Je kunt natuurlijk prima klant zijn zonder iets te kopen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:18 schreef karr-1 het volgende:
Het is niet te controleren, tenzij ze bij je auto gaan staan en om je kassabon vragen of zo.
Dat sowieso, maar zou het enige juridische waarde hebben?quote:Ik zie dat soort bordjes ook wel eens staan, maar of ze waarde hebben vraag ik me af. Misschien denken ze dat het mensen afschrikt?
Welke juridische waarde bedoel je: of ze dat bordje mogen ophangen of dat ze je auto mogen wegslepen?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:23 schreef TNA het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk prima klant zijn zonder iets te kopen.
[..]
Dat sowieso, maar zou het enige juridische waarde hebben?
Klopt, dat ligt aan de definitie van klant die ze hanteren. Ben je een klant als je wat koopt of ben je een klant als je alleen maar binnenkomt, even rondkijkt en weer vertrekt? Anders zouden ze iedereen moeten gaan volgen om te zien of hij of zij we de winkel in gaat.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:23 schreef TNA het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk prima klant zijn zonder iets te kopen.
Nee ik denk het niet. Het lijkt mij een bordje dat door een winkelier zelf verzonnen en opgehangen is zodat hij kan adverteren met parkeerruimte voor de deur of iets dergelijks.quote:Dat sowieso, maar zou het enige juridische waarde hebben?
Lijkt me wel! Het bordje geeft aan dat het prive-terrein is. Je zet je auto toch ook niet zomaar in iemands voortuin?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:23 schreef TNA het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar zou het enige juridische waarde hebben?
Precies, of er in theorie boetes kunnen worden opgelegdquote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Welke juridische waarde bedoel je: of ze dat bordje mogen ophangen of dat ze je auto mogen wegslepen?
Dus je denkt dat ze in theorie mensen kunnen beboeten of in het gekste geval de politie kunnen bellen, als iemand 'geen klant' is?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Lijkt me wel! Het bordje geeft aan dat het prive-terrein is. Je zet je auto toch ook niet zomaar in iemands voortuin?
Beide vragen zijn interessant.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Welke juridische waarde bedoel je: of ze dat bordje mogen ophangen of dat ze je auto mogen wegslepen?
Ben wel benieuwd, volgens mij is het gewoon fatsoen om er alleen te parkeren als je er klant bent. Maar hoe het juridisch zit...?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Lijkt me wel! Het bordje geeft aan dat het prive-terrein is. Je zet je auto toch ook niet zomaar in iemands voortuin?
Verder komt het op fatsoen aan. Als er te veel misbruik van gemaakt wordt, komt er vanzelf een slagboom met alle rompslomp er bij.
Ahum.... je wilt niet weten....quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ja of zodat hij het klanten gemakkelijk maakt door de vakken die toevallig voor zijn winkel liggen, onrechtmatig te bestempelen als 'van hem'.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:26 schreef karr-1 het volgende:
Nee ik denk het niet. Het lijkt mij een bordje dat door een winkelier zelf verzonnen en opgehangen is zodat hij kan adverteren met parkeerruimte voor de deur of iets dergelijks.
Als het eigen terrein is kan je iemand gewoon laten wegslepen hoor, zijn ook particuliere bedrijven die dat doen...quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:35 schreef blaatertje het volgende:
[..]
Ahum.... je wilt niet weten....
Eigen terrein moet wel duidelijk zo herkenbaar zijn. En in elk geval is handhaving het grote probleem. De politie zal niet veel doen.
Toen ik rittenplanning deed, hadden we bij bepaalde supermarkten regelmatig last dat foutparkeerders het losdock blokkeerden. In elk geval net voldoende dat een vrachtwagen er niet bij kon. De politie deed niets aan handhaving en soms stond zo'n chauffeur letterlijk uren te wachten tot zo iemand eens uitgewinkeld was.
.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:37 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Ja of zodat hij het klanten gemakkelijk maakt door de vakken die toevallig voor zijn winkel liggen, onrechtmatig te bestempelen als 'van hem'.
Dus als ik op eigen terrein iemand vermoord kan de politie niets doen? Coolquote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:32 schreef Lienekien het volgende:
Boete kan ik me niet voorstellen. De politie heeft toch alleen bevoegdheid op de openbare weg?
Huisvredebreuk, zou dat kunnen?
Een bordje met de voorwaarden waaronder je daar mag parkeren bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:36 schreef karr-1 het volgende:
Als het eigen terrein is van de winkel zou het kunnen, maar dan moet dat wel duidelijk aangegeven staan lijkt mij.
Preciesquote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een bordje met de voorwaarden waaronder je daar mag parkeren bijvoorbeeld.
Dan is het de vraag wie er gelijk gaat krijgen, jij of de winkelier?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:57 schreef TNA het volgende:
Oké, de eigenaar mag dus de politie erbij halen. Waarom? Het is alleen voor klanten. De politie komt en terwijl ik daar al vier uur illegaal heb gestaan, ga ik een halve minuut de winkel in, waarna ik een klant ben. En dan?
De politie doet niks.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:57 schreef TNA het volgende:
Oké, de eigenaar mag dus de politie erbij halen. Waarom? Het is alleen voor klanten. De politie komt en terwijl ik daar al vier uur illegaal heb gestaan, ga ik een halve minuut de winkel in, waarna ik een klant ben. En dan?
Het is eigen terrein, dus je mag er niet parkeren. Tenzij je toestemming hebt. De toestemming bestaat in de eerste plaats in de wil van de eigenaar om jou daar te laten parkeren. Hij geeft die toestemming per bord aan klanten. Maar dat moet je dan dus wel zien binnen het kader van de wil van de eigenaar.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:57 schreef TNA het volgende:
Als het echt eigen terrein is en je hebt ook nog een bordje hangen dat het alleen bestemd is voor klanten, dan zou ik dat ook doenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:38 schreef superdexx het volgende:
heb zelf ook in een winkel gewerkt waar we zoiets hadden. en heb weleens gehad dat terwijl de winkel om 18:00 dichtging en het personeel rond 20:00 weg ging er nog autos stonden.. dan gaat gewoon het hek dicht en op slot en mag hij de volgende dag om 09:00 er weer in...
Je snapt wel wat ik bedoel, hè. Alleen bevoegdheid om foutparkeerders op de openbare weg te bekeuren. Ik dacht dat dat wel duidelijk was.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:56 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Dus als ik op eigen terrein iemand vermoord kan de politie niets doen? Cool![]()
Maar eigen terrein is eigen terrein, daar heeft de eigenaar wel in zoverre zeggenschap over dat hij mag bepalen wie er komt en/of zijn eigendom stalt. Als je daar staat, de winkelier maant je weg te gaan en je doet dat niet kan hij dus de politie erbij halen.
Onzin.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:14 schreef Metro2005 het volgende:
Een eigen terrein moet geloof ik afsluitbaar zijn dus er moet dan bv een slagboom ofzo voor staan, anders valt het onder de openbare weg.
inderdaad.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:39 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Onzin.
Hier zit een winkel aan een doorgaande weg, gewoon tussen woonhuizen. Met parkeerplaatsen op eigen grond. En die winkelier zou daar dus bij zijn oprit een slagboom moeten gaan maken ofzo?
Dat is de vraag niet. De vraag is of dat de wil van de eigenaar van het terrein is voor zover aan jou kenbaar. Wilde hij met dat bordje jou daarvoor toestemming geven? Nee, natuurlijk niet. Dus heb je geen toestemming om daar te parkeren, dus mag het niet.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:08 schreef karr-1 het volgende:
En als ik eerst wat in die winkel koop, daarna de rest van het winkelcentrum inga en daar nog 3 uur blijf hangen. Ben ik dan nog steeds klant?
Dan komt er een onderbord: Max. 2 uur.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:57 schreef TNA het volgende:
Dat is inderdaad goed geregeld.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:15 schreef Fixers het volgende:
In belgië is dat goed geregeld. Als er iemand ongewenst geparkeerd staat op jouw grond komt de politie gewoon slepen. Dat is ook ideaal als je bij de gemeente een tijdelijk parkeerverbod hebt aangevraagd. Bijvoorbeeld als je een puincontainer voor je deur wilt of ruimte om een verhuiswagen neer te zetten bij een verhuizing. Je vraagt dat aan, krijgt een mooi verkeersbordje mee en als iemand op jouw tijdelijke plekje staat komt de politie op verzoek gewoon takelen.
Dat moeten ze in Nederland ook eens in gaan voeren. Werkt zeer goed is mijn ervaring.
Ik weet niet of het wel wenselijk is dat de politie dat gaat doen wat burgers ook wel zelf kunnen regelen. In Engeland mag je gewoon een wielklem leggen, misschien hier ook wel. Bordje bij de parkeerplaats: Klanten gratis parkeren, anderen 300e per uur. Eerst dokken dan klem eraf.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:15 schreef Fixers het volgende:
In belgië is dat goed geregeld. Als er iemand ongewenst geparkeerd staat op jouw grond komt de politie gewoon slepen. Dat is ook ideaal als je bij de gemeente een tijdelijk parkeerverbod hebt aangevraagd. Bijvoorbeeld als je een puincontainer voor je deur wilt of ruimte om een verhuiswagen neer te zetten bij een verhuizing. Je vraagt dat aan, krijgt een mooi verkeersbordje mee en als iemand op jouw tijdelijke plekje staat komt de politie op verzoek gewoon takelen.
Dat moeten ze in Nederland ook eens in gaan voeren. Werkt zeer goed is mijn ervaring.
In héél België?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:15 schreef Fixers het volgende:
Als ik het goed begrijp ben je er trots op dat je de ruimte van een ander misbruikt omdat je werkgever te gierig is?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:45 schreef ddx het volgende:
Op de oude locatie van m'n werk waren te weinig parkeerplekken.
Wel een megapraxis er tegenover met enorm veel parkeerplekken (a'dam zuidoost)
Enorm veel mensen van bedrijven uit de omgeving parkeerden daar overdag hun auto.
Tot op een bepaald moment er bordjes eigen terrein/wegsleepregeling kwamen te hangen.
Genoeg mensen die al meteen bang werden van die bordjes.
Ik heb mij er alleen 0,0 van aangetrokken, want geen slagboom (dus openbare weg)
Op bepaald moment bewaking die achter me aanliep en aanbelde bij m'n werk.
Of ik m'n auto wou weghalen anders zouden ze hem gaan wegslepen.
Op mijn vraag 'wie gaat er dan slepen ?' was het antwoord: 'Wij hebben een afspraak met de wijkagent blabla.'
Ik heb dus 0900-8844 gebeld en gevraagd naar de wijkagent, die uiteraad nergens vanaf wist en aangaf dat de politie iig niet komt slepen.
Daarna heb ik de beveiligingsmannetjes nog netjes gedag gezegd en er nooit meer wat van gehoord
(zoiezo suc6 met vinden van een sleepbedrijf die gaat slepen, aangezien die geen toestemming van eigenaar hebben etc)
Opzich hebben de borden nogsteeds effect trouwens, zijn maar paar mensen die er toch blijven parkeren.
Geen slagboom, dus openbare weg? Bij de meeste huizen is ook geen slagboom, dus volgens jouw redenatie mag je daar ook op de inrit parkeren.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:45 schreef ddx het volgende:
Ik heb mij er alleen 0,0 van aangetrokken, want geen slagboom (dus openbare weg)
Het leuke is dat alles waar je zomaar in kan (met de auto of te voet) openbare weg is BEHALVE het stuk grond van een particulier waar een huis op staat. Dus een schoolplein waar je zo op kan wandelen en waar ook geen bordje bij staat met verboden toegang er op is ook openbaar terrein.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:32 schreef Lienekien het volgende:
Boete kan ik me niet voorstellen. De politie heeft toch alleen bevoegdheid op de openbare weg?
Huisvredebreuk, zou dat kunnen?
Dat lees ik ook. Stoer hoor.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:26 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp ben je er trots op dat je de ruimte van een ander misbruikt omdat je werkgever te gierig is?
Dat is dikke onzin, de grond is geen eigendom van de gemeente.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:45 schreef 2cv het volgende:
[..]
Het leuke is dat alles waar je zomaar in kan (met de auto of te voet) openbare weg is BEHALVE het stuk grond van een particulier waar een huis op staat. Dus een schoolplein waar je zo op kan wandelen en waar ook geen bordje bij staat met verboden toegang er op is ook openbaar terrein.
Meestal staan er hekken om schoolpleinen, dus is het geen openbare weg meer.quote:Artikel 7
Een weg heeft opgehouden openbaar te zijn:
*
I. wanneer hij gedurende dertig achtereenvolgende jaren niet voor een ieder toegankelijk is geweest;
*
II. wanneer hij door het bevoegd gezag aan het openbaar verkeer is onttrokken.
Klein details is dat de praxis medewerker dan buiten de parkeervakken moet parkeren wat volgens het bordje wegenverkeerswet van toepassing weer niet mag.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:47 schreef Fixers het volgende:
Nu hopen dat er wat snuggere praxismedewerkers wat tactisch dubbelparkeren ddx klem weten te zetten. Ik weet uit ervaring dat dat een eenvoudige en effectieve methode is.
Openbaar = waar je zo bij kan komen. Een weiland van een boer waarvan het hek open staat is openbaar terrein. Is het hek dicht dan is het geen openbaar terrein. Indien je het niet gelooft: vraag het maar na op http://forum.infopolitie.nlquote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:50 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Dat is dikke onzin, de grond is geen eigendom van de gemeente.
Dat hek heeft soms een opening die permanent open is zodat je ten allen tijde dat plein op kan wandelen. het is dan geen openbaar terrein.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:50 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Dat is dikke onzin, de grond is geen eigendom van de gemeente.
[..]
Meestal staan er hekken om schoolpleinen, dus is het geen openbare weg meer.
Dat is inderdaad een effectieve manier. Mooiste vond ik altijd dat mensen een uur moesten wachten voordat ze weg konden rijden, daarna zie je zo'n mensen ook nooit meer terug.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:47 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat lees ik ook. Stoer hoor.![]()
Nu hopen dat er wat snuggere praxismedewerkers wat tactisch dubbelparkeren ddx klem weten te zetten. Ik weet uit ervaring dat dat een eenvoudige en effectieve methode is. Ken een vertegenwoordiger die zijn auto altijd voor vreemde exemplaren op de bedrijfsparkeerplaatsen-met-bordje (waar huur voor wordt betaald) zet. Als de illegaalparkeerder dan aankomt om te vragen of de dubbelgeparkeerde wagen even opzij kan is dat natuurlijk nooit direct mogelijk. De vertegenwoordiger is nét weg met een andere collega, in een belangrijke bespreking of anderszins niet beschikbaar om zijn auto te verplaatsen.
Geen juridisch gedoe: wel effect. De illegaalparkeerder durft niet echt te klagen, want beseft dat hij zelf ergens staat waar dat niet mag.
openstaande betekent hier waarschijnlijk dat de betreffende ruimte ook openbaar moet zijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:59 schreef ddx het volgende:
Art. 1.
b. wegen:alle voor het openbaar verkeer openstaande wegen of paden met inbegrip van de daarin liggende bruggen en duikers en de tot die wegen behorende paden en bermen of zijkanten;
Deze post zou zo in een advertentie voor www.onbewustasociaal.nl kunnen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:57 schreef TNA het volgende:
uit de infopolitie link :quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:22 schreef Feestkabouter het volgende:
openstaande betekent hier waarschijnlijk dat de betreffende ruimte ook openbaar moet zijn.
puur het feit dat er geen slagboom of hek is betekent niet per definitie dat iets ook werkelijk een openstaande weg is.
quote:Processen zijn er al velen geweest, en het begrip "openbare weg" zorgt ook hier steeds weer voor aardige discussies. Mijn stelregel is in het algemeen:"waneer iemand er ongehinderd kan komen met zijn auto, en dus NIET wordt gehinderd door enig obstakel, dan is het dus openbare weg. Daaronder reken ik overigens ook de slagbomen op het terrein van (noem maar op: center parcs, parkeergarage) etc.etc. Pas op het moment dat er een fysieke barriere is waardoor een aantal mensen er NIET mee kan komen en anderen weer wel, pas DAN is het geen openbare weg meer..... Dus, een slagboom in een parkeergarage waar je een kaartje trekt, de slagboom gaat open en je rijdt door is openbare weg, dezelfde garage die de bovenste 2 verdiepingen heeft gereserveerd voor "pashouders" waarbij je met ene pasje de slagboom moet openen, dat is GEEN openbare weg.....
en wie is 'mijn'?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:36 schreef ddx het volgende:
[..]
uit de infopolitie link :
........
Mijn stelregel is in het algemeen
.......
Jazeker. Maar wil jij steeds 300 Euro dokken voor elke auto die op jouw terrein staat?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:38 schreef Repeat het volgende:
[..]
Als het eigen terrein is kan je iemand gewoon laten wegslepen hoor, zijn ook particuliere bedrijven die dat doen...
Hoe denk je dat als burger te regelen dan? Iemand staat op/voor je oprit, je weet niet waar hij is. Hij zit voor een behandeling van anderhalf uur bij de tandarts in de stoel. Jij moet naar je werk...quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet niet of het wel wenselijk is dat de politie dat gaat doen wat burgers ook wel zelf kunnen regelen. In Engeland mag je gewoon een wielklem leggen, misschien hier ook wel. Bordje bij de parkeerplaats: Klanten gratis parkeren, anderen 300e per uur. Eerst dokken dan klem eraf.
Dat heb ik ooit meegemaakt in de buurt van een recreatieplas bij Zwolle. foutparkeren was daar leiden en last. Totdat weer een auto op een terrein stond, niet afgesloten, maar met een officieel bord verboden toegang. Wij konden de auto's daar niet kwijt (toestemming om daar te parkeren) en zetten de auto's er voor. Toen de eigenaar kwam en eiste hem door te laten werd dat natuurlijk ook geweigerd, mede door frustraties van de bewoners. Een pech: deze meneer zocht wel contact met de politie, en raad wie er in de boeien ging: de beheerder van het gebouw. Dat heeft een flinke discussie opgeleverd waarbij meerdere mensen (onnodig) door politiehonden zijn gebeten. Het hele dorp was woest dat iemand die fout parkeerde gelijk kreeg.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:47 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat lees ik ook. Stoer hoor.![]()
Nu hopen dat er wat snuggere praxismedewerkers wat tactisch dubbelparkeren ddx klem weten te zetten. Ik weet uit ervaring dat dat een eenvoudige en effectieve methode is. Ken een vertegenwoordiger die zijn auto altijd voor vreemde exemplaren op de bedrijfsparkeerplaatsen-met-bordje (waar huur voor wordt betaald) zet. Als de illegaalparkeerder dan aankomt om te vragen of de dubbelgeparkeerde wagen even opzij kan is dat natuurlijk nooit direct mogelijk. De vertegenwoordiger is nét weg met een andere collega, in een belangrijke bespreking of anderszins niet beschikbaar om zijn auto te verplaatsen.
Geen juridisch gedoe: wel effect. De illegaalparkeerder durft niet echt te klagen, want beseft dat hij zelf ergens staat waar dat niet mag.
En terecht dat de beheerder in de boeien ging. Als ik het zo lees is het half vrijheidsberoving en eisen dat iemand z'n eigendom (de auto) achterlaat.quote:Op maandag 27 juli 2009 11:29 schreef blaatertje het volgende:
[..]
Toen de eigenaar kwam en eiste hem door te laten werd dat natuurlijk ook geweigerd, mede door frustraties van de bewoners.
Het hele dorp was woest dat iemand die fout parkeerde gelijk kreeg.
Klopt, maar als iemand ondanks een duidelijk en officieel bord daar gewoon parkeert dan vraag je er ook om. Beetje kinderachtig om dan de foutparkeerder te laten gaan en iemand anders op te pakken.quote:Op maandag 27 juli 2009 15:12 schreef hydra77 het volgende:
Eigen rechter spelen is terecht niet toegestaan.
Dat gebied probeerde hij juist te verlatenquote:Op maandag 27 juli 2009 17:01 schreef blaatertje het volgende:
De foutparkeerder begaat wel degleijk een strafbaar feit. Die komt n.l. op verboden gebied.
Zeg ook niet dat de man gegijzeld werd, en gebruik het woordje halfquote:En je "vrijheidsberoving" is natuurlijk onzin. Die man kon zelf gaan en staan waar hij wilde.
Ik begrijp de frustratie helemaal, waarschijnlijk zou ik hetzelfde reageren.quote:Er was wat voor nodig, maar uiteindelijk is door dat incident wel een lang slepend probleem in dat dorp opgelost.
De beheerder van het terrein stond niet op de hoek te lachen, maar ging wel degelijk met de fout parkeerder in discussie overigens.
Op eigen terrein: je mag die gasten zelf of via politie verzoeken op te rotten, en je mag de auto op eigen kosten laten wegslepen.quote:Maar dan vind je dus ook dat de politie zo mag handelen bij de gasten die de uitritten van m'n buren en mij bezet houden/blokkeren waardoor wij niet met onze auto weg kunnen? Dat is in principe hetzelfde, zij blokkeren de boel ook willen en wetens.
quote:Op maandag 27 juli 2009 17:17 schreef hydra77 het volgende:
[..]
Dat gebied probeerde hij juist te verlaten
quote:Zeg ook niet dat de man gegijzeld werd, en gebruik het woordje halfAls ik met m'n auto probeer te vertrekken en er wordt meegedeeld dat ik maar lekker een aantal kilometer moet gaan lopen dan wordt ik behoorlijk in m'n vrijheid beperkt...
Dat vroeg ik niet. Ik weet wat juridisch mag en daar kun je verrekte weinig mee. Ik vroeg naar jouw mening. Je vind het terecht dat iemand die iemand het verlaten van zijn "verboden terrein" belet en de discussie aan wil gaan, wat de foutparkeerder niet wil, in de boeien wordt geslagen wegens "halve vrijheidsberoving".quote:Op eigen terrein: je mag die gasten zelf of via politie verzoeken op te rotten, en je mag de auto op eigen kosten laten wegslepen.
Je mag niet de auto met een slot aan een boom vastmaken, er met een stoeltje naast gaan zitten, en bepalen dat ze een aantal uur moeten 'bloeden' vanwege hun gedrag.
quote:Op maandag 27 juli 2009 11:19 schreef blaatertje het volgende:
[..]
Hoe denk je dat als burger te regelen dan? Iemand staat op/voor je oprit, je weet niet waar hij is. Hij zit voor een behandeling van anderhalf uur bij de tandarts in de stoel. Jij moet naar je werk...
Die gasten die dat flikken zijn van het soort dat overal schijt aan heeft en je in het gezicht uitlacht als je ze er op aan spreekt.
.........
.
En in mijn geval is gebrek aan parkeerplaatsen niet het probleem. Er zijn zo'n twintig plaatsen waar nooit een auto staat. Alleen moet men daarvoor een vijftig meter verder voor lopen.
Als er niet duidelijk staat aangegeven dat er niet geparkeerd mag worden heb je volgens mij sowieso geen poot om op te staan en hoe had je gedacht die kosten op de foutparkeerder te verhalen en wat als het wegslepen schade oplevert voor de foutparkeerder?quote:Op maandag 27 juli 2009 17:53 schreef BBeun het volgende:
Op privé terrein is de eigenaar toch gewoon de "baas"?
Die belt de wegsleepregeling gewoon.
Wegsleep wagentje komt en sleept de auto weg, kosten voor de fout parkeerder lijkt mij?
Nogmaals: als de eigenaar van een terrein een foutparkeerder insluit om 'discussie' te forceren is dat prima.quote:Op maandag 27 juli 2009 17:29 schreef blaatertje het volgende:
[..]
Dat vroeg ik niet. Ik weet wat juridisch mag en daar kun je verrekte weinig mee. Ik vroeg naar jouw mening. Je vind het terecht dat iemand die iemand het verlaten van zijn "verboden terrein" belet en de discussie aan wil gaan, wat de foutparkeerder niet wil, in de boeien wordt geslagen wegens "halve vrijheidsberoving".
Dan mag ik aannemen dat je een vergelijkbare behandeling ook op zijn plaats vind bij iemand die iemand op zijn eigen terrein opsluit. Niet?
Ik zal even het hele verhaal vertellen. Want ik heb de zaken die het verhaal te lang maakten en niet van toepassing waren op de discussie fout parkeren weggelaten. Ik gaf al aan dat na die rel, want dat is het geworden, de gemeente in een week tijd maatregelen had genomen. Iets waar het dorp al langer om vroeg. Dat geeft aan dat er dingen niet snor waren daar.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:26 schreef hydra77 het volgende:
[..]
Nogmaals: als de eigenaar van een terrein een foutparkeerder insluit om 'discussie' te forceren is dat prima.
Maar op het moment dat je vervolgens weigert mee te werken aan het vertrek van dezelfde foutparkeerder ben je gewoon fout bezig.
Dan ben je zelf de straf aan het bepalen, dus eigen rechtertje aan het spelen.
Begrijp het best dat je de foutparkeerder op die manier een hak wilt zetten, maar zorg er wel voor dat je daar mee stopt als de politie arriveert...
Je hoeft niet met borden aan te geven dat men er niet mag parkeren. Als voldoende duidelijk is dat het eigen terrein is, dan kunnen ze een prent krijgen. De aanwezigheid van sierbestrating maakt daarbij bijvoorbeeld al voldoende duidelijk dat het om eigen terrein gaat. Je ziet in gewone woonwijken waar mensen op eigen terrein parkeren echt nooit een bord "prive terrein". Hooguit een koddig bordje "pas op voor de hond" of bij een kluizenaar "verboden toegang", maar dat is vaak toch al bij mensen die achteraf op een flink stuk grond wonen.quote:Op maandag 27 juli 2009 18:33 schreef crazy_ivan het volgende:
[..]
Als er niet duidelijk staat aangegeven dat er niet geparkeerd mag worden heb je volgens mij sowieso geen poot om op te staan en hoe had je gedacht die kosten op de foutparkeerder te verhalen en wat als het wegslepen schade oplevert voor de foutparkeerder?
Van wie kan je dan een prent krijgen en op welke grond?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:10 schreef blaatertje het volgende:
[..]
Je hoeft niet met borden aan te geven dat men er niet mag parkeren. Als voldoende duidelijk is dat het eigen terrein is, dan kunnen ze een prent krijgen.
Er is een verschil tussen openbar terrein en ergens mogen parkerenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Volgens jouw definitie kun je dus ook bij elk kantoorgebouw in de perkjes en grasvelden parkeren, want je kan er met de auto komen, en het is geen particulier woonhuis
quote is van Frans, Administrator op infopolitiequote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:33 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
en wie is 'mijn'?
ik bedoel: hoeveel waarde moeten we aan die tekst hechten?
ik denk niet veel, want zoals die persoon het formuleert zou een "verb toeg voor onbev artikel zoveel" dus niks uitmaken, terwijl ik heel zeker weet dat zo'n bordje WEL wat uitmaakt.
Een sleepbedrijf gaat niet zomaar iemand anders z'n auto wegslepen.quote:Op maandag 27 juli 2009 18:38 schreef BBeun het volgende:
Er van uit gaande dat het duidelijk is aangegeven dan.
En een goed wegsleep bedrijf maakt geen schade aan auto's :p (Als het goed is)
Het zijn ook beroeps die er voor hebben door geleerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |