abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juli 2009 @ 13:02:20 #1
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71456079
vorige deel gaf wel een mooie splitsing in wel of niet

Dus discussier hier verder over waarom wel of waarom je niet gevaccineerd wil worden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 30 juli 2009 @ 13:04:44 #2
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71456138
Is er een overzichtje van argumentaties van de mensen voor en tegen eigenlijk?
The truth was in here.
pi_71456264
Kijk eens in BNW zou ik zeggen
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 30 juli 2009 @ 13:10:37 #4
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_71456295
Ja, ik ga de prik halen. Waarom: Omdat ik een schijthekel heb aan al die gestoorden met achtervolgingswaanzin die plots menen medisch expert te zijn maar waarvan de helft nog niet eens begrijpt dat tamiflu GEEN vaccin is maar slechts een virus remmer.
En omdat we dankzij het vaccinatie programma al jaren verlost zijn van polio, dyfterie, typhus en pokken en er juist NIET keihard aan doodgaan en ge-mindcotrolled worden.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  donderdag 30 juli 2009 @ 13:13:09 #5
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_71456365
Ja, niet zozeer voor mezelf maar meer voor anderen aangezien ik in de gezondheidszorg werk
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_71456422
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:13 schreef Enfermera het volgende:
Ja, niet zozeer voor mezelf maar meer voor anderen aangezien ik in de gezondheidszorg werk
Mr. Prolapse 2009
pi_71456486
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:10 schreef DoctorB het volgende:
Ja, ik ga de prik halen. Waarom: Omdat ik een schijthekel heb aan al die gestoorden met achtervolgingswaanzin die plots menen medisch expert te zijn maar waarvan de helft nog niet eens begrijpt dat tamiflu GEEN vaccin is maar slechts een virus remmer.
En omdat we dankzij het vaccinatie programma al jaren verlost zijn van polio, dyfterie, typhus en pokken en er juist NIET keihard aan doodgaan en ge-mindcotrolled worden.
Ja, en om dezelfde redenen.
pi_71456673
Ik heb er geen haast mee in elk geval.
Wacht eerst af hoe de meesten die een vaccinatie hebben gehad erop reageren, aangezien dit vaccin vrij kort wordt getest. En ik heb al 20 jaar geen griepje gehad (gebruik geen griepprik).
pi_71456790
Ja, na een tijdje wel.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_71456796
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:04 schreef Bastard het volgende:
Is er een overzichtje van argumentaties van de mensen voor en tegen eigenlijk?
is een beetje lastig, als je het eerste topic doorleest zijn de meeste mensen er nog niet uit,
en hebben nog niet écht JA of NEE gezegd, de meesten willen eerst de testresultaten afwachten.

Wat mij trouwens erg verstandig lijkt.

Ik heb een duidelijk NEE en mijn uitleg staat in het vorige topic Vaccinatie - Ga jij je prik halen?
pi_71456872
We leven in Nederland hier gaan geen mensen door aan de griep.
pi_71456990
ik haal hem wel fff
pi_71456991
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:31 schreef Pakspul het volgende:
We leven in Nederland hier gaan geen mensen door aan de griep.
Oh nee?
quote:
Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 250 tot 2.000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood
Mr. Prolapse 2009
pi_71457318
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:36 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Oh nee?
[..]
en in 2012 vergaat de wereld, allemaal schattingen van mensen. En als die ergens slecht in zijn is het wel inschattingen maken.
  donderdag 30 juli 2009 @ 13:46:42 #15
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71457348
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:45 schreef Pakspul het volgende:

[..]

en in 2012 vergaat de wereld, allemaal schattingen van mensen. En als die ergens slecht in zijn is het wel inschattingen maken.
Is dat jouw redenatie? Een drogredenatie
:-)
pi_71457378
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:45 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Die aantallen zijn geen schattingen, 2012 is echter een speculatie. Wel degelijk een verschil dus.
Mr. Prolapse 2009
pi_71457587
ach, óf ik krijg de prik, óf de griep zelf.. ik zie het wel verschijnen
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
  donderdag 30 juli 2009 @ 13:59:45 #18
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_71457761
Nee, want op www.verontrustemoeders.nl staat dat het heel gevaarlijk is
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_71458074
Ik ga natuurlijk voor de vaccinatie
Mensen die geen drol van immunologie weten en zeggen dat het vaccin gevaarlijk is
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:06:49 #20
208890 June.
Seriously?
pi_71461636
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:59 schreef ElizabethR het volgende:
En vervolgens als mensen bij bosjes neervallen als eerste in de rij staan voor de prik
Shine bright like a diamond.
  † In Memoriam † donderdag 30 juli 2009 @ 16:53:08 #21
128220 Peter6000
pi_71462840
Ja, want ik heb een teringhekel aan keelpijn, zeker in combinatie met een lichte verkoudheid.
Griep wil ik niet eens aan denken.

En als zo`n prikje die kans verkleint, zie ik niet zo`n reden dit niet te nemen.

Ik hoop trouwens wel dat die figuren die principieel, of vanuit ingewikkelde virologische redenen de prik niet wensen te nemen wel thuis blijven als ze griepverschijnselen krijgen.
Je hebt ook nog van die figuren die vinden dat ziek zijn voor aanstellers is, en altijd maar doorgaan, met als gevolg dat ze zowel fysiek (griepoverdracht) als mentaal (slecht humeur/ geestelijk geweld) hun omgeving negatief beïnvloeden.
Maar dat is een andere discussie.
  Moderator donderdag 30 juli 2009 @ 17:03:53 #22
249559 crew  Lavenderr
pi_71463211
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:53 schreef Peter6000 het volgende:
Ja, want ik heb een teringhekel aan keelpijn, zeker in combinatie met een lichte verkoudheid.

En als zo`n prikje die kans verkleint, zie ik niet zo`n reden dit niet te nemen.

Ik hoop trouwens wel dat die figuren die principieel, of vanuit ingewikkelde virologische redenen de prik niet wensen te nemen wel thuis blijven als ze griepverschijnselen krijgen.
Je hebt ook nog van die figuren die vinden dat ziek zijn voor aanstellers is, en altijd maar doorgaan, met als gevolg dat ze zowel fysiek (griepoverdracht) als mentaal (slecht humeur/ geestelijk geweld) hun omgeving negatief beïnvloeden.
Nou nee, dat past hier prima toch?
'De negatieve gevolgen voor de omgeving door het niet nemen van de vaccinatie'
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:06:28 #23
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_71463306
Ja, zodra ik 'm kan halen haal ik 'm.
Waarom: Waarom niet? Het is een kleine moeite en het kan een hoop ellende besparen.
pi_71468098
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:53 schreef Peter6000 het volgende:

Is juist een hele goeie vraag.
Ja, je moet thuis natuurlijk wel even overleggen en het eens worden als je de prik niet neemt,
en ja je moet thuisblijven zorgen dat je andere mensen niet kan besmetten, wat eigenlijk voor
een gewone griep ook geldt, maar voor deze griep wel wat zwaarder telt denk ik.

En ja je moet zorgen dat je op de één of andere manier je boodschappen binnen krijgt
zonder dat je naar buiten hoeft of iemand binnen te laten.
(denk aan familie die boodschappen voor je doet, aanbelt tassen voor je deur neerzet
en weer weg gaat, bonnetje erbij, zodat je weet elk bedrag je even moet overmaken)

en ja ik ben ook bereid om dit voor een ander te doen als hij/zij er voor kiest de prik niet te halen
en ziek wordt.
pi_71492526
Waarom zou je de prik niet halen? Als je weet dat je de griep hebt en je haalt de prik niet dan loop je toch lang ziek rond..?
pi_71492559
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:54 schreef Gitaarmat het volgende:
Waarom zou je de prik niet halen? Als je weet dat je de griep hebt en je haalt de prik niet dan loop je toch lang ziek rond..?
Het vaccin is preventief, als je al besmet bent dan heeft het dus geen zin.
Mr. Prolapse 2009
pi_71492675
Oh, zo. Ben net nieuw in dit deel van het forum. Ik dacht laat ik ook maar eens wat informatie opdoen.
pi_71492722
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:59 schreef Gitaarmat het volgende:
Oh, zo. Ben net nieuw in dit deel van het forum. Ik dacht laat ik ook maar eens wat informatie opdoen.
Heel goed ook Geen vraag is "dom" wat dat betreft
Mr. Prolapse 2009
pi_71492846
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:54 schreef Gitaarmat het volgende:
omdat ik geen ongeteste zooi in mijn lichaam wil, en het middel is misschien wel erger dan de kwaal.
een griepje overleef ik vast wel, zoniet, jammer dan, maar dan ga ik liever gewoon snel dood dan
dat ik bijverschijnselen krijg misschien zelfs wel jaren later.

denk maar aan de Des moeders, softenonbaby's etc. etc.

voor de mensen die bijvoorbeeld niet weten wat een softenonbaby is

http://www.lenntech.com/schadelijke-stoffen/thalidomide.htm

Thalidomide (C13H10N2O4) is in Duitsland ontwikkel in 1953. Het werd in de jaren 1950 in meer dan 50 landen verkocht als geneesmiddel, onder merknamen als Softenen en Contergan. Thalidomide diende als slaapmiddel, en als middel tegen ochtenmisselijkheid. Toen was men echter nog niet op de hoogte van de nadelige effecten van de stof. Het was wel op dieren getest, maar de juiste tests waren niet gedaan of waren verkeerd uitgevoerd.

Na een aantal jaren bleek dat thalidomide teratogeen is en dus geboorteafwijkingen veroorzaakt. Baby's kregen focomelie, wat betekent dat ledematen onderontwikkeld zijn, of zelfs geheel ontbreken. De nadelige effecten traden vooral op wanneer de moeder het middel tussen de derde en negende week van de zwangerschap innam.

Wereldwijd zijn wel 15.000 zogeheten softenonbaby’s geboren, met name in het begin van de jaren 1960. Daarvan haalden 8000 de eerste verjaardag niet. Ongeveer 12.000 van de baby's hadden zichtbaar onderontwikkelde of ontbrekende ledematen. Het is onbekend of deze personen de afwijkingen door kunnen geven aan hun kinderen.

Read more: http://www.lenntech.com/s(...)de.htm#ixzz0MqUp2PUR

niet dat ik zwanger ben... maar ik ziek het liever zelf uit.

eh.... dit is mijn reden om de prik NIET te halen, ik weet niet welke redenen andere mensen hebben
hier die de prik NIET gaan halen, over het algemeen lees ik wel reactie's van mensen die de prik
toch maar ''effe'' gaan halen.....
pi_71492889
Ja, haal er iets bij wat totaal niets met dit vaccin te maken heeft....
Mr. Prolapse 2009
pi_71492926
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:07 schreef Dragorius het volgende:
Ja, haal er iets bij wat totaal niets met dit vaccin te maken heeft....
nee ik haal aan dat het middel nog niet eens getest is...
pi_71492998
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:09 schreef FANN het volgende:

[..]

nee ik haal aan dat het middel nog niet eens getest is...
Er zijn op dit moment in heel veel landen tests aan de gang, volgende week begint het ook in Nederland.
Daarom heeft het niks met dit vaccin te maken.
Mr. Prolapse 2009
pi_71493067
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:12 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Er zijn op dit moment in heel veel landen tests aan de gang, volgende week begint het ook in Nederland.
Daarom heeft het niks met dit vaccin te maken.
prima ik ga niet in discussie met mensen die het wél of niet willen doen, ik gaf alléén MIJN reden
op om het niet te doen.

that's all, ik raad het niemand aan en ik raad het ook niemand af...
pi_71493111
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:14 schreef FANN het volgende:

[..]

prima ik ga niet in discussie met mensen die het wél of niet willen doen, ik gaf alléén MIJN reden
op om het niet te doen.

that's all, ik raad het niemand aan en ik raad het ook niemand af...
Maar met zulke artikelen zet je mensen te erg aan het twijfelen en gaan ze straks geloven dat het iets ongetests is. Dat is toch niet correct?
Mr. Prolapse 2009
pi_71493217
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:15 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Maar met zulke artikelen zet je mensen te erg aan het twijfelen en gaan ze straks geloven dat het iets ongetests is. Dat is toch niet correct?
er werd toch gevraagd naar de reden waarom je het niet nou doen?
dus daar gaf ik antwoord op bovendien vind ik het helemaal niet zo slecht als mensen
eerst even nadenken wat ze gaan slikken of laten inspuiten, ik neem aan dat iedereen wel
voor zich zelf kan denken/beslissen.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:21:48 #36
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_71493297
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:59 schreef ElizabethR het volgende:
Die Comic Sans MS font geeft het net dat extra beetje proffesionele uitstraling, vinden jullie ook niet?
pi_71493332
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:21 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Die Comic Sans MS font geeft het net dat extra beetje proffesionele uitstraling, vinden jullie ook niet?
pi_71493343
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:19 schreef FANN het volgende:

[..]

er werd toch gevraagd naar de reden waarom je het niet nou doen?
dus daar gaf ik antwoord op bovendien vind ik het helemaal niet zo slecht als mensen
eerst even nadenken wat ze gaan slikken of laten inspuiten, ik neem aan dat iedereen wel
voor zich zelf kan denken/beslissen.
Vooral als mensen uitkomen bij Verontruste Moeders bijvoorbeeld
Zelf nadenken ok, maar dan wel met correcte info.
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:25:38 #39
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71493428
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:22 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ja maar, het is zo veel cooler om in complottheorrieën te denken. En jezelf Koning één oog te kunnen noemen!
pi_71493448
Softenon en lange termijneffecten zijn echt van die jeuktermen, van mensen hebben die de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

tvprik, heb de vorige helaas gemist
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_71493479
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:22 schreef Dragorius het volgende:

[..]

mijn info was correct, het was namelijk één van de redenen waarom ik mij niet laat inenten,
of gaan we nu hier een discussie houden dat er nooit softenonbaby's hebben bestaan

Het lijkt wel of jij iedereen wil aanraden om die prik te gaan halen, ik zeg al een paar keer
dat iedereen het voor zich zelf moet uitmaken, ik gaf alleen antwoord op een vraag.

Of mijn beslissing correct is om de prik NIET te halen merk ik vanzelf wel en jij ook want
dan zal ik hier wel niet meer posten als ik dood ben gegaan aan de griep
pi_71493547
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:27 schreef FANN het volgende:

[..]

mijn info was correct, het was namelijk één van de redenen waarom ik mij niet laat inenten,
of gaan we nu hier een discussie houden dat er nooit softenonbaby's hebben bestaan

Het lijkt wel of jij iedereen wil aanraden om die prik te gaan halen, ik zeg al een paar keer
dat iedereen het voor zich zelf moet uitmaken, ik gaf alleen antwoord op een vraag.

Of mijn beslissing correct is om de prik NIET te halen merk ik vanzelf wel en jij ook want
De griep krijgen is niet synoniem aan dood gaan Sterker nog, gelukkig valt het aantal stergevallen relatief nog mee.

Maar die discussie is er niet, want dat is helaas waargebeurd maar staat volledig los van dit vaccin. Je gaat toch ook niet een nieuw model auto invoeren en dan van een ander merk zeggen dat de uitlaat daar wat van gaat hangen?
Mr. Prolapse 2009
pi_71493630
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:29 schreef Dragorius het volgende:

[..]

De griep krijgen is niet synoniem aan dood gaan Sterker nog, gelukkig valt het aantal stergevallen relatief nog mee.

Maar die discussie is er niet, want dat is helaas waargebeurd maar staat volledig los van dit vaccin. Je gaat toch ook niet een nieuw model auto invoeren en dan van een ander merk zeggen dat de uitlaat daar wat van gaat hangen?
ja... nu dwalen we wel héél erg af...

Ik geef hier verder de ruimte aan mensen die hun reden wil opgeven om de prik wel of niet te halen..

van auto's heb ik sowieso geen verstand, dus ik heb mijn reden gegeven, en nu mogen jullie
je reden geven om het wel of niet te halen.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:35:32 #44
208890 June.
Seriously?
pi_71493714
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:27 schreef FANN het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, aangezien je praat over 'ongeteste zooi'. Dat klopt dus niet, want het wordt wel degelijk eerst getest. Dat je je niet wil laten inenten moet je natuurlijk helemaal zelf weten; maar die reden klopt gewoon niet.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:36:31 #45
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71493742
FANN, niet beledigend bedoeld. Maar het is ook duidelijk dat je weinig kaas hebt gegeten van een vaccin
pi_71493773
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:35 schreef June. het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, aangezien je praat over 'ongeteste zooi'. Dat klopt dus niet, want het wordt wel degelijk eerst getest. Dat je je niet wil laten inenten moet je natuurlijk helemaal zelf weten; maar die reden klopt gewoon niet.
ow, dan weer je meer dan ik, heb jij al testresultaten gezien dan?

die wil ik ook wel zien, heb je een linkje?
pi_71493806
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:36 schreef Dartanion het volgende:
FANN, niet beledigend bedoeld. Maar het is ook duidelijk dat je weinig kaas hebt gegeten van een vaccin
en voor mensen zoals ik is dit forum dan ook een welkome bron van informatie....
pi_71493828
Natuurlijk mag je zelf weten of je die prik haalt of niet, je mag zelfs helemaal zelf bedenken op welke redenen je dit doet. Maar Dragorius probeert te voorkomen dat je met een onjuiste redenatie andere mensen bangmaakt waardoor ze op verkeerde gronden hun beslissing maken.

Je bent bang voor de langetermijn effecten en geeft als voorbeeld de softenontragedie.
Ten eerste, dat was begin jaren 60. De medische technologie is nu zoveel verder, dat is als zeggen dat een elektrische motor onveilig is omdat stoommotoren kunnen ontploffen.

Ten tweede, voor welke langetermijn effecten ben je dan precies bang? Het gaat om (uit mijn hoofd) 5cc vloeistof die je ingespoten krijgt. De adjuvanten zijn al zovaak besproken dat ik het over hun veiligheid niet meer hoef te hebben denk ik en het verzwakte virus werkt op de natuurlijke manier op je immuunsysteem in: je immuunsysteem herkent het, onthoudt hoe het eruit ziet en valt gelijkende stoffen aan (het echte virus).

Ten derde, een vaccin is iets compleet anders dan een chemische stof als softenon.

Ten vierde, de lange termijneffecten weet je pas 100% zeker over een goede 100 jaar, als die persoon allang en breed overleden is en zich al dan niet gezond heeft voortgeplant.
Dat betekent níet dat je geen goed onderbouwde schatting van de veiligheid kan maken, gebaseerd op al bekende vaccinaties en werkingen van stoffen.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:40:16 #49
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71493845
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:37 schreef FANN het volgende:

[..]

Worden mensen gevaccineerd in Nederland?

Nee, de test resultaten zijn namelijk nog niet binnen!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:44:53 #50
208890 June.
Seriously?
pi_71493951
quote:

[..]

Ze moeten nog beginnen met testen..
quote:
Proefpersonen nodig voor griepvaccin
AMSTERDAM - Producenten van het vaccin tegen de Mexicaanse griep zijn op zoek naar honderden proefpersonen in Nederland.

De Zwitserse medicijnfabrikant Novartis, een van de twee leveranciers van de 34 miljoen vaccins die Nederland heeft besteld, start komende maand met het testen van de inentingen op mensen, schrijft het AD dinsdag.

Het onderzoek naar de werking van het vaccin bij mensen is nodig om toestemming te krijgen voor het gebruik van de inentingen.

De resultaten laten ongeveer zes weken op zich wachten. In diverse landen lopen al onderzoeken, maar elke fabrikant moet een eigen test laten doen om het vaccin te kunnen gebruiken.

Weinig risico
Hoewel voorlopig nog niet duidelijk is in hoeverre de prik bescherming biedt tegen het griepvirus en ook eventuele bijwerkingen nog onbekend zijn, lopen vrijwilligers weinig risico, zegt viroloog Ab Osterhaus in de krant. "Groot voordeel is dat je letterlijk vooraan in de rij staat."
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:46:30 #51
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71493988
quote:

Nee, maar er wordt wel eerst getest voordat het op de markt zal worden gebracht. Dus tegen de tijd dat jij het hebt, is er getest.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71493989
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:39 schreef Cerbie het volgende:
Natuurlijk mag je zelf weten of je die prik haalt of niet, je mag zelfs helemaal zelf bedenken op welke redenen je dit doet. Maar Dragorius probeert te voorkomen dat je met een onjuiste redenatie andere mensen bangmaakt waardoor ze op verkeerde gronden hun beslissing maken.

Ja dan mag ik mijn redenen om het niet te doen dus niet opgeven, omdat ik misschien andere mensen bang maak?

oké dan zeg ik niks meer, lees ik alléén jullie commentaren, maar ik heb nog niemand gezien die zijn
reden heeft gegeven om het niet te doen.

Ik maakte geen vergelijking met een softenonbaby en dit virus, ik heb alléén maar gezegd dat ik
vind dat er te weinig duidelijk is over het middel waar ze een paar dagen geleden nog
proefkonijnen voor zochten om het te testen,

dus als ik mensen bang maak, dat is niet mijn bedoeling, als iemand die prik wil gaan halen moet
hij/zij dat zéker doen.

oké nu mogen de anderen hun mening geven als ze de prik NIET willen halen.
pi_71494010
quote:

[..]

Het vaccin an sich is er al wel, er moet alleen wat in gewijzigd worden zodat het effectief is voor het nieuwe H1N1. Het is dus al op bijwerkingen getest. Nu moet er uiteraard nog op effectiviteit getest worden (vanwege het nieuwe virus), maar het wordt ook nog eens opnieuw op bijwerkingen getest. Google maar eens op 'focetria'.
quote:
Het vaccin dat wordt ingezet is genaamd Focetria. Dit vaccin is de afgelopen jaren ontwikkeld voor een grieppandemie. In 2007 is Focetria geregistreerd bij de European Medicines Agency (EMEA). De EMEA is een instituut van de Europese Unie, dat er op toe ziet dat nieuwe geneesmiddelen veilig zijn en hiervoor strenge veiligheidseisen stelt. Het vaccin is ontwikkeld voor bescherming tegen een verwant griepvirus van het virus dat nu de grieppandemie veroorzaakt. Het bestandsdeel van het vaccin dat er voor zorgt dat het specifiek voor deze griep werkt, het zogenaamde antigeen, moet daarom worden aangepast. Voordat het aangepaste vaccin kan worden ingezet, moet het opnieuw aan de strenge veiligheidseisen voldoen.
bron
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:51:41 #54
208890 June.
Seriously?
pi_71494119
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:46 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja dan mag ik mijn redenen om het niet te doen dus niet opgeven, omdat ik misschien andere mensen bang maak?

oké dan zeg ik niks meer, lees ik alléén jullie commentaren, maar ik heb nog niemand gezien die zijn

Ik maakte geen vergelijking met een softenonbaby en dit virus, ik heb alléén maar gezegd dat ik
vind dat er te weinig duidelijk is over het middel waar ze een paar dagen geleden nog
proefkonijnen voor zochten om het te testen,

dus als ik mensen bang maak, dat is niet mijn bedoeling, als iemand die prik wil gaan halen moet
hij/zij dat zéker doen.

oké nu mogen de anderen hun mening geven als ze de prik NIET willen halen.
Een reden zou kunnen zijn waarom ík de prik niet ga halen, is omdat het virus weinig virulent is en je in feite alleen hoeft uit te zieken. Maar waarschijnlijk ga ik hem toch wel halen, aangezien ik van het winter begin met mijn co-schappen en ik het zonde vind om een week te moeten missen.. Daarbij zou ik ook andere patiënten, die wél tot de risicogroep behoren, eventueel kunnen besmetten.
pi_71494123
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:46 schreef FANN het volgende:

[..]

Als je nou even rustig leest want dat zeg ik helemaal niet. Je mag best je redenen opgeven, maar hij mag ook melden wat er niet klopt aan die redenen en zo voorkomen dat mensen verkeerd geinformeerd raken.
quote:
Je bedoeld waarom mensen wel de prik gaan halen? Zelf verkeerd begrepen.
Bij deze dan, ik ga hem halen omdat ik in één van de risicogroepen val en sowieso al ieder jaar de griepprik haal.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:55:05 #56
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_71494221
Ik ga 'm wel halen, omdat ik geen aso ben die andere mensen onnodig in gevaar wil brengen.
pi_71494433
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:55 schreef Lente_ninja het volgende:
Ik ga 'm wel halen, omdat ik geen aso ben die andere mensen onnodig in gevaar wil brengen.
Ik ook niet hoor...

Vaccinatie - Ga jij de prik halen? Deel II
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:49 schreef FANN het volgende:

[..]

Is juist een hele goeie vraag.
Ja, je moet thuis natuurlijk wel even overleggen en het eens worden als je de prik niet neemt,
en ja je moet thuisblijven zorgen dat je andere mensen niet kan besmetten, wat eigenlijk voor
een gewone griep ook geldt, maar voor deze griep wel wat zwaarder telt denk ik.

En ja je moet zorgen dat je op de één of andere manier je boodschappen binnen krijgt
zonder dat je naar buiten hoeft of iemand binnen te laten.
(denk aan familie die boodschappen voor je doet, aanbelt tassen voor je deur neerzet
en weer weg gaat, bonnetje erbij, zodat je weet elk bedrag je even moet overmaken)

en ja ik ben ook bereid om dit voor een ander te doen als hij/zij er voor kiest de prik niet te halen
en ziek wordt.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 17:06:46 #58
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71494479
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:04 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik ook niet hoor...

Vaccinatie - Ga jij de prik halen? Deel II
[..]
Je hoeft je niet meteen aangesproken te voelen. Zij doelde denk ik op die mensen, iedereen kent ze wel, die door blijven werken "bikkelen" en dragen op die manier heel makkelijk het virus over op anderen.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 17:09:44 #59
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_71494549
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:06 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Je hoeft je niet meteen aangesproken te voelen. Zij doelde denk ik op die mensen, iedereen kent ze wel, die door blijven werken "bikkelen" en dragen op die manier heel makkelijk het virus over op anderen.
Precies, van die mensen die denken dat ze echte eindbazen zijn als ze met 40 graden koorts nog naar het werk komen. Extra bonusFAALpunten als ze in de zorg, het onderwijs of andere sectoren werken waar ze veel in contact komen met kwetsbare groepen.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 17:18:02 #60
208890 June.
Seriously?
pi_71494719
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 17:06 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Maar goed, men denkt dat je ook al een dag vóórdat je symptomen vertoont ook al besmettelijk kan zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')