idd, gore PVV propagandaquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:41 schreef ExTec het volgende:
Is een incident
En het heeft natuurlijk niks met de islam te maken
De mensen die dat flikten, dat zijn heulemaal geen moslims
Nee, maar da's meer dan logischquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heb ik al verteld dat 'De Zionisten' en 'Amerika' erachter zitten?
Jep.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heb ik al verteld dat 'De Zionisten' en 'Amerika' erachter zitten?
Preciesquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:46 schreef Triggershot het volgende:
Abu Graib was een incident.
Heeft niets met het Westen te maken.
Die mensen die dat deden waren geen echte westerlingen.
Spelen die onder een hoedje met de zionisten & amerika?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:49 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Je bent alleen de Marokkanen vergeten geloof ik.
"Wij, de niet-echte Westerlingen"?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies
Want wat moslims kunnen, kunnen wij natuurlijk ook
Beetje jammer dat beide groepen zo decadent als de pest zijn.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies
Want wat moslims kunnen, kunnen wij natuurlijk ook
Nee, maar aangezien de PVV al is genoemd....quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Spelen die onder een hoedje met de zionisten & amerika?
Nee, structureel daders van wantoestanden uit het nest schoppen, zoals we dat zo mooi noemen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
"Wij, de niet-echte Westerlingen"?
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, structureel daders van wantoestanden uit het nest schoppen, zoals we dat zo mooi noemen.
A'la: Wat? Een NL pedo gepakt in thailand. Maar dat is geen Nederlander hoor.Nederlanders doen dat niet
Of variatie: er staat nergens in de grondwet dat je kinderen moet neuken hoor
Je snapt?
quote:Hij beloofde verder de relschoppers aan te pakken en ook de politie omdat die het geweld niet heeft gestopt.
Nee, dat is niet goed. Daar had moeten staan zoiets a'la "Mag niet van de islam" of "staat nergens in de koran". Dat dorp heb er heulemaal niks mee te makenquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het waren een paar dorpelingen.
Gast, ik heb het over de goedpraters, die overigens nog steeds opvallend afwezig zijn.quote:
Sorryquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, dat is niet goed. Daar had moeten staan zoiets a'la "Mag niet van de islam" of "staat nergens in de koran". Dat dorp heb er heulemaal niks mee te maken
Het zijn niet jouw reacties waar ik me zorgen over maak, het zijn de mensen die jouw reacties gemeend zullen ervaren en dat als anekdote / onderbouwing zullen gebruiken voor eigen generalisering en vooroordelen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gast, ik heb het over de goedpraters, die overigens nog steeds opvallend afwezig zijn.
Maar je niet zo druk, Trig, zie toneel nou eens gewoon als het toneel dat't is
Zo serieus neem ik mezelf niet, Trigquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het zijn niet jouw reacties waar ik me zorgen over maak, het zijn de mensen die jouw reacties gemeend zullen ervaren en dat als anekdote / onderbouwing zullen gebruiken voor eigen generalisering en vooroordelen.
Sjonnies do.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zo serieus neem ik mezelf niet, Trig
Onvoorstelbaar hoe mensen uit alle delen van de wereld berichten aanhalen en dit dan lineair doortrekken naar de situatie in Nederland.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:35 schreef Meddo het volgende:
Zes christenen (vier vrouwen, een kind en een man) zijn levend verbrand tijdens botsingen met moslims in de stad Gojra in de provincie Punjab.
De spanningen waren hier hoog opgelopen na geruchten dat christenen een koran hadden ontheiligd. Al enkele dagen geleden waren in een dorp in de buurt 75 huizen van christenen in vlammen opgegaan.
Vandaag braken in Gojra rellen uit. Volgens minister Shahbaz Bhatti van Minderhedenzaken viel een menigte 'misleid door religieuze extremisten' de christelijke buurt aan en stak veertig huizen in brand. Ook twee kerken gingen in vlammen op. Meer dan honderd gebouwen werden geplunderd.
Uit een eerste voorlopige onderzoek is gebleken dat er geen koran is ontwijd. Het was slechts een gerucht, aldus de regionale minister van Justitie, Rana Sanaullah. Hij riep beide geloofsgemeenschappen op tot kalmte. Hij beloofde verder de relschoppers aan te pakken en ook de politie omdat die het geweld niet heeft gestopt.
Christenen vormen ongeveer 2 procent van de 160 miljoen Pakistanen.
http://www.spitsnieuws.nl(...)levend_verbrand.html
En dan worden ze hier kwaad over hoe wij met de minderheden omgaan![]()
Moslims![]()
neerpennen.quote:Moslims![]()
![]()
Best normaal hoor, om een voorbeeld te noemen, jij haalde ook de situatie in Nigeria aan om Shell op een weegschaal te zetten. Zo kan je ook de situatie in Pakistan aanhalen om de Islam op een weegschaal te zetten.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:16 schreef kitao het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar hoe mensen uit alle delen van de wereld berichten aanhalen en dit dan lineair doortrekken naar de situatie in Nederland.
quote:Wat is nu jouw bedoeling , om hier maar een paar moskeetjes af te gaan branden ?
En nooit zijn ze tevreden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:35 schreef Meddo het volgende:
Zes christenen (vier vrouwen, een kind en een man) zijn levend verbrand tijdens botsingen met moslims in de stad Gojra in de provincie Punjab.
De spanningen waren hier hoog opgelopen na geruchten dat christenen een koran hadden ontheiligd. Al enkele dagen geleden waren in een dorp in de buurt 75 huizen van christenen in vlammen opgegaan.
Vandaag braken in Gojra rellen uit. Volgens minister Shahbaz Bhatti van Minderhedenzaken viel een menigte 'misleid door religieuze extremisten' de christelijke buurt aan en stak veertig huizen in brand. Ook twee kerken gingen in vlammen op. Meer dan honderd gebouwen werden geplunderd.
Uit een eerste voorlopige onderzoek is gebleken dat er geen koran is ontwijd. Het was slechts een gerucht, aldus de regionale minister van Justitie, Rana Sanaullah. Hij riep beide geloofsgemeenschappen op tot kalmte. Hij beloofde verder de relschoppers aan te pakken en ook de politie omdat die het geweld niet heeft gestopt.
Christenen vormen ongeveer 2 procent van de 160 miljoen Pakistanen.
http://www.spitsnieuws.nl(...)levend_verbrand.html
En dan worden ze hier kwaad over hoe wij met de minderheden omgaan![]()
Moslims![]()
Nee, om zoiets in een land hier heel ver vandaan, met een totaal andere cultuur, graad van welvaart, maatschappij, inrichting, normen & waarden naar Nederland toe te trekken of te generaliseren, is niet normaal en ook niet begrijpelijk.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Best normaal hoor,
maar meningen vormen door gebeurtenissen en dingen om je heen is vrij normaal en begrijpelijk.
Maar jij bent maar een Tukker, jouw mening valt in de categorie "Forest Gump".quote:
Tukkerquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Maar jij bent maar een Tukker, jouw mening valt in de categorie "Forest Gump".
Aandoenlijk, maar niet echt serieus te nemen
Ga nu maar ergens anders de internetheld spelen.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:22 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee, om zoiets in een land hier heel ver vandaan, met een totaal andere cultuur, graad van welvaart, maatschappij, inrichting, normen & waarden naar Nederland toe te trekken of te generaliseren, is niet normaal en ook niet begrijpelijk.
Juist, meningen vormen op dingen 'ver van m'n bed' is onjuist en onbegrijpelijk? Ik zeg toch dat 't waarschijnlijk niet correct is om het op één lijn met Nederland te trekken, maar je kan het toch wel gebruiken om een onderwerp (in dit geval Islam) op een weegschaal te zetten en een mening te vormen?quote:Of het correct is is een tweede, maar meningen vormen door gebeurtenissen en dingen om je heen is vrij normaal en begrijpelijk. Je doet er zelf ook aan mee .
Ik heb persoonlijke kennis van Nigeria, deze klapjosties weten niks en halen alles aan om maar haat te zaaien imoquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Best normaal hoor, om een voorbeeld te noemen, jij haalde ook de situatie in Nigeria aan om Shell op een weegschaal te zetten. Zo kan je ook de situatie in Pakistan aanhalen om de Islam op een weegschaal te zetten.
Of het correct is is een tweede, maar meningen vormen door gebeurtenissen en dingen om je heen is vrij normaal en begrijpelijk. Je doet er zelf ook aan mee.
Nou nee, niet echt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:31 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
[..]
Juist, meningen vormen op dingen 'ver van m'n bed' is onjuist en onbegrijpelijk? Ik zeg toch dat 't waarschijnlijk niet correct is om het op één lijn met Nederland te trekken, maar je kan het toch wel gebruiken om een onderwerp (in dit geval Islam) op een weegschaal te zetten en een mening te vormen?
Ik heb het niet gevolgd, ben pas net weer zu hause, zal even kijkenquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:33 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijke kennis van Nigeria, deze klapjosties weten niks en halen alles aan om maar haat te zaaien imo
En is het je ook opgevallen hoe het stil is gevallen in dat Shell topic?
Gelieve daar dan te reageren WT.
Ja, en Moslims worden met open armen ontvangen in landen als Israel, de VS en China.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:34 schreef turnpoint76 het volgende:
Christenen worden ernstig onderdrukt in oa Eritrea, Irak, Somalie, Afghanistan, Noord - Afrika, Saudi-Arabië , Iran , Centraal-Sulawesi , Sudan. Allemaal landen waar de islam heerst..
Het gat tussen dit en dat land is behoorlijk groot, de verschillen zijn aanzienlijk. Een vergelijking of projectie maken zou kant noch wal slaan, zelfs al is het voor je eigen beeldvorming.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:31 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
[..]
Juist, meningen vormen op dingen 'ver van m'n bed' is onjuist en onbegrijpelijk? Ik zeg toch dat 't waarschijnlijk niet correct is om het op één lijn met Nederland te trekken, maar je kan het toch wel gebruiken om een onderwerp (in dit geval Islam) op een weegschaal te zetten en een mening te vormen?
Volgens mij nergens meer zo onderhand.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, en Moslims worden met open armen ontvangen in landen als Israel, de VS en China..
Ik heb het niet eens over een projectie of vergelijking tussen Pakistan en Nederland. Ik heb het slechts over een mening vormen over een bepaalde groep of ideologie. Daar komt bij mij de term Nederland of Pakistan niet in voor.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:38 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het gat tussen dit en dat land is behoorlijk groot, de verschillen zijn aanzienlijk. Een vergelijking of projectie maken zou kant noch wal slaan, zelfs al is het voor je eigen beeldvorming.
Al heerst er natuurlijk wel een tendens bij velen hier in Nederland. En wie een hond wil slaan, vindt licht een stok.
Want dan ga jij de minderheid aan Moslims verbranden?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:05 schreef franske19 het volgende:
Over 20 jaar zal het er hier ook zo aan toe gaan als we het probleem blijven binnenhalen.
Je bent vrij de Islam te praktiseren hoorquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:41 schreef koningdavid het volgende:
Islamitische landen zijn schurkenstaten waar godsdienstvrijheid niet bestaat.
What else is new?
Weet ik.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:40 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik heb het niet eens over een projectie of vergelijking tussen Pakistan en Nederland. Ik heb het slechts over een mening vormen over een bepaalde groep of ideologie. Daar komt bij mij de term Nederland of Pakistan niet in voor.
Je generaliseert.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:41 schreef koningdavid het volgende:
What else is new?
Hoogste tijd dat we eens wat moslims vermoorden.quote:Moslims vermoorden Christenen
Dat gebeurt al o.a. in Irak en Afghanistan.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoogste tijd dat we eens wat moslims vermoorden.
Ik verwijs u door naar loket Afghanistan en Irak.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoogste tijd dat we eens wat moslims vermoorden.
Klopt, alleen ik vind het wel een smet op de Islam, ik weet dat je niet alle moslims gelijk over één lijn kan trekken, want ik heb zeer goede moslim vrienden. Alleen ik kan het wél aanschrijven tot op zekere hoogte aan de Islam.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:44 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Weet ik.
Maar de daders zijn niet "de Islam". Klaarblijkelijk noemen ze zich moslim. Maar daarnaast zijn ze Pakistanen en weten wij niet wat voor normen en waarden ze er verder nog op na houden.
Met andere woorden "de" Nederlandse moslim is niet één op één met "de" Pakistaanse moslim. Religieuze mensen zijn daarnaast nog altijd individuen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
For startersquote:Wat is nu jouw bedoeling , om hier maar een paar moskeetjes af te gaan branden ?
Niet alle.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:41 schreef koningdavid het volgende:
What else is new?
Owja, dat klopt. Goede zaak!quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:47 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat gebeurt al o.a. in Irak en Afghanistan.
dus indirekt toch de schuld van het westenquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:49 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Niet alle.
Maar de meeste Moslimlanden zijn dan ook dictaturen, waarin autocratische regimes al dan niet met grote hulp van het Westen in stand worden gehouden. (Egypte, Saoedi-Arabie, Algerije, Jordanie, Tunesie, Irak, Afghanistan, Pakistan en tal van Centraal Aziatische landen).
We willen ze ook wel met geweld afzetten hoor, maar ik denk niet dat dat in de smaak valt bij dezelfde mensen als die zeiken dat 't westen het in stand houd. Hoe je 't ook wendt of keert, volgens mij kan 't westen het nooit goed doen in jouw ogen of wel soms?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:49 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Niet alle.
Maar de meeste Moslimlanden zijn dan ook dictaturen, waarin autocratische regimes al dan niet met grote hulp van het Westen in stand worden gehouden. (Egypte, Saoedi-Arabie, Algerije, Jordanie, Tunesie, Irak, Afghanistan, Pakistan en tal van Centraal Aziatische landen).
Gelukkig maar.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:49 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Klopt, alleen ik vind het wel een smet op de Islam, ik weet dat je niet alle moslims gelijk over één lijn kan trekken, want ik heb zeer goede moslim vrienden. Alleen ik kan het wél aanschrijven tot op zekere hoogte aan de Islam.
Dat mijn vrienden daar geen schuld aan hebben weet ik ook wel.
Nah, gewoon een beetje provoceren.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:16 schreef kitao het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar hoe mensen uit alle delen van de wereld berichten aanhalen en dit dan lineair doortrekken naar de situatie in Nederland.
En dan ook nog
[..]
neerpennen.
Wat is nu jouw bedoeling , om hier maar een paar moskeetjes af te gaan branden ?
Oh ja? Noem eens een islamitisch land waar wel godsdienstvrijheid is dan? Oliestaatjes als Qatar niet meegeteld.quote:
Zijn ook allemaal stabiele landen met een goed werkende democratie enzoquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:34 schreef turnpoint76 het volgende:
Christenen worden ernstig onderdrukt in oa Eritrea, Irak, Somalie, Afghanistan, Noord - Afrika, Saudi-Arabië , Iran , Centraal-Sulawesi , Sudan. Allemaal landen waar de islam heerst..
De orginele titel is:quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:54 schreef jkdjjsop het volgende:
"Moslims vermoorden Christenen"
Goh, die kenden we nog niet...
Waarom, ben jij Christen ?quote:
Als jij een huis in de fik steekt waarvan je weet dat er mensen in zitten dan is dat toch gewoon moord met voorbedachte raden?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:55 schreef turnpoint76 het volgende:
[..]
De orginele titel is:
Zes christenen levend verbrand in Pakistan
Maakt het wat uit, wat volgens jou de originele titel is?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:55 schreef turnpoint76 het volgende:
[..]
De orginele titel is:
Zes christenen levend verbrand in Pakistan
Indonesië, het grootste moslimland ter wereld. Waarom zou Qatar niet meegeteld mogen worden?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:55 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Oh ja? Noem eens een islamitisch land waar wel godsdienstvrijheid is dan? Oliestaatjes als Qatar niet meegeteld.
Zelfs in 'seculier-islamitische' landen als Turkije worden christenen vervolgd.
Té westers voor hun beargumentatie, waar wedden we om?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:58 schreef cultheld het volgende:
[..]
Indonesië, het grootste moslimland ter wereld. Waarom zou Qatar niet meegeteld mogen worden?
Libanon, daar waar het bij (grond)wet is bepaalt dat de president een Christen moet zijn en dat ook het geval is de afgelopen 60 jaar. Indonesië, Syrië?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:55 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Oh ja? Noem eens een islamitisch land waar wel godsdienstvrijheid is dan? Oliestaatjes als Qatar niet meegeteld.
Praat niet over zaken waar je geen kennis over hebt, als er één groep is wat in Turkije zo veel vervolgd wordt zijn het wel de moslims.quote:Zelfs in 'seculier-islamitische' landen als Turkije worden christenen vervolgd.
Te westers? Hier in het westen blazen we geen hotels opquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:00 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Té westers voor hun beargumentatie, waar wedden we om?
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
Praat niet over zaken waar je geen kennis over hebt, als er één groep is wat in Turkije zo veel vervolgd wordt zijn het wel de moslims.
Ik kan me zo geen recente bomaanslagen in de UAE herinneren als ik eerlijk ben. De ETA heb je dan weer wel gelijk inquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Te westers? Hier in het westen blazen we geen hotels op
Ja okay, afgezien van dat handjevol randdebielen van de ETA dan
Wat een onzinnig geleuter. Geloof je dit nu echt zelf? Op wat voor manier worden moslims dan vervolgd in Turkije? Geef eens een voorbeeld...quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:01 schreef Triggershot het volgende:
Praat niet over zaken waar je geen kennis over hebt, als er één groep is wat in Turkije zo veel vervolgd wordt zijn het wel de moslims.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Te westers? Hier in het westen blazen we geen hotels op
Ja okay, afgezien van dat handjevol randdebielen van de ETA dan
Dit is dichter bij huis. Maar gebruik je dit om je beeld te vormen over christenen in het algemeen of zelfs - wat sommigen doen - christenen in Nederland?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik kan me zo geen recente bomaanslagen in de UAE herinneren als ik eerlijk ben. De ETA heb je dan weer wel gelijk in
Begin te lezen bij de post moderne coup van 1997 en de gevolgen dat het mee bracht voor de moslims. Een voorbeeld? In een land van volgens CIA & Turks CBS statistieken is 99% van Turkije moslim en ze kunnen niet eens met hoofddoek naar het hoger onderwijs, maar belangrijker, lees vooral wat er na 1997 is gebeurd voor je zomaar dingen onzinnig gaat noemen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:08 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Wat een onzinnig geleuter. Geloof je dit nu echt zelf? Op wat voor manier worden moslims dan vervolgd in Turkije? Geef eens een voorbeeld...
Daar waren ze in Duitsland ook mee bezig toen de huizen van Turken in vlammen opgingen met mensen erin.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Als jij een huis in de fik steekt waarvan je weet dat er mensen in zitten dan is dat toch gewoon moord met voorbedachte raden?
Volgens mij misinterpreteerde je me post, ik probeerde juist de UAE te 'ondersteunen' door ze beschaafd te noemen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:11 schreef OldJeller het volgende:
[..]
[..]
Dit is dichter bij huis. Maar gebruik je dit om je beeld te vormen over christenen in het algemeen of zelfs - wat sommigen doen - christenen in Nederland?
Real IRA eist aanslag op in Noord-Ierland
Dat heeft niks met vervolging te maken. Moslims waren in Turkije altijd extreem bevoorrecht boven andere bevolkingsgroepen. Daar is toen een einde aan gemaakt, en terecht. Ik snap dat het even slikken is voor een moslim als die ineens wel rekening moet houden met zijn omgeving. Maar beweren dat dat ook maar iets te maken zou hebben met vervolging is op een lach- en meelijwekkende manier de plank misslaan.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Begin te lezen bij de post moderne coup van 1997 en de gevolgen dat het mee bracht voor de moslims.
Ik reageerde niet zozeer op die post, maar eigenlijk meer op de post waarin je zei "meningen vormen door gebeurtenissen en dingen om je heen is vrij normaal en begrijpelijk."quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:14 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Volgens mij misinterpreteerde je me post, ik probeerde juist de UAE te 'ondersteunen' door ze beschaafd te noemen.
Dragen dergelijke gebeurtenissen (het IRA bericht) bij aan de vorming van je mening over het Christendom, of zelfs het Christendom en christenen in Nederland?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:31 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Over het Christendom wel, christenen individueel niet nee. Maar het laat wel zien dat het Christendom ook mensen over kan zetten tot rare acties en het dus niet moet worden neergezet als een vredig geloof pur sang door sommigen hier.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:19 schreef OldJeller het volgende:
Dragen dergelijke gebeurtenissen (het IRA bericht) bij aan de vorming van je mening over het Christendom, of zelfs het Christendom en christenen in Nederland?
Ja hoi, logischerwijs wanneer de staat seculier tracht te zijn en ze willen religie uit het bestuur bannen dan is het vrij evident dat de moslims, grootste religieuze stroming in het wordt aangepakt, het verbieden van religieuze vrijjheden die al eeuwen de norm waren en ze bestraffen met boete, celstraf en het ontnemen van basisburgerrechten is per definitie vervolging. In de jaren 40' tot met '95 hadden moslims alles behalve een bevoorrecht situatie in Turkije, er zijn zelfs quotes van Ataturk waarin hij heeft gewenst ze allemaal Christenen te maken, pas met de opkomst van Erbakan kregen ze een beetje vrijheden die na 97 weer keihard zijn neergeslagen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:16 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Dat heeft niks met vervolging te maken. Moslims waren in Turkije altijd extreem bevoorrecht boven andere bevolkingsgroepen. Daar is toen een einde aan gemaakt, en terecht. Ik snap dat het even slikken is voor een moslim als die ineens wel rekening moet houden met zijn omgeving. Maar beweren dat dat ook maar iets te maken zou hebben met vervolging is op een lach- en meelijwekkende manier de plank misslaan.
Iemand had iets over hun sprookjesboek gezegd, reden genoeg.quote:Uit een eerste voorlopige onderzoek is gebleken dat er geen koran is ontwijd. Het was slechts een gerucht, aldus de regionale minister van Justitie,
Dat is nou weer typisch aan den moslim. Ik zie geen vervolging hoor, in dat hele filmpje niet. Ik zie alleen wat moslims die wat janken en protesteren omdat ze hun zin niet krijgen, maar dat zijn we zolangzamerhand wel van die lui gewend. En daaronder een tenenkrommend treurigstemmend islamitisch allah-hakbar-muziekje, om de illusie te wekken dat er toch heus echt heel iets ergs aan de hand is.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:25 schreef Triggershot het volgende:
Illustratie van de vervolgingen als deze : is zeker ook eenzijdig onzinnig geleuter?
Een mens is in eerste instantie altijd een mens.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:24 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Over het Christendom wel, christenen individueel niet nee. Maar het laat wel zien dat het Christendom ook mensen over kan zetten tot rare acties en het dus niet moet worden neergezet als een vredig geloof pur sang door sommigen hier.
Maar dat is mijn mening hé.
En als christenen zo werden afgebeeld door de Islamitische AKP? Sterker nog ik vraag me af of je ergere dingen kunt vinden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:33 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Dat is nou weer typisch aan den moslim. Ik zie geen vervolging hoor, in dat hele filmpje niet. Ik zie alleen wat moslims die wat janken en protesteren omdat ze hun zin niet krijgen, maar dat zijn we zolangzamerhand wel van die lui gewend. En daaronder een tenenkrommend treurigstemmend islamitisch allah-hakbar-muziekje, om de illusie te wekken dat er toch heus echt heel iets ergs aan de hand is.
Er is daar echt geen volledige godsdienstvrijheid hoor. Vorig jaar werden nog alle leerlingen van een cristelijke theologische universiteit gewelddadig uitgezet. Ook worden er nog regelmatig kerken onder dwang gesloten.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:58 schreef cultheld het volgende:
[..]
Indonesië, het grootste moslimland ter wereld.
Tellen we die ook mee. Ook daar worden nog christenen vervolgd. Staat zelfs op nummer 19 in de 'ranglijst christenvervolging':quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:58 schreef cultheld het volgende:
Waarom zou Qatar niet meegeteld mogen worden?
Waar zie jij dat de moorden worden goedgepraat, graag een quote, of kap met het verspreiden van misinformatie.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:39 schreef qonmann het volgende:
Als er een topic geopend zou worden over IRA-misdaden zou niemand het goed praten (Omdat het Chrstenen waren ofzo), maar nu de daders moslims zijn is het grote goedpraten alweer begonnen
Libanon en Syrië zijn inderdaad relatief goede landen wat dat betreft. Indonesië: zie vorige post aan cultheld.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Libanon, daar waar het bij (grond)wet is bepaalt dat de president een Christen moet zijn en dat ook het geval is de afgelopen 60 jaar. Indonesië, Syrië?
En groepen moslims vervolgen op hun beurt weer christenen. Ik zeg niet dat moslims het niet zwaar kunnen hebben in Turkije, ik zeg alleen dat zelfs in een land als Turkije er christenvervolging is.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:01 schreef Triggershot het volgende:
Wat interesseert mij die christenen nou? Die hoor ik nooit protesteren, maar dat betekent niks. Die slachtofferrol en al het bijkomende drama en gejank past de christen nu eenmaal niet zo. Die past zich liever aan en gaat liever gewoon aan het werk om de eigen positie in de maatschappij te verbeteren. Al dat moslimgemekker leidt tot niets.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En als christenen zo werden afgebeeld door de Islamitische AKP? Sterker nog ik vraag me af of je ergere dingen kunt vinden.
Man, je doet niet anders. Door de aandacht af te leiden praat je het impliciet goed. "Het is allemaal niet zo erg, want kijk, ze doen het zelf ook. En kijk, wat moslims in Turkije overkomt is veel erger!"quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waar zie jij dat de moorden worden goedgepraat, graag een quote, of kap met het verspreiden van misinformatie.
Mag je mij vertellen waarom je onderstaand in dit draadje post.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waar zie jij dat de moorden worden goedgepraat, graag een quote, of kap met het verspreiden van misinformatie.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:46 schreef Triggershot het volgende:
Abu Graib was een incident.
Heeft niets met het Westen te maken.
Die mensen die dat deden waren geen echte westerlingen.
Hoe plaatst je dat dan met 1 moslimland noemen waar er godsdienstvrijheid plaatsvindt?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:41 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Libanon en Syrië zijn inderdaad relatief goede landen wat dat betreft. Indonesië: zie vorige post aan cultheld.
En groepen moslims werken samen met christenen voor een beter Turkije, google hiervoor naar Nurcular en Fethullahcilar. In een land waar al het geloof toch vervolgd, en waar Ataturk letterlijk zij van 'waren het maar christenen' christenvervolging expliciet naar boven halen is een vrij misleidendgeval.quote:En groepen moslims vervolgen op hun beurt weer christenen. Ik zeg niet dat moslims het niet zwaar kunnen hebben in Turkije, ik zeg alleen dat zelfs in een land als Turkije er christenvervolging is.
Niet gelijk zo in de stress schieten kerel.
Openlijk voor je geloof uit mogen komen (godsdienstvrijheid) is nog niet hetzelfde als openlijk mogen bekeren.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:38 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Er is daar echt geen volledige godsdienstvrijheid hoor. Vorig jaar werden nog alle leerlingen van een cristelijke theologische universiteit gewelddadig uitgezet. Ook worden er nog regelmatig kerken onder dwang gesloten.
[..]
Tellen we die ook mee. Ook daar worden nog christenen vervolgd. Staat zelfs op nummer 19 in de 'ranglijst christenvervolging':
http://www.opendoors.nl/htm/?p=ranglijst
Verdiep je dan eens meer in de Amerikaanse politiek, de Biblebelt, theologische conflict in Engeland, de Christelijke aziatische extremisen, de Zuid Amerikaanse christenen, voor iedereen die wil horen hoor is er genoeg geluid. Maar ja, eenzijdigheid rules.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:41 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Wat interesseert mij die christenen nou? Die hoor ik nooit protesteren, maar dat betekent niks. Die slachtofferrol en al het bijkomende drama en gejank past de christen nu eenmaal niet zo. Die past zich liever aan en gaat liever gewoon aan het werk om de eigen positie in de maatschappij te verbeteren. Al dat moslimgemekker leidt tot niets.
Dat was meer in het kader van:quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:45 schreef qonmann het volgende:
[..]
Mag je mij vertellen waarom je onderstaand in dit draadje post.
Zo van zij doen het ook, dan mogen Moslims het ook ofzo
[..]
tvpquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:38 schreef koningdavid het volgende:
christenvervolging':
http://www.opendoors.nl/htm/?p=ranglijst
Heb je de OP wel gelezen eigenlijk?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat was meer in het kader van:
Wandaden hoef je niet perse te koppelen aan een cultureel achtergrond of gemeengoed wat ze met de regio delen. Het resultaat : Leed veroorzaken aan de medemens is universeel, maar de rechtvaardigingen verschillen per referentiekader.
Nimmer was jouw interpretatie : 'Zij doen het dus wij mogen het ook' mijn insteek.
Lees jij in het algemeen uberhaupt wel iets naast je eigen dogma's ?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb je de OP wel gelezen eigenlijk?
Ik vroeg iets aan jou. Is het erg moeilijk om gewoon antwoord te geven?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lees jij in het algemeen uberhaupt wel iets naast je eigen dogma's ?
Gebeurt niet. De afgrijselijke dictators worden in het zadel geholpen en gefinancierd door Westerse landen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:52 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
We willen ze ook wel met geweld afzetten hoor,
De hele Bin Laden ideologie was primair gericht op de repressieve regimes in het M-O, met name SA.quote:maar ik denk niet dat dat in de smaak valt bij dezelfde mensen als die zeiken dat 't westen het in stand houd.
Vast wel, alleen kan ik daar nu niet op komen.quote:Hoe je 't ook wendt of keert, volgens mij kan 't westen het nooit goed doen in jouw ogen of wel soms?
quote:Daarnaast, de landen die je opnoemt zijn gewoon voorbeelden van "If you scratch my back, I'll scratch yours".
Maar ze houden wel je olie redelijk goedkoop. Daar draait het over het algemeen toch om, economisch voordeel dat het westen krijgt in ruil voor militaire/politieke steun voor regimes te ondersteunen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:29 schreef Ghazi het volgende:
De landen (=lees dictatoriale regimes) vertegenwoordigen het volk niet. De leiders zijn meer geinteresseerd in de belangen van hun portemonnee en het behoud van hun macht dan voor de zaak van het volk.
Het blijkt dat dit noemen niet makkelijk is. Eigenlijk alleen Libanon en in mindere mate Syrië volstaat.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoe plaatst je dat dan met 1 moslimland noemen waar er godsdienstvrijheid plaatsvindt?
Het probleem is hoe islamitische en gristelijke regimes ongelovigen behandelen. Wat religieusjes onderling uitspoken zal mij een vette haramme worst zijn.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:02 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Het blijkt dat dit noemen niet makkelijk is. Eigenlijk alleen Libanon en in mindere mate Syrië volstaat.
In Iran, Saudi-Arabië, Afghanistan, Pakistan, Algerije, Egypte, Jemen, Somalië, etc. hebben christenen het zeer moeilijk. Over het algemeen is het dramatisch gesteld met de godsdienstvrijheid in islamitische landne, dat moet je toch beamen?
Hoe worden ongelovigen behandeld door christelijke regimes dan?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het probleem is hoe islamitische en gristelijke regimes ongelovigen behandelen. Wat religieusjes onderling uitspoken zal mij een vette haramme worst zijn.
Niet mogen winkelen op zondag omdat een of andere gristenfundamentalistische partij in de regering van ooit een progressief land zit.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:05 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Hoe worden ongelovigen behandeld door christelijke regimes dan?
Er zijn nauwelijks ongelovige en al helemaal geen atheistische regimes. In alle landen van de wereld zit wel een gelovige partij in de regering, op enkelen na, zoals bijvoorbeeld het huidige Spanje, VK en onder Paars in Nederland.quote:Over het algemeen hebben christenen veel meer last van ongelovige/atheïstische regimes dan andersom hoor.
Pfoeh he... die atheïsten hebben het toch zwaar. Geen vervolgingen, geen martelingen, geen sociale pariavorming, maar niet mogen winkelen op zondag!quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet mogen winkelen op zondag omdat een of andere gristenfundamentalistische partij in de regering van ooit een progressief land zit.
Ik denk dat dat de reden is inderdaad.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:12 schreef El_Matador het volgende:
Geen paddenstoelen met hallucinerende werking tot ons nemen omdat gristenen natuurlijk niet willen dat duidelijk wordt dat al hun godsinbeeldingen gewoon biologische stofjes zijn.
Arme jongen, dat is een oude wet die nooit in praktijk wordt gebracht.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:12 schreef El_Matador het volgende:
In de wet opgenomen hebben dat belediging van gristenen erger zou zijn dan belediging van ongelovigen.
Ok.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:12 schreef El_Matador het volgende:
Op gristelijke grondslag is het mogelijk homoseksuele docenten te weigeren, terwijl dat tegen artikel 1 van de Grondwet ingaat.
Uhm... dat kan je moeilijk vervolging noemen. Dan heb je het over een verschil van inzicht hoe waardevol je ongeboren leven acht.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:12 schreef El_Matador het volgende:
Vrouwen wordt ontzegd om keuzevrijheid te hebben over een nieuw leven in hun eigen lichaam.
Geweldige voorbeelden ook, echt waar.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:12 schreef El_Matador het volgende:
En zo kunnen we nog wel even doorgaan...
Noord-Korea en China zijn atheïstische regimes.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:12 schreef El_Matador het volgende:
Er zijn nauwelijks ongelovige en al helemaal geen atheistische regimes. In alle landen van de wereld zit wel een gelovige partij in de regering, op enkelen na, zoals bijvoorbeeld het huidige Spanje, VK en onder Paars in Nederland.
Christelijke landen sturen invasietroepen naar Islamitische landen voor "democratie". Daarbij stelen ze het land van de mensen, vermoorden en verkrachten ze. Maken korte metten met de plaatselijke cultuur.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:41 schreef koningdavid het volgende:
What else is new?
Pardon? Zelf wel eens in Egypte geweest? De betere buurten zijn van Christenen. Ze worden gefinancieerd van buitenaf. Ik kwam één mooie auto tegen en het was meteen van een Christen. Nee de moslims hebben het eerder moeilijk door die invleoden van buitenaf. Vieze handjes.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:02 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Het blijkt dat dit noemen niet makkelijk is. Eigenlijk alleen Libanon en in mindere mate Syrië volstaat.
In Iran, Saudi-Arabië, Afghanistan, Pakistan, Algerije, Egypte, Jemen, Somalië, etc. hebben christenen het zeer moeilijk. Over het algemeen is het dramatisch gesteld met de godsdienstvrijheid in islamitische landne, dat moet je toch beamen?
Helden. De heilige oorlog is stiekem al begonnen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 03:12 schreef Burakius het volgende:
[..]
Christelijke landen sturen invasietroepen naar Islamitische landen voor "democratie". Daarbij stelen ze het land van de mensen, vermoorden en verkrachten ze. Maken korte metten met de plaatselijke cultuur.
Denk je echt dat de beweegredenen van landen als VS, VK, Australië en Nederland christelijke beweegredenen zijn? Is het gebaseerd op hun geloof of de bijbel? Nee toch.quote:Op zondag 2 augustus 2009 03:12 schreef Burakius het volgende:
[..]
Christelijke landen sturen invasietroepen naar Islamitische landen voor "democratie". Daarbij stelen ze het land van de mensen, vermoorden en verkrachten ze. Maken korte metten met de plaatselijke cultuur.
What else is new?
Christenen hebben het niet moeilijk omdat je ooit een mooie auto van een christen tegenkwam? Er zijn vast christenen in Egypte die het gemaakt hebben daar, je hebt zelfs christenen in de regering geloof ik. Maar dat zegt niet alles.quote:Op zondag 2 augustus 2009 03:14 schreef Burakius het volgende:
[..]
Pardon? Zelf wel eens in Egypte geweest? De betere buurten zijn van Christenen. Ze worden gefinancieerd van buitenaf. Ik kwam één mooie auto tegen en het was meteen van een Christen. Nee de moslims hebben het eerder moeilijk door die invleoden van buitenaf. Vieze handjes.
Wat een bullshit. Ik heb ook de Tweede Wereldoorlog niet meegemaakt, mag ik daar ook niet over praten?quote:Op zondag 2 augustus 2009 03:14 schreef Burakius het volgende:
Praat alsjeblieft niet over dingen zonder ze eerst zelf meegemaakt te hebben.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:41 schreef ExTec het volgende:
Is een incident
En het heeft natuurlijk niks met de islam te maken
De mensen die dat flikten, dat zijn heulemaal geen moslims
Oneigenlijk argument. Er vinden geen vervolgingen en martelingen plaats van gristenen in Europa. Maar gristenen vinden het wel prima om anderen te ontzeggen hoe hun werkweek in te delen. Als ik op zondag wil kunnen werken of shoppen, dan moet dat gewoon kunnen zonder dat een of andere achterlijke Rouvoet mij dat dwarszit.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:20 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Pfoeh he... die atheïsten hebben het toch zwaar. Geen vervolgingen, geen martelingen, geen sociale pariavorming, maar niet mogen winkelen op zondag!![]()
Democratie zegt niets over wenselijkheid dan wel gelijk. Het is niet zo dat de meerderheid gelijk heeft. En het CDA en de PvdA hypocrietjes vinden het inderdaad ook wel best. Ruilhandel.quote:Maar het blijft lastig he, die democratie. Je denkt toch niet dat alleen de CU winkelen op zondag tegenhoudt?
De dieperliggende oorzaak wel ja.quote:Ik denk dat dat de reden is inderdaad.![]()
![]()
![]()
Conservatieve klootzakken.quote:De VVD en PVV was ook voor het paddoverbod trouwens, hoe verklaar je dat?
Maar hij bestaat wel. En als we cartoonisten gaan oppakken om tekeningetjes, zoals Hirsch Ballin orkestreerde, dan zijn we hard op weg naar een verkeerde staat.quote:Arme jongen, dat is een oude wet die nooit in praktijk wordt gebracht.
Nee hoor. JIJ hoeft namelijk geen abortus te plegen als je dat niet wilt. Maar een vrouw die dat WEL wil, moet daar gewoon het recht op hebben zonder dat jij of iemand anders daar mee gaat bemoeien.quote:Uhm... dat kan je moeilijk vervolging noemen. Dan heb je het over een verschil van inzicht hoe waardevol je ongeboren leven acht.
In China is genoeg ruimte voor geloofsbelijdenis en Noord-Korea wordt door geen enkel land serieus genomen. Dat is met het ooit progressieve Nederland gelukkig anders.quote:Noord-Korea en China zijn atheïstische regimes.
Het zijn meestal de mensen die zelf buiten de stad wonen die de winkels op zondag open willen hebben.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Oneigenlijk argument. Er vinden geen vervolgingen en martelingen plaats van gristenen in Europa. Maar gristenen vinden het wel prima om anderen te ontzeggen hoe hun werkweek in te delen. Als ik op zondag wil kunnen werken of shoppen, dan moet dat gewoon kunnen zonder dat een of andere achterlijke Rouvoet mij dat dwarszit.
Nee hoor, hier zijn ook op zondag winkels open, erg gemakkelijk. Ik hoef niet meer per se op zaterdag al te plannen wat ik op zondag wil eten.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:09 schreef kitao het volgende:
Het zijn meestal de mensen die zelf buiten de stad wonen die de winkels op zondag open willen hebben.
quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:33 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Denk je echt dat de beweegredenen van landen als VS, VK, Australië en Nederland christelijke beweegredenen zijn? Is het gebaseerd op hun geloof of de bijbel? Nee toch.
[..]
Denk je dan echt dat de onderdrukkingen gebaseerd zijn op de Islam. Nee toch. Eerder Westerse interventie in koningshuizen en regeringen in die landen
Christenen hebben het niet moeilijk omdat je ooit een mooie auto van een christen tegenkwam? Er zijn vast christenen in Egypte die het gemaakt hebben daar, je hebt zelfs christenen in de regering geloof ik. Maar dat zegt niet alles.
Ik ken zelf een Egyptische koptische christen die met zijn familie gevlucht is uit Egypte omdat hij niet in een 'christelijke buurt' woonde en dus een makkelijk doelwit was voor moslims daar. En zo zijn er meer verhalen van vluchtende Egyptische christenen.
Laatst was er ook weer dat verhaal van die varkens die geruimd worden i.v.m. de "varkensgriep". En maatregel die nergens op sloeg natuurlijk. Behalve als je beseft dat bijna alle varkenshouders christenen waren. Toeval? Lijkt me niet.
Je moet beseffen dat Egypte een moslimland is waar Islamitische regels gelden. Klaar. Verder gaf ik aan dat gehele wijken die vet mooi zijn van Christenen zijn en Moslims in Egypte in armoede leven. Die Christenen in Egypte hebben het goed hoor. Ze worden geholpen vanuit de buitenwereld en worden ook aangespoort om zich af te scheiden van het land (destijds door Nasr gestopt). Of zelfs het land over proberen te nemen. Wie weet wat er gaat gebeuren de komende tijd. En dat die varkens geruimt moesten worden is een domme beslissing, waar zelfs vele imams tegen waren. Dus hoezo schrijf jij dat toe naar de Islam. De pot verwijt de ketel zeg
[..]
Wat een bullshit. Ik heb ook de Tweede Wereldoorlog niet meegemaakt, mag ik daar ook niet over praten?
Ik ben zelf nooit in Egypte geweest, maar dat lijkt mij geen vereiste om er iets over te zeggen. Mijn vader is er wel meerdere malen geweest trouwens.
Je moet het maar eens met je eigen ogen zien
Maar Burakius en Trigger, wat is er met jullie? Waarom gelijk zo defensief? Het is toch een feit dat er teveel Islamitische schurkenstaten zijn. Veel teveel. Ik ken jullie als verstandige gasten, ik snap daarom deze reacties niet zo.
Het feit dat jij acties van de VS niet Christelijk noemt, terwijl het een "Christenland" is, maar wel acties van landen die "Islamitische landen" zijn wel toeschrijft aan de ISlam laat zien hoe hypocriet jij bent.
99% van alle landen met een moslimmeerderheid zijn in het achterzakje van de VS . Die hebben daar mooie regimes geïnstalleerd. Noord-Afrika is al een mooi voor beeld met dictatortjes die al 30 jaar op hun luie reet zitten etc. Ik ben niet defensief. Jij slaat gewoon wartaal uit nu.
Nee ik ben niet tegen Christenen of Joden of iets anders. Ik ben voor de mensheid. En wtf zijn de Zuioosterlijke landenquote:Op zondag 2 augustus 2009 03:48 schreef Sjibble het volgende:
Burakius is trouwens overduidelijk geen christen, en is juist tegen ze. Hij is voor de Zuidoosterlijke landen..
Nuff said
Jij bent precies het voorbeeld waarom Atheïsme normen en waarden laat vervagen of verdwijnen. Je hebt geen schaamtegevoel meer, en niets houdt je eigenlijk tegen om zulke oneerbiedige dingen te doen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:16 schreef Gia het volgende:
Alleen omdat ze een koran ontheiligd zouden hebben?
Als ik graag wat korannetjes koop om mijn bbq mee aan te maken of mijn gat mee af te vegen, moet ik dat toch lekker zelf weten!!
Ik doe dat niet, omdat wc-papier goedkoper is, maar anders.....Waarom hebben ze eigenlijk geen wc-papier met bijbel en koran teksten?
En dat wordt allemaal geaccepteerd......quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:34 schreef turnpoint76 het volgende:
Je kunt er weinig aan doen. Hier het zogenaamd goede voorbeeld geven werkt in elk geval niet. We zullen moeten accepteren dat mensen er verschillende geloven op nahouden en dat die elkaar weleens willen bijten.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:47 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En dat wordt allemaal geaccepteerd......
Ik ben geen Atheïst, maar Christen. En nee, ik vind het niet erg als anderen zoiets met de bijbel zouden doen, zolang ze maar van mijn exemplaar afblijven.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:46 schreef Burakius het volgende:
[..]
Jij bent precies het voorbeeld waarom Atheïsme normen en waarden laat vervagen of verdwijnen. Je hebt geen schaamtegevoel meer, en niets houdt je eigenlijk tegen om zulke oneerbiedige dingen te doen.
Wat voor ander nut dan provoceren heeft zo´n actie?quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben geen Atheïst, maar Christen. En nee, ik vind het niet erg als anderen zoiets met de bijbel zouden doen, zolang ze maar van mijn exemplaar afblijven.
Geen nut, maar hier was sprake van een gerucht dat een koran ontheiligd werd. En dat is reden om 6 mensen te vermoorden.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat voor ander nut dan provoceren heeft zo´n actie?
Nee, dat is in elk geval geen reden om 6 mensen te vermoorden. Daar is volgens mij iedereen het wel over eens, zelfs de linkschfascisten in dit topic.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Geen nut, maar hier was sprake van een gerucht dat een koran ontheiligd werd. En dat is reden om 6 mensen te vermoorden.
Als ik met de koran mijn bbq aansteek en iemand vermoed dat ik dat doe, is dat dan reden om mij iets aan te doen?
Dat oneerbiedig heeft alleen maar met jouw geloof te maken. Ik geloof nergens in, dus de Koran is alleen maar papier. Als jij mij wilt dwingen respect te hebben voor de Koran dring je me dus jouw religie op.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:46 schreef Burakius het volgende:
[..]
Jij bent precies het voorbeeld waarom Atheïsme normen en waarden laat vervagen of verdwijnen. Je hebt geen schaamtegevoel meer, en niets houdt je eigenlijk tegen om zulke oneerbiedige dingen te doen.
Dat snap ik dan ook niet zo. De koran is een haatzaaiend boek, te vergelijken met mein kampf of zelfs erger. Zo'n reactie door 6 mensen te doden, is alleen maar een bevestiging ervan.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Geen nut, maar hier was sprake van een gerucht dat een koran ontheiligd werd. En dat is reden om 6 mensen te vermoorden.
Als ik met de koran mijn bbq aansteek en iemand vermoed dat ik dat doe, is dat dan reden om mij iets aan te doen?
Dus omdat jij nergens in gelooft moet je maar ongestoord mensen kunnen provoceren? Over opdringen gesproken...quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat oneerbiedig heef alleen maar met jouw geloof te maken. Ik geloof nergens in, dus de Koran is alleen maar papier. Als jij mij wilt dwingen respect te hebben voor de Koran dring je me dus jouw religie op.
Hier: http://nobeliefs.com/nazis.htm en hier http://www.geocities.com/tlthe5th/nazi.html zie het verband tussen het christendom en het nazisme!quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:26 schreef RobbieRivera het volgende:
Over islam gesproken, werkte groot mufti Hadj Mohammed Amin al-Hoesseini niet samen met Hitler om de joden uit te roeien tijdens WO2? Zie daar het verband tussen islam en antisemitisme/nazisme...
Dat het geen reden moet zijn om 6 mensen te vermoorden, moet ook geen reden zijn om dan maar te provoceren. (Ik heb het nu over Gia, niet over die mensen in het dorp, voor de goede orde)quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, dat is in elk geval geen reden om 6 mensen te vermoorden. Daar is volgens mij iedereen het wel over eens, zelfs de linkschfascisten in dit topic.
Klopt. En nu? Dat maakt de moord echt niet minder achterlijk, belachelijk en weerzinwekkend. Wel typisch des moslims, dat dan weer wel.quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:33 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat het geen reden moet zijn om 6 mensen te vermoorden, moet ook geen reden zijn om dan maar te provoceren. (Ik heb het nu over Gia, niet over die mensen in het dorp, voor de goede orde)
Als er een Moslim als dader bij betrokken is, krijgt het slachtoffer altijd de schuld, zo werkt dat in in de Islam, ze verdedigen elkaars daden blindquote:Op zondag 2 augustus 2009 14:35 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Klopt. En nu? Dat maakt de moord echt niet minder achterlijk, belachelijk en weerzinwekkend. Wel typisch des moslims, dat dan weer wel.
Nou dat niet denk ik maarja wat willen die mensen er tegen doen?quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:47 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En dat wordt allemaal geaccepteerd......
quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:39 schreef qonmann het volgende:
[..]
Als er een Moslim als dader bij betrokken is, krijgt het slachtoffer altijd de schuld, zo werkt dat in in de Islam, ze verdedigen elkaars daden blind
Die mensen claimen dat ze geprovoceerd zijn. Ik heb daar verder niets mee te maken. Ik voel me ontzettend geprovoceerd door religieuze uitingen in het openbaar, kunnen we dat even verbieden?quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus omdat jij nergens in gelooft moet je maar ongestoord mensen kunnen provoceren? Over opdringen gesproken...
Niet allemaal.quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:43 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]vertel mij wat. Ellendelingen zijn het.
Jij moet je niets aantrekken van gelovigen, maar gelovigen wel van jou?quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die mensen claimen dat ze geprovoceerd zijn. Ik heb daar verder niets mee te maken. Ik voel me ontzettend geprovoceerd door religieuze uitingen in het openbaar, kunnen we dat even verbieden?
quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:52 schreef Bowlingbal het volgende:
Wat een compleet achterlijk topic is dit toch weer.
Dat is de redenatie van het deel van Nederland dat zichzelf liberaal noemt.quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:52 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Jij moet je niets aantrekken van gelovigen, maar gelovigen wel van jou?
Waarom kots je niet gewoon op mensen, als het je zo stoort?quote:
Is dat niet goed genoeg voor je?quote:Mensen![]()
![]()
Liberalen aanschrijven als de schuld van het morele en economische verval van West-Europa is anders ook niet bepaald gezond.quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is de redenatie van het deel van Nederland dat zichzelf liberaal noemt.
De waarheid is ongezond?quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Liberalen aanschrijven als de schuld van het morele en economische verval van West-Europa is anders ook niet bepaald gezond.
Religieuzenquote:Op zondag 2 augustus 2009 14:58 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Waarom kots je niet gewoon op mensen, als het je zo stoort?
Dus iets als
[..]
Is dat niet goed genoeg voor je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |