abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71409607
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:56 schreef De_Kardinaal het volgende:
Fascisme vind ik een vrij goede staatsvorm. Mij hoor je niet klagen. Het is altijd jammer dat de verkeerde mensen de macht in handen krijgen.
Daar ben ik het helemaal mee eens, al moet ik wel toevoegen dat staatsvorm een foute definitie zou zijn. Fascisme is het beste te omschrijven als een ideologie, die met geen enkele andere ideologie echt overeenkomt.

En om te zorgen dat in dictatuur de macht van de leider gecontroleerd blijft (om dus te voorkomen dat een fout persoon aan de macht komt) hadden de Italiaanse fascisten de Raad van Fascisten bedacht. Dat was een raad die een adviesfunctie had, maar die een slechte leider (een leider die dus niet volgens het fascisme handelde) afzetten. Ook zou de raad eventueel belast worden met het kiezen van een nieuwe leider, helaas duurde het fascistisch tijdperk in Italië daar niet lang genoeg voor.
"It is better to live one day as a lion than a hundred years as a sheep." ~ Il Duce Benito Mussolini
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:42:53 #102
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_71409611
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:13 schreef Bluesdude het volgende:

ik ben van mening dat niemand moet lasteren, discrimineren en haatzaaien en ook politici dus niet..
Dan blijft er altijd een optie bestaan dat degene in de macht, diegene die op de deur van de macht klopt aan gaat pakken.

En dat nog los van het feit dat je lasteren weg kunt strepen, dat is goed omkaderd, discriminatie is al behoorlijk grijs, en haatzaaien is zo subjectief dat je er al niets meer mee kunt.
quote:
elke democratische staatsvorm is ook een systeem om politiek opponenten 'aan te pakken' dat heet discussie en 'vrije meningsuiting'..
Als GW politiek een non-factor was omdat'ie keer op keer het onderspit delft in discussies oid, hadden we deze discussie niet.
quote:
nee hoor.. jij bent rechts,... dus jij bent eerder de aangewezen persoon een rechtse dictatuur te wensen.
Stukje projectie van jouw kant, maar ik zeg niets
quote:
nou... hij wil miljoenen mensen de toegang tot de Nederlandse democratie ontzeggen...
Dit is te ver-algemeniseerd. Misschien in jouw hoofd de 'som' van wat'ie allemaal wil ofzo, ik weet het niet.
quote:
Waar wat is extreem links? als iemand tegen rechts is ?
Het politieke spectrum is een circel. Ga maar genoeg 1 kant op en je eindigd in de extreme zone van de ander. Of verstoor ik nu je poging om het linkse stoepje schoon te vegen?
Scorched earth
pi_71410123
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:42 schreef ExTec het volgende:

Het politieke spectrum is een circel. Ga maar genoeg 1 kant op en je eindigd in de extreme zone van de ander. Of verstoor ik nu je poging om het linkse stoepje schoon te vegen?
Nee .. dat is een simplificatie... Wat men noemt extreemlinks en extreemrechts, daar zitten totalitaire stromingen bij die je qua totalitairisme en gewelddadigheid in hetzelfde vakje kunt zetten.. Dat is juist, maar verder zijn er ook teveel verschillen en tegenstellingen voor een gelijkstelling.... Om al die stromingen fascisme te noemen is platheid. Dat woord wordt een containerbegrip en verliest aan duidelijkheid en inhoud
Dan krijg je zulke clichés als de TT en de OP

Maar mijn vraag aan je blijft staan... wat is extreemlinks en waarom zet je mij in die categorie..?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:59:11 #104
262650 kitao
prikplaatje
pi_71410215
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:29 schreef mividaloca het volgende:

[..]

Ik begrijp je reactie niet echt.. Wie zegt dat ik het niet eens ben met de uitspraak?

Mijn punt hiermee is dat mensen een stuk lezen waarin het lijkt dat deze man veroordeeld is en dat hij extreem-rechts is en anti-islam opmerkingen maakt en meteen gaan roepen FACISME, DE VRIJHEID VAN MENINGSUITING, WE MOGEN NIETS MEER ZEGGEN.. blabla.. Terwijl ze niet eens weten wat de man nu PRECIES gezegd of gedaan heeft.. Ik vind je kunt dit pas afkeuren of goedkeuren als je weet waarom hij nou eigenlijk is veroordeeld..

En dat blijkt dus te gaan om een foldertje over een asielzoekerscentrum.. Waar hij dus onwaarheden in heeft lopen verkondigen..
Ik val je niet aan , ik vond het een interessant uitgangspunt. ( en ik reageerde te snel , afkoelperiode?)
Het gaat mij er meer om wat de regels zijn die de Europese rechters handhaven mbt het toelaten aan verkiezingen van dubieuze partijen , zowel links als rechts.
Met een strafblad schop je het niet ver als politicus , met partijen waarvan de geschiedenis heeft uitgewezen dat het niet werkt , (dus niet persé PVV) , mag van mij het Europese Hof best een uitspraak doen.
megalomaniac
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:12:21 #105
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_71410654
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:39 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Het lijkt er op als of de gevestigde (links georienteerde) kliek kost wat kost hun zaakjes wil beschermen
Het lijkt er op als of de gevestigde (links georienteerde) illuminatie kost wat kost hun zaakjes wil beschermen
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:13:27 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_71410696
Typisch Wilderianen topic dit

Zo full of shit dat het geen zin heeft ergens te beginnen
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:16:53 #107
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_71410817
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:59 schreef kitao het volgende:

Met een strafblad schop je het niet ver als politicus , met partijen waarvan de geschiedenis heeft uitgewezen dat het niet werkt , (dus niet persé PVV) , mag van mij het Europese Hof best een uitspraak doen.
Dick Cheney werd er vicepresident mee
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:27:26 #108
262650 kitao
prikplaatje
pi_71411125
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:16 schreef Hexagon het volgende:
Dick Cheney werd er vicepresident mee
Dat is mij niet bekend , kennis schiet tekort......
megalomaniac
pi_71411570
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:27 schreef kitao het volgende:

[..]

Dat is mij niet bekend , kennis schiet tekort......
Zuipen en dat autorijden.
Later is hij aangeklaagd in de Halliburton zaak, maar toen was hij al vice president.
pi_71411793
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:40 schreef ExTec het volgende:

En wie maakt die wet?

Is ff doordenken voordat je de 'need' voelt om te posten zoveel gevraagd?
Eh, even denken hoor, ik doe een wilde gok...de 2e Kamer? Da's een instituut waar links overigens nog nooit een absolute meerderheid heeft gehad in Nederland.

Wat veranderd dat aan mijn post?
pi_71411939
EU Hof: Geert Wilders gaat er aan

Even opletten Geert, want deze is voor jou. Volgens het Europees Hof van Justitie heeft een Belgische rechter politicus Daniel Feret terecht veroordeeld wegens discriminatie. Feret waarschuwde in een verkiezingsfoldertje onder meer tegen de islamisering van Europa en stelde voor om werkeloze asielzoekers terug te sturen naar hun land van herkomst. Volgens het Hof is het recht om dat te zeggen in ieder geval minder belangrijk dan de "maatschappelijke noodzaak om de belangen van de immigrantengemeenschap te beschermen". Niet dat alle Europese rechters er zo over denken. Een minderheid is van mening dat met deze uitspraak het recht op vrije meningsuiting is verkwanseld ten faveure van het anti-discriminatiebeleid. Let wel, dat is slechts een minderheid van de rechters... Op deze site wordt nog even haarfijn uitgelegd wat de parallellen zijn tussen de uitspraken van Feret en de uitspraken van Wilders. Conclusie: Wilders en Feret zeggen exact hetzelfde. Oh ja, in Nederland verliest een politicus het passieve en actieve stemrecht, als hij langer dan één jaar in de cel moet zitten. Wilderstemmers die op safe spelen, zoeken dus nu alvast naar een alternatief.

Bron Geenstijl

Ik geloof dat het alternatief waar Geenstijl op zinspeelt ook wel bekend staat onder de noemer revolutie.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:53:22 #112
262650 kitao
prikplaatje
pi_71411945
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:42 schreef en_door_slecht het volgende:
Zuipen en dat autorijden.
Later is hij aangeklaagd in de Halliburton zaak, maar toen was hij al vice president.
Oh , ik dacht dat hij een uitspraak had afgedwongen.....
Want daar wordt het wel eens tijd voor. Onder fascisme , de kop van dit topic , krijgt "iedereen" toch al nachtmerries. Dan zeg ik , doe Neurenberg nog maar eens dubbel dunnetjes over.
megalomaniac
pi_71412431
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:53 schreef AyrtonSenna het volgende:

Bron Geenstijl

Ik geloof dat het alternatief waar Geenstijl op zinspeelt ook wel bekend staat onder de noemer revolutie.
Mjah, ik zie het al voor mij, al die Wilders tokkies naar het Binnenhof zeker?
pi_71412494
De EU en het voormalig Sovjet-unie overeenkomsten?
Zelfs Gorbatsjov keek met verbazing naar de overeenkomsten van de EU en het Sovjet-unie.
Beetje bij beetje worden wij gevangen gezet door de EU criminelen gezeteld in Brussel, het machtscentrum van Europa.
Pas op en blijf WAAKZAAM want de RODE HONDEN slapen NOOIT!
Stem straks MASSAAL op de VVD, PVV!!
pi_71412572
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:09 schreef detlevico het volgende:
Zelfs Gorbatsjov keek met verbazing naar de overeenkomsten van de EU en het Sovjet-unie.
Beetje bij beetje worden wij gevangen gezet door de EU criminelen gezeteld in Brussel, het machtscentrum van Europa.
ROFLMAO, doel je op Neelie Kroes als een van de EU criminelen?

God, wat een gesukkel met die PVV aanhangers

PS: Je klinkt als een NSB wervingsposter...oh wacht....PVV? Ach ja, natuurlijk.....zie link: http://gallery.wo2.nl/details.php?image_id=429&sessionid=8a36d7286382b7b6d707c9a1756ed03e

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2009 23:15:38 ]
pi_71412773
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

God, wat een gesukkel met die PVV aanhangers

PS: Je klinkt als een NSB wervingsposter...oh wacht....PVV? Ach ja, natuurlijk.....zie link: http://gallery.wo2.nl/details.php?image_id=429&sessionid=8a36d7286382b7b6d707c9a1756ed03e

Kijk kijk een reactie van een linkse mensch.
Ik zou zeggen word eens wakker want de EU heeft het niet goed met U voor.
pi_71412869
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

pi_71412919
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:18 schreef detlevico het volgende:

[..]

Kijk kijk een reactie van een linkse mensch.
Ik zou zeggen word eens wakker want de EU heeft het niet goed met U voor.

rechts heeft toch de meerderheid in het EU-parlement...?
ik vertrouw dat EU-stelsel ook niet zoo..ondoorzichtig en ineens hebben ze regeltjes wat we zondermeer moeten accepteren.
vertrouw die rechtse honden allemaal niet dus ...
pi_71412955
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:09 schreef detlevico het volgende:
Goh, vorige week was het nog NL dat zo veel op de USSR zou lijken. Geef me maar eens een bron waarin Gorby aangaf dat de EU bijna net zo communistisch was als de USSR.

En lees je eigen post nog eens door. Er staat alleen wat slap geklets, wat zinnen die je aan elkaar hebt staan tikken. Maar het raakt echt volledig kant noch wal. Geen onderbouwing, geen feiten, niks. Wat moeten wij met dit soort propagandistische blaatposts?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:27:14 #120
262650 kitao
prikplaatje
pi_71413074
Als nieuweling hier, plaatste ik een foto , toen zat er gelijk een slotje op.........

Zal ook wel niet meer te lynk(s)en zijn......

[ Bericht 0% gewijzigd door kitao op 28-07-2009 23:32:55 ]
megalomaniac
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')