Same here.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:06 schreef Re het volgende:
Ik wel, mits ik de resultaten van de diverse studies kan bekijken op effectivitet en veiligheid
Dat dus.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:06 schreef Re het volgende:
Ik wel, mits ik de resultaten van de diverse studies kan bekijken op effectivitet en veiligheid
De kans op een spannend avontuur is waarschijnlijk groter als je niet inent hoor.quote:Op maandag 27 juli 2009 09:38 schreef Bob-B het volgende:
Ik ga het denk ik gewoon doen, bijwerkingen zie ik als een spannend avontuur.
Precies en ik zou het onvergeeflijk vinden als ik bv m'n ouders zou aansteken (die zijn in de 50, dus veel vatbaarder en krijgen het dan ook veel zwaarder te verduren met extra grote kans op de dood), dus dan neem ik die bijwerkingen maar voor lief. Als het niet besmettelijk zou zijn, dan zou ik het afwachten en proberen terug te koppen.quote:Op maandag 27 juli 2009 09:43 schreef Iblis het volgende:
[..]
De kans op een spannend avontuur is waarschijnlijk groter als je niet inent hoor.
Is dat zo? Ik hoor alleen maar berichten dat juist de groep tussen 20 en 40 extra vatbaar is bij deze variant, dat de ouderen vaak al een gelijksoortige griep hebben doorgemaakt en daardoor betere weerstand hebben.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:10 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Precies en ik zou het onvergeeflijk als ik bv m'n ouders zou aansteken (die zijn in de 50, dus veel vatbaarder en krijgen het dan ook veel zwaarder te verduren met extra grote kans op de dood), dus dan neem ik die bijwerkingen maar voor lief. Als het niet besmettelijk zou zijn, dan zou ik het afwachten en proberen terug te koppen.
Die behoren nu net weer tot de groep die minder vatbaar lijkt te zijn.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:10 schreef Bob-B het volgende:
[..]
(die zijn in de 50, dus veel vatbaarder en krijgen het dan ook veel zwaarder te verduren met extra grote kans op de dood),
Op zich zijn ouderen vaak wel zwakker, überhaupt. Dat zal ook met de Mexicaanse griep zo zijn. Hun afweersysteem werkt minder goed, en ze hebben meer steun nodig. Echter, bij sommige 55+'ers zijn inderdaad antilichamen aangetroffen. Daardoor zie je dat de groep 20–40 relatief heel zwaar getroffen wordt. Hoe dat precies uitpakt weet ik niet, maar ter illustratie van de Spaanse Griep (ik zal eens zoeken of er ook al zoiets is voor de Mexicaanse):quote:Op maandag 27 juli 2009 14:13 schreef Sjeen het volgende:
Is dat zo? Ik hoor alleen maar berichten dat juist de groep tussen 20 en 40 extra vatbaar is bij deze variant, dat de ouderen vaak al een gelijksoortige griep hebben doorgemaakt en daardoor betere weerstand hebben.
Klopt, maar de clinical trials zijn nog onderweg. Hier zie je een overzicht van wat gepland staat. Echter, griepvaccins an sich worden al jarenlang gemaakt. De hulpstoffen (adjuvanten) die gebruikt worden, worden al heel lang gebruikt, de manier om een een verzwakt virus te maken is niet nieuw. In zekere zin is dit een ‘routineklusje’. Je weet natuurlijk nooit alles zeker met medicatie (en zeker niet hoe het bij een specifieke persoon aanslaat), maar er is niet direct een reden om te verwachten dat alles bij dit griepvaccin opeens totaal anders zal zijn, alhoewel er in absolute zin wel meer mensen met bijwerkingen te verwachten vallen omdat er waarschijnlijk massaler ingeënt wordt. Maar ja, gezien de snelheid waarmee de griep zich verspreidt in b.v. Engeland zijn er ook veel meer slachtoffers door de griep te verwachten als niet massaal inent.quote:Ik ben er nog niet over uit of ik wel of niet zou gaan voor de prik. Op dit moment neig ik toch voornamelijk naar nee omdat de gevolgen van vaccinatie in mijn ogen nog niet duidelijk genoeg zijn...
quote:Op zondag 26 juli 2009 19:46 schreef Iblis het volgende:
Ik ga 'm wel halen. Besmet ik ook anderen minder snel. Ik overleef het wel, maar hoe korter je het hebt hoe minder kans je ook hebt het op anderen over te brengen.
Lekker, van dat onbetrouwbare internet-spulquote:Op maandag 27 juli 2009 20:25 schreef gers het volgende:
ik niet ik heb al preventief tamilfu gekocht
nee het was de echte , connectiesquote:Op maandag 27 juli 2009 20:28 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Lekker, van dat onbetrouwbare internet-spul
Connecties? Lekkere apotheek is dat danquote:
Ik ook, nam sowieso al altijd de normale griepvaccinatie, dit is niet veel anders, behalve dat ie dan in 2 keer komt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |