschil, kijk goed voor welk kwaaltje je naar welk ziekenhuis gaat.
pi_71560053
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:15 schreef r3gi3boy het volgende:
Het zit je wel dwars hè? Je vind het nodig om maar liefst 2 topics hierover te openen, ook ééntje in WGR waar je vraagt wat jou zielige persoontje hier nog tegenin kan brengen. SUE THE HOSPITAL!!
Natuurlijk zit het haar hoog. Ze is misschien onvruchtbaar hierdoor.
pi_71560113
Vroeger was een kennis van me bij de HA naar huisgestuurd met een acute hersenvliesonsteking.

Toen deze op een gegeven moment niet meer reageerde is de ambulance toch maar even langsgekomen.
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:43:48 #30
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_71564602
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:51 schreef Keiichi het volgende:
Vroeger was een kennis van me bij de HA naar huisgestuurd met een acute hersenvliesonsteking.

Toen deze op een gegeven moment niet meer reageerde is de ambulance toch maar even langsgekomen.
Zusje van een ex-schoolgenoot van me is met een paracetamolletje en rust advies naar huis gestuurd toen ze acute hoge koorts kreeg met nekpijn. Helaas voor haar kwam de hulp te laat.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:36:42 #31
249511 TheCoon
WHO is the COON?
pi_71566064
Tja, Ede he...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_71566966
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:37 schreef LadyEss het volgende:
ziekenhuis in Ede
Klaag ze aan, die flikkers, en geef het meteen even door aan je zorgverzekering.

Zelf heb ik ook gezeik gehad met een arts die wel tig onderzoeken op me uit liet voeren, maar daarna niets meer van zich liet horen. Ongeoorloofd de behandeling staken heet dat.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_71567509
Good luck
celebrate your money
pi_71567568
ik zou ze aanklagen.
pi_71567619
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:35 schreef Elixabete het volgende:
ik zou ze aanklagen.
Jij had toch een andere usernaam? Iets met schnitzels?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_71567648
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:37 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Jij had toch een andere usernaam? Iets met schnitzels?
deze is iets ouder.
pi_71567687
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 08:37 schreef Cat_Tank het volgende:
maar zolang een ziekenhuis/arts geen dikke klachten binnenkrijgen die ze de kop kunnen kosten veranderd er natuurlijk ook niets!
Het tuchtcollege en haar verzekering houden de artsen helaas nog steeds de hand boven het hoofd.
  maandag 3 augustus 2009 @ 18:09:24 #38
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_71569988
Zoiets had ik met mijn huisarts toen ik zo'n negen jaar oud was. Ik kon amper ademhalen; na één voetstap was ik al buiten adem. Benauwdheid en hoesten. Wat zei de arts? "Ach, dat is gewoon hooikoorts, gaat vanzelf wel weer over." Niet dus! Een paar dagen later vertrouwden mijn ouders het nog steeds niet en zijn we opnieuw gegaan. "Nee hoor, gewoon hooikoorts of een griepje."

De volgende dag naar een andere huisarts gegaan en die stuurde mij direct door naar het ziekenhuis. Bleek ik een (vrij heftige) longontsteking te hebben.
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
  maandag 3 augustus 2009 @ 18:59:58 #39
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_71571308
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:51 schreef Keiichi het volgende:

Hier ook eens naar huis gestuurd met "je hebt gewoon hoofdpijn, gaat zo over" Ben toen zelf naar eerste beste huisartenpost gestapt en uitgelegd dat er iets niet goed was..
  maandag 3 augustus 2009 @ 19:05:16 #40
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_71571458
Bij werdt dacht ik: Dit is een vrouwentopic.
pi_71572387
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 18:09 schreef Samsonneke het volgende:
Ik kon amper ademhalen; na één voetstap was ik al buiten adem.
Dat komt omdat je kieuwen en vinnen hebt.
pi_71572460
Ik ben al 4x bij de KNO arts geweest omdat het al 5 jaar lang zeer doet in mn keel met slikken en praten.

En telkens kijken ze weer eens met een cameraatje door mn neus en krijg ik weer wat troep voorgeschreven en als het niet helpt moet ik terugkomen en het helpt niet en dan kom ik terug en dan zeggen ze dat er niks aan de hand is en dat het door de stress komt

Binnenkort als ik vakantie heb maar eens terug naar mn huisarts en me door laten sturen naar een ander ziekehuis denk ik, want het begint me onderhand na al die jaren wel de keel uit te hangen ( )
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 3 augustus 2009 @ 19:42:39 #43
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71572503
De lijders zijn zo langzamerhand verantwoordelijk vor een heul kerkhof.

En zich maar verschuilen achter ' verkeerde inschattingen'
  maandag 3 augustus 2009 @ 21:12:06 #44
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_71575231
Heb het een paar dagen geleden bij m'n vader meegemaakt. Hij had ademhalingsproblemen en koortsaanvallen die opliepen tot 41°C. De huisarts deed het af als bronchitis en wat normale koorts die vanzelf wel weg zou gaan, maar de antibiotica voor die bronchitis sloegen totaal niet aan en hij werd alsmaar zieker, het was echt eng om te zien, natte lappen op z'n lichaam waren binnen twee minuten alweer opgedroogd.

Wij dus na een paar dagen met 'm naar het ziekenhuis, waar foto's van z'n longen werden gemaakt, en nog voordat die uitslagen binnen waren werd ons door een aanwezige arts al aangeraden op te krassen omdat z'n koorts op dat moment wat minder hoog was, dus het zou wel meevallen. Ik heb domweg geweigerd 'm weer mee te nemen, het was voor ons nogal duidelijk dat ie dat niet zou gaan redden en dat er sowieso meer aan de hand moest zijn.

Na een kwartier op dat mens ingepraat te hebben is ze toch maar in conclaaf met de longarts gegaan, en wat bleek: zeer zware longontsteking en mogelijk Mexicaanse griep. Hij werd meteen opgenomen, heeft nog welgeteld één dag op de normale afdeling gelegen en toen werd ik eergisteren om zes uur 's morgens opgebeld dat het uit de hand liep en hij naar de Intensieve Zorg werd verhuist.

Daar ligt ie nu nog steeds, in een kunstmatige coma, anders was hij doodgegaan. En of ie het gaat redden is nog niet zeker. Vandaag kwam er een dialyse bij omdat z'n nieren waren uitgevallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kriegel op 03-08-2009 23:12:14 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_71575342
Ik heb juist het tegenovergestelde. Bij mij werd er longkanker geconstateerd toen ik een longontsteking had
pi_71577591
OT: je moet gewoon keiveel zeuren, dan doen ze wel dingen/gaan ze dingen nakijken. Heb ik uit betrouwbare bron.

offtopic: wij gaan altijd in een ziekenhuis (maakt niet uit waar) broodjes zalm eten!, en stiekem weg zonder dat de zuster het weet, hehe.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_71577665
Dat is inderdaad erg klote. Gelderse Vallei staat sowieso niet bekend als een goed en fijn ziekenhuis geloof ik.
pi_71578227
TS:

Cool story, Hansel.
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:00:13 #49
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71579148
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 21:12 schreef Kriegel het volgende:

Sterkte.
pi_71579665
Ik laat me de volgende keer tenminste in een Belgisch ziekenhuis opnemen. Geen ellenlange wachtlijsten, deskundige artsen en wel persoonlijke aandacht omdat daar niet zo'n personeelsgebrek is.
pi_71580650
quote:
Heb het een paar dagen geleden bij m'n vader meegemaakt. Hij had ademhalingsproblemen en koortsaanvallen die opliepen tot 41°C. De huisarts deed het af als bronchitis en wat normale koorts die vanzelf wel weg zou gaan, maar de antibiotica voor die bronchitis sloegen totaal niet aan en hij werd alsmaar zieker, het was echt eng om te zien, natte lappen op z'n lichaam waren binnen twee minuten alweer opgedroogd.

Wij dus na een paar dagen met 'm naar het ziekenhuis, waar foto's van z'n longen werden gemaakt, en nog voordat die uitslagen binnen waren werd ons door een aanwezige arts al aangeraden op te krassen omdat z'n koorts op dat moment wat minder hoog was, dus het zou wel meevallen. Ik heb domweg geweigerd 'm weer mee te nemen, het was voor ons nogal duidelijk dat ie dat niet zou gaan redden en dat er sowieso meer aan de hand moest zijn.

Na een kwartier op dat mens ingepraat te hebben is ze toch maar in conclaaf met de longarts gegaan, en wat bleek: zeer zware longontsteking en mogelijk Mexicaanse griep. Hij werd meteen opgenomen, heeft nog welgeteld één dag op de normale afdeling gelegen en toen werd ik eergisteren om zes uur 's morgens opgebeld dat het uit de hand liep en hij naar de Intensieve Zorg werd verhuist.

Daar ligt ie nu nog steeds, in een kunstmatige coma, anders was hij doodgegaan. En of ie het gaat redden is nog niet zeker. Vandaag kwam er een dialyse bij omdat z'n nieren waren uitgevallen.

Op zo'n moment zou ik een oneindige stroom aan scheldwoorden en beledigingen over de artsen loslaten. Bah.
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:59:07 #52
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_71581100
Ja, ben dan ook behoorlijk fel geworden op het einde, vond m'n ma niet zo leuk. Boeiend, dat zeikwijf moest gewoon toegeven of oprotten, er staat nogal wat op het spel op zo'n moment.

Trouwens, later kwam ik er ook nog eentje tegen die geen handen wilde schudden omdat ze bang was besmet te raken met van alles en nog wat, apart volk af en toe.

Ach ja, het wordt nu allemaal bekeken van dag tot dag en afgezien van die dialyse is het tot nu toe vrij stabiel gebleven, het is vooral veel geëxperimenteer met medicatie (het liefst zo weinig mogelijk) en tot hoeveel je de druk op z'n longen van de beademing kunt laten afnemen zonder dat de toevoer van zuurstof te weinig wordt. Eén groot balansspel. Nu maar hopen dat ie ook gaat herstellen. Godzijdank is het een taaie, die ouwe van me, hij is verder ook nooit ziek eigenlijk, wat het des te vreemder maakt. Hoe dan ook, 50 zou echt veel te jong zijn.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_71581339
Maaruh, het is een roker?
pi_71581526
Sterkte gozer.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_71581594
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 00:07 schreef r3gi3boy het volgende:
Maaruh, het is een roker?
Wat boeit dat?
pi_71581695
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 00:16 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Wat boeit dat?
Dan kan hij zeggen dat je van roken naar de tering gaat
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 00:49:22 #57
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_71582417
quote:

Tering!
Sterkte.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 00:58:53 #58
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71582609
Andre organisaties zouden maar eens zo met hun klanten omgaan, neem een reisbureau.

Ik ben wel aan vakantie toe, doe mij maar een reisje naar de zon!.
En dat die miep je dan vuil aanstaart.

Weet u dat zeker? U ziet er niet gestrest uit hoor!.
Nou, ik ben echt wel aan vakantie toe.
Nee hoor, ik zie nog geen kringen onder Uw ogen. U stinkt niet naar drank. Geloof me, u kan nog wel even zo door.
Ik drink niet, en ik krijg ook niet snel kringen onder mijn ogen. De stress slaat bij mij op mijn darmen en mijn humeur.
Oh.
Nou weet u wat, neemt u eerst maar een dagje vrij en als het aanhoudt mag u mij morgen terugbellen, is dat goed?
Ja maar ik ben aan vakantie toe!
(Miep inmiddels licht geïrriteerd)
Ja meneer dat weet ik, maar als u het nu eerst een dagje thuis probeert? Als het niet over gaat kan ik eventueel over drie maanden nog wel een paar daagjes Drenthe inplannen.
Ik ga niet ontspannen van een paar daagjes Drenthe, ik heb drastischer maatregelen nodig, ik werk op de klachtenlijn van ziggo!
Oh. ja, ik begrijp..Maar.. dat doen wij in principe liever niet.
Alleen als het echt echt nodig is, gaan we de zaak met 3 verschillende andere reisbureaus bekijken. En daar kan dan eventueel na een maand een indicatie voor een weekje Barcelona uit komen.
Maar dan hebben we het echt over noodsituaties. Dat u gillend in uw kamerjas het hoofd van uw vrouw eraf wil snijden.

Dan helpt een weekje in de zon ook niet meer.

Meneer, er zijn nog meer klanten vandaag! Goedemiddag!

Ja, echt klantvriendelijk die zorg
pi_71588070
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:42 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Op zo'n moment zou ik een oneindige stroom aan scheldwoorden en beledigingen over de artsen loslaten. Bah.
Die artsen zijn ook maar mensen. Ze hebben zo veel patiënten per dag die gewoon overdrijven en die maar eigenlijk niks hebben. Daardoor krijgen sommige artsen een mentaliteit dat als er niet iets overdreven zichtbaar is dan is het ook niets
pi_71589460
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:07 schreef Nacalon het volgende:

[..]

Die artsen zijn ook maar mensen. Ze hebben zo veel patiënten per dag die gewoon overdrijven en die maar eigenlijk niks hebben. Daardoor krijgen sommige artsen een mentaliteit dat als er niet iets overdreven zichtbaar is dan is het ook niets
Maar het gebeurd zo vaak!!

Laatst een verhaal van iemand gehoord van iemand die pijn op de borst had en pijn uitstraalde naar een arm. Was van iemand die al hartmedicatie ook gebruikte. De HAP was gebeld, ja dokter komt er over een paar uur aan, het is heel erg druk. Ze zeiden van als je het niet vertrouwd dat je maar 112 misschien zou moeten bellen. Maar niet op een manier van: Bel 112 nu! Ze wekte (zoals ik het aanhoorde) meer de indruk van dat het niets ernstigs is, maar als je je per se wilt aanstellen dat je 112 moet bellen.

Diegene is ook overleden aan een hartstilstand. De arts van de HAP wandelde half uur naderhand nog eens binnen (Ambulance was direct gebeld nadat diegene nergens meer op reageerde)

HAP's zijn ook geweldig, alleen als je een splinter in je duim hebt. Dan komen ze gelijk naar je toe
pi_71589633
Popcorn-topic in wording.

dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:36:18 #62
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71590380
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:07 schreef Nacalon het volgende:

[..]

Die artsen zijn ook maar mensen. Ze hebben zo veel patiënten per dag die gewoon overdrijven en die maar eigenlijk niks hebben
Vind je het gek, je moet ook overdrijven voor ze überhaupt de moeite nemen om naar je te kijken. En ze moeten toch wel eerst naar je kijken voor ze kunnen concluderen dat er inderdaad niets ernstigs is.

Artsen doen tegenwoordig alsof mensen het leuk vinden om naar de arts te gaan. alsof ze het erom doen, en pas tevreden zijn wanneer ze een ritje met de MRI hebben gemaakt en een recept op zak hebben terwijl ze dan niks hebben.
pi_71590442
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:36 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Artsen doen tegenwoordig alsof mensen het leuk vinden om naar de arts te gaan. alsof ze het erom doen, en pas tevreden zijn wanneer ze een ritje met de MRI hebben gemaakt en een recept op zak hebben terwijl ze dan niks hebben.
Dat is tegenwoordig ook gewoon zo.
pi_71590578
Waar artsen het meest hekel aan hebben zijn mensen die een diagnose stellen via Internet en dan naar de arts gaan en zeuren om een medicijn dat ook op internet word voorgeschreven
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 12:44:09 #65
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71590596
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:38 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ja want een MRI is vet tof!

Ik ken iemand die door de arts ook werd afgeschilderd als ' een type dat zo nodig een scan moet'. Ze drong maar aan en drong maar aan, de huisarts hield zijn poot stijf.

Toen ze uiteindelijk toch onder de scan kwam.. Zal ik het verhaal nog af maken of raden jullie de afloop zelf wel...?
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:10:58 #66
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71591360
Het is de wereld op zijn kop.

Jullie doen alsof patiënten gehaaide wezens zijn die erop uit zijn iets te pakken wat eigenlijk niet van hen is; zorg en medische aandacht.

En daarmee schuiven jullie de schuld van grove nalatigheid ook bij de patiënten op hun bordje.
Ja al die fouten, het ligt eigenlijk aan de patiënten. Moeten jullie maar niet naar de dokter gaan als er iets is.

De zorg is gewoon een voorzienig in Nederland, mensen betalen er klauwen met geld voor, voor en oh noes! soms willen ze er gebruik van maken!

Patiënten die komen als er niks is, bestaan niet. Kennelijk is er wel wat. Mensen gaan niet naar de dokter als ze zich kerngezond voelen. Of als ze zeker weten dat het over drie daagjes weer over is.

Ze gaan niet alleen met ' een verkoudheidje' naar de dokter. Al ziet de dokter het ongetwijfeld wel zo. Ze gaan omdat ze een reden hebben om ' dat verkoudheidje' niet vertrouwen. En graag willen dat de arts even uitsluit dat dat ' verkoudheidje' toch niet wat anders is.

En dan willen ze niet worden afgeserveerd dor de papegaai achter de balie. U mankeert niikks hoorrrr! Neemt u maarrrr een paracetamolllletje! Koppie krauw!
pi_71591674
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 12:38 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

dinsdag 4 augustus 2009 @ 13:23:45 #68
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_71591724
quote:

Is toch niet normaal?
Ja dat is heel normaal. Tip: wees zelf altijd op je hoede en denk nooit: "Ach ze zullen het allemaal wel het beste weten". Dat is namelijk vaak niet het geval. Als je ergens flink last van hebt en denkt dat het echt niet goed zit dan heb je vaak gelijk.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_71593240
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:10 schreef Rubber_Johnny het volgende:

De zorg is gewoon een voorzienig in Nederland, mensen betalen er klauwen met geld voor, voor en oh noes! soms willen ze er gebruik van maken!
Goh hoe zou het nou komen dat het klauwen vol met geld kost? Omdat mensen blijkbaar voor de grootste bullshit naar de dokter gaan. Wat dacht je van de mensen die naar de HAP gaan omdat ze te lui zijn om doordeweeks vrij te nemen? Wat dacht je van mensen die naar de HAP omdat ze een second opinion willen? Wat dacht je van de mensen die naar de spoedeisende hulp gaan met ingegroeide teennagels, splinters en weet ik veel wat. Kost allemaal geld en zorgt voor een enorme overbelasting van die posten.
quote:
Patiënten die komen als er niks is, bestaan niet. Kennelijk is er wel wat. Mensen gaan niet naar de dokter als ze zich kerngezond voelen. Of als ze zeker weten dat het over drie daagjes weer over is.

Ze gaan niet alleen met ' een verkoudheidje' naar de dokter. Al ziet de dokter het ongetwijfeld wel zo. Ze gaan omdat ze een reden hebben om ' dat verkoudheidje' niet vertrouwen. En graag willen dat de arts even uitsluit dat dat ' verkoudheidje' toch niet wat anders is.
Bij mijn weten heeft mijn huisarts ook geen glazenbol waarin hij kan zien of iemand met een verkoudje van minder dan een weekje iets ernstig heeft. Wacht dan zelf gewoon ff af en kom terug als je er na 2 weken nog steeds meeloopt.

Mensen gaan wel degelijk naar de dokter omdat ze niks hebben waar direct iets mee gedaan wordt. En helaas gaat dat ten koste van mensen die wel iets hebben.
pi_71599788
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 14:11 schreef harry-de-aso het volgende:
Goh hoe zou het nou komen dat het klauwen vol met geld kost? Omdat mensen blijkbaar voor de grootste bullshit naar de dokter gaan.
Hmmm, nee. Denk je nou echt dat de zorg goedkoper wordt als er ineens een veel minder beroep op wordt gedaan? Er wordt in deze sector, van ziekenhuizen tot huisartsen, van apotheken tot zorgmanagers en van specialisten tot zorgverzekeraars, bakken met geld verdiend. Denk je nou echt dat al die goedverdienende figuren er ook maar een moment over peinzen om met minder genoegen te nemen?

De mensen hebben echt niet meer zorg nodig dan vroeger. Wel is een spuitje of een huisartsenconsult ineens 20 keer zo duur geworden. Ik heb medicijnen die, per pakje van 30 stuks, 90 euro kosten! En die slik ik niet omdat ik ze zo mooi vind, maar omdat ik ze hard nodig heb.
quote:
Wat dacht je van de mensen die naar de HAP gaan omdat ze te lui zijn om doordeweeks vrij te nemen?
Als ze er naartoe gaan zal het wel nodig zijn, en eerlijk gezegd zal het me worst zijn op welk tijdstip ze dat doen. Als je er regelmatig naar toe moet kan ik me wel voorstellen dat je baas er ook niet zo HAPpig (ha ha) op is dat je telkens weer doktersverlof daarvoor opneemt.
quote:
Wat dacht je van mensen die naar de HAP omdat ze een second opinion willen?
Aangezien je in dit land reglematig met een kluitje in het riet wordt gestuurd, is een second opinion vaak geen overbodige luxe. Getuige ook de vele verhalen in dit topic.
quote:
Wat dacht je van de mensen die naar de spoedeisende hulp gaan met ingegroeide teennagels, splinters en weet ik veel wat.
Als jij een splinter in je hiel hebt en je krijgt hem er niet uit, wat is dan het probleem om er even mee langs te gaan en een assistente die eruit te laten halen? Daar zijn ze voor. Of wil je op een been blijven rondhuppelen totdat het er ooit een keer vanzelf uitkomt?
quote:
Kost allemaal geld en zorgt voor een enorme overbelasting van die posten.
Of er nu 1 persoon in de wachtkamer zit te wachten of 10, dat maakt niets uit. Ze worden allemaal op hun beurt geholpen. En het verhaal van "ja maar dan heb ik meer personeel nodig" is een drogreden, want dat wil zeggen dat je als ziekenhuis per definitie ook geen rekening houdt met bijvoorbeeld rampen en grootschalige ongelukken.
quote:
Bij mijn weten heeft mijn huisarts ook geen glazenbol waarin hij kan zien of iemand met een verkoudje van minder dan een weekje iets ernstig heeft. Wacht dan zelf gewoon ff af en kom terug als je er na 2 weken nog steeds meeloopt.
Het is juist zo dat mensen met een "verkoudheidje" naar een huisarts gaan als die maar niet over wil gaan. Dan hebben ze er al twee weken (of langer) mee gelopen.
quote:
Mensen gaan wel degelijk naar de dokter omdat ze niks hebben waar direct iets mee gedaan wordt. En helaas gaat dat ten koste van mensen die wel iets hebben.
Als jij kunt inschatten wanneer mensen echt iets nodig hebben op medisch gebied, mag jij van mij minister van volksgezondheid worden. Tot dat moment vertrouw ik liever op mijn eigen verstand en gevoel. Want in tegenstelling tot wat jij kennelijk vindt, is de doorsnee zieke in Nederland geen idioot en kiest hij of zij zeker niet om ziek te zijn.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:41:55 #71
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71601020
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:51 schreef vogeltjesdans het volgende:

Je hebt echt precies neergetikt wat ik wilde replyen op Harry's post, dank daarvoor!

-edit- mompelt nog iets over dat het ook klauwen met geld kost omdat er met lotingstudies kunstmatig een schaarste wordt gecreëerd. Waardoor een arts aardig wat salaris kan vragen.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:49:27 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_71601210
Het ziekenhuis in Ede is ronduit slecht, en dat is niet iets van de laatste jaren..... heb het 10 jaar geleden zelf ervaren en blijf dit soort trieste verhalen tegenkomen

Bij ons thuis is iig de regel: als je naar het ziekenhuis moet en je bent nog helder genoeg, zorg dan dat je NIET naar het ziekenhuis in Ede gebracht wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_71604229
Ik zou als arts liever 'n keer teveel komen, of 'n onderzoek teveel doen dan iets ernstigs over 't hoofd zien, maar ik ben dan ook geen dokter, verklaart 'n hoop.
Hallon!
pi_71605042
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:28 schreef BlueMage het volgende:
Ik zou als arts liever 'n keer teveel komen, of 'n onderzoek teveel doen dan iets ernstigs over 't hoofd zien, maar ik ben dan ook geen dokter, verklaart 'n hoop.
Tenzij het veel te veel om geld gaat natuurlijk. Waarom zou je 15 minuten over een patient doen als je er ook 5 minuten over kan doen. En wel een vol kwartier declareren natuurlijk.
pi_71605524
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:28 schreef BlueMage het volgende:
Behalve dan dat er strakke protocollen zijn wanneer je bepaalde onderzoeken mag (laten) doen en doe je ze onnodig worden ze niet vergoed door de zorgverzekering.
pi_71605705
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:06 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Behalve dan dat er strakke protocollen zijn wanneer je bepaalde onderzoeken mag (laten) doen en doe je ze onnodig worden ze niet vergoed door de zorgverzekering.
Dus? Het gaat om geld en niet om zorg.
pi_71605863
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:12 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dus? Het gaat om geld en niet om zorg.
Dus geen vergoeding is uit eigen zak betalen natuurlijk.
En een boze zorgverzekeraar die het volgende jaar bezoeken aan die verspillende arts niet meer gaat vergoeden.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:07:21 #78
182020 FixYou
Call 911 NOW!!!
pi_71607575
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik laat me de volgende keer tenminste in een Belgisch ziekenhuis opnemen. Geen ellenlange wachtlijsten, deskundige artsen en wel persoonlijke aandacht omdat daar niet zo'n personeelsgebrek is.
Misschien laten ze in België wel iedere gek dokter worden.
ya te encontrara siempre te va buscando la verdad
un día entenderá lo poco que va quedando en su lugar
pi_71607778
Dokter: meneer, ik heb spijtig nieuws voor u: u heeft nog maar 1 maand te leven.
Patient: nou, doe mij augustus dan maar! Da's lekker lang en warm.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:11:45 #80
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_71610345
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:07 schreef FixYou het volgende:

[..]

Ze geven ook iedere gek een rijbewijs dus wie weet.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_71610359
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:07 schreef FixYou het volgende:

[..]

Eh, ze worden hier zelfs in de grensstreek ingezet in Nederlandse ziekenhuizen. En ze staan veel beter aangeschreven dan de artsen hier.
pi_71610574
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:17 schreef MinderMutsig het volgende:
Dus geen vergoeding is uit eigen zak betalen natuurlijk.
Ik denk niet dat een specialist een boterham minder eet als er een consult minder vergoed wordt, hoor.
quote:
En een boze zorgverzekeraar die het volgende jaar bezoeken aan die verspillende arts niet meer gaat vergoeden.
Zorgverzekeraars zijn er in principe juist blij mee dat er niet teveel gedeclareerd wordt. Dus als een arts eens een consultje laat gaan zal geen enkele zorgverzekeraar daar wakker van liggen hoor.
pi_71612510
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 23:17 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik denk niet dat een specialist een boterham minder eet als er een consult minder vergoed wordt, hoor.
Een consult niet nee maar we hebben het niet over een consult maar over vele patiënten, vele consulten en nog veel meer onderzoeken die statistisch gezien gewoon vrijwel zeker onnodig zijn omdat simpelere aandoeningen en kwaaltjes meer voor de hand liggen.
quote:
[..]

Zorgverzekeraars zijn er in principe juist blij mee dat er niet teveel gedeclareerd wordt. Dus als een arts eens een consultje laat gaan zal geen enkele zorgverzekeraar daar wakker van liggen hoor.
Hoe kom je nou ineens bij een consultje laten gaan? Jij wilt dat ze extra werk doen en laten doen.
pi_71613079
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 00:22 schreef MinderMutsig het volgende:
Een consult niet nee maar we hebben het niet over een consult maar over vele patiënten, vele consulten en nog veel meer onderzoeken die statistisch gezien gewoon vrijwel zeker onnodig zijn omdat simpelere aandoeningen en kwaaltjes meer voor de hand liggen.
Dan moeten ze misschien maar eens efficient leren werken. Ik ben eens vier keer terug naar het ziekenhuis moeten gaan omdat de specialist niet kon vinden wat er aan de hand was en er daarom maar weer een ander onderzoekje aan vastplakte. En maar declareren, he.
quote:
Hoe kom je nou ineens bij een consultje laten gaan? Jij wilt dat ze extra werk doen en laten doen.
Ik zeg dat een specialist die 5 minuten met een patient bezig is niet het volle kwartier moet declareren. Die arts krijgt toch gewoon zijn salaris betaald, ongeacht het aantal consulten dat hij heeft afgewerkt. Dat, gecombineerd met de torenhoge salarissen in de zorg, maakt het belachelijk duur. En de kunstmatig hoog gehouden prijzen van medicijnen. Of de prijsafspraken met apothekers. Of de belachelijk dure ingehuurde zorgmanagers. Of zorgverzekeraars die uitsluitend vanuit winstoogmerk redeneren.
pi_71614900
Mijn moeder was ook naar de huisartsenpost geweest midden in de nacht omdat ze allerlei klachten had, die stuurde haar weg en de volgende dag was ze naar de dokter geweest, bleek dat ze een bloedprop had die naar haar hart had kunnen schieten en dus een hartaanval had kunnen krijgen.
pi_71617294
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:06 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Daarbij komt nog dat een onderzoek vaak ook niet zonder risico's is. Tevens heb je te maken dat een onderzoek een bepaalde diagnostische waarde heeft, die afneemt naarmate de kans kleiner is dat iemand die ziekte niet heeft. Dat is een hoop statistisch geneuzel, maar het komt er op neer dat als je een onderzoek doet bij iemand met maar een kleine kans op een ziekte in vergelijking met iemand met een hogere kans het onderzoek minder betrouwbaar wordt.
pi_71617703
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 17:51 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Hmmm, nee. Denk je nou echt dat de zorg goedkoper wordt als er ineens een veel minder beroep op wordt gedaan? Er wordt in deze sector, van ziekenhuizen tot huisartsen, van apotheken tot zorgmanagers en van specialisten tot zorgverzekeraars, bakken met geld verdiend. Denk je nou echt dat al die goedverdienende figuren er ook maar een moment over peinzen om met minder genoegen te nemen?

De mensen hebben echt niet meer zorg nodig dan vroeger. Wel is een spuitje of een huisartsenconsult ineens 20 keer zo duur geworden. Ik heb medicijnen die, per pakje van 30 stuks, 90 euro kosten! En die slik ik niet omdat ik ze zo mooi vind, maar omdat ik ze hard nodig heb.
[..]

Als ze er naartoe gaan zal het wel nodig zijn, en eerlijk gezegd zal het me worst zijn op welk tijdstip ze dat doen. Als je er regelmatig naar toe moet kan ik me wel voorstellen dat je baas er ook niet zo HAPpig (ha ha) op is dat je telkens weer doktersverlof daarvoor opneemt.
[..]

Aangezien je in dit land reglematig met een kluitje in het riet wordt gestuurd, is een second opinion vaak geen overbodige luxe. Getuige ook de vele verhalen in dit topic.
[..]

Als jij een splinter in je hiel hebt en je krijgt hem er niet uit, wat is dan het probleem om er even mee langs te gaan en een assistente die eruit te laten halen? Daar zijn ze voor. Of wil je op een been blijven rondhuppelen totdat het er ooit een keer vanzelf uitkomt?
[..]

Of er nu 1 persoon in de wachtkamer zit te wachten of 10, dat maakt niets uit. Ze worden allemaal op hun beurt geholpen. En het verhaal van "ja maar dan heb ik meer personeel nodig" is een drogreden, want dat wil zeggen dat je als ziekenhuis per definitie ook geen rekening houdt met bijvoorbeeld rampen en grootschalige ongelukken.
[..]

Het is juist zo dat mensen met een "verkoudheidje" naar een huisarts gaan als die maar niet over wil gaan. Dan hebben ze er al twee weken (of langer) mee gelopen.
[..]

Als jij kunt inschatten wanneer mensen echt iets nodig hebben op medisch gebied, mag jij van mij minister van volksgezondheid worden. Tot dat moment vertrouw ik liever op mijn eigen verstand en gevoel. Want in tegenstelling tot wat jij kennelijk vindt, is de doorsnee zieke in Nederland geen idioot en kiest hij of zij zeker niet om ziek te zijn.
Jammer dat je zo slecht op de hoogte bent van de beloning en de tot standkoming van kosten in de zorg. Misschien moet je je daar eerst eens in gaan verdiepen voordat je gaat blaten over kosten en consulten declareren. Het is wel degelijk zo dat naarmate er minder patiënt aanbod is, er minder verdient zal worden. Dit is echter niet aan de orde. Het is niet de vraag of de zorgkosten de komende tijd zullen stijgen, maar hoeveel. Dat komt vooral door de stijging in vraag naar zorg. Behandelingen worden juist steeds goedkoper en kunnen nauwelijks meer goedkoper omdat de kwaliteit dan automatisch enorm zal dalen. Het is dus zaak om waar mogelijk patienten naar de huisarts te laten wanneer dat kan. Een consult op een HAP is ongeveer 3.5 keer zo duur als een consult bij de huisarts om over een bezoekje aan een spoedeisende hulp maar niet te spreken. Dat lijkt misschien weinig maar als er op een avond 10 mensen een HAP bezoeken, terwijl zij ook hadden kunnen wachten tot de volgende dag (wat in veel gevallen overduidelijk is, bijv ingegroeide teennagels en splinter of mensen die geen vrij nemen en een second opinion willen). Voor dat geld hadden er ook 35 mensen door een huisarts kunnen worden gezien.

Op dit moment is het zo dat de zorg in ziekenhuizen en bij huisartsen uit zijn voegen barst. Er is onvoldoende capaciteit. Ziekenhuizen liggen over het algemeen vol of bijna vol. In elke ziekenhuis bestaan er wel personeelstekorten, zowel in de verpleging als bij artsen als bij specialisten. Het probleem begint bij de opleidingsplekken, daar is meer geld nodig. Dat wordt overigens vanuit het ministerie besloten en hebben artsen maar weinig invloed op.

Ik vind de doorsnee zieke absoluut geen idioot. Ik vind dat de zorg een hoop kost en dat een belangrijke veroorzaker de burgers zijn, die onnodig meer kosten vragen dan nodig. Kijk nou eens naar de mensen die ziek worden door hun ongezonde levenstijl. In de VS is de zorg hierdoor inmiddels bijna failliet.
pi_71617937
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 00:50 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dan moeten ze misschien maar eens efficient leren werken. Ik ben eens vier keer terug naar het ziekenhuis moeten gaan omdat de specialist niet kon vinden wat er aan de hand was en er daarom maar weer een ander onderzoekje aan vastplakte. En maar declareren, he.
Feit is dat als jij er niet was geweest dat er nog 10 anderen voor jou in de plaats zouden willen komen. Gedeclareerd wordt er dus toch wel.
quote:
[..]

Ik zeg dat een specialist die 5 minuten met een patient bezig is niet het volle kwartier moet declareren. Die arts krijgt toch gewoon zijn salaris betaald, ongeacht het aantal consulten dat hij heeft afgewerkt. Dat, gecombineerd met de torenhoge salarissen in de zorg, maakt het belachelijk duur. En de kunstmatig hoog gehouden prijzen van medicijnen. Of de prijsafspraken met apothekers. Of de belachelijk dure ingehuurde zorgmanagers. Of zorgverzekeraars die uitsluitend vanuit winstoogmerk redeneren.
Als je niet weet hoe een consult in het ziekenhuis declareerd wordt, doe er dan ook geen uitspraken over. In principe wordt een consult van 5 minuten evengoed betaald als een consult van 15 minuten. Verder zijn sommige medicijnen belachelijk duur omdat die bedrijven daar een patent op hebben. Zodra dit patent verloopt dalen die kosten drastisch. Prijsafspraken met apotheken hebben juist tot gevolg dat alleen het goedkoopste medicijn wordt vergoed --> goedkoper dus. Zorgverzekeraars maken vooral winst door belegingen. Zoveel verdienen ze niet aan de verzekerden, meestal leveren ze zelfs daar op in.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 12:02:31 #89
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71619513
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 10:58 schreef harry-de-aso het volgende:
Een consult op een HAP is ongeveer 3.5 keer zo duur als een consult bij de huisarts om over een bezoekje aan een spoedeisende hulp maar niet te spreken. Dat lijkt misschien weinig maar als er op een avond 10 mensen een HAP bezoeken, terwijl zij ook hadden kunnen wachten tot de volgende dag (wat in veel gevallen overduidelijk is, bijv ingegroeide teennagels en splinter of mensen die geen vrij nemen en een second opinion willen). Voor dat geld hadden er ook 35 mensen door een huisarts kunnen worden gezien.

Heb jij wel eens een nacht proberen te slapen met een ingegroeide teennagel?

Patiënten komen niet te vaak om niks.

Maar ze komen wel vaker dan het budget voor de zorg lief is. En daarom komen artsen met moraliserende praatjes.. Dat patiënten te snel naar de huisarts gaan en dat ze maar even door moeten bijten. Er is geen enkele medische reden om een paar daagjes met pijn rond te lopen, maar ja, er is maar een arts en er zijn zoveel wachtenden voor u.

Een patient is geen arts. Hij zal een andere inschatting van bepaalde klachten maken, en sneller dingen niet vertrouwen. Het is dan aan de arts om te kijken of dat terecht is. Daarom zullen er altijd patiënten blijven komen 'met niets'. Weten die patiënten veel dat die ene specifieke pijn op de borst die zij hebben, totaal geen kwaad kan?

De artsen hebben het liefst dat die patiënten natuurlijk thuisblijven en dat alleen de patiënten met echte klachten komen. Maar ja waar heb je dan een huisarts voor nodig? Dan kunnen die wel rechtstreeks naar de specialist.

Als er al verwijtbaarheid bij patiënten is, is het ze dat hun onderdeel van de oplossing, om betere zorg te krijgen. (hogere zorgpremies) niet accepteren. Een vader die daadwerkelijk geholpen wordt bij zijn hartaanval en daardoor bij je bruiloft kan zijn, is toch wel een paar tientjes in de maand waard, niet?

En nog iets:

Er zou als een hoop bespaard kunnen worden als de huisarts eens wat klantvriendelijker zou werken. Wat nu als de huisarts 2x per week een avondspreekuur had, 7 tot 9 had 2 x per week . Dan hoeven al die 'aso's' ook geen dag vrij te nemen (of naar de HAP te gaan). Want dat is nu het geval.

IK heb overdag spreekuur en daar heb JIJ je maar aan aan te passen (ook al werk jij vaak in precies de zelfde uren als ik). Voor het royale salaris dat een arts krijgt mag hij zich ook wel eens wat flexibeler opstellen.

Wat zou ik als werkgever denken van een sollicitant met een chronische ziekte die best vaak naar de huisarts moet? Als je s' avonds even langs kan, is het niet meteen ook je baas zijn probleem.
pi_71619625
Het ziekenhuis in Ede is dan ook een klote ziekenhuis. Ik zou er nog niet dood gevonden willen worden, hoewel die kans daarop best aanwezig is.

[ Bericht 2% gewijzigd door DemonDEFO op 05-08-2009 12:53:32 ]
:')
pi_71620678
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 11:06 schreef harry-de-aso het volgende:
Feit is dat als jij er niet was geweest dat er nog 10 anderen voor jou in de plaats zouden willen komen. Gedeclareerd wordt er dus toch wel.
Het gaat in mijn voorbeeld niet om die tien anderen, maar om het feit dat mijn onderzoek in een keer afgerond had kunnen worden in plaats van in vier keer. Dat scheelt een heleboel geld.
quote:
Als je niet weet hoe een consult in het ziekenhuis declareerd wordt, doe er dan ook geen uitspraken over. In principe wordt een consult van 5 minuten evengoed betaald als een consult van 15 minuten.
Ja genie, en wat denk je dat die arts dan in de resterende 10 minuten gaat doen? Aan zijn sjarel snokken?
quote:
Verder zijn sommige medicijnen belachelijk duur omdat die bedrijven daar een patent op hebben. Zodra dit patent verloopt dalen die kosten drastisch. Prijsafspraken met apotheken hebben juist tot gevolg dat alleen het goedkoopste medicijn wordt vergoed --> goedkoper dus. Zorgverzekeraars maken vooral winst door belegingen. Zoveel verdienen ze niet aan de verzekerden, meestal leveren ze zelfs daar op in.
Met andere woorden, je krijgt niet het voor jou beste medicijn, je krijgt wat het goedkoopste is. Wat er uiteindelijk weer in resulteert dat de ziekte niet adequaat wordt aangepakt omdat je niet krijgt voorgeschreven wat het beste voor je is. Op termijn lopen daardoor je ziektekosten ook weer op. Gevalletje korte-termijn-winst denken van de zorgverzekeraars.

Overigens heb ik een medicijn dat meer dan 90,- kost per doosje van 30 stuks. Overigens was laatst in het nieuws dat prijsafspraken met apothekers inderdaad leiden tot prijsdalingen... voor de apotheker! Welke niet aan de patient worden doorberekend.

Al met al kan je niet ontkennen dat de "zorg" (hoe ze daar die naam nog aan durven verbinden is me een raadsel) een grote winstgevende pot is. En wij met ons allen maar een dikke 120 euri per maand op tafel leggen.
pi_71620729
-Verkeerde knop -
:')
pi_71620932
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:02 schreef Rubber_Johnny het volgende:
En nog iets:

Er zou als een hoop bespaard kunnen worden als de huisarts eens wat klantvriendelijker zou werken. Wat nu als de huisarts 2x per week een avondspreekuur had, 7 tot 9 had 2 x per week . Dan hoeven al die 'aso's' ook geen dag vrij te nemen (of naar de HAP te gaan). Want dat is nu het geval.
Praktisch iedere huisartsengroepspraktijk heeft al een of meerdere avondspreekuren. De meeste hier in de buurt willen er ook weer mee stoppen want ondanks vele promotieacties voor dit avondspreekuur worden ze erg slecht bezocht. Mensen willen hun eigen huisarts zien en niet degene die toevallig die avond spreekuur heeft, willen niet wachten tot hun eigen huisarts die avonddienst heeft maar lopen vervolgens wel op zaterdagavond naar de HAP omdat ze zo'n last van hu ingegroeide teennagel hebben.
Avondspreekuren veranderen helemaal niets.
pi_71622014
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:50 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Het gaat in mijn voorbeeld niet om die tien anderen, maar om het feit dat mijn onderzoek in een keer afgerond had kunnen worden in plaats van in vier keer. Dat scheelt een heleboel geld.
Nee, want als hij bij iedereen gelijk 4 onderzoeken aandoet, kost dat uiteindelijk meer geld omdat niet iedereen al die onderzoeken nodig heeft. Lees ook nog even een aantal post terug, daarin wordt nog even uitgelegd waarom te veel onderzoek niet goed is.
[..]
quote:
Ja genie, en wat denk je dat die arts dan in de resterende 10 minuten gaat doen? Aan zijn sjarel snokken?
[..]
Over het algemeen loopt een gemiddeld spreekuur uit. Dus tijd om aan zijn sjarel te snokken heeft hij niet. Feit is dat je niet voor 15 minuten kan declareren, je declarereert 1 consult.
quote:
Met andere woorden, je krijgt niet het voor jou beste medicijn, je krijgt wat het goedkoopste is. Wat er uiteindelijk weer in resulteert dat de ziekte niet adequaat wordt aangepakt omdat je niet krijgt voorgeschreven wat het beste voor je is. Op termijn lopen daardoor je ziektekosten ook weer op. Gevalletje korte-termijn-winst denken van de zorgverzekeraars.
Jawel je krijgt wel het beste medicijn alleen wel van de goedkoopste fabrikant. Het maak vaak niks uit of je middel a van fabrikant b of fabrikant c krijgt.
quote:
Overigens heb ik een medicijn dat meer dan 90,- kost per doosje van 30 stuks. Overigens was laatst in het nieuws dat prijsafspraken met apothekers inderdaad leiden tot prijsdalingen... voor de apotheker! Welke niet aan de patient worden doorberekend.
Dat middel zal dan nog wel gepatenteerd zijn? Het overgrote deel wordt wel degelijk doorberekend. Dit heeft te maken met het verschil in prijs tussen merkmedicijnen en generieke medicijnen. Vervolgens proberen apothekers ook nog de goedkoopste generieke medicijnen te krijgen. En dat steken ze in hun zak. Je kan er idd over discussieren of dit terecht is. Maar als jij een eigen bedrijf hebt, wil je toch ook de goedkoopste inkoopprijs?
quote:
Al met al kan je niet ontkennen dat de "zorg" (hoe ze daar die naam nog aan durven verbinden is me een raadsel) een grote winstgevende pot is. En wij met ons allen maar een dikke 120 euri per maand op tafel leggen.
Zorg is gewoon niet gratis, het is zelfs hartstikke duur. En dat heeft niet alleen met het salaris te maken. Ik weet niet of je een beetje weet wat een ziekenhuis aan lasten heeft?
pi_71622344
ach ja Nederlandse ziekenhuizen. De zorg is echt niet slecht maar ze hebben het veel te druk wegens onderbezetting om om echt te kijken naar mensen. En dat gaat tenkoste van een hele hoop. (en ja ook mensen die met elke dwarse scheet het ziekenhuis inrennen dragen bij aan verslechterde zorg)

Was vorige week met iemand mee naar t ziekenhuis, en als we zitten te wachten komt er een mevrouw bij de balie die een CTscan moest hebben.

Dat kon dus gewoon wéken duren! Belachelijk, als je zoiets nodig hebt, heb je het nodig.

Dus zijn ze naar Antwerpen gaan bellen waar die vrouw (het was vrijdagmiddag 15.00 uur) maandag al terecht kon.

Zo hoort het ook.

Ze hebben daar gewoon scanafdelingen in het ziekenhuis die van 07.00-19.00 alleen maar scannen, met 10-12 machines tegelijk. Daárom zijn daar nauwelijks wachttijden.

Schandalig hoe dat in Nederland gaat. Zelfs met vergevorderde kanker laten ze het liefst nog wachten omdat er geen plek is.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 5 augustus 2009 @ 13:55:33 #96
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71622413
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:52 schreef DarkElf het volgende:

Ze hebben daar gewoon scanafdelingen in het ziekenhuis die van 07.00-19.00 alleen maar scannen, met 10-12 machines tegelijk. Daárom zijn daar nauwelijks wachttijden.

Schandalig hoe dat in Nederland gaat. Zelfs met vergevorderde kanker laten ze het liefst nog wachten omdat er geen plek is.
Schadalig iid met kanttekening dat als je alle scanners alle tijd in gebruik hebt er niet 1 vrij is voor een spoedgeval.
pi_71622429
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:55 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Schadalig iid met kanttekening dat als je alle scanners alle tijd in gebruik hebt er niet 1 vrij is voor een spoedgeval.
idd, waarom niet 1 spoedscan apart houden? Het voorbeeld wat ik noemde is heel recent geweest in mijn omgeving en het is ontzettend zwaar en frustrerend om maar te wachten op een plekje...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:01:21 #98
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71622583
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 13:56 schreef DarkElf het volgende:

[..]

idd, waarom niet 1 spoedscan apart houden? Het voorbeeld wat ik noemde is heel recent geweest in mijn omgeving en het is ontzettend zwaar en frustrerend om maar te wachten op een plekje...
verkeersslachtoffers komen vaak in groepjes denk ik zo . Maar dan hou je er gewoon 2 of 3 apart.
pi_71622854
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:02 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

IK heb overdag spreekuur en daar heb JIJ je maar aan aan te passen (ook al werk jij vaak in precies de zelfde uren als ik). Voor het royale salaris dat een arts krijgt mag hij zich ook wel eens wat flexibeler opstellen.

Ja want de gemiddelde fulltime huisarts heeft naast de gemiddeld werkweek 60-65 uur nog best wel tijd om nog 4 uur extra in te plannen. Dat heeft niks met flexibiliteit te maken. Wat denk je je trouwens dat de gemiddelde huisarts per uur verdient?
pi_71622982
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:40 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik zou er serieus werk van maken en dit aankaarten betreffende instanties ofzo. Heb alleen geen flauw idee waar je met dit soort zaken moet aankloppen. Maar lijkt me niet 'dat dit kan in Nederland'.
Tuchtcollege.

http://www.tuchtcollege-gezondheidszorg.nl/
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:15:56 #101
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_71623009
Vampiers zijn vast dol op TS
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
  woensdag 5 augustus 2009 @ 14:17:23 #102
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71623041
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:10 schreef harry-de-aso het volgende:

[..]

Ja want de gemiddelde fulltime huisarts heeft naast de gemiddeld werkweek 60-65 uur nog best wel tijd om nog 4 uur extra in te plannen. Dat heeft niks met flexibiliteit te maken. Wat denk je je trouwens dat de gemiddelde huisarts per uur verdient?
Wie zegt dat dat spreekuur extra hoeft te zijn. Je kunt op de donderdag dan ook middags geen spreekuur houden.

Dit is dus een voorbeeld van de houding van veel artsen die me irriteert. Dat je als patient vooral de dokter niet 'lastig mag vallen' want die heeft het al zo druk.
pi_71623147
Ja val ze vooral niet lastig idd..

het is wel heel lastig als je belt met een vraag want; de dr (die zei; als er iets is bel dan ff) is er niet. (dat er 6 andere specialisten in die maatschap rondlopen maakt niets uit want JOUW dr is er niet). dus niemand kan even een vraag beantwoorden. bel je huisarts maar.
(ging om bellen met een vraag na het starten van nieuwe medicijnen en het optreden van een (vermoedelijke) heftige bijwerkingen

Lastig mens ben je dan blijkbaar
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_71623313
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:17 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Wie zegt dat dat spreekuur extra hoeft te zijn. Je kunt op de donderdag dan ook middags geen spreekuur houden.

Dit is dus een voorbeeld van de houding van veel artsen die me irriteert. Dat je als patient vooral de dokter niet 'lastig mag vallen' want die heeft het al zo druk.
Even voor de duidelijkheid, ik ben zelf geen arts.

Denk je dat een huisarts niks te doen heeft naast spreekuur houden? Een huisarts besteedt gemiddeld 25 uur per week aan administratie. Het is ook niet mogelijk om de praktijk 's middag maar even dicht te gooien. Voor spoedgevallen moet je ook beschikbaar zijn. Dus die uren die je dan draait zijn gewoon extra.
Maar ga eens in op mijn vraag: hoeveel denk je dat een vrijgevestigde huisarts per uur verdiend?
pi_71624064
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:26 schreef harry-de-aso het volgende:

[..]

Denk je dat een huisarts niks te doen heeft naast spreekuur houden? Een huisarts besteedt gemiddeld 25 uur per week aan administratie. Het is ook niet mogelijk om de praktijk 's middag maar even dicht te gooien. Voor spoedgevallen moet je ook beschikbaar zijn. Dus die uren die je dan draait zijn gewoon extra.
Maar ga eens in op mijn vraag: hoeveel denk je dat een vrijgevestigde huisarts per uur verdiend?
Een middagje dicht ten bate van het avondspreekuur kan natuurlijk op dezelfde manier opgevangen worden als de weekenden. De ene arts op donderdagmiddag dicht en zijn spoedgevallen kunnen naar zijn collega, de collega op vrijdagmiddag dicht en dan neemt de ander het weer over.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 15:10:42 #106
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71624492
quote:

[..]

T zal geen minimumloon zijn.

Dat artsen het druk hebben snap ik wel maar ze stralen het ook uit. En de patient heeft dat wel door. En die reageert er ook op een bepaalde manier op. Ze voelen zich dan niet of weinig serieus genomen.

En hebben het idee dat het advies van de arts om een paracetamol te nemen, gewoon is maar om snel van ze af te zijn. En gaan ze denken dat de arts in zijn haast over iets belangrijks heen heeft gekeken. En juist dan gaan ze jengelen om een MRI. Niet vreemd, met alle horrorverhalen over te laat ontdekte kankers en hartziekten.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:32:38 #107
264708 LadyEss
pi_71630913
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:15 schreef r3gi3boy het volgende:
Weer een onnodige opmerking erbij.

De rest, bedankt voor jullie reactie's! Ik ga een aanklacht indienen, heb al een aantal formulieren ingevuld.
Ik laat nog verder weten hoe het afloopt.
pi_71631670
@ TS: hoe ze kunnen constateren er verder niets ernstigs is als je zo'n hevige klachten hebt, snap ik ook niet. Goed dat het uiteindelijk wel weer goed gekomen is.

Ik vind het wel opvallend hoeveel mensen hier er maar vanuit gaan dat artsen het altijd met het werpen van een blik en een kort onderzoekje een exacte diagnose moeten kunnen stellen. Dat is gewoonweg onmogelijk. Artsen zijn geen robots die alleen protocollen afwerken of getraind zijn om iedereen met een kluitje in het riet te sturen.

Overigens vind ik dat het is niet zo dat patienten gehaaide mensen zijn die erop uit zijn om dokters te irriteren. Maar het is wel zo dat een grote meerderheid patienten die zich presenteren op een spoedpost of de eerste hulp van een ziekenhuis weinig tot niets aan (acute) ziekte hebben (voornamelijk psychosociaal gedoe of klachten die met gemak via een huisarts een dag of 2 later had kunnen worden behandeld) en daar is een SEH of HAP dus niet voor. Het is niet zo dat mensen zich overdreven presenteren omdat dokters nergens aandacht voor hebben, het is eerder andersom. Ik ben zelf arts dus ja misschien ben ik bevooroordeeld (kom maar op met die doodsbedreigingen :p )... Maar ik vind het echt NIET kunnen als bijv. mensen zich op de spoedeisende eerste hulp melden met milde klachten die al maanden bestaan en recentelijk niet verergerd of veranderd zijn (en dan de huisarts ook nog overslaan). Of mensen die "heel erg snel hulp nodig hebben", op eigen verzoek door de huisarts worden aangemeld op de lokale Eerste Hulp om 10.00u sochtends en dan savonds om een uur of 8 eens aankomen lopen als ze het avondeten op hebben en de afwas gedaan hebben. Als je dit soort patienten al schering en inslag is tijdens je opleiding, laat staan als afgestudeerd arts, dan ga je je automatisch wel wat vaker achter je oren krabben bij bepaalde patienten. (Daarmee niet zeggende dat je mensen dan maar automatisch niet serieus moet nemen!)
pi_71632162
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:00 schreef Gosjke het volgende:
Lang verhaal....
Ik ben een patient en ik ben het met je eens over patienten die voor niks komen.
Ik heb een hekel aan dokters bellen in het weekend of midden in de nacht. Maar als ik de HAP bel omdat ik ongerust ben over mijn diverticulitis krijg ik te horen dat ik maar 2 dagen moet wachten tot mijn huisarts wer spreekuur heeft. Als ik 's nachts bel dat ik niet kan bewegen van de pijn in mijn rug en niet naar de wc kan, zegt de HAP dat ik maar een ibuprofen en een paracetamol moet nemen. Daar kan ik GVD niet bij! die liggen in de kast en ik kan niet van de grond opstaan!
Ik moet maar naar hun toekomen. Hoe? Ze zitten 20 km verder en ik kan geen taxi betalen.
Ik kan niet eens van de eerste verdieping naar de taxi komen.

Toen ik op de HAP kwam met een diverticulitis hebben ze ook niet de goeie diagnose gesteld.

Met andere woorden: als ik echt wat mankeer komen ze niet. En als ik kom, zien ze het ook niet.
Ik kan me indenken dat mensen met zulke ervaringen juist liever naar hun eigen huisarts gaan.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_71632334
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:17 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Ik ben een patient en ik ben het met je eens over patienten die voor niks komen.
Ik heb een hekel aan dokters bellen in het weekend of midden in de nacht. Maar als ik de HAP bel omdat ik ongerust ben over mijn diverticulitis krijg ik te horen dat ik maar 2 dagen moet wachten tot mijn huisarts wer spreekuur heeft. Als ik 's nachts bel dat ik niet kan bewegen van de pijn in mijn rug en niet naar de wc kan, zegt de HAP dat ik maar een ibuprofen en een paracetamol moet nemen. Daar kan ik GVD niet bij! die liggen in de kast en ik kan niet van de grond opstaan!
Ik moet maar naar hun toekomen. Hoe? Ze zitten 20 km verder en ik kan geen taxi betalen.
Ik kan niet eens van de eerste verdieping naar de taxi komen.

Toen ik op de HAP kwam met een diverticulitis hebben ze ook niet de goeie diagnose gesteld.

Met andere woorden: als ik echt wat mankeer komen ze niet. En als ik kom, zien ze het ook niet.
Ik kan me indenken dat mensen met zulke ervaringen juist liever naar hun eigen huisarts gaan.
Andere klachten maar zelfde situatie meegemaakt. Ze kwamen niet, neem maar een paracetamolletje, bel over twee dagen maar met je huisarts.
Terwijl ik godverdorie op de grond in mijn broek lag te zeiken omdat ik me niet bij het toilet kon komen door de pijn.

/rant
pi_71632632
Dat ja.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_71634500
Vervelende situaties zullen er altijd blijven. Het blijft moeilijk om (vaak telefonisch of in ieder geval in hele korte tijd) te moeten beoordelen of iets "spoedeisend" of niet is. Het verschilt ook per arts wie je meteen naar de HAP laat komen of zelfs zelf langs komt en wie vindt dat je het maar uit moet zingen met pijnstilling. Het gaat trouwens vaker goed dan verkeerd, al doet dit topic anders vermoeden (maar tis dan ook niet voor niets klaagbaak )

Het enige waar ik me over verbaas is dat mensen blijkbaar maar denken dat het een eitje is om voor iedere patient op ieder tijdstip de juiste inschatting/diagnose/behandeling te maken/(in te) stellen(en vaak nog voor patienten die je niet kent omdat het op een SEH of HAP is, waarbij dus onduidelijk is of het beruchte zanikpatienten of echte hulpbehoevende mensen betreft). Alles kan ongetwijfeld beter georganiseerd worden, maar het is nog niet zo makkelijk om dat op een effectieve manier te doen.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 22:08:46 #113
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71635393
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 21:40 schreef Gosjke het volgende:

Het enige waar ik me over verbaas is dat mensen blijkbaar maar denken dat het een eitje is om voor iedere patient op ieder tijdstip de juiste inschatting/diagnose/behandeling te maken/(in te) stellen(en vaak nog voor patienten die je niet kent omdat het op een SEH of HAP is,
Dat hebben patiënte ook wel door. En juist omdat de arts alles op zijn ' snel snel' (en vaak niet eens de arts maar de afpoeier-papegaai!) doet voelen ze zich niet serieus genomen, en gaan ze ' zaniken' .

Ook hoor ik vaak te verdediging dat 'een inschatting maken' heel erg moeilijk is. Ik zou over de telefoon ook het verschil niet horen tussen een gewoon hoestje en een dit is-over-een-week-een-longontsteking-hoestje.

Maar als mensen zo ongeveer aan de telefoon een hartaanval krijgen of op de grond in hun broek liggen te plassen zij de klachten toch al way beyond ' inschatting maken?
pi_71635639
Het ziekenhuis in Ede ken ik, dat is gewoon dom.
Dat ziekenhuis is echt niet normaal. Als je naar de ehbo moet, sta je minstens 5 uur te wachten. Neem er dan meer dokters bij ofzo, ze doen zeker aan bezuinigen.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_71638256
quote:
Denk je dat een huisarts niks te doen heeft naast spreekuur houden? Een huisarts besteedt gemiddeld 25 uur per week aan administratie.
Volgens mij hoor je daar een assistente voor aan te nemen als het zoveel werk is.
quote:
Het is ook niet mogelijk om de praktijk 's middag maar even dicht te gooien. Voor spoedgevallen moet je ook beschikbaar zijn. Dus die uren die je dan draait zijn gewoon extra.
Gelul, die van ons is tussen 1300 en 1500 gewoon dicht hoor.
quote:
Ik denk dat hij zat verdient. Meer dan jij en ik in ieder geval.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 00:10:07 #116
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_71639148
quote:

[..]

Dat is te belachelijk voor woorden, meer dan helft van zijn tijd gaat op aan stomme administratie. Rot toch op.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_71639211
De nederlandse zorg
Blunder na blunder...
Op zaterdag 22 januari 2011 20:00 schreef 92Merel het volgende:
Het is best vies eigenlijk :@ Maar als je het snel doorslikt heb je er weinig last van :D
pi_71639750
Mijn vriendin moet morgen ook naar het ziekenhuis. Eens kijken hoeveel maanden het duurt voor het eerste onderzoek plaatsvindt.
pi_71639811
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:40 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Volgens mij hoor je daar een assistente voor aan te nemen als het zoveel werk is.
Inderdaad, dat is gewoon een prima part-time baan
  donderdag 6 augustus 2009 @ 07:19:15 #120
52357 Lambiekje
pi_71642008
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:12 schreef leetzors het volgende:
De nederlandse zorg
Blunder na blunder...
...en dan hebben we het nog niet eens over Zembla's undercover actie waarbij een medewerker zich als tijdelijke kracht bij 2 verschillende ziekenhuizen te werk ging.

Op een Frans hurktoilet is het nog hygienscher, bewijze van dan, maar het is ranzig gewoon hoe er schoon gemaakt wordt. "Water om schoon te maken? Hoezo?" Geen wonder dat het ziekenhuisbacterie zo lekker floreert.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 07:20:29 #121
52357 Lambiekje
pi_71642013
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
Mijn vriendin moet morgen ook naar het ziekenhuis. Eens kijken hoeveel maanden het duurt voor het eerste onderzoek plaatsvindt.
in Ede zeker?
pi_71646386
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:41 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Je hebt echt precies neergetikt wat ik wilde replyen op Harry's post, dank daarvoor!

-edit- mompelt nog iets over dat het ook klauwen met geld kost omdat er met lotingstudies kunstmatig een schaarste wordt gecreëerd. Waardoor een arts aardig wat salaris kan vragen.

Jah joh, een goede medische opleiding heeft geen vakmensen oid nodig. De overheid kan wel een decreet afgeven dat het aantal opleidingsplaatsen volgend jaar 2x zo groot moet zijn, maar wie gaat dan die mensen opleiden, nog even afgezien van het feit dat ik geen dokter wil die wat heeft lopen klootviolen op zo'n opleiding en er tussendoor gefietst is, ik wil een gedreven arts met een goede opleiding, en om dat tot op een zekere hoogte te garanderen moet je strenge eisen stellen, aan de persoon zelf en aan het opleidingstraject. Dat doet niks af aan het feit dat er nog steeds klojo's tussen zitten, en dat er nog wel wat andere dingen verbeterd kunnen worden ook, maar laten we even het in perspectief zien, we horen hier enkel een paar erge verhalen, daar staan ook veelvoud aan goed verlopen procedures/diagnoses etc tegenover.

En als je over salarissen aan de gang gaat, hoeveel directieleden van de diverse zorgverzekeraars en zorginstellingen draaien nachtdiensten voor hun tig keer hogere salarissen?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_71646506
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 07:19 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

...en dan hebben we het nog niet eens over Zembla's undercover actie waarbij een medewerker zich als tijdelijke kracht bij 2 verschillende ziekenhuizen te werk ging.

Op een Frans hurktoilet is het nog hygienscher, bewijze van dan, maar het is ranzig gewoon hoe er schoon gemaakt wordt. "Water om schoon te maken? Hoezo?" Geen wonder dat het ziekenhuisbacterie zo lekker floreert.
Je weet dat ons Nederlandse kraanwater zowel chemisch als bacteriologisch tot het schoonste ter wereld hoort? En sinds wanneer geloof jij de main stream media?????? Die hebben ook een commercieel belang bij het zo schokkend mogelijk presenteren van zo'n verhaal, nog even afgezien van het feit dat ze zich puur focussen op 1 a 2 incidenten, als ze zich wat verantwoordelijk en professioneel op zouden stellen, hadden ze ook een evenredig aantal positieve items laten zien..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_71648439
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 23:40 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Van die administratie kan een assistente ongeveer de helft overnemen. Toch blijft er dan nog zo'n 12-13 uur over. Overigens komen assistentes ook niet gratis uit de lucht vallen.
quote:
Gelul, die van ons is tussen 1300 en 1500 gewoon dicht hoor.
Als je ook niet telefonisch terecht kan voor een spoedgeval, moet je toch eens vragen hoe dat precies zit.
quote:
Ik denk dat hij zat verdient. Meer dan jij en ik in ieder geval.
Een vrijgevestigde huisarts verdient ongeveer 35 euro bruto per uur. Zeker geen verkeerd salaris, zeker niet als je kijkt naar wat het paar jaar opbrengt. Maar dan werk je ook 60-70 uur per week. Als je het dus per uur gaat bekijken, denk ik dat het met die royale salarissen zoals die hier genoemd worden wel mee valt. Al met al denk ik dat je als je rijk wilt worden absoluut geen huisarts moet worden.

Sowieso mensen die beweren dat artsen het alleen maar voor het geld doen.
Ik kom vaak bij huisartsen en in ziekenhuizen en praat veel met huisartsen en specialisten en ik kan je vertellen als je snel of makkelijk rijk wilt worden, wordt geen arts. Het betaalt goed maar als je ziet hoeveel tijd die mensen bezig zijn met hun beroep.
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:10 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat is te belachelijk voor woorden, meer dan helft van zijn tijd gaat op aan stomme administratie. Rot toch op.
De gemiddelde huisarts heeft geen 40-urige werkweek, denk eerder aan 60 tot 70 uur. Je bewering gaat dus niet op. Rot zelf dus op
pi_71648464
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 11:23 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Je weet dat ons Nederlandse kraanwater zowel chemisch als bacteriologisch tot het schoonste ter wereld hoort? En sinds wanneer geloof jij de main stream media?????? Die hebben ook een commercieel belang bij het zo schokkend mogelijk presenteren van zo'n verhaal, nog even afgezien van het feit dat ze zich puur focussen op 1 a 2 incidenten, als ze zich wat verantwoordelijk en professioneel op zouden stellen, hadden ze ook een evenredig aantal positieve items laten zien..
Laten we er geen Lambiekje topic van maken.
pi_71658003
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:33 schreef harry-de-aso het volgende:

Als je ook niet telefonisch terecht kan voor een spoedgeval, moet je toch eens vragen hoe dat precies zit.
[..]

Toen ik wel telefonisch terechtkon (belde tijdens het spreekuur) kwam de huisarts niet opdagen. Toen ik 's middags via de huisartsencentrale belde, wist de assistente niet dat de arts niet geweest was.
De volgende dag kwam hij wel met als eerste reactie: je moet je niet aanstellen. Dat hij de vorige dag niet geweest was, probeerde hij af te schuiven op de assistente.

Naderhand heb ik nog een gesprek met hem gehad, waar ik alleen maar foute argumenten kreeg.
Ik vind het niet erg dat iemand een fout maakt. Ik vind het wel erg als je dat niet wilt toegeven.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  donderdag 6 augustus 2009 @ 22:40:08 #127
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71665527
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:33 schreef krakkemieke het volgende:

Naderhand heb ik nog een gesprek met hem gehad, waar ik alleen maar foute argumenten kreeg.
Ik vind het niet erg dat iemand een fout maakt. Ik vind het wel erg als je dat niet wilt toegeven.
Dat is het irritante. Niet dat ze fouten maken maar dat ze het niet toegeven .

Zie ook het verhaal van die vrouw die maar geen scan kreeg en nu onder de grond van haar pensioen geniet.

Soms zie je iets over het hoofd en dat weet je als arts toch? Waarom dan voet bij stuk houden en geen scan willen maken?
pi_71914693
Je wil anders echt niet weten hoeveel mensen op internet hun diagnose al hebben gesteld.
Als ze dan bij de huisarts of de SEH zitten en de dokter is bezig met de anamnese, dan is het maar afwachten wat daar uit komt. Veel mensen gillen als speenvarkens bij het eerste het beste pijntje. Neem zo'n splinter, kan pijnlijk zijn, maar je kunt het zelf heel goed proberen, als het in je voet zit bijvoorbeeld probeer je het los te weken of je laat iemand anders je helpen. Maar nee, mensen moeten dan koste wat kost hup naar de eerste hulp. En dan raar opkijken als ze dan lang moeten wachten. En dan zijn alle artsen "kut"

Allemaal mensen met hun lekkere max 40 urige-werkweek die dan zeiken op mensen die minstens 60 uur maken. Dat is exclusief spoedgevallen waar ze ook heen moeten kunnen. Zoals bij mijn moeder die een hartinfarct kreeg, buiten "het spreekuur". Toen kwam de HA ook gewoon. Maar nee, toch zijn het "luie donders" die het alleen "voor het geld" doen.

Neemt niet weg dat als verhaal van de TS volledig klopt en niet gechargeerd is, dat er dan zeker werk van moet worden gemaakt. Dit is eerder nalatigheid dan een medische fout/verkeerde diagnose.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  zondag 16 augustus 2009 @ 14:13:56 #129
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71921665
ik kan me gewoon net voorstellen dat je liever 3 uur bij de eerste hulp zit dan zelf die splinter er ff uit trekken.

Ik denk dat mensen naar de eerste hulp gaan omdat ze de situatie niet vertrouwen. Want binnen zo korte tijd naar de HA, dat kun je vergeten. Die zit de eerste 3 weken vol. En dat terwijl ze 60 uur in de week zouden werken!

Ik heb nu zelf ook een afspraak met de HA maar het heeft geen haast, dus heb ik ook tegen de assistente gezegd plan me maar lekker in waar jullie willen.
pi_71925329
quote:
Ik denk dat mensen naar de eerste hulp gaan omdat ze de situatie niet vertrouwen. Want binnen zo korte tijd naar de HA, dat kun je vergeten. Die zit de eerste 3 weken vol. En dat terwijl ze 60 uur in de week zouden werken!
Woon je in Centraal Afrika dan? Hier in Nederland hebben huisartsen geen wachttijd van 3 weken hoor.
Mr. Prolapse 2009
  zondag 16 augustus 2009 @ 17:58:50 #131
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71927407
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:25 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Woon je in Centraal Afrika dan? Hier in Nederland hebben huisartsen geen wachttijd van 3 weken hoor.
twee weken wordt het vaak wel bij mijn HA. En er maandagmorgen ' door komen' (geen gesprekstoon) is ook vrijwel onmogelijk
  zondag 16 augustus 2009 @ 18:27:33 #132
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71928026
Dat ziekenhuis in je op is inderdaad kut qua hulp. Ik werd ook naar huis gestuurd met de mededeling dat ik maar een klein probleempje had met mijn slokdarmen, terwijl ik fucking longontsteking had die gruwelijk pijn deed.
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
pi_71928877
Voor al die mensen die artsen e.d. zo kut vinden --> dan ga je toch lekker niet. Het kan gebeuren dat een arts een verkeerde inschatting maakt, het blijven mensen

Ik heb een hekel aan mensen die voor iedere scheet naar de huisarts gaan.
Naar de huisarts gaan omdat je de splinter niet zelf kan verwijderen Laat het dan gewoon een vriend of familielied even doen.

Het geval van is TS wel erg lomp. Als het bij het ene ziekenhuis gelijk reden is voor meer onderzoek dan moet dat ook zo zijn in het andere geval. Zeker omdat er 2 ernstige dingen te makkelijk zijn afgedaan.
pi_71928968
whahaha,ts die squirt bloed
Vooral dat wat hier boven staat.
  zondag 16 augustus 2009 @ 19:43:15 #135
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71929618
User na user vertelt hier gruwelijke verhalen in de trant van ' mijn arm lag eraf en ik kreeg een pleister' .

En dan komen en van die mensen die ons weten te melden dat het heus heel moeilijk is, een inschatting maken.

Ja ja, Ook als het om fakking longontstekingen, hartaanvallen en hersenbloedingen gaat?

[ Bericht 0% gewijzigd door Rubber_Johnny op 16-08-2009 19:49:15 ]
  zondag 16 augustus 2009 @ 19:48:20 #136
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_71929750
Maar als je denkt dat de arts het mis heeft, kun je hier in Nederland toch gewoon een second opinion eisen?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zondag 16 augustus 2009 @ 21:44:00 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_71932967
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 19:10 schreef Rapaille het volgende:
Het geval van is TS wel erg lomp. Als het bij het ene ziekenhuis gelijk reden is voor meer onderzoek dan moet dat ook zo zijn in het andere geval. Zeker omdat er 2 ernstige dingen te makkelijk zijn afgedaan.
Het is al eerder gezegd: het ziekenhuis in Ede is ronduit bagger.....

Eigen ervaring: zoon van destijds 7 was uit een boom gevallen, dat was het enige wat ze wisten, ze stuurden hem naar huis met 1 armpje in het gips, tegen de tijd dat ik zelf eindelijk in de buurt was (ouderschap en werken combineert idd fantastisch...) was hij alweer onderweg naar huis met degene die hem gebracht had. Thuisgekomen tref ik een kind wat geen flauw idee heeft wat er aan de hand is, niet eens weet wie het gips heeft aangebracht en ook verschrikkelijke pijn in z'n andere arm heeft.

Terug naar het ziekenhuis, deze keer wel goed onderzocht want "ach mevrouwtje als u zich zorgen maakt dan komt u toch nog even terug" en hij blijkt 2 gebroken armen en een hersenschudding te hebben, en mocht niet meer mee naar huis maar moest in het ziekenhuis blijven.

Dat je een keer een foutje maakt, kan gebeuren, dat je een kind van 7 waarvan je alleen maar weet dat het uit een boom gevallen is zo slecht onderzoekt dat je een gebroken arm en een hersenschudding mist is vrij ernstig. Achteraf bleek overigens dat hij van 4 meter hoog uit de boom gevallen is, dus dan viel de schade nog mee.

Zelfde ziekenhuis: kind van een collega van m'n ex: op z'n hoofd gevallen, ziekenhuis zegt dat er niets aan de hand is, kind kan weer mee naar huis, blijkt een schedelbasisfractuur te hebben.

2-jarige dochter van een vriendin valt in een speeltuin, toevallig vlakbij ziekenhuis Ede, dus naar een ander ziekenhuis rijden is niet logisch, en wederom zou er niets aan de hand zijn, kind blijft last houden: gebroken knieschijf.

Verder heeft Ede een zwangere vrouw waarbij een keizersnede medisch noodzakelijk was de keizersnede geweigerd omdat hun keizersnede-budget voor dat jaar op was. Heeft de krant gehaald.

Nog een gevalletje Ede haalt de krant: een huisarts zou uitgezonden worden naar het buitenland alwaar hij ook besnijdenissen zou moeten uitvoeren, omdat het wel handig is als je daar een beetje ervaring in hebt mag hij oefenen in het ziekenhuis Ede, het gaat meer dan "een beetje" fout; hij lasert de complete penis van een klein jongentje weg. Slechte begeleiding??

Conclusie: Je gaat er alleen maar heen als je echt nergens anders heen kunt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 16-08-2009 22:14:56 (typo) ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:01:42 #138
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_71933681
M'n pa 2 jaar terug. naar de huisarts last van zijn rug en koorts. Griepje, antbiotica.

Na 1 week kon hij zijn bed niet meer uit. Last van zijn arm. Moest met hulp naar de plee/douche geholpen worden. Huisarts voor de derde keer inmiddels langs. wederom Griepje.

in de avonden zeer zwaar ademen of bijna niet waarna mijn ma even met hem ging praten. eigenlijk niet meer kunnen bewegen maar goed wel willen pissen etc. (eigenwijs)
Huisarts die week weer langs wederom:Griepje.
Na drie weken moest ik toch echt weer eens naar school toe. zelfde middag een belletje. Pa is naar het ziekenhuis ligt op de IC.

Wat bleek hij had een of andere zeldzame vleestendebacterie op een hartklep en in een tussenwervel in de rug. Volgens de dokter was het een wonder dat hij nog leefde.
Na 23 liter antibiotica en drie van het sterkste spul dat ze maar hebben. 6 weken later stond hij wonderbaarlijk nog buiten. Kan helaas niet meer zover lopen door de tussenwervel en de hartklep laat amper bloed door. Hij is er goed vanaf gekomen.
En wat zegt de huisarts. Helemaal niets. Kan nog niet eens een excuses af. En dan woon je in een dorp waar iedereen lip op lip zit....
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_71937805
Stel je eens voor dat je als arts elke dag 500 bejaarden en verontruste mensen hebt die aan de deur staan te kloppen omdat ze zich aanstellen. Dan stuur je ze natuurlijk zoveel mogelijk weg, en tja, dan kan er wel eens een fout geval bij zitten.
  maandag 17 augustus 2009 @ 00:03:53 #140
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71937898
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 21:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is al eerder gezegd: het ziekenhuis in Ede is ronduit bagger.....

Eigen ervaring: zoon van destijds 7 was uit een boom gevallen, dat was het enige wat ze wisten, ze stuurden hem naar huis met 1 armpje in het gips, tegen de tijd dat ik zelf eindelijk in de buurt was (ouderschap en werken combineert idd fantastisch...) was hij alweer onderweg naar huis met degene die hem gebracht had. Thuisgekomen tref ik een kind wat geen flauw idee heeft wat er aan de hand is, niet eens weet wie het gips heeft aangebracht en ook verschrikkelijke pijn in z'n andere arm heeft.

Terug naar het ziekenhuis, deze keer wel goed onderzocht want "ach mevrouwtje als u zich zorgen maakt dan komt u toch nog even terug" en hij blijkt 2 gebroken armen en een hersenschudding te hebben, en mocht niet meer mee naar huis maar moest in het ziekenhuis blijven.

Dat je een keer een foutje maakt, kan gebeuren, dat je een kind van 7 waarvan je alleen maar weet dat het uit een boom gevallen is zo slecht onderzoekt dat je een gebroken arm en een hersenschudding mist is vrij ernstig. Achteraf bleek overigens dat hij van 4 meter hoog uit de boom gevallen is, dus dan viel de schade nog mee.

Zelfde ziekenhuis: kind van een collega van m'n ex: op z'n hoofd gevallen, ziekenhuis zegt dat er niets aan de hand is, kind kan weer mee naar huis, blijkt een schedelbasisfractuur te hebben.

2-jarige dochter van een vriendin valt in een speeltuin, toevallig vlakbij ziekenhuis Ede, dus naar een ander ziekenhuis rijden is niet logisch, en wederom zou er niets aan de hand zijn, kind blijft last houden: gebroken knieschijf.

Verder heeft Ede een zwangere vrouw waarbij een keizersnede medisch noodzakelijk was de keizersnede geweigerd omdat hun keizersnede-budget voor dat jaar op was. Heeft de krant gehaald.

Nog een gevalletje Ede haalt de krant: een huisarts zou uitgezonden worden naar het buitenland alwaar hij ook besnijdenissen zou moeten uitvoeren, omdat het wel handig is als je daar een beetje ervaring in hebt mag hij oefenen in het ziekenhuis Ede, het gaat meer dan "een beetje" fout; hij lasert de complete penis van een klein jongentje weg. Slechte begeleiding??

Conclusie: Je gaat er alleen maar heen als je echt nergens anders heen kunt.
Ik vind het echt schokkend, maar typerend voor dat ziekenhuis.
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
pi_71939386
maar worden klachten ingediend of is het alleen zeuren op verjaardagen? klachten indienen tegen dit soort zaken!
Mr. Prolapse 2009
  maandag 17 augustus 2009 @ 01:30:24 #142
125545 DR878
I dont give a shit.
pi_71939938
Ik begrijp TS wel, maar je moet eens voorstellen hoeveel vrouwen er op de eerste hulp binnen komen die niets bijzonders hebben en zich de hele tijd aanstellen door naar de eerste hulp te gaan. Maar er zal altijd wel 1 bij zitten die echt iets heeft, toevallig TS dus.

En omdat het logisch is dat de UMC wél wat vindt, aangezien zij wel een goede reden hebben om aanvullend onderzoek te gaan doen, en dat is dat je twee keer naar huis bent gestuurd zonder dat de klachten aanvankelijk zijn verdwenen.

Tsja zo gaat dat in de zorg..
Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%
pi_71940440
Wat DR878 zegt.

Maar serieus, "werdt" ... ik ben dan wel geen spellingnazi, maar dit slaat echt alles... zelfde met die vent die heefd gebruikte. Doet men tegenwoordig maar gewoon wat willekeurigs met dat d/t gedoe?
  maandag 17 augustus 2009 @ 07:39:13 #144
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71941094
Lekker dan als je dan onvruchtbaar blijkt.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_71941228
quote:
Om te beginnen had ik al klachten die al 5 weken bezig waren, veel bloeden, kon je geen menstruatie meer noemen. Ben toen op vakantie naar Kreta geweest. Bij terugkomst op bed gelegen van de pijn in mijn buik, wat uitstraalde naar mijn rug. Nog steeds was het bloeden nog niet gestopt.

Hier komt het, ben naar het ziekenhuis in Ede geweest (bekend?!) Gelderse Vallei. Paar onderzoeken gehad, maar werdt daar afgewimpeld met
"Ach het is maar een griepje, gewoon lekker uitzieken. En dat bloeden is heel normaal, overkomt vele vrouwen".

Jaja. Ik wist zelf wel beter, kan toch niet normaal zijn? Na twee keer naar de eerste hulp gereden te zijn door de pijn NOG niet serieus genomen. Dus naar het UMC in Utrecht op eigen gelegenheid vertrokken.

Bleek een baarmoederontsteking te hebben, die nu flink naar zn grootje is omdat er zo lang mee gewacht is. En een voedselvergifitiging in Kreta opgelopen, vandaar de pijn in mn buik en rug! (darmen).

Lekker dan he!

Is toch niet normaal?

http://www.meldpuntmedischefout.nl/
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:15:37 #146
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71952840
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 00:00 schreef ufopiloot het volgende:
Stel je eens voor dat je als arts elke dag 500 bejaarden en verontruste mensen hebt die aan de deur staan te kloppen omdat ze zich aanstellen. Dan stuur je ze natuurlijk zoveel mogelijk weg, en tja, dan kan er wel eens een fout geval bij zitten.
Er alleen al van uitgaan dat mensen zich wel zullen aanstellen.

De dingen die hier genoemd worden zijn echt niet meer gevalletje ' foute inschatting'

Bij foute inschatting denk ik aan bijvoorbeeld aan een hangerig pubermeisje dat niet serieus genomen wordt als ze klaagt over vermoeidheid. Een dan blijkt later toch dat ze pfeiffer had. Want het is lastig om bij vage klachten het verschil tussen aanstellen en ' een virusje' te zien.

Maar bij dingen als longontstekingen, hartaanvallen, patiënten die niet zelfstandig op kunnen staan..

Iedereen ziet wel iets over het hoofd, nou ik zag toevallig die olifant in de kamer niet. Foutje!

En daar kunnen (in het ergste geval) de nabestaanden het maar mee doen.
pi_71953692
feit blijft dat mensen zich nou eenmaal aanstellen. Tot je dokter bent valt er eigenlijk weinig over te discussieren though.
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:59:36 #148
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71953956
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:48 schreef koffiegast het volgende:
feit blijft dat mensen zich nou eenmaal aanstellen. Tot je dokter bent valt er eigenlijk weinig over te discussieren though.
Maar nu draai je de schuldvraag weer om. Omdat patiënten wel eens muggenziften is het niet erg dat een arts gewoon een olifant negeert... met dodelijke gevolgen.
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:03:15 #149
131603 Afwazig
Serious business
pi_71954063
Ben benieuwd hoe dit afloopt.
pi_71954163
quote:

Jaarlijks ruim 1700 doden door medische fouten

Kijk niet alléén naar het aantal doden... vindt je nu nog steeds dat mensen zich maar aanstellen??

DEN HAAG -
Jaarlijks overlijden 1735 patiënten in ziekenhuizen door medische fouten.

Nog eens dertigduizend mensen lopen tijdens de behandeling letsel op dat voorkomen had kunnen worden.

Bij tienduizend van hen is de ‘schade’ blijvend.

Dit blijkt uit het rapport ‘Onbedoelde schade in ziekenhuizen’ (pdf-bestand) dat woensdagochtend aan minister

Klink van Volksgezondheid is gepresenteerd.

Het onderzoek is een initiatief van de Orde van Medisch Specialisten
‘Elk vermijdbaar overlijden is er een te veel’, laat de Orde in een eerste reactie weten.
De specialisten benadrukken verder dat risico's soms onvermijdbaar zijn.

de rest van het artikel is hier te lezen

http://www.volkskrant.nl/(...)door_medische_fouten

zie ook

Aantal dodelijke slachtoffers in het verkeer versus
aantal dodelijke slachtoffers door Medische missers
Aantal dodelijke slachtoffers in het verkeer in 2007: 791
Aantal dodelijke slachtoffers door vermijdbare medische missers in 2007: 3.148

Maatregelen van de overheid met het excuus dodelijke slachtoffers in het verkeer tegen te gaan:
leveren veel belastinggeld op

Maatregelen van de overheid om daadwerkelijk dodelijke slachtoffers door vermijdbare
medische missers tegen te gaan: kosten veel belastinggeld

http://mijn-kijk-op.infon(...)edische-missers.html

link hersteld...

[ Bericht 1% gewijzigd door FANN op 17-08-2009 17:33:06 ]
pi_71954608
Dat heeft niks met overdrijven van mensen te maken, maar met "missers" in ziekenhuizen.
Ook lekker vergelijken, verkeersslachtoffers vs. doden door (eventuele) fouten. Appels / peren maar dat mag duidelijk zijn.

p.s. je links doen het niet.
Mr. Prolapse 2009
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:30:58 #152
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71954670
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:27 schreef Dragorius het volgende:
Dat heeft niks met overdrijven van mensen te maken, maar met "missers" in ziekenhuizen.
Ook lekker vergelijken, verkeersslachtoffers vs. doden door (eventuele) fouten. Appels / peren maar dat mag duidelijk zijn.

Er worden wel degelijk dingen ' gemist' door huisartsen waardoor mensen overlijden.

En nog niemand is in gegaan op mij argument dat alhoewel sommige patienten wel eens muggenziften dat nog niet een excuus is om maar een olifant te mogen negeren.
pi_71954722
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:30 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Er worden wel degelijk dingen ' gemist' door huisartsen waardoor mensen overlijden.
Dat ontken ik toch niet? Hoe "lullig" het in deze context ook is, ook artsen maken fouten. Daarom > Medisch Tuchtcollege. Ik vraag me echt af hoeveel van de zeurders in dit topic ook daadwerkelijk een officiele klacht hebben ingediend. Dan pas kan er wat mee gedaan worden.
quote:
En nog niemand is in gegaan op mij argument dat alhoewel sommige patienten wel eens muggenziften dat nog niet een excuus is om maar een olifant te mogen negeren.
Zijn wij de behandelend dokter van die voorbeelden dan? We kennen alleen de info zoals jij die brengt, meer niet. Dan kunnen we daar toch ook onmogelijk een realistisch oordeel over geven?
Mr. Prolapse 2009
pi_71954813
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:27 schreef Dragorius het volgende:

dank je link is hersteld

http://mijn-kijk-op.infon(...)edische-missers.html

ik kan nog wel 100 linkjes voor je opzoeken hoor....

als iemand zegt dat mensen zich maar aanstellen vind ik dat behoorlijk kortzichtig en ik mag dan ook hopen
dat hij géén dokter wordt !!

hier heb je nog een paar linkjes

http://medische-fouten.startpagina.nl/
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:41:08 #155
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71954889
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:33 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dat ontken ik toch niet? Hoe "lullig" het in deze context ook is, ook artsen maken fouten. Daarom > Medisch Tuchtcollege. Ik vraag me echt af hoeveel van de zeurders in dit topic ook daadwerkelijk een officiele klacht hebben ingediend. Dan pas kan er wat mee gedaan worden.
[..]

Zijn wij de behandelend dokter van die voorbeelden dan? We kennen alleen de info zoals jij die brengt, meer niet. Dan kunnen we daar toch ook onmogelijk een realistisch oordeel over geven?
Nee. Maar ik heb hier een beetje een gevoel bij dat er ' verschuild ' wordt achter ' de verkeerde mensen maken fouten' en ach die patiënten komen ook iedere keer om niks, logisch dat je wel eens wat mist'.

Terwijl de gevallen die in dit topic voorbij komen toch wel erg heftig zijn.

Iemand kon niet meer zelfstandig lopen, een ander plaste spontaan in de broek, een longontsteking beroerte, hersenvliesontsteking, het is allemaal al voorbijgekomen. Hoe kun je zoiets missen vraag ik me dan af?

Kijk dat je dat je een tienrmesiej naar huis stirt t en dta ze alter pefeffer heeft of zo,. dat snap ik
pi_71954890
quote:
Nogmaals, appels / peren. Dat is geen vergelijking.
quote:
als iemand zegt dat mensen zich maar aanstellen vind ik dat behoorlijk kortzichtig en ik mag dan ook hopen
dat hij géén dokter wordt !!
Het is anders, in Nederland dan, wel heel triest gesteld met de algemene instelling van mensen bij pijntjes/ziek voelen.
Je wil niet weten hoeveel mensen hun eigen anamnese al hebben gesteld via internet. "Want ja, dat symptoom heb ik ook dus het moet nu wel Non-Hodgkin zijn"
"Nee mevrouw, uw lymfeklieren zijn opgezwollen omdat u een infectietje/griepje heeft."

Gebeurt veeeeeel vaker dan je denkt helaas.
Mr. Prolapse 2009
pi_71954923
quote:
Iemand kon niet meer zelfstandig lopen, een ander plaste spontaan in de broek, een longontsteking beroerte, hersenvliesontsteking, het is allemaal al voorbijgekomen. Hoe kun je zoiets missen vraag ik me dan af?
Dan blijf ik erbij, hebben ze hier iets officieels van gemaakt? Klinkt "bijna" als sterke verhalen vertellen. Als het wel zo is is het heel kwalijk uiteraard. Maar mensen chargeren graag, zeker over dit soort onderwerpen.
Mr. Prolapse 2009
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:43:48 #158
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71954955
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:41 schreef Dragorius het volgende:

Je wil niet weten hoeveel mensen hun eigen anamnese al hebben gesteld via internet. "Want ja, dat symptoom heb ik ook dus het moet nu wel Non-Hodgkin zijn"

.
De base-rate fallacy moet maar weer onderdeel van de lesstof op de middelbare school worden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Base_rate_fallacy

[ Bericht 5% gewijzigd door Rubber_Johnny op 17-08-2009 17:51:47 ]
pi_71954984
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:41 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Het is anders, in Nederland dan, wel heel triest gesteld met de algemene instelling van mensen bij pijntjes/ziek voelen.
"Nee mevrouw, uw lymfeklieren zijn opgezwollen omdat u een infectietje/griepje heeft."

Gebeurt veeeeeel vaker dan je denkt helaas.
en medische fouten gebeuren ook veeeeeeeeeeeeeeeeeeel vaker dan je denkt.

nogmaals als die ene link je niet bevalt hier zijn nog wat andere...

http://medische-fouten.startpagina.nl/
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:49:40 #160
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71955114
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:42 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dan blijf ik erbij, hebben ze hier iets officieels van gemaakt? Klinkt "bijna" als sterke verhalen vertellen. Als het wel zo is is het heel kwalijk uiteraard. Maar mensen chargeren graag, zeker over dit soort onderwerpen.
Dat is aan hen natuurlijk.

En sterke verhalen gaan vaak over een oom van een neef zijn broer. Niet over je zelf of je eigen vader.

Maar ik vind het wel kwalijk on dit soort gevallen af te doen met ' ach mensen maken fouten'
En dan ook nog de schuld in de schoenen van de patiënten te schuiven, die immers zo vaak ' om niks' komen.

We hebben juist een dokter nodig om zeker te zijn dat het niks is, dus wij vermaledijde patiënten zullen altijd 'om niks' blijven komen.
pi_71955201
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:43 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

De base-rate fallacy moet maar weer onderdeel van de lesstof op de middelbare school worden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Base_rate_fallacy
hypochondrie is een ''ziekte'' op zich... dat zijn géén aanstellers.

Hypochondrie
Het overmatig bezorgd zijn over de lichamelijke gezondheid, of het gepreoccupeerd zijn door het idee een lichamelijke ziekte te hebben. Veel lichamelijke klachten, zoals pijn, worden uitgelegd als bewijs dat er iets ernstigs mis is met het eigen lichaam. Bij ernstige vormen van hypochondrie kan ook medisch onderzoek, dat het tegendeel bewijst, de p
Gevonden op http://www.psycholoogdirect.nl/woordenli

hypochondrie
Synoniem: ziektevrees
Uitleg: ziekelijke overdreven bezorgdheid voor de eigen gezondheid
Meer algemene term: psychische stoornissen
Rubriek: G14 psychische problemen
Gevonden op http://www.thesauruszorgenwelzijn.nl/hyp

Hypochondrie
Overdreven bezorgdheid een ernstige ziekte te hebben op grond van zelf waargenomen verschijnselen die niet door een arts kunnen worden bevestigd. Zelfs de meest onbeduidende klachten (bijv. verkoudheid) kunnen als ernstiger worden ervaren dan ze daadwerkelijk zijn. Ook ziekten bij personen in de omgeving kunnen leiden tot angst dezelfde ziekte te k
Gevonden op http://www.encyco.nl/nol.php

http://www.encyclo.nl/begrip/hypochondrie

dus ook deze mensen hebben hulp nodig.
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:57:07 #162
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71955350
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:52 schreef FANN het volgende:

[..]

http://www.encyclo.nl/begrip/hypochondrie

dus ook deze mensen hebben hulp nodig.
Base rate fallacy slaat niet op aanstellers, of hypochonders, maar op een denkfout de we allemaal geneigd zijn te maken.

Als er een aanwijzing voor ziekte x is, is de kans dat je ziekte x ook hebt,heel groot . Denken we. En dat klopt niet.

Voorbeeld
http://michaelgr.com/2007/11/24/cognitive-bias-base-rate-fallacy/

quote:
1% of women at age forty who participate in routine screening have breast cancer. 80% of women with breast cancer will get positive mammographies. 9.6% of women without breast cancer will also get positive mammographies. A woman in this age group had a positive mammography in a routine screening. What is the probability that she actually has breast cancer?

So, based on the numbers above, what is the probability that a woman who gets a positive mammography really has breast cancer?

Lets go through it. If there are 10,000 women screened, 1% will have breast cancer. So that’s 100. 80% of those will get a positive result, so that’s 80. That leaves us with 9,900 women who don’t have breast cancer. Out of those, 9.6% will get a false-positive result, so that’s 950 women.

You see where this is going?

So out of 10,000 women who get tested, 80 will have a real positive result and 950 will have a false positive, for a total of 1,030 positive results. Out of those, only 80 really have cancer, that’s 7.76% (80/1,030 * 100 = 7.76).

So if, with these numbers, you were to get a positive result to your mammography test, that would still mean that you only had a 7.76% chance of really having breast cancer.

Counter-intuitive, but true.
pi_71955427
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:57 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Base rate fallacy slaat niet op aanstellers maar op een denkfout de we allemaal geneigd zijn te maken.
ja..... zo ken ik er nog wel een paar

maar goed het stikt hier waarschijnlijk van de medicijnstudentjes die het allemaal beter weten

dus succes ermee.....

pi_71955976
quote:
De assistent(e) van een arts is een soort filter die kijkt of het echt nodig is dat een arts komt. Met een zware bronchitis ga ik ook naar het spreekuur, maar ik kon mijn bed niet uit. Volgens mij kunnen assistenten dat heel goed inschatten omdat ze de patienten vaak beter kennen dan de arts.
Zo weet de assistente van mijn huisarts dat ik geen aansteller ben.

Eigenlijk vind ik haar een betere dokter dan degene met dat papiertje.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_71956221
@Dragorius:
Wat denk je zelf dat er gebeurt als ik een klacht indien over een huisarts die niet komt bij een hernia?
Ik verwacht dat hij te horen krijgt dat het volgende keer anders moet doen en daarmee is de kous af. Intussen lijkt mij dat de verhouding tussen mij en mijn HA wel danig verstoord is, en daar heb ik ook niks aan.

In een behandeling in een ziekenhuis heb ik ook genoeg fouten meegemaakt om een A4-tje met trefwoorden te vullen. Behalve het feit dat ik een medicijn kreeg waar ik allergisch voor was, was het merendeel te wijten aan een gebrek aan communicatie tussen artsen en verplegend personeel.
Dat stond ook als oorzaak voor veel fouten in een recent uitgebracht rapport.
Ik kon toen geen actie ondernemen omdat ik er gewoon ziek van was.

[ Bericht 1% gewijzigd door krakkemieke op 17-08-2009 18:41:27 ]
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_71956264
Toen ik een jaar of tien geleden in de buurt van Stadskanaal werkte waren er collega's die een briefje in hun portemonnee hadden zitten:"Hoe erg ik er ook aan toe ben, breng me niet naar het Refaja-ziekenhuis in Stadskanaal." Oog operaties zijn ze goed in maar de rest schijnt om te huilen te zijn.

Zelf heb ik last gehad van een aantal blunders van mijn vorige huisarts:

Toen ik 9 was klapte ik met gym op de bok. De volgende dag was mijn balzak knalrood en kreeg ik koorts.
Volgens mij huisarts was het een bijbalontsteking.

Het weekend daarop kon ik niet meer lopen van de pijn en kwam de weekednarts (mijn overbuurman was dat), die heeft gelijk het ziekenhuis gebeld. De vermeende bijbalontsteking bleek een gedraaide bal en die bal was inmiddels dood (geen bloedtoevoer). De specialist in ziekenhuis was echt woedend op mijn huisarts en heeft hem ook nog een brief geschreven daarover. Gelukkig had ik twee ballen.

Toen ik 16 was zat mijn oor dicht. Volgens mij nuisarts was dat een verkoudheid. Het weeknd daarop verging ik van de oorpijn: oorontsteking. Toen de weekendarts hoorde wat mijn huisarts gezegd had was het echt :"Oh, die "
Het gevolg daarvan is dat mijn linkeroor regelmatig uitgespoten moet worden.

Gelukkig is de opvolger van mijn vorige huisarts een stuk beter.
pi_71960413
Mijn zusje werd op een nacht wakker met zoveel pijn in haar maag dat ze niet meer in slaap kon komen, bij aanhoudende pijn zijn we die nacht naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis gegaan. (het ruwaard van putten in spijkenisse, wat een gedrocht van een ziekenhuis)

Eenmaal daar aangekomen was er geen geschikte dokter aanwezig, maar na wat onderzoeken kwam eruit dat ze gewoon rustig zonder problemen kon blijven liggen, waarschijnlijk maagkrampen, niets aan de hand en de volgende dag zou er naar gekeken worden.

Bleek dus achteraf een acute blindedarmontsteking te zijn geweest.. en dat moet uiteraard zo snel mogelijk behandeld worden. Maar mijn zusje heeft dus gewoon een uur of 8/9 voor oud vuil gelegen.
Er had ontzettend veel mis kunnen gaan, maar er kon achteraf niet eens een excuses van af!
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_71961287
Hier mijn verhaal. Ik had tot maandag avond gewerkt 3 -08 (24:00) .. Voelde me al niet goed.
De volgende dag huisarts gebeld. Die was op vakantie dus de plaats vervangener benaderd. Yoh lekker makkelijk. Zonder mijn urine te hebben gecheked werd er een receptje naar mijn apotheek gestuurd.
Na een 5 daagse kuur was het niet over. (erger) en ik bleek een nierbekken ontsteking te hebben. WTF!!
Dus zwaar geschut ingezet .. en Hoera...
Nou ja tis nu allemaal over maar ik vertrouw niks meer over de foon Al moet ik hem/haar in de face pissen
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_71961627
Over in je gezicht pissen...
Mijn vader had colitis ulcerosa, chronische darmontsteking. Hij wilde een afspraak bij de huisarts, maar hij moest om de haverklap naar de wc. Het was een drama voor hem om een afspraak te krijgen.
Ik zei: Je moet het helemaal anders doen. Je zegt: Ik wil een afspraak en anders is het jouw risico dat ik de wachtkamer onderschijt.
Oudere generatie, dat deed hij niet.... Hij moest wel lachen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_71961660
En al die voorbeelden, zijn dat officiele klachten geworden?

@ krakkemieke; Nee, als dan blijkt dat hij/zij nalatig is geweest in handelen staan daar sancties op in context met een eventueel verleden of andere zaken.

@ cara > maagpijn is geen symptoom van acute blinde-darm ontsteking. Je maag zit vrij hoog en "relatief" in het midden. Je blinde darm zit rechts en vrij laag. Blinde darm onsteking kan inderdaad ontieglijk veel pijn doen, net als maagkrampen, maar de locatie van de pijn is daarin essentieel. Wellicht dat daar de verwarring in is ontstaan.

@ Rubber_Johnny > tegenwoordig kan men de huidige wiskunde al niet aan, laat staan die theorien
Mr. Prolapse 2009
pi_71961708
Trouwens, ik begrijp die overvolle spreekuren eigenlijk niet.
Mijn vriendin had een huisarts die alleen maar op afspraak werkte. Die kon eigenlijk altijd snel terecht.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_71962103

http://www.nivel.nl/pdf/W(...)-tandartsen-copa.pdf

Interessant om te lezen op zijn minst.
Mr. Prolapse 2009
pi_71962339
[quote]Op maandag 17 augustus 2009 21:00 schreef Dragorius het volgende:

@ krakkemieke; Nee, als dan blijkt dat hij/zij nalatig is geweest in handelen staan daar sancties op in context met een eventueel verleden of andere zaken.

Wat betekent dat? Als hij eerder niks verkeerd heeft gedaan is er niks aan de hand?
Het zal wel aan mij liggen, maar ik verwacht helemaal niks van een klacht tegen arts.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_71962669
Interessant om te lezen? Niet als je bij de minderheid hoort die : de assistente, laat staan de arts met moeite telefonisch te spreken krijgt.
Laat staan dat je 15 tot 30 minuten moet wachten op het spreekuur. Ik neem brood en koffie mee. Het spreekuur begint om 8 uur. Om 8 uur zitten er al 6 patienten.
Als ik ik er om half acht ben, ben ik nooit voor 9 uur aan de beurt. Als er een spoedgeval is, heb dat brood en die koffie nodig.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_71963382
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:00 schreef Dragorius het volgende:

ik wil niet lastig zijn maarre........

http://www.volkskrant.nl/(...)dekken_artsen_elkaar

‘Vaak dekken artsen elkaar’
ACHTERGROND, Van onze verslaggevers Marc Peeperkorn,, Margreet Vermeulen
Gepubliceerd op 26 april 2007 00:00, bijgewerkt op 15 januari 2009 18:57

DEN HAAG -
Rapport Onbedoelde schade van Orde van Medisch Specialisten woensdag verschenen.

DEN HAAG Een ziekenhuis bezoeken is hetzelfde als bungeejumpen, zei voormalig inspecteur-generaal Kingma van de Inspectie voor de Gezondheidszorg in 2004. ‘

Gevaarlijke business’. Hoe risicovol precies, is sinds woensdag bekend.

Jaarlijks overlijden 1.735 mensen door medische fouten in ziekenhuizen, zo blijkt uit het rapport Onbedoelde schade van de Orde van Medisch Specialisten.

Het aantal kan voor de betrokkenen in de zorg geen verrassing zijn. Sinds in 1999 in de Verenigde Staten een rapport verscheen over vermijdbare doden in ziekenhuizen, steekt het onderwerp ook in Nederland geregeld de kop op.

Patiëntenvereniging NPCF en het ICT-instituut in de zorg Nictiz, toonden in 2004 aan dat jaarlijks 170.000 mensen het slachtoffer zijn van medische fouten. Geraamde kosten: 1,4 miljard euro.

Een jaar later publiceerde de Inspectie een rapport over vergissingen bij het toedienen van medicijnen:
700 doden per jaar.

Kingma schatte het totaal aantal doden door medische nalatigheid - op basis van het Amerikaanse onderzoek -
tussen de 1.500 en 6.000 per jaar.

]‘Meer dan er in het verkeer omkomen’, voegde hij daar steevast aan toe.
Het aantal verkeersslachtoffers is inmiddels afgenomen van 1.251 (1996) naar 811 (2006).

In de zorg bestaat pas sinds gisteren een eerste wetenschappelijke meting hoeveel het er daadwerkelijk zijn.

Waar in de jeugdzorg iedere door mishandeling overleden baby grote onrust veroorzaakt, is de relatieve stilte over de duizenden vermijdbare doden in ziekenhuizen opmerkelijk.

Voorzitter Vierhout van de Orde van Medisch Specialisten verklaart het uit de status van de witte jas.
‘We komen uit een tijd van verwondering over wat die knappe dokters allemaal kunnen.
Daarin past niet dat dokters verantwoording afleggen.’ NPCF-voorzitter Van Bennekom deelt die mening.

‘Er is de angst dat het grote publiek het vertrouwen in de dokter kwijtraakt.
Het is ook een kwestie van cultuur.

De term doofpotcultuur gaat mij te ver, maar in maatschappen houden artsen elkaar wel de hand
boven het hoofd onder het motto: morgen ik, vandaag jij.’

Volgens Kingma zijn medici lang blijven steken in ontkenning.

‘Het gebeurde misschien elders maar niet in Nederland.’ Kingma, tegenwoordig voorzitter van de Raad van Bestuur van een ziekenhuis in Twente, wijst ook op het probleem medische nalatigheid als fout te typeren.

‘Iedereen en niemand is de schuld van vermijdbare sterfte.
Kijk, het gaat niet om luie of dronken of slechte artsen.
Het gaat om communicatie, om apparatuur die zo ingewikkeld te bedienen is dat het wel fout moet gaan.

Het systeem zit vol met dit soort zwakke schakels.’
Dralen rond medische missers heeft consequenties, concluderen de onderzoekers.
Het ‘gevoel van urgentie’ om medische fouten te voorkomen ontbreekt bij ‘veel personen en zorginstellingen’.

Pijnlijk voorbeeld is het elektronisch patiëntendossier voor iedere burger: een effectief instrument tegen medische blunders dat al jaren vastloopt op onwil in de sector.

Volgens de nieuwe minister van Volksgezondheid Klink is het nu over met de vrijblijvendheid.

Volgend jaar moeten alle ziekenhuizen een sluitend systeem hebben dat de veiligheid van de patiënt garandeert.

Kingma: ‘Patiëntveiligheid is een internationale beweging geworden. Daaraan kunnen we ons niet onttrekken.’
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:33:27 #176
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71965342
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:26 schreef krakkemieke het volgende:
Interessant om te lezen? Niet als je bij de minderheid hoort die : de assistente, laat staan de arts met moeite telefonisch te spreken krijgt.
Laat staan dat je 15 tot 30 minuten moet wachten op het spreekuur. Ik neem brood en koffie mee. Het spreekuur begint om 8 uur. Om 8 uur zitten er al 6 patienten.
Als ik ik er om half acht ben, ben ik nooit voor 9 uur aan de beurt. Als er een spoedgeval is, heb dat brood en die koffie nodig.
Herkenbaar! " er door komen' is al een onmogelijke opgave.
Is trouwens niet overal zo.
pi_71992988
Nou, ik denk er toch heel anders over dan in het artikel van Fann verwoord is.....

Dokters zijn bang dat ze het vertrouwen kwijtraken als ze fouten toegeven? Voor mij blijft een dokter een mens die fouten kan maken. Ik raak juist het vertrouwen in een arts kwijt als hij zijn fouten niet toegeeft en zo minder menselijk is.
Het verbaast me dan ook niet dat het aantal claims en letselschade-advocaten toeneemt. Het is mijn ervaring dat het veel gedupeerden niet gaat om geld, maar om gerechtigheid en een vorm van genoegdoening.

Het elektronisch patientendossier zou kunnen helpen? Dat veronderstelt dat artsen dit raadplegen en daar zet ik mijn vraagtekens bij. Als ik in een ziekenhuis opgenomen ben via de spoedeisende hulp en ik heb op elke afdeling verteld waar ik allergisch voor ben, hoe kan het dan dat ik toch dat geneesmiddel krijg?

'Het gaat om communicatie, om apparatuur die zo ingewikkeld te bedienen is dat het wel fout moet gaan. '
Die zin wekt de suggestie dat communicatie net zo ingewikkeld is als moderne apparatuur en dat is het ook. Maar het wekt ook de suggestie dat het niet te veranderen zou zijn. Dat geloof ik niet.
Volgens mijn ervaring zijn verpleegkundigen erg goed in het behandelen. Misschien dat artsen daarom denken dat ze gedachten kunnen lezen. Helaas, zo goed zijn ze ook weer niet.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_71993052
OH en er zijn ook artsen die echt denken dat ze nooit fout zitten wat dat betreft Daarom > Medisch Tuchtcollege.

Mijn ervaring is gelukkig wel positief, in alle gevallen. Dat van die communciatie is wel heel slecht, zou immers zelfs bij je status vermeld moeten staan.
Mr. Prolapse 2009
pi_71993949
@Dragorius

Wat betekent dat concreet?

Dat van die communciatie is wel heel slecht, zou immers zelfs bij je status vermeld moeten staan.
Wat bedoel je daarmee?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_71996374
Laatst meisje hier, die was naar Edense ziekenhuis gegaan.
Hadden die mensen de foto's omgedraaid. Zij had een gebroken arm en kreeg geen gips, het andere meisje had een spiertje verrekt en kreeg wel gips.

Serieus......
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_71996481
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 23:29 schreef Tamashii het volgende:
Laatst meisje hier, die was naar Edense ziekenhuis gegaan.
Hadden die mensen de foto's omgedraaid. Zij had een gebroken arm en kreeg geen gips, het andere meisje had een spiertje verrekt en kreeg wel gips.

Serieus......
Toevallig op dezelfde plaats? Toevallig?
Mr. Prolapse 2009
pi_71996485
Ze liegen altijd, leer ermee leven.
pi_71996543
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:22 schreef krakkemieke het volgende:
@Dragorius

Wat betekent dat concreet?
Afhankelijk van de situatie natuurlijk. Dat kan een (geld)boete zijn of een (voorwaardelijk) verbod op uitvoeren van werk. Afhankelijk van de situatie + voorgeschiedenis.
quote:
Dat van die communciatie is wel heel slecht, zou immers zelfs bij je status vermeld moeten staan.
Wat bedoel je daarmee?
Als je opgenomen wordt of ergens komt te liggen wordt er op je status (je "kaartje" als het ware) juist ook je allergien etc. opgenomen. Dat is dus inderdaad slechte communicatie / soort nalatigheid. Waar ben je dan allergisch voor? Penicilline?
Mr. Prolapse 2009
pi_71996556
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 23:33 schreef Tree het volgende:
Ze liegen altijd, leer ermee leven.
Niet meer dan ieder ander, behalve een politicus
Mr. Prolapse 2009
pi_71996610
Ach, daar heb je ook gelijk in.
pi_71996657
quote:
Draadstaal sowieso
Mr. Prolapse 2009
pi_71996859
Compensatie zorgbelang John Kleijn..
Dit is zijn verhaal,over zijn zoontje Dimitri die overleed na grove medische missers door UMCN.

John Kleijn organisseerde op 17 juni 2007 de 1e bijeenkomst medische fouten.Zie hier het verslag...
Categorie: Non-profit en activisme

Labels:
John Kleijn medische missers slachtoffers patienten ziekenhuis amc radbout amsterdam nijmegen

pi_71996917
quote:

Lekker dan he!

Is toch niet normaal?

Je vraagt er ook zelf om he, beetje uit eten gaan in Kreta. Wat was je kwijt, 15 euro? Eigenlijk mag je niet eens klagen.
pi_71996988
Hoe vervelend het leed voor die man ook is...dat schreeuwen over 8000 en nergens "bewijs" hebben is ook kansloos.

Helaas gebeuren dit soort dingen ook. Het leven is gewoon niet eerlijk, geen sarcasme..
Mr. Prolapse 2009
pi_71997109
Stel je voor dat we iedere arts die ooit een misser (ander woord voor fout) maakt gaan schorsen/ontslaan...

Zijn we wel van de vergrijzing af
Mr. Prolapse 2009
pi_71997126
slaap lekker...
pi_72016576
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 23:51 schreef Dragorius het volgende:
Stel je voor dat we iedere arts die ooit een misser (ander woord voor fout) maakt gaan schorsen/ontslaan...

Ik was allergisch voor amoxicilline.
En wat betreft de vergrijzing: de artsen in het ziekenhuis waren allemaal jong.
Het gaat er mij niet om dat artsen fouten maken, maar de manier waarop dat afgehandeld wordt, ALS je al de moed en energie hebt om daaraan te beginnen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 19 augustus 2009 @ 22:45:41 #196
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_72024458
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 23:51 schreef Dragorius het volgende:

zucht.

User 1: Mijn vriend is dood omdat de piloot dronken was en toch besloot te vliegen met zwaar weer, terwijl kerosine lekte uit de rechtervleugel!

Dragorius : Iedereen maakt fouten! Moeten we iedere piloot die een per ongeluk te harde landing gemaakt heeft ontslaan? Nou dan! Jullie willen ook veel te vaak met het vliegtuig!

User 1

Als je aan de kant van de artsen staat zul je al het geklaag ongetwijfeld een beetje als een ' hangende plaat' ervaren. Maar je komt zelf ook niet net een beter argument dan ' ach nobody's perfect' en lijkt niet in te zien dat er een verschil is tussen een (ambigue) situatie verkeerd inschatten en en iemand laten creperen.

En dat laatste lijkt nog veel te vaak te gebeuren.

En dat is wel degelijk de schuld van de artsen, en niet van de patiënten die oh noes! naar de arts gaan als ze denken dat ze iets mankeert.

Weet je hoeveel mensen er niet naar de huisarts gaan met hun klachten omdat ze bang zijn dat er niks is, en ze de tijd van de arts 'verspild' hebben?
pi_72028426
appels/peren vergelijking...
Mr. Prolapse 2009
pi_72028643
Mensen maken fouten, artsen dus ook.

Ben je van mening dat er een fout gemaakt is dien je een klacht in bij de klachtencommissie, helpt dat niet ga je een stap hoger.
stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 20 augustus 2009 @ 01:35:28 #199
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_72029036
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 00:55 schreef Dragorius het volgende:
appels/peren vergelijking...
Waarom? Bij beiden is er een onderscheid tussen inschattingsfouten (die inderdaad iedereen maakt) en grove fouten die vermijdbaar waren.
pi_72029110
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 01:35 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Waarom? Bij beiden is er een onderscheid tussen inschattingsfouten (die inderdaad iedereen maakt) en grove fouten die vermijdbaar waren.
een vliegtuig is geen mens, ons lichaam heeft geen passagiers die sterven als de *bestuurder* faalt.
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 20 augustus 2009 @ 01:46:40 #201
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_72029173
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 01:41 schreef Dragorius het volgende:

[..]

een vliegtuig is geen mens, ons lichaam heeft geen passagiers die sterven als de *bestuurder* faalt.
Nee en we eten ook geen kerosine.

Maar er sterven mogelijk wel mensen als de arts dronken is, vuile instrumenten heeft of gewoon weigert te luisteren naar wat zijn patient te zeggen heeft.

Dat kun je niet goedpraten met ' ach iedereen maakt fouten' .
pi_72029199
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 01:46 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Nee en we eten ook geen kerosine.

Maar er sterven mogelijk wel mensen als de arts dronken is, vuile instrumenten heeft of gewoon weigert te luisteren naar wat zijn patient te zeggen heeft.

Dat kun je niet goedpraten met ' ach iedereen maakt fouten' .
Een dronken arts en vuile instrumenten zijn redenen om direct naar de rechter te stappen. Dat gaat echt veels te ver.

Niet luisteren naar een patiënt is iets heel anders.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_72029208
dat zijn weer andere scenarios.
wie van de gedupeerden heeft een klacht officieel ingediend ?
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 20 augustus 2009 @ 02:03:42 #204
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_72029349
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 01:49 schreef Dragorius het volgende:
Dat is hun zaak. Ik stoor me er gewoon aan dat de een naar de ander hier gruwelijke verhalen vertelt en dat jij het af doet met ach foute inschatting, iedereen maakt fouten.

Als je dit soort acties op een lijn stel met 'inschattingsfouten' beledig je de artsen die met de beste wil in de wereld gewoon een verkeerde inschatting maken .
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 01:49 schreef marcb1974 het volgende:

Niet luisteren naar een patiënt is iets heel anders.
Iemand negeren met een hartaanval is geen nalatigheid?
pi_72046483
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 01:41 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Hooguit wat bacterien......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_72046739
quote:
Welk percentage van de gedupeerden durft te geloven dat een klacht indienen wat uithaalt? Ik niet iig.
Niet na het verhaal gehoord te hebben van een kennis die door grove fouten ziek werd na een operatie.
Ik heb het dan niet over geld, maar over een excuus ofzo.

En bovendien: als het misgaat ben je ziek. Dan heb je even wat anders aan je hoofd dan een klacht indienen.
Als je dan ook nog geestelijk last hebt van wat er is misgegaan, heb je ook wat anders aan je hoofd.
Dat is wat ik het ergste vind: je bent altijd de zwakste partij.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_72116862
quote:
Ik begin me serieus af te vragen wanneer jij de mensen die hier hun terechte klachten vertellen eens
serieus gaat nemen? Het lijkt wel of je het gewoon niet wilt zien en de mensen hier een beetje
belachelijk aan het maken bent.

Hoeveel bewijs heb je nodig????

bron; http://www.nu.nl/algemeen(...)t-altijd-gemeld.html

Ma 24 augustus 2009

'Medische missers lang niet altijd gemeld'

Uitgegeven: 24 augustus 2009 13:33
Laatst gewijzigd: 24 augustus 2009 15:37

DEN HAAG - Ongeveer de helft van de verpleegkundigen geeft aan dat lang niet alle fouten en
interne incidenten in hun ziekenhuis worden gemeld.
Dit blijkt uit een enquête van de Consumentenbond onder 670 verpleegkundigen.

Over het algemeen zijn verpleegkundigen positief over het ziekenhuis waar ze werkzaam zijn.
Toch hebben ze kritiek.

Ongeveer de helft van de verpleegkundigen meent dat niet alle medische missers worden gemeld.
22 procent van de verpleegkundigen vindt bovendien dat minstens één arts op de afdeling slecht functioneert.

Ook wordt er volgens de verpleegkundigen niet genoeg schoongemaakt in het ziekenhuis.
Meer dan de helft van de ondervraagden poetst daarom zelf regelmatig.

Volgens 18 procent komt door het slechte schoonmaken de veiligheid van de patiënt minimaal
wekelijks in het geding.

en nu ga jij natuurlijk zeggen, "tja, dan moeten de mensen het maar melden".
Maar wat is de reden dat veel mensen het hebben opgegeven om zulke dingen te melden?
Heb je daar wel eens over nagedacht?

bron ; http://www.nu.nl/algemeen(...)weinig-bestraft.html

Ma 24 augustus 2009

'Medische missers weinig bestraft'

Uitgegeven: 22 augustus 2009 19:53
Laatst gewijzigd: 22 augustus 2009 22:43

AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie vindt dat de politie serieuzer moet omgaan met meldingen
van mogelijke medische fouten.

''We merken dat de politie niet altijd adequaat reageert'', zei officier van justitie
Marjolein Van Eykelen zaterdag in het RTL Nieuws.

Het OM liet eerder dit jaar al weten dat artsen en zorginstellingen over de hele linie te weinig
melding maken van verdachte sterfgevallen.

Medisch specialisten stelden twee jaar geleden in een rapport dat jaarlijks in Nederlandse
ziekenhuizen meer dan 1700 mensen sterven door mogelijk vermijdbare fouten.
Hiervan werden er in 2008 maar 48 bij het OM gemeld.

Angst
Justitie denkt dat er in de sector een te grote angst heerst voor vervolging.
Over de eerste acht maanden van dit jaar kreeg het OM 43 meldingen binnen.

Het OM gaat ervan uit dat het totale aantal meldingen dit jaar hoger uitvalt dan in 2008.
De woordvoerder van de Raad van Hoofdcommissarissen zei in een reactie dat de politie bij
het behandelen van meldingen van mogelijke medische fouten vaak aanloopt tegen problemen
als geheimhoudingsplicht en privacy van de patiënten.

Opsporingstaken
''Het is een terrein waarop waarheidsvinding voor ons heel lastig is'', zo laat de woordvoerder
weten. Hij wees erop dat het OM medeverantwoordelijk is voor het stellen van prioriteiten in de opsporingstaken van de politie.

''We gaan graag met justitie om de tafel zitten om te bekijken of we meer tijd en mankracht in dit
soort zaken moeten steken'', aldus de woordvoerder.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')