quote:Roda JC is uit op eerherstel
Roda JC wil zich vrijdag (20.45 uur) op eigen veld tegen Vitesse revancheren voor de ruime nederlaag van afgelopen zondag bij Feyenoord (4-0).
Volgens trainer Harm van Veldhoven stak het team daags na het duel tegen Feyenoord de hand in eigen boezem. ,,Je merkt dat de ploeg iets goed wil maken. Het is belangrijk dat we reageren op deze nederlaag."
Hoewel een aantal spelers een onvoldoende scoorde, is de kans niet groot dat Van Veldhoven het mes zet in de basis. ,,Deze groep heeft het de eerste weken goed gedaan en verdient dus krediet. Maar het mag niet een paar weken op deze manier mis gaan. Enkele jongens die er nu naast staan, komen steeds dichter bij de basis. Ik heb keuze genoeg om in te grijpen."
Harrie Gommans en Jamaïque Vandamme zijn naar schatting nog vier weken uitgeschakeld, Rihairo Meulens wordt over een week of drie terugverwacht. Kris de Wree krijgt maandag een inspuiting in de slijmbeurs. ,,Het is moeilijk om aan te geven wanneer hij weer inzetbaar is."
Voor Mads Junker (foto) wordt het een speciaal duel, omdat de Deense huurling nog onder contract staat bij Vitesse. De Arnhemmers zijn de competitie slecht gestart met één punt uit vier wedstrijden.
Bron
quote:Theo Bos geeft spelers Vitesse laatste kans
De spelers van Vitesse krijgen vrijdagavond een laatste kans van trainer Theo Bos. Levert de ploeg bij Roda JC opnieuw een wanprestatie, dan gaat het mes in het elftal. „Zo moet je dat wel zien”, stelde de Arnhemse oefenmeester donderdag.
„Ik kan niet aan de gang blijven. Er zijn jongens, die aan de deur van het eerste elftal kloppen. Als het weer mis gaat, dan heb ik twee weken de tijd om weer aan het elftal te sleutelen.”
Deze boodschap heeft Bos zijn spelers meegegeven. De trainer beseft de ernst van de situatie, na de beschamende oogst van een punt uit vier wedstrijden. Na de 3-1 thuisnederlaag tegen ADO Den Haag dreigde de trainer reeds met het wijzigen van zijn basisformatie. Bos: „Ik heb veel met de spelers gesproken. Bij de spelers leven ook revanchegevoelens. Ik weet dat ze kunnen voetballen. Dat hebben ze bewezen. Ik geef ze de kans om zich te revancheren. Ze zeggen vaak dat er geen beter team is dan een team met revanchegevoelens. Ik verwacht nu een betere wedstrijd, met een hogere bereidheid om de wedstrijd te winnen.”
Bos kan geen beroep doen op de geblesseerden Paul Verhaegh (trainde gisteren apart) en Jeroen Drost. Voor Drost komt Kevin van Diermen in de ploeg. Doelman Piet Velthuizen is hersteld van zijn hoofdblessure.
Vermoedelijke opstelling Vitesse: Velthuizen; Van der Struijk, Sprockel, Van Diermen, Jong-A-Pin; Claudemir, Molhoek, Hofs, Stevanovic, Kolk en Nilsson.
Bron: de Gelderlander
precies mijn gedachte ja. Bij vitesse zit de druk er flink op, als wij vandaag winnen dan kun je stellen dat we een redelijk normaal seizoen gaan krijgen en als fietstas verliest dan krijgen ze zo een seizoen als wij vorig jaar hadden...quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:17 schreef iehlaak het volgende:
Sterk middenveld en keeper bij Vitesse. Eigenlijk is dit weer een sleutelwedstrijd: als we nu winnen dan houden we de flow erin. Als we nu verliezen, dan kijken we weer naar beneden.
Denk toch Harm met Junker zal starten. Met een beetje geluk is Junker wat meer geprikkeld tegen zijn ouwe werkgever.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:13 schreef planethugo het volgende:
[..]
precies mijn gedachte ja. Bij vitesse zit de druk er flink op, als wij vandaag winnen dan kun je stellen dat we een redelijk normaal seizoen gaan krijgen en als fietstas verliest dan krijgen ze zo een seizoen als wij vorig jaar hadden...
Hopelijk staat Skoubo in de basis. Desnoods ipv Junker want daar ben ik nog helemaal niet kapot van
quote:Golden goal voor invaller Zafarin
Golden goal voor invaller Zafarin
Ook de tweede halve bekerfinale kende gisteren een verlenging. Maar waar AZ en NEC strafschoppen nodig hadden, daar had Roda Dave Zafarin, die de 102de minuut in het duel met Vitesse raak schoot: 0-1.
Dave Zafarin, eigen kweek uit Kerkrade. Hij viel in de 71ste minuut van het bekerduel in Arnhem in voor Tchoutang. Hij bezorgde Roda een finaleplaats, op 21 mei in de De Kuip. De Limburgers stuiten dan op NEC.
Roda kent een teleurstellend seizoen. De Limburgers staan achtste, waar aanvankelijk op meer werd gerekend. Maar Kaalheide leek de afgelopen maanden op Medisch Centrum Kerkrade. De ene na de andere speler raakte langdurig geblesseerd.
Begin maart stonden Vitesse en Roda in het Gelredome ook tegenover elkaar. Toen wonnen de Arnhemmers zonder al teveel problemen: 2-0. ,,We zijn momenteel niet beter'', zei Vergoossen destijds. ,,Onze basis is gewoon te smal. Nee, we sparen ons echt niet voor de beker.'' Dat laatste was natuurlijk een leugentje. Roda won in mei 1997 de beker en dat smaakte naar meer. Ger Senden, Mark Luypers, Ramon van Haaren, Eric van der Luer, Garba Lawal en Peter van Houdt waren er toen ook al bij en weten dus hoe het moet.
Roda begon gisteren sensationeel. De Limburgers kregen de eerste kansen. De Belgische skinheads Peter van Houdt en Bob Peeters sloopten met hun agressieve spel de fragiel ogende Arnhemse verdediging. In de vijfde minuut was Van Houdt weg bij Michel Kreek. Doelman Jevric bracht redding.
De Joegoslavische goalie werd in de dertiende minuut tweemaal op proef gesteld door centrale middenvelder Joos Valgaeren, die in stelling werd gebracht door Peeters.
Pas na een kwartier kon Vitesse zich van de Limburgse druk bevrijden. Spits Pierre van Hooijdonk stuitte op Roda-doelman Kalac. Vier minuten later meldde Arco Jochemsen zich voor het doel. Het schot van de middenvelder, die nog niet wil bijtekenen bij Vitesse en schermt met aanbiedingen van onder andere Anderlecht, ging maar net over.
Na twintig minuten had het 2-2 kunnen zijn. Na twintig minuten leek het volle Gelredome het toneel van een echt bekerduel. Met alles erop en eraan. Met strijd, doelkansen, blunderende verdedigers, prachtige hoogstandjes. Kortom: nooit meer verlangen naar Engelse cupfighters.
Maar Vitesse - Roda viel na twintig minuten helemaal stil. De toeschouwers wilden nog wel; zij hadden van het spektakel genoten. De coaches wilden nog wel; zij stuurden hun spelers steeds naar voren. De spelers wilden nog wel; zij bleven gaan.
Alleen scheidsrechter Roelof Luinge (zondag ook al dramatisch bij Feyenoord - Utrecht) was de spelbreker. Hij vestigde een wereldrecord fluiten om wiswasjes. Blijkbaar uit angst dat het stevige duel uit de hand zou lopen. Maar ook weer niet zo bang dat hij gewoon gele kaarten trok. Het staat namelijk stoer als een scheidsrechter een wedstrijd zonder kaarten kan laten uitspelen. Althans, dat denken sommige scheidsrechters.
Na de twintigste minuut was er veel ergernis, viel er lang weinig meer te genieten. Pas in de 67ste minuut was er weer doelgevaar. Orlando Trustfull brak op de linker vleugel door, Mamadou Zongo (net in het veld voor Sikora) was dichtbij een treffer.
Zeven minuten later was Luinge er weer. Van Houdt en Jevric hadden beiden ruzie met een ongehoorzame bal. Beiden eindigden het duel op de grond, zonder bal. Luinge vond dat een mooie reden om een strafschop te geven. Nog vreemder was het dat hij zich vervolgens toch maar liet ompraten door grensrechter Wim Kok, die verder weg stond maar blijkbaar betere ogen heeft.
Door de rare capriolen van de arbiter laaide het vuur weer op. De slotfase was weer net zo leuk als in het begin. De spanning nam toe, Vitesse - Roda werd ondanks Luinge toch weer lekker Engels.
In de tiende minuut van de verlenging had Arco Jochemsen Vitesse naar de finale moeten schieten. Roda kwam steeds meer onder druk te staan. De Limburgse benen waren vermoeid, na het loodzware seizoen vol met pech. Maar in 'e'en spaarzame uitval, met een zondagsschot van Zafarin, een golden goal bekert Roda toch verder.
Bron: Trouw
wat een wedstrijd was datquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:45 schreef DarkShine het volgende:
Zomaar een, historisch, duel tussen Roda JC & Vitesse...
[..]
Al enig idee hoe lang je nog veroordeeld bent tot Eredivisie Live?quote:
vond Skoubo tegen NEC erg sterk invallen, al waren het maar 10 minuutjes. Goede aannames & passes, overzicht en kopsterk. Denk dat hij wel een goede spits voor roda is.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:10 schreef Eilanden het volgende:
Dat jullie Skoubo liever in de basis hebben, ligt dat aan Skoubo of meer aan het wanpresteren van Junker?
Denk het ook wel en van de meeste FCU fans hoefde hij ook niet weg. De grote uitdaging is om hem blessurevrije te houdenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:20 schreef planethugo het volgende:
[..]
vond Skoubo tegen NEC erg sterk invallen, al waren het maar 10 minuutjes. Goede aannames & passes, overzicht en kopsterk. Denk dat hij wel een goede spits voor roda is.
vooralsnog niks gehoord... maar geruchten gaan dat het begin september bekend wordtquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:50 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Al enig idee hoe lang je nog veroordeeld bent tot Eredivisie Live?
De laatste maanden dat ik er webmaster was kwamen bijna alle updates van mij...quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:45 schreef iehlaak het volgende:
Wat is rodajcfans.nl afgegleden, zeg. Nauwelijks updates, om over de kwaliteit van het prikbord nog maar te zwijgen.
Nou, daar leent Vitesse zich prima voor lijkt me.quote:
dat zal het seizoen uitwijzen. Hopelijk is ie er nu vanaf. Weet alleen niet of roda een optie tot koop heeft. Heb daar iig nergens wat over gelezen of gehoordquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:22 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Denk het ook wel en van de meeste FCU fans hoefde hij ook niet weg. De grote uitdaging is om hem blessurevrije te houden
En Roda JC door het niet benutten van de kansenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:13 schreef DarkShine het volgende:
Deze nederlaag werd mede mogelijk gemaakt door Eric Addo en de man met de fluit...
Was idd buitenspel voordat men de bal nog net tegenhield. Toen had ie al moeten fluiten omdat Nilsson in de baan van het schot stond. Daarna haalt ie ook nogeens voordeel uit deze situatie dus de goal had zeker afgekeurd moeten worden. Samenvatting staat op FP site, evenals reactie van de scheids op 2 zuivere penalty'squote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:28 schreef Professional het volgende:
Was die eerste goal niet een beetje buitenspel? Heb de samenvatting niet gezien, maar daar leek het verdacht op.
Voor de neutrale toeschouwer was het een geweldige wedstrijd om te zien met veel doelpunten en kansen over en weer al had Roda veel meer kansen dan Vitesse. Ik kan me ook niet meer herinneren dat Roda zo aanvallend en goed speelde en vooral zoveel kansen heeft afgedwongen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:07 schreef LeonH het volgende:
Als ik dit allemaal lees en hoor ben ik blij dat ik op een bruiloft zat... Ik geloof dat ik een hartaanval had gekregen van ergernis. Samenvatting zei voor mij ook al genoeg.
Buitenspel Nilsson, volgens mij eerste helft penalty waar dat schot op de lijn tegen de voet van Velthuizen aankomt, verdedigend drama en om nog maar helemaal te zwijgen over hoe ver Castro alweer voor zijn doel staat bij zeker 2 doelpunten.
Hoop dat binnenkort de wedstrijd online staat op nieuwsgroepen zodat ik 'm eens helemaal kan bekijken. Kan ik er beter over oordelen.
En toch... Je bent nu met goed en aanvallend voetbal (wat ik uit veel dingen opmaak) ten onder gegaan. Het heeft je punten gekost door een algemene voetbalwet en het feit dat Vitesse gewoon 1 van de beste keepers van het land heeft. Daar put ik meer vertrouwen uit, dan dat het je gebeurt als je als een dweil over dat veld loopt. Het komt nu alleen aan als een mokerslag omdat je toch vorig seizoen in je kop blijft houden.
Nadat die Belg Gumienny Ajax in 2008 ongelooflijk zwaar naaide tegen Roda hadden enkele vrienden van mij - Roda-supporters - daar de grootste lol in... voor die personen lach ik me wekelijks weer te pleuris, maar eigenlijk is het van de zotten dat een club al dik een jaar lang op zulks een ongekende wijze structureel benadeeld wordt door de arbitrage. Dat kan volgens mij alleen in Nederland... Die mafkees die toen een handsbal meende te horen. Moet je eens in Engeland voor de camera geven zo'n uitleg, de FA schopt je toch op straat denk ikquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:08 schreef planethugo het volgende:
[..]
Was idd buitenspel voordat men de bal nog net tegenhield. Toen had ie al moeten fluiten omdat Nilsson in de baan van het schot stond. Daarna haalt ie ook nogeens voordeel uit deze situatie dus de goal had zeker afgekeurd moeten worden. Samenvatting staat op FP site, evenals reactie van de scheids op 2 zuivere penalty's
dat maakt het nog meer cru dan het al was
Die vent die Addo haalt -nadat hij als in twee eerdere huurperioden door het ijs is gezakt- doet anders ook een flinke duit in het zakje. Bij Roda stoot een ezel zich gerust drie keer aan dezelfde steen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:13 schreef DarkShine het volgende:
Deze nederlaag werd mede mogelijk gemaakt door Eric Addo en de man met de fluit...
Die was niet echt in ons nadeel nee, maar keurde die 2 goals wel terecht af...quote:Op zondag 30 augustus 2009 19:33 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Nadat die Belg Gumienny Ajax in 2008 ongelooflijk zwaar naaide tegen Roda hadden enkele vrienden van mij - Roda-supporters - daar de grootste lol in... voor die personen lach ik me wekelijks weer te pleuris
Valt het fans van andere clubs ook eindelijk op...quote:, maar eigenlijk is het van de zotten dat een club al dik een jaar lang op zulks een ongekende wijze structureel benadeeld wordt door de arbitrage. Dat kan volgens mij alleen in Nederland... Die mafkees die toen een handsbal meende te horen. Moet je eens in Engeland voor de camera geven zo'n uitleg, de FA schopt je toch op straat denk ik
Vorig seizoen wonnen we 3-0 van Vitesse, verloren we Heerenveen uit (ik meen 2-0) en Groningen thuis (2-5). Feyenoord uit verloren we dit jaar met 4-0 en daar wonnen we gelukkig (!!) met 2-3 vorig seizoen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 16:42 schreef ZoneKill het volgende:
[..]
Als je het negatief bekijkt kun je zeggen dat hetzelfde gaat als vorig seizoen want toen verloor je deze wedstrijden ook.
quote:Bodnar (ex-Roda) rijdt fietser dood
De Hongaarse voetbalinternational Laszlo Bodnar heeft vrijdag bij een verkeersongeluk een fietser doodgereden. De voormalig speler van Roda JC kwam met zijn auto in botsing met een fietser. „Die fietser is helaas overleden”, meldde de huidige werkgever van Bodnar, de Hongaarse voetbalclub Debrecen.
De 30-jarige voetballer was op weg naar zijn ouders, toen het ongeluk gebeurde. Volgens lokale politie reed de Hongaar te hard, maar had hij niet gedronken. Bodnar liep zelf slechts lichte verwondingen op.
Debrecen kwalificeerde zich voor de Champions League en werd ingedeeld in dezelfde poule als Liverpool, Lyon en Fiorentina.
Bron: de Telegraaf
Directe link werkt niet..quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:49 schreef DarkShine het volgende:
http://www.koempel.nl/01fotos/2009/08_aug_2009/roda-vitesse-b.jpg
stond volgens mij al paar weken geleden op rodajc.nlquote:Op dinsdag 1 september 2009 11:29 schreef DarkShine het volgende:
Wat een gejank in EHV omtrent de combi
quote:Ook Ghana zeker van WK Zuid-Afrika
Ghana heeft zich geplaatst voor het WK 2010 in Zuid-Afrika. Het West-Afrikaanse land, dat zich als achtste natie wist te plaatsen, won zondag het vierde kwalificatieduel van Soedan (2-0). Ghana is niet meer te achterhalen door de concurrentie.
Eric Addo (Roda JC) en Matthew Amoah (NAC Breda) hadden een basisplaats bij Ghana.
De zeven andere landen zijn: Brazilië, Nederland, Australië, Japan, Zuid-Korea, Noord-Korea en het gastland Zuid-Afrika.
Bron: de Telegraaf
Die was natuurlijk ook totaal onverwacht. Ik denk dat weinig mensen een overwinning voor Roda hadden voorspeld die dag.quote:Op maandag 7 september 2009 09:22 schreef Ammi het volgende:
[..]
Het moment van het jaar? Hoewel dit overwinning in de Kuip daar ook wel aanspraak op maakt.
Feijenoord - Roda en Cambuur - Roda.quote:Op maandag 7 september 2009 09:22 schreef Ammi het volgende:
[..]
Het moment van het jaar? Hoewel dit overwinning in de Kuip daar ook wel aanspraak op maakt.
Hoe ik erover dacht? Klik hier maar eens...quote:Op maandag 7 september 2009 09:32 schreef Prosac het volgende:
[..]
Die was natuurlijk ook totaal onverwacht. Ik denk dat weinig mensen een overwinning voor Roda hadden voorspeld die dag.
fanproject98.nlquote:Vriendjespolitiek en old-boys-network blijkt doodsteek voor Roda
STAK maakt zichzelf belachelijk en onmogelijk
Ongeloof heerst binnen de gelederen van de Kerngroep Roda. Met afgrijzen hebben we via de Kerngroep kennis genomen van het feit dat STAK (Stichting Administratie Kantoor) alle aanbevelingen van de Kerngroep naast zich neer heeft gelegd en besloten heeft om verder te gaan met het Old Boys-network dat onze club aan de rand van de afgrond bracht. Niet top-kandidaat Jos Alberts is de nieuwe commissaris commerciële zaken, maar de koud opgestapte Eric Schlösser. Naast Frans Thuis en Peter Janssen de 3e persoon die aan de wieg stond van $porting Limburg. Met deze volslagen belachelijke handelswijze heeft STAK zichzelf een brevet van onvermogen bezorgd en is er slechts een uitweg: ervoor zorgen dat dit stelletje idioten dat er alleen maar voor zichzelf zit oprot voordat onze club helemaal dood is. Fanproject '98 is in ieder geval bereid tot een lange strijd totdat het vertrek van de voltallige STAK én RvC bewerkstelligd is. Jammer van de positieve sfeer die er heerste, maar men heeft zichzelf belachelijk en onmogelijk gemaakt. Op de barricades!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |