Jep dus dan zit je 6 weken te wachten (en als advies geven ze, stuur hem nog eens inquote:Op zondag 3 januari 2010 22:08 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dat inderdaad.... En het stomste is dat medewerkers binnen die 6 tot 8 weken ook niet mogen zeggen dat het binnen is.. Als de tijd overschreden is dan pas gaan zij zeggen dat ze hem zien...
Normaal gesproken is hij het waard vind ikquote:Op maandag 4 januari 2010 07:37 schreef donald_dick het volgende:
Wie heeft de Eslevier Belasting cdrom van 2010 al? en hoe vind hij hem, oftewel, is het de 55 euro waard?
Ik denk alleen niet dat je die ¤ 139,- gaat blijven zien. Ten opzichte van 2008 zijn er wel een aantal percentages veranderd waardoor je niet alles met 5% kunt aanpassen.quote:Op maandag 4 januari 2010 00:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zojuist maar ff progje gedowneden ingevuld met alle gegevens en geschatte jaaropgave [2008 + 5%]
Op basis van die gegevens 139 euro terugNu nog ff wachten op de jaaropgave dan ff aanpassen en hopla de deur uit
Chronische ziektenkostenaftrek is wel vervallen en dat is![]()
Mijn maandelijkse teruggave was daarom al lager dit jaar![]()
enfin nu ff kijken wat ik kan shoppen voor 139 euro![]()
![]()
Het is niet de loonheffingskorting maar de ingehouden loonheffing die je kunt terugvragen.quote:Op maandag 4 januari 2010 09:23 schreef Christiaan het volgende:
Ik studeer sinds september dit jaar. Ik heb een baantje met loonheffingskorting en huur een kamer in Amsterdam. Ik krijg stufi en heb een OV. Mijn inkomen was dit jaar zo'n 4000 euro over het jaar heen. Kan ik, behalve de loonheffingskorting daarvan, nog meer aftrekposten aanvoeren of geld terugkrijgen?
Je kan toch zo'n beetje alles wat betrekking heeft op jouw situatie vinden in de aangifteprogramma en dat veranderd dan ook nauwelijks over de jaren.quote:Op maandag 4 januari 2010 07:37 schreef donald_dick het volgende:
Wie heeft de Eslevier Belasting cdrom van 2010 al? en hoe vind hij hem, oftewel, is het de 55 euro waard?
misschien handig om eerst te wachten tot je jaaropgave aanwezig is?quote:Op maandag 4 januari 2010 08:22 schreef tinny het volgende:
en hij staat op de reguliere plek nu:
http://www.belastingdiens(...)teprogramma2009.html
jetz geht los!! (of voor luie lutzers wachten tot 1 maart de vooraf ingevulde tot uw beschikking komt)
Klinkt alsof je er de komende maanden erg druk mee gaat zijn?quote:Op maandag 4 januari 2010 08:22 schreef tinny het volgende:
jetz geht los!!
nou ja druk meestal download ik het vul ik het in een soort 3-traps raket inquote:Op maandag 4 januari 2010 13:50 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Klinkt alsof je er de komende maanden erg druk mee gaat zijn?
Voor 99% geldt: invullen, verzenden en dan 5 maanden lang iedere week de vraag posten op Fok! "wanneer kan ik mijn geld verwachten?"
Ik denk alleen dat ik het rustig krijg dit jaar, nu de Belastingdienst de nogal ingewikkelde studiekostenaftrekberekening in hun programma heeft opgenomen.quote:Op maandag 4 januari 2010 15:03 schreef tinny het volgende:
[..]
nou ja druk meestal download ik het vul ik het in een soort 3-traps raket in
- ondertussen vraagje stellen aan DJ en M@W
- en daarna inderdaad 700 keer posten/zeuren dat je nog niks hebt gehad..
ik hou daar wel van... beetje terugkerend ritueel!
10 bucks says na'ah! Er komen toch wel vragen (al is het maar omdat het "onduidelijk" is welke optie je moet aanvinkenquote:Op maandag 4 januari 2010 16:31 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik denk alleen dat ik het rustig krijg dit jaar, nu de Belastingdienst de nogal ingewikkelde studiekostenaftrekberekening in hun programma heeft opgenomen.
Hoe 'standaard' is je aangifte?quote:Op maandag 4 januari 2010 07:37 schreef donald_dick het volgende:
Nee, je OV-jaarkaart wordt niet gezien als vergoeding. Alleen prestatiebeurs (dus 12 x ¤ ..... wat je per maand krijgt).quote:Op maandag 4 januari 2010 17:41 schreef berto125 het volgende:
Nou DJ, dan heb ik er nog 1 voor je:
Ik heb een nullening bij de ibgroep, zodat ik recht heb op een ov-studentenkaart. Verder geen recht op prestatiebeurs, niets. Wordt je ov-recht als studiefinanciering gezien en dus in geld gewaardeerd?
(Dit ivm aftrek studiekosten en ontvangen studiefinanciering)
Dank!
Nb: bij de belastingtelefoon weten ze het zelf ook niet, ze hebben me geadviseerd contact op te nemen met de inspecteur van het belastingkantoor in mijn regio.
Dat dusquote:Op maandag 4 januari 2010 18:45 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
Nee, je OV-jaarkaart wordt niet gezien als vergoeding. Alleen prestatiebeurs (dus 12 x ¤ ..... wat je per maand krijgt).
Kan alsnog verwarrend zijnquote:Op maandag 4 januari 2010 18:45 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
Nee, je OV-jaarkaart wordt niet gezien als vergoeding. Alleen prestatiebeurs (dus 12 x ¤ ..... wat je per maand krijgt).
quote:Op maandag 4 januari 2010 20:08 schreef sanger het volgende:
Heb hem net ook maar effe binnegehaald en geinstalleerdNu is het grote wachten op alle opgaven
Alles ingevuld, maar ik wacht tot 1 maart. Geen zin om risico te lopen dat ik iets aangegeven heb, terwijl de belastingdienst iets anders heeft gekregen van de instanties.quote:Vanaf 1 maart 2010 kunt u weer gebruikmaken van de vooraf ingevulde aangifte. Dit is een service waarbij wij alvast zo veel mogelijk gegevens invullen in uw digitale aangifte.
De gegevens, zoals uw loon en de WOZ-waarde van uw huis, gaan over 2009. Deze gegevens krijgen wij van andere instanties, zoals uw werkgever, uitkeringsinstantie of gemeente. Met deze service willen wij het u zo makkelijk mogelijk maken om aangifte te doen.
http://www.belastingdiens(...)09-09.html#P112_8255
je moet sowieso ander aangifte biljet hebben. en daarbij staat toelichting van omrekenen en alle andere info die je nodig hebt.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:50 schreef Stuart het volgende:
Mijn inkomen komt voor 100% uit London (U.K.) dus ik krijg betaald in Britse Ponden. Moet ik mijn inkomen dan aangeven in GBP of in EUR
Let wel, ik ben nog altijd ingezetene van Nederland dus zal ook daar aangifte moeten doen
Uiteraard geef ik mijn bruto inkomen op maar geef ik ook op hoeveel belasting ik heb betaald? Moet ik ook het deel NI (National Insurance) daarbij optellen of is dat een apart verhaal wat niet onder de IB hoort
Welk biljet moet ik hebben danquote:Op maandag 4 januari 2010 22:07 schreef Nizno het volgende:
[..]
je moet sowieso ander aangifte biljet hebben. en daarbij staat toelichting van omrekenen en alle andere info die je nodig hebt.
welk biljet kun je beter 0800 0543 voor bellen.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:11 schreef Stuart het volgende:
[..]
Welk biljet moet ik hebben danVoor de belasting woonde ik namelijk ik Nederland maar werk(te) ik in Engeland. Is dat niet een reden omdat het 'standaard' programma te gebruiken
Ik zou begrijpen dat het anders zou zijn als ik voor de belasting niet meer in Nederland woonachtig zou zijn
Heb je het over je bruto jaarsalaris of over je netto jaarsalaris. Dat je bruto jaarsalaris gelijk is gebleven bij 1500 EUR minder loonheffing kan goed, de werkgever doet dan wel iets fout maar die 1500 EUR heb je dan wel meer netto ontvangen. Is het netto gelijk gebleven dan kan je brutosalaris niet hetzelfde zijn gebleven.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:42 schreef Innisdemon het volgende:
net even een voorlopige berekening gedaan aan de hand van de cumulatieven op de salarisstrook van december. Als ik het goed heb gedaan, zou ik 1500euro moeten betalen. Vreemde zaak. Mijn jaarsalaris is exact gelijk gebleven, maar mijn werkgever heeft veel minder (ja toevallig die 1500) minder aan voorheffing afgedragen.
Herkent iemand dit?
Ik heb het over bruto, en hoe je het ook wendt of keert, het is exact gelijk geblevenquote:Op maandag 4 januari 2010 23:52 schreef Fokski het volgende:
[..]
Heb je het over je bruto jaarsalaris of over je netto jaarsalaris. Dat je bruto jaarsalaris gelijk is gebleven bij 1500 EUR minder loonheffing kan goed, de werkgever doet dan wel iets fout maar die 1500 EUR heb je dan wel meer netto ontvangen. Is het netto gelijk gebleven dan kan je brutosalaris niet hetzelfde zijn gebleven.
Dit is niet volledig. Ondernemers die aangifte IB doen, hebben een aparte inlogcode/wachtwoord en gebruiken geen DigID.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:57 schreef Eppie_NL het volgende:
....
Let op!
Om de elektronische aangifte 2009 te ondertekenen, heb je een DigiD-inlogcode nodig. .....
De eerste die het ook zouden moeten merken zijn je collega'squote:Op maandag 4 januari 2010 23:42 schreef Innisdemon het volgende:
net even een voorlopige berekening gedaan aan de hand van de cumulatieven op de salarisstrook van december. Als ik het goed heb gedaan, zou ik 1500euro moeten betalen. Vreemde zaak. Mijn jaarsalaris is exact gelijk gebleven, maar mijn werkgever heeft veel minder (ja toevallig die 1500) minder aan voorheffing afgedragen.
Herkent iemand dit?
Ik had niet voor niks een verse OP gemaakt. De OP die hier staat is een kopie van die van 2008 waarin nog een paar foutjes stonden.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:31 schreef JumpingJacky het volgende:
Uit de OP:
[..]
Dit is niet volledig. Ondernemers die aangifte IB doen, hebben een aparte inlogcode/wachtwoord en gebruiken geen DigID.
Sorry, was op zoek naar spijkers
en als TS nu de OP uit wiki heeft aangepast... Wil jij die dan even controleren?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:01 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik had niet voor niks een verse OP gemaakt. De OP die hier staat is een kopie van die van 2008 waarin nog een paar foutjes stonden.
Kun je zelf ook: hier staat ie.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:10 schreef Nizno het volgende:
[..]
en als TS nu de OP uit wiki heeft aangepast... Wil jij die dan even controleren?
Nog een lama.quote:
Ik weet heus wel dat de OP van MAW beter is. Ik heb zijn OP op Fok!wiki alleen aangevuld (quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:10 schreef Nizno het volgende:
[..]
en als TS nu de OP uit wiki heeft aangepast... Wil jij die dan even controleren?
Omzet is geen grondslag voor de berekening van de inkomstenbelasting.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:08 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Als iemand zelfstandig ondernemer is en onder een bepaald bedrag omzet, kan hij dan aanspraak maken op een volledige algemene heffingskorting of iets dergelijks? Iemand legde me dit zojuist uit maar ik zou daar als leek iets meer van willen weten. Hij zei dat het dan noodzakelijk is om mij (ik ben in loondienst) als fiscaal partner op te geven (we wonen op hetzelfde adres).
Dit zou gaan om 2000 euro per jaar, eventueel met terugwerkende kracht?
Fijn dat je zo snel reageertquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:12 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Omzet is geen grondslag voor de berekening van de inkomstenbelasting.
Maar stel dat er een fiscale winst uit onderneming over blijft van ¤ 2.000,- per jaar en er verder geen posten zijn. Dan gebruikt hij een deel van de algemene heffingskorting zelf.
Als hij het restant van de algemene heffingskorting ook wil ontvangen, heeft ie een fiscaal partner nodig die minimaal het bedrag aan belasting betaald, dat ie aan heffingskorting mist.
Allereerst: we hebben het in de IB altijd over bruto (dus voor belasting) en niet netto.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:15 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Fijn dat je zo snel reageert![]()
Ik heb de eerste alinea 3x doorgelezen maar mijn kwartje valt even niet. Het laatste is sowieso het geval want ik ben in loondienst en heb in 2009 een bruto-inkomen gehad van ongeveer 30.000 euro schat ik. Dus ik heb sowieso 2000 euro afgedragen.
Maar dat eerste stuk wat je schrijft... stel dat er onder de streep - dus inkomen minus kosten - een bedrag van 2000 netto zou overblijven, dan kan hij dus ook nog eens 2000 euro terugvragen?
Ter aanvulling; het deel van de algemene heffingskorting die hij niet kan gebruiken schuift hij dan door naar de fiscale partner. De fisscale partner gebruikt dan niet alleen zijn eigen algemene heffingskorting maar ook het resterende deel van de partner.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:23 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Allereerst: we hebben het in de IB altijd over bruto (dus voor belasting) en niet netto.
Je moet even twee dingen apart houden: de aangifte van jou en de aangifte van je (fiscaal) partner.
Ieder heeft z'n eigen aangifte. Op basis van de individuele inkomens bepaal je de te betalen belasting.
Stel dat je partner een belastbaar inkomen heeft van ¤ 2.000,- dan betaalt hij daar (afgerond) ¤ 660,- belasting over. Hiervan mag nog de algemene heffingskorting worden afgetrokken maar nooit verder dan nul. Er resteert dan nog een deel van de algemene heffingskorting van (afgerond) ¤ 1.340,-.
Aangezien jij een belastbaar inkomen hebt van ¤ 30.000,- en dus voldoende belasting betaalt, kan je bij de keuze van fiscaal partnerschap, kan je partner het resterende deel van de algemene heffingskorting ook nog ontvangen.
Kies je niet voor fiscaal partnerschap, dan krijgt ie een aanslag van nihil en geen ¤ 1.340,- terug.
Nee, de algemene heffingskorting wordt niet doorgeschoven. Die blijft gewoon bij degene die er anders geen recht op zou hebben.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Ter aanvulling; het deel van de algemene heffingskorting die hij niet kan gebruiken schuift hij dan door naar de fiscale partner. De fisscale partner gebruikt dan niet alleen zijn eigen algemene heffingskorting maar ook het resterende deel van de partner.
Ging me meer om de beeldvorming. Maar eigenlijk heb jij gelijk jaquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:38 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Nee, de algemene heffingskorting wordt niet doorgeschoven. Die blijft gewoon bij degene die er anders geen recht op zou hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |