idd, gore PVV propagandaquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:41 schreef ExTec het volgende:
Is een incident
En het heeft natuurlijk niks met de islam te maken
De mensen die dat flikten, dat zijn heulemaal geen moslims
Nee, maar da's meer dan logischquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heb ik al verteld dat 'De Zionisten' en 'Amerika' erachter zitten?
Jep.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heb ik al verteld dat 'De Zionisten' en 'Amerika' erachter zitten?
Preciesquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:46 schreef Triggershot het volgende:
Abu Graib was een incident.
Heeft niets met het Westen te maken.
Die mensen die dat deden waren geen echte westerlingen.
Spelen die onder een hoedje met de zionisten & amerika?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:49 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Je bent alleen de Marokkanen vergeten geloof ik.
"Wij, de niet-echte Westerlingen"?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies
Want wat moslims kunnen, kunnen wij natuurlijk ook
Beetje jammer dat beide groepen zo decadent als de pest zijn.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies
Want wat moslims kunnen, kunnen wij natuurlijk ook
Nee, maar aangezien de PVV al is genoemd....quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Spelen die onder een hoedje met de zionisten & amerika?
Nee, structureel daders van wantoestanden uit het nest schoppen, zoals we dat zo mooi noemen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
"Wij, de niet-echte Westerlingen"?
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, structureel daders van wantoestanden uit het nest schoppen, zoals we dat zo mooi noemen.
A'la: Wat? Een NL pedo gepakt in thailand. Maar dat is geen Nederlander hoor.Nederlanders doen dat niet
Of variatie: er staat nergens in de grondwet dat je kinderen moet neuken hoor
Je snapt?
quote:Hij beloofde verder de relschoppers aan te pakken en ook de politie omdat die het geweld niet heeft gestopt.
Nee, dat is niet goed. Daar had moeten staan zoiets a'la "Mag niet van de islam" of "staat nergens in de koran". Dat dorp heb er heulemaal niks mee te makenquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het waren een paar dorpelingen.
Gast, ik heb het over de goedpraters, die overigens nog steeds opvallend afwezig zijn.quote:
Sorryquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, dat is niet goed. Daar had moeten staan zoiets a'la "Mag niet van de islam" of "staat nergens in de koran". Dat dorp heb er heulemaal niks mee te maken
Het zijn niet jouw reacties waar ik me zorgen over maak, het zijn de mensen die jouw reacties gemeend zullen ervaren en dat als anekdote / onderbouwing zullen gebruiken voor eigen generalisering en vooroordelen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gast, ik heb het over de goedpraters, die overigens nog steeds opvallend afwezig zijn.
Maar je niet zo druk, Trig, zie toneel nou eens gewoon als het toneel dat't is
Zo serieus neem ik mezelf niet, Trigquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het zijn niet jouw reacties waar ik me zorgen over maak, het zijn de mensen die jouw reacties gemeend zullen ervaren en dat als anekdote / onderbouwing zullen gebruiken voor eigen generalisering en vooroordelen.
Sjonnies do.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zo serieus neem ik mezelf niet, Trig
Onvoorstelbaar hoe mensen uit alle delen van de wereld berichten aanhalen en dit dan lineair doortrekken naar de situatie in Nederland.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:35 schreef Meddo het volgende:
Zes christenen (vier vrouwen, een kind en een man) zijn levend verbrand tijdens botsingen met moslims in de stad Gojra in de provincie Punjab.
De spanningen waren hier hoog opgelopen na geruchten dat christenen een koran hadden ontheiligd. Al enkele dagen geleden waren in een dorp in de buurt 75 huizen van christenen in vlammen opgegaan.
Vandaag braken in Gojra rellen uit. Volgens minister Shahbaz Bhatti van Minderhedenzaken viel een menigte 'misleid door religieuze extremisten' de christelijke buurt aan en stak veertig huizen in brand. Ook twee kerken gingen in vlammen op. Meer dan honderd gebouwen werden geplunderd.
Uit een eerste voorlopige onderzoek is gebleken dat er geen koran is ontwijd. Het was slechts een gerucht, aldus de regionale minister van Justitie, Rana Sanaullah. Hij riep beide geloofsgemeenschappen op tot kalmte. Hij beloofde verder de relschoppers aan te pakken en ook de politie omdat die het geweld niet heeft gestopt.
Christenen vormen ongeveer 2 procent van de 160 miljoen Pakistanen.
http://www.spitsnieuws.nl(...)levend_verbrand.html
En dan worden ze hier kwaad over hoe wij met de minderheden omgaan![]()
Moslims![]()
neerpennen.quote:Moslims![]()
![]()
Best normaal hoor, om een voorbeeld te noemen, jij haalde ook de situatie in Nigeria aan om Shell op een weegschaal te zetten. Zo kan je ook de situatie in Pakistan aanhalen om de Islam op een weegschaal te zetten.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:16 schreef kitao het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar hoe mensen uit alle delen van de wereld berichten aanhalen en dit dan lineair doortrekken naar de situatie in Nederland.
quote:Wat is nu jouw bedoeling , om hier maar een paar moskeetjes af te gaan branden ?
En nooit zijn ze tevreden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 17:35 schreef Meddo het volgende:
Zes christenen (vier vrouwen, een kind en een man) zijn levend verbrand tijdens botsingen met moslims in de stad Gojra in de provincie Punjab.
De spanningen waren hier hoog opgelopen na geruchten dat christenen een koran hadden ontheiligd. Al enkele dagen geleden waren in een dorp in de buurt 75 huizen van christenen in vlammen opgegaan.
Vandaag braken in Gojra rellen uit. Volgens minister Shahbaz Bhatti van Minderhedenzaken viel een menigte 'misleid door religieuze extremisten' de christelijke buurt aan en stak veertig huizen in brand. Ook twee kerken gingen in vlammen op. Meer dan honderd gebouwen werden geplunderd.
Uit een eerste voorlopige onderzoek is gebleken dat er geen koran is ontwijd. Het was slechts een gerucht, aldus de regionale minister van Justitie, Rana Sanaullah. Hij riep beide geloofsgemeenschappen op tot kalmte. Hij beloofde verder de relschoppers aan te pakken en ook de politie omdat die het geweld niet heeft gestopt.
Christenen vormen ongeveer 2 procent van de 160 miljoen Pakistanen.
http://www.spitsnieuws.nl(...)levend_verbrand.html
En dan worden ze hier kwaad over hoe wij met de minderheden omgaan![]()
Moslims![]()
Nee, om zoiets in een land hier heel ver vandaan, met een totaal andere cultuur, graad van welvaart, maatschappij, inrichting, normen & waarden naar Nederland toe te trekken of te generaliseren, is niet normaal en ook niet begrijpelijk.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Best normaal hoor,
maar meningen vormen door gebeurtenissen en dingen om je heen is vrij normaal en begrijpelijk.
Maar jij bent maar een Tukker, jouw mening valt in de categorie "Forest Gump".quote:
Tukkerquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Maar jij bent maar een Tukker, jouw mening valt in de categorie "Forest Gump".
Aandoenlijk, maar niet echt serieus te nemen
Ga nu maar ergens anders de internetheld spelen.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:22 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee, om zoiets in een land hier heel ver vandaan, met een totaal andere cultuur, graad van welvaart, maatschappij, inrichting, normen & waarden naar Nederland toe te trekken of te generaliseren, is niet normaal en ook niet begrijpelijk.
Juist, meningen vormen op dingen 'ver van m'n bed' is onjuist en onbegrijpelijk? Ik zeg toch dat 't waarschijnlijk niet correct is om het op één lijn met Nederland te trekken, maar je kan het toch wel gebruiken om een onderwerp (in dit geval Islam) op een weegschaal te zetten en een mening te vormen?quote:Of het correct is is een tweede, maar meningen vormen door gebeurtenissen en dingen om je heen is vrij normaal en begrijpelijk. Je doet er zelf ook aan mee .
Ik heb persoonlijke kennis van Nigeria, deze klapjosties weten niks en halen alles aan om maar haat te zaaien imoquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Best normaal hoor, om een voorbeeld te noemen, jij haalde ook de situatie in Nigeria aan om Shell op een weegschaal te zetten. Zo kan je ook de situatie in Pakistan aanhalen om de Islam op een weegschaal te zetten.
Of het correct is is een tweede, maar meningen vormen door gebeurtenissen en dingen om je heen is vrij normaal en begrijpelijk. Je doet er zelf ook aan mee.
Nou nee, niet echt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:31 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
[..]
Juist, meningen vormen op dingen 'ver van m'n bed' is onjuist en onbegrijpelijk? Ik zeg toch dat 't waarschijnlijk niet correct is om het op één lijn met Nederland te trekken, maar je kan het toch wel gebruiken om een onderwerp (in dit geval Islam) op een weegschaal te zetten en een mening te vormen?
Ik heb het niet gevolgd, ben pas net weer zu hause, zal even kijkenquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:33 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijke kennis van Nigeria, deze klapjosties weten niks en halen alles aan om maar haat te zaaien imo
En is het je ook opgevallen hoe het stil is gevallen in dat Shell topic?
Gelieve daar dan te reageren WT.
Ja, en Moslims worden met open armen ontvangen in landen als Israel, de VS en China.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:34 schreef turnpoint76 het volgende:
Christenen worden ernstig onderdrukt in oa Eritrea, Irak, Somalie, Afghanistan, Noord - Afrika, Saudi-Arabië , Iran , Centraal-Sulawesi , Sudan. Allemaal landen waar de islam heerst..
Het gat tussen dit en dat land is behoorlijk groot, de verschillen zijn aanzienlijk. Een vergelijking of projectie maken zou kant noch wal slaan, zelfs al is het voor je eigen beeldvorming.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:31 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
[..]
Juist, meningen vormen op dingen 'ver van m'n bed' is onjuist en onbegrijpelijk? Ik zeg toch dat 't waarschijnlijk niet correct is om het op één lijn met Nederland te trekken, maar je kan het toch wel gebruiken om een onderwerp (in dit geval Islam) op een weegschaal te zetten en een mening te vormen?
Volgens mij nergens meer zo onderhand.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, en Moslims worden met open armen ontvangen in landen als Israel, de VS en China..
Ik heb het niet eens over een projectie of vergelijking tussen Pakistan en Nederland. Ik heb het slechts over een mening vormen over een bepaalde groep of ideologie. Daar komt bij mij de term Nederland of Pakistan niet in voor.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:38 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het gat tussen dit en dat land is behoorlijk groot, de verschillen zijn aanzienlijk. Een vergelijking of projectie maken zou kant noch wal slaan, zelfs al is het voor je eigen beeldvorming.
Al heerst er natuurlijk wel een tendens bij velen hier in Nederland. En wie een hond wil slaan, vindt licht een stok.
Want dan ga jij de minderheid aan Moslims verbranden?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:05 schreef franske19 het volgende:
Over 20 jaar zal het er hier ook zo aan toe gaan als we het probleem blijven binnenhalen.
Je bent vrij de Islam te praktiseren hoorquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:41 schreef koningdavid het volgende:
Islamitische landen zijn schurkenstaten waar godsdienstvrijheid niet bestaat.
What else is new?
Weet ik.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:40 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik heb het niet eens over een projectie of vergelijking tussen Pakistan en Nederland. Ik heb het slechts over een mening vormen over een bepaalde groep of ideologie. Daar komt bij mij de term Nederland of Pakistan niet in voor.
Je generaliseert.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:41 schreef koningdavid het volgende:
What else is new?
Hoogste tijd dat we eens wat moslims vermoorden.quote:Moslims vermoorden Christenen
Dat gebeurt al o.a. in Irak en Afghanistan.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoogste tijd dat we eens wat moslims vermoorden.
Ik verwijs u door naar loket Afghanistan en Irak.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoogste tijd dat we eens wat moslims vermoorden.
Klopt, alleen ik vind het wel een smet op de Islam, ik weet dat je niet alle moslims gelijk over één lijn kan trekken, want ik heb zeer goede moslim vrienden. Alleen ik kan het wél aanschrijven tot op zekere hoogte aan de Islam.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:44 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Weet ik.
Maar de daders zijn niet "de Islam". Klaarblijkelijk noemen ze zich moslim. Maar daarnaast zijn ze Pakistanen en weten wij niet wat voor normen en waarden ze er verder nog op na houden.
Met andere woorden "de" Nederlandse moslim is niet één op één met "de" Pakistaanse moslim. Religieuze mensen zijn daarnaast nog altijd individuen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
For startersquote:Wat is nu jouw bedoeling , om hier maar een paar moskeetjes af te gaan branden ?
Niet alle.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:41 schreef koningdavid het volgende:
What else is new?
Owja, dat klopt. Goede zaak!quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:47 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat gebeurt al o.a. in Irak en Afghanistan.
dus indirekt toch de schuld van het westenquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:49 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Niet alle.
Maar de meeste Moslimlanden zijn dan ook dictaturen, waarin autocratische regimes al dan niet met grote hulp van het Westen in stand worden gehouden. (Egypte, Saoedi-Arabie, Algerije, Jordanie, Tunesie, Irak, Afghanistan, Pakistan en tal van Centraal Aziatische landen).
We willen ze ook wel met geweld afzetten hoor, maar ik denk niet dat dat in de smaak valt bij dezelfde mensen als die zeiken dat 't westen het in stand houd. Hoe je 't ook wendt of keert, volgens mij kan 't westen het nooit goed doen in jouw ogen of wel soms?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:49 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Niet alle.
Maar de meeste Moslimlanden zijn dan ook dictaturen, waarin autocratische regimes al dan niet met grote hulp van het Westen in stand worden gehouden. (Egypte, Saoedi-Arabie, Algerije, Jordanie, Tunesie, Irak, Afghanistan, Pakistan en tal van Centraal Aziatische landen).
Gelukkig maar.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:49 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Klopt, alleen ik vind het wel een smet op de Islam, ik weet dat je niet alle moslims gelijk over één lijn kan trekken, want ik heb zeer goede moslim vrienden. Alleen ik kan het wél aanschrijven tot op zekere hoogte aan de Islam.
Dat mijn vrienden daar geen schuld aan hebben weet ik ook wel.
Nah, gewoon een beetje provoceren.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:16 schreef kitao het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar hoe mensen uit alle delen van de wereld berichten aanhalen en dit dan lineair doortrekken naar de situatie in Nederland.
En dan ook nog
[..]
neerpennen.
Wat is nu jouw bedoeling , om hier maar een paar moskeetjes af te gaan branden ?
Oh ja? Noem eens een islamitisch land waar wel godsdienstvrijheid is dan? Oliestaatjes als Qatar niet meegeteld.quote:
Zijn ook allemaal stabiele landen met een goed werkende democratie enzoquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:34 schreef turnpoint76 het volgende:
Christenen worden ernstig onderdrukt in oa Eritrea, Irak, Somalie, Afghanistan, Noord - Afrika, Saudi-Arabië , Iran , Centraal-Sulawesi , Sudan. Allemaal landen waar de islam heerst..
De orginele titel is:quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:54 schreef jkdjjsop het volgende:
"Moslims vermoorden Christenen"
Goh, die kenden we nog niet...
Waarom, ben jij Christen ?quote:
Als jij een huis in de fik steekt waarvan je weet dat er mensen in zitten dan is dat toch gewoon moord met voorbedachte raden?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:55 schreef turnpoint76 het volgende:
[..]
De orginele titel is:
Zes christenen levend verbrand in Pakistan
Maakt het wat uit, wat volgens jou de originele titel is?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:55 schreef turnpoint76 het volgende:
[..]
De orginele titel is:
Zes christenen levend verbrand in Pakistan
Indonesië, het grootste moslimland ter wereld. Waarom zou Qatar niet meegeteld mogen worden?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:55 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Oh ja? Noem eens een islamitisch land waar wel godsdienstvrijheid is dan? Oliestaatjes als Qatar niet meegeteld.
Zelfs in 'seculier-islamitische' landen als Turkije worden christenen vervolgd.
Té westers voor hun beargumentatie, waar wedden we om?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:58 schreef cultheld het volgende:
[..]
Indonesië, het grootste moslimland ter wereld. Waarom zou Qatar niet meegeteld mogen worden?
Libanon, daar waar het bij (grond)wet is bepaalt dat de president een Christen moet zijn en dat ook het geval is de afgelopen 60 jaar. Indonesië, Syrië?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:55 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Oh ja? Noem eens een islamitisch land waar wel godsdienstvrijheid is dan? Oliestaatjes als Qatar niet meegeteld.
Praat niet over zaken waar je geen kennis over hebt, als er één groep is wat in Turkije zo veel vervolgd wordt zijn het wel de moslims.quote:Zelfs in 'seculier-islamitische' landen als Turkije worden christenen vervolgd.
Te westers? Hier in het westen blazen we geen hotels opquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:00 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Té westers voor hun beargumentatie, waar wedden we om?
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
Praat niet over zaken waar je geen kennis over hebt, als er één groep is wat in Turkije zo veel vervolgd wordt zijn het wel de moslims.
Ik kan me zo geen recente bomaanslagen in de UAE herinneren als ik eerlijk ben. De ETA heb je dan weer wel gelijk inquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Te westers? Hier in het westen blazen we geen hotels op
Ja okay, afgezien van dat handjevol randdebielen van de ETA dan
Wat een onzinnig geleuter. Geloof je dit nu echt zelf? Op wat voor manier worden moslims dan vervolgd in Turkije? Geef eens een voorbeeld...quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:01 schreef Triggershot het volgende:
Praat niet over zaken waar je geen kennis over hebt, als er één groep is wat in Turkije zo veel vervolgd wordt zijn het wel de moslims.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Te westers? Hier in het westen blazen we geen hotels op
Ja okay, afgezien van dat handjevol randdebielen van de ETA dan
Dit is dichter bij huis. Maar gebruik je dit om je beeld te vormen over christenen in het algemeen of zelfs - wat sommigen doen - christenen in Nederland?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik kan me zo geen recente bomaanslagen in de UAE herinneren als ik eerlijk ben. De ETA heb je dan weer wel gelijk in
Begin te lezen bij de post moderne coup van 1997 en de gevolgen dat het mee bracht voor de moslims. Een voorbeeld? In een land van volgens CIA & Turks CBS statistieken is 99% van Turkije moslim en ze kunnen niet eens met hoofddoek naar het hoger onderwijs, maar belangrijker, lees vooral wat er na 1997 is gebeurd voor je zomaar dingen onzinnig gaat noemen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:08 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Wat een onzinnig geleuter. Geloof je dit nu echt zelf? Op wat voor manier worden moslims dan vervolgd in Turkije? Geef eens een voorbeeld...
Daar waren ze in Duitsland ook mee bezig toen de huizen van Turken in vlammen opgingen met mensen erin.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Als jij een huis in de fik steekt waarvan je weet dat er mensen in zitten dan is dat toch gewoon moord met voorbedachte raden?
Volgens mij misinterpreteerde je me post, ik probeerde juist de UAE te 'ondersteunen' door ze beschaafd te noemen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:11 schreef OldJeller het volgende:
[..]
[..]
Dit is dichter bij huis. Maar gebruik je dit om je beeld te vormen over christenen in het algemeen of zelfs - wat sommigen doen - christenen in Nederland?
Real IRA eist aanslag op in Noord-Ierland
Dat heeft niks met vervolging te maken. Moslims waren in Turkije altijd extreem bevoorrecht boven andere bevolkingsgroepen. Daar is toen een einde aan gemaakt, en terecht. Ik snap dat het even slikken is voor een moslim als die ineens wel rekening moet houden met zijn omgeving. Maar beweren dat dat ook maar iets te maken zou hebben met vervolging is op een lach- en meelijwekkende manier de plank misslaan.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Begin te lezen bij de post moderne coup van 1997 en de gevolgen dat het mee bracht voor de moslims.
Ik reageerde niet zozeer op die post, maar eigenlijk meer op de post waarin je zei "meningen vormen door gebeurtenissen en dingen om je heen is vrij normaal en begrijpelijk."quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:14 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Volgens mij misinterpreteerde je me post, ik probeerde juist de UAE te 'ondersteunen' door ze beschaafd te noemen.
Dragen dergelijke gebeurtenissen (het IRA bericht) bij aan de vorming van je mening over het Christendom, of zelfs het Christendom en christenen in Nederland?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:31 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Over het Christendom wel, christenen individueel niet nee. Maar het laat wel zien dat het Christendom ook mensen over kan zetten tot rare acties en het dus niet moet worden neergezet als een vredig geloof pur sang door sommigen hier.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:19 schreef OldJeller het volgende:
Dragen dergelijke gebeurtenissen (het IRA bericht) bij aan de vorming van je mening over het Christendom, of zelfs het Christendom en christenen in Nederland?
Ja hoi, logischerwijs wanneer de staat seculier tracht te zijn en ze willen religie uit het bestuur bannen dan is het vrij evident dat de moslims, grootste religieuze stroming in het wordt aangepakt, het verbieden van religieuze vrijjheden die al eeuwen de norm waren en ze bestraffen met boete, celstraf en het ontnemen van basisburgerrechten is per definitie vervolging. In de jaren 40' tot met '95 hadden moslims alles behalve een bevoorrecht situatie in Turkije, er zijn zelfs quotes van Ataturk waarin hij heeft gewenst ze allemaal Christenen te maken, pas met de opkomst van Erbakan kregen ze een beetje vrijheden die na 97 weer keihard zijn neergeslagen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:16 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Dat heeft niks met vervolging te maken. Moslims waren in Turkije altijd extreem bevoorrecht boven andere bevolkingsgroepen. Daar is toen een einde aan gemaakt, en terecht. Ik snap dat het even slikken is voor een moslim als die ineens wel rekening moet houden met zijn omgeving. Maar beweren dat dat ook maar iets te maken zou hebben met vervolging is op een lach- en meelijwekkende manier de plank misslaan.
Iemand had iets over hun sprookjesboek gezegd, reden genoeg.quote:Uit een eerste voorlopige onderzoek is gebleken dat er geen koran is ontwijd. Het was slechts een gerucht, aldus de regionale minister van Justitie,
Dat is nou weer typisch aan den moslim. Ik zie geen vervolging hoor, in dat hele filmpje niet. Ik zie alleen wat moslims die wat janken en protesteren omdat ze hun zin niet krijgen, maar dat zijn we zolangzamerhand wel van die lui gewend. En daaronder een tenenkrommend treurigstemmend islamitisch allah-hakbar-muziekje, om de illusie te wekken dat er toch heus echt heel iets ergs aan de hand is.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:25 schreef Triggershot het volgende:
Illustratie van de vervolgingen als deze : is zeker ook eenzijdig onzinnig geleuter?
Een mens is in eerste instantie altijd een mens.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:24 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Over het Christendom wel, christenen individueel niet nee. Maar het laat wel zien dat het Christendom ook mensen over kan zetten tot rare acties en het dus niet moet worden neergezet als een vredig geloof pur sang door sommigen hier.
Maar dat is mijn mening hé.
En als christenen zo werden afgebeeld door de Islamitische AKP? Sterker nog ik vraag me af of je ergere dingen kunt vinden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:33 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Dat is nou weer typisch aan den moslim. Ik zie geen vervolging hoor, in dat hele filmpje niet. Ik zie alleen wat moslims die wat janken en protesteren omdat ze hun zin niet krijgen, maar dat zijn we zolangzamerhand wel van die lui gewend. En daaronder een tenenkrommend treurigstemmend islamitisch allah-hakbar-muziekje, om de illusie te wekken dat er toch heus echt heel iets ergs aan de hand is.
Er is daar echt geen volledige godsdienstvrijheid hoor. Vorig jaar werden nog alle leerlingen van een cristelijke theologische universiteit gewelddadig uitgezet. Ook worden er nog regelmatig kerken onder dwang gesloten.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:58 schreef cultheld het volgende:
[..]
Indonesië, het grootste moslimland ter wereld.
Tellen we die ook mee. Ook daar worden nog christenen vervolgd. Staat zelfs op nummer 19 in de 'ranglijst christenvervolging':quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:58 schreef cultheld het volgende:
Waarom zou Qatar niet meegeteld mogen worden?
Waar zie jij dat de moorden worden goedgepraat, graag een quote, of kap met het verspreiden van misinformatie.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:39 schreef qonmann het volgende:
Als er een topic geopend zou worden over IRA-misdaden zou niemand het goed praten (Omdat het Chrstenen waren ofzo), maar nu de daders moslims zijn is het grote goedpraten alweer begonnen
Libanon en Syrië zijn inderdaad relatief goede landen wat dat betreft. Indonesië: zie vorige post aan cultheld.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Libanon, daar waar het bij (grond)wet is bepaalt dat de president een Christen moet zijn en dat ook het geval is de afgelopen 60 jaar. Indonesië, Syrië?
En groepen moslims vervolgen op hun beurt weer christenen. Ik zeg niet dat moslims het niet zwaar kunnen hebben in Turkije, ik zeg alleen dat zelfs in een land als Turkije er christenvervolging is.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:01 schreef Triggershot het volgende:
Wat interesseert mij die christenen nou? Die hoor ik nooit protesteren, maar dat betekent niks. Die slachtofferrol en al het bijkomende drama en gejank past de christen nu eenmaal niet zo. Die past zich liever aan en gaat liever gewoon aan het werk om de eigen positie in de maatschappij te verbeteren. Al dat moslimgemekker leidt tot niets.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En als christenen zo werden afgebeeld door de Islamitische AKP? Sterker nog ik vraag me af of je ergere dingen kunt vinden.
Man, je doet niet anders. Door de aandacht af te leiden praat je het impliciet goed. "Het is allemaal niet zo erg, want kijk, ze doen het zelf ook. En kijk, wat moslims in Turkije overkomt is veel erger!"quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waar zie jij dat de moorden worden goedgepraat, graag een quote, of kap met het verspreiden van misinformatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |