abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71512827
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:00 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Beetje een vreemde volgorde dan, nietwaar? Eerst ingeent worden en dan pas breekt er iets uit?
je wordt wakker?
i reserve the right to do as i damnwell please.
pi_71512866
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:02 schreef vanwelleer het volgende:

[..]

je wordt wakker?
Al sinds 09.00u vanmorgen....
Een hoop gespeculeer van jouw kant dus zonder gefundeerde bewijzen. Tsja, het zal mij benieuwen
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_71513323
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:03 schreef Dragorius het volgende:
zonder gefundeerde bewijzen. Tsja, het zal mij benieuwen
ik zal de overheid eens vragen of ze die hier posten, dat scheelt een boel speculeren.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 13:35:12 #104
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_71513621
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:03 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Al sinds 09.00u vanmorgen....
Een hoop gespeculeer van jouw kant dus zonder gefundeerde bewijzen. Tsja, het zal mij benieuwen
Hoi Dragorius,

Nog een vraag over de vaccins, omdat het is gebleken dat er 2 inentingen nodig zijn, waarom 2 inentingen?

Het bestaan van een vaccin voor de griep voor iedereen (34 miljoen besteld) in plaats dan voor de reeds bekende risico groepen was voor mij sowieso pas recentelijk duidelijk geworden.

Zodra de pandemie in een andere categorie terecht komt zijn de vaccins ook nog eens verplicht.had ik tevens begrepen dusver, zou betekenen niet 1 maar 2 verplichte injecties.

Ik weet nu nog niet het geval maar zou wel kunnen, zou er nog de optie overblijven van quarantaine, gezien er dan onvoldoende ruimte zou zijn in de ziekenhuizen zou dat betekenen concentratie kampen, maar dat laatste was speculatie.

Nu nog geen sprake van verplichte vaccins maar de wet voorziet in die mogelijkheid, maar nu nog niet van toepassing gezien de categorie waaronder de pandemie valt in dit stadium.

Mijn vraag daarom, zijn er eerder 2 vaccins nodig geweest om een griep te bestrijden zo ja, waar en wanneer?

Zou je me specifiek m.b.t. het eerder genoemde het e.e.a. kunnen uitleggen/ verklaren? ajb met bronverwijzing.

Vraag deel 2:

Zijn er eerder 2 verplichte of niet verplichte inentingen ooit eerder besteld voor de gehele bevolking van NL ter bestrijding van een ziekte of pandemie of griep of griep pandemie.

Zou je me specifiek m.b.t. tevens dit het e.e.a. kunnen uitleggen/ verklaren? ajb ook met bronverwijzing.

[ Bericht 4% gewijzigd door slackster op 01-08-2009 13:56:02 ]
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 14:51:13 #105
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_71515215
Jeeemig wat is het potjandorie stil in ene!!!!!!!! heb ik weer hoor, net als ik met 'n prangend vraagstuk imme maag zit is het in ene stralend mooi weer buiten!
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 15:08:20 #106
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71515526
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:35 schreef slackster het volgende:
Mijn vraag daarom, zijn er eerder 2 vaccins nodig geweest om een griep te bestrijden zo ja, waar en wanneer?
Bij Hepatitis A krijg je b.v. ook twee vaccinaties.

bron

Bij het combievaccin met Hepatitis B (staat ook op die pagina) zelfs 3.

Oh, en het DKTP vaccin krijg je natuurlijk ook vaker.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71515707
usa heeft het al over 4, niet 2
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 15:22:49 #108
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71515765
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 15:19 schreef vanwelleer het volgende:
Allicht dat bij vier de resistentie nog verder toeneemt. De vraag is, is dat nog 2 x 17 miljoen vaccins waard? Je winst qua resistentieaantallen wordt per vaccin natuurlijk wel minder, terwijl de kosten gewoon lineair stijgen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71515839
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 15:19 schreef vanwelleer het volgende:
Daar zitten we dan met maar 34 miljoen vaccinaties
Nou ja, er zijn gelukkig een aantal die hem niet willen, dus dat scheelt alweer
pi_71516371
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 15:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar zitten we dan met maar 34 miljoen vaccinaties
Nou ja, er zijn gelukkig een aantal die hem niet willen, dus dat scheelt alweer
vier shots per persoon....

dan willen ze dus 8.500.000 mensen in Nederland vermoorden.

Hmmm... dan willen ze dus geen 80% vermoorden, maar iets minder.

Dat is dan toch juist een positieve ontwikkeling?

...hopen dat het volgende week 6 shots per persoon betreft..
wéér wat levens gespaard
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_71517196
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 15:08 schreef Iblis het volgende:

[..]

Bij Hepatitis A krijg je b.v. ook twee vaccinaties.

bron

Bij het combievaccin met Hepatitis B (staat ook op die pagina) zelfs 3.

Oh, en het DKTP vaccin krijg je natuurlijk ook vaker.
dat zijn geen griepsoorten imho.
I'll be back
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 16:43:17 #112
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_71517335
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 16:36 schreef Gavin_de_Becker het volgende:

[..]

dat zijn geen griepsoorten imho.
dat antwoord is nog wat kort van stof dusver idd, we wachten het nog maar even af
pi_71517336
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 15:22 schreef Iblis het volgende:

[..]

Allicht dat bij vier de resistentie nog verder toeneemt. De vraag is, is dat nog 2 x 17 miljoen vaccins waard? Je winst qua resistentieaantallen wordt per vaccin natuurlijk wel minder, terwijl de kosten gewoon lineair stijgen.
lineair stijgen? Als je lang genoeg wil wachten op die vaccins wel, niet als er nieuwe productiecapaciteit nodig is, dan wordt het een stuk duurder.
I'll be back
pi_71517469
Had het niet verwacht, maar begin ook m'n twijfels te krijgen of ik het vaccin zou nemen. Zoals anderen reeds gezegd hebben: de belangen van het individu zijn ondergeschikt aan die van de gemeenschap, je mag verwachten dat overheden meer risico's aanvaarden wanneer ze een economische crash door massale ziekte willen voorkomen.
I'll be back
pi_71517562
Hehe, het is inderdaad lekker weer, en de boodschappen e.d. moeten ook gedaan worden, alsmede het spelen met lieve kittens die hebben ook aandacht nodig
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:35 schreef slackster het volgende:

[..]

Hoi Dragorius,

Nog een vraag over de vaccins, omdat het is gebleken dat er 2 inentingen nodig zijn, waarom 2 inentingen?
Begrijpelijke vraag, heeft vooral te maken met het "introduceren" van de stof op 2 plekken om een zo volledig mogelijke immuniteit te garanderen. Zie ook
quote:
De laatste wetenschappelijke inzichten geven aan dat mensen twee keer gevaccineerd moeten worden om volledig beschermd te zijn.
http://www.rivm.nl/cib/th(...)ccinatie.jsp#index_5
quote:
Zodra de pandemie in een andere categorie terecht komt zijn de vaccins ook nog eens verplicht.had ik tevens begrepen dusver, zou betekenen niet 1 maar 2 verplichte injecties.
Welke categorie? Zelfs een A-ziekte kent geen verplichte vaccinatie of behandeling, alleen verplichte quarantaine. Zie wederom http://www.rivm.nl/cib/themas/meldingsplicht/ En dan de verschillende categorien.
quote:
Ik weet nu nog niet het geval maar zou wel kunnen, zou er nog de optie overblijven van quarantaine, gezien er dan onvoldoende ruimte zou zijn in de ziekenhuizen zou dat betekenen concentratie kampen, maar dat laatste was speculatie.
Het streven is quarantaine in eigen huis, want dat is het beste om besmetting te voorkomen, vandaar dat veel huisartsen de test afnemen bij mensen thuis en dat de resultaten telefonisch doorgegeven worden. Alleen bij ernstige ontwikkeling van symptomen wordt men opgenomen in een ziekenhuis. In Nederland nu pas 1 keer gebeurd, die persoon heeft een maand lang er gelegen, onduidelijk is wat hij nog meer had (privacy-bescherming patient)
quote:
Nu nog geen sprake van verplichte vaccins maar de wet voorziet in die mogelijkheid, maar nu nog niet van toepassing gezien de categorie waaronder de pandemie valt in dit stadium.
Alleen het leger kent "gedwongen" vaccinatie maar met godsdienstelijke reden mag je er alsnog onderuit. Er zijn geen noodplannen of wetten (grondwettelijk namelijk) zie ook http://www.grondweteuropa(...)zrhmix9/vgrnblu821m2
quote:
Zie boven voor waarom 2, en eerder vaccinaties zoals bijv. Meningo-kokken is om soortgelijke reden een dubbel-shot en nog tal van anderen in het RVP (Rijks Vaccinatie Programma) en ook allen niet verplicht.
quote:
Zijn er eerder 2 verplichte of niet verplichte inentingen ooit eerder besteld voor de gehele bevolking van NL ter bestrijding van een ziekte of pandemie of griep of griep pandemie.
Nederland heeft nooit verplichte vaccinaties gehad.
quote:
Zou je me specifiek m.b.t. tevens dit het e.e.a. kunnen uitleggen/ verklaren? ajb ook met bronverwijzing.
Zover dat mogelijk is heb ik dat gedaan En wat jij zegt, jij bent van beide kanten info aan het winnen zodat je een gedegen keuze kan maken, dat is natuurlijk erg goed
Mr. Prolapse 2009
pi_71517600
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 16:48 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
Had het niet verwacht, maar begin ook m'n twijfels te krijgen of ik het vaccin zou nemen. Zoals anderen reeds gezegd hebben: de belangen van het individu zijn ondergeschikt aan die van de gemeenschap, je mag verwachten dat overheden meer risico's aanvaarden wanneer ze een economische crash door massale ziekte willen voorkomen.
Dat is niet waar, als de belangen van de economische maatschappij voorop stonden zouden niet bejaarden, zwangere vrouwen en chronisch zieken als eerste gevaccineerd gaan worden.
Verder wordt er nu in een x aantal landen getest, het is echt niet zo dat ze het maar even "op de martk donderen"
Mr. Prolapse 2009
pi_71517788
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 16:52 schreef Dragorius het volgende:
Hehe, het is inderdaad lekker weer, en de boodschappen e.d. moeten ook gedaan worden, alsmede het spelen met lieve kittens die hebben ook aandacht nodig
[..]

Begrijpelijke vraag, heeft vooral te maken met het "introduceren" van de stof op 2 plekken om een zo volledig mogelijke immuniteit te garanderen. Zie ook
[..]

http://www.rivm.nl/cib/th(...)ccinatie.jsp#index_5
[..]

quote:
Het is bekend uit ervaring met griepvaccinaties tegen verwante griepvirussen, dat de kans op bescherming wordt verhoogd door een tweede vaccinatie. Na 1 vaccinatie zijn ongeveer 40% van de personen beschermd tegen het griepvirus, na 2 vaccinaties meer dan 70%.
Dus wordt dit ook bij de jaarlijkse griepinenting gedaan?
I'll be back
pi_71517911
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 16:53 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dat is niet waar, als de belangen van de economische maatschappij voorop stonden zouden niet bejaarden, zwangere vrouwen en chronisch zieken als eerste gevaccineerd gaan worden.
Verder wordt er nu in een x aantal landen getest, het is echt niet zo dat ze het maar even "op de martk donderen"
maar die test zijn niet eens betrouwbaar meer!
(zijn ze dat ooit geweest?)

Ik kom hier later nog op terug, maar er zijn verschillende bronnen (waar je op kan vertrouwen) dat voorgaande tests als deze gemanipuleerd zijn door zaken toe te voegen aan het middel van de placebo groep.
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_71517979
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 17:01 schreef Gavin_de_Becker het volgende:

[..]

[..]

Dus wordt dit ook bij de jaarlijkse griepinenting gedaan?
Afhankelijk van de doelgroep wel ja, vooral jonge kinderen met astma. Omdat de griep voornamelijk de luchtwegen aantast (elke griep, ook deze, deze nestelt zich wat dieper) Kan zo snel alleen deze bron vinden.
quote:
Een griepprik helpt griep voorkomen. Voor mensen met astma is een jaarlijkse griepprik aan te raden. Elke infectie maakt de luchtwegen namelijk meer prikkelbaar en kan een aanval uitlokken. De huisarts kan meer informatie geven.
Ook voor kinderen die onderhoudsmedicijnen gebruiken is de griepprik belangrijk. Peuters en kleuters worden bij de eerste prik twee keer geprikt, met een tussenperiode van vier weken. Bij koorts wordt de griepprik uitgesteld.
http://www.astmafonds.nl/content.jsp?objectid=2748
Mr. Prolapse 2009
pi_71518055
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 17:05 schreef Exoteria het volgende:

[..]

maar die test zijn niet eens betrouwbaar meer!
(zijn ze dat ooit geweest?)

Ik kom hier later nog op terug, maar er zijn verschillende bronnen (waar je op kan vertrouwen) dat voorgaande tests als deze gemanipuleerd zijn door zaken toe te voegen aan het middel van de placebo groep.
Die tests moeten nog beginnen (in ieder geval in Nederland) en in andere landen zijn ze nu pas bezig met resultaten verzamelen dus je gaat er nogal snel vanuit dat het "niet betrouwbaar" is.
Mr. Prolapse 2009
pi_71518190
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 17:12 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Die tests moeten nog beginnen (in ieder geval in Nederland) en in andere landen zijn ze nu pas bezig met resultaten verzamelen dus je gaat er nogal snel vanuit dat het "niet betrouwbaar" is.

Wat zeg ik nou?
In het verleden is er bewezen geknoeid met tests.
Wat geeft mij nou de zekerheid dat er met deze tests niet geknoeid wordt?
Als een buurtkind 3 keer mijn kleingeld uit mijn portemonnee jat als die op tafel ligt,
dan ga ik er van uit (tot ik een reden krijg anders te verwachten) dat hij de eerst volgende keer als mijn portemonnee op tafel ligt ook mijn geld jat.

Daar zijn we het toch over eens?
Wat maakt dus dat jij gelooft dat er hier en nu niet met de tests geknoeid wordt, als we in het verleden gezien hebben dát er met dit soort tests geknoeid ís.
pi_71518244
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 17:17 schreef Exoteria het volgende:

[..]

Wat zeg ik nou?
In het verleden is er bewezen geknoeid met tests.
Wat geeft mij nou de zekerheid dat er met deze tests niet geknoeid wordt?
Als een buurtkind 3 keer mijn kleingeld uit mijn portemonnee jat als die op tafel ligt,
dan ga ik er van uit (tot ik een reden krijg anders te verwachten) dat hij de eerst volgende keer als mijn portemonnee op tafel ligt ook mijn geld jat.

Daar zijn we het toch over eens?
Wat maakt dus dat jij gelooft dat er hier en nu niet met de tests geknoeid wordt, als we in het verleden gezien hebben dát er met dit soort tests geknoeid ís.
Verspreid over een x aantal landen, een x aantal onderzoeksbureau's per land...hoe groot wordt die kans dan? Iedereen dient zijn eigen resultaten in, dat zal allemaal openbaar zijn en de WHO verzamelt alles bij elkaar.

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst Moeten we dan ook gelijk maar alle accountants preventief opsluiten?
Mr. Prolapse 2009
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 17:49:22 #123
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_71518906
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 16:52 schreef Dragorius het volgende:
[..]

De laatste wetenschappelijke inzichten geven aan dat mensen twee keer gevaccineerd moeten worden om volledig beschermd te zijn.
Dragorius, dank alvast voor een zeer uitgebreid antwoord, kom ik verder nog op terug.

Alvast het volgende, aangaande deze "laatste wetenschappelijk inzichten", los van dat dit nu al nu al super spannend klinkt!

vertel!!!!

Met andere woorden ik en waarschijnlijk velen met mij zouden wel eens het fijne willen weten over die "laatste wetenschappelijke inzichten" dus.

Graag de meest specifieke verwijzingen daarover met naam en toenaam ajb.

Dan nog snel even dit: Dan laat ik je weer aan het woord, mijn vraag;
quote:
Je antwoord;
quote:
Nederland heeft nooit verplichte vaccinaties gehad.
ik had het over verplichte OF niet verplichte vaccinaties toch?

Kan ik dus aannemen; 1) dat we i.v.m. Ab Klink die efkes bij de vaccin macro is wezen shoppen wij met z'n allen met een precedent te maken hebben in de geschiedenis van dit land zoniet Europa zoniet de wereld.?

(zal het heelal maar even buiten schot houden )

2) Als dit het geval is, dat er dan wel wat weinig aandacht aan is gegeven door de media in het algemeen, gezien we met een precedent te maken hebben nooit eerder vertoond in de geschiedenis van NL zover bekent?

[ Bericht 0% gewijzigd door slackster op 01-08-2009 18:04:15 ]
pi_71518964
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 17:49 schreef slackster het volgende:

[..]

Dragorius, dank alvast voor een zeer uitgebreid antwoord, kom ik verder nog op terug.

Alvast het volgende, aangaande deze "laatste wetenschappelijk inzichten", los van dat dit nu al nu al super spannend klinkt!

vertel!!!!

Met andere woorden ik en waarschijnlijk velen met mij zouden wel eens het fijne willen weten over die "laatste wetenschappelijke inzichten" dus.

Graag de meest specifieke verwijzingen daarover met naam en toenaam ajb.

Dan nog snel even dit: Dan laat ik je weer aan het woord, mijn vraag;
[..]

Je antwoord;
[..]

ik had het over verplichte OF niet verplichte vaccinaties toch?

Kan ik dus aannemen; 1) dat we i.v.m. Ab Klink die efkes bij de vaccin macro is wezen shoppen wij met z'n allen met een precedent te maken hebben in de geschiedenis van dit land zoniet Europa zoniet de wereld..

(zal het heelal maar even buiten schot houden )

2) Als dit het geval is, dat er dan wel wat weinig aandacht aan is gegeven door de media in het algemeen, gezien we met een precedent te maken hebben nooit vertoond in de geschiedenis van NL zover bekent?

Je kunt ook zelf google-en natuurlijk
Ik kom hier straks op terug, ben eten
Mr. Prolapse 2009
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 17:58:24 #125
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_71519082
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 17:51 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Je kunt ook zelf google-en natuurlijk
Ik kom hier straks op terug, ben eten
Dat googelen van mij leidt tot veel te veel consternatie dat weet je toch? en youtube al helemaal

Dus laat ik dat in dit topic althans aan de experts over, ben daar ook zeer tevreden over want zoals je al aangaf, het is jou expertise gebied, niet de mijne

Gezien jij meer op de hoogte bent van de feiten en ik meer op de hoogte van de alternatieve media hype en de alternatieve media speculaties kan ik ook sneller belangrijk en onbelangrijk van elkaar onderscheiden.

Komt bij, dat gehoon en boe geroep kom me nu sowieso ffe niet goed uit gezien de ernst v/d zaak in dit verband, of elk ander verband want kom niemand een stap verder mee.

Enne eet smakelijk!

Spreek je later

[ Bericht 1% gewijzigd door slackster op 02-08-2009 12:22:07 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')