Precies, de kracht van Fortuyn was dat hij deze mensen wist te mobiliseren. Wilders teert daar nu op voort. Alleen lijkt de aanhang van Wilders niet veel groter dan die van Fortuyn, wat wel laat zien dat er een bepaalde groep ontevreden mensen is en er altijd zal zijn. Daar wordt alleen veel te hysterisch over gedaan. Leuk dat de peilingen hem nu 28 zetels geven, maar 122 zetels gaan dus niet naar hem. Alleen heerst er nu al heel lang een sfeertje alsof die óók naar Wilders gaan tenzij anderen hem napraten.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Die onvrede werd voornamelijk getoond door personen die zich al jaren niet in een stemhokje vertoond hadden 'omdat het toch geen zin had'.
Zal ik zelf dan maar?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 00:44 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Kom dan maar eens met cijfers.
Het idee van 'zet iedere allochtoon het land uit omdat deze te veel kost' is niet haalbaar, zelfs als je het probleem benoemt. Hoe graag je het ook zou willen kan je niemand hun nationaliteit afnemen omdat ze zouden teren op regelgeving.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:46 schreef Geerd het volgende:
Het wordt tijd dat die sprookjes boeken eens dicht gaan en dat we met de mensen die willen het er eens het beste van gaan maken, zo niet, land uit/uitkering weg.(enja dus ook jantje nog wat die zich elke dag vol spuit met ons belasting geld.)
Enja we hebben ze zelf hierheen gehaald verhaal, is nu ook wel een beetje verlopen, want daar is nu totaal geen sprake meer van.
Want veel zeggen je tenminste nog wel goeiedag in de trein of supermarkt, tot tegenstelling van veel ned.
Zouden veel nog een voorbeeld aan kunnen geven.
Ojha fok was dit hey![]()
Volgens mij heb je me post niet echt begrepen, het zou gewoon zo mooi zijn als we met zijn allen er wat moois van gingen maken en de belastingmisbruikers is ff wat harder gingen aanpakkenquote:Op zondag 2 augustus 2009 00:00 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Het idee van 'zet iedere allochtoon het land uit omdat deze te veel kost' is niet haalbaar, zelfs als je het probleem benoemt. Hoe graag je het ook zou willen kan je niemand hun nationaliteit afnemen omdat ze zouden teren op regelgeving.
Ik ben het daar helemaal mee eens, daar niet van, maar wat heeft dat te maken met de PVV? Die doen het er toch alleen maar om om een zwakkere 'andere' groep op aan te pakken ipv dat ze met goede regelgeving komen?quote:Op zondag 2 augustus 2009 00:06 schreef Geerd het volgende:
[..]
Volgens mij heb je me post niet echt begrepen, het zou gewoon zo mooi zijn als we met zijn allen er wat moois van gingen maken en de belastingmisbruikers is ff wat harder gingen aanpakken
Want ik heb het niet alleen over allochtonen, zowaar er zijn er meerdere bij die tenminste nog wel goeie dag zeggen dan autogs.
ff kort door de rotonde
Dat dus mensen die gewoon werken krijgen toch ook geen"goede regelgeving"quote:Op zondag 2 augustus 2009 00:12 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik ben het daar helemaal mee eens, daar niet van, maar wat heeft dat te maken met de PVV? Die doen het er toch alleen maar om om een zwakkere 'andere' groep op aan te pakken ipv dat ze met goede regelgeving komen?
Het is A niet netjes om een ander land op te zadelen met personen die in eigen land niks willen bereiken en B is het gewoon niet mogelijk om mensen om sociaal economische redenen het land uit te zetten. Zorg dat die personen die hier niet willen werken denoods verplicht aan het werk moeten als ze hun eigen boontjes niet kunnen doppen, maar ga alsjeblieft niet iets als klasse-justitie uitvoeren op basis van geloofsovertuiging.quote:Op zondag 2 augustus 2009 00:29 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dat dus mensen die gewoon werken krijgen toch ook geen"goede regelgeving"
Of bedoel je dat niet?
Volgens mij wel, iedereen allochtoon, of autochtoon die zijn steentje bij draagt welkom, de rest mag van mij gewoon![]()
Hey man volgens mij zijn we het redelijk met elkaar eens maar van deze post snap ik echt totaal niks, je hebt het over geloof, heb ik het totaal niet over gehad ook al geloof je in stieren met kutten interreseert mij dat als jij gewoon je steentje bij draagt.quote:Op zondag 2 augustus 2009 00:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Het is a niet netjes om een ander land op te zadelen met personen die in eigen land niks willen bereiken en b is het gewoon niet mogelijk om mensen op sociaal economische redenen het land uit te zetten. Zorg dat die personen die hier niet willen werken denoods verplicht aan het werk moeten als ze hun boontjes niet kunnen doppen, maar ga alsjeblieft niet iets als klassen-justitie uitvoeren op geloofsovertuiging.
Als iemand zijn steentje niet bijdraagt, dan interesseert dat me nog niet...quote:Op zondag 2 augustus 2009 00:48 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hey man volgens mij zijn we het redelijk met elkaar eens maar van deze post snap ik echt totaal niks, je hebt het over geloof, heb ik het totaal niet over gehad ook al geloof je in stieren met kutten interreseert mij dat als jij gewoon je steentje bij draagt.
En over je eerste zin die snap ik niet kan ik op 2 manieren lezen(in ons land willen ze ook niks), en zin 2 maar dat hoeft toch ook niet als je gewoon lekker ergens aan het werk bent?
Het Ryan3 denken in een notendop.quote:Op zondag 2 augustus 2009 02:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als iemand zijn steentje niet bijdraagt, dan interesseert dat me nog niet...
En dat met nog paar 10.000 medelanders met je,quote:Op zondag 2 augustus 2009 02:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als iemand zijn steentje niet bijdraagt, dan interesseert dat me nog niet...
Dat klinkt alsof je het afkeurt.quote:Op zondag 2 augustus 2009 02:41 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Het Ryan3 denken in een notendop.
Vet van mij: eenvoudig toelaten wordt opeens opgewaardeerd tot verwelkomen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 19:25 schreef Zienswijze het volgende:
Wilders mocht Engeland niet in. Maar haatzaaiende imams mogen wel Engeland in. Deze haatzaaiende imam mocht Amerika en Canada niet in. Maar Engeland verwelkomt die haatzaaiende imam natuurlijk wel. Zo zie je maar hoe krom die Engelse regering is. En hoe politiek correct ze zijn.
Kamervragen van Wilders:
Vragen van de leden De Roon en Wilders (beiden PVV) aan de minister-president en aan de minister van Buitenlandse Zaken over Brits toelatingsbeleid van vreemdelingen:
1.)
Is het u bekend, dat de imam van de grote moskee in Mekka, Abdul Rahman al-Sudais, op of rond 4 augustus 2009 in Engeland (Londen, Whitechapel) was (1) ?
2.)
Is het u bekend, dat deze imam in zijn preken en publieke uitzendingen bij herhaling racistische uitlatingen heeft gedaan over en heeft aangezet tot haat tegen Joden, Christenen en Hindoes,(2), zoals bij voorbeeld:
"Yesterday's Jews are evil predecessors and today's Jews are worse successors...They are...the worst of mankind. Allaah cursed them and cast His wrath upon them. He turned some of them to monkeys and pigs and worshippers of creatures... History of Jews is full of deception, trickery, rebellion, oppression, evil and corruption. They always seek to cause mischief on the earth and Allaah loves not the mischief-makers...They always think of betrayal and trick; and injustice and aggression run in their veins. They want only corruption and harming others." (3) en
"The worst ... of the enemies of Islam are those... whom he... made monkeys and pigs, the aggressive Jews and oppressive Zionists and those that follow them: the callers of the trinity and the cross worshippers... those influenced by the rottenness of their ideas, and the poison of their cultures the followers of secularism... How can we talk sweetly when the Hindus and the idol worshippers indulge in their overwhelming hatred against our brothers... in Muslim Kashmir..." (4) ?
3.)
Is het u bekend, dat deze imam wegens zijn racistische uitlatingen de toegang tot Canada is ontzegd (5) en hem om dezelfde reden de toegang tot een islamitische conferentie en media-optredens in de USA is ontzegd (6) ?
4.)
Wilt u van de Britse regering opheldering vragen, hoe het mogelijk is dat deze racistische moslim tot Engeland is toegelaten, terwijl een democratisch gekozen Nederlandse volksvertegenwoordiger de toegang tot Engeland werd geweigerd ? Zo neen, waarom niet?
5.)
Bent u bereid om de Britse regering te verzoeken om de toegangsontzegging van de Nederlandse volksvertegenwoordiger met terugwerkende kracht te vernietigen? Zo neen, waarom niet?
6.)
Bent u bereid over deze selectieve handelwijze van de Britse regering een klacht in te dienen bij de Commissaris voor de Mensenrechten van de Raad van Europa en bij de Europese Commissie voor de Rechten van de Mens? Zo neen, waarom niet?
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=2114&Itemid=1
quote:Op zondag 9 augustus 2009 01:33 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik heb het echt gehad met Wilders, een Fortuyn kwam met punten die goed lagen, waar ik het niet mee eens was, maar hij had er tenminste een solide onderbouwing voor, een van Gogh maakte scherpe columns/programmas/films, maar hij nam deze problemen tenminste met een korreltje zout. Wilders is gewoon vanaf het begin al bezig om te doen alsof hij voor beide personen op komt terwijl hij itt eerder genoemden eerder een rechts-conservatief programma aanhangt waarbij de personen die zgn 'het volk' betreffen uiteindelijk mssn wel van de moslims af zijn, maar niet meer zeker zijn dat ze de volgende maand hun huur nog kunnen betalen.
Was dat maar zo. Maar er is echt helemaal niets rechts conservatiefs aan de PVV. Dat is vroeger misschien zo geweest, maar de PVV is rap aan het opschuiven richting de SP.quote:Op zondag 9 augustus 2009 01:33 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Wilders is gewoon vanaf het begin al bezig om te doen alsof hij voor beide personen op komt terwijl hij itt eerder genoemden eerder een rechts-conservatief programma aanhangt waarbij de personen die zgn 'het volk' betreffen uiteindelijk mssn wel van de moslims af zijn, maar niet meer zeker zijn dat ze de volgende maand hun huur nog kunnen betalen.
Probeer dat 'het volk' maar uit te leggen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:32 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Was dat maar zo. Maar er is echt helemaal niets rechts conservatiefs aan de PVV. Dat is vroeger misschien zo geweest, maar de PVV is rap aan het opschuiven richting de SP.
Fortuyn was iemand die heel nadrukkelijk het debat zocht, terwijl Wilders dat heel nadrukkelijk ontloopt. Hoewel de PVV-clan hier in geen enkel opzicht bemoedigend is, is ook dat deel van het volk dat achterlijk genoeg is om zich aangesproken te voelen door Wilders gevoelig voor hoe krachtig iemand overkomt. Ook al snap je niks van de inhoud, je merkt echt wel of iemand een debat verliest, ontloopt of daar juist sterk in staat. Dus Wilders zal nog wel wat aanhang verliezen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 01:33 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik heb het echt gehad met Wilders, een Fortuyn kwam met punten die goed lagen, waar ik het niet mee eens was, maar hij had er tenminste een solide onderbouwing voor, een van Gogh maakte scherpe columns/programmas/films, maar hij nam deze problemen tenminste met een korreltje zout. Wilders is gewoon vanaf het begin al bezig om te doen alsof hij voor beide personen op komt terwijl hij itt eerder genoemden eerder een rechts-conservatief programma aanhangt waarbij de personen die zgn 'het volk' betreffen uiteindelijk mssn wel van de moslims af zijn, maar niet meer zeker zijn dat ze de volgende maand hun huur nog kunnen betalen.
Pssst, Wilders is toch zo van de nationale zelfbeschikking? Waarom meent de PVV dan wel zich te mogen bemoeien en aan de NL regering te vragen met de Britse zelfbeschikking. Zijn de WIlders aanhangers nu zo blind dat ze die hyporisie niet zien? Of gewoon zo dom?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 19:25 schreef Zienswijze het volgende:
Wilders mocht Engeland niet in. Maar haatzaaiende imams mogen wel Engeland in. Deze haatzaaiende imam mocht Amerika en Canada niet in. Maar Engeland verwelkomt die haatzaaiende imam natuurlijk wel. Zo zie je maar hoe krom die Engelse regering is. En hoe politiek correct ze zijn.
De 3 Abraham religies zijn dan ook de 3 gewelddadigste godsdiensten van alle > 200 religies op aarde.quote:Op maandag 10 augustus 2009 03:17 schreef Kees22 het volgende:
Wat ik er zo snel van zie, past Mohammed perfect in het oude testament: hebzuchtig, leugenachtig, moordzuchtig, allemaal kenmerken van het uitverkoren volk en zijn voorgangers. Vaak zelfs in opdracht van god zelf.
quote:Op zondag 9 augustus 2009 01:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Gaat Wilders straks ook aan de regering vragen, of die bekend is met het feit dat men in het Verenigd Koninkrijk aan de verkeerde kant van de weg rijdt?
En of de regering dan maar aan de Britse regering wil verzoeken om deze misstand recht(s) te zetten?
quote:Groei moslimbevolking baart PVV zorgen DEN HAAG - De PVV maakt zich zorgen over de snelle groei van de moslimbevolking in Nederland en de rest van Europa. De partij van Geert Wilders wil dat het kabinet duidelijk maakt hoeveel moslims elk Europees land telt, op dit moment en naar schatting in de komende jaren.
Wilders heeft dit maandag samen met een partijgenoot uit de Tweede Kamer gevraagd aan premier Jan Peter Balkenende en minister Eberhard van der Laan (Integratie). De PVV reageert op een bericht van afgelopen weekend in de Britse krant Daily Telegraph, waarin wordt becijferd dat in 2050 eenvijfde van de Europeanen moslim zal zijn. Nederland loopt binnen de 27 EU-landen voorop en zal al vóór 2050 het percentage van 20 procent van de bevolking bereiken.
Het afgelopen jaar was volgens de berekening 5 procent van de totale EU-bevolking moslim. De groep groeit de komende jaren flink door immigratie en omdat autochtone Europeanen gemiddeld minder kinderen krijgen dan allochtone. PVV-leider Wilders vindt de groeiprognose schokkend.
Deze kamervraag is ook mooi:quote:Op zondag 9 augustus 2009 01:14 schreef Kees22 het volgende:
Gaat Wilders straks ook aan de regering vragen, of die bekend is met het feit dat men in het Verenigd Koninkrijk aan de verkeerde kant van de weg rijdt?
En of de regering dan maar aan de Britse regering wil verzoeken om deze misstand recht(s) te zetten?
quote:Is het u bekend dat de top 7 van namen die in Brussel aan baby’s gegeven worden is: Mohammed, Adam, Rayan, Ayoub, Mehdi, Amine en Hamza?
quote:
Je kunt deze haatprofeet en zijn volgelingen toch niet meer serieus nemen? Behalve dan om het gevaar dat hij is voor Nederland.quote:Kunt u aangeven wat de top 7 van namen die aan baby's gegeven worden is in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en in heel Nederland?
(...)
Bent u zich ervan bewust dat de enorme groei van de islamisering en van de moslimbevolking in Europa enorme gevolgen zal hebben voor ons onderwijs, woningbouw, sociale zekerheid en verzorgingsstaat, arbeidsmarkt en buitenlands beleid? Zo ja, waarom zwijgt u hier steeds over en bagatelliseert u op laffe politiek correcte wijze de gevolgen van de islamisering van Nederland en Europa?
Die kiezers interesseren zich in zo verre voor politiek dat ze zo nu en dan het journaal bekijken en hooguit de voorpagina van een of andere (gratis) krant lezen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:06 schreef Monidique het volgende:
[..]
[..]
Je kunt deze haatprofeet en zijn volgelingen toch niet meer serieus nemen? Behalve dan om het gevaar dat hij is voor Nederland.
Zou hij zelf niet kunnen rekenen? Of opzoeken op internet of bij het CBS?quote:
Meen je dat nou:quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:06 schreef Monidique het volgende:
[..]
[..]
Je kunt deze haatprofeet en zijn volgelingen toch niet meer serieus nemen? Behalve dan om het gevaar dat hij is voor Nederland.
Welke gevolgen dan?quote:Bent u zich ervan bewust dat de enorme groei van de islamisering en van de moslimbevolking in Europa enorme gevolgen zal hebben voor ons onderwijs, woningbouw, sociale zekerheid en verzorgingsstaat, arbeidsmarkt en buitenlands beleid? Zo ja, waarom zwijgt u hier steeds over en bagatelliseert u op laffe politiek correcte wijze de gevolgen van de islamisering van Nederland en Europa?
Ik vind Ali Sina nogal kortzichtig en hij lijkt me vervuld van haat.quote:Op maandag 10 augustus 2009 04:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De 3 Abraham religies zijn dan ook de 3 gewelddadigste godsdiensten van alle > 200 religies op aarde.
Maar dat de ene religie gewelddadig is, wil natuurlijk niet zeggen dat er met de andere religie niks aan de hand is. Je gaat ook niet tegen moordenaar A zeggen "er is niks aan de hand met jou" omdat moordenaar B ook moordt.
Maar wat vind je van de antwoorden van Ali Sina?
Aan de andere kant kun je moeilijk moordenaar A het land uit zetten terwijl moordenaar B het zelfde strafbare feit gepleegd heeft in het land mag blijven, of het nou zijn geloof danwel afkomst betrefd.quote:Op maandag 10 augustus 2009 04:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je gaat ook niet tegen moordenaar A zeggen "er is niks aan de hand met jou" omdat moordenaar B ook moordt.
Hindoes??? Dat zijn toch niet-Westerse allochtonen? Beetje vreemd dat Wilders deze erbij noemt. Of zou het gewoon vanuit een puur opportunistisch oogpunt zijn om de anti-moslim (het gaat hier immers over een individu)-pleit, kracht bij te zetten?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 19:25 schreef Zienswijze het volgende:
2.)
Is het u bekend, dat deze imam in zijn preken en publieke uitzendingen bij herhaling racistische uitlatingen heeft gedaan over en heeft aangezet tot haat tegen Joden, Christenen en Hindoes,(2),
Maar Wilders weet dat niet.... Het zou mij niets verbazen wanneer Wilders denkt dat alle Surinamers negers zijn, zoals veel (of zelfs de meeste begin ik zo langzamerhad te denken) Nederlanders dat ook denken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Eerder een klein Suriname.
Denk dat we niet of nauwelijks hindoes uit de Bengaalse contreien hebben.
In 2006 was er nog wel nuance, maar tegenwoordig niet echt meer. Dat is wel jammer, want als hij zich vervreemd van de kiezer verkort hij de levensduur van zijn partij natuurlijk aanzienlijk. Als personen aan het einde van de dag niet achter zijn uitspraken kunnen staan, dan wordt Wilders gewoon een hype die na 4 jaar gaat vervelen. Ik denk dat hij niet bij deze strategie gebaat is.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:03 schreef Monidique het volgende:
Hij probeert niet eens meer ervoor te zorgen dat zijn anti-islamitische haatretoriek geen gelijkenissen vertoont met andere racistische uitingen, zoals onder andere door de nazi's.
Als je zo redeneert dan kun je alle partijen wegdoen, er is immers niet een partij die een meerderheid haalt.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:28 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Precies, de kracht van Fortuyn was dat hij deze mensen wist te mobiliseren. Wilders teert daar nu op voort. Alleen lijkt de aanhang van Wilders niet veel groter dan die van Fortuyn, wat wel laat zien dat er een bepaalde groep ontevreden mensen is en er altijd zal zijn. Daar wordt alleen veel te hysterisch over gedaan. Leuk dat de peilingen hem nu 28 zetels geven, maar 122 zetels gaan dus niet naar hem. Alleen heerst er nu al heel lang een sfeertje alsof die óók naar Wilders gaan tenzij anderen hem napraten.
Wel o wel..................quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zou hij zelf niet kunnen rekenen? Of opzoeken op internet of bij het CBS?
Wat een flapdrol.
Dat is dan vast een samenzwering van cryptocommunisten, neonazis, het militair-industrieel complex en de wereldzionisten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:11 schreef detlevico het volgende:
[..]
Wel o wel..................
Het CBS rommelt met cijfers in opdracht van de overheid, en dat heeft een reden niet waar?
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:55 schreef Picchia het volgende:
Maar je moet jezelf wel heel erg haten wil je overwegen om op de alternatieven te stemmen.
Exact, verwoord precies mijn gevoel. Maar daarbij komt bij dat ik Wilders gewoon ook vermakelijk vind in debatten en tv-optredens, en vooral die reacties die hij bij zijn tegenstanders oproept. Dat zorgt wel voor een bepaalde sympathie voor hem mijnerzijds.quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:22 schreef Harlon het volgende:
Een groot deel van de wilders aanhang stemt vooral op hem vanwege de onvrede over de aanpak van de huidige politiek. Het is niet sinds 1, 2, 3 of 4 jaar dat er problemen zijn met hangjongeren en dat er zo nu en dan door maar flink hard discriminatie te roepen tenenkrommende beslissingen worden genomen. Dat is al ruim 8 tot 10 jaar aan de gang. De politiek heeft tijd zat gehad om daar op te reageren. Dat gebeurde nauwelijks na de opkomst van Fortuyn. Sindsdien zijn de problemen groter geworden, beginnen langzaam aan wijken te veranderen in ghetto's en daar beginnen de problemen pas echt. De aanpak van de huidige politiek? Laten we de kozijnen daar 'ns een likje verf geven. Of nog beter: Laten we er wat dure koophuizen in zetten, waarvan iedereen met enige vorm van realiteitsbesef weet dat het niet gaat werken.
De reden dat wilders nu dus zoveel steun krijgt is omdat de politiek niet met oplossingen komt, weigert gewoon echt onderzoek te laten doen en de problemen steeds afschuift op de omgeving of andere oorzaken. Het weigeren om te erkennen dat de hangjeugd zelf het probleem is en niet de wijk waar ze wonen zou al een stap in de goede richting zijn, maar ook dat is niet in het huidige beleid terug te vinden.
De reden is voor veel mensen dus niet omdat ze denken dat Wilders wel even wat dingen gaan oplossen, maar vooral om duidelijk te maken dat de huidige politiek dat absoluut niet goed doet. Het is gewoon onvrede over het beleid van de afgelopen 8-10 jaar.
Ik kan me trouwens beter vinden in de standpunten van D'66, zou zelf niet op wilders stemmen.
Kom eens met voorbeelden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:11 schreef detlevico het volgende:
[..]
Wel o wel..................
Het CBS rommelt met cijfers in opdracht van de overheid, en dat heeft een reden niet waar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |