abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71430633
ik snap best dat sommige grote projecten tijd nodig hebben om te bedenken en om uit te voeren, maar wat is nu de reden dat bijvoorbeeld de overheid al vanaf 2005 een studie is gestart naar de problemen op de a27 en er pas 9 jaar later iets gaat gebeuren. (snelweg) http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijksweg_27

http://www.rijkswaterstaa(...)ooipolder/index.aspx
volgens bovenstaande nota zijn ze van plan om in 2013 te beginnen met uitvoering????

waarom moet er 9 jaar worden nagedacht? dat is toch niet normaal?
hier zal best een reden voor zijn, maar wat ?
wisseling van politieke landschap, milieudingetjes, raad van state, wat ??

ik bedoel die poblemen waren al lang opgelost als ze gewoon waren begonnen met bouwen in 2005/2006...
bovenstaand is slechts een voorbeeld natuurlijk, ik zie dit soort traagheid bij bijna alle grotere en kleine overheidsbeslissingen..
  woensdag 29 juli 2009 @ 15:42:57 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_71430986
De overheid is niet geschikt om dit soort projecten uit te voeren. Kijk maar eens naar het rijksmuseum of de noord-zuid lijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_71431007
Een deel zal wel komen door alle inspraakmogelijkheden die er zijn.

Een ander deel zal wel zijn dat ambtelijke molens langzaam draaien, voor een groot deel omdat er vooral heel veel gedebatteerd moet worden over de kosten.
In mijn stad is een gevaarlijke spoorwegovergang in een provinciale snelweg, die nu al een jaar of 20 op de nominatie staat om in een viaduct/tunnel te veranderen....
Maar ja, het spoor is van prorail, de weg van de gemeente, de treinen die erover gaan van NS en de provincie en de staat hebben er ook mee te maken. Al deze partijen lopen al die tijd al te bakkeleien wie er nou moet dokken en dus blijven er ongelukken gebeuren....

Zo ook was er een extra brug tussen 2 rondwegen geplanned om het centrum te ontzien. Echter, daar heeft men zo lang over gedaan, dat het ontwerp verouderd was toen het eindelijk doorging, en nu is de brug te klein voor de hoeveelheid verkeer, omdat hij is berekend op de verkeersdruk van 15 jaar terug
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
pi_71431068
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:42 schreef Megumi het volgende:
De overheid is niet geschikt om dit soort projecten uit te voeren. Kijk maar eens naar het rijksmuseum of de noord-zuid lijn.
Dit dus, daarnaast hebben ze geen enkel belang om iets snel uit te voeren, laat staan binnen het budget, zolang hun eigen baantje maar goed is, dan zijn ze allang blij.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_71431077
Omdat onderzoek en het doorlopen van alle procedures nou eenmaal lang duurt om een bepaald resultaat te krijgen (of niet)
  woensdag 29 juli 2009 @ 16:03:56 #6
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71431659
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dit dus, daarnaast hebben ze geen enkel belang om iets snel uit te voeren, laat staan binnen het budget, zolang hun eigen baantje maar goed is, dan zijn ze allang blij.
Alsof ondernemers wél belang hebben bij het snel uitvoeren. Die denken ook alleen aan hun eigen portemonnee.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  † In Memoriam † woensdag 29 juli 2009 @ 16:30:36 #7
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_71432444
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:03 schreef ethiraseth het volgende:
Alsof ondernemers wél belang hebben bij het snel uitvoeren. Die denken ook alleen aan hun eigen portemonnee.
Als een ondernemer per m2 betaald wordt is hij zo klaar. Als de ondernemer een opdracht voor de overheid doet zal hij inderdaad niet op gaan schieten. Hij krijgt het geld toch wel en via lobbies krijgt hij ook de volgende keer wel weer een opdracht.
Carpe Libertatem
pi_71432446
quote:

[..]

Als ik als ondernemer een Hotel bouw, dan doe ik dat liever in 2 jaar als in 5 jaar omdat ik dan 3 jaar eerder inkomsten ophaal, wat is daar moeilijk aan om dat te begrijpen?
pi_71432694
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:32 schreef LePetitColonel het volgende:

volgens bovenstaande nota zijn ze van plan om in 2013 te beginnen met uitvoering
Eerst zien, dan geloven.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71434904
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:45 schreef boyv het volgende:
Omdat onderzoek en het doorlopen van alle procedures nou eenmaal lang duurt om een bepaald resultaat te krijgen (of niet)
van 2005 tot 2013 overleggen is toch niet reel? volgens mij kun je als je goede wil hebt zoiets ook in een paar maanden bedenken, laten controleren, offerte aanvragen en laten bouwen?

het instituut "raad van state" zie ik ook erg vaak icm vertragingen. wat deze club nou precies doet is mij een raadsel,
  woensdag 29 juli 2009 @ 18:42:17 #11
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_71435899
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als ik als ondernemer een Hotel bouw, dan doe ik dat liever in 2 jaar als in 5 jaar omdat ik dan 3 jaar eerder inkomsten ophaal, wat is daar moeilijk aan om dat te begrijpen?
Tenzij de bouw in 2 jaar dusdanig veel problemen veroorzaakt dat je het er zelfs met 3 jaar business niet uithaalt.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_71442528
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 18:42 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Tenzij de bouw in 2 jaar dusdanig veel problemen veroorzaakt dat je het er zelfs met 3 jaar business niet uithaalt.
Dus probeer ik het ook zo goed mogelijk te doen, maar denk je nou echt dat de firma's die de NZ lui lijn doen, financieel risico van dit debakel oplopen? Sterker nog ik denk zelfs het omgkeerde.
pi_71442835
De 1e wet van de ambtenaarswereld is dat projecten waar de samenleving wat aan heeft jarenlang moeten duren, en dan ondertussen 3x over de kop gaan aan kosten. Het kan wel snel en simpel, kijk maar naar het tempo waarop de onzinverboden ingevoerd worden. Maar da's dus alleen mogelijk bij projecten die de samenleving naar de tering helpen
pi_71442973
Mooi voorbeeld is de welstandscommisie, kunnen jaren trutten om iets, terwijl ze zelf niet eens in de buurt wonen, bevriend wethouder van me pleite ook om de buurt te laten bepalen wat gewenst is, en niet een comissie die bij loopt te snabbelen.
pi_71443040
Volgens mij speelt ook wel mee dat bepaalde adviesbureaus en ministeries zichzelf graag aan het werk houden. Als je problemen iets te voortvarend oplost, blijft er steeds minder over om te doen. Voorbeeld: Waarom voortvarend en pro-actief een tweebaansweg meteen opwaarderen tot snelweg (N50 Zwolle-Kampen) als je ook eerst een dure driebaansweg kunt aanleggen en pas over 10-15 een snelweg? Twee keer scoren...
  † In Memoriam † woensdag 29 juli 2009 @ 22:39:23 #16
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_71443397
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:30 schreef isogram het volgende:
Volgens mij speelt ook wel mee dat bepaalde adviesbureaus en ministeries zichzelf graag aan het werk houden. Als je problemen iets te voortvarend oplost, blijft er steeds minder over om te doen. Voorbeeld: Waarom voortvarend en pro-actief een tweebaansweg meteen opwaarderen tot snelweg (N50 Zwolle-Kampen) als je ook eerst een dure driebaansweg kunt aanleggen en pas over 10-15 een snelweg? Twee keer scoren...
Ja, potjes en overheidsefficientie.
Carpe Libertatem
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:50:42 #17
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_71443814
Ik wil ooit in mijn leven gewoon eens een redelijk ritje kunnen maken door Nederland, zonder wegwerkzaamheden tegen te komen...
pi_71444254
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:50 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik wil ooit in mijn leven gewoon eens een redelijk ritje kunnen maken door Nederland, zonder wegwerkzaamheden tegen te komen...
Blijf vooral vertrouwen in moedertje overheid, dan kom het vast goed, want private organisaties zijn natuurlijk totaal niet in staat om wegen op een competitieve manier aan te leggen.
  † In Memoriam † woensdag 29 juli 2009 @ 23:07:12 #19
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_71444385
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 23:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Blijf vooral vertrouwen in moedertje overheid, dan kom het vast goed, want private organisaties zijn natuurlijk totaal niet in staat om wegen op een competitieve manier aan te leggen.
Bovendien is de overheid de enige die het 'algemeen belang' kan behartigen zodat jij veilig over straat kan.

Overheid
Carpe Libertatem
pi_71449052
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 18:01 schreef LePetitColonel het volgende:

[..]

van 2005 tot 2013 overleggen is toch niet reel? volgens mij kun je als je goede wil hebt zoiets ook in een paar maanden bedenken, laten controleren, offerte aanvragen en laten bouwen?
Een paar maanden lukt niet omdat je met wettelijke termijnen te maken hebt voor aanbestedingsprocedures en ook voor de planologische inpassing. En het is even wat ingewikkelder om een complete snelweg te laten ontwerpen en engeneren dan een huis oid.
Maar 8 jaar is wel erg lang.
quote:
het instituut "raad van state" zie ik ook erg vaak icm vertragingen. wat deze club nou precies doet is mij een raadsel,
Die komt om de hoek kijken als het eerste deel (de voorbereiding) niet zorgvuldig genoeg is gedaan .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_71449079
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 23:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Tolwegen kunnen in een land als Nederland inderdaad niet uit. Nergens eigenlijk ook de pakweg Franse, Spaanse, Italiaanse en Australische tolwegen zijn met overheidsgeld/garantstellingen gebouwd. De theorie is leuk maar in de praktijk lukt het niet...

Overigens heb je bij een snelweg in Nederland dan ook al gauw te maken met een zeer groot aantal belanghebbenden en benadeelden. Dat maakt het gewoon net even wat lastiger dan een gemiddeld ICT projectje...
pi_71449277
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 08:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een paar maanden lukt niet omdat je met wettelijke termijnen te maken hebt voor aanbestedingsprocedures en ook voor de planologische inpassing. En het is even wat ingewikkelder om een complete snelweg te laten ontwerpen en engeneren dan een huis oid.
Maar 8 jaar is wel erg lang.
Afgezien daarvan. Stel je wilt een stuk snelweg van 100 km. verbreden met 1 baan aan weerszijden. Heb je dus een meter of 15 ? aan weerszijden extra grond nodig. Ga maar eens het hele trace langs, en zie de grond maar eens te hebben of te verkrijgen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_71449406
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 08:39 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Afgezien daarvan. Stel je wilt een stuk snelweg van 100 km. verbreden met 1 baan aan weerszijden. Heb je dus een meter of 15 ? aan weerszijden extra grond nodig. Ga maar eens het hele trace langs, en zie de grond maar eens te hebben of te verkrijgen.
Klopt je hebt dan te maken met honderden zo niet duizenden belanghebbenden (of beter gezegd niet belanghebbenden voor grondeigenaren naast een snelweg hoeft dat namelijk zeker niet positief te zijn).
pi_71450115
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 08:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt je hebt dan te maken met honderden zo niet duizenden belanghebbenden (of beter gezegd niet belanghebbenden voor grondeigenaren naast een snelweg hoeft dat namelijk zeker niet positief te zijn).
Maar goed, een private partij zou dat in een paar weken in kannen en kruiken hebben
pi_71453368
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 08:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tolwegen kunnen in een land als Nederland inderdaad niet uit. Nergens eigenlijk ook de pakweg Franse, Spaanse, Italiaanse en Australische tolwegen zijn met overheidsgeld/garantstellingen gebouwd. De theorie is leuk maar in de praktijk lukt het niet...

Overigens heb je bij een snelweg in Nederland dan ook al gauw te maken met een zeer groot aantal belanghebbenden en benadeelden. Dat maakt het gewoon net even wat lastiger dan een gemiddeld ICT projectje...
Echt hoe dom kun je zijn, van wie denk je dat het geld komt waarmee de overheid de wegen bouwt? Van de kaboutertjes?

Echt mensen als jou zijn compleet de weg kwijt, die denken dat een overheid wel een weg kunnen bouwen en onderhouden, maar een bedrijf niet, sjonge jonge.
  † In Memoriam † donderdag 30 juli 2009 @ 12:12:06 #26
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_71454645
quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tokyo_Expressway

Private snelweg zonder tol in het drukste (en dus bergen belanghebbenden) stukje van de wereld.
Carpe Libertatem
pi_71455221
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 12:12 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Private snelweg zonder tol in het drukste (en dus bergen belanghebbenden) stukje van de wereld.
Je zegt het goed, het drukste punt van de wereld.

Maar als je even nagaat wat een giga investering een stukje snelweg van pakhembeet 100 km wordt, en dat dan afzet tegen de tol die je dan moet gaan heffen. Tenzij het hele drukke punten zijn (zoals in jouw voorbeeld) zie ik het nog zo snel niet gaan gebeuren, en of het dan rendabel gaat worden.
pi_71461162
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 12:30 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Maar als je even nagaat wat een giga investering een stukje snelweg van pakhembeet 100 km wordt, en dat dan afzet tegen de tol die je dan moet gaan heffen. Tenzij het hele drukke punten zijn (zoals in jouw voorbeeld) zie ik het nog zo snel niet gaan gebeuren, en of het dan rendabel gaat worden.
Nog zo iemand die zo dom is die denkt dat de wegen nu door de kaboutertjes worden aangelegt.
Vriendelijke vriend, vertel me eens, van welk geld denk je dat de wegen nu aangelegt worden?
  † In Memoriam † donderdag 30 juli 2009 @ 15:49:37 #29
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_71461230
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 12:30 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Er wordt geen tol geheven op die weg.
Carpe Libertatem
pi_71467618
quote:

[..]

2 km, dat stelt niets voor, dan heb je niet met zo gek veel grondeigenaren te maken .
pi_71467671
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 11:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Echt hoe dom kun je zijn, van wie denk je dat het geld komt waarmee de overheid de wegen bouwt? Van de kaboutertjes?

Echt mensen als jou zijn compleet de weg kwijt, die denken dat een overheid wel een weg kunnen bouwen en onderhouden, maar een bedrijf niet, sjonge jonge.
Bedrijven kunnen het heel goed doen, in opdracht van de overheid. Dat is wat de praktijk uitwijst. Daarin zijn vele varianten denkbaar natuurlijk waarin private partijen de weg bv ontwerpen of zelfs betalen. Maar voor de inpassing en de procedures is een overheid toch echt noodzakelijk...

En over dom gesproken, let eerst eens een beetje op je taalgebruik voor je domme dingen gaat roepen .
pi_71467727
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nog zo iemand die zo dom is die denkt dat de wegen nu door de kaboutertjes worden aangelegt.
Vriendelijke vriend, vertel me eens, van welk geld denk je dat de wegen nu aangelegt worden?
Ik kan je google chrome aanraden. Dat haalt een hoop spelfouten voor je uit je posts.

Voordeel van een weg financieren met belastinggeld is dat niet alleen de direct belanghebbenden maar ook de indirect belanghebbenden er aan meebetalen. Dat maakt het stukken makkelijker (en daarmee goedkoper) om zo'n weg aan te leggen...
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:39:50 #33
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71467733
quote:

[..]

Maar hoe wordt die dan betaald?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 30 juli 2009 @ 20:12:06 #34
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_71468936
1) Rustig aan doen schept werkgelegenheid ?
2) Brengt geld in het laatje middels de belasting, geld komt via de burger en wekgelenheid weer via de economie terug bij de overheid ?
3) De burger is na 2 jaar vergeten hoe de overheid heeft aangekondigd hem/haar te gaan naaien ?

[ Bericht 9% gewijzigd door Schenkstroop op 30-07-2009 20:22:18 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_71487970
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:39 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik kan je google chrome aanraden. Dat haalt een hoop spelfouten voor je uit je posts.

Voordeel van een weg financieren met belastinggeld is dat niet alleen de direct belanghebbenden maar ook de indirect belanghebbenden er aan meebetalen. Dat maakt het stukken makkelijker (en daarmee goedkoper) om zo'n weg aan te leggen...
Dan kunnen we ook wel het vlees bij de slager via de belasting laten lopen, dan kan ik vegetariers mee laten betalen aan mijn consumptie niet?
pi_71487995
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Bedrijven kunnen het heel goed doen, in opdracht van de overheid. Dat is wat de praktijk uitwijst. Daarin zijn vele varianten denkbaar natuurlijk waarin private partijen de weg bv ontwerpen of zelfs betalen. Maar voor de inpassing en de procedures is een overheid toch echt noodzakelijk...

En over dom gesproken, let eerst eens een beetje op je taalgebruik voor je domme dingen gaat roepen .
NEE dat is dus wat de praktijk niet uitwijst, of lees je geen kranten (kennelijk ben je te druk met spelling ), of zie je dan niet dat elk groot infrastructureel de pan uitrijst qua kosten en duur?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:24:26 #37
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_71488060
quote:

[..]

Dat dus. Ondernemers dienen hun eigen belang.

De overheid moet (althans, da's toch de bedoeling) iedereen tevreden houden, wat een heidens karwei is (en per definitie al niet lukt). Vandaar dat het allemaal lang duurt.
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_71488647
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dan kunnen we ook wel het vlees bij de slager via de belasting laten lopen, dan kan ik vegetariers mee laten betalen aan mijn consumptie niet?
Dat is een compleet andere situatie. Maar ook hier zit toch ook een stukje overheid tussen. Controle van de voedselveiligheid. Ook dat is een algemeen belang.
pi_71488720
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

NEE dat is dus wat de praktijk niet uitwijst, of lees je geen kranten (kennelijk ben je te druk met spelling ), of zie je dan niet dat elk groot infrastructureel de pan uitrijst qua kosten en duur?
Veel projecten, niet alle. En dan zijn het vooral de grote prestigeprojecten waar het misloopt maar dat is misschien nog wel meer inherent aan de factor prestige dan de factor infrastructureel project.

Overigens worden veel infrastructurele projecten momenteel juist (heel ruim) binnen budget uitgevoerd. Aannemers schrijven momenteel heel laag in bij de aanbestedingen.
pi_71489479
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is een compleet andere situatie. Maar ook hier zit toch ook een stukje overheid tussen. Controle van de voedselveiligheid. Ook dat is een algemeen belang.
Bullshit, waarom zou je niet gewoon betalen voor waar je gebruik van maakt? Wat is dat toch voor idioot gedachtegoed dat het eerlijk zou zijn om onrendabele voorzieningen te financieren vanuit zaken die wel rendabel zijn.
pi_71489687
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

Bullshit, waarom zou je niet gewoon betalen voor waar je gebruik van maakt? Wat is dat toch voor idioot gedachtegoed dat het eerlijk zou zijn om onrendabele voorzieningen te financieren vanuit zaken die wel rendabel zijn.
Omdat er zaken zijn waar je indirect gebruik van maakt. Ik maak geen direct gebruik van de haven van Rotterdam maar toch is het ook in mijn belang dat de 2e maasvlakte aangelegd wordt omdat de economie van heel Nederland daarvan profiteert. Daar mag van mij dus wel een deel belastinggeld in gestoken worden. Of in de zeeweringen die jouw Amsterdam beschermen tegen de zee. Het zal mij niet direct raken als Amsterdam onder water komt te staan maar het is een nationaal belang om dat te voorkomen.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 14:22:13 #42
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_71489875
quote:

[..]

En de Franse tolwegen zijn breed en zien er mooi uit, dat wel, maar ook daarbij gaat een hoop van wat je betaalt niet naar de weg zelf, maar naar de hokjes en mannetjes die bij elke afslag moeten staan, naar credit card-toeslagen, betaalsystemen, etc. En daarnaast inderdaad alsnog overheidsgeld. Als een tolweg Parijs-Lyon al maar net werkt, hoe kun je dan een rendabele tolweg Zwolle-Kampen verwachten?
pi_71489928
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:22 schreef Pool het volgende:

[..]

En de Franse tolwegen zijn breed en zien er mooi uit, dat wel, maar ook daarbij gaat een hoop van wat je betaalt niet naar de weg zelf, maar naar de hokjes en mannetjes die bij elke afslag moeten staan, naar credit card-toeslagen, betaalsystemen, etc. En daarnaast inderdaad alsnog overheidsgeld. Als een tolweg Parijs-Lyon al maar net werkt, hoe kun je dan een rendabele tolweg Zwolle-Kampen verwachten?
Het kan wel als je door de overheid gefinacieerde weg voor weinig of niks weggeeft aan een exploitant . Anders is het erg lastig.
pi_71490301
quote:

[..]

Het privatiseren van de PTT, KLM, NS, de energiebedrijven en de zorg hebben de zaken er een stuk beter op gemaakt in Nederland, he? Marktwerking is niet zaligmakend en sommige dingen zouden gewoon in handen van de overheid moeten blijven omdat ze te belangrijk voor het functioneren van het land zijn.

Dat de overheid inefficient werkt is daarbij een gegeven, maar ik vraag me af of dat niet bij alle grote organisaties (10,000 + werknemers) zo is. Ik heb ook al wat mooie fuckups bij grote commerciele instellingen mogen meemaken die niet voor de noord-zuid lijn onderdoen.
Ja, ik generaliseer.
pi_71491864
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:36 schreef Northside het volgende:

[..]

Het privatiseren van de PTT, KLM, NS, de energiebedrijven en de zorg hebben de zaken er een stuk beter op gemaakt in Nederland, he? Marktwerking is niet zaligmakend en sommige dingen zouden gewoon in handen van de overheid moeten blijven omdat ze te belangrijk voor het functioneren van het land zijn.

Dat de overheid inefficient werkt is daarbij een gegeven, maar ik vraag me af of dat niet bij alle grote organisaties (10,000 + werknemers) zo is. Ik heb ook al wat mooie fuckups bij grote commerciele instellingen mogen meemaken die niet voor de noord-zuid lijn onderdoen.
Privatiseren <> Marktwerking, Privatiseren zonder marktwerking is nog slechter als een overheids monopolie.
pi_71501596
quote:
ik snap best dat sommige grote projecten tijd nodig hebben om te bedenken en om uit te voeren, maar wat is nu de reden dat bijvoorbeeld de overheid al vanaf 2005 een studie is gestart naar de problemen op de a27 en er pas 9 jaar later iets gaat gebeuren. (snelweg) http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijksweg_27

volgens bovenstaande nota zijn ze van plan om in 2013 te beginnen met uitvoering????

ik bedoel die poblemen waren al lang opgelost als ze gewoon waren begonnen met bouwen in 2005/2006...
bovenstaand is slechts een voorbeeld natuurlijk, ik zie dit soort traagheid bij bijna alle grotere en kleine overheidsbeslissingen..

Tis allemaal heel simpel: Als de overheid sneller zou werken dan zouden een hoop ambtenaren zonder werk komen te zitten.
75 topics = FIN
pi_71501639
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:30 schreef raptorix het volgende:
Privatiseren <> Marktwerking, Privatiseren zonder marktwerking is nog slechter als een overheids monopolie.
Slechter dan..
(Reya & the Taalnazis)
pi_71507199
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:44 schreef FP128 het volgende:

[..]

Tis allemaal heel simpel: Als de overheid sneller zou werken dan zouden een hoop ambtenaren zonder werk komen te zitten.
Neuh dat valt bij dit soort projecten nog wel mee.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 02:12:35 #49
262650 kitao
prikplaatje
pi_71507673
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 16:30 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Als een ondernemer per m2 betaald wordt is hij zo klaar. Als de ondernemer een opdracht voor de overheid doet zal hij inderdaad niet op gaan schieten. Hij krijgt het geld toch wel en via lobbies krijgt hij ook de volgende keer wel weer een opdracht.
Ik haal even dit stukje eruit maar ik heb nog wel meer dingen gezien in dit topic.

Er wordt steeds gesproken over overheid contra private sector. Die wegen worden toch niet gebouwd door de genie van de landmacht maar door de private sector ?
Als het verkeerd gaat , zoals in Amsterdam , kun je daar dan de overheid geheel voor verantwoordelijk houden ?
En worden er geen boetes opgelegd als een privaat bedrijf niet op tijd en de kwaliteit levert volgens voorafgemaakte contracten?
megalomaniac
pi_71509030
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 02:12 schreef kitao het volgende:

[..]

Ik haal even dit stukje eruit maar ik heb nog wel meer dingen gezien in dit topic.

Er wordt steeds gesproken over overheid contra private sector. Die wegen worden toch niet gebouwd door de genie van de landmacht maar door de private sector ?
Als het verkeerd gaat , zoals in Amsterdam , kun je daar dan de overheid geheel voor verantwoordelijk houden ?
En worden er geen boetes opgelegd als een privaat bedrijf niet op tijd en de kwaliteit levert volgens voorafgemaakte contracten?
Nee dus, waarom denk je dat Amsterdam bijna failliet is?
NZ is trouwens niet enige hoor, verbouwen van het Rijksmuseum is ook alweer zo een debacle wat 5 jaar langer duurt als geplant, en zo zijn er nog een heleboel zaken.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 12:17:53 #51
262650 kitao
prikplaatje
pi_71511921
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:39 schreef du_ke het volgende:

[..]

Goegel Kroom ?

Het doet verder niets af aan wat hij probeert duidelijk te maken ,dat spelfoutje.
Nuance is wel gewenst , maar dat missen we toch al een tijdje hier op Fok!
megalomaniac
pi_71514195
quote:

[..]

definieer rendabel.

maar goed: om een antwoord te geven op de vraag: misschien omdat nog es nadenken goedkoper is dan zo'n verkeersriool weer om te spitten als je 'm niet nodig blijkt te hebben?
pi_71531337
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:59 schreef sepulep het volgende:

[..]

definieer rendabel.

maar goed: om een antwoord te geven op de vraag: misschien omdat nog es nadenken goedkoper is dan zo'n verkeersriool weer om te spitten als je 'm niet nodig blijkt te hebben?
Rendabel is als de kosten van het gebruik minder zijn als die van het gebruik, een 8 baans snelweg in de Randstad zal eerder rendabel zijn 1 in noord groningen.
  zondag 2 augustus 2009 @ 16:31:25 #54
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_71540917
Die wegen komen toch wel vol. Al bouw je er nog een paar 16 baans wegen bij.

Wat zeg ik. Fuck ik heb het!
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_71628678
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:42 schreef Megumi het volgende:

Wat dacht je van een simpeler iets als die Voetbalwet? Waar blijft die in godsnaam?
pi_71636004
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 16:31 schreef Schenkstroop het volgende:
Die wegen komen toch wel vol. Al bouw je er nog een paar 16 baans wegen bij.

Wat zeg ik. Fuck ik heb het!
dat is toch zon lul argument, net alsof elke nederlander dan ineens 2 auto's gaat kopen en de hele dag rondjes gaat rijden. als we het riool groter maken gaan we ook niet ineens 6x op een dag schijten.

je moet als overheid zogen dat je inwoners zich normaal kunnen bewegen, wegen bouwen en spoor dus. geen links hippiegelul aub.
pi_71637509
quote:

[..]

Gelukkig gaat de overheid wel goed om met ICT-projectjes!
Oh, and that's a bad miss!
  donderdag 6 augustus 2009 @ 00:24:13 #58
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_71639538
Eigenlijk hebben wij helemaal geen overheid. Wat gebeurt er nu eigenlijk?
Ze erkennen en benoemen een probleem, er wordt niks mee gedaan.

Kijk eens naar criminaliteit, financiële crisis, drugsproblematiek, huizenmarkt, vergrijzing, bevolkingskrimp, fileproblematiek, belastingontduikerij, profiteurs, bioindustrie, kwaliteit van het onderwijs, ouderen die verwaarloosd worden, terrorismebestrijding, milieu, Iran, NS, topsalarissen, huisjesmelkers, en ga zo maar door.

Ze doen niks, ze kijken maar toe en bevestigen wat iedere burger dagelijks meemaakt en stoort.
Wat hebben de kabinetten Balkenende gedaan voor ons, waar wij als LAND zijnde door gegroeid zijn?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 00:41:12 #59
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_71639912
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 00:24 schreef Ixnay het volgende:
Eigenlijk hebben wij helemaal geen overheid. Wat gebeurt er nu eigenlijk?
Ze erkennen en benoemen een probleem, er wordt niks mee gedaan.

Kijk eens naar criminaliteit, financiële crisis, drugsproblematiek, huizenmarkt, vergrijzing, bevolkingskrimp, fileproblematiek, belastingontduikerij, profiteurs, bioindustrie, kwaliteit van het onderwijs, ouderen die verwaarloosd worden, terrorismebestrijding, milieu, Iran, NS, topsalarissen, huisjesmelkers, en ga zo maar door.

Ze doen niks, ze kijken maar toe en bevestigen wat iedere burger dagelijks meemaakt en stoort.
Wat hebben de kabinetten Balkenende gedaan voor ons, waar wij als LAND zijnde door gegroeid zijn?
Nou, wat ze voor ons hebben gedaan weet ik zo niet. Wel dat ze aardig voor zichzelf zorgen (met name de old boys en girls: heb je ministerie A compleet verneukt, mag je het proberen bij ministerie B. En als je minister af bent, is er nog wel ergens een leuk baantje bij een instelling of een groot bedrijf )

Maar goed: grote projecten hebben vaak niet veel apartigheden, meestal gewoon standaardwerk. Maar wel heel veel en dat moet toch allemaal gebeuren. Zoals al eerder gezegd: zodra er prestige bij gaat komen gaat het vaak mis, of als het doel 'softer' wordt; veel beta-projecten zijn helemaal niet zo moeilijk, dat kan je rustig aan de technici overlaten. Het gebeuren er omheen, dat zorgt voor de vertraging.
Wat overigens niet weglaat dat ze wel wat vaker meer voortgang mogen laten zien
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_71642155
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:28 schreef LePetitColonel het volgende:

[..]

dat is toch zon lul argument, net alsof elke nederlander dan ineens 2 auto's gaat kopen en de hele dag rondjes gaat rijden. als we het riool groter maken gaan we ook niet ineens 6x op een dag schijten.

je moet als overheid zogen dat je inwoners zich normaal kunnen bewegen, wegen bouwen en spoor dus. geen links hippiegelul aub.
Niet helemaal mee eens nog afgezien van je illustere beeldspraak.
De Nederlander moet zich eens af gaan vragen of hij zijn land wil opgeven tbv de maak van een laad/los-terminal voor het Europese achterland.
Ons land is klein en meer wegen gaat ten koste van ons unieke leefgebied. Files , hoe vervelend ook , laat mensen zien dat de ruimte op is en zullen gaan zoeken naar alternatief milieu-vriendelijker vervoer. Meer wegen verhoogt het rijplezier en men zal sneller de auto pakken , zonder dat we beseffen dat we dan inmiddels leven in een betonnen rijbak met betonnen geluidsmuren. De mens raakt dan de binding met zijn oorsprong kwijt en zijn besef van de waarde van de natuur. Dit zal onherroepelijk leiden tot een afstandelijke en vervreemde houding ten opzichte van zichzelf. Met alle nadelen vandien.

Eén nadeel is al zichtbaar in de titel van dit topic : "waarom duurt alles zo lang?"
Ongeduld verhoogt stress en maakt iemand bevattelijker voor een inhoudloze magnetron-samenleving waarvan de voedingswaarde sterk is verminderd en de smaak gelijk aan zero.

[ Bericht 4% gewijzigd door kitao op 06-08-2009 08:05:13 ]
megalomaniac
pi_71642851
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 07:48 schreef kitao het volgende:

[..]

De Nederlander moet zich eens af gaan vragen of hij zijn land wil opgeven tbv de maak van een laad/los-terminal voor het Europese achterland.
Ons land is klein en meer wegen gaat ten koste van ons unieke leefgebied. Files , hoe vervelend ook , laat mensen zien dat de ruimte op is en zullen gaan zoeken naar alternatief milieu-vriendelijker vervoer. Meer wegen verhoogt het rijplezier en men zal sneller de auto pakken , zonder dat we beseffen dat we dan inmiddels leven in een betonnen rijbak met betonnen geluidsmuren. De mens raakt dan de binding met zijn oorsprong kwijt en zijn besef van de waarde van de natuur. Dit zal onherroepelijk leiden tot een afstandelijke en vervreemde houding ten opzichte van zichzelf. Met alle nadelen vandien.

Eén nadeel is al zichtbaar in de titel van dit topic : "waarom duurt alles zo lang?"
Ongeduld verhoogt stress en maakt iemand bevattelijker voor een inhoudloze magnetron-samenleving waarvan de voedingswaarde sterk is verminderd en de smaak gelijk aan zero.
Kun je dat ook onderbouwen?
Of blijft het bij achterliggende politieke motieven?
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_71643132
Dit heeft niets met politiek te maken , het is een hippie-zen antwoord.
megalomaniac
pi_71644272
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:11 schreef kitao het volgende:
Dit heeft niets met politiek te maken , het is een hippie-zen antwoord.
Geen onderbouwing dus.
Faal van de eeuw.
pi_71645483
Over die brug wordt al begin jaren 90 geouwehoerd.

Dat ding komt dus nooit.
pi_71645732
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 09:57 schreef huhggh het volgende:

[..]

Geen onderbouwing dus.
Nee hoor , pas iets van minstens 3500 jaar empirische wijsheid.
megalomaniac
pi_71647893
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:54 schreef kitao het volgende:

[..]

Nee hoor , pas iets van minstens 3500 jaar empirische wijsheid.
Tuurlijk poepie, wat jij jezelf ook maar aan wilt praten
Faal van de eeuw.
pi_71650447
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:11 schreef huhggh het volgende:

[..]

Tuurlijk poepie, wat jij jezelf ook maar aan wilt praten
Het komt niet van mezelf , mensen zouden me dan Jezus , Boeddha , of Hare Krishna noemen. Ik zit niet op hun nivo. Héél ver daar beneden.
megalomaniac
pi_71674330
quote:

[..]

ga eens kijken op google earth hoeveel plek wegen in nemen, nog geen 1% van het oppervlakte van nederland. Verder dient een overheid te zorgen voor vrij verkeer van mensen en goederen. juist het bevorderen hiervan zorgt voor een goed functionerende samenleving. een efficiënte samenleving die geld wat de files ons nu kosten beter kan uitgeven aan zorg voor ouderen, innovatie en onderwijs.

files zorgen voor verspilling van geld middelen en tijd van mensen. juist deze files veroorzaken stress, mensen kunnen de tijd die ze in de fle staan beter doorbrengen door te gaan fietsen met hun gezin, door te brengen met vrienden of te werken.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 10:55:06 #69
262650 kitao
prikplaatje
pi_71675566
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 10:05 schreef LePetitColonel het volgende:

[..]

ga eens kijken op google earth hoeveel plek wegen in nemen, nog geen 1% van het oppervlakte van nederland. Verder dient een overheid te zorgen voor vrij verkeer van mensen en goederen. juist het bevorderen hiervan zorgt voor een goed functionerende samenleving. een efficiënte samenleving die geld wat de files ons nu kosten beter kan uitgeven aan zorg voor ouderen, innovatie en onderwijs.

files zorgen voor verspilling van geld middelen en tijd van mensen. juist deze files veroorzaken stress, mensen kunnen de tijd die ze in de fle staan beter doorbrengen door te gaan fietsen met hun gezin, door te brengen met vrienden of te werken.
Ik geloof je op je woord van die 1% , maar daarmee reken je dan wel te simpel. Leefgebieden worden in lappen doorsneden indien er nog meer wegen komen. Vandaar dat de betuwelijn ook ondergronds is gegaan meen ik. Ik zou liever meer treinen zien of monorails met goede en snelle aansluitingen en aftakkingen.
megalomaniac
pi_71676577
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 10:55 schreef kitao het volgende:

[..]

Ik geloof je op je woord van die 1% , maar daarmee reken je dan wel te simpel. Leefgebieden worden in lappen doorsneden indien er nog meer wegen komen. Vandaar dat de betuwelijn ook ondergronds is gegaan meen ik. Ik zou liever meer treinen zien of monorails met goede en snelle aansluitingen en aftakkingen.
de betuwelijn loopt geheel bovengronds.
Ik ben met je eens dat we bepaalde natuurgebieden moeten koesteren. Het groene hart (mag van mij best wat veelzijdiger en groener, is nu nogal eentonig) de biesbosch en de veluwe. en zo nog wat kleine stukken.
verder is nederland een grote stad geworden zeker in het westen. treinen zijn niet prettig. treinen komen niet overal, treinen zijn vaak langzamer en treinen beperken je vrijheid van beweging.
trienen zijn een leuke toevoeging maar niet voor iedereen even handig.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 12:30:42 #71
262650 kitao
prikplaatje
pi_71678527
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 11:30 schreef LePetitColonel het volgende:

[..]

de betuwelijn loopt geheel bovengronds.
Ik ben met je eens dat we bepaalde natuurgebieden moeten koesteren. Het groene hart (mag van mij best wat veelzijdiger en groener, is nu nogal eentonig) de biesbosch en de veluwe. en zo nog wat kleine stukken.
verder is nederland een grote stad geworden zeker in het westen. treinen zijn niet prettig. treinen komen niet overal, treinen zijn vaak langzamer en treinen beperken je vrijheid van beweging.
trienen zijn een leuke toevoeging maar niet voor iedereen even handig.
Dat laatste weet ik, maar ik baal er goed van dat ik alleen maar met een auto op mijn plaats van bestemming kan komen. Tijdens onderhoud van de auto ben ik altijd afhankelijk van anderen of duur uit met een taxi of ik ben 45 minuten aan het lopen. En nu heb ik het over het Rijnmond gebied , hoe moet de rest van Nederland dan wel niet zijn?
megalomaniac
pi_71741773
quote:

[..]

Ik geloof je op je woord van die 1% , maar daarmee reken je dan wel te simpel.
Dat zou ik niet direct doen. Het percentage dat we in NL kwijt zij aan de (wegen)infrastructuur is wel wat hoger.
quote:
Leefgebieden worden in lappen doorsneden indien er nog meer wegen komen. Vandaar dat de betuwelijn ook ondergronds is gegaan meen ik. Ik zou liever meer treinen zien of monorails met goede en snelle aansluitingen en aftakkingen.
Klopt veel meer wegen zorgt ervoor dat de versnippering van het landschap in NL gigantisch toeneemt terwijl we al aardig versnipperd zijn.
pi_71743268
quote:

omdat we vier lagen ambtenaren hebben
en iedereen begint bij iedere grasspriet te mauwen over groene hart

We hebben heilige subsidiekoeien in Nederland he?

Het aanleggen van een zesbaansweg van Rotterdam naar Duitsland is geen eer mee te behalen , liever een Betuwelijn die niet gebruikt wordt.

En onze politici zijn meer geïnteresseerd in een baan op een van de bovenwindse corruptie-eilanden, bij een corporatiekoning of een zorgverzekeraar

[ Bericht 1% gewijzigd door henkway op 09-08-2009 21:30:14 ]
pi_71746121
quote:

[..]

De HSL heeft een tunnel voor de koeien gekregen en waar mensen wonen loopt die boven de grond. Ach, ik ben inmiddels al op het punt dat het me niet meer interesseert. Nederland is toch reddeloos verloren.
pi_71746371
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:47 schreef Fastmatti het volgende:
Nederland is toch reddeloos verloren.
Ach dat roepen de zure mennekes al eeuwen. Ben nog niet zo onder de indruk .
pi_71746512
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach dat roepen de zure mennekes al eeuwen. Ben nog niet zo onder de indruk .
Ik ben blij dat ik eindelijk weg kan, nog maximaal zes maanden
pi_71746856
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:57 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ik hoop van harte voor je dat het gras bij de buren groener is. Maar helaas blijkt dit voor types die zich snel ergeren niet altijd het geval..
  † In Memoriam † maandag 10 augustus 2009 @ 00:23:41 #78
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_71749091
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:57 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Waar ga je heen?
Carpe Libertatem
  maandag 10 augustus 2009 @ 00:32:34 #79
262650 kitao
prikplaatje
pi_71749292
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:23 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Waar ga je heen?
Smeltend Groenland wellicht ?

http://news.nationalgeogr(...)0-greenland-ice.html
megalomaniac
pi_71754675
maar het is inderdaad nodig om de stroop uit de politiek te halen, want op deze manier roest Nederland vast en blijft er een land met grijze sukkels over
  maandag 10 augustus 2009 @ 14:32:17 #81
188877 Stupendous76
pi_71760886
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:10 schreef henkway het volgende:
maar het is inderdaad nodig om de stroop uit de politiek te halen, want op deze manier roest Nederland vast en blijft er een land met grijze sukkels over
Zoals het nu ongeveer is?
Repent, Pray, Forgive
pi_71762975
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:32 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Zoals het nu ongeveer is?
Kan nog veeel erger
Denk maar dat 60% van de nederlanders binnekort ouder dan 75 jaar is, met een eigen partij, die de grootste van Nederland is

En de AOW premie van 25% en AWBZ premie van 35%
pi_71763220
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:47 schreef henkway het volgende:

[..]

Kan nog veeel erger
Denk maar dat 60% van de nederlanders binnekort ouder dan 75 jaar is, met een eigen partij, die de grootste van Nederland is

En de AOW premie van 25% en AWBZ premie van 35%
Die mensen hebben al een eigen partij, het CDA. Pas geleden nog een voorstel gelezen uit Duitsland om gezinnen een dubbel stemrecht te geven, om een tegenwicht te kunnen bieden tegen de grijze maffia.
pi_71764139
quote:

[..]

Laat me raden, jij bent 65 plus of je werkt niet (meer) WAO / WIA
  maandag 10 augustus 2009 @ 16:40:40 #85
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_71764298
Daar zit wel wat in wat hij zegt. Ik ben een auto-noob, heb geen rijbeweijs en nog nooit op de snelweg gereden. Maar ik vraag mij af; hoelang bestaat het fileprobleem al, wat is er aan gedaan, en heeft het geholpen? En wat wil NL nu doen, nog meer wegen bouwen?
pi_71764467
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:40 schreef Schenkstroop het volgende:
Daar zit wel wat in wat hij zegt. Ik ben een auto-noob, heb geen rijbeweijs en nog nooit op de snelweg gereden. Maar ik vraag mij af; hoelang bestaat het fileprobleem al, wat is er aan gedaan, en heeft het geholpen? En wat wil NL nu doen, nog meer wegen bouwen?
Meer wegen bouwen en uitbreiden is al heel lang niet meer groots gedaan.
Kijk naar de A4, die is al decennia onveranderd. Terwijl we wel inmiddels met meer dan 16 miljoen inwoners zitten.
Je kan natuurlijk niet zeggen, maar inwoners en immigranten/asielzoekers, om vervolgens het wegennet te laten zoals het was in de jaren 60.
Dat werkt natuurlijk niet.
Faal van de eeuw.
pi_71764774
quote:
Niets. Na Den Uyl zijn er amper wegen bijgekomen. Het is trouwens het totale RO-beleid dat niet deugt. We mogen niet wonen waar we werken en de steden zijn onleefbaar voor gezinnen. Allemaal PvdA-beleid.
pi_71766674
quote:
En wat wil NL nu doen, nog meer wegen bouwen?
was het maar waar, er wordt nauwelijks iets gebouwd of aangelegd
pi_71766816
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 18:07 schreef henkway het volgende:

[..]

was het maar waar, er wordt nauwelijks iets gebouwd of aangelegd
Zou ook onzin zijn. De bezettingsgraad van een weg over 24 uur berekend is veels te laag om een verbreding te rechtvaardigen.

Bovendien zal de oplossing van het fileprobleem op andere manieren opgelost moeten worden, of je moet gewoon accepteren dat het er altijd zal blijven zijn.
pi_71767399
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 18:12 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Zou ook onzin zijn. De bezettingsgraad van een weg over 24 uur berekend is veels te laag om een verbreding te rechtvaardigen.
iweet jij wat de bezettingsgraad van de Betuwelijn is?

twee treinen per dag , maximaal
  maandag 10 augustus 2009 @ 18:41:53 #91
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_71767480
Ergens denk ik ook wel dat fileproblemen en frustraties lucratief zijn voor de overheid. Wie kan er mischien een paar voorbeelden geven?
  maandag 10 augustus 2009 @ 20:06:43 #92
188877 Stupendous76
pi_71770009
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 18:12 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dat is een leuk kulargument, wat verder helemaal niets te maken heeft met fileproblemen of wat dan ook. De meeste mensen werken zo'n 8 uur per dag, vaak tussen 07.00 uur en 18.00 uur; de voorzieningen dien daarop te worden ingesteld. Of ga jij 's nachts vrolijk kantoorwerk doen om zo de wegen te ontlasten?

(En als je nog zo'n argument wilt hebben: spitsstroken. Voor vele miljoenen wordt er asfalt aangelegd wat vervolgens maar een paar uur per dag gebruikt mag worden omdat als je het buiten die tijden gebruikt, dan ... )
quote:
Bovendien zal de oplossing van het fileprobleem op andere manieren opgelost moeten worden, of je moet gewoon accepteren dat het er altijd zal blijven zijn.
Een groot deel kan je oplossen door nieuwe wegen aan te leggen, of vooral door bestaande aan te passen. Verder kan je ook nog wel wat verbeteren aan het openbaar vervoer; vorig jaar was er een klein feestje dat ze de spoorlijnen tussen Amsterdam en Utrecht hadden verdubbeld. Wat daar lag, lag daar al zo'n 80-100 jaar zonder ooit uitbreiding te hebben gehad...
Ook het compleet omgooien van het huisvestingsbeleid zal veel filekilometers besparen (maar zal helaas wel nooit gebeuren)
Repent, Pray, Forgive
  maandag 10 augustus 2009 @ 20:12:16 #93
188877 Stupendous76
pi_71770190
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 18:41 schreef Schenkstroop het volgende:
Ergens denk ik ook wel dat fileproblemen en frustraties lucratief zijn voor de overheid. Wie kan er mischien een paar voorbeelden geven?
Ik denk het niet. De accijns op verbuikte brandstof kan in mijn ogen nooit zo veel zijn als de bedragen die de belastingdienst kan innen als al die mensen nuttig op kantoor/in de fabriek bezig zouden zijn. Sinds de jaren '60/'70 is er gewoon veels te weinig gedaan aan het verkeer in Nederland. Wel zijn er ongelooflijk veel plannen en studies geweest, maar een praktische (en dus haalbare, betaalbare en werkzame oplossing) is er maar zelden geweest.
Repent, Pray, Forgive
pi_71770288
[alomvattend antwoord]tijd is relatief[/alomvattend antwoord]
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_71771714
quote:
Uitbreiden van het wegennet, verbreden van bestaande wegen, spitsstroken, carpoolen stimuleren etc, etc. er is van alles geprobeerd maar werken doet het niet echt.
Is ook niet zo gek als je ziet dat de mobiliteit flink is toegenomen en dat mensen steeds verder van huis zijn gaan werken. De oplossing voor het fileprobleem bestaat dan ook niet helaas.
pi_71771746
30 jaar geleden was het wegennet afdoende, sindsdien geven we de voorkeur aan het houden van heilige subsidiekoeien, die per stuk 5 keer zoveel grond krijgen als een doorsneegezin
pi_71771860
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 18:38 schreef henkway het volgende:

[..]

iweet jij wat de bezettingsgraad van de Betuwelijn is?

twee treinen per dag , maximaal
25 per dag gemiddeld en stijgende
http://binnenland.nieuws.nl/555371

Dus tenzij je een bron hebt die het tegendeel bewijst zou het misschien verstandig zijn om te stoppen met keer op keer dezelfde onzin te verkopen...
pi_71772103
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Uitbreiden van het wegennet, verbreden van bestaande wegen, spitsstroken, carpoolen stimuleren etc, etc. er is van alles geprobeerd maar werken doet het niet echt.
Verbreden van wegen is helemaal niet geprobeerd laat staan het uitbreiden van het wegennet. Waar het wel geprobeerd is zijn de fileproblemen compleet verdwenen zelfs met die halfbakken spitsstroken lukt het.
quote:
Is ook niet zo gek als je ziet dat de mobiliteit flink is toegenomen en dat mensen steeds verder van huis zijn gaan werken. De oplossing voor het fileprobleem bestaat dan ook niet helaas.
De onleefbaarheid van de steden is ook door de overheid veroorzaakt. Logisch dat mensen steeds verder weg van het tuig in de steden wil wonen.

Maar laten we vooral trots zijn op het RO-beleid in Nederland. Waar een koe meer leefruimte heeft dan een mens.
pi_71772282
Ik zie ze niet en ik woon ernaast

[ Bericht 36% gewijzigd door henkway op 10-08-2009 21:28:05 ]
pi_71774135
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:14 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Verbreden van wegen is helemaal niet geprobeerd
toch welq]laat staan het uitbreiden van het wegennet. [/q]en ook dat is geprobeerd.
quote:
Waar het wel geprobeerd is zijn de fileproblemen compleet verdwenen zelfs met die halfbakken spitsstroken lukt het.
[..]
Huh je zegt net dat het niet gebeurt is en nu toch wel?
Overigens zijn op de meeste van die plekken de files niet definitief verdwenen hoor die zijn vaak na korte tijd weer terug of een paar kilometer verplaatst.
quote:
De onleefbaarheid van de steden is ook door de overheid veroorzaakt. Logisch dat mensen steeds verder weg van het tuig in de steden wil wonen.
wederom nonsens.
quote:
Maar laten we vooral trots zijn op het RO-beleid in Nederland. Waar een koe meer leefruimte heeft dan een mens.
En nog een portie nonsens erbij.

Ik hoop echt voor je dat het gras aan de andere kant groener is maar als je zo vast zit in je eigen doctrine zal dit niet meevallen .
pi_71774289
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:21 schreef henkway het volgende:
Ik zie ze niet en ik woon ernaast
Tja zit je dan de hele dag thuis dat je het bij kan houden?
Vooralsnog geloof ik de vele berichten over he toch wel toenemende gebruik van de betuweroute eerder.
  maandag 10 augustus 2009 @ 23:14:43 #102
188877 Stupendous76
pi_71776074
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 22:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
toch wel
Te laat ja, verbreding hielp toen al niet meer...
quote:
en ook dat is geprobeerd.
Spitsstroken is een bijzondere vorm van verbreding: het kost enorm veel en je mag er maar minimaal gebruik van maken...
quote:
[..]
Huh je zegt net dat het niet gebeurt is en nu toch wel?
Overigens zijn op de meeste van die plekken de files niet definitief verdwenen hoor die zijn vaak na korte tijd weer terug of een paar kilometer verplaatst.
Dat komt grotendeels omdat het wegennet van nu niet ontworpen is op het verkeer van nu. Los je bij A wat op ontstaat er wat bij B, enkel omdat A dan wel aangepast wordt maar de rest dus nog steeds niet.
Daarnaast zijn er nu zoveel mensen/bedrijven/groeperingen die allemaal denken dat hun belang het voornaamste is, waardoor het algemeen belang compleet raakt ondergesneeuwd, en heel veel verbeteringen stranden nog voordat er mee begonnen is.
quote:
[..]
wederom nonsens.
[..]
En nog een portie nonsens erbij.

Ik hoop echt voor je dat het gras aan de andere kant groener is maar als je zo vast zit in je eigen doctrine zal dit niet meevallen .
Ik denk dat het ruimtelijk ordeningsbeleid toch redelijk aan het falen is hier in Nederland; de achterhaalde ideeën van toen worden niet afgeschaft, maar uitgebreid door beleid dat daarvan afstamt. De oplossing is er niet, maar met een beetje herschikken en vooral schikken kan een boel opgelost worden.

Voorlopig dan, zolang Nederland denkt dat 16miljoen+ inwoners goed te doen is blijft het aanmodderen.
Repent, Pray, Forgive
  maandag 10 augustus 2009 @ 23:36:35 #103
262650 kitao
prikplaatje
pi_71776826
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:14 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Wat is dat voor onzinnige rotopmerking? Heb je jezelf wel eens na laten kijken ?
Koop een penthouse appartement en dan kun je tijdens de lunch gewoon thuis tv kijken ipv op kantoor 80 keer hetzelfde papiertje om te draaien. Geen file meer voor jou ook dan.
megalomaniac
pi_71910239
ze zijn nu eindelijk wel bezig de A2 te verbreden.
en reken maar dat de doorstroming daar beter word, zelfs de A27 zal er iets van profiteren qua drukte.

mensen de zeggen dat verbreden niet helpt lullen maar wat, allemaal oud groen links gelul, het lost de problemen gewoon op.
pi_72096527
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:38 schreef LePetitColonel het volgende:
mensen de zeggen dat verbreden niet helpt lullen maar wat, allemaal oud groen links gelul, het lost de problemen gewoon op.
Men heeft het in en bij Zwolle al aardig geprobeerd zonder overdreven groot resultaat.
pi_72097073
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 23:14 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]
Voorlopig dan, zolang Nederland denkt dat 16miljoen+ inwoners goed te doen is blijft het aanmodderen.
Zoalng Nederland iedere vrije meter opoffert aan de subsidiekoeien en de ruimte niet adequaat gebruikt blijft het geknoei
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')