quote:Op maandag 27 juli 2009 23:45 schreef Biels het volgende:
Zo'n hekel heb ik daar aan.
Onderbouw. Waarom is een paar akkoorden spelen automatisch beter dan welk willekeurig rapliedje dan ook?quote:Op maandag 27 juli 2009 23:47 schreef Oldbie het volgende:
De mensen die dat zeggen hebben geen woord gelogen.
Mag ik bijten?quote:Op maandag 27 juli 2009 23:49 schreef Sapstengel het volgende:
Ja idd alsof gitaar spelen moeilijk is. Ik haal alles op expert.
Ik zit nog op easyquote:Op maandag 27 juli 2009 23:49 schreef Sapstengel het volgende:
Ja idd alsof gitaar spelen moeilijk is. Ik haal alles op expert.
Dat het beter zou zijn is jouw eigen interpretatie.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:50 schreef Biels het volgende:
[..]
Onderbouw. Waarom is een paar akkoorden spelen automatisch beter dan welk willekeurig rapliedje dan ook?
De jostibandleden die echt voor geen meter kunnen spelen, spelen op keyboards (met de stekker eruit). De triangeljosti heeft nog meer muzikale vaardigheden.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:48 schreef Anchor het volgende:
Klacht terecht.
Het bespelen van instrumenten is in dit geval dan ook ernstig overschat. Nog zoiets....de Jostiband! (lekker met je tong uit je bek op een xylofoon staan te hengsten).
quote:Op maandag 27 juli 2009 23:52 schreef Jordy-B het volgende:
...Ik neem aan dat je z'n argument hebt weggevaagd met het weinig originele (doch op waarheid berustende) "Ja, maar ze maken er kut-muziek mee".
Je hoeft geen kip te zijn om te weten of een ei rot is...quote:Op maandag 27 juli 2009 23:55 schreef Biels het volgende:
Uiteraard geld dit overigens ook omgekeerd, he. Iets afkankeren "omdat ze geen echte instrumenten gebruiken". Veel mensen die dit zeggen hebben nog nooit welk instrument dan ook aangeraakt, maar denken toch te weten wat moeilijker is dan wat.
Ik maak graag discussie.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat het beter zou zijn is jouw eigen interpretatie.
Uiteraard is het goed te horen of iets moeilijk danwel niet moeilijk te spelen is, maar mensen die bijvoorbeeld draaitafels sowieso beneden een gitaar stellen in de muzikale rangorde snappen er weinig van en zijn klachtwaardig.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:56 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je hoeft geen kip te zijn om te weten of een ei rot is...
Als je niks zinnigs toe te voegen hebt gelieve weg te blijven. Het is geen "buuuh metal buuuuh rap"-topic, en het is niet de bedoeling dat dat het gaat worden ook.quote:
Ah, jij bent zo iemand die vindt dat alleen depressieve muziek over alle ellende in het leven echte muziek is.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:00 schreef TC03 het volgende:
Toch is het zo dat een heel erg groot deel van de 'clubmuziek' erg triest is. Ook al zouden het volwaardige instrumenten zijn, volwaardige muziek wordt er zelden mee gemaakt.
Omdat een draaitafel nog niet erkend is als echt instrument bij een groot deel van de mensen. Het is een beetje onzinnig voor een dance-producer om te roepen dat die rockband niet eens op echte instrument speelt, nietwaar?quote:Op maandag 27 juli 2009 23:58 schreef Ritmo het volgende:
Dergelijke opmerkingen komen eigenlijk altijd uit de gitaar-hoek. Vanwaar die arrogantie vraag ik me af?
En nee, deze post is geen poging tot trollen, ik ben een keer serieus.
Zullen we samen spelen?quote:
Nee, maar laat ik zeggen dat dancemuziek grotendeels het elektronische equivalent van de Kaiser Chiefs is. Simpel hap-slik-weg muziek die je een jaar na dato niet meer luistert.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:00 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ah, jij bent zo iemand die vindt dat alleen depressieve muziek over alle ellende in het leven echte muziek is.
Dat zou idd nogal vreemd zijn. Maar waar dance-producers vrijwel altijd respect op kunnen brengen voor andere genres moeten gitaristen constant blijven uithalen richting andere stijlen zo lijkt het.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:01 schreef Biels het volgende:
[..]
Omdat een draaitafel nog niet erkend is als echt instrument bij een groot deel van de mensen. Het is een beetje onzinnig voor een dance-producer om te roepen dat die rockband niet eens op echte instrument speelt, nietwaar?
Klopt, maar daar gaat het niet helemaal om. Het gaat om de mensen die "maar het zijn echte instrumenten!!!" als argument zien om kutmuziek te verdedigen. Ook al komt er bij desbetreffende band geen vleugje talent kijken.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:00 schreef TC03 het volgende:
Toch is het zo dat een heel erg groot deel van de 'clubmuziek' erg triest is. Ook al zouden het volwaardige instrumenten zijn, volwaardige muziek wordt er zelden mee gemaakt.
true... Sommige draaitafels worden bediend door ware kunstenaars, maar da's lang niet altijd het geval. Een beginnende DJ kan redelijk geluid voortbrengen. Een beginnende gitarist niet bepaald. DJ is redelijk makkelijk instappen (als je kijkt wat voor modepopjes er tegenwoordig achter de tafel gezet worden), maar afschuwelijk moeilijk om echt meesterlijk te worden. Bij gitaar ligt volgens mij die eerste drempel wat hoger.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:59 schreef Biels het volgende:
[..]
Uiteraard is het goed te horen of iets moeilijk danwel niet moeilijk te spelen is, maar mensen die bijvoorbeeld draaitafels sowieso beneden een gitaar stellen in de muzikale rangorde snappen er weinig van en zijn klachtwaardig.
Dergelijke rock-nummers heb je ook genoeg.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, maar laat ik zeggen dat dancemuziek grotendeels het elektronische equivalent van de Kaiser Chiefs is. Simpel hap-slik-weg muziek die je een jaar na dato niet meer luistert.
Heeft ook een deel te maken met de stijl, natuurlijk. Rock en roll heeft een geschiedenis van elkaar aftroeven, steeds moeilijke solo's, steeds harder en steeds sneller, terwijl dance in principe gewoon lekker liedjes wil maken. Dat is gewoon blijven hangen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:03 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat zou idd nogal vreemd zijn. Maar waar dance-producers vrijwel altijd respect op kunnen brengen voor andere genres moeten gitaristen constant blijven uithalen richting andere stijlen zo lijkt het.
Zo lijkt het, ja.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:03 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat zou idd nogal vreemd zijn. Maar waar dance-producers vrijwel altijd respect op kunnen brengen voor andere genres moeten gitaristen constant blijven uithalen richting andere stijlen zo lijkt het.
Lekkere nummers, NICEquote:
Een beginnend gitarist leert in een half uurtje Come as you are, dus daar krijg je ook vrij snel toon uit. Ik ben het er wel mee eens dat een gitaar in principe een "moeilijker" instrument is omdat je er meer mee kan dan met een draaitafel. Er komt meer techniek bij kijken uiteindelijk, denk ik.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:04 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
true... Sommige draaitafels worden bediend door ware kunstenaars, maar da's lang niet altijd het geval. Een beginnende DJ kan redelijk geluid voortbrengen. Een beginnende gitarist niet bepaald. DJ is redelijk makkelijk instappen (als je kijkt wat voor modepopjes er tegenwoordig achter de tafel gezet worden), maar afschuwelijk moeilijk om echt meesterlijk te worden. Bij gitaar ligt volgens mij die eerste drempel wat hoger.
Dus al-met-al heb ik van gitaristen een wat hogere dunk.
Haha, ja. Onder de elektronische muziek ja.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:03 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Een instrument (leren) bespelen is vanaf het begin al moeilijker dan op een knopje drukken om één of ander voorgeprogrammeerd beatje tevoorschijn te toveren.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:04 schreef Biels het volgende:
[..]
Klopt, maar daar gaat het niet helemaal om. Het gaat om de mensen die "maar het zijn echte instrumenten!!!" als argument zien om kutmuziek te verdedigen. Ook al komt er bij desbetreffende band geen vleugje talent kijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |