abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 augustus 2009 @ 20:37:56 #1
264708 LadyEss
Sex, drugs & rock and roll
pi_71547425
Om te beginnen had ik al klachten die al 5 weken bezig waren, veel bloeden, kon je geen menstruatie meer noemen. Ben toen op vakantie naar Kreta geweest. Bij terugkomst op bed gelegen van de pijn in mijn buik, wat uitstraalde naar mijn rug. Nog steeds was het bloeden nog niet gestopt.

Hier komt het, ben naar het ziekenhuis in Ede geweest (bekend?!) Gelderse Vallei. Paar onderzoeken gehad, maar werdt daar afgewimpeld met
"Ach het is maar een griepje, gewoon lekker uitzieken. En dat bloeden is heel normaal, overkomt vele vrouwen".

Jaja. Ik wist zelf wel beter, kan toch niet normaal zijn? Na twee keer naar de eerste hulp gereden te zijn door de pijn NOG niet serieus genomen. Dus naar het UMC in Utrecht op eigen gelegenheid vertrokken.
Daar werdt ik wél gelijk binnen gelaten.

Bleek een baarmoederontsteking te hebben, die nu flink naar zn grootje is omdat er zo lang mee gewacht is. En een voedselvergifitiging in Kreta opgelopen, vandaar de pijn in mn buik en rug! (darmen).

Lekker dan he!
Nog meer mensen die ook door een ziekenhuis slechte informatie hebben gekregen?

Is toch niet normaal?
  zondag 2 augustus 2009 @ 20:40:23 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_71547482
het zit je ook niet mee he

ben blij dat ik geen baarmoeder heb

+ wat een klote ziekenhuis joh dat mag toch zo maar niet
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_71547485
Ik zou er serieus werk van maken en dit aankaarten betreffende instanties ofzo. Heb alleen geen flauw idee waar je met dit soort zaken moet aankloppen. Maar lijkt me niet 'dat dit kan in Nederland'.
  zondag 2 augustus 2009 @ 20:41:45 #4
264708 LadyEss
pi_71547522
Ik wilde al een klacht indienen. Ben alleen inderdaad benieuwd hoe dat werkt, wat mijn rechten daarin zijn en in hoeverre het verschil zou maken.

Vindt het in elk geval aardig associaal.

Sterker zelfs, het had mn baarmoeder kunnen kosten, als het nog een paar weken door gegaan was. Heb nog wel een kinderwens, dus gelukkig is het niet zover gekomen.
pi_71547526
Zo dan.
pi_71547575
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:41 schreef LadyEss het volgende:
Ik wilde al een klacht indienen. Ben alleen inderdaad benieuwd hoe dat werkt, wat mijn rechten daarin zijn en in hoeverre het verschil zou maken.

Vindt het in elk geval aardig associaal.

Sterker zelfs, het had mn baarmoeder kunnen kosten, als het nog een paar weken door gegaan was. Heb nog wel een kinderwens, dus gelukkig is het niet zover gekomen.
Misschien zijn er mensen in Werk, Geldzaken & Recht die precies weten waar je moet zijn voor zulke zaken, ik zou het daar even proberen om wat advies in te winnen. Sterkte ermee in ieder geval!
pi_71547893
Mensen die zich laten afwimpelen... Als je van jezelf weet dat je geen hypochonder bent moet je niet alles slikken wat er gezegd wordt.
wake up in the morning and i'm married to a dinosaur, her vagina sore
  zondag 2 augustus 2009 @ 21:03:57 #8
264708 LadyEss
pi_71548132
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:55 schreef leppeh het volgende:
Mensen die zich laten afwimpelen... Als je van jezelf weet dat je geen hypochonder bent moet je niet alles slikken wat er gezegd wordt.
Dat deed ik ook niet.

Ben niet voor niets terug blijven komen bij de eerste hulp. Maar als het gewoon niet opschiet, beter naar een ander ziekenhuis gaan. Die wél goed bekend staat ipv een streekziekenhuis.
pi_71548215
Is volledig normaal. Heb heel vaak gehoord van mensen die zijn weggestuurd terwijl ze ernstige klachten hadden.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_71548314
Zeker wel de boel aanklagen. Met de nadruk erop dat je je baarmoeder had kunnen verliezen.

Onkundigheid
pi_71548337
Is helaas vrij normaal in veel streekziekenhuizen, maar sterkte ermee, ik zou hier wel werk van maken.
Hallon!
  zondag 2 augustus 2009 @ 21:12:06 #12
264708 LadyEss
pi_71548342
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:06 schreef JohnDDD het volgende:
Is volledig normaal. Heb heel vaak gehoord van mensen die zijn weggestuurd terwijl ze ernstige klachten hadden.
En doen die er niets aan dan?
pi_71548405
In Amerika had je ze nu gewoon kunnen sue-en voor enkele miljoenen. Balen
pi_71548610
Hoezo hebben ze je voorgelogen dan? Ik lees dat ze een verkeerde inschatting hebben gemaakt maar voorliegen?
Verder natuurlijk fijn dat het allemaal toch nog goed gekomen is.
There is no love sincerer than the love of food.
  zondag 2 augustus 2009 @ 21:43:03 #15
264708 LadyEss
pi_71549223
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:21 schreef MinderMutsig het volgende:
Hoezo hebben ze je voorgelogen dan? Ik lees dat ze een verkeerde inschatting hebben gemaakt maar voorliegen?
Omdat ze bleven volhouden dat er niets aan de hand was. Naja voorliegen is dan misschein niet het juiste woord ervoor, maar voelde me aardig bedonderd omdat er gewoon geen aandacht aan je besteed wordt!
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:29:00 #16
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_71550454
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:21 schreef MinderMutsig het volgende:
Er van uitgaande dat een arts op de loonlijst van een ziekenhuis je een goed advies geeft, zou je kunnen spreken het het achterwege houden van informatie. Iets wat je zou kunnen aanduiden als liegen. En dat die arts het misschien niet bewust deed..
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_71550593
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:29 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Er van uitgaande dat een arts op de loonlijst van een ziekenhuis je een goed advies geeft, zou je kunnen spreken het het achterwege houden van informatie. Iets wat je zou kunnen aanduiden als liegen. En dat die arts het misschien niet bewust deed..
Ook van informatie achterhouden kan je alleen spreken als die bewuste artsen geweten hebben wat TS mankeerde maar haar toch zomaar zonder behandeling naar huis hebben gestuurd.
Dat lijkt me erg, érg sterk.
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:43 schreef LadyEss het volgende:

[..]

Omdat ze bleven volhouden dat er niets aan de hand was. Naja voorliegen is dan misschein niet het juiste woord ervoor, maar voelde me aardig bedonderd omdat er gewoon geen aandacht aan je besteed wordt!
Dat snap ik ook wel en ik vind ook wel dat je er werk van moet maken. Er loopt daar blijkbaar iets niet helemaal goed en daar moet naar gekeken worden.
Stel je er overigens niet teveel van voor, die klachtenprocedure zal jou waarschijnlijk niets opleveren. Hooguit wat antwoorden over hoe dit nu heeft kunnen gebeuren en wat ze in de toekomst gaan doen om dit te voorkomen maar een schadevergoeding of zware straf voor die artsen is niet erg waarschijnlijk.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_71550969
Klachten van vrouwen worden misschien gewoon een beetje gerelativeerd omdat (jij misschien dan in dit geval niet) sommige vrouwen nog wel eens de neiging hebben zich aan te stellen / dingen erger laten lijken dan dat ze zijn.
pi_71551669
Uit je verhaal begrijp ik dat je gewoon direct naar het ziekenhuis bent gegaan. Met dit soort dingen moet je ook gewoon eerst naar de huisarts gaan.

Mensen die zelf direct naar het ziekenhuis gaan, terwijl het niet nodig is
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:08:38 #20
252211 Bullschnitzel.
Recht voor z'n raap.
pi_71551717
Heu, ben je nog wel vruchtbaar dan?
Vrijheid-van-meningsuitings-fetisjist.
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:12:55 #21
264708 LadyEss
pi_71551847
Even voor de duidelijkheid, ben wel eerst naar mijn huisarts geweest.
Die heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis.

Ik ben wél zelf naar het UMC gegaan, waar ik wél geholpen werdt. Dat was geen probleem.

En of ik nog vruchtbaar ben moet nog blijken, over 2 weken weer controle. Maar ik ga niet van het ergste uit, ik weet nog niets verder. Tijd zal het leren.
pi_71555844
Ik kende iemand die last had van zijn rug. De dokter heeft hem onderzocht en hem zonder doorverwijzing verteld dat de meneer een hernia had, wat heel goed zou kunnen aangezien de klachten erbij passen. Hij zou over een paar maanden geopereerd worden. Daarna kreeg hij last van zijn stem, maar dat kwam volgens de dokter door de pijn van de hernia.

Na een paar maanden ging hij uiteindelijk naar het ziekenhuis voor het onderzoek naar zijn hernia, en het bleek dat hij nooit een hernia gehad heeft, maar een tumor in zijn ruggegraat. De tumor was tegen die tijd uitgezaaid door zijn hele lichaam. Er is nog geprobeerd hem te behandelen met chemo en bestraling, maar het was al veel te laat.

In dit geval is het niet het ziekenhuis, maar de huisarts die een blunder van jewelste maakt. Ik heb zelf ook een huisarts die me bij een hernia, na het laten maken van een röntgenfoto, wijs wilde maken dat ik geen hernia had en ik me dus maar een beetje aanstelde met de pijn. Allebei de keren heb ik met de vuist op tafel moeten slaan om me door te laten verwijzen naar de neuroloog die, na het maken van een MRI, een hernia in mijn lage rug en mijn nek constateerde.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_71555846
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:12 schreef LadyEss het volgende:
Even voor de duidelijkheid, ben wel eerst naar mijn huisarts geweest.
Die heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis.

Ik ben wél zelf naar het UMC gegaan, waar ik wél geholpen werdt. Dat was geen probleem.

En of ik nog vruchtbaar ben moet nog blijken, over 2 weken weer controle. Maar ik ga niet van het ergste uit, ik weet nog niets verder. Tijd zal het leren.
Het zal je maar gebeuren, heel veel sterkte. Ik leef met je mee....
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_71555879
Ik zou eens met de user Lambiekje Pm'en... Die weet hier alles vanaf
Veel sterkte verder
  maandag 3 augustus 2009 @ 08:37:54 #25
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_71556314
Je leest/hoort het ook wel eens dat zoiets vaker gebeurt. Dat huisartsen je afwimpelen met iets simpels en de huisartsenpost of zelfs het ziekenhuis je aankijken van 'wat stel je je aan'. Natuurlijk kan een arts een inschattingsfout maken, maar als een patiënt terug komt lijkt het me niet meer dan normaal dat hij/zij eens verder kijkt dan 'the obvious'.

Zeker een klacht indienen, TS! Doe anders een beroep op je rechtsbijstandverzekering en kijk wat je doen kan. Veel mensen laten het erbij zitten, maar zolang een ziekenhuis/arts geen dikke klachten binnenkrijgen die ze de kop kunnen kosten veranderd er natuurlijk ook niets!
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')