abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juli 2009 @ 15:09:52 #51
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71339694
quote:
Op zondag 26 juli 2009 14:55 schreef cyclechick het volgende:

[..]

ooh echt, ik dacht dat het een zelfverzonnen term was, want die heb jij wel vaker
Wat ben je dan als je allebei doet maar het lijkt me beter om extern dan intern te zijn dan
Hihi, geen idee! Een duale eter ofzo? Of een terne?

Ja ik ben best blij dat ik niet zoveel last heb van die 'snotter-vreet'-buien, scheelt weer Al ben ik wel gevoeliger voor externe impulsen als ik ongesteld ben ofzo

"Oeh, een zak M&M's! *schrans, kauw* Zal ik wat nemen? *kauw* Oh shit ik eet al " zoiets
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_71340080
quote:
Op zondag 26 juli 2009 14:53 schreef Merel het volgende:
Ik sla even de ravage van het vorige topic over (jaja, ik heb bijgelezen, of in ieder geval overal doorheen gescrolld), en wil nu graag weten of iemand me kan uitleggen hoe lowcarben precies werkt. Belana vroeg het ook al volgens mij. Ik heb namelijk een verschrikkelijk slechts inschattingsvermogen van hoeveel carbs ergens in zitten en wat je allemaal wel of niet kunt eten als je lowcarb doet. Maar het lijkt me wel een slimme manier om even de laatste vier kilo die me nog dwars zitten weg te krijgen
Je schrapt bij low-carben alle 'slechte' koolhydraten uit je dieet: suikers, witbrood, pasta, frisdrank, snoep, chips. Hierdoor gaat je lichaam de eigen vetreserve aanspreken om energie te krijgen, ipv de energie te halen uit die suikers. Ook stijgt je insulinespiegel niet de hele tijd, door de snelle suikers die je eet, en krijg je minder last, als die insulinespiegel weer daalt, van een dip, dus dat honger/snaaigevoel verdwijnt. Zo is dit dieet ook beter vol te houden.

Je hebt verschillende lowcarbdiëten, Atkins, South Beach, zijn de enige 2 die ik zo uit mijn hoofd weet. Die variëren wel een beetje in strengheid: van de een mag je geloof ik ook geen vetten, van de ander juist wel, ook de goede (dus langzame) koolhydraten zoals volkorengranen, noten, fruit etc. mag je bij de 1 wel en de ander niet, of dat moet weer gedoseerd toegevoegd.

Conleche doet het komende week weer, dus eigenlijk kan je haar gewoon nadoen
Mijn eigen versie van low-carb (maar niet strikt volgens de letter) is een beetje dit:

O: grote bak fruit met magere kwark of magere yoghurt. meestal ananas, of juist rood fruit.
T: 2 gekookte eieren, of, als je minder streng bent: 1 geroosterde boterham of cracker erbij
L: veel groente: soep of salade, met iets van eiwit erbij: gerookte kip, garnalen, kalkoen, witvis
T: 2 crackers met filet americain, of mager beleg. Je hebt van die low-carbcrackers, van Wasa ofzo.
D: weer veel groente met mager vlees of vis
T: kwark, yoghurt, evt stukje kaas
zoiets! Hiermee val ik altijd af als een tierelier. Wel combineer ik dit dan met het vreetbui-dieet, dus minstens 1 x per week eet ik een enorme lading kcals Om de spijsvertering op gang te houden
  zondag 26 juli 2009 @ 15:29:27 #53
331 Merel
Be here now.
pi_71340215
Dus je schrapt gewoon alle brood, aardappelen, pasta en rijst als ik het goed begrijp? En kan het dan kwaad om dat soms tussendoor wel te doen, bijvoorbeeld als je bij mensen gaat eten die nou eenmaald toevallig pasta op tafel zetten, of schiet je gewicht dan weer meteen heel erg omhoog?
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_71340329
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:29 schreef Merel het volgende:
Dus je schrapt gewoon alle brood, aardappelen, pasta en rijst als ik het goed begrijp? En kan het dan kwaad om dat soms tussendoor wel te doen, bijvoorbeeld als je bij mensen gaat eten die nou eenmaald toevallig pasta op tafel zetten, of schiet je gewicht dan weer meteen heel erg omhoog?
Neem je gewoon heel veel saus en weinig pasta! En de clou van een goed eetregime zit hem erin dat je je spijsvertering altijd op gang houdt, door toch iedere 2 uur iets te eten, al is het dan low-carb, dus dan zal je gewicht van 1 x in de week wat meer koolhydraten heus niets raars gaan doen. Volkorenpasta is ook prima geloof ik, die hoort ook bij de goede carbs. Net zoals sommige rijstsoorten (geen witte).
  zondag 26 juli 2009 @ 15:37:46 #55
331 Merel
Be here now.
pi_71340449
Ik heb een beetje zitten googelen naar uitleg van het lowcarbgebeuren, maar al die websites gaan ervan uit dat je al weet hoe het werkt, dus dan krijg je wel recepten maar snap je nog het achterliggende idee niet. Ik ga nog wel even verder speuren
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_71340486
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:29 schreef Merel het volgende:
Kan je beter niet doen nee. Je kan het het beste vrij streng doen in het begin en dan langzaam wat gezonde KH's weer toevoegen.Voor de rest is uit eten gaan wel vrij makkelijk want je eet gewoon je vlees of vis op en je groenten en laat eventuele friet of een andere KH-bron liggen.

Een Lowcarbdag ziet er bij mij zo uit:

O: 2 wasa crackers (original crisp) met vleeswaren of kaas. Gekookt eitje.
T: meloen
L: salade met dressing en koud vlees. of omelet, of tonijnsalade, of soep met balletjes en vlees.
T: wodka (dat hoort eigenlijk niet natuurlijk, maar beter dan wijn/bier qua carbs )
D: vlees of vis (grote portie) met veel groenten, gekookt, gebakken, gestoomd, whatever. Mag je gewoon een klont boter doorgooien en zo.
T: wat noten (macadamia, amandelen dat soort)
pi_71340596
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:37 schreef Merel het volgende:
Ik heb een beetje zitten googelen naar uitleg van het lowcarbgebeuren, maar al die websites gaan ervan uit dat je al weet hoe het werkt, dus dan krijg je wel recepten maar snap je nog het achterliggende idee niet. Ik ga nog wel even verder speuren
De reden waarom je zo afvalt is dat je hongergevoel heel snel weggaat. Dus je eet precies wat je moet eten, maar hebt echt geen zin in meer. Dat komt omdat als je veel eiwitten eet, je veel sneller een verzadigd gevoel krijgt. Dat is ook precies de reden waarom ik het nooit heel lang doe: het plezier in eten gaat ook een beetje weg.

Maar voor mij is de reden om het nu weer even te doen: ik heb weer langzaam een KH verslaving opgebouwd. Dat ligt bij mij snel op de loer. En dat gaat er prima mee weg. Evenals de 2 kilo die ik ook kwijt moet.
pi_71340689
Wat ook belangrijk is, is dat je vooral zoveel mogelijk de geraffineerde suikers vermijdt. En die zitten door de voedingsmiddelenindustrie in veel meer dingen dan je op het eerste gezicht zou denken. De meeste vleeswaren, brood, etc. worden er ook mee volgestopt. Dus dan denk je dat je goed bezig bent, maar krijg je toch weer die snaaizin uit het niets. Daarom is het wel belangrijk verpakkingen goed te lezen: wat zit er eigenlijk in gestopt.
pi_71340849
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:45 schreef Laureline het volgende:
Wat ook belangrijk is, is dat je vooral zoveel mogelijk de geraffineerde suikers vermijdt. En die zitten door de voedingsmiddelenindustrie in veel meer dingen dan je op het eerste gezicht zou denken. De meeste vleeswaren, brood, etc. worden er ook mee volgestopt. Dus dan denk je dat je goed bezig bent, maar krijg je toch weer die snaaizin uit het niets. Daarom is het wel belangrijk verpakkingen goed te lezen: wat zit er eigenlijk in gestopt.
Ja maar ik moet zeggen dat ik er bij ham en andere magere vleeswaren geen last van heb. Ik eet daar niet heel veel van en ik eet geen zaken als boterhammenworst ed.
Ook lightfrisdrank valt bij mij prima, terwijl ik ook weleens hoor dat mensen slecht reageren op de aspartaam die daar inzit.

Het kan sws geen kwaad om verpakkingen te lezen, daar leer je heel veel van!!
pi_71340858
Ah, lowcarben. Misschien moet ik dat ook maar eens proberen.
Vegetarische variant is misschien wat lastiger, dus graag advies.

is dit wat?
O: yoghurt of 2 gekookt ei
T: salade caprese of andere salade met (light) kaas
L: yoghurt of soep
T: augurken of kaas of noten
D: omelet met berg groente of berg groente met tofu of (ongepaneerde) vegadinges

Gebroken lijnzaad past zeker niet in lowcarben?
pi_71341026
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:51 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja maar ik moet zeggen dat ik er bij ham en andere magere vleeswaren geen last van heb. Ik eet daar niet heel veel van en ik eet geen zaken als boterhammenworst ed.
Ook lightfrisdrank valt bij mij prima, terwijl ik ook weleens hoor dat mensen slecht reageren op de aspartaam die daar inzit.

Het kan sws geen kwaad om verpakkingen te lezen, daar leer je heel veel van!!
Ja, ik eet ook meestal alleen ham en filet americain. En light-frisdrank heb ik helemaal geen last van, als ik het beperk tot 3 à 4 glazen per dag. Nu drink ik veel Pomelo-zero, half gemixt met spa rood
  zondag 26 juli 2009 @ 15:57:29 #62
331 Merel
Be here now.
pi_71341030
Hm, het klinkt toch als best lastig vol te houden als je niet de gelegenheid hebt om elke dag netjes zelf te koken en precies op de ingrediënten te letten. Weet niet of ik er genoeg regelmaat voor heb. Ik moet sowieso wat meer regelmaat gaan creëren wat betreft eten en sporten, wat betreft alles eigenlijk, want ik hol mezelf de laatste tijd voorbij en dan grijp je toch heel snel naar de voorverpakte etenswaren bij de AH to Go Voor die laatste 4 kilo moet ik echt m'n best gaan doen, want ze gaan niet vanzelf weg, moet echt even die knop omzetten.

Ik vind soep trouwens altijd makkelijk voor avondmaaltijden, hoe goed of slecht is soep? (Ik kan het best allemaal zelf opzoeken, maar op jullie antwoord wachten is net zo snel )
  zondag 26 juli 2009 @ 15:57:32 #63
24188 Belana
kloon van belana
pi_71341032
ik probeer om die reden momenteel echt vers te koken, wij aten zoveel uit pakjes waar al die slechte dingen in zitten, bijna dagelijks. Maar helemaal geen brood, pasta of rijst zou ik niet trekken geloof ik. Is minimaliseren daarvan ook een idee?
stormy waters...
sailin'
pi_71341081
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:57 schreef Belana het volgende:
ik probeer om die reden momenteel echt vers te koken, wij aten zoveel uit pakjes waar al die slechte dingen in zitten, bijna dagelijks. Maar helemaal geen brood, pasta of rijst zou ik niet trekken geloof ik. Is minimaliseren daarvan ook een idee?
Als je brood, pasta en rijst door de volkorenversie (dus de goede, want langzame koolhydraten) vervangt, is het ook al beter!
  zondag 26 juli 2009 @ 16:00:04 #65
24188 Belana
kloon van belana
pi_71341089
oe ja, soep, dat vroeg ik me ook af. ik lunch op mijn werk vaak met soep en salade, dat kan dus gewoon?
en net als merel wacht ik graag op antwoord hier
stormy waters...
sailin'
pi_71341090
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:51 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ah, lowcarben. Misschien moet ik dat ook maar eens proberen.
Vegetarische variant is misschien wat lastiger, dus graag advies.

is dit wat?
O: yoghurt of 2 gekookt ei
T: salade caprese of andere salade met (light) kaas
L: yoghurt of soep
D: omelet met berg groente of berg groente met tofu of (ongepaneerde) vegadinges

Gebroken lijnzaad past zeker niet in lowcarben?
Juist geen lightkaas, is niet nodig bij lowcarben en vaak als er light op iets staat, hebben ze de vetten vervangen voor meer koolhydraten.

Van tofu heb ik geen enkel idee wat er in zit aan KH. Ik eet dat nooit, dus dat zou je moeten opzoeken. Hetzelfde geldt voor kant en klare vega-dingen: op de verpakking staat het. In vlees zit 0% KH. Dus alles wat er meer inzit, daar moet je rekening mee houden. Als je streng wilt lowcarben moet je uitgaan van zo'n 20 gram KH per dag, maar in groenten zitten ook KH's, dus die moet je niet vergeten te tellen. Niet alle groenten zijn even verstandig. Zo moet je geen bonen eten, daar zitten heel veel KH's in. Of als je ze wel eet, moet je die dag geen fruit nemen bv. Maar aan de andere kant: je hoeft het niet zo streng te doen. De meeste mensen hebben al veel baat als ze alle sléchte KH's mijden!

Lijnzaad lijkt mij niet veel kwaad te kunnen. Dat zou je lichaam toch "ongebruikt" weer moeten verlaten?
Ik zal het eens opzoeken....

[ Bericht 0% gewijzigd door conleche op 26-07-2009 16:06:25 ]
  zondag 26 juli 2009 @ 16:01:26 #67
24188 Belana
kloon van belana
pi_71341121
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:59 schreef Laureline het volgende:

[..]

Als je brood, pasta en rijst door de volkorenversie (dus de goede, want langzame koolhydraten) vervangt, is het ook al beter!
volkoren brood hebben we altijd al, en ook zilvervliesrijst, alleen geen volkoren pasta, dat is een goeie tip! thanks.
stormy waters...
sailin'
pi_71341170
Je hebt soep en soep. De soep die je zelf maakt, dus met water kip/vlees/vis en groenten is prima. Alle kant en klare soepen wemelen van de KH's. Vooral de gebonden varianten. Hoewel ik denk dat als je die potten bouillon koopt met vlees of kip er in het nog wel meevalt. Maar ja. Lekker is anders.

En je moet er geen vermicelli indoen.
pi_71341175
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:57 schreef Merel het volgende:
Hm, het klinkt toch als best lastig vol te houden als je niet de gelegenheid hebt om elke dag netjes zelf te koken en precies op de ingrediënten te letten. Weet niet of ik er genoeg regelmaat voor heb. Ik moet sowieso wat meer regelmaat gaan creëren wat betreft eten en sporten, wat betreft alles eigenlijk, want ik hol mezelf de laatste tijd voorbij en dan grijp je toch heel snel naar de voorverpakte etenswaren bij de AH to Go Voor die laatste 4 kilo moet ik echt m'n best gaan doen, want ze gaan niet vanzelf weg, moet echt even die knop omzetten.

Ik vind soep trouwens altijd makkelijk voor avondmaaltijden, hoe goed of slecht is soep? (Ik kan het best allemaal zelf opzoeken, maar op jullie antwoord wachten is net zo snel )
Wij zijn hier heeeel erg van de soep, maar dat is vanwege het verplichte groenteregime voor de mini: dat gaat er zo lekker makkelijk in Iedere week hebben we wel pompoensoep, paprikasoep, broccoli of bloemkoolsoep...ik vind het heerlijk! Als je er heel weinig bouillon bij doet, en dus de groente heel puur houdt, heb je zo alweer een half pond groente binnen. Wel ook eiwit erbij eten als het je avondeten is, anders vult het te weinig. Als je over hebt, kan je natuurlijk de volgende dag nog meenemen naar je werk, voor de lunch, met een volkorenbroodje erbij oid!

-edit: en ik heb het ook alleen over zelfgemaakte soep hè, met groente uit de teiltjes en de staafmixer
pi_71341251
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:57 schreef Merel het volgende:
Wat voor soep? Erwtensoep? Groentesoep? kippensoep? Zelfgemaakt of uit een blik/zak?

Rijkgevulde of romige soepen kunnen een onverwachte calorieenbom zijn, terwijl zelfgemaakte groentesoep het risico met zich meebrengt van te weinig energie. Prefab soep kan een shitload aan onnodige hulpstoffen bevatten.
Beetje zelf denken, troelala

Wat betreft volkoren pasta vs. witte: lees de verpakkingen! Ik dacht dat het verschil best tegenvalt, het vezelgehalte. En eerlijkgezegd vind ik het dan niet de moeite om volkoren te nemen, die heeft echt een gore bite
  zondag 26 juli 2009 @ 16:16:25 #71
24188 Belana
kloon van belana
pi_71341434
* Belana gaat soeprecepten zoeken
soep vind ik wel heel lekker namelijk, maar dan eigenlijk wel vooral de gebonden varianten, maargoed, daar is overheen te komen of met mate te doen.
we hebben toevallig net een nieuwe vriezer, dus ik kan nu ook meer bewaren, dat is wel fijn
stormy waters...
sailin'
pi_71341603
quote:
Op zondag 26 juli 2009 16:16 schreef Belana het volgende:
* Belana gaat soeprecepten zoeken
soep vind ik wel heel lekker namelijk, maar dan eigenlijk wel vooral de gebonden varianten, maargoed, daar is overheen te komen of met mate te doen.
we hebben toevallig net een nieuwe vriezer, dus ik kan nu ook meer bewaren, dat is wel fijn
Je kan het wel zelf binden!! Als je groenten pureert (of de staafmixer drop zet ) dan is het al bijna gebonden en je mag het nog wat opleuken door er een scheut room in te gooien en/of een klont boter door te roeren. Maar stay away van de bloem/maizena/aardappelzetmeel.
pi_71341635
Belana, de simpelste variant (uitje en/of knoflook fruiten in wat olie, schoongemaakte groente in stukjes erbij, bouillon erbij tot de groente onderstaat, groente gaarkoken, soep pureren) kan bijna met alle groentes (en ook met peulvruchten), is meestal lekker en superslank. Fijne snack ipv 4 uur cup-a-soup! Courgettesoep met kerrie is bijvoorbeeld lekker. En dat is dan ~100 kcal voor een grote kom!
Niet geschikt als volledige maaltijd, dus!
  zondag 26 juli 2009 @ 16:23:35 #74
24188 Belana
kloon van belana
pi_71341647
dat klinkt goed conleche!

waar ik wel "bang" voor zou zijn is dat je, als je weer begint met KH dat je dan snel weer aan komt?

edit: coldfeet ook dank, dat klinkt simpel genoeg!

ik ben ook op zoek naar dingen om mee te kunnen nemen naar mijn werk, of dingen die ik daar vanuit de kantine makkelijk kan eten.
we hebben een goeie kantine die eigenlijk de hele dag open is
Ik moet namelijk ook opletten dat ik de stofwisseling op gang hou merk ik.
Als ik moet werken eet ik 's ochtends rond half 7 en daarna vaak pas weer om 1 uur, dat is veel te lang ertussen, dus ik denk dat ik mijn rauwkostmaar mee ga nemen, of dus een soepje, we hebben een magnetron.
stormy waters...
sailin'
pi_71341778
Nou als je stopt en je gaat daarna over op alle slechte KH's die je kan bedenken, dan ga je weer aankomen ja. Maar niet als je langzaam weer goede KH's toevoegt. Je moet daar een balans in zien te vinden. En zodra je in de gaten krijgt dat de carbs de boel weer proberen over te nemen. (want ze zijn zo lekker, die krengen ), moet je direct weer even lowcarben en niet wachten tot er 5 kilo bijzitten......
pi_71341822
quote:
Op zondag 26 juli 2009 16:23 schreef Belana het volgende:
dat klinkt goed conleche!

waar ik wel "bang" voor zou zijn is dat je, als je weer begint met KH dat je dan snel weer aan komt?

edit: coldfeet ook dank, dat klinkt simpel genoeg!

ik ben ook op zoek naar dingen om mee te kunnen nemen naar mijn werk, of dingen die ik daar vanuit de kantine makkelijk kan eten.
we hebben een goeie kantine die eigenlijk de hele dag open is
Ik moet namelijk ook opletten dat ik de stofwisseling op gang hou merk ik.
Als ik moet werken eet ik 's ochtends rond half 7 en daarna vaak pas weer om 1 uur, dat is veel te lang ertussen, dus ik denk dat ik mijn rauwkostmaar mee ga nemen, of dus een soepje, we hebben een magnetron.
En een bakje met koude kip is ook fijn om in de koelkast te hebben. Als je dan een klein beetje trek hebt, neem je zo'n stukje. Gekookte eitjes zijn ook prima tussenvoer.
  Vis een optie? zondag 26 juli 2009 @ 16:54:02 #77
70532 loveli
N
pi_71342384
Het Bernstein dieet is ook erg interessant. Dat is geen dieet om op gewicht te blijven, maar een dieet voor diabetici. Ook low carb, maar met een hele andere instelling dan Atkins. Bernstein was wetenschapper en diabeet, hij kocht als eerste particulier een apparaat om bloedsuiker te meten. Hij controleerde zelf z'n suikerspiegel nadat hij had gegeten en daarop is zijn dieet gebaseerd. Het is een beetje een lage GI-dieet.

Bernstein is z'n leven lang diabeet, maar heeft geen last gekregen van de ongemakken waar de meeste diabeten last van krijgen. In de tijd dat hij geboren werd, had een diabetespatient (als kind dus) een heel korte levensverwachting.

Carbs en insuline => (buik)vet, dit dieet is goed voor een gelijkmatige, lage suikerspiegel.
crap in = crap out
  zondag 26 juli 2009 @ 16:56:55 #78
24188 Belana
kloon van belana
pi_71342451
ja dat van eitjes wist ik ja, ik ga meteen even wat eieren koken voor morgen, dat is wel makkelijk meenemen

en tja, wat zijn nou foute en goeie KH. foute zijn dus pasta, brood, rijst, aardappelen, maar wat nog meer?
en goeie?
Ik ga even zoeken
stormy waters...
sailin'
  Vis een optie? zondag 26 juli 2009 @ 17:09:06 #79
70532 loveli
N
pi_71342744
Op de site van Bernstein kun je een hoop info vinden over low-carben en het nut ervan.
http://www.diabetes-book.com/

Stukje over carbs:
http://www.diabetes-book.com/book/chapter9_3.shtml

Heel veel info over wat goed en wat slecht voer is:
http://www.diabetes-book.com/book/chapter10.shtml

De achtergrond is diabetes en het laag houden van de suikerspiegel, maar als je je hierin verdiept, snap je het principe van low-carben veel beter en worden er ook een hoop 'waarheden' op z'n kop gezet.
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 26 juli 2009 @ 17:15:16 #80
70532 loveli
N
pi_71342880
...typte de hypocriet terwijl ze een bak met browniebeslag aan het leeglikken was
crap in = crap out
pi_71343001
quote:
Op zondag 26 juli 2009 16:56 schreef Belana het volgende:
ja dat van eitjes wist ik ja, ik ga meteen even wat eieren koken voor morgen, dat is wel makkelijk meenemen

en tja, wat zijn nou foute en goeie KH. foute zijn dus pasta, brood, rijst, aardappelen, maar wat nog meer?
en goeie?
Ik ga even zoeken
Deze had loveli een tijdje geleden gepost, lijst met de goede en foute KH's:
glycemische index
sommige dingen zijn best verrassend! (Bier = nog erger dan suiker Of dat enorme verschil tussen rauwe en gekookte worteltjes!)
  zondag 26 juli 2009 @ 17:57:41 #82
24188 Belana
kloon van belana
pi_71343900
thanks loveli en laureline!
die lijstjes zijn wel handig (pure chocola zijn goeie KH )
Ik zal niet volledig gaan low carben denk ik, maar ik ga er wel op letten
net voornamelijk mijn venkel/tonijnsaus gegeten bijvoorbeeld

Ik denk namelijk wel dat ik een soort van suiker verslaving heb, dus ik probeer ook enorm te minderen met de suikers. geen suiker meer in de yoghurt, minder suiker in de bambu.
stormy waters...
sailin'
  zondag 26 juli 2009 @ 19:00:37 #83
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71345202
Wow, wat zijn jullie on topic vandaag .

Ik ben meer een externe eter dan een interne eter. Als ik me rot voel krijg ik juist niks naar binnen. Maar een externe eter ben ik ook niet echt, want zolang m'n maag gevuld is (en daar probeer ik zoveel mogelijk voor te zorgen als ik naar de winkel ga), kom ik ook niet in de verleiding om ongezonde meuk te halen.
Niet meer actief op Fok!
pi_71346095
quote:
Op zondag 26 juli 2009 16:00 schreef conleche het volgende:
Juist geen lightkaas, is niet nodig bij lowcarben en vaak als er light op iets staat, hebben ze de vetten vervangen voor meer koolhydraten.
Dank je, daar had ik helemaal niet bij stil gestaan.
Morgen begin ik met LC.
Vrij streng, want ik at al nauwelijks snelle KH's.
Commentaar op mijn lijstjes is van harte welkom!
  zondag 26 juli 2009 @ 19:55:24 #85
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71346636
quote:
Op zondag 26 juli 2009 19:36 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Dank je, daar had ik helemaal niet bij stil gestaan.
Morgen begin ik met LC.
Vrij streng, want ik at al nauwelijks snelle KH's.
Commentaar op mijn lijstjes is van harte welkom!
Ga jij nu ook NOG minder eten?? Vond al dat je weinig at.
Wel normaal doen he??

Ik ga douchen en danslapen,ben moe en morgen is het weer om vroeg pissen.
Fijne avond allen
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_71346637
Ik heb lowcarb gebarbecued *buuuurp* Alleen de mini-magnum was wel evil
Ik ga zo de linkjes van Loveli eens napluizen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_71347816
Mijn ouders en zusje zijn terug van vakantie dus nu heb ik tijd om 's avonds te komen forummen

O: cruesli met magere yoghurt, beker optimel
T: niks
S: 45 minuten fietsen (ik heb geen idee hoeveel km het was, maar we hebben wel snél gefietst )
L: pita met anderhalve plak ham en een half plakje kaas
T: spa en fruit
T: cadilacs en jellybeans
T: bekertje snackajacks paprika (? Kreeg ik in de stad om te proeven)
B: 3 uur winkelen - lopend door de stad heen op hakken ("Dat is makkelijk als ik schoenen en broeken nodig heb.." )
D: ROTI! Toe bakje magere yoghurt met frambozen
pi_71348540
quote:
Op zondag 26 juli 2009 19:55 schreef uniekhoorn het volgende:
Ga jij nu ook NOG minder eten?? Vond al dat je weinig at.
Wel normaal doen he??
Ik eet echt best wel veel volgens mij, behalve in de weekeinden.
Maar ik kom dus nogal aan.
Ik moet echt wat anders gaan doen want zo val ik niet af en word ik tonnetje rond.
Low carb lijkt mij gezonder dan Cambridge, dus dat wil ik wel eerst proberen.

En met "vrij streng" bedoel ik het eten van koolhydraten, ik wil dus wél gewoon veel blijven eten want daar voel ik me lekker en fit bij.

Trusten.
pi_71348652
O: 2 rijstwafels
T: Snoepje :$
L: 2 boterhammen, chocoladepasta & een met ham.
T: dropje. ;o
D: 3 gebakken broodjes met knakworstjes en wat beleg.

Niet zo heel boeiend, maar wat wil je anders ;o
Lekkere rustige zondag =]
pi_71350544
  • weetabiks (2,5 stuks)
  • drie kwartier hardlopen
  • peer met magere yoghurt
  • 3 boterhammen, 4 beschuit, 2 gekookte eieren, mayo, ham, boter, jam
  • tuinwerk
  • eigengebakken patat, gekookte sperziebonen, koude gekookte rode biet met gesnipperde augurk, opgebakken restje rijst met wat flintertje bbq-vlees, kroket.
  • 1 glas port
  • ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
      zondag 26 juli 2009 @ 22:25:10 #91
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_71351012
    wat is weetabiks?
    stormy waters...
    sailin'
    pi_71351506
    't Moet met een x.

Koude melk over zo'n brok, brok valt uiteen. Substantie lijkt wat op brinta, smaak is van cornflakes.
    Ik vind het erg lekker, maar mijn standaard blijft brinta.
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
      Vis een optie? zondag 26 juli 2009 @ 22:42:58 #93
    70532 loveli
    N
    pi_71351617
    D: verse capucijners (zelf gedopt), salade met spekjes, appel, mozzarella, rucola en een klein flesje rose (0.375l).

De rose had ik niet moeten doen
    crap in = crap out
    pi_71352318
    goedenavond!

Had iedereen een leven vandaag ofzo?

Wij waren even bij de oma en de schoonouders langs! Leuk om er weer even geweest te zijn. Schoonmoesje heeft alleen helaas morgen niet de laatste.. ze gaan van behandeling wisselen, waardoor ze de komende 9 weken elke maandag een minder zware chemo krijgt.. dus nog even 9 weken doorbijten..

Omdat we er laat waren zijn we nog wel met ze mee uit eten geweest, alweer
    Heb het wel netjes gehouden: een maaltijdsalade met kip, waar bij zat: kip (duh!), wat feta, augurk, olijfjes, paprika's, rode uien en komkommer en twee peppersweets met roomkaas waarvan ik er één aan René heb gegeven

Lijstje daarmee:

O: 3 afbakbroodjes met filet americain (6 halfjes zeg maar)
    L: mega-grote appelflap bij oma
    D: Maaltijdsalade

niet heel goed
    Ja doei.
    pi_71353206
    Even een stomme vraag hoor, maar aan de dames die lijnzaad gebruiken: merken jullie ook verschil in hoe je adem ruikt? Ik heb nooit slechte adem gehad, maar dus wel sinds ik dat spul gebruik. . Zou dat anders zijn met lijnzaadolie?
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
      Vis een optie? zondag 26 juli 2009 @ 23:40:34 #96
    70532 loveli
    N
    pi_71353452
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 23:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Even een stomme vraag hoor, maar aan de dames die lijnzaad gebruiken: merken jullie ook verschil in hoe je adem ruikt? Ik heb nooit slechte adem gehad, maar dus wel sinds ik dat spul gebruik. . Zou dat anders zijn met lijnzaadolie?
    Daar heb ik zelf nooit wat van gemerkt. Zijn er helemaal geen andere dingen veranderd? Als je afvalt en spieren vet verbrand, krijg je ook een slechte adem door de ketonen. Ofzo.
    edit: klok - klepel
    crap in = crap out
      Vis een optie? zondag 26 juli 2009 @ 23:42:43 #97
    70532 loveli
    N
    pi_71353501
    quote, edit en rose
    crap in = crap out
    pi_71354000
    O als je heel streng low carbt dan kan je ook 'in ketose raken' en dan gaat je adem naar ammoniak stinken.

Tis maar dat je het weet. Je kan bij de apotheek ketosesticks kopen en dan moet je over zo'n stick plassen en als het dan paarsig kleurt ben je in ketose.

Maar goed, dat gebeurt niet direct en bovendien moet je dan wel heel streng low carben.
      maandag 27 juli 2009 @ 01:18:44 #99
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_71355280
    `navond. Mijn daglijstje:
    o. weetabix met melk
    t. halve muffin
    l. ei + paar augurken
    t. 2 stukken taart
    d. bbq met 3 stukjes brood pindasaus + 2 stokjes kipfilet + paar stukjes zalm + salade + glas cola + nog een muffin

Als ik lowcarb doe ziet mijn lijstje er meestal zo uit:
    o. 2 eieren óf weetabix met melk óf brinta
    t. yoghurt
    l. heel veel groente (gekookt, salade of als soep) met kip of vis
    t. augurk-hamrolletjes
    d. als lunch
    Geen zorgen voor de dag van morgen.
      maandag 27 juli 2009 @ 06:39:22 #100
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_71356419
    D&D, ik gebruik altijd lijnzaad door de muesli, heb nooit gemerkt dat mijn adem daarvan anders gaat ruiken

frustrerend genoeg was ik vanmorgen weer 70 kilo, nou ja, ik denk dat ik maar eens een week van de weegschaal afblijf dat lijkt me iets beter voor mijn humeur
    (ik heb er niet echt last van hoor, ik weet wel dat ik wat meer geduld moet hebben )
    stormy waters...
    sailin'
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')