Ja, die kans is aanwezig. Je krijgt dan in 2010 al een voorlopige aanslag voor 2010, gevolgd door een (voorlopige en definitieve) afrekening op basis van je aangifte in 2011.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 16:16 schreef Ori het volgende:
'De belastingdienst beoordeelt aan de hand van de aangifte ook of je al belasting en premie moet betalen over 2010. In dat geval kun je een voorlopige aanslag 2010 ontvangen.'
Hoe werkt dat precies? Betekent dat dat je misschien ook al in 2010 zelf over 2010 moet gaan betalen of terug ontvangen? Of volgt er gewoon in 2011 nog een voorlopige aanslag?
Kiek moar uut: sie stoat overal te flits'n tegenwoordig.quote:
Tuurlijk mag je aangifte doen. Je hebt alleen nog niet alle gegevens. Dus gaat wel moeilijk worden om een volledige aangifte in te dienen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:47 schreef Nizno het volgende:
Ik heb mijn laatste loonstrook van 2009 nog niet?
Mag ik dan wel al aangifte doen?
Dus jij denkt dat ik beter kan wachten tot ik mijn laatste loonstrook heb?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:53 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je aangifte doen. Je hebt alleen nog niet alle gegevens. Dus gaat wel moeilijk worden om een volledige aangifte in te dienen.
... of je jaaropgave.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:11 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat ik beter kan wachten tot ik mijn laatste loonstrook heb?
Niet op basis van het minder werken.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:17 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ik ben in de loop van 2009 minder gaan werken. Eerst 36 uur (fulltime) en daarna 24 uur.
Is de kans dan aanwezig dat ik dit jaar, in tegenstelling tot voorgaande jaren, wel geld kan terugkrijgen?
Loonheffing wordt ook naar rato ingehouden.quote:Of gaat dat allemaal naar rato en komt mijn belasting dan weer op 0 uit?
Je kunt de kosten minus de vergoeding opgeven als studiekosten. Als dit meer is dan de drempel heb je een aftrekpost in je aangifte.quote:Ik ben gaan studeren. Een deel van het collegegeld heb ik teruggekregen via een subsidieregeling voor Tegemoetkoming Leraren. Een deel ook niet. Kan ik dat van mijn belasting aftrekken?
Okee dank jequote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:20 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Niet op basis van het minder werken.
[..]
Loonheffing wordt ook naar rato ingehouden.
[..]
Je kunt de kosten minus de vergoeding opgeven als studiekosten. Als dit meer is dan de drempel heb je een aftrekpost in je aangifte.
Nee, als je geen eigen woning hebt, zul je daar verder niets van merken.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:21 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Okee dank jehet maakt dan dus niet uit dat ik geen eigen huis heb?
waarschijnlijk vergelijk ik appels en peren maar mijn kennis is zeer beperkt![]()
Ja, de kosten zijn gemaakt in 2009. Dus ook opvoeren in 2009.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:26 schreef exode het volgende:
Ok een vraag namens mijn schoonvader:
Mijn schoonmoeder ligt sinds 9 december 2009 in het ziekenhuis. Dat gaat zeker ook nog wel 2 weken duren (wsl langer). Ik las dat mijn schoonvader de reiskosten af kan trekken van zijn inkomen. (hij voldoet aan de 10 km eis). Maar dit pas na 4 weken.
2 vragen:
- Die 4 weken grens wordt pas in 2010 gepasseerd, kan hij er wel wat mee in 2009?
Alle reisdagen.quote:- Mag je alle reisdagen aftrekken of pas vanaf die 4 weken. (stel ze ligt 5 weken in het ziekenhuis, mag hij dan 5 weken of 1 week reiskosten opvoeren?)
quote:Alvast bedankt voor jullie deskundige antwoord
Dank je wel!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 19:31 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ja, de kosten zijn gemaakt in 2009. Dus ook opvoeren in 2009.
[..]
Alle reisdagen.
[..]
Aftrekposten -> Studiekosten en andere scholingsuitgaven.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:54 schreef Bombshell het volgende:
Hoe zat het nou precies met studieschuld waar kon dat precies worden opgevoerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |