quote:Op maandag 27 juli 2009 23:45 schreef Biels het volgende:
Zo'n hekel heb ik daar aan.
Onderbouw. Waarom is een paar akkoorden spelen automatisch beter dan welk willekeurig rapliedje dan ook?quote:Op maandag 27 juli 2009 23:47 schreef Oldbie het volgende:
De mensen die dat zeggen hebben geen woord gelogen.
Mag ik bijten?quote:Op maandag 27 juli 2009 23:49 schreef Sapstengel het volgende:
Ja idd alsof gitaar spelen moeilijk is. Ik haal alles op expert.
Ik zit nog op easyquote:Op maandag 27 juli 2009 23:49 schreef Sapstengel het volgende:
Ja idd alsof gitaar spelen moeilijk is. Ik haal alles op expert.
Dat het beter zou zijn is jouw eigen interpretatie.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:50 schreef Biels het volgende:
[..]
Onderbouw. Waarom is een paar akkoorden spelen automatisch beter dan welk willekeurig rapliedje dan ook?
De jostibandleden die echt voor geen meter kunnen spelen, spelen op keyboards (met de stekker eruit). De triangeljosti heeft nog meer muzikale vaardigheden.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:48 schreef Anchor het volgende:
Klacht terecht.
Het bespelen van instrumenten is in dit geval dan ook ernstig overschat. Nog zoiets....de Jostiband! (lekker met je tong uit je bek op een xylofoon staan te hengsten).
quote:Op maandag 27 juli 2009 23:52 schreef Jordy-B het volgende:
...Ik neem aan dat je z'n argument hebt weggevaagd met het weinig originele (doch op waarheid berustende) "Ja, maar ze maken er kut-muziek mee".
Je hoeft geen kip te zijn om te weten of een ei rot is...quote:Op maandag 27 juli 2009 23:55 schreef Biels het volgende:
Uiteraard geld dit overigens ook omgekeerd, he. Iets afkankeren "omdat ze geen echte instrumenten gebruiken". Veel mensen die dit zeggen hebben nog nooit welk instrument dan ook aangeraakt, maar denken toch te weten wat moeilijker is dan wat.
Ik maak graag discussie.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat het beter zou zijn is jouw eigen interpretatie.
Uiteraard is het goed te horen of iets moeilijk danwel niet moeilijk te spelen is, maar mensen die bijvoorbeeld draaitafels sowieso beneden een gitaar stellen in de muzikale rangorde snappen er weinig van en zijn klachtwaardig.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:56 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je hoeft geen kip te zijn om te weten of een ei rot is...
Als je niks zinnigs toe te voegen hebt gelieve weg te blijven. Het is geen "buuuh metal buuuuh rap"-topic, en het is niet de bedoeling dat dat het gaat worden ook.quote:
Ah, jij bent zo iemand die vindt dat alleen depressieve muziek over alle ellende in het leven echte muziek is.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:00 schreef TC03 het volgende:
Toch is het zo dat een heel erg groot deel van de 'clubmuziek' erg triest is. Ook al zouden het volwaardige instrumenten zijn, volwaardige muziek wordt er zelden mee gemaakt.
Omdat een draaitafel nog niet erkend is als echt instrument bij een groot deel van de mensen. Het is een beetje onzinnig voor een dance-producer om te roepen dat die rockband niet eens op echte instrument speelt, nietwaar?quote:Op maandag 27 juli 2009 23:58 schreef Ritmo het volgende:
Dergelijke opmerkingen komen eigenlijk altijd uit de gitaar-hoek. Vanwaar die arrogantie vraag ik me af?
En nee, deze post is geen poging tot trollen, ik ben een keer serieus.
Zullen we samen spelen?quote:
Nee, maar laat ik zeggen dat dancemuziek grotendeels het elektronische equivalent van de Kaiser Chiefs is. Simpel hap-slik-weg muziek die je een jaar na dato niet meer luistert.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:00 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ah, jij bent zo iemand die vindt dat alleen depressieve muziek over alle ellende in het leven echte muziek is.
Dat zou idd nogal vreemd zijn. Maar waar dance-producers vrijwel altijd respect op kunnen brengen voor andere genres moeten gitaristen constant blijven uithalen richting andere stijlen zo lijkt het.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:01 schreef Biels het volgende:
[..]
Omdat een draaitafel nog niet erkend is als echt instrument bij een groot deel van de mensen. Het is een beetje onzinnig voor een dance-producer om te roepen dat die rockband niet eens op echte instrument speelt, nietwaar?
Klopt, maar daar gaat het niet helemaal om. Het gaat om de mensen die "maar het zijn echte instrumenten!!!" als argument zien om kutmuziek te verdedigen. Ook al komt er bij desbetreffende band geen vleugje talent kijken.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:00 schreef TC03 het volgende:
Toch is het zo dat een heel erg groot deel van de 'clubmuziek' erg triest is. Ook al zouden het volwaardige instrumenten zijn, volwaardige muziek wordt er zelden mee gemaakt.
true... Sommige draaitafels worden bediend door ware kunstenaars, maar da's lang niet altijd het geval. Een beginnende DJ kan redelijk geluid voortbrengen. Een beginnende gitarist niet bepaald. DJ is redelijk makkelijk instappen (als je kijkt wat voor modepopjes er tegenwoordig achter de tafel gezet worden), maar afschuwelijk moeilijk om echt meesterlijk te worden. Bij gitaar ligt volgens mij die eerste drempel wat hoger.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:59 schreef Biels het volgende:
[..]
Uiteraard is het goed te horen of iets moeilijk danwel niet moeilijk te spelen is, maar mensen die bijvoorbeeld draaitafels sowieso beneden een gitaar stellen in de muzikale rangorde snappen er weinig van en zijn klachtwaardig.
Dergelijke rock-nummers heb je ook genoeg.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, maar laat ik zeggen dat dancemuziek grotendeels het elektronische equivalent van de Kaiser Chiefs is. Simpel hap-slik-weg muziek die je een jaar na dato niet meer luistert.
Heeft ook een deel te maken met de stijl, natuurlijk. Rock en roll heeft een geschiedenis van elkaar aftroeven, steeds moeilijke solo's, steeds harder en steeds sneller, terwijl dance in principe gewoon lekker liedjes wil maken. Dat is gewoon blijven hangen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:03 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat zou idd nogal vreemd zijn. Maar waar dance-producers vrijwel altijd respect op kunnen brengen voor andere genres moeten gitaristen constant blijven uithalen richting andere stijlen zo lijkt het.
Zo lijkt het, ja.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:03 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat zou idd nogal vreemd zijn. Maar waar dance-producers vrijwel altijd respect op kunnen brengen voor andere genres moeten gitaristen constant blijven uithalen richting andere stijlen zo lijkt het.
Lekkere nummers, NICEquote:
Een beginnend gitarist leert in een half uurtje Come as you are, dus daar krijg je ook vrij snel toon uit. Ik ben het er wel mee eens dat een gitaar in principe een "moeilijker" instrument is omdat je er meer mee kan dan met een draaitafel. Er komt meer techniek bij kijken uiteindelijk, denk ik.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:04 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
true... Sommige draaitafels worden bediend door ware kunstenaars, maar da's lang niet altijd het geval. Een beginnende DJ kan redelijk geluid voortbrengen. Een beginnende gitarist niet bepaald. DJ is redelijk makkelijk instappen (als je kijkt wat voor modepopjes er tegenwoordig achter de tafel gezet worden), maar afschuwelijk moeilijk om echt meesterlijk te worden. Bij gitaar ligt volgens mij die eerste drempel wat hoger.
Dus al-met-al heb ik van gitaristen een wat hogere dunk.
Haha, ja. Onder de elektronische muziek ja.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:03 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Een instrument (leren) bespelen is vanaf het begin al moeilijker dan op een knopje drukken om één of ander voorgeprogrammeerd beatje tevoorschijn te toveren.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:04 schreef Biels het volgende:
[..]
Klopt, maar daar gaat het niet helemaal om. Het gaat om de mensen die "maar het zijn echte instrumenten!!!" als argument zien om kutmuziek te verdedigen. Ook al komt er bij desbetreffende band geen vleugje talent kijken.
Zeker heb je gelijk. Mad respect voor mensen die gitaar en piano allebei kunnen, dan ben je echt genius.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:05 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Gitaar is best wel moeilijk, net als piano. Dat soort muziek is beter dan wat die negers produceren.
'Die negers'quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:05 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Gitaar is best wel moeilijk, net als piano. Dat soort muziek is beter dan wat die negers produceren.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker heb je gelijk. Mad respect voor mensen die gitaar en piano allebei kunnen, dan ben je echt genius.
Het gaat niet over voorgeprogrammeerde beatjes op je keyboard. Het gaat om mensen die kutmuziek verdedigen door te zeggen "ze gebruiken tenminste echte instrumenten".quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:08 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Haha, ja. Onder de elektronische muziek ja.
Ik heb nog geen dance-producer meegemaakt die ook naar alternatieve muziek luistert, of er überhaupt maar iets van kent.
[..]
Een instrument (leren) bespelen is vanaf het begin al moeilijker dan op een knopje drukken om één of ander voorgeprogrammeerd beatje tevoorschijn te toveren.
Natuurlijk is een eenvoudig rifje niet zo moeilijk om te spelen maar als je normaal wilt strummen en wat akkoorden wilt pakken ben je toch al een stuk langer bezig, om het maar niet over soleren te hebben.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:07 schreef Biels het volgende:
[..]
Een beginnend gitarist leert in een half uurtje Come as you are, dus daar krijg je ook vrij snel toon uit. Ik ben het er wel mee eens dat een gitaar in principe een "moeilijker" instrument is omdat je er meer mee kan dan met een draaitafel. Er komt meer techniek bij kijken uiteindelijk, denk ik.
Dat komt omdat alternatieve muziek voor stinkende depressieve alto's is.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:08 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Haha, ja. Onder de elektronische muziek ja.
Ik heb nog geen dance-producer meegemaakt die ook naar alternatieve muziek luistert, of er überhaupt maar iets van kent.
En als je wat elektronische instrumenten hebt of twee draaitafels dan sta je na een half uurtje oefenen gelijk in een club op te treden ofzo?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:11 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Natuurlijk is een eenvoudig rifje niet zo moeilijk om te spelen maar als je normaal wilt strummen en wat akkoorden wilt pakken ben je toch al een stuk langer bezig, om het maar niet over soleren te hebben.
quote:Op maandag 27 juli 2009 23:45 schreef Biels het volgende:
Zo'n hekel heb ik daar aan. Mensen die dan aankomen met een ongelooflijk kankernummer, Noorse metal in dit geval, en het vervolgens gaan verdedigen met "ja, maar ze gebruiken tenminste echte instrumenten!!!!".
Flikker op, ze spelen 3 akkoorden heel snel, dat is niet moeilijker dan scratchen met een draaitafel of rappen. Verder wil ik even kwijt dat het niet de bedoeling is dat dit een linkdumptopic wordt waar iedereen maar te pas en te onpas troep neer kan gooien. Ik wil een discussie over de waarde van het argument "maar ze spelen tenminste echte instrumenten".
Nog steeds is dat geen reden om ongeļnspireerde kankerherrie goed te vinden omdat ze nou eenmaal echte instrumenten gebruiken.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:11 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Natuurlijk is een eenvoudig rifje niet zo moeilijk om te spelen maar als je normaal wilt strummen en wat akkoorden wilt pakken ben je toch al een stuk langer bezig, om het maar niet over soleren te hebben.
Maar even serieus: Hoe weet jij wat dance-producers luisteren? Doe voordat je uitspraken doet eens onderzoek, als je het boek 'één met Armin' eens leest, had je geweten dat Armin v. Buuren b.v. veel naar jazz, rock en klassiek luistert.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:12 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat komt omdat alternatieve muziek voor stinkende depressieve alto's is.
kloptquote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:12 schreef Farenji het volgende:
In dezelfde categorie: die mensen die van die wankerige pielmuziek goed vinden, alleen maar omdat het zo moeilijk te spelen is. Ja, het is best knap als je 1138 noten in een seconde kan vrotten, maar dat maakt het nog niet mooi!
Misschien moet je over dit idee eens met SSL gaan praten, ik geloof niet dat ze nu dit soort draaitafels verkopen namelijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:13 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Een draaitafel waarbij alles automatisch gegenereerd wordt, is geen authentiek instrument.
Omdat je geen enkel idee hebt wat een draaitafel is en wat je ermee kan zal ik dat stuk maar even negeren. Verder is het heel begrijpelijk dat iemand een voorkeur voor een bepaalde soort muziek heeft, maar dat hoeft toch niet te zeggen dat je alle ongeļnspireerde bagger binnen desbetreffend genre meteen vet vind? En al helemaal niet dat je het kan verdedigen tegenover een van de vele klassieke nummers waarin weinig instrumenten aan te pas komen (maar dat is een andere discussie) door te zeggen "ja, ze gebruiken tenminste echte instrumenten".quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:13 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Het is een feit dat een instrument iets is wat je met gevoel en kundigheid dient te bespelen. Een draaitafel waarbij alles automatisch gegenereerd wordt, is geen authentiek instrument.
Maar einfin, het is voor iedereen anders, als jij dat mooi vind dan moet je dat lekker luisteren
Als een ander Noorse metal luisterd dan moet ie dat ook lekker zelf weten.
Elke jostie van een bepaalde muziek-stroming vind zijn eigen muziek en de daarbij behorende instrumenten beter dan een ander.
En dan komen we weer aan bij "Mensen die aankomen met een ongelooflijk kankernummer, Noorse metal in dit geval".
Dat jij het dan een kankernummer vindt, wil niet zeggen dat het ook zo is. Jij Vindt het een kankernummer, dat is iets heel anders.
Mjah zou wel een uitvinding zijn, draaien met vinyl en dat alles automatisch gebeatmatched word enzoquote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien moet je over dit idee eens met SSL gaan praten, ik geloof niet dat ze nu dit soort draaitafels verkopen namelijk.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:06 schreef Sapstengel het volgende:
Oja eigenlijk moet iedereen die zegt "dat kan een aap ook als je hem een synthesizer geeft" dit filmpje kijken:
Natuurlijk, en house is alleen voor guido's. Hebben we dat ook weer gehad.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:12 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat komt omdat alternatieve muziek voor stinkende depressieve alto's is.
Natuurlijk, maar datzelfde geldt ook voor house of wat dan ook. Of de zooi die men hiphopt noemt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:13 schreef Biels het volgende:
[..]
Nog steeds is dat geen reden om ongeļnspireerde kankerherrie goed te vinden omdat ze nou eenmaal echte instrumenten gebruiken.
Heb jij het boek "één met Armin" gelezen?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:14 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Maar even serieus: Hoe weet jij wat dance-producers luisteren? Doe voordat je uitspraken doet eens onderzoek, als je het boek 'één met Armin' eens leest, had je geweten dat Armin v. Buuren b.v. veel naar jazz, rock en klassiek luistert.
Mooi dat je net dat ene nummer aanhaalt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:17 schreef Eutow het volgende:
Nou moet ik hier weer aan denken. Dillinger Escape Plan, wordt vaak opgehemeld omdat ze technisch zo goed zijn.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:18 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Natuurlijk, en house is alleen voor guido's. Hebben we dat ook weer gehad.
Je hebt het net zelf over respect voor andere muzieksoorten en dan kom je met zo'n opmerking.
Uiteraard, maar ik heb nog nooit een dance-fan horen zeggen dat het goed is "omdat het echte draaitafels zijn"quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:18 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Je hebt het net zelf over respect voor andere muzieksoorten en dan kom je met zo'n opmerking.
[..]
Natuurlijk, maar datzelfde geldt ook voor house of wat dan ook. Of de zooi die men hiphopt noemt.
En natuurlijk zouden sommige mensen helemaal nooit een instrument vast mogen houden, neem dit muziekaal talent bijvoorbeeld:
Ik begin je punt te snappen.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:19 schreef Biels het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik heb nog nooit een dance-fan horen zeggen dat het goed is "omdat het echte draaitafels zijn".
Ik bedoel, elk genre kent zijn bagger en elk genre kent zijn hoogtepunten, maar iets is niet automatisch beter omdat er toevallig een gitaar in voorkomt.
Dat weet ik, anders was ik deze cover nooit tegen gekomen. Er gaan trouwens verhalen rond dat de originele come to daddy juist als parodie op de death metal was bedoeltquote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:19 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Mooi dat je net dat ene nummer aanhaalt.
Die ene die een cover is van een artiest die electronische muziek maakt.
Je hoort de gitaren niet eens met zo'n mongool die er doorheen schreeuwtquote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:17 schreef Eutow het volgende:
Nou moet ik hier weer aan denken. Dillinger Escape Plan, wordt vaak opgehemeld omdat ze technisch zo goed zijn.
Sjesus, en dit soort mensen durven te beweren dat ze muziek maken.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:21 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Je hoort de gitaren niet eens met zo'n mongool die er doorheen schreeuwt
Het gaat niet over Lil' Wayne. Verder, wat is een ingewikkeld formant?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:21 schreef Schenkstroop het volgende:
Echte instrumenten klinken gewoon beter omdat zij veel meer en ingewikkeldere formanten hebben die het geluid lekker kleuren. Die kleuring heeft Lil Wayne niet
Natuurlijk is het niet automatisch beter, maar ik kan me voorstellen dat mensen echte instrumenten sneller waarderen door de uitgebreide expressie die de mensen aanspreekt. Uiteindelijk is muziek toch een kunstvorm die je kan waarderen of niet. Net als dat sommige mensen moderne kunst verafschuwen is dit hetzelfde met "moderne muziek".quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:19 schreef Biels het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik heb nog nooit een dance-fan horen zeggen dat het goed is "omdat het echte draaitafels zijn".
Ik bedoel, elk genre kent zijn bagger en elk genre kent zijn hoogtepunten, maar iets is niet automatisch beter omdat er toevallig een gitaar in voorkomt.
Ja hallo, le-zen. Dat is wat alleen Echte Instrumenten hebben en de reden dat het lekkerder klinkt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:25 schreef Biels het volgende:
[..]
Verder, wat is een ingewikkeld formant?
Wat zijn geen echte instrumenten volgens jou dan?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja hallo, le-zen. Dat is wat alleen Echte Instrumenten hebben en de reden dat het lekkerder klinkt.
Maar mijn klacht zijn mensen die echte instrumenten wel automatisch goed vinden om de reden dat er echte instrumenten aan te pas komen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:25 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet automatisch beter, maar ik kan me voorstellen dat mensen echte instrumenten sneller waarderen door de uitgebreide expressie die de mensen aanspreekt. Uiteindelijk is muziek toch een kunstvorm die je kan waarderen of niet. Net als dat sommige mensen moderne kunst verafschuwen is dit hetzelfde met "moderne muziek".
Natuurlijk is muziek met echte instrumenten niet gelijk aan goed maar als liefhebber van het genre (welke dit dan ook moge zijn) klinken echte instrumenten natuurlijk veel beter dan een drumcomputertje.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:25 schreef Ritmo het volgende:
Rot op met die linkjes. Waarom denken dance-fans altijd dat anderen hun 'muziek' (sorry, ik hoor zelfs nog meer muziek in Britney Spears, dit is slechts gebonk en een irritant melodietje) willen horen.
Misschien mis je de intonatie van zijn post. Dat kan, Tijn is namelijk rete-intelligent.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:27 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wat zijn geen echte instrumenten volgens jou dan?
Oke.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:28 schreef Biels het volgende:
[..]
Maar mijn klacht zijn mensen die echte instrumenten wel automatisch goed vinden om de reden dat er echte instrumenten aan te pas komen.
Daar snij je eigenlijk best een goed punt aan. Zonder een goede definitie van echte en niet echte (neppe?) instrumenten, is het lastig deze discussie goed voort te zetten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:27 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wat zijn geen echte instrumenten volgens jou dan?
Ik pleur hier zelden linkjes van dance-nummers neer, ik hoef anderen niet lastig te vallen met mijn muziek. In dit topic geef ik slechts een voorbeeld van hoe een producer te werk gaat. Relevant voor de discussie.quote:
Lil' Wayne heeft wel kleurquote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:21 schreef Schenkstroop het volgende:
Echte instrumenten klinken gewoon beter omdat zij veel meer en ingewikkeldere formanten hebben die het geluid lekker kleuren. Die kleuring heeft Lil Wayne niet
Oke, dan ga ik even douchen en kom ik daarna terug.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:30 schreef Biels het volgende:
[..]
Omdat ik in een goed humeur ben gaan we vanaf post 125 een muzieksmaakdiscussie beginnen.
Precies.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar snij je eigenlijk best een goed punt aan. Zonder een goede definitie van echte en niet echte (neppe?) instrumenten, is het lastig deze discussie goed voort te zetten.
god tier:quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar snij je eigenlijk best een goed punt aan. Zonder een goede definitie van echte en niet echte (neppe?) instrumenten, is het lastig deze discussie goed voort te zetten.
Ik denk dat dit slag mensen een synthesizer in de handen van Allyourbloodwewillrape, de nieuwste metalsensatie, wel een instrument vinden, maar in de handen van een willekeurige hiphopproducer niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Klopt, als ik jou was zou ik ook niet weten wat ik zou moeten posten, het is toch allemaal bagger.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:30 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik pleur hier zelden linkjes van dance-nummers neer, ik hoef anderen niet lastig te vallen met mijn muziek. In dit topic geef ik slechts een voorbeeld van hoe een producer te werk gaat. Relevant voor de discussie.
Dat mag, want die zijn ook fucking vetquote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:33 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Oke, dan ga ik even douchen en kom ik daarna terug.
Ik wil wel alvast verklappen dat ik dingen als Squarepusher en The Prodigy ook leuk vind.
Ah mooi, jij luistert dus zelf ook naar bagger, aangezien ik The Prodigy hier in m'n Itunes heb staan.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:34 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Klopt, als ik jou was zou ik ook niet weten wat ik zou moeten posten, het is toch allemaal bagger.
Ik zie ze op Sziget, tussen de alternatieve stinkhippies.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:35 schreef Biels het volgende:
[..]
Dat mag, want die zijn ook fucking vet. En ik ga ze op Lowlands allebei nog even meepakken, dat is ook wel fijn.
M'n troll is mislukt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:36 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ah mooi, jij luistert dus zelf ook naar bagger, aangezien ik The Prodigy hier in m'n Itunes heb staan.
Zeker zo'n kutding met van die voorgeprogrammeerde beats die je alleen aan hoeft te zetten, net als draaitafels.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:36 schreef Tijn het volgende:
Hey, The Beatles speelden trouwens ook synthesizer op hun albums he. Fucking neppers
Armin draait daar ook, net als Paul Oakenfield.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:38 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Ik zie ze op Sziget, tussen de alternatieve stinkhippies.
Jammer genoeg had Squarepusher een of andere middelmatige drummer bij zich eerder dit jaar. Verder vond ik hem wel erg ok op Strp.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:35 schreef Biels het volgende:
[..]
Dat mag, want die zijn ook fucking vet. En ik ga ze op Lowlands allebei nog even meepakken, dat is ook wel fijn.
Je opent een muziektopic en je geeft jezelf een schouderklopje omdat je meer dan 100 reacties krijgt?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:38 schreef Biels het volgende:
Verder wil ik even vermelden dat dit wederom een hittopic is. Ik ben goed bezig. Feliciteer mij nu.
Klopt. Als ik daar sta zal ik het ook best gezellig hebben.quote:
Laat 'em maar, het is een beetje een kutnewbie.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:42 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je opent een muziektopic en je geeft jezelf een schouderklopje omdat je meer dan 100 reacties krijgt?
Ik heb het verdiend.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:42 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je opent een muziektopic en je geeft jezelf een schouderklopje omdat je meer dan 100 reacties krijgt?
Wat zeur je dan over dat trance, hip-hop e.d. geen muziek is?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:43 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Klopt. Als ik daar sta zal ik het ook best gezellig hebben.
IDM kan ik ook prima waarderen, BoC en AT zijn geniaal.
Editslet.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:39 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Armin draait daar ook, net als Paul Oakenfield.Allemaal nep-artiesten die geen echte muziek maken dus. Ik zou niet meer gaan als ik jou was.
Maandagavond he.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:44 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wat zeur je dan over dat trance, hip-hop e.d. geen muziek is?
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Laat 'em maar, het is een beetje een kutnewbie.
Je kunt het niet na spelen omdat het "instrumentaal niet klopt".quote:Op maandag 27 juli 2009 23:55 schreef Sapstengel het volgende:
Soms is het niet eens de bedoeling dat het op een band lijkt. Ik bedoel neem bijvoorbeeld dit:
Die vage breaks zie ik geen enkele drummer spelen. En het is ook een stuk moeilijker om zoiets in een drumcomputer te programmeren dan om een paar akkoorden (een willekeurig punknummer dus) te spelen. Mensen die zeggen: Geef een aap een computer en je krijgt hetzelfde.
Verder gaat dit live ook zeker wel los. Het komt misschien niet in de buurt van een volledige band, als je daar van houdt, maar een gast die live alles aan elkaar plakt en losgaat op een paar drumcomputers geeft ook zeker wel energie in de zaal.
goede muziekquote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:23 schreef Tijn het volgende:
Alsof alleen de Noren er wat van kunnen trouwens.
Het is dan misschien wel teringherrie, maar er zijn in elk geval geen echte instrumenten gebruikt
Ik kan in een aap die op een pan ramt nog een vorm van muziek horen, maar dit is toch op geen enkele manier als muziek te beschouwen?quote:
mu·ziek de; v 1 geluid, voortgebracht door de menselijke stem of door instrumenten omwille van (de schoonheid van) dat geluid zelf: (fig) daar zit ~ in dat biedt goede mogelijkheden 2 personen die muziek maken 3 geschreven of gedrukte muziekquote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:48 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik kan in een aap die op een pan ramt nog een vorm van muziek horen, maar dit is toch op geen enkele manier als muziek te beschouwen?
Ja idd. Helaas.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:50 schreef Zotheid het volgende:
[..]
mu·ziek de; v 1 geluid, voortgebracht door de menselijke stem of door instrumenten omwille van (de schoonheid van) dat geluid zelf: (fig) daar zit ~ in dat biedt goede mogelijkheden 2 personen die muziek maken 3 geschreven of gedrukte muziek
Je spreekt jezelf tegen...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:48 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik kan in een aap die op een pan ramt nog een vorm van muziek horen, maar dit is toch op geen enkele manier als muziek te beschouwen?
126. Go.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:50 schreef Zotheid het volgende:
[..]
mu·ziek de; v 1 geluid, voortgebracht door de menselijke stem of door instrumenten omwille van (de schoonheid van) dat geluid zelf: (fig) daar zit ~ in dat biedt goede mogelijkheden 2 personen die muziek maken 3 geschreven of gedrukte muziek
Zo kan je alles helemaal dood-relativeren tot je zelf ook geen mening meer hoeft te hebben. Er bestaat wel degelijk verschil tussen goede en slechte muziek. Goede muziek naar mijn mening is ingewikkelder en klinkt organischer. Snelle harde metal is niet perse ingewikkelder, alleen sneller en ruiger. Dat je de compressor overuren kan laten maken maakt je als band niet muziekaler. Je zou alleen teringherrie maken om je onkunde te verbergen naar mijn mening.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:33 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Precies.
muziekinstrument
mu´ ziek - in - stru - ment
het -woord
muziekinstrumenten
instrument waarmee men muziek maakt
Als je op een computer muziek maakt is de computer dus ook een instrument.
Idd.quote:
Klinkt als Drum 'n bass als ik het zo hoor?quote:Anyway, luister Rossz Csillag Alatt Született eens. Venetian Snares is een held!
Check m'n post nog eensquote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:54 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Idd.
[..]
Klinkt als Drum 'n bass als ik het zo hoor?
OMGquote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:18 schreef Zotheid het volgende:
[..]
[..]
Natuurlijk, maar datzelfde geldt ook voor house of wat dan ook. Of de zooi die men hiphopt noemt.
En natuurlijk zouden sommige mensen helemaal nooit een instrument vast mogen houden, neem dit muziekaal talent bijvoorbeeld:
Ik begin je punt te snappen.
Ik en Ritmo zijn er al een beetje uit.quote:
Die kreeg ik laatst ook van een vriend opgestuurd.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:52 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen...
Anyway, luister Rossz Csillag Alatt Született eens. Venetian Snares is een held!
Dit ofzo
In de auto is het anders best vet hoor.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:48 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik vind klassiek best mooi, ik zet het alleen niet zo snel op. Geen idee waarom eigenlijk... Maar sommige goede dance is idd zwaar beinvloed door klassiek. Armin van Buuren heeft zelfs met Jan Vayne een hele CD gemaakt, erg mooi. Al weet ik niet tot in hoeverre je Jan Vayne's muziek 'klassieke muziek' kunt noemen, het grenst redelijk aan pop volgens mij.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:57 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Ik en Ritmo zijn er al een beetje uit.
[..]
Die kreeg ik laatst ook van een vriend opgestuurd.
Wat vinden de danceliefhebbers hier van klassiek?
Ik heb, misschien onterecht, dat mensen die naar de moderne versie "echte instrumenten" luisteren eerder ook naar klassiek luisteren.
Viool is echt een ontzettend mooi instrument, helaas is het ook erg moeilijk om te spelen en elke fout klinkt verschrikkelijk.
Dat is echt kant en klare standaard Bs. met dit soort praatjes praat je slechte mziekanten echt niet mee goed. genres bestaan nogsteeds, zelfs binnen de dance of metal scene. En die bands onder elke genre conformeren onderling toch echt 99% naar eenzelfde sound/stijl/trash. Dus kan je wel degelijk spreken van > newcore-emo-hawaian metal = Bullshit.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:01 schreef J0ttem het volgende:
Mensen moeten eens minder naar genres kijken maar naar artiesten zelf. Elk genre heeft imo zijn kwalitatief goede artiesten en slechte.
Als je niet de gitaar kan horen met de zang dan luister je op een of andere manier gewoon niet goed.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:21 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Je hoort de gitaren niet eens met zo'n mongool die er doorheen schreeuwt
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:01 schreef J0ttem het volgende:
Mensen moeten eens minder naar genres kijken maar naar artiesten zelf. Elk genre heeft imo zijn kwalitatief goede artiesten en slechte.
Blijkbaar worden de haters van een bepaald genre alleen geconfronteerd met het slechte en kijken dan niet verder dan hun neus lang is
't zelfde geldt voor 'instrumenten/niet-instrumenten', er valt heus wel emotie en sfeer uit 'computers' te persen. Om iets moois te maken heb je ook talent, creativiteit en vaardigheid nodig.
Nog ff omdat t kan:
Voor de één random geluiden, voor de andere een geniale soundscape
Wauw, ik heb eens iets serieus gepost in de KLB
Eigenlijk ken ik meer goede dan slechte crossover.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:59 schreef Schenkstroop het volgende:
Die hele crossover metal-house-emo-eclectic-minimal-zooi. probeer het eens bij een simpele stijl te houden en probeer eruit te springen. Dat crossover gebeuren gebeurt alleen maar omdat muzikanten stuk voor stuk eigenlijk helemaal niet goed zijn in wat ze doen. Het klinkt te poezie voor rap dus weetje wat laten we het maar half zingen > crossover. de drummer kan niet strak durmmen weet je wat we gooien er snelle funkbreaks doorheen met een sampler > dnb crossover.
Een terechte mooie crossover die je kan bewonderen dat hoor je en dat gebeurt niet vaak. tegenwoordig is corssover synoniem aan 'we doen maar wat, het is teringherrie, maar we mogen onszelf muzikanten noemen'
Haha weer zo'n 30/40-jarige die denkt dat ie beter is dan een twintiger.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:08 schreef Schenkstroop het volgende:
Mischien omdat je 23 bent en niet beter gewend bent?
Ik kan ook wel elke dag een muziektopic gaan openen en pimpen met mijn topics die een natuurlijke dood stiervenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:38 schreef Biels het volgende:
Verder wil ik even vermelden dat dit wederom een hittopic is. Ik ben goed bezig. Feliciteer mij nu.
Klopt, eigenlijk is veel hedendaagse muziek wel min of meer beļnvloed door klassiek. Hier een hele lijst met dat soort nummers.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:02 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik vind klassiek best mooi, ik zet het alleen niet zo snel op. Geen idee waarom eigenlijk... Maar sommige goede dance is idd zwaar beinvloed door klassiek. Armin van Buuren heeft zelfs met Jan Vayne een hele CD gemaakt, erg mooi. Al weet ik niet tot in hoeverre je Jan Vayne's muziek 'klassieke muziek' kunt noemen.
En elk nummer valt te herleiden naar Pachelbelquote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:16 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Klopt, eigenlijk is veel hedendaagse muziek wel min of meer beļnvloed door klassiek. Hier een hele lijst met dat soort nummers.
quote:Op maandag 27 juli 2009 23:55 schreef Sapstengel het volgende:
Soms is het niet eens de bedoeling dat het op een band lijkt. Ik bedoel neem bijvoorbeeld dit:
Die vage breaks zie ik geen enkele drummer spelen. En het is ook een stuk moeilijker om zoiets in een drumcomputer te programmeren dan om een paar akkoorden (een willekeurig punknummer dus) te spelen. Mensen die zeggen: Geef een aap een computer en je krijgt hetzelfde.
Verder gaat dit live ook zeker wel los. Het komt misschien niet in de buurt van een volledige band, als je daar van houdt, maar een gast die live alles aan elkaar plakt en losgaat op een paar drumcomputers geeft ook zeker wel energie in de zaal.
Rot op, een draaitafel is niet zo moeilijk als een gitaar, gitaar heeft veel meer mogelijkheden die veel moeilijker zijn om te ontdekken. En ja, ik doe beide.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:59 schreef Biels het volgende:
[..]
Uiteraard is het goed te horen of iets moeilijk danwel niet moeilijk te spelen is, maar mensen die bijvoorbeeld draaitafels sowieso beneden een gitaar stellen in de muzikale rangorde snappen er weinig van en zijn klachtwaardig.
Om maar even met je mee te doen:quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:15 schreef Ritmo het volgende:
Toch maar even wat linkjes dumpen, om te laten horen dat trance en klassiek niet heel ver van elkaar afliggen, en voor TC03 die beweerde dat er in dance-composities bij voorbaat geen diepgang zit.
Communication vind ik persoonlijk ook geen geweldig nummer van hem.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:21 schreef -skippybal- het volgende:
Heel leuk die Armin van Buuren meuk, maar als je dan de originele shit hoort stelt het niet echt veel voor (maar ik vind AvB dan ook een zaadproducer)
Tja... Heel tof met xtc in de mik, maar voor de rest...
Idd, alleen dat is een klassiek nummer dat omgezet is naar een trance-nummer. Bij die van mij was het andersom.quote:
Wtf. Het moment waar de bass er in komt slaat echt als een kut op een pannenkoek.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:24 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Communication vind ik persoonlijk ook geen geweldig nummer van hem.
Eerder deze dan:
Ik moest lachen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:18 schreef Siniti het volgende:
[..]
En elk nummer valt te herleiden naar Pachelbel_!
Klopt, maar het houdt wel verband met elkaar.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:24 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Idd, alleen dat is een klassiek nummer dat omgezet is naar een trance-nummer. Bij die van mij was het andersom.
Ik als metalhead zijnde vind nummer 2 toch best lekker klinkenquote:
Serieuze vraag: waarom noemen jullie jezelf eigenlijk 'metalhead' als ik vragen mag? Waarom moet daar zo'n benaming bij? Een dance-liefhebber noemt zichzelf toch ook geen 'dance-hoofd' ofzo?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:36 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik als metalhead zijnde vind nummer 2 toch best lekker klinken
Je hebt toch ook gabbers?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:38 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Serieuze vraag: waarom noemen jullie jezelf eigenlijk 'metalhead' als ik vragen mag? Waarom moet daar zo'n benaming bij? Een dance-liefhebber noemt zichzelf toch ook geen 'dance-hoofd' ofzo?Je kunt toch ook gewoon 'metal-fan' of 'metal-liefhebber' zeggen?
Mij lijkt het dat er hetzelfde idee achter zit.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:42 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Volgens mij is dat meer een geuzen-naam.
Kan best, notenschrift is niet zo heel moeilijk en er zijn genoeg theorie- en praktijkboeken te vinden hoewel ik je wel een leraar kan aanraden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:32 schreef Ritmo het volgende:
Piano spelen heb ik altijd willen leren, maar ben al begin 20 en kan nog niet eens noten lezen, denk dat dat heel moeilijk wordt om nog op te pakken.![]()
Ik zeg niet dat genres niet bestaan. Ik duidde ook meer naar de 'hoofd' genres/stijlen, al die oneindige subgenres zullen mij ook en zorg zijn tbh.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:05 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Dat is echt kant en klare standaard Bs. met dit soort praatjes praat je slechte mziekanten echt niet mee goed. genres bestaan nogsteeds, zelfs binnen de dance of metal scene. En die bands onder elke genre conformeren onderling toch echt 99% naar eenzelfde sound/stijl/trash. Dus kan je wel degelijk spreken van > newcore-emo-hawaian metal = Bullshit.
iemand die van metal houdt doet aan headbangen tijdens het beluisteren van metal, aldus metalhead.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:38 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Serieuze vraag: waarom noemen jullie jezelf eigenlijk 'metalhead' als ik vragen mag? Waarom moet daar zo'n benaming bij? Een dance-liefhebber noemt zichzelf toch ook geen 'dance-hoofd' ofzo?Je kunt toch ook gewoon 'metal-fan' of 'metal-liefhebber' zeggen?
Ja, bij die 538 euro-dance-special-d troep, die is wel triest ja.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:00 schreef TC03 het volgende:
In ieder geval gebruiken ze nog origineel materiaal, in plaats van een grap die al drie keer verteerd, uitgescheten, herkauwd en gerecycled is hier nog maar eens te herhalen.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:48 schreef Anchor het volgende:
Klacht terecht.
Het bespelen van instrumenten is in dit geval dan ook ernstig overschat. Nog zoiets....de Jostiband! (lekker met je tong uit je bek op een xylofoon staan te hengsten).
De beste muziek zet Armin van Buuren onder een alias. Armin - Blue Fear, Perpertuous Dreamer - Dub/Dust.wav, Perpetuous Dreamer - Sound Of Goodbye, om maar eens wat te noemen. Toch ben ik het wel enigszins met je eens, ik waardeer Armin van Buuren vooral vanwege zijn DJ-sets en platenkennis, niet omdat hij een goed producer zou zijn. De samenwerking met Jan Vayne was trouwens ook erg tof.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:21 schreef -skippybal- het volgende:
Heel leuk die Armin van Buuren meuk, maar als je dan de originele shit hoort stelt het niet echt veel voor (maar ik vind AvB dan ook een zaadproducer)
Tja... Heel tof met xtc in de mik, maar voor de rest...
Paul van Dyk - For An Angel door een symfonie-orkest is ook wel een aardig voorbeeld:quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:43 schreef Zotheid het volgende:
Dit laat ook zien dat "computermuziek" prima op gitaar of piano te spelen is en je eigenlijk, op hardcore en dergelijke stromingen na niet echt kunnen spreken van typische computermuziek.
Gaafquote:
Jeff Mills - The bells is anders ook erg fijnquote:Op dinsdag 28 juli 2009 03:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Paul van Dyk - For An Angel door een symfonie-orkest is ook wel een aardig voorbeeld:
Hahaquote:Op dinsdag 28 juli 2009 03:41 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Jeff Mills - The bells is anders ook erg fijn![]()
Je bent 3 jaar ouder dan ik? Geeft dat je een ongelovelijke sprong voorwaards in muziekale kennis en levenservaring? Want dan kan ik echt niet wachten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:08 schreef Schenkstroop het volgende:
@nachtraaf: Mischien omdat je 23 bent en niet beter gewend bent?
Wat moet ik onderbouwen? Die mensen zeggen: "dat er op echte instrumenten wordt gespeeld".quote:Op maandag 27 juli 2009 23:50 schreef Biels het volgende:
[..]
Onderbouw. Waarom is een paar akkoorden spelen automatisch beter dan welk willekeurig rapliedje dan ook?
Waar in dit topic zie je een metalfan dance aan het bashen?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:50 schreef Maikuuul het volgende:
Fok!nerd topic waar drakenshirtsdragers en metal fans hun ongenoegen gaan uiten over muziek waar op te dansen valt. ( Ik weet dat dit niks te maken heeft met de OP maar gaandeweg in het topic zullen dansmuziek liefhebbers en metal figuren ten strijde trekken ! )
Iedereen basht elkaar en we zijn geen stap verder behalve dat de drakenshirtdrager zich op zijn hoofd krabt ( wat bezaaid is met lange haren ) en misschien toch overweegt iets anders aan te trekken. !
In 2 zinen het conclusie van dit topic.
Ditquote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:33 schreef seto het volgende:
[..]
god tier:
piano, viool, cello, harp trompet etc.
high tier:
klarinet, saxofoon etc.
mid tier:
gitaar, drums, de rest
shit tier:
accordeon
GO
Ik zou hem nu niet een muzikant willen noemen, hij componeert alleen muziek, hij voert het zelf niet uit.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:48 schreef Flammie het volgende:
Verschillende soorten muzikanten
Je hebt uitvoerende muzikanten en componisten. Iemand die electronische muziek maakt moet je ook niet zien als een virtuoos op een piano of een ander instrument. Je moet hem/haar zien als een componist.
Ik neem aan dat iedereen wel Hans Zimmer kent? Door vele mensen als "echte" muziek gezien, moet ik helaas te kennen geven dat deze meneer Zimmer ook gewoon in zijn studio zit met een zooi computers en synthesizers. Sommige muzikanten vinden het leuk om instrumenten te kunnen bespelen maar andere muzikanten vinden het leuker om zich puur met composities bezig te houden. Dat maakt de ene muzikant niet minderwaardig dan de andere muzikant.
Hans Zimmer doet met z'n computer en samples veel meer dan wat een componist met een pen op papier zou doen. Op papier schrijf je alleen noten en geef je informatie over hoe partijen grofweg gespeeld moeten worden. Als je je stuk op de computer maakt, ben je met veel meer detail bezig om te zorgen dat het stuk precies zo klinkt als jij het wil hebben.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:46 schreef Fingon het volgende:
[..]
Ik zou hem nu niet een muzikant willen noemen, hij componeert alleen muziek, hij voert het zelf niet uit.
De pc is slechts een hulpmiddel om te componeren, het gaat ietsje sneller dan met piano en papier.
Zijn muziek is overigens wel geweldig, The Battle van Gladiator![]()
![]()
Ik heb het topic niet eens gelezen, maar dit soort topics draaien daar altijd op uitquote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:25 schreef Eutow het volgende:
[..]
Waar in dit topic zie je een metalfan dance aan het bashen?
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 03:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Paul van Dyk - For An Angel door een symfonie-orkest is ook wel een aardig voorbeeld:
Je moest eens weten hoeveel hits er zijn die uit 3 akkoorden bestaan...quote:Op maandag 27 juli 2009 23:45 schreef Biels het volgende:
Zo'n hekel heb ik daar aan. Mensen die dan aankomen met een ongelooflijk kankernummer, Noorse metal in dit geval, en het vervolgens gaan verdedigen met "ja, maar ze gebruiken tenminste echte instrumenten!!!!".
Flikker op, ze spelen 3 akkoorden heel snel, dat is niet moeilijker dan scratchen met een draaitafel of rappen. Verder wil ik even kwijt dat het niet de bedoeling is dat dit een linkdumptopic wordt waar iedereen maar te pas en te onpas troep neer kan gooien. Ik wil een discussie over de waarde van het argument "maar ze spelen tenminste echte instrumenten".
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:48 schreef Flammie het volgende:
Het eerste misverstand
Ten eerste. Om elektronische muziek te producen maakt men geen gebruik van draaitafels. Ik vind het altijd zo sneu dat mensen bij voorbaat denken dat electronische muziek per definitie gemaakt is met een draaitafel. Verder zijn er ook geen knopjes die je meteen een melodie geven en er zijn ook geen song generators bij serieuze producties. Nee mensen maken geen dance muziek met E-JAY.![]()
Wat er dan wel gebeurd. Meestal maakt men gebruik van een computerprogramma (productiesoftware) zoals Reason en/of Cubase. Cubase gaat meestal goed samen met VSTI's (Native instruments/NEXUS).
Aan deze computer is meestal een synthesizer aangesloten waarmee men layer voor layer zijn of haar song vormgeeft. Bij dit proces komt natuurlijk muzikaal inzicht kijken maar je moet naast enige muzikaliteit ook kennis van zaken hebben over geluid/setups/productie processen en audio engineering. Het is dus bij deze NIET makkelijk om een fatsoenlijk nummer te produceren dat EN goed gemixed is EN goed muzikaal in elkaar steekt.
Conclusie: Elektronische muziek wordt NIET gemaakt met een draaitafel. Een draaitafel wordt gebruikt om muziek AF TE SPELEN en dus NIET om muziek te maken. Laat dat vanaf nu dan duidelijk zijn.
Een DJ is wat anders dan een producer. punt.
Verschillende soorten muzikanten
Je hebt uitvoerende muzikanten en componisten. Iemand die electronische muziek maakt moet je ook niet zien als een virtuoos op een piano of een ander instrument. Je moet hem/haar zien als een componist.
Ik neem aan dat iedereen wel Hans Zimmer kent? Door vele mensen als "echte" muziek gezien, moet ik helaas te kennen geven dat deze meneer Zimmer ook gewoon in zijn studio zit met een zooi computers en synthesizers. Sommige muzikanten vinden het leuk om instrumenten te kunnen bespelen maar andere muzikanten vinden het leuker om zich puur met composities bezig te houden. Dat maakt de ene muzikant niet minderwaardig dan de andere muzikant.
Het hele argument : ja maar dit zijn echte instrumenten is sowieso voor kneuzen. Meestal word dit inderdaad de wereld in geholpen door 14 jarige metalfans met children of bodom shirtjes maar dat maakt het natuurlijk niet meer valide. Mensen die dat zeggen hebben het hele idee achter muziek niet helemaal begrepen geloof ik
Ik wil jou wel eens horen rappen. Heb je het wel eens geprobeerd? Het is namelijk moeilijker dan het lijkt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:32 schreef Laertes het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel hits er zijn die uit 3 akkoorden bestaan...
Een beetje behoorlijk spelen + ritmegevoel is altijd nog moeilijker dan text van een velletje oplezen en een autotune erover gooien. Florida ofzo?
95% van de muziek die tegenwoordig wordt gemaakt is toch bagger en daarbij komt dat smaken verschillen...
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:34 schreef Biels het volgende:
[..]
Ik wil jou wel eens horen rappen. Heb je het wel eens geprobeerd? Het is namelijk moeilijker dan het lijkt.
En ja, ik weet dat er veel hits uit 3 akkoorden bestaan. Dus?
Nee klopt, persoonlijk speel ik geen gitaar en heb ik weinig verstand van muziek.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:35 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Man ga weg jij, je hebt er blijkbaar geen kaas van gegeten.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:38 schreef Biels het volgende:
[..]
Nee klopt, persoonlijk speel ik geen gitaar en heb ik weinig verstand van muziek..
Vivaldi, Mozart, Beethoven, Strauss, Bach, Brahms en ga zo maar door waren allemaal blank. Dus of negers meer hebben betekend voor muziek dan blanken is discutabel.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:09 schreef Ritmo het volgende:
[..]
'Die negers'
Hier krijg ik altijd kriebels van. Artiesten als de Rolling Stones en Elvis borduurden voort op negermuziek, en Jimmy Hendrix en Michael Jackson waren ook negers, achterlijke mongool.
Sterker nog: negers hebben misschien wel meer voor de muziek betekend dan blanken.
Je hoort mij niet zeggen dat (”goed!) rappen moeilijk is, maar het is wel iets anders dan het bespelen van een instrument. Ik heb misschien een waanidee, maar ik denk dat het bij rappen om de tekst gaat. Er zijn zat geweldige rappers, maar de dingen die ze soms roepen..quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:34 schreef Biels het volgende:
[..]
Ik wil jou wel eens horen rappen. Heb je het wel eens geprobeerd? Het is namelijk moeilijker dan het lijkt.
En ja, ik weet dat er veel hits uit 3 akkoorden bestaan. Dus?
Natuurlijk heb je inhoudsloze rap. Dat verdedig ik ook helemaal nergens, die mogen ook allemaal aan de hoogste boom. Het gaat hier over mensen die talentloze bagger die iedereen kan leren verdedigen door te zeggen dat het "tenminste met echte instrumenten gemaakt is". Terwijl daar in deze gevallen geen kunst bij komt kijken.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:39 schreef Laertes het volgende:
[..]
Je hoort mij niet zeggen dat (”goed!) rappen moeilijk is, maar het is wel iets anders dan het bespelen van een instrument. Ik heb misschien een waanidee, maar ik denk dat het bij rappen om de tekst gaat. Er zijn zat geweldige rappers, maar de dingen die ze soms roepen..![]()
Soms is het gewoon stoer over een door iemand anders gemaakte beat praten, verder niks.
Misschien een raar argument, maar een taal spreek je je hele leven al. Een instrument leer je from scratch.
Creatief doen met taal is een heel ander verhaal, vind ik. Ik heb het nu over inhoudsloze bagger.
Ja, ik heb het wel eens geprobeerd
Nu noem je alleen klassieke componisten op.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:39 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
Vivaldi, Mozart, Beethoven, Strauss, Bach, Brahms en ga zo maar door waren allemaal blank. Dus of negers meer hebben betekend voor muziek dan blanken is discutabel.![]()
Wat heeft dit met het topic te maken?quote:
Ja die hebben ook veel betekend voor muziek.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:43 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nu noem je alleen klassieke componisten op.
Mja daarbij komt dat metal ook in soorten en maten te verkrijgen is. Wat was het nummer in kwestie?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:41 schreef Biels het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je inhoudsloze rap. Dat verdedig ik ook helemaal nergens, die mogen ook allemaal aan de hoogste boom. Het gaat hier over mensen die talentloze bagger die iedereen kan leren verdedigen door te zeggen dat het "tenminste met echte instrumenten gemaakt is". Terwijl daar in deze gevallen geen kunst bij komt kijken.
Heb je helemaal gelijk inquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:51 schreef Ritmo het volgende:
Ja, maar niet als enige. De hele rock 'n roll, blues, jazz komt voort uit zwarte muziek.
Valt tegen hoor.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:32 schreef Laertes het volgende:
Een beetje behoorlijk spelen + ritmegevoel is altijd nog moeilijker dan text van een velletje oplezen
Maar onder goed rappen versta ik creatief taalgebruik, geen goeie raptechniek of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:57 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Valt tegen hoor.
Kijk, rappen kan in principe iedereen. Goed rappen kan lang niet iedereen, dat is het punt. Iedereen kan ook wel een beetje zingen, maar lang niet iedereen kan goed zingen. Hetzelfde met rap.
Is het nou zo lastig? Een producer produceert muziek, en een DJ mixt muziek. Armin van Buuren is een hele goede DJ (dat is ook waar hij vooral om gewaardeerd wordt), maar imo een wat mindere producer (te veel vocalen en niet echt innoverend qua nieuwe sound). Het is dus een beetje flauw om trance muziek af te rekenen op producties van Armin van Buuren.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:33 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Makkelijk is relatief. Er zijn idd uitvoerende en producerende muzikanten, maar wat ik vind (boh een geformuleerde mening op fok kan dat ook al?) is dat je meer passie en gevoel in ''echte instrumenten'' (zie Frank Zappa maar eens gitaar spelen, of Jimmy Hendrix, of Santana of Neil Young of een violist (die gaan er echt helemaal op in)), dat gevoel (vooral bij blues) vloeit helemaal door met de muziek, vergelijk dat nou eens met Armin van Buuren (wat een naam
) ben je het dan echt niet met me eens?
zwarte muziek dan.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:54 schreef Ritmo het volgende:
Wat ik bedoelde is dat mensen die de term 'negermuziek' gebruiken per direct een nekschot dienen te krijgen.
Techniek is ook belangrijk hoor, geloof mij.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:06 schreef Laertes het volgende:
[..]
Maar onder goed rappen versta ik creatief taalgebruik, geen goeie raptechniek of iets dergelijks.
Ik zie trance en andere house-genres in verhouding tot de tijdsgeest. Trance is niet meer wat het geweest was. Trance klonk vroeger nog als harde rave. Dat was lekker. Tegenwoordig heb je van dat slappe gayish hed kendi shit. al zul je dat geen trance noemen, ik zie het verschil niet meer zo.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Is het nou zo lastig? Een producer produceert muziek, en een DJ mixt muziek. Armin van Buuren is een hele goede DJ (dat is ook waar hij vooral om gewaardeerd wordt), maar imo een wat mindere producer (te veel vocalen en niet echt innoverend qua nieuwe sound). Het is dus een beetje flauw om trance muziek af te rekenen op producties van Armin van Buuren.
Als je zegt dat zwarte muziek kut is, dan kraak je daarmee 90 % van alle muziek af. Op klassiek en electronische muziek na.quote:
House en Techno zijn ook 'zwarte' muziek.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:15 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Als je zegt dat zwarte muziek kut is, dan kraak je daarmee 90 % van alle muziek af. Op klassiek en electronische muziek na.
Ongetwijfeld, ik kan voor geen drol rappen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:07 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Techniek is ook belangrijk hoor, geloof mij.
Ik speel zelf instrumenten maar ik vind rappen echt niet per se makkelijker of 'minder muziekaal'.
Lil Wayne en 50 Cent ben ik ook niet bepaald fan van. Tekstueel simpel en qua flow niet bijzonder.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:17 schreef Laertes het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, ik kan voor geen drol rappen.
Ik denk alleen dat het bij rappen om iets gaat wat je niet vanaf nul moet leren (taal).
Wat mij verder dwars zit is de waardering die sommige mensen krijgen voor stront.
Een kleine vergelijking (ja, ik heb de OP gelezen. FU)
-
Misschien wel voorbeelden van het ene en het andere uiterste, maar toch.
Inderdaad, dat is zeker knap.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:22 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Lil Wayne en 50 Cent ben ik ook niet bepaald fan van. Tekstueel simpel en qua flow niet bijzonder.
Dit is een goede voorbeeld van een rapper met goede teksten en een zeer goede techniek:
ik heb niet gezegd dat zwarte muziek kut is. op lil wyane achtige schijt na. das pas naar.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:15 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Als je zegt dat zwarte muziek kut is, dan kraak je daarmee 90 % van alle muziek af. Op klassiek en electronische muziek na.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:25 schreef Mr.Cooper het volgende:
True Norwegian Black Metal is vet.
Geen gezeik.
Tupac.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:44 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
ik heb niet gezegd dat zwarte muziek kut is. op lil wyane achtige schijt na. das pas naar.
en tupac vonnik ook al niks. wat een oevrdrijver.
Je bent gewoon te oud.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:58 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik snap die nieuwe rock ook niet. De nieuwe hawaian-black-irish-nerdcore-eclectic-minimal-metal ook niet.
Wat een tyfus-herrie allemaal. De pop, de gayish house, wat is het toch man. Hebben ze allemaal teveel fluroide in hun lichaam ofzo. Wat een slappe hap. En jantje smit kan het ook niets meer schelen. Als ik in de supermarkt kom irriteer ik mij mateloos aan zijn lange coupleten die lijken op een saai boek. of is dat geen jantje smit?
"Kan" maar dat zegt nog niks over kwaliteit. Theorethisch kan je alles zeggen. In de praktijk val je als bagger echter snel door de mand. Verklaar mij nou eens waarom muziek tegenwoordig zo dunnetjes/plastic en levensloos klinkt?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:19 schreef Rasher het volgende:
Overal waar je muziek mee kan maken kan als instrument dienen.
Verschil van smaak. Ik vind het wel grappig als een groep op allerlei rommel ritme slaatquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:27 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
"Kan" maar dat zegt nog niks over kwaliteit. Theorethisch kan je alles zeggen. In de praktijk val je als bagger echter snel door de mand. Verklaar mij nou eens waarom muziek tegenwoordig zo dunnetjes/plastic en levensloos klinkt?
Er is genoeg oude muziek die ook dun, plastic en levenloos klinkt. Crap is van alle tijden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:27 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Verklaar mij nou eens waarom muziek tegenwoordig zo dunnetjes/plastic en levensloos klinkt?
Ik weet niet wat de onechte instrumenten zijn, maar gitaren horen daar in elk geval niet bij.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:33 schreef zovty het volgende:
Bestaan er eigenlijk wel onechte instrumenten? Zelfs een fluitje van 5 cent is toch ook gewoon een instrument?
Het erge aan deze uitspraken is dat Nederlanders graag dit soort onzin gebruiken. En dan vol trots vinden dat zij hun eigen fruityloop-creaties 'muziek' mogen noemen. Terwijl ik mij mateloos arger aan die rotzooi. Ik kan geen winkel binennstappen en ik hoor rotzooi. Dan wil ik best de radio uitzetten of van kanaal wisselen, maar vaak kan dat dus niet. En allemaal door die onzin-zinnen. "ga vooral door, ieder zijn smaak"quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:33 schreef zovty het volgende:
Bestaan er eigenlijk wel onechte instrumenten? Zelfs een fluitje van 5 cent is toch ook gewoon een instrument?
Tijd voor Klassieke muziekquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:58 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik snap die nieuwe rock ook niet. De nieuwe hawaian-black-irish-nerdcore-eclectic-minimal-metal ook niet.
Wat een tyfus-herrie allemaal. De pop, de gayish house, wat is het toch man. Hebben ze allemaal teveel fluroide in hun lichaam ofzo. Wat een slappe hap. En jantje smit kan het ook niets meer schelen. Als ik in de supermarkt kom irriteer ik mij mateloos aan zijn lange coupleten die lijken op een saai boek. of is dat geen jantje smit?
Newton Faulknerquote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:43 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Kan best, notenschrift is niet zo heel moeilijk en er zijn genoeg theorie- en praktijkboeken te vinden hoewel ik je wel een leraar kan aanraden.
Dit laat ook zien dat "computermuziek" prima op gitaar of piano te spelen is en je eigenlijk, op hardcore en dergelijke stromingen na niet echt kunnen spreken van typische computermuziek.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:03 schreef Faxie het volgende:
Maak niet de fout de 'muziek' die je dagelijks hoort als referentie te nemen voor hedendaagse muziek.....
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:43 schreef Schenkstroop het volgende:
En dan vol trots vinden dat zij hun eigen fruityloop-creaties 'muziek' mogen noemen. Terwijl ik mij mateloos arger aan die rotzooi.
Bagger valt niet snel door de mand bij de meeste, de top40 bestaat nog steeds.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:27 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
"Kan" maar dat zegt nog niks over kwaliteit. Theorethisch kan je alles zeggen. In de praktijk val je als bagger echter snel door de mand. Verklaar mij nou eens waarom muziek tegenwoordig zo dunnetjes/plastic en levensloos klinkt?
Idd, lekker makkelijke muziekquote:Op woensdag 29 juli 2009 14:07 schreef Nachtraaf het volgende:
[..]
Bagger valt niet snel door de mand bij de meeste, de top40 bestaat nog steeds.
Snap ook niet wat er zo erg aan is, gewoon lekker easy listening.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:11 schreef boskameel het volgende:
[..]
Idd, lekker makkelijke muziek. Ongeacht het genre.
Zou ik wel een tof idee vinden.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:13 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Snap ook niet wat er zo erg aan is, gewoon lekker easy listening.
Op je werk of in de auto ga je toch niet naar een concert van Bach luisteren?
Jawel.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:13 schreef Ritmo het volgende:
[..]
true.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:07 schreef Nachtraaf het volgende:
Bagger valt niet snel door de mand bij de meeste, de top40 bestaat nog steeds.
Is dit wat de maatschappij tot verworden is alles maar lekker makkelijk en 'easy listening'?quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:13 schreef Ritmo het volgende:
Dream Theaterquote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:31 schreef Cmonv het volgende:
instrumenten
VS
"niet instrumenten"
Gewoon allebei geniaal, en allebei moeilijk. Stop met muziek discussies, want dat heeft geen zin.
Fender Rhodesquote:Op woensdag 29 juli 2009 14:54 schreef Schenkstroop het volgende:
niks mis met makkelijk en easy listening btw. ik kan helemaal tot rust komen bij een goed stukje fender rhodes piano. klinkt futuristisch en warm. omdat alles toch analoog wordt opgewekt/versterkt. te gek toch?
Valt best mee. Als ik nu zo de top 10 even bekijk op de site, kan ik de Black Eyed Peas, Michael Jackson, Madcon en nog wel enkele andere nummers wel waarderen. Het is niet alleen maar troep hoor.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:44 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
true.
[..]
Is dit wat de maatschappij tot verworden is alles maar lekker makkelijk en 'easy listening'?
Ik bedoel ik vind alle nummers tegenwoordig erg op mekaar lijken. De sound, de opbouw, de teksten, de instrumenten. Rock is bijv ook niet meer rauw. Het is eerder *gay.gif*
Black Eyed Peas en Madcon geen troep.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:59 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Valt best mee. Als ik nu zo de top 10 even bekijk op de site, kan ik de Black Eyed Peas, Michael Jackson, Madcon en nog wel enkele andere nummers wel waarderen. Het is niet alleen maar troep hoor.
JAAAHHH!!! MEEJ EENS!quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:09 schreef boskameel het volgende:
LADY GAGA MAAKT VERNIEWENDE MUZIEK ZE STAAT NIET VOOR NIX ALTIJDH OOG WANT DAT KOMT DOOR DE LEUKE LIEDJES (k) (*)!!!! EN HAAR STIJL IS WEL ANDEERS DAN DE REST!....
quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:44 schreef Schenkstroop het volgende:
Is dit wat de maatschappij tot verworden is alles maar lekker makkelijk en 'easy listening'?
Ze maakt catchy pop die ze ook nog eens zelf componeert en produceert, daar is toch weinig mis mee?quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:09 schreef boskameel het volgende:
LADY GAGA MAAKT VERNIEWENDE MUZIEK ZE STAAT NIET VOOR NIX ALTIJDH OOG WANT DAT KOMT DOOR DE LEUKE LIEDJES (k) (*)!!!! EN HAAR STIJL IS WEL ANDEERS DAN DE REST!....
Buiten het feit dat mensen die verder kijken dan de gemiddelde top40-luisteraar (ongeacht genre ja), Lady Gaga meestal niet echt kunnen waarderen vanwege de oppervlakkigheid.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:25 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Ze maakt catchy pop die ze ook nog eens zelf componeert en produceert, daar is toch weinig mis mee?
Ik denk dat je gewoon de verkeerde muziek luistert. Het is waanzin om te claimen dat "alle" muziek tegenwoordig een bepaalde sound heeft, want er wordt meer en diversere muziek dan ooit gemaakt. Je moet het echter wel weten te vinden. Dat gaat niet meer via de radio of de TV, maar bv via social networking sites als MySpace en Last.fm.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:44 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik bedoel ik vind alle nummers tegenwoordig erg op mekaar lijken. De sound, de opbouw, de teksten, de instrumenten. Rock is bijv ook niet meer rauw. Het is eerder *gay.gif*
Juist!quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat je gewoon de verkeerde muziek luistert. Het is waanzin om te claimen dat "alle" muziek tegenwoordig een bepaalde sound heeft, want er wordt meer en diversere muziek dan ooit gemaakt. Je moet het echter wel weten te vinden. Dat gaat niet meer via de radio of de TV, maar bv via social networking sites als MySpace en Last.fm.
Als iets catchy en origineel is hoeft het niet eens 'anders' te klinken. Metal is echter meer dan Dream Theater en Slayer. Zelfs ik, doorgaans een bluesfan, kan best wat metal waarderen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:50 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Dream Theaterzie mij is ff 10 noten in een seconde kunnen spelen op gitaar en zgn.
![]()
Een echte muzikant weet verschillende geluiden uit zijn instrument te halen wat vernieuwend klinkt. Iedere mongool kan een cover spelen. Zelfs Miss Montreal kan gitaar spelen kun je nagaan. Helaas houdt ook zij zich aan akkoordenschema's en popstructuur
Dillinger Escape Plan, Jimi Hendrix, Mars Volta, Pendulum, Nine inch Nails. Lui die iets anders proberen en meer uit hun instrument halen.
Slayer, Dream Theater, 13 in dozijn punkrock bandjes (Green Day bijv.) hebben niets toe te voegen aan de heden daagse muziek. Niet vernieuwend. Al deze laatst genoemde bands hebben wel iets leuks gedaan, de volgende CD was weer hetzelfde.
Omdat het echte instrumenten zijn.Doe dan ook is wat meer met het instrument dan wat 10.000 anderen ook kunnen.
Voorbeelden:quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:58 schreef ralfseltje het volgende:
Toch zou ik wel eens een filmpje willen zien van bijvoorbeeld Armin van Buren, waarin we precies kunnen zien wat hij doet tijdens een optreden.
Hij doet iig meer dan Junkie XLquote:Op woensdag 29 juli 2009 18:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Voorbeelden:
Vrij standaard plaatjes mixen dus. Hij zei ook eens in een interview dat hij het heeft geprobeerd met allerlei wilde effecten, loopjes etc (meer zoals de techno DJ's) maar dat het publiek dat niet echt waardeert, tsja, dan kun je het dus beter niet doen.Maar de platenkeus blijft echt om te smullen, er zijn imo maar weinig trance DJ's die daar zo goed in zijn.
![]()
Je moet dan ook geen producers en DJ's met elkaar gaan vergelijken. Er zijn zat goede producers die maar matig draaien, het is echt een vak apart eigenlijk.quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:20 schreef ralfseltje het volgende:
Hij doet iig meer dan Junkie XL
Maar toch kan ik niet heel veel respect opbrengen voor zulke dingen, naast het feit dat de platenkeuze dan goed zou zijn. Een nummertje zo overmixen kan iedereen in een week leren![]()
Wat dat betreft heb ik een stuk meer respect voor iemand die een echt instrument bespeeld
Meestal is dat wel vooraf te zien door de toevoeging "LIVE"quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:10 schreef Nachtraaf het volgende:
Het ergste is altijd als een goede producer ergens komt draaien. Als ik speciaal kom voor je muziek wil ik ook JOUW muziek horen en niet plaatjes van een ander draaien dat kan ik zelf thuis ook.
De clou is denk ik dat je als producer meer bezig bent met muziek maken dan plaatjes aan mekaar draaien. Als DJ moet je blijven oefenen en vooral je platen goed kennen, kopen, bij mekaar zoeken, de platen op mekaar afstemmen vantevoren (zodat niet de een op dezelfde tempo niet vals klinkt met de vorige plaat) Dat DJ-en dat kan je verleren als je het niet bijhoudt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je moet dan ook geen producers en DJ's met elkaar gaan vergelijken. Er zijn zat goede producers die maar matig draaien, het is echt een vak apart eigenlijk.
Hey Danny.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:05 schreef solyaris het volgende:
Dit is de baas der bazen:
[ afbeelding ]
in de hiphop zijn de beste DJ's doorgeslagen naar het maken van de muziek. 10 jaar later draaien en scratchen zij een stuk slechter op live-shows. Dat bedoel ik. Fuck house-DJs btw. House Dj zet plaatje op 10 minuten stoer doen draait volgende plaatje in weer stoer doen. Hiphop: 2 min 1 plaat, hup andere plaat na 2 minuten weer andere plaat en dan weer een plaat. en gemixed!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:40 schreef Faxie het volgende:
Producen en DJ'en zijn 2 verschillende dingen. Dat er veel artiesten zijn die beide doen is weer iets anders. Dat schijnen sommige mensen niet te snappen....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |