abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71877979
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 10:29 schreef Zero2Nine het volgende:
Die demonstranten hebben nog gelijk ook als je het mij vraagt.
Inderdaad.

Ijslanders zijn aardige lui maar niet gek.
pi_71879687
Ik zou me als gewone IJslander ook wel genaaid voelen als je belastinggeld naar Nederlandse spaarders moet
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_71880853
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:31 schreef Mortaxx het volgende:
Ik zou me als gewone IJslander ook wel genaaid voelen als je belastinggeld naar Nederlandse spaarders moet
als jouw overheid die deal maakt
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:32:42 #84
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71881073
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 12:45 schreef Perrin het volgende:

[..]

Omdat je 'meerderen' met jouw geld hebben gegokt, en verloren.
Als diefstal vanwege gokschulden tegenwoordig legaal is.....
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_71881079
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:29 schreef dvr het volgende:
In principe wordt het depositogarantiefonds door de banken gedekt. Pas als die het niet meer kunnen opbrengen zou de staat gemeenschapsgeld moeten uitkeren.

Bos had de maximale vergoeding ook op 20.000 kunnen laten, maar dat zou alleen als resultaat hebben gehad dat grootspaarders hun geld over meer banken gespreid zouden hebben (zodat het evengoed gedekt had moeten worden), of contant opgenomen zouden hebben (banken mogelijk failliet). Ik denk niet dat hij veel anders kon doen.
Dan vind ik het gek dat diezelfde banken niet eerder aan de bel getrokken hebben bij de AFM / nederlandse bank/ nout wellink. Want nu opeens het deposito bedrag omhoog gegaan is komt men wel een beetje in actie. Als er allemaal van die bestuurders zitten die zulke topbonussen moeten verdienen dan had men dit toch ook wel al lang in de gaten gehad moeten hebben.

ICE save was al failliet dus daar konden de grootspaarders toch hun hogere bedragen niet meer cashen.

En hoeveel gemeenschapsgeld had bos ook alweer in de trotse to big to fail ING gestopt?
pi_71881462
Blijft triest voor de Ijslandsebevolking.
Dat er over hun rug afgerekend wordt. Ik zou ook boos zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:08:28 #87
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_71881729
Ik zou ook boos zijn. maar om nou geld te lenen van Nederlanders (want dat hebben ze nu in principe gedaan) en daarna te denken/hopen dat ze het niet terug hoeven te betalen is ook wel erg wishful thinking niet
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_71881975
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 18:08 schreef kingmob het volgende:
Ik zou ook boos zijn. maar om nou geld te lenen van Nederlanders (want dat hebben ze nu in principe gedaan) en daarna te denken/hopen dat ze het niet terug hoeven te betalen is ook wel erg wishful thinking niet
Ja, want het geld van de IceSavespaarders is in de zaak van de gewone IJslander belandt
Jij bent het zonnetje!!!
pi_71892681
nederlanders kennende zullen we wel door gaan tot het uiterste, want kom niet aan het geld van de nederlander!
pi_71892941
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 00:37 schreef Apogist het volgende:
nederlanders kennende zullen we wel door gaan tot het uiterste, want kom niet aan het geld van de nederlander!
We hebben toch wel vaker een volledig eiland uitgemoord omdat ze niet aan ons leverden wat wij vonden dat ons toe kwam..
Banda-eilanden of zo...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_71892967
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 18:23 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Ja, want het geld van de IceSavespaarders is in de zaak van de gewone IJslander belandt
Dat is toch het hele punt niet. De ijslandse overheid, en dus de bevolking, stond garant voor de tegoeden. De levensstandaard was daar niet hoog omdat ze veel vis verkochten, de bevolking profiteerde net zo goed van het bankwezen en de constructies die daarmee samen hingen.
pi_71893200
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 00:49 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat is toch het hele punt niet. De ijslandse overheid, en dus de bevolking, stond garant voor de tegoeden. De levensstandaard was daar niet hoog omdat ze veel vis verkochten, de bevolking profiteerde net zo goed van het bankwezen en de constructies die daarmee samen hingen.
is het echt zo dat als een regering iets doet, debevolking daar altijd achter staat?
Ik zie het meer als een misdadig bedrijf dat de bevolking ervoor op laat draaien..
Hoe vaak stem jij niet op een partij waarbij je niet achter elk partijpunt staat?
Ik eigenlijk altijd, omdat ik nooit voor 100% achter 1 partij sta.
Ik voel me trouwens ook niet aansprakelijk voor de deals die Bos sluit, jij wel?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_71893389
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 00:58 schreef capricia het volgende:

[..]

is het echt zo dat als een regering iets doet, debevolking daar altijd achter staat?
Ik zie het meer als een misdadig bedrijf dat de bevolking ervoor op laat draaien..
Hoe vaak stem jij niet op een partij waarbij je niet achter elk partijpunt staat?
Ik eigenlijk altijd, omdat ik nooit voor 100% achter 1 partij sta.
Ik voel me trouwens ook niet aansprakelijk voor de deals die Bos sluit, jij wel?
Net als dat de Alt-A hypotheken van ING nu bij de Nederlandse Staat zijn verzekerd. Als dit slecht uitpakt draait de belastingbetaler op voor de verliezen. Ik denk dat maar heel weinig Nederlanders het hier mee eens zijn en toch besluit de overheid hiertoe.
Jij bent het zonnetje!!!
pi_71893509
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 01:07 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Net als dat de Alt-A hypotheken van ING nu bij de Nederlandse Staat zijn verzekerd. Als dit slecht uitpakt draait de belastingbetaler op voor de verliezen. Ik denk dat maar heel weinig Nederlanders het hier mee eens zijn en toch besluit de overheid hiertoe.
ja, dat is wel hetzelfde.
Ik voel me daar niet verantwoordelijk voor. We hebben daar niet democratisch voor gekozen, want dan had er een referendum moeten zijn geweest.
Ik weet niet wat ik zou doen als de Amerikanen letterlijk hun miljoenen op zouden willen halen , maar omdat zo maar te accepteren uit naam van de democratie? DAt nooit!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_71894068
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 01:07 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Wat zou het resultaat zijn geweest van een referendum van het volk, over de keuze of ING moest worden genationaliseerd worden of niet? Ik denk dat het 'volk' ook gewoon ja had gekozen. Waarom? Omdat er dan vanzelf genoeg reclame's zouden komen over de mogelijke financiele problemen voor de mensen. Die voelen zich hierdoor banger dan ze moeten zijn en denken dat de kans dat als ING valt, ze hun geld kwijt zijn groter is dat dat ze morgen worden beroofd door een dief. Uiteraard zal iedereen ja stemmen en heb je nog steeds het zelfde probleem. Hoe dan ook, in welke situatie, de belasting betaler is sowieso de lul.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_71954971
3.500.000.000 / 300.000 = 11.500 gemiddeld per inwoner, dat valt enigzins mij nog mee.
pi_71955463
En wat is er tegen nationalisatie van de ing? Ze hebben het toch zelf verknald? Waarom zou de ing wel recht op staatsteun hebben en de golf van faillisementen in het mkb niet.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:21:05 #98
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_72009873
quote:
Why Iceland and Latvia Won't (and Can't) Pay for the Kleptocrats' Ripoffs

Can Iceland and Latvia pay the foreign debts run up by a fairly narrow layer of their population? The European Union and International Monetary Fund have told them to replace private debts with public obligations, and to pay by raising taxes, slashing public spending and obliging citizens to deplete their savings.

Resentment is growing not only toward those who ran up these debts – Iceland’s bankrupt Kaupthing and Landsbanki with its Icesave accounts, and heavily debt-leveraged property owners and privatizers in the Baltics and Central Europe – but also toward the neoliberal foreign advisors and creditors who pressured these governments to sell off the banks and public infrastructure to insiders.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_72175822
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 00:37 schreef Apogist het volgende:
Hoezo ?

Ik kan me geen Nederlandse volksopstand herinneren bij de invoering van de Euro, waarin Nederland (met zijn gulden) is genaaid tot heb ik jou daar.

Ook niet bij mega-geldverslindende projecten als de Betuwelijn en HSL.

Alleen lokaal verzet, niet zozeer om het geld, maar om de overlast..

Nederlanders zijn helden op sokken als het om het verdedigen van hun bezittingen gaat.
pi_72190764
Ik moet het artikel morgen even terugzoeken in de oude kranten. Maar in de NRC las ik op vakantie dat er groeiende steun is voor mijn standpunt onder de IJslanders (zó stond het er natuurlijk niet ). Ik hoop dat ze doorzetten en een bom onder het DGS leggen. Veilige bankrekeningen bestaan niet in de wereld van het fractioneel reserve bankieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')