PM maar even hoe en watquote:Op vrijdag 24 juli 2009 09:31 schreef Aresdreams het volgende:
100 is dnek ik wel oke, mijnheer dean
wanneer moet je hem hebben?
komt nog wel, ik moet eerst even bedenken wanneer ik weer eens in den bosch ben, of moet me vriendin vragen het mee terug te brengen, dan kan ik hem zondag middag thuis hebben, kan ik dan even verder kortsluiten met jequote:
ohjee, wat heb je gedaan?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 09:55 schreef DrD00m het volgende:
kortsluiten is vaak niet goed voor electronische apparaten
wij steken dat geld ook altijd in de band, wat we ondertussen hebben aangeschaft:quote:Op vrijdag 24 juli 2009 11:32 schreef DrD00m het volgende:
Stel, je band heeft nu 120 eurie verdiend met de laatste 2 optredens.
Waar kan je het geld dan het beste in investeren?
Opnames van de nummers woren al gedaan door mijzelf (met mijn prachtige multi-tracker).
We zaten zelf te denken aan een grote vlag met logo en bandnaam voor achter het drumstel. Maar heeft zoiets nou echt meerwaarde voor een band?
Je muziek wordt er niet beter van, maar mensen vinden je dan wel cooler en dat komt je imago ten goede. Bij hebben een enorme backdrop van 3 bij 4 meter ofzo. Ziet er echt superstoer uit en maakt de sfeer welquote:Op vrijdag 24 juli 2009 11:32 schreef DrD00m het volgende:
Stel, je band heeft nu 120 eurie verdiend met de laatste 2 optredens.
Waar kan je het geld dan het beste in investeren?
Opnames van de nummers woren al gedaan door mijzelf (met mijn prachtige multi-tracker).
We zaten zelf te denken aan een grote vlag met logo en bandnaam voor achter het drumstel. Maar heeft zoiets nou echt meerwaarde voor een band?
Nee, dat is een detuner. Een backdrop is zo'n banier voor op de achterwandquote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:21 schreef Gitaarmat het volgende:
Das toch zon pookje waarmee je alleen de E snaar naar bij de D kunt droppen?
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:21 schreef Gitaarmat het volgende:
Ja.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:21 schreef Gitaarmat het volgende:
Oh ja, die tent ken ik wel van naam. Is het wat?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:15 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Texmex![]()
Als je daar wilt optreden moet je het laten weten, dan regel ik wat voor je.
Dan hoop ik niet dat je in het westen woont. Behoorlijk nat hierquote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:44 schreef Metalfreak het volgende:
BBQ!Ga ik vanavond ook doen overigens
Nog ja zeggen ookquote:
Hoop het wel anders moet ik snel naar boven lopen om mn gitaren te reddenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:24 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nog ja zeggen ook.
Een whammy bar, dat is toch zo'n beugel of je gitaar mee aan de muur te hangen?.
Op de avonden dat er bandjes komen optreden is het altijd druk en gezellig. Nog niet meegemaakt dat je voor een leeg zaaltje staat te spelen. Mochten jullie daar een x willen gaan spelen mag ik wel openen met m'n band hequote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:20 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Oh ja, die tent ken ik wel van naam. Is het wat?
Wat speel je dan?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:33 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Op de avonden dat er bandjes komen optreden is het altijd druk en gezellig. Nog niet meegemaakt dat je voor een leeg zaaltje staat te spelen. Mochten jullie daar een x willen gaan spelen mag ik wel openen met m'n band he?
gezellige zaal....quote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:46 schreef DrD00m het volgende:
Muziek natuurlijk
van 10 jaar geleden weet ik niet. Toen was ik zelf nog maar 13, maar tijdje terug wel volgens mij. Daarom staat er tegenwoordig ook beveiliging en bij optredens in de grote zaal ook een metaal-detector.
Die krijgt het dan nog druk bij Conorachquote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:46 schreef DrD00m het volgende:
Muziek natuurlijk
van 10 jaar geleden weet ik niet. Toen was ik zelf nog maar 13, maar tijdje terug wel volgens mij. Daarom staat er tegenwoordig ook beveiliging en bij optredens in de grote zaal ook een metal-detector.
Hallo, wij zijn Sacraea Saturna. We houden het vanavond kort en hopen dat u desondanks een leuke avond hebt gehad. Tot ziens.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:54 schreef DrD00m het volgende:
afkorten?
De beveiliging is ook enkel om ervoor te zorgen dat er geen mensen meer binnen kunnen komen die rotzooi willen trappen. (het is van de gemeente, dus het was of dat, of sluiten).
wat is jouw band dan?
Ja ze zien al tientallen kerels aankomen met spijkerjacks met patches en spikes er opquote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:56 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Die krijgt het dan nog druk bij Conorach
Dat loopt er normaal ook al hoor. Niet iets speciaals dusquote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:30 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja ze zien al tientallen kerels aankomen met spijkerjacks met patches en spikes er op.
Ja, maar handig met een metaaldetectorquote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:32 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Dat loopt er normaal ook al hoor. Niet iets speciaals dus
Ja, hoe wou je dat anders doen?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:24 schreef Witchfynder het volgende:
Een whammy bar, dat is toch zo'n beugel om je gitaar mee aan de muur te hangen?.
Oh jonge! Jullie spelen toch metal? Dan staat toch de hele avond dat ding te loeien? Dat was toch de grap?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:33 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, maar handig met een metaaldetector.
PtH is tof voor elk instrument denk ikquote:
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:59 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Hallo, wij zijn Sacraea Saturna. We houden het vanavond kort en hopen dat u desondanks een leuke avond hebt gehad. Tot ziens.
Mmmmkay.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:29 schreef Meursault het volgende:
Ik ga mn Garrison zo maar eens even herbesnaren.
Oosten he, vrijwel tegen de Duitse grens aanquote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:21 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dan hoop ik niet dat je in het westen woont. Behoorlijk nat hier.
Geography fail?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:47 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Oosten he, vrijwel tegen de Duitse grens aanInmiddels is het hier weer zonnig. Ze noemen het ook niet voor niets het zonnige zuiden
Zuidoostenquote:
Het heeft even wat langer geduurd....quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:39 schreef Witchfynder het volgende:
Herman is al aan het bier, dus geef hem ff een uurtje.
"A barren wasteland"quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:56 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
ZuidoostenHoe wil jij de locatie van Midden-Limburg anders omschrijven?
Een linkshandige gitaarchick?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:58 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het heeft even wat langer geduurd....
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:08 schreef Metalfreak het volgende:
Een linkshandige gitaarchick?
ik zou haar wel doen trouwens...
Geil d'r buik die over d'r broek heen hangtquote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:58 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het heeft even wat langer geduurd....
[ afbeelding ]
Altijd nog beter dan dat ze graatmager zijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:20 schreef -Menn0- het volgende:
Geil d'r buik die over d'r broek heen hangt
Zoals brother52 zegt: veeel beter dan zo'n modellen waarbij de eerste gedachte is: "geef die eens een hamburger" Ik vind dit wel gezond uitzien, lekker om vast te pakkenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:20 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Geil d'r buik die over d'r broek heen hangt
Maar trek dan in ieder geval een shirt aanquote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:40 schreef brother52 het volgende:
[..]
Altijd nog beter dan dat ze graatmager zijn.
Ik vind er werkelijk niets mis meequote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:02 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Maar trek dan in ieder geval een shirt aan
Dit ziet er toch niet uit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:19 schreef Witchfynder het volgende:
Zo, Primitive beluisterd. Damn..dat is..uh..grof.
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:19 schreef Witchfynder het volgende:
Zo, Primitive beluisterd. Damn..dat is..uh..grof.
How you doin'?quote:
Tja, het origineel is nu eenmaal van Killing Joke. Die waren vrij eentonig.quote:
buh ik gebruik geen oordopjesquote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:27 schreef Gitaarmat het volgende:
Vandaag eens lekker met m'n broertje gejammed!![]()
Wat voor oordopjes gebruiken jullie?
Ik ben van plan om van deze aan te schaffen.
O!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:29 schreef Ayca het volgende:
[..]
buh ik gebruik geen oordopjes![]()
maarja ik hoor af en toe dan ook zo'n irritante piep in m'n oren
Die heb ik ook [ja, zelfs ik draag bescherming], supergoede dopjes!!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:27 schreef Gitaarmat het volgende:
Geloof me, je bent een volslagen mongool als je geen oordopjes draagt.quote:
ongeveer die, alleen dan wat oudere types geloof ik...quote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:27 schreef Gitaarmat het volgende:
Ja, dat lijkt me ook echt een hel..quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:48 schreef Cynic het volgende:
Da's wel een vrij heftig verhaal van die Belg trouwens...
Dat dus.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:08 schreef Meursault het volgende:
Man pleegt zelfmoord door oorsuizingen
Heb jij die?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:13 schreef Falcon4ever het volgende:
[ [url=http://images.guitarcenter.com/products/optionlarge/Gibson/567158jpg.jpg]afbeelding ]
tvp...[/url]
Nope, nog niet. Ik ben aan 't overwegen om volgende maand een Gibson Les Paul te halen. Ik zit alleen nog een beetje te twijfelen of ik een standaard neem of een studio (de foto).quote:
Ja, damn. Dat is best heftig.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:08 schreef Meursault het volgende:
Man pleegt zelfmoord door oorsuizingen
Ik kan ook maar niet wennen aan die dingen. Heb zelf een setje goedkope Alpines speciaal bedoeld om muziek te filteren, maar op de een of andere manier ga ik me gruwelijk ergeren aan die dingen, ook al weet ik dat het verstandig is. Maar ik probeer nu gewoon bij concerten en feesten niet te dicht in de buurt van de speakers te gaan staan, dat scheelt ook al een hoop. Op het podium is het inderdaad anders lijkt me. Bij een discotheek waar ik eerder wel eens kwam in Duitsland hebben ze echt speakers waar je instant doof van wordt als je er te dicht in de buurt staat, blijkbaar gelden de geluidsnormen daar niet...quote:Op zaterdag 25 juli 2009 01:59 schreef Cynic het volgende:
Ik heb van die gegoten dingen. Vind er niks aan, maar ze werken wel. Ik zorg wel dat ik altijd iets bij me heb, krijg anders nogal snel last van piepende oren.
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:07 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo even wat goeie muziek weer jullie richting op
Ik heb afgelopen maand een keer opgetreden zonder geluidsdoppen en de bekkens van de drummer hongen bijna naast m'n oren. Dat was niet eens zo verstandig.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:04 schreef The_Dean het volgende:
Ik heb ze wel vaak me met optredens, maar draag ze niet altijd. Hangt er inderdaad ook vanaf waar ik sta. Als ik zelf sta te spelen draag ik ze ook wel eens, want heb de neiging vlak voor de drummer te staan, en die mept er nogal op los
Draag ze nu zelfs op het werk, in die bepaalde testruimte waar veel gewerkt word met luchtdruk, en je hoort er bijna constant luchtkleppen open en dicht gaan, wat gepaard gaat met een hard en hoog gesis, dat is echt verneukeratief
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:28 schreef Metalfreak het volgende:
Ik draag eigenlijk alleen oordoppen 's nachts in mijn tentje op festivals om toch nog een beetje te kunnen slapenOver 2 weken weer Solar Weekend Festival
Ik speel inderdaad niet in een band, en ik heb thuis dus ook niet de versterker op standje ik-jaag-mijn-buren-het-huis-uit staanquote:
ik heb nog steeds geen bandquote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:36 schreef The_Dean het volgende:
Naja, als je verder niet met een band oefent ofzo... ik zet thuis mijn amp nooit zo luid zodat ze nodig zijn...
Koop een tweedehands, een oude standard is goed te vinden voor 1300-1400 euro...quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:27 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
Nope, nog niet. Ik ben aan 't overwegen om volgende maand een Gibson Les Paul te halen. Ik zit alleen nog een beetje te twijfelen of ik een standaard neem of een studio (de foto).
Ik zou graag een standaard willen hebben maar ik geloof dat ze bij gibson de standaard nu hebben vervangen door een 'standaard 2008' en/of 'traditional'...
Line 6 Spider. Ik ken eventueel iemand die hem kwijt wil.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:04 schreef wikwakka2 het volgende:
Iemand nog tips voor een veelzijdige versterker om een beetje van alles te spelen? Van akoestisch (gewoon mooie clean dus) tot Modest Mouse tot dingen als Thrice, een beetje de hard rock/sreamo kant op dus.
Ik heb een Duesenberg 49er, heeft iets van 1300 euro gekost en een Hagstrom Super Swede, maar speel nog op een Cube 30 met een Zoom g2.1u multi-effect pedaal. Het moet trouwens niet te groot/luid zijn, want ik wil hem mee nemen op kamers en denk niet dat mijn huisgenoten/buren blij zijn als ik met een buizenamp aan kom zetten.
Hmm, ik heb juist vaak slechte dingen over die Line 6 modelling amps gehoord. En dan zou ik toch net zo goed mijn zoom g2.1u en cube kunnen houdenquote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:05 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Line 6 Spider. Ik ken eventueel iemand die hem kwijt wil.
Deze!
Of een Marshall 8040 of in die richting...quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:04 schreef wikwakka2 het volgende:
Iemand nog tips voor een veelzijdige versterker om een beetje van alles te spelen? Van akoestisch (gewoon mooie clean dus) tot Modest Mouse tot dingen als Thrice, een beetje de hard rock/sreamo kant op dus.
Ik heb een Duesenberg 49er, heeft iets van 1300 euro gekost en een Hagstrom Super Swede, maar speel nog op een Cube 30 met een Zoom g2.1u multi-effect pedaal. Het moet trouwens niet te groot/luid zijn, want ik wil hem mee nemen op kamers en denk niet dat mijn huisgenoten/buren blij zijn als ik met een buizenamp aan kom zetten.
Ik denk dat ik iets van 500 euro max wil uitgeven?
Snap niet echt wat er mis is met een cube 30quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:07 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hmm, ik heb juist vaak slechte dingen over die Line 6 modelling amps gehoord. En dan zou ik toch net zo goed mijn zoom g2.1u en cube kunnen houden?
Mwah, uit het ding zelf, zonder pedaal) komt niet echt mooie distortion (alhoewel het acoustic model wel erg tof klinkt). Daar gebruik ik mijn pedaal voor.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:10 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Snap niet echt wat er mis is met een cube 30
Dan gebruik je een Boss DS-1 voor de lichtere distortion en een Boss Metal Zone voor het zwaardere werk.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:12 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Mwah, uit het ding zelf, zonder pedaal) komt niet echt mooie distortion (alhoewel het acoustic model wel erg tof klinkt). Daar gebruik ik mijn pedaal voor.
Wat moet hij ervoor hebben?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:05 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Line 6 Spider. Ik ken eventueel iemand die hem kwijt wil.
Deze!
Het is een collega van mij. Ik zie hem volgende week wss wel weer dus ik informeer je wel ff.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 18:31 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wat moet hij ervoor hebben?En is het ook echt een Spider III 75 watt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
Eerst je marshall en nu je gitaar?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:03 schreef The_Dean het volgende:
Was er hier niet iemand op zoek naar een goedkope V?
[TK] [Gitaar] Dean VX
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:35 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Eerst je marshall en nu je gitaar?Je hebt vast iets moois in je gedachten ^^
Die vind ik persoonlijk nog kutter!quote:
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:32 schreef TeleluvR het volgende:
Mooi zwart is niet lelijk!
Bijna mijn Gibson Les Paul verkocht!
Je Gibson les Paul!?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga binnenkort oriënteren en als ik een keuze gemaakt heb een gitaar kopen. Dit kan ook een Les Paul zijn. Tenminste als het een occasion is. Hoeveel vraag je ervoor?
Bedanktquote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:19 schreef Gitaarmat het volgende:
Je hebt wel een zeer leipe gitaar trouwens wikkawakka.
Daarom, en ben zelf van donderdag tot en met zondagnacht zelf ook weg, dusquote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:10 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
oh dan, dan kan het wachten tot vrijdag
dinsdag of woensdag iets belangrijkerste doen...
Wat ik me afvraag is waarom hij geen zanger neemt ?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:04 schreef The_Dean het volgende:
Zakk heeft ook weer eens wat nieuws... gaat nu echt nergens meer over...
Hij is zo goed als weg voor 1300!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:01 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Je Gibson les Paul!?
Ik ga binnenkort oriënteren en als ik een keuze gemaakt heb een gitaar kopen. Dit kan ook een Les Paul zijn. Tenminste als het een occasion is. Hoeveel vraag je ervoor?
quote:Op zondag 26 juli 2009 08:17 schreef allsystemshalt het volgende:
Waarom ben ik zo vroeg op ?![]()
Eerst koffie dan weet ik het misschien weer?![]()
Ps mijn Es 335 ligt nog in nimwegen ...
Nou, hij is al bijna weg, zoals gezegd... blijkbaar is de prijs goed (genoeg...)quote:Op zondag 26 juli 2009 10:39 schreef Gitaarmat het volgende:
Daar moet ik nog even voor sparen maar je wilt hem vast zo snel mogelijk kwijt.
Ach, verkoop schiet wel op zo, is wel lekker...quote:
Het ging stiekem een beetje om de gitaar hè?quote:
In the valley just over the mountains, there's a nice quiet place that only I know...quote:Op zondag 26 juli 2009 18:30 schreef Meursault het volgende:
If you're feeling down, depressed and lonely.. I know a place where we can go!
22 acacia avenue meet a lady that I knowquote:Op zondag 26 juli 2009 18:30 schreef Meursault het volgende:
If you're feeling down, depressed and lonely.. I know a place where we can go!
Is zeker wennen maar je hebt al theorie geleerd (neem ik aan) en dat heb je voor op vele gitaristen.quote:Op zondag 26 juli 2009 18:32 schreef Seam het volgende:
Ik heb nu sinds een aantal weken een akoestische gitaar en langzamerhand begin ik het te leren, maar qua vingerzetting moet ik heel erg wennen omdat ik piano gewend ben.
Nee was de laatste dingen aan het doen voor FMMSquote:Op zondag 26 juli 2009 20:04 schreef The_Dean het volgende:
Jullie zitten hopelijk wel allemaal voor Comedy Central nu hè?
[ afbeelding ]
Foei!quote:Op zondag 26 juli 2009 18:37 schreef The_Dean het volgende:
[..]
In the valley just over the mountains, there's a nice quiet place that only I know...
Ja, ik rijmde ook maar watquote:Op zondag 26 juli 2009 20:50 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Foei!
If you're waiting for a long time for the rest to do their piece
You can tell her that you know me and you might even get it free
So any time you're down the east end dont you hesitate to go
You can take my honest word for it shell teach you more than you can know
Was het een beetje interessant/ een download waard?quote:Op zondag 26 juli 2009 11:55 schreef Ayca het volgende:
gister seven ages of rock weer gemist...
maar eens downloaden dan..
Zeer goed, ik heb er ook zo'n ding thuis staan. Voor vintage geluid is hij helemaal weggelegd, klinkt heel mooi met een Fender 50's Tele en 60's Strat. Zeker een aanrader als je een nieuwe amp wilt kopen en een vintage sound wilt. Ronde, zachte jazz tonen doet hij ook erg goed.quote:Op zondag 26 juli 2009 13:32 schreef infp2009 het volgende:
Wat vinden jullie van een Vox AC15 custom classic?
Klinkt erg goed, vinnik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
Ik vind dat ook hele toffe dingen, maar volgens mij zou ik er helemaal niet op kunnen spelen, dat geluid ben ik helemaal niet gewend.quote:Op zondag 26 juli 2009 23:05 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Zeer goed, ik heb er ook zo'n ding thuis staan. Voor vintage geluid is hij helemaal weggelegd, klinkt heel mooi met een Fender 50's Tele en 60's Strat. Zeker een aanrader als je een nieuwe amp wilt kopen en een vintage sound wilt. Ronde, zachte jazz tonen doet hij ook erg goed.
Is dat een poging tot Holiday in Cambodia?quote:Op zondag 26 juli 2009 22:46 schreef GoodGawd het volgende:
En dit bewijst maar dat mensen met een Flying V falen.
Ja bijdehand, daar kan ik het dus niet vinden.quote:Op zondag 26 juli 2009 18:29 schreef Aresdreams het volgende:
ik zou zeggen: kijk op de site van line 6, staat waarschijnlijk alles op wat je zoekt
Ik ga op het werk een muur van METALLLL door m'n hoofdtelefoon stuwenquote:Op maandag 27 juli 2009 07:46 schreef Witchfynder het volgende:
Kutdag. En tegenwoordig kan ik al door een uur van metal heenslapen.
Ik door mijn laptopquote:Op maandag 27 juli 2009 07:50 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ik ga op het werk een muur van METALLLL door m'n hoofdtelefoon stuwen
quote:Op zondag 26 juli 2009 23:05 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Zeer goed, ik heb er ook zo'n ding thuis staan. Voor vintage geluid is hij helemaal weggelegd, klinkt heel mooi met een Fender 50's Tele en 60's Strat. Zeker een aanrader als je een nieuwe amp wilt kopen en een vintage sound wilt. Ronde, zachte jazz tonen doet hij ook erg goed.Hmm, ik heb alleen een Epi LP... Klinkt dat ook een beetje?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
Geheid. Maar sjouw gewoon je gitaar eens mee naar de winkel en test hem zelf, beter oordeel krijg je niet.quote:Op maandag 27 juli 2009 09:04 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Hmm, ik heb alleen een Epi LP... Klinkt dat ook een beetje?
K dankjequote:Op maandag 27 juli 2009 07:30 schreef Aresdreams het volgende:
http://line6.com/modelPacks/compatibility.html
versterkers staan er niet bij, dus conclusie: line 6 spider 3 kan je hiermee niet updaten.
Dat doen we n'tuurlijk sowieso, ben gewoon een shortlist aan het makenquote:Op maandag 27 juli 2009 09:16 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Geheid. Maar sjouw gewoon je gitaar eens mee naar de winkel en test hem zelf, beter oordeel krijg je niet.
Hoe procesmatig van jequote:Op maandag 27 juli 2009 07:30 schreef Aresdreams het volgende:
http://line6.com/modelPacks/compatibility.html
versterkers staan er niet bij, dus conclusie: line 6 spider 3 kan je hiermee niet updaten.
Volgens mij werkt het bij Line6 niet zo nee. Je zou wel een pedaal met buizen ervoor kunnen zetten, een Mesa V-twin bijvoorbeeld.quote:Op maandag 27 juli 2009 09:32 schreef Cudles het volgende:
Maaruh die dingen heten dus Model Packs of Exenstions ? Die Modal packs lijken meer digitale bestanden die je via USB over kan zetten. Ik dacht dat die muziekwinkel verkoper, soort van kastjes bedoelt die bijvoorbeeld het geluid van een buizenversterker geven.... Of werkt het allemaal niet zo?
Het is ook wel herkenbaar voor mijquote:Op maandag 27 juli 2009 09:40 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ach, wat wil je als je 6 dagen in de week bezig bent met werk...
Ja, die Model Packs zijn voor de TonePort en Pod.quote:Op maandag 27 juli 2009 09:32 schreef Cudles het volgende:
Maaruh die dingen heten dus Model Packs of Exenstions ? Die Modal packs lijken meer digitale bestanden die je via USB over kan zetten. Ik dacht dat die muziekwinkel verkoper, soort van kastjes bedoelt die bijvoorbeeld het geluid van een buizenversterker geven.... Of werkt het allemaal niet zo?
Ik heb er nu sinds een paar maanden 1. Die Youtube demo is niet echt representatief vind ik, er zit te weinig laag en midlaag in. In het echt klinkt hij dus warmer.quote:Op zondag 26 juli 2009 13:32 schreef infp2009 het volgende:
Wat vinden jullie van een Vox AC15 custom classic?
Klinkt erg goed, vinnik.
Ja, dat is de versie met de Alnico Blue speaker, toch? Welke versie heb jij eigenlijk? Ik vind de CC1 namelijk al aardig aan de prijs, dus die Wharfedale speaker moet wel erg kut zijn wil ik een nog grotere investering maken (wordt nl. zo goed als zeker deze versterker).quote:Op maandag 27 juli 2009 10:15 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Ik heb er nu sinds een paar maanden 1. Die Youtube demo is niet echt representatief vind ik, er zit te weinig laag en midlaag in. In het echt klinkt hij dus warmer.
In de winkel moet je wel nog even het verschil tussen de CC1 en CC1X testen, die schijnt wel groot te zijn maar dat is het prijsverschil ook.
Misschien de PodXTLive?quote:Op maandag 27 juli 2009 10:32 schreef Cudles het volgende:
Oké duidelijk, maar ik kan ipv een POD ook net zo goed een normaal pedaal (dat is toch ook een "effectenbakje") kopen?
afhankelijk van wat je wilt hebben... je hebt er voor 100 a 200 euro, of voor 500 en duurder...quote:Op maandag 27 juli 2009 11:21 schreef Cudles het volgende:
Als een POD een effectenbakje is, wil ik die juist wel voor een Spider III omdat ik daarmee geen jazz sound of een ander mooi geluid for that matter mee kan krijgen, toch? Het is meer een Rock amp.
Mja, en voor wat ik wil.....Opnemen hoeft van mij niet echt. Ik zit nu niet in een bandje, maar dat kan natuurlijk veranderen. Uiteindelijk kan ik dan op een podium terecht komen, al is dat nu niet mijn ambitie. En het hoeft van mij ook niet zo uitgebreid, aan een pedaal met tig functies die mij niks zeggen heb ik niet zo veel.
Dus lijkt me het handigst om dan gewoon een normaal pedaaltje (effectenbakje?) te kopen.
@The_Dean: Ja, maar bij de muziek zaak zeiden ze dat ik geen nieuwe versterker hoef te kopen, want Line6 maakt van die dingen (PODs dus volgens mij) die bijvoorbeeld een buizen versterker nabootsen. Nieuwe versterker is dan gelijk weer zo duur. Of is een goed/middelmatig/starters pedaal ook net zo duur?
quote:For an authentic jazz tone, you should have a semi-acoustic hollowbody electric guitar. Models such as the Gibson ES-175 or the Gretch Tennessean can run into thousands of dollars but there are also excellent entry models such as Ibanez Artcore line of guitars. Guitar manufacturers such as Yamaha or Guild also make entry level semi-acoustics similar to the more expensive Gibson 335. There are also numerous Epiphone hollowbody guitars that will also be suitable and come from the Gibson stable. Explore your local music store and try out what they look for something that is comfortable to play and can produce a tight clean tone with plenty of sustain.
Whilst it could be said that there is “no jazz amp” there are a number of considerations for the jazz guitarist when selecting an amplifier.
Firstly it is important to determine the playing style and sound that you wish to attain. Traditional jazz guitarists often choose amps that can produce a clean sound which compliment acoustic archtop guitars. For this sound solid state amps produce a nice clean tone. For a more distorted sound a tube amp may be more applicable
Traditional Jazz may only require a hint of reverb but many modern jazz guitarists apply a range of effects from Chorus, Overdrive through to delay. There are many effects units available from single stomp boxes to complex digital “modeling” devices such as the Line 6 Pod. When choosing effects ensure they compliment your playing style and that you retain that “clarity” in your tone. Too many effects often muddy the sound and do not produce a quality sound.
Ik heb die met de Warfedale. De speaker is echt niet slecht ofzo, je moet vooral wachten tot hij een beetje ingespeeld is. En je kan natuurlijk altijd de speaker nog veranderen zelf naar een Alnico Blue (kloon).quote:Op maandag 27 juli 2009 10:53 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Ja, dat is de versie met de Alnico Blue speaker, toch? Welke versie heb jij eigenlijk? Ik vind de CC1 namelijk al aardig aan de prijs, dus die Wharfedale speaker moet wel erg kut zijn wil ik een nog grotere investering maken (wordt nl. zo goed als zeker deze versterker).
Ok top, dankjewel!quote:Op maandag 27 juli 2009 12:31 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Ik heb die met de Warfedale. De speaker is echt niet slecht ofzo, je moet vooral wachten tot hij een beetje ingespeeld is. En je kan natuurlijk altijd de speaker nog veranderen zelf naar een Alnico Blue (kloon).
Oke, bedankt. Naja ik ga eerst maar eens jazz leren spelen, voordat ik een nieuwe gitaar aanschafquote:Op maandag 27 juli 2009 12:19 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Het ligt dus niet alleen aan je versterker/effects of je een mooie jazz-sound tevoorschijn kan toveren. De gitaar is minstens net zo belangrijk, al dan niet belangrijker. Met een normale elec. gitaar zal je dus nooit het geluid tevoorschijn kunnen toveren wat een hollow-body gitaar wel kan.
Via modelling en een normale (weet niet welke) electrische gitaar kan je dus een eind komen, maar een authentieke sound als wat jij beschrijft is niet mogelijk.
Cabinets zijn ook prima als nachtkastje te gebruiken, dat weet ik uit ervaring. Doe je er zo'n oudhollandsch gehaakt kleedje en een vaasje op (zonder water echterquote:Op maandag 27 juli 2009 12:32 schreef wikwakka2 het volgende:
Nee, ik heb nog geen cabinet. Daar heb ik straks denk ik totaal geen ruimte voor
.
Wel wanneer je het hebt over SS vs buizen.quote:Op maandag 27 juli 2009 12:41 schreef GoodGawd het volgende:
Watts zeggen niet zo bijster veel. Dat 15 W buizending van mij maakt ook genoeg geluid om mij doof te maken.
quote:Op maandag 27 juli 2009 12:42 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Cabinets zijn ook prima als nachtkastje te gebruiken, dat weet ik uit ervaring. Doe je er zo'n oudhollandsch gehaakt kleedje en een vaasje op (zonder water echter).
.
Thuis wel ja. Al eens in een oefenruimte gebruikt? Met band?quote:Op maandag 27 juli 2009 12:41 schreef GoodGawd het volgende:
Watts zeggen niet zo bijster veel. Dat 15 W buizending van mij maakt ook genoeg geluid om mij doof te maken.
Ja, dat zou je denken.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:03 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Instrumenten met een volume-knop kunnen zich aanpassen.
Tja..bij ons ook vaak. Roept de zanger:quote:Op maandag 27 juli 2009 13:03 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Instrumenten met een volume-knop kunnen zich aanpassen.
Oja, en nog een voordeel van de Warfedale is dat je bij die versie een extra cabinet kan aansluiten. Dit kan bij de Alnico Blue niet omdat deze een impedantie van 16 ohm heeft en de AC15 heeft dan maar 1 speaker-out.quote:
Nou ja, dat zal ik in het begin nog niet nodig hebben, maar handig om te weten.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:48 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Oja, en nog een voordeel van de Warfedale is dat je bij die versie een extra cabinet kan aansluiten. Dit kan bij de Alnico Blue niet omdat deze een impedantie van 16 ohm heeft en de AC15 heeft dan maar 1 speaker-out.
SM57 is 100 euro en gaat tientallen jaren mee (mits niet gestolen oid)quote:Op maandag 27 juli 2009 14:10 schreef Witchfynder het volgende:
Dat kan idd. Moet je wel of je eigen mic meenemen, of er veel hebben liggen, of er weinig nodig hebben.
Je hebt voor nu iig genoeg tijd om te oefenen nu je HTC Hero nog niet geleverd isquote:Op maandag 27 juli 2009 12:43 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]![]()
, tsja, maar ik heb er ook geen geld voor denk ik
. Ik koop wel een cabinet + top als ik in een echte band ga spelen.
Pest me niet, ik wacht al 2 weken op dat rotding en elke 3 dagen wordt de releasedatum weer uitgesteldquote:Op maandag 27 juli 2009 14:19 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Je hebt voor nu iig genoeg tijd om te oefenen nu je HTC Hero nog niet geleverd is.
.
Je mag mij terugpesten als ze mijn Magic gaan leveren terwijl ik in Londen zitquote:Op maandag 27 juli 2009 14:21 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Pest me niet, ik wacht al 2 weken op dat rotding en elke 3 dagen wordt de releasedatum weer uitgesteld
quote:Op maandag 27 juli 2009 14:25 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik hoop dat de TNT medewerker hem lekker zelf meeneemt.hem aan mij levert!
![]()
Het hele idee van die Spider-amps is nu juist dat die zo veelzijdig zijn als maar kan. Dus alleen rock amp lijkt me sterk. Maar het effectengedeelte in een Spider III is ongeveer hetzelfde als in een POD. In principe is een Spider III een versterker met een POD ervoor en dat allemaal in 1 behuizing, maar ik geloof dat Cynic dat ook al zeiquote:Op maandag 27 juli 2009 11:21 schreef Cudles het volgende:
Als een POD een effectenbakje is, wil ik die juist wel voor een Spider III omdat ik daarmee geen jazz sound of een ander mooi geluid for that matter mee kan krijgen, toch? Het is meer een Rock amp.
quote:Op maandag 27 juli 2009 14:25 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik hoop dat de TNT medewerker hem lekker zelf meeneemt.
Oranjer.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:44 schreef infp2009 het volgende:
Ok, volgende amp:
Orange Tiny Terror combo? Beter of slechter dan een Vox AC15?
Anders. Duurder (zelfde prijs als AC15 maar dan zonder cab), modderiger geluid, meer voor high gain-achtige dingen.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:44 schreef infp2009 het volgende:
Ok, volgende amp:
Orange Tiny Terror combo? Beter of slechter dan een Vox AC15?
Netjes! Is dit een jam? ennuh hoe lang speel je al?quote:Op maandag 27 juli 2009 15:21 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik weet wel dat er hier niet veel bluesrock liefhebbers zijn maar ik moet toch maar eens iets van me laten horen.
Nee, niet de losse versie, de combo. Die heeft wel een cab en is slechts 10 euro duurder dan de ac15 (bij feedback tenminste 589 versus 599).quote:Op maandag 27 juli 2009 15:25 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Anders. Duurder (zelfde prijs als AC15 maar dan zonder cab), modderiger geluid, meer voor high gain-achtige dingen.
Als je wat meer high gain zoekt, moet je eens kijken naar de Vox Night Train. Die schijnt echt heel goed te zijn.
Die Youtube demo's van ProGuitarShop.com geven best wel een goede indruk van de amps. Kan je je een beetje oriënteren.quote:Op maandag 27 juli 2009 15:35 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Nee, niet de losse versie, de combo. Die heeft wel een cab en is slechts 10 euro duurder dan de ac15 (bij feedback tenminste 589 versus 599).
Maar goed, deze drie staan dan op de shortlist, zal binnenkort eens voor de eerste keer gaan testen.
Dit is The Stumble origineel van Freddie King en gecoverd door bijvoorbeeld John Mayall en Peter Green. Ik speel 5 jaar.quote:Op maandag 27 juli 2009 15:33 schreef Cudles het volgende:
[..]
Netjes! Is dit een jam? ennuh hoe lang speel je al?
Dan zou ik toch voor een Dual Terror gaan, die kun je van 30 naar 15 en 7 watt schakelen. Daar kun je live ook nog wel wat mee.quote:Op maandag 27 juli 2009 15:35 schreef infp2009 het volgende:
Nee, niet de losse versie, de combo. Die heeft wel een cab en is slechts 10 euro duurder dan de ac15 (bij feedback tenminste 589 versus 599).
Maar goed, deze drie staan dan op de shortlist, zal binnenkort eens voor de eerste keer gaan testen.
Nicequote:Op maandag 27 juli 2009 15:21 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik weet wel dat er hier niet veel bluesrock liefhebbers zijn maar ik moet toch maar eens iets van me laten horen.
Weet je wat een coole solo is:quote:Op maandag 27 juli 2009 15:21 schreef Gitaarmat het volgende:
SPOILERAls je nog wat leuke blues licks nodig hebt moet je dit kijken
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
Tja, daar is het budget niet toereikend voor...quote:Op maandag 27 juli 2009 15:50 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan zou ik toch voor een Dual Terror gaan, die kun je van 30 naar 15 en 7 watt schakelen. Daar kun je live ook nog wel wat mee.
quote:Op maandag 27 juli 2009 16:17 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Weet je wat een coole solo is:
Die van Mayer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is er toch aan de hand met die fuck Fok forum, die opmaak van die posts doet een beetje raar de laatste tijd ....Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
Schriijf dan gelijk Afrikaans:quote:Op maandag 27 juli 2009 16:34 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Wat is er toch aan de hand met die fuck Fok forum, die opmaak van die posts doet een beetje raar de laatste tijd ....
Nergens last vanquote:Op maandag 27 juli 2009 18:26 schreef The_Dean het volgende:
Wie heeft er allemaal een TonePort hier?
Ik heb er namelijk haperingen tijdens het spelen. Dacht eerst dat het aan mijn oude laptop lag, maar die nieuwe heeft het ook, en toen brother52 mijne een poosje had geleed had hij hetzelfde.
Heb ik toevallig een gaar model of hebben ze dat allemaal?
Gefeliciteerdquote:Op maandag 27 juli 2009 18:56 schreef allsystemshalt het volgende:
Oh jah,
Bier staat koud![]()
![]()
Want ik ben jarig![]()
![]()
Congrats!quote:Op maandag 27 juli 2009 18:56 schreef allsystemshalt het volgende:
Oh jah,
Bier staat koud![]()
![]()
Want ik ben jarig![]()
![]()
quote:
Dat is geen werken das ontspannenquote:Op maandag 27 juli 2009 11:37 schreef Witchfynder het volgende:
%#$^*@%!!
Waarom werk ik niet hier, damn it!.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 27 juli 2009 18:56 schreef allsystemshalt het volgende:
Oh jah,
Bier staat koud![]()
![]()
Want ik ben jarig![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |