Mijn rij-instructeur. En ik heb het ook zo gedaan op mijn examen. Dat was toen ook helemaal correct.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 17:21 schreef synnath het volgende:
[..]
Nee, dat is niet juist.
Parkeeropdracht is blijkbaar vooruit of achteruit fileparkeren. De stopopdracht is zo parkeren dat je achter een auto staat, en in één keer weg kan rijden (dus stuur een hengst geven naar links net voordat je stilstaat). Aldus, de exameninator van het CBR.
Mag ik vragen waar je die informatie vandaan hebt?
Ja, maar je moet opassen, je mag hem niet aan de zijkant van de weg achter een andere auto parkeren. Want dat is de stopopdracht. Volgens de examinator van het CBR die me vrijdag toetste dus.quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:20 schreef 16meter het volgende:
parkeeropdracht is gewoon de auto parkeren, als er alleen mogelijkheden zijn om te fileparkeren dan doe je dat, kun je de auto vooruit in het vak rijden dan is dat ook goed.
Nou, dat is niet geheel juist. Het mag wel, maar dan moet je na het vooruit de auto neerzetten een klein stukje achteruit rijden en dan is de parkeeropdracht wel goed uitgevoerd (en geen stopopdracht meer). Echt heel logischquote:Op zondag 2 augustus 2009 19:27 schreef YPrue het volgende:
Klopt, die tellen ze dan ook niet goed als je de auto gewoon achter een andere auto aan de kant van de weg zet.
Succes morgenquote:Op zondag 2 augustus 2009 22:04 schreef Trusten het volgende:
Vaag verhaal zeg met die parkeeropdracht....
Heb morgen om 7.00 () les dus ik ga mijn bed maar eens opzoeken
Ik zou zeggen: paar dagen rust, maar gezien je schema?quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:38 schreef synnath het volgende:
Heeft er iemand nog tips tegen eventuele spanning?
Dat heb ik dus ook zo geleerdquote:Op zondag 2 augustus 2009 14:20 schreef 16meter het volgende:
parkeeropdracht is gewoon de auto parkeren, als er alleen mogelijkheden zijn om te fileparkeren dan doe je dat, kun je de auto vooruit in het vak rijden dan is dat ook goed.
Verkeerde topic? Weet niet meer.quote:Op maandag 3 augustus 2009 09:08 schreef Vlinnie het volgende:
Flaccid, waarom die vreselijk grote foto????!
In het boek staat veel informatie die je nooit gaat nodig hebben of toch weer vergeet, bijv. hoe zwaar een aanhanger mag zijn, hoe lang een auto maximaal is, hoe lang een vrachtwagen is, hoe breed een auto moet zijn en weet ik niet wat voor onzin nog meer.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:42 schreef Hippos het volgende:
Ik mag vanmiddag weer2e les, komt 't schakelen erbij...dat zal wat worden
![]()
Ik ben ook druk aan het lezen voor theorie; ik heb 1 boek Verkeersregels en een boek vol met oefenexamens. Nu ben ik dat boek Verkeersregels aan het doorlezen, maar hoe leren jullie eigenlijk? Gewoon doorlezen, belangrijke dingen herhalen en daarna veel oefenexamens maken? Of zijn er ook mensen die aan het stampen zijn?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 10:30 schreef Trusten het volgende:
Net weer les gehad, voel me soms echt een halve debiel in de auto als ik de halve rotonde meepak bijv.
Dat ik bij het half oversteken/rechtdoor gaan op een rotonde niet op tijd kan sturen waardoor ik al een paar keer bijna rechtdoor over die rotonde gaquote:
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:58 schreef Flaccid het volgende:
Geslaagd voor mijn theorie
Gevaarherkenning: 4 fouten
Theorie: 1 fout.
Dik geslaagd dus!
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:15 schreef Trusten het volgende:
[..]
Dat ik bij het half oversteken/rechtdoor gaan op een rotonde niet op tijd kan sturen waardoor ik al een paar keer bijna rechtdoor over die rotonde ga
Ik stuur te langzaam/niet goed ofzo (vrouw achter het stuur, bloed aan de muurquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:59 schreef Axia het volgende:
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ga je te hard de rotonde op?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:47 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ik stuur te langzaam/niet goed ofzo (vrouw achter het stuur, bloed aan de muur)
Na een tijdje merk je dat het vanzelf gaat. Na een tijdje kan je zelfs met 1 hand schakelen en met 1 hand de stuur vasthouden terwijl je op een rotonde rijdt. Gewoon oefenenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:56 schreef Hippos het volgende:
Ik moet op rotondes ook nog de 'ideale' lijn zien te vinden, maar goed, na 2 lesjes mag ik niet klagenMijn instructeur was wel happy vandaag. Voor het eerst leren schakelen (1-2-3-4)...das best even veel in 1x
Vooral aangrijpingspunt-gas geven vind ik nog lastig. En ik moet soms echt even denken 'ik welke versnelling rij ik ook alweer?' Maandag derde les, maar dan wel 2 uur achter elkaar...
quote:
Dank!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:00 schreef Vlinnie het volgende:
Dat is mooi, Flaccid! Werd het nog duidelijk hoeveel procent er wel/niet geslaagd was?
Aai, jammer! Ging gevaarherkenniing wel goed?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:07 schreef Counterattack het volgende:
Vandaag theorie gehad in dordt.
6 fouten
Dat had ik in het begin ook tot me instructeur zei dat het gewoon op me display stondquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:56 schreef Hippos het volgende:
En ik moet soms echt even denken 'ik welke versnelling rij ik ook alweer?'
Dat heeft mijn auto niet. Maar de auto die ik weleens op het werk leen heeft een nog mooiere optie: die geeft aan wanneer je moet schakelen en naar welke versnelling en die is precies ingesteld zoals je rijleraar het graag ziet (alleen ga je straks anders rijden en stoort het eerder die aanwijzingen).quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:08 schreef Trusten het volgende:
Dat had ik in het begin ook tot me instructeur zei dat het gewoon op me display stond
Heeft de lesauto waar ik in rij ook maar ik doe dat aan de hand van de toerenteller...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:18 schreef willempjewever het volgende:
Dat heeft mijn auto niet. Maar de auto die ik weleens op het werk leen heeft een nog mooiere optie: die geeft aan wanneer je moet schakelen en naar welke versnelling en die is precies ingesteld zoals je rijleraar het graag ziet (alleen ga je straks anders rijden en stoort het eerder die aanwijzingen).
Ik les in een Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI (mei 2009)quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:50 schreef Hippos het volgende:
Hmmm, ik les dan weliswaar in een BMW
Geen ervaring mee maar ze hebben wel een heel laag slagingspercentage. Nu zegt dat natuurlijk niet alles maar wel wat...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:55 schreef Vlinnie het volgende:
Heeft iemand ervaring met rijschool Snelway? Een vriend van mij heeft daar een proefles gedaan.
Neem je instructeur mee, mijn examinator lette nauwelijks opquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:40 schreef synnath het volgende:
Ik heb morgen examen! Om 13.05. Ik hoop echt erg dat ik slaag. Heb vantevoren nog een uurtje les (gewenningsles). Heb gelukkig wel vrijstelling dus ik hoop dat het geen probleem gat worden. Iemand nog tips om de examiniator via onbewuste kanalen te manipuleren?
![]()
Ik vond een 1 mans-rijschool nadelig, omdat er geen vervanging was bij vakantie/ziekte/kapotte auto. Daarnaast wilde de instructeur die ik toen had, liever zijn wachtlijst wegwerken dan iemand vaker dan 1u p/w laten lessen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:53 schreef Sjibble het volgende:
1 mans-rijscholen lijken me imo sowieso niks
dat is nou echt kut. Dan had je neem ik aan liever gelijk 10 fouten ofzo gehad?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:07 schreef Counterattack het volgende:
Vandaag theorie gehad in dordt.
6 fouten
Ik heb m'n eerste rijles bij een 1-mans rijschool gereserveerd, en ook nog eens bij een Turk (die overigens wel goed NL kan aan de telefoon), dus ik ben benieuwdquote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:05 schreef Vlinnie het volgende:
[..]
Ik vond een 1 mans-rijschool nadelig, omdat er geen vervanging was bij vakantie/ziekte/kapotte auto. Daarnaast wilde de instructeur die ik toen had, liever zijn wachtlijst wegwerken dan iemand vaker dan 1u p/w laten lessen.
Die TTT is toch maar poppenkast, zolang je op je examen maar een goeie rit rijdt.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:09 schreef Gamer_V het volgende:
Goed topic
Vorige week mijn TTT gehad, ging blijkbaar niet echt goed. Keek veeel te weinig, geen vrijstelling ook. Ach ja. Naar mijn gevoel rijd ik wel goed, dus dat is dan iets waar ik op moet letten. Maar ik heb wel redelijk het idee dat ik goed kan rijden dus hoppa
Ik was er eigenlijk 100% van overtuigt dat ik het in 1x zou halen, en dan haal ik het NET niet omdat ik 1 fout teveel heb.Ik heb er flink de p in.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:30 schreef fokkerspy het volgende:
[..]
dat is nou echt kut. Dan had je neem ik aan liever gelijk 10 fouten ofzo gehad?
Dat kan je nog vies tegenvallen, ik dacht het ook, maar toen ik op die stoel van de rij instructeur / examinator zat liet de rijschoolhouder mij zien hoe de spiegels werken die ze extra hebben en fuck zeg, ze zien echt alles hoor, als ze de hele tijd rechts uit het raam kijken kunnen ze precies zien wat je doet, heel geniepig.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:53 schreef Sjibble het volgende:
Neem je instructeur mee, mijn examinator lette nauwelijks op
quote:
Hahaquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 19:30 schreef Hippos het volgende:
Gefeliciteerd! Ik had je verslag(je) niet gelezen (ik zie het ook niet staan...of moet ik een nieuwe bril kopen)
Ja, als je op een bepaalde manier stopt voor een kruispunt omdat de ander voorrang heeft loopt de boel vast, en als je gas geeft gaan ze allemaal rijden, waardoor ze tegen je op botsen. Of soms loopt het helemaal niet en moet je jezelf er tussen manouvrerenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:48 schreef Remake het volgende:
Tvp, morgen in simulatording bij anwb, kent iemand nog cheatcodes?
Haha, cheatcodesquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:48 schreef Remake het volgende:
Tvp, morgen in simulatording bij anwb, kent iemand nog cheatcodes?
<godmode>quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:48 schreef Remake het volgende:
Tvp, morgen in simulatording bij anwb, kent iemand nog cheatcodes?
wat voor kleine foutjes? Ik moet morgen op en wil graag weten wat voor foutjes door de beugel kunnen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:12 schreef ExtremeBanaan het volgende:
GESLAAGD!
Paar kleine foutjes gemaakt maar het waren niet dusdanig grote fouten dat ie mij liet zakken!
Voorbeeld van iemand anders. Mijn beste vriend sorteerde verkeerd voor (was beetje onduidelijke weg/rontonde) en de examinator stuurde opeens bij (ingreep) maar hij was alsnog geslaagd. Hangt sterk per examinator af; sommigen kijken echt naar het totaalplaatje en willen nog wel eens wat door de vingers zien...anderen zijn iets minder vergevingsgezindquote:Op maandag 10 augustus 2009 11:27 schreef Plasterk het volgende:
[..]
wat voor kleine foutjes? Ik moet morgen op en wil graag weten wat voor foutjes door de beugel kunnen.
- Mijn motor sloeg af, dit was geen probleem hij begon er niet eens over.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:27 schreef Plasterk het volgende:
[..]
wat voor kleine foutjes? Ik moet morgen op en wil graag weten wat voor foutjes door de beugel kunnen.
Ja, het duurde bij mij ook een eeuwigheid. Het komt vanzelf welquote:Maar ik neem aan dat meer mensen hier last van hadden/hebben?
Ik heb ook inmiddels 3 lessen achter de rug en ik kan er ook nog niet echt aan wennen. Ook koppeling gebruiken bij het remmen bij een hogere versnelling vergeet ik nog wel eensquote:Op maandag 10 augustus 2009 12:10 schreef Hippos het volgende:
[..]
Vandaag les 3, 2 uur achter elkaar met koffiepauze bij CBR. Dat vond ik eigenlijk wel lekker, met 2 uur kom ik wat verder in de voor mij bekendere gebieden en voldoende tijd om rustig aan te doen. Maar koppelen-gas geven vanuit stilstand blijft. Ik blijf moeite hebben met aangrijpingspunt en dan gas geven vanuit stilstand. Maar misschien komt dat vanzelf wel. Vandaag opnieuw even schoenen uit gedaan 'om gevoel te krijgen'
Dat hielp wel...
Maar ik neem aan dat meer mensen hier last van hadden/hebben?
Balen! Kleine puntjes; volgende keer gewoon beterquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:05 schreef Plasterk het volgende:
gezakt
Op kleine dingetjes, geen ingreep gehad. Was best zenuwachtig en gaf een aantal keren te laat richting aan en verkeerde volgorde van kijken remmen en schakelen etc. Ik had ook geen moeilijke route (naar V en D Groningen en weer terug). Anyway, het bied perspectief voor de herkansing.
Gelukkig ben ik niet de enigequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:08 schreef Counterattack het volgende:
[..]
Ik heb ook inmiddels 3 lessen achter de rug en ik kan er ook nog niet echt aan wennen. Ook koppeling gebruiken bij het remmen bij een hogere versnelling vergeet ik nog wel eens
Waarom gebruiken jullie allemaal de koppeling bij het remmen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:33 schreef Hippos het volgende:
Bij het remmen moet ik inderdaad ook niet vergeten de koppeling te gebruiken.
omdat je auto anders afslaat voor een stoplichtquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:45 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Waarom gebruiken jullie allemaal de koppeling bij het remmen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |