Daarom zei ik ook in principe. Je kunt het niet een op een vergelijken, maar in principe is Nederland een bedrijf. Je hebt een directie, een RvC, Nationale Rekeningen, etc...quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:22 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Een land is veel meer dan een bedrijf, ik ken immers geen bedrijven met een eigen leger, onderwijssysteem en dergelijke. En de meeste mensen in Nederland hebben ook nooit hoeven solliciteren naar een Nederlandse nationaliteit.
Ik heb indertijd de discussies niet zo gevolgd, want ik was met andere zaken bezig. Maar ik werd dit weekend aardig bijgepraat: de WRR heeft in de jaren 80 een paar keer gerapporteerd over de problemen aangaande immigratie. Die rapporten zijn in de la verdwenen. Zoals onder de premiers van Agt en Lubbers. Boegbeelden van (s)links beleid, immers.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 10:27 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Wat is het toch goed dat er een partij als de PVV is, die dit soort zaken als enige aan durft te kaarten! Als die partij dit niet had gedaan, leefden we met z'n allen nog steeds in de linksche waan dat immigratie "nodig" was en "onmisbaar voor de toekomst". Niets is echter minder waar: het is alleen "nodig" om de achterban van de PvdA in stand te houden.
Vet van mij: aantonen dat je waarschijnlijk gelijk hebt? Dat moet dan wel een ijzersterk bewijs zijn, waar misschien niemand van terug heeft.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 13:19 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Neehoor. Het CPB-rapport staat hier centraal.
Maar tegenover elke slechte berekening van linksche users die pogen om het rapport te ontkrachten, stel ik een veel betere berekening die aantoont dat de kosten in werkelijkheid anno 2009 waarschijnlijk nog veel hoger zijn dan het rapport suggereert.
[..]
I know for a fact dat de PVV erg blij met mij is.
Wat is daar verkeerd aan?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 14:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Wilders is gek.
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_deeppockets&task=contShow&id=2405&Itemid=14
Hij maakt er een punt van dat op financiële jaarverslagen " In the name of Allah" staat.˛
Hollanders kunnen over het algemeen niet wel denken, dat wordt met deze opmerking ondersteund.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:00 schreef Halcon het volgende:
Het kost veel en levert niets op. Eindelijk eens becijferd wat elke weldenkende Hollander allang wist.
Nee, het gaat hier om de waarheid en die moet je gewoon willen weten.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:08 schreef Muzz_ het volgende:
'Niet westers' kan variëren van veel opleverende Iraniers en Chinezen
Tot over het algemeen steuntrekkende Marokkanen en Somaliers
Maar als ze daar nog dieper in gaan onderzoeken begint wel aardig gestapo-achtig te worden
Dus omdat we een beschaafd land zijn, is het OK dat iedere immigrant 43.000 kost en niets oplevert behalve irritatie. Nou dan maar niet beschaafdquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 20:14 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
We zijn een beschaafd westers land, geen bedrijf.
euhm, als ik naar de cijfers van het CBS kijk hebben we in ons landje een niet-westers allochtone beroepsbevolking (15 tot 65 jaar) van 742.000 mensen, en daarvan zijn er 67.000 werkeloos .. dus dat allemaal luie uitvreters is schromelijke overdrevenquote:Op zondag 2 augustus 2009 10:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, het gaat hier om de waarheid en die moet je gewoon willen weten.
Het zou allemaal niet zo'n drama zijn, als het niet zo in het oog zou springen. So what, als we maar een klein beetje overlast van immigranten hadden en als die ons maar ¤2.000 ofzo zouden kosten? Dan was het allemaal geen punt geweest, dan zou de Nederlandse burger daar heus niet zo'n probleem van maken.quote:Op zondag 2 augustus 2009 10:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, het gaat hier om de waarheid en die moet je gewoon willen weten.
Het is niet zo dat iemand die werkt per definitie geen geld kost. Jij hebt er volgens mij echt heel weinig van begrepen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 11:43 schreef moussie het volgende:
[..]
euhm, als ik naar de cijfers van het CBS kijk hebben we in ons landje een niet-westers allochtone beroepsbevolking (15 tot 65 jaar) van 742.000 mensen, en daarvan zijn er 67.000 werkeloos .. dus dat allemaal luie uitvreters is schromelijke overdreven
Laat haar maar. Echt, het heeft geen zin.quote:Op zondag 2 augustus 2009 11:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is niet zo dat iemand die werkt per definitie geen geld kost. Jij hebt er volgens mij echt heel weinig van begrepen.
Kan je lezen? Ik heb het nergens over geld, ik heb het erover dat er van die grote groep maar 67.000 werkeloos zijn, dus het zijn geen luie uitvreters, meer dan 90% werktquote:Op zondag 2 augustus 2009 11:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is niet zo dat iemand die werkt per definitie geen geld kost. Jij hebt er volgens mij echt heel weinig van begrepen.
Dit topic gaat wel over geld. Je krijgt nog een kans om inhoudelijk te reageren. Kom op, je kunt het.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Kan je lezen? Ik heb het nergens over geld, ik heb het erover dat er van die grote groep maar 67.000 werkeloos zijn, dus het zijn geen luie uitvreters, meer dan 90% werkt
Ik ga de hoop zo opgeven. Tegen de naiviteit en domheid van Moussie is niets te beginnen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 11:52 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Laat haar maar. Echt, het heeft geen zin.
Ja, en dat is dus eigenlijk offtopic gereutel, want dit topic gaat over geld. 67.000 werkelozen zegt helemaal niks in dit verband. Niet over de luiheid van niet-westerse immigranten en nog minder over het geld dat die lui de samenleving kosten.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Kan je lezen? Ik heb het nergens over geld, ik heb het erover dat er van die grote groep maar 67.000 werkeloos zijn, dus het zijn geen luie uitvreters, meer dan 90% werkt
Dat staat nergens, dus die algemene trend speelt zich waarschijnlijk vooral in je hoofd af. Kwestie van te lange tenen, vermoed ik.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:09 schreef Hukkie het volgende:
De algemene trend van dit topic is toch wel dat alle allochtonen en immigranten uitvreters zijn.
Klopt, en dat wisten we allang. Maar het is niet relevant.quote:Dat blijkt dus niet zo te zijn.
Ze vervullen veelal de laagst betaalde baantjes, klopt, als hun het niet deden zou een ander het moeten doen en die zou de samenleving even veel geld kosten als diegenen die het nu doet .. of hoef je daar ineens niet meer toe te leggen, op de een of andere magische manier?quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:06 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Ja, en dat is dus eigenlijk offtopic gereutel, want dit topic gaat over geld. 67.000 werkelozen zegt helemaal niks in dit verband. Niet over de luiheid van niet-westerse immigranten en nog minder over het geld dat die lui de samenleving kosten.
Kan allemaal wel wezen, maar dit doet helemaal niets af aan het feit dat de gemiddelde immigrant de Nederlandse samenleving tenminste ¤43.000 kost en dat we als samenleving dus veel beter af waren geweest zijn als we die lui niet toe hadden gelaten.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:11 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze vervullen veelal de laagst betaalde baantjes, klopt, als hun het niet deden zou een ander het moeten doen en die zou de samenleving even veel geld kosten als diegenen die het nu doet .. of hoef je daar ineens niet meer toe te leggen, op de een of andere magische manier?
Een uitspraak van jou.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:11 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Dat staat nergens, dus die algemene trend speelt zich waarschijnlijk vooral in je hoofd af. Kwestie van te lange tenen, vermoed ik.
[..]
Klopt, en dat wisten we allang. Maar het is niet relevant.
Dus blijkbaar vind je zelf ook dat je gewoon lulverhalen ophangt.quote:¤43.000 per immigrant, dat is nog erger dan in ik mijn meest duistere nachtmerries had kunnen dromen. Uiteraard wist de intelligente, oplettende Nederlander allang dat dat hele allochtonenzooitje één grote kosetnpost is die verhaald wordt op de Nederlandse samenleving.
Nee. En ik heb ook geen idee hoe je in godsnaam uit die quote die conclusie kunt trekken.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:19 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Een uitspraak van jou.
[..]
Dus blijkbaar vind je zelf ook dat je gewoon lulverhalen ophangt.
Dus waar het eigenlijk om gaat is dat je wel beseft dat wij dit geld hoe dan ook kwijt zouden zijn, aan een laagbetaalde met een andere huidskleur en achtergrond, het gaat puur om immigrantje pesten.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:14 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Kan allemaal wel wezen, maar dit doet helemaal niets af aan het feit dat de gemiddelde immigrant de Nederlandse samenleving tenminste ¤43.000 kost en dat we als samenleving dus veel beter af waren geweest zijn als we die lui niet toe hadden gelaten.
Het kwartje wil echt niet bij je vallen, heh?
Kijk, daar ga je weer, al je onhebbelijkheden in één zin samengevat.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Dus waar het eigenlijk om gaat is dat je wel beseft dat wij dit geld hoe dan ook kwijt zouden zijn, aan een laagbetaalde met een andere huidskleur en achtergrond, het gaat puur om immigrantje pesten.
Dat zijn veelal westerse allochtonen met een goede opleidingquote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:32 schreef buachaille het volgende:
Aan de andere kant zullen er ook genoeg immigrantien zijn die zichzelf wel dubbel en dwars terug verdienen, er moet nogal wat uitschot tussen zitten wat ons tonnen kost. Bijvoorbeeld mohammed b. waarbij de schade die hij heeft veroorzaakt niet alleen in geld uit te drukken valt.
aah, je stelt dus gewoon dat als alle immigranten weg waren alle Nederlanders werk zouden hebben, daar zit wel iets in .. maar ja, op dit moment werken er wel 675.000 niet-westerse allochtonen en hebben we maar 199.000 werkloze autochtonen .. wie vult die overgebleven 476.000 baantjes?quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:51 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Kijk, daar ga je weer, al je onhebbelijkheden in één zin samengevat.
Nergens zeg ik dat ik "besef dat wij dit geld hoe dan ook kwijt zouden zijn". Dat maak jij er weer helemaal zelf van, waarschijnlijk omdat *ahem* boekhouden niet je sterkste kant is.
Maar ik zal het je nog één keer stapsgewijs proberen uit te leggen, in de hoop dat er nu toch tenminste een stuivertje bij je wil vallen:
1) Ja, we hebben in Nederland ook autochtone uitvreters. Laten we even aannemen dat die de maatschappij vast ook geld kosten, om jou even tegemoet te komen.
2) Die autochtone paupers blijven geld kosten, of je hen nu een uitkering geeft of te werk stelt in één of ander zinloos baantje. In het laatste geval kosten ze iets minder, maar echt veel uitmaken doet dat niet.
3) Vervolgens laat je een paar miljoen niet-westerse immigranten dit land binnen, bovenop de paupers die we al hadden. Dat zijn dus gewoon extra paupers, die extra geld kosten.
4) In dit topic gaat het over die extra kosten, die niet-westerse immigranten met zich meebrengen. Die extra kosten zijn dus volledig het gevolg van het binnenlaten van niet-westerse immigranten.
5) Dat een niet-westerse immigrant misschien een pauperbaantje heeft, dat anders door een autochtone pauper zou worden vervuld, is totaal niet van belang. Nu heeft die autochtone pauper een uitkering, omdat zijn baantje is ingepikt door een "buitenlander". En dus kost deze autochtone pauper de samenleving een hoop geld. Maar dat kostte hij sowieso toch al, hadden we hierboven bij 2) al vastgesteld, dus per saldo maakt dat geen reet uit.
6) Omdat de kosten van de autochtone pauper per saldo voor het plaatje geen ruk uitmaken, heeft het dus ook geen zin om constant met argumenten aan te komen die verband houden met het feit dat autochtone paupers ook geld kosten. Dus stop daar dan ook mee. Het gaat hier alleen om de extra kosten die niet-westerse immigranten met zich meebrengen en die onafhankelijk zijn van de kosten van autochtone paupers.
Ik hoop dat je het nu een klein beetje snapt. Zoniet dan geef ik het bij deze gewoon op en zal ik je voortaan maar gewoon negeren.
Neehoor, dat stel ik helemaal niet.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:32 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, je stelt dus gewoon dat als alle immigranten weg waren alle Nederlanders werk zouden hebben, daar zit wel iets in ..
quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:35 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Neehoor, dat stel ik helemaal niet.
Ik geef het op.![]()
en wat is dit dan?quote:Nu heeft die autochtone pauper een uitkering, omdat zijn baantje is ingepikt door een "buitenlander".
Je rukt één klein zinnetje uit de context van een verhaal van 20 regels, en beweert vervolgens dat dat de kern van dat verhaal is, terwijl dat helemaal niet zo is. Dan heb je er echt maar bitter weinig, of eigenlijk moet ik zeggen niets, van begrepen.quote:
Relatief gezien is het aantal allochtone uitvreters twee keer zo hoog als het aantal autochtone uitvreters en dan hebben we het nog niet eens over alle andere kosten van de multikul.quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:09 schreef Hukkie het volgende:
De algemene trend van dit topic is toch wel dat alle allochtonen en immigranten uitvreters zijn. Dat blijkt dus niet zo te zijn.
Hmm, 70 duizend allochtonen die een uitkering trekken op een totaal van 5 miljoen uitkeringsgrechtigden.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Relatief gezien is het aantal allochtone uitvreters twee keer zo hoog als het aantal autochtone uitvreters en dan hebben we het nog niet eens over alle andere kosten van de multikul.
Lees en huiver: http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)002/2002-1034-wm.htmquote:Op zondag 2 augustus 2009 13:56 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Hmm, 70 duizend allochtonen die een uitkering trekken op een totaal van 5 miljoen uitkeringsgrechtigden.
Beetje afhankelijk van wat je uitvreters noemt natuurlijk.
What the fuck.quote:Een ander punt dat Roodenburg aanhaalt, is de moeilijk vervulbare banen. Doordat allochtonen deze banen aannemen, wordt het werkloze Nederlanders makkelijker gemaakt om thuis te blijven zitten, waardoor de kosten voor de staat verder oplopen.
tuurlijk .. vooral ook omdat ik je en passant even duidelijk heb gemaakt dat die allochtonen echt wel nodig zijn, iemand moet die bijna 500.000 banen toch vullen, zoveel werklozen hebben we namelijk nietquote:Op zondag 2 augustus 2009 13:48 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Je rukt één klein zinnetje uit de context van een verhaal van 20 regels, en beweert vervolgens dat dat de kern van dat verhaal is, terwijl dat helemaal niet zo is. Dan heb je er echt maar bitter weinig, of eigenlijk moet ik zeggen niets, van begrepen.
Maar goed, ik heb het al opgegeven, dus het zal me verder jeuken ook.
Dan moet je misschien eens solliciteren op een ander soort baantjes of leren om een brief te maken zonder spelfouten.quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:01 schreef Appelknaller het volgende:
Maar dat kan ook komen door discriminatie op de arbeidsmarkt, als je al 100 keer een brief hebt geschreven maar nergens wordt uitgenodigd dan zou ik ook zoiets hebben van: bekijk het maar.
Neehoor, dat heb je me en passant niet duidelijk gemaakt. Want dat is namelijk niet zo.quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:01 schreef moussie het volgende:
[..]
tuurlijk .. vooral ook omdat ik je en passant even duidelijk heb gemaakt dat die allochtonen echt wel nodig zijn, iemand moet die bijna 500.000 banen toch vullen, zoveel werklozen hebben we namelijk niet
Kansrijke immigranten zijn broodnodig in Nederland. Kansloze, overlastveroorzakende, niet-opgeleide en vaak ongeletterde immigranten heeft Nederland al veel te veel en het kost Nederland veel te veel. Dat soort lieden zou je eigenlijk gewoon terug moeten sturen naar het land van herkomst.quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:01 schreef moussie het volgende:
[..]
tuurlijk .. vooral ook omdat ik je en passant even duidelijk heb gemaakt dat die allochtonen echt wel nodig zijn, iemand moet die bijna 500.000 banen toch vullen, zoveel werklozen hebben we namelijk niet
Kun je niet lezen ofzo?quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:11 schreef moussie het volgende:
en wat dacht je dat er zou gebeuren als ze idd van de een op de andere dag verdwenen zijn .. bijna 500.000 banen die niet gevuld kunnen worden .. dat heeft natuurlijk totaal geen invloed op de economie of zo?
Waar staat dat iemand hen van de ene op de andere dag zou willen laten verdwijnen? De kansrijken met fatsoenlijke banen, die de samenleving geld opleveren, mogen sowieso blijven.quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:11 schreef moussie het volgende:
en wat dacht je dat er zou gebeuren als ze idd van de een op de andere dag verdwenen zijn ..
Ik heb niet echt last van discriminatie op de arbeidsmarktquote:Op zondag 2 augustus 2009 14:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan moet je misschien eens solliciteren op een ander soort baantjes of leren om een brief te maken zonder spelfouten.
Ik stel een simpele vraag .. geen gezwam in de ruimte over kennismigranten etc maar de huidige situatie .. als de werkende niet-westers allochtone beroepsbevolking er vandaag mee zou kappen, wie vult die baantjes dan, zoveel werklozen hebben wij niet, en wat gebeurt er met de economie als die banen niet gevuld kunnen worden?quote:
Wat mekker je dan?quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:16 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
Ik heb niet echt last van discriminatie op de arbeidsmarkt
Niet alles is uit te leggen met simpele vragen en simpele antwoorden. Ik weet dat je een redelijk simpele insteek hebt, maar sommige zaken liggen net iets complexer dan voor jou te begrijpen is.quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:16 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik stel een simpele vraag .. geen gezwam in de ruimte over kennismigranten etc maar de huidige situatie .. als de werkende niet-westers allochtone beroepsbevolking er vandaag mee zou kappen, wie vult die baantjes dan, zoveel werklozen hebben wij niet, en wat gebeurt er met de economie als die banen niet gevuld kunnen worden?
ooh, dus pa mag blijven maar vrouwlief en zoon moeten weg, zoiets?quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:14 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Waar staat dat iemand hen van de ene op de andere dag zou willen laten verdwijnen? De kansrijken met fatsoenlijke banen, die de samenleving geld opleveren, mogen sowieso blijven.
Als het papierprikbaantje van pa economisch gezien niet rendabel is tegenover de uitkeringen van vrouw en zoon, dan mag w.m.b. de hele familie wegwezen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:20 schreef moussie het volgende:
[..]
ooh, dus pa mag blijven maar vrouwlief en zoon moeten weg, zoiets?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |