Hihi, geen idee! Een duale eter ofzo?quote:Op zondag 26 juli 2009 14:55 schreef cyclechick het volgende:
[..]
ooh echt, ik dacht dat het een zelfverzonnen term was, want die heb jij wel vaker![]()
Wat ben je dan als je allebei doetmaar het lijkt me beter om extern dan intern te zijn dan
Je schrapt bij low-carben alle 'slechte' koolhydraten uit je dieet: suikers, witbrood, pasta, frisdrank, snoep, chips. Hierdoor gaat je lichaam de eigen vetreserve aanspreken om energie te krijgen, ipv de energie te halen uit die suikers. Ook stijgt je insulinespiegel niet de hele tijd, door de snelle suikers die je eet, en krijg je minder last, als die insulinespiegel weer daalt, van een dip, dus dat honger/snaaigevoel verdwijnt. Zo is dit dieet ook beter vol te houden.quote:Op zondag 26 juli 2009 14:53 schreef Merel het volgende:
Ik sla even de ravage van het vorige topic over (jaja, ik heb bijgelezen, of in ieder geval overal doorheen gescrolld), en wil nu graag weten of iemand me kan uitleggen hoe lowcarben precies werkt. Belana vroeg het ook al volgens mij. Ik heb namelijk een verschrikkelijk slechts inschattingsvermogen van hoeveel carbs ergens in zitten en wat je allemaal wel of niet kunt eten als je lowcarb doet. Maar het lijkt me wel een slimme manier om even de laatste vier kilo die me nog dwars zitten weg te krijgen
Neem je gewoon heel veel saus en weinig pasta! En de clou van een goed eetregime zit hem erin dat je je spijsvertering altijd op gang houdt, door toch iedere 2 uur iets te eten, al is het dan low-carb, dus dan zal je gewicht van 1 x in de week wat meer koolhydraten heus niets raars gaan doen. Volkorenpasta is ook prima geloof ik, die hoort ook bij de goede carbs. Net zoals sommige rijstsoorten (geen witte).quote:Op zondag 26 juli 2009 15:29 schreef Merel het volgende:
Dus je schrapt gewoon alle brood, aardappelen, pasta en rijst als ik het goed begrijp? En kan het dan kwaad om dat soms tussendoor wel te doen, bijvoorbeeld als je bij mensen gaat eten die nou eenmaald toevallig pasta op tafel zetten, of schiet je gewicht dan weer meteen heel erg omhoog?
Kan je beter niet doen nee. Je kan het het beste vrij streng doen in het begin en dan langzaam wat gezonde KH's weer toevoegen.Voor de rest is uit eten gaan wel vrij makkelijk want je eet gewoon je vlees of vis op en je groenten en laat eventuele friet of een andere KH-bron liggen.quote:Op zondag 26 juli 2009 15:29 schreef Merel het volgende:
Dus je schrapt gewoon alle brood, aardappelen, pasta en rijst als ik het goed begrijp? En kan het dan kwaad om dat soms tussendoor wel te doen, bijvoorbeeld als je bij mensen gaat eten die nou eenmaald toevallig pasta op tafel zetten, of schiet je gewicht dan weer meteen heel erg omhoog?
De reden waarom je zo afvalt is dat je hongergevoel heel snel weggaat. Dus je eet precies wat je moet eten, maar hebt echt geen zin in meer. Dat komt omdat als je veel eiwitten eet, je veel sneller een verzadigd gevoel krijgt. Dat is ook precies de reden waarom ik het nooit heel lang doe: het plezier in eten gaat ook een beetje weg.quote:Op zondag 26 juli 2009 15:37 schreef Merel het volgende:
Ik heb een beetje zitten googelen naar uitleg van het lowcarbgebeuren, maar al die websites gaan ervan uit dat je al weet hoe het werkt, dus dan krijg je wel recepten maar snap je nog het achterliggende idee niet. Ik ga nog wel even verder speuren
Ja maar ik moet zeggen dat ik er bij ham en andere magere vleeswaren geen last van heb. Ik eet daar niet heel veel van en ik eet geen zaken als boterhammenworst ed.quote:Op zondag 26 juli 2009 15:45 schreef Laureline het volgende:
Wat ook belangrijk is, is dat je vooral zoveel mogelijk de geraffineerde suikers vermijdt. En die zitten door de voedingsmiddelenindustrie in veel meer dingen dan je op het eerste gezicht zou denken. De meeste vleeswaren, brood, etc. worden er ook mee volgestopt. Dus dan denk je dat je goed bezig bent, maar krijg je toch weer die snaaizin uit het niets. Daarom is het wel belangrijk verpakkingen goed te lezen: wat zit er eigenlijk in gestopt.
Ja, ik eet ook meestal alleen ham en filet americain. En light-frisdrank heb ik helemaal geen last van, als ik het beperk tot 3 à 4 glazen per dag. Nu drink ik veel Pomelo-zero, half gemixt met spa roodquote:Op zondag 26 juli 2009 15:51 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja maar ik moet zeggen dat ik er bij ham en andere magere vleeswaren geen last van heb. Ik eet daar niet heel veel van en ik eet geen zaken als boterhammenworst ed.
Ook lightfrisdrank valt bij mij prima, terwijl ik ook weleens hoor dat mensen slecht reageren op de aspartaam die daar inzit.
Het kan sws geen kwaad om verpakkingen te lezen, daar leer je heel veel van!!
Als je brood, pasta en rijst door de volkorenversie (dus de goede, want langzame koolhydraten) vervangt, is het ook al beter!quote:Op zondag 26 juli 2009 15:57 schreef Belana het volgende:
ik probeer om die reden momenteel echt vers te koken, wij aten zoveel uit pakjes waar al die slechte dingen in zitten, bijna dagelijks. Maar helemaal geen brood, pasta of rijst zou ik niet trekken geloof ik. Is minimaliseren daarvan ook een idee?
Juist geen lightkaas, is niet nodig bij lowcarben en vaak als er light op iets staat, hebben ze de vetten vervangen voor meer koolhydraten.quote:Op zondag 26 juli 2009 15:51 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ah, lowcarben. Misschien moet ik dat ook maar eens proberen.
Vegetarische variant is misschien wat lastiger, dus graag advies.![]()
is dit wat?
O: yoghurt of 2 gekookt ei
T: salade caprese of andere salade met (light) kaas
L: yoghurt of soep
T: augurken of kaas of noten
D: omelet met berg groente of berg groente met tofu of (ongepaneerde) vegadinges
T: augurken of kaas of noten
Gebroken lijnzaad past zeker niet in lowcarben?
volkoren brood hebben we altijd al, en ook zilvervliesrijst, alleen geen volkoren pasta, dat is een goeie tip! thanks.quote:Op zondag 26 juli 2009 15:59 schreef Laureline het volgende:
[..]
Als je brood, pasta en rijst door de volkorenversie (dus de goede, want langzame koolhydraten) vervangt, is het ook al beter!
Wij zijn hier heeeel erg van de soep, maar dat is vanwege het verplichte groenteregime voor de mini: dat gaat er zo lekker makkelijk inquote:Op zondag 26 juli 2009 15:57 schreef Merel het volgende:
Hm, het klinkt toch als best lastig vol te houden als je niet de gelegenheid hebt om elke dag netjes zelf te koken en precies op de ingrediënten te letten. Weet niet of ik er genoeg regelmaat voor heb. Ik moet sowieso wat meer regelmaat gaan creëren wat betreft eten en sporten, wat betreft alles eigenlijk, want ik hol mezelf de laatste tijd voorbij en dan grijp je toch heel snel naar de voorverpakte etenswaren bij de AH to GoVoor die laatste 4 kilo moet ik echt m'n best gaan doen, want ze gaan niet vanzelf weg, moet echt even die knop omzetten.
Ik vind soep trouwens altijd makkelijk voor avondmaaltijden, hoe goed of slecht is soep? (Ik kan het best allemaal zelf opzoeken, maar op jullie antwoord wachten is net zo snel)
Wat voor soep? Erwtensoep? Groentesoep? kippensoep? Zelfgemaakt of uit een blik/zak?quote:Op zondag 26 juli 2009 15:57 schreef Merel het volgende:
Ik vind soep trouwens altijd makkelijk voor avondmaaltijden, hoe goed of slecht is soep? (Ik kan het best allemaal zelf opzoeken, maar op jullie antwoord wachten is net zo snel)
Je kan het wel zelf binden!! Als je groenten pureert (of de staafmixer drop zetquote:Op zondag 26 juli 2009 16:16 schreef Belana het volgende:
* Belana gaat soeprecepten zoeken
soep vind ik wel heel lekker namelijk, maar dan eigenlijk wel vooral de gebonden varianten, maargoed, daar is overheen te komen of met mate te doen.
we hebben toevallig net een nieuwe vriezer, dus ik kan nu ook meer bewaren, dat is wel fijn
En een bakje met koude kip is ook fijn om in de koelkast te hebben. Als je dan een klein beetje trek hebt, neem je zo'n stukje. Gekookte eitjes zijn ook prima tussenvoer.quote:Op zondag 26 juli 2009 16:23 schreef Belana het volgende:dat klinkt goed conleche!
waar ik wel "bang" voor zou zijn is dat je, als je weer begint met KH dat je dan snel weer aan komt?
edit: coldfeet ook dank, dat klinkt simpel genoeg!
ik ben ook op zoek naar dingen om mee te kunnen nemen naar mijn werk, of dingen die ik daar vanuit de kantine makkelijk kan eten.
we hebben een goeie kantine die eigenlijk de hele dag open is
Ik moet namelijk ook opletten dat ik de stofwisseling op gang hou merk ik.
Als ik moet werken eet ik 's ochtends rond half 7 en daarna vaak pas weer om 1 uur, dat is veel te lang ertussen, dus ik denk dat ik mijn rauwkostmaar mee ga nemen, of dus een soepje, we hebben een magnetron.
Deze had loveli een tijdje geleden gepost, lijst met de goede en foute KH's:quote:Op zondag 26 juli 2009 16:56 schreef Belana het volgende:
ja dat van eitjes wist ik ja, ik ga meteen even wat eieren koken voor morgen, dat is wel makkelijk meenemen
en tja, wat zijn nou foute en goeie KH. foute zijn dus pasta, brood, rijst, aardappelen, maar wat nog meer?
en goeie?
Ik ga even zoeken
Dank je, daar had ik helemaal niet bij stil gestaan.quote:Op zondag 26 juli 2009 16:00 schreef conleche het volgende:
Juist geen lightkaas, is niet nodig bij lowcarben en vaak als er light op iets staat, hebben ze de vetten vervangen voor meer koolhydraten.
Ga jij nu ook NOG minder eten?? Vond al dat je weinig at.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:36 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Dank je, daar had ik helemaal niet bij stil gestaan.![]()
Morgen begin ik met LC.
Vrij streng, want ik at al nauwelijks snelle KH's.
Commentaar op mijn lijstjes is van harte welkom!
Ik eet echt best wel veel volgens mij, behalve in de weekeinden.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:55 schreef uniekhoorn het volgende:
Ga jij nu ook NOG minder eten?? Vond al dat je weinig at.
Wel normaal doen he??![]()
Daar heb ik zelf nooit wat van gemerkt. Zijn er helemaal geen andere dingen veranderd? Als je afvalt en spieren vet verbrand, krijg je ook een slechte adem door de ketonen. Ofzo.quote:Op zondag 26 juli 2009 23:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Even een stomme vraag hoor, maar aan de dames die lijnzaad gebruiken: merken jullie ook verschil in hoe je adem ruikt? Ik heb nooit slechte adem gehad, maar dus wel sinds ik dat spul gebruik.. Zou dat anders zijn met lijnzaadolie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |