abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 augustus 2009 @ 17:48:49 #51
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_71766148
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:35 schreef jogy het volgende:

[..]

Zou best kunnen hoor dat het filmpje dat summers gepost heeft niet helemaal jofel is qua waarheidsgehalte, daarom kan je ook gewoon zoeken met de term "chi energy research site:.edu" komen er best leuke resultaten naar voren hier en daar. En verder nog wel wat video's te vinden van een docu met mensen die een chi meester aan het filmen zijn waar ook gekke dingen naar voren komen. Blijft een boeiend onderwerp dat energiewerk. Zolang het serieus benaderd wordt natuurlijk.

Bijvoorbeeld:
Ik post altijd lukraak filmpjes want ik heb er echt geen ballen verstand van wat wel en niet echt kan zijn en waar ik aan moet zien of ermee gekloot is of niet , dat hoor ik altijd vanzelf wel
omdat iedereen zo hulpvaardig is hier en snel de waarheid kwijt willen van hoe het echt zit

Het stimuleert mij iig om het te proberen want ik geloof wel dat je energieballen kan maken en gebruik kan maken van energieen die overal om ons heen is en in onszelf zit .
Weet ik veel waar iemand toe in staat is die bijv al 10 jaar mediteert en hoe het er
dan uit zou moeten zien .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_71766187
Het is in ieder geval erg leuk om te zien dat iemand die al 10 jaar mediteerd heel erg goed schijnt te zijn in Premiere en After Effects
pi_71772384
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 09:15 schreef _Led_ het volgende:
Het zou fijn zijn als er een manier was waarop we die energie konden meten
En dat is precies wat jammer is.

We zijn met elkaar een werkelijkheid aan het verkennen waarvan we weten dat we hem/haar/het niet kunnen kennen.

Er zijn geen feiten en er is geen kennis.

Er is ervaring.

Meten van wat we niet kunnen begrijpen zodat we het kunnen beschrijven is nuttig als je practische doelen nastreeft.

Dus wiskunde weet dat ze onvolledig is.
Natuurkunde gebruikt het gewoon om practische voorspellingen te doen.
Mensen die dingen bouwen gebruiken natuurkunde, omdat het practisch is.

Dat je energie kan voelen is een ervaringsfeit.
Dat staat veel vaster dan :"kan ik het meten" argumenten.

Posters die daadwerkelijk hebben gedaan wat ik adviseerde hebben nu zelf ook een ervaringsfeit dat je energie kan voelen in je gehele lichaam.

De point van het zo rustig brengen is dat jij en je lichaam tijd nodig hebben om je aan te kunnen passen.
Dat gaat niet zomaar.

Al het bovenstaande is bedoelt als algemene input.

Vragen van posters die daadwerkelijk energie werk zijn gaan doen en ervaringsfeiten van een verduidelijking willen laten voorzien zijn van harte welkom om me daarnaar te bevragen.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:04:29 #54
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71782717
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 17:48 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik post altijd lukraak filmpjes want ik heb er echt geen ballen verstand van wat wel en niet echt kan zijn en waar ik aan moet zien of ermee gekloot is of niet , dat hoor ik altijd vanzelf wel
omdat iedereen zo hulpvaardig is hier en snel de waarheid kwijt willen van hoe het echt zit
Graag gedaan, it never hurts to help !
quote:
Het stimuleert mij iig om het te proberen want ik geloof wel dat je energieballen kan maken
Waarom ?
Waarom geloof je specifiek in 'energie-ballen' ?
(Waarom niet een energie-kubus of -pyramide bijvoorbeeld ?)
zzz
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:42:37 #55
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71783508
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:04 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Graag gedaan, it never hurts to help !
[..]

Waarom ?
Waarom geloof je specifiek in 'energie-ballen' ?
(Waarom niet een energie-kubus of -pyramide bijvoorbeeld ?)
Bollen zullen het makkelijkst zijn in de natuur. Regendruppels en bellen bijvoorbeeld. Tenzij jij vierkante bubbels kan blazen .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:44:56 #56
31101 _Led_
pi_71783556
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:42 schreef jogy het volgende:

[..]

Bollen zullen het makkelijkst zijn in de natuur. Regendruppels en bellen bijvoorbeeld. Tenzij jij vierkante bubbels kan blazen .
Maar dan heb je het over een fysiek iets waar krachten op werken.
Een bolbliksem zie je weer lang niet zo vaak als een gewone.
zzz
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:47:10 #57
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71783618
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:44 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Maar dan heb je het over een fysiek iets waar krachten op werken.
Een bolbliksem zie je weer lang niet zo vaak als een gewone.
Klopt maar een bolbliksem is dan wel weer hetgeen wat de conservatie van energie beter lijkt te beheersen dan normale bliksem en dat wil je met een energiebal ook bewerkstelligen lijkt me.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:45:19 #58
202348 Susi
Temple of Love
pi_71786748
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:25 schreef bassos het volgende:

[..]
Vragen van posters die daadwerkelijk energie werk zijn gaan doen en ervaringsfeiten van een verduidelijking willen laten voorzien zijn van harte welkom om me daarnaar te bevragen.
'k Voel de energie overal als ik ontspannen lig ergens, meestal in bed dus. Momenteel focus ik mij gewoon heel hard op die energie, waardoor ik hoop dat ik er op de een of andere manier controle over kan krijgen. Maargoed, met enkel 'focussen' kom je er ook niet altijd vermoed ik, dus vandaar dat ik niet zo goed weet wat ik er mee zou kunnen doen.
Mijn nicht heeft er wel volledige controle over, en zij 'geeft' mensen dus ook energie. Waarom wordt dat gedaan precies ? Is het om 'blijdschap' te geven of juist meer sturing te geven in de ontwikkeling van het spirituele proces ?
pi_71824293
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:45 schreef Susi het volgende:[..]'k Voel de energie overal als ik ontspannen <ben>
Yup.
Ontspannen betekent zoveel als daadwerkelijk voelen.
quote:
Momenteel focus ik mij gewoon heel hard op die energie
Heel hard focussen en ontspannen lijken elkaar te bijten.

Feel ze flowz.
(ofwel; 'why so serious ?')
quote:
waardoor ik hoop dat ik er op de een of andere manier controle over kan krijgen.
Je hebt er al voor de volledige 100% controle over.
Het is het *Hoe* dat duister blijkt.
Niet het *Of*
quote:
Maargoed, met enkel 'focussen' kom je er ook niet altijd vermoed ik, dus vandaar dat ik niet zo goed weet wat ik er mee zou kunnen doen.
Rustig oefenen, en doorgaan als je de muur van :"ECHT GEEN ZIN" tegenkomt.
Dan doorgaan verandert je.
quote:
Mijn nicht heeft er wel volledige controle over
Heh, ok, 'plane-swapping galore' :
Een individu heeft nooit de complete controle.
Dit is omdat we allemaal meer zijn dan alleen een individu.
quote:
zij 'geeft' mensen dus ook energie. Waarom wordt dat gedaan precies ? Is het om 'blijdschap' te geven of juist meer sturing te geven in de ontwikkeling van het spirituele proces ?
Energie geven en waarom:

Waarom niet ?
Ik heeft plenty.
Het universum beweegt door ons, activeer die beweging een beetje en voila; nog meer energie om te geven.

Magisch-technisch is het ook gewoon mogelijk om energie op te wekken, dan op te bergen en die opgeborgen energie later terughalen.
(gebeurt van nature ook, met het omzetten in vet en terugverbranden als suikers)
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:15:29 #60
202348 Susi
Temple of Love
pi_71830426
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:41 schreef bassos het volgende:
[..]

Heel hard focussen en ontspannen lijken elkaar te bijten.

Feel ze flowz.
(ofwel; 'why so serious ?')
Tja, focussen is een fout woord misschien. Het neigt een beetje naar er op concentreren, kijken hoe ik het door mijn lijf voel stromen .
quote:
[..]

Je hebt er al voor de volledige 100% controle over.
Het is het *Hoe* dat duister blijkt.
Niet het *Of*
Tja, ik wil misschien veel Zelf zie ik controle namelijk als ik 'het kan sturen' en af en toe probeer ik het ook te voelen als ik iets aan het doen ben, dat beschouw ik ook als 'controleren' p[/quote]
quote:
[..]

Heh, ok, 'plane-swapping galore' :
Een individu heeft nooit de complete controle.
Dit is omdat we allemaal meer zijn dan alleen een individu.
Nuja, zie hierboven wat ik onder 'controle' dan beschouw. Het kunnen overdragen van energie, het 'sturen' zegmaar dus
quote:
[..]

Energie geven en waarom:

Waarom niet ?
Ik heeft plenty.
Het universum beweegt door ons, activeer die beweging een beetje en voila; nog meer energie om te geven
Ah. Ik zit anders te denken, als in 'iedereen heeft een bepaalde mate aan energie en als iemand ziek is of zich geestelijk niet goed voelt, je hem energie kan geven zodat die persoon wat kan opknappen' Maar is het dan om de mens meer mee te laten gaan in de beweging ?

Bedankt voor je input
pi_71830488
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:26 schreef CoolGuy het volgende:
je energiebanen vrij maken? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
fappen
pi_71830824
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:15 schreef Susi het volgende:
Veel input, waarvoor dank.

Te veel om op alles in te gaan.

Kies iets en dan zal ik daar iets over posten.
(je post springt van inhoud naar oppervlakte en terug, maar geen idee of jij dat ook beseft)
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:45:24 #63
202348 Susi
Temple of Love
pi_71831604
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:26 schreef bassos het volgende:

[..]

Veel input, waarvoor dank.

Te veel om op alles in te gaan.

Kies iets en dan zal ik daar iets over posten.
(je post springt van inhoud naar oppervlakte en terug, maar geen idee of jij dat ook beseft)
Oeh, nee, daar heb ik niet echt bij stilgestaan. 't Was meer een verduidelijking van mijn gedachtengangen om tot die vragen in de post die jij eerst had beantwoord, te komen

Even kijken hoor.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:47:00 #64
202348 Susi
Temple of Love
pi_71831666
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:15 schreef Susi het volgende:

Nuja, zie hierboven wat ik onder 'controle' dan beschouw. Het kunnen overdragen van energie, het 'sturen' zegmaar dus
[..]

Ah. Ik zit anders te denken, als in 'iedereen heeft een bepaalde mate aan energie en als iemand ziek is of zich geestelijk niet goed voelt, je hem energie kan geven zodat die persoon wat kan opknappen' Maar is het dan om de mens meer mee te laten gaan in de beweging ?
Vooral het 'gebruiken' van je energie ben ik benieuwd naar, waarom en hoe mensen dat nu doen.
pi_71832006
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:47 schreef Susi het volgende:[..]Vooral het 'gebruiken' van je energie ben ik benieuwd naar, waarom en hoe mensen dat nu doen.
Je kan het leren.

Hell, ik zou je het eventueel kunnen leren.

Moeje de mods overtuigen dat ook sommige ogenschijnlijk pijnlijke posts nuttig zijn.

En ja, dat is nog steeds een verwijzing.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 22:01:42 #66
202348 Susi
Temple of Love
pi_71832308
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:54 schreef bassos het volgende:

[..]

Je kan het leren.

Hell, ik zou je het eventueel kunnen leren.

Moeje de mods overtuigen dat ook sommige ogenschijnlijk pijnlijke posts nuttig zijn.

En ja, dat is nog steeds een verwijzing.
Je antwoord roept vraagtekens bij mij op . En tja, wat is pijnlijk ? Zit net een topic over in de brand gestoken katjes te lezen, dat hoef ik dus niet te zien iig. PM het desnoods.
pi_71832646
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:01 schreef Susi het volgende:[..]Je antwoord roept vraagtekens bij mij op . En tja, wat is pijnlijk ? Zit net een topic over in de brand gestoken katjes te lezen, dat hoef ik dus niet te zien iig. PM het desnoods.
Ik ken je nog niet genoeg.

Wees blij.

Ik openbaar wat ik vindt.

Dat is wat bedoelt werd met dreigement;
Wil je daadwerkelijk dat ik jou bekijk ?

We zien wel of dit ook gebanned wordt.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 22:14:12 #68
202348 Susi
Temple of Love
pi_71832733
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:10 schreef bassos het volgende:

[..]

Ik ken je nog niet genoeg.

Wees blij.

Ik openbaar wat ik vindt.

Dat is wat bedoelt werd met dreigement;
Wil je daadwerkelijk dat ik jou bekijk ?

We zien wel of dit ook gebanned wordt.
Wilde je dat doen via internet ? Is dat mogelijk ?

Verder, nou zo momenteel als je het zo brengt, zeg ik nee. Ik wil eerst alles zelf weten qua energie/gidsen e.d.
pi_71832850
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:14 schreef Susi het volgende:[..]Wilde je dat doen via internet ?
Wat ik wilde doen heb ik gedaan en is gebeurd.
Wat ik nu doe is iets anders.
quote:
Is dat mogelijk ?
Ja en ja.
quote:
Verder, nou zo momenteel als je het zo brengt, zeg ik nee. Ik wil eerst alles zelf weten qua energie/gidsen e.d.
Weten bestaat niet.
Er bestaat wel :"Voelen"
Verfijn je gevoel.
done.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 22:23:15 #70
202348 Susi
Temple of Love
pi_71833050
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:18 schreef bassos het volgende:

[..]

Wat ik wilde doen heb ik gedaan en is gebeurd.
Wat ik nu doe is iets anders.
Wat heb je gedaan dan

Verder: Working on it.
pi_71833790
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:23 schreef Susi het volgende:[..]Wat heb je gedaan dan ?
Je lijkt lief, dus hierbij een "free pass".
  donderdag 13 augustus 2009 @ 09:34:23 #72
31101 _Led_
pi_71841011
bassos, kan jij ook zo'n gave energiebal maken ?
zzz
pi_71843391
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:47 schreef Susi het volgende:

[..]

Vooral het 'gebruiken' van je energie ben ik benieuwd naar, waarom en hoe mensen dat nu doen.
Het is niet je eigen energie die je in zo'n geval gebruikt - dan zou het teveel gaan lijken op zo'n situatie die je wel eens hebt, van die mensen die al je energie uit je wegzuigen zodat je afgepeigerd en leeg thuis komt.
Toevallig zat ik gisteren iets te lezen over een universele bron van energie waar je op zo'n moment uit kunt putten, bijvoorbeeld om iemand op te peppen, of reiki te bedrijven o.i.d.
Hoe je je moet openstellen voor die universele energiebron weet ik niet zo goed, soms lukt het me spontaan, wat in ieder geval helpt is jezelf even opzij zetten (je ego) en je één voelen met alles.
Pak een willekeurig boek over spiritualiteit en er zal vast wel een oefening in staan om jezelf in verbinding te stellen met die energie.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 16:09:57 #74
261336 drbrik
zo hel wie un brik
pi_71851296
Het valt me op dat de term "tenaga dalam" (Indisch voor innerlijke kracht) nog niet naar voren gekomen is hier. Hier hou ik me zelf wel een stuk meer mee bezig maar ik ben ook nog heel erg op ontdekkingstocht! Maar er schijnen nogal wat dingen mee mogelijk te zijn veel plezier met googlen.
Why do hockey-players wear numbers on their shirts? Cause sometimes they can't match the dental records with the bodies
  donderdag 13 augustus 2009 @ 17:10:19 #75
31101 _Led_
pi_71852973
bassos, als jij o zo goed bent met al je energie-frutsels, doe 's wat leuks bij mij ?
Sla me eens knockout met je energie, betover me, roep eens een vloek over me uit of iets anders grappigs ?

edit:Niet doen

[ Bericht 15% gewijzigd door jogy op 13-08-2009 22:49:20 ]
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')