Ik post altijd lukraak filmpjes want ik heb er echt geen ballen verstand van wat wel en niet echt kan zijn en waar ik aan moet zien of ermee gekloot is of niet , dat hoor ik altijd vanzelf welquote:Op maandag 10 augustus 2009 16:35 schreef jogy het volgende:
[..]
Zou best kunnen hoor dat het filmpje dat summers gepost heeft niet helemaal jofel is qua waarheidsgehalte, daarom kan je ook gewoon zoeken met de term "chi energy research site:.edu" komen er best leuke resultaten naar voren hier en daar. En verder nog wel wat video's te vinden van een docu met mensen die een chi meester aan het filmen zijn waar ook gekke dingen naar voren komen. Blijft een boeiend onderwerp dat energiewerk. Zolang het serieus benaderd wordt natuurlijk.
Bijvoorbeeld:
En dat is precies wat jammer is.quote:Op maandag 10 augustus 2009 09:15 schreef _Led_ het volgende:
Het zou fijn zijn als er een manier was waarop we die energie konden meten
Graag gedaan, it never hurts to help !quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:48 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik post altijd lukraak filmpjes want ik heb er echt geen ballen verstand van wat wel en niet echt kan zijn en waar ik aan moet zien of ermee gekloot is of niet , dat hoor ik altijd vanzelf wel
omdat iedereen zo hulpvaardig is hier en snel de waarheid kwijt willen van hoe het echt zit![]()
Waarom ?quote:Het stimuleert mij iig om het te proberen want ik geloof wel dat je energieballen kan maken
Bollen zullen het makkelijkst zijn in de natuur. Regendruppels en bellen bijvoorbeeld. Tenzij jij vierkante bubbels kan blazenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:04 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Graag gedaan, it never hurts to help !
[..]
Waarom ?
Waarom geloof je specifiek in 'energie-ballen' ?
(Waarom niet een energie-kubus of -pyramide bijvoorbeeld ?)
Maar dan heb je het over een fysiek iets waar krachten op werken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:42 schreef jogy het volgende:
[..]
Bollen zullen het makkelijkst zijn in de natuur. Regendruppels en bellen bijvoorbeeld. Tenzij jij vierkante bubbels kan blazen.
Klopt maar een bolbliksem is dan wel weer hetgeen wat de conservatie van energie beter lijkt te beheersen dan normale bliksem en dat wil je met een energiebal ook bewerkstelligen lijkt me.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:44 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Maar dan heb je het over een fysiek iets waar krachten op werken.
Een bolbliksem zie je weer lang niet zo vaak als een gewone.
'k Voel de energie overal als ik ontspannen lig ergens, meestal in bed dus. Momenteel focus ik mij gewoon heel hard op die energie, waardoor ik hoop dat ik er op de een of andere manier controle over kan krijgen. Maargoed, met enkel 'focussen' kom je er ook niet altijd vermoed ik, dus vandaar dat ik niet zo goed weet wat ik er mee zou kunnen doen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:25 schreef bassos het volgende:
[..]
Vragen van posters die daadwerkelijk energie werk zijn gaan doen en ervaringsfeiten van een verduidelijking willen laten voorzien zijn van harte welkom om me daarnaar te bevragen.
Yup.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:45 schreef Susi het volgende:[..]'k Voel de energie overal als ik ontspannen <ben>
Heel hard focussen en ontspannen lijken elkaar te bijten.quote:Momenteel focus ik mij gewoon heel hard op die energie
Je hebt er al voor de volledige 100% controle over.quote:waardoor ik hoop dat ik er op de een of andere manier controle over kan krijgen.
Rustig oefenen, en doorgaan als je de muur van :"ECHT GEEN ZIN" tegenkomt.quote:Maargoed, met enkel 'focussen' kom je er ook niet altijd vermoed ik, dus vandaar dat ik niet zo goed weet wat ik er mee zou kunnen doen.
Heh, ok, 'plane-swapping galore' :quote:Mijn nicht heeft er wel volledige controle over
Energie geven en waarom:quote:zij 'geeft' mensen dus ook energie. Waarom wordt dat gedaan precies ? Is het om 'blijdschap' te geven of juist meer sturing te geven in de ontwikkeling van het spirituele proces ?
Tja, focussen is een fout woord misschien. Het neigt een beetje naar er op concentreren, kijken hoe ik het door mijn lijf voel stromenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:41 schreef bassos het volgende:
[..]
Heel hard focussen en ontspannen lijken elkaar te bijten.
Feel ze flowz.
(ofwel; 'why so serious ?')
Tja, ik wil misschien veelquote:[..]
Je hebt er al voor de volledige 100% controle over.
Het is het *Hoe* dat duister blijkt.
Niet het *Of*
Nuja, zie hierboven wat ik onder 'controle' dan beschouw. Het kunnen overdragen van energie, het 'sturen' zegmaar dusquote:[..]
Heh, ok, 'plane-swapping galore' :
Een individu heeft nooit de complete controle.
Dit is omdat we allemaal meer zijn dan alleen een individu.
Ah. Ik zit anders te denken, als in 'iedereen heeft een bepaalde mate aan energie en als iemand ziek is of zich geestelijk niet goed voelt, je hem energie kan geven zodat die persoon wat kan opknappen'quote:[..]
Energie geven en waarom:
Waarom niet ?
Ik heeft plenty.
Het universum beweegt door ons, activeer die beweging een beetje en voila; nog meer energie om te geven
fappenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 20:26 schreef CoolGuy het volgende:
je energiebanen vrij maken? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Veel input, waarvoor dank.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:15 schreef Susi het volgende:
Oeh, nee, daar heb ik niet echt bij stilgestaan. 't Was meer een verduidelijking van mijn gedachtengangen om tot die vragen in de post die jij eerst had beantwoord, te komenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:26 schreef bassos het volgende:
[..]
Veel input, waarvoor dank.
Te veel om op alles in te gaan.
Kies iets en dan zal ik daar iets over posten.
(je post springt van inhoud naar oppervlakte en terug, maar geen idee of jij dat ook beseft)
Vooral het 'gebruiken' van je energie ben ik benieuwd naar, waarom en hoe mensen dat nu doen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:15 schreef Susi het volgende:
Nuja, zie hierboven wat ik onder 'controle' dan beschouw. Het kunnen overdragen van energie, het 'sturen' zegmaar dus
[..]
Ah. Ik zit anders te denken, als in 'iedereen heeft een bepaalde mate aan energie en als iemand ziek is of zich geestelijk niet goed voelt, je hem energie kan geven zodat die persoon wat kan opknappen'Maar is het dan om de mens meer mee te laten gaan in de beweging ?
Je kan het leren.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:47 schreef Susi het volgende:[..]Vooral het 'gebruiken' van je energie ben ik benieuwd naar, waarom en hoe mensen dat nu doen.
Je antwoord roept vraagtekens bij mij opquote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:54 schreef bassos het volgende:
[..]
Je kan het leren.
Hell, ik zou je het eventueel kunnen leren.
Moeje de mods overtuigen dat ook sommige ogenschijnlijk pijnlijke posts nuttig zijn.
En ja, dat is nog steeds een verwijzing.
Ik ken je nog niet genoeg.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:01 schreef Susi het volgende:[..]Je antwoord roept vraagtekens bij mij op. En tja, wat is pijnlijk ? Zit net een topic over in de brand gestoken katjes te lezen, dat hoef ik dus niet te zien iig. PM het desnoods.
Wilde je dat doen via internet ? Is dat mogelijk ?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:10 schreef bassos het volgende:
[..]
Ik ken je nog niet genoeg.
Wees blij.
Ik openbaar wat ik vindt.
Dat is wat bedoelt werd met dreigement;
Wil je daadwerkelijk dat ik jou bekijk ?
We zien wel of dit ook gebanned wordt.
Wat ik wilde doen heb ik gedaan en is gebeurd.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:14 schreef Susi het volgende:[..]Wilde je dat doen via internet ?
Ja en ja.quote:Is dat mogelijk ?
Weten bestaat niet.quote:Verder, nou zo momenteel als je het zo brengt, zeg ik nee. Ik wil eerst alles zelf weten qua energie/gidsen e.d.
Wat heb je gedaan danquote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:18 schreef bassos het volgende:
[..]
Wat ik wilde doen heb ik gedaan en is gebeurd.
Wat ik nu doe is iets anders.
Je lijkt lief, dus hierbij een "free pass".quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:23 schreef Susi het volgende:[..]Wat heb je gedaan dan ?
Het is niet je eigen energie die je in zo'n geval gebruikt - dan zou het teveel gaan lijken op zo'n situatie die je wel eens hebt, van die mensen die al je energie uit je wegzuigen zodat je afgepeigerd en leeg thuis komt.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:47 schreef Susi het volgende:
[..]
Vooral het 'gebruiken' van je energie ben ik benieuwd naar, waarom en hoe mensen dat nu doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |