abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71265993
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 21:36 schreef TeringHenkie het volgende:
Ik heb al een paar maanden niemand zien posten over...

...het...

OLIFANTJE
Was dat toen met kerst niet? Kwam er nabeurs zomaar 8% bij
pi_71266009
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 20:37 schreef LXIV het volgende:
De lange termijntrend zal nu gewoon up zijn de komende jaren. Ongetwijfeld doorbroken door korte perioden van teruggang.

Het valt mij op dat veel mensen menen dat de LT-trend van ieder beurs down is. Dat is ook wel begrijpelijk als je minder dan 10 jaar belegd. In die tijd is dat ook zo geweest.
Maar economieen groeien, technologie ontwikkelt zich en er is ook nog altijd inflatie. Op de lange termijn gaan de beurzen echt omhoog. En dat we nu op een AEX van 270 staan terwijl hij negen jaar terug op 700 stond (toen ging men uit van een AEX van 1000 in 2004) betekent juist dat dit een prachtig tijdstip is om een portefeuille te gaan opbouwen.

Met ideale shortmomenten uitzoeken om zo te cashen zul je over de komende periode alleen maar verliezen. Beter zit je long en zoek je af en toe wat verkoopmomentjes uit als je verwacht dat wat minder gaat. Of je doet gewoon buy&hold.
Op lange termijn gaan de beurzen omhoog, jammer dat we nu de stijging van 1933-2000 aan het corrigeren zijn. Aangezien de dow toen op 41 stond, kunnen we de komende jaren nog veel meer terug. Maar je hebt gelijk op Lange termijn stijgt de beurs altijd, kan alleen wel meer dan 30 jaar duren.
pi_71266061
Deze kerel(youtube video) legt bernanke het vuur aan de schenen

http://www.nakedcapitalism.com/
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_71266073
microsoft op de bek nabeurs
pi_71266294
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:25 schreef M.Melandri het volgende:
microsoft op de bek nabeurs
CTRL+ALT+DELETE op de futs
pi_71266350
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:30 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

CTRL+ALT+DELETE op de futs
Vanmiddag stond de S&P futs toch nog 1.5% lager, valt alles mee dus.
pi_71267510
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 21:09 schreef LXIV het volgende:
We zullen het beleven.
quote:
Roubini Says Risk of ‘Double Dip’ Global Recession (Update1)

Last Updated: July 23, 2009 15:33 EDT

July 23 (Bloomberg) -- The global economy may fall back into a recession by late 2010 or 2011 because of rising government debt, higher oil prices and a lack of job growth, said Nouriel Roubini, the New York University economist who predicted the credit crisis.

A “perfect storm” of fiscal deficits, rising bond yields, “soaring” oil prices, weak profits and a stagnant labor market could “blow the recovering world economy back into a double-dip recession,” he wrote in a research note today. “It is getting more likely unless a clear exit strategy from the massive monetary and fiscal stimulus is outlined even before it is implemented.”

Roubini, chairman of Roubini Global Economics and a professor at NYU’s Stern School of Business, predicted that the global economy will begin recovering near the end of 2009. The U.S. economy is likely to grow about 1 percent in the next two years, less than the 3 percent “trend,” he said.

Roubini based his short-term outlook on the worsening condition of the U.S. housing and labor markets, which he called “inextricably linked.” He said a “weak” job market will contribute to another 13 percent to 18 percent drop in house prices, bringing total declines nationally to as much as 45 percent from their peak.

As a result, Roubini predicted a new round of distress for a financial industry facing economic conditions that were worse than regulators factored into so-called stress tests earlier this year.

11% Unemployment

“The worst-case assumption in U.S. stress tests were that unemployment could average 10.3 percent next year,” Roubini wrote. “The reality is clearly going to be worse as the unemployment rate is likely to peak around 11 percent.”

Emerging markets may fare better than the industrial world because, “paradoxically,” many have better sounder economic foundations than more advanced nations.

“We are now closer than we were six months ago to the end of the worst financial crisis since the Great Depression and the worst global recession in decades,” Roubini wrote. “But the road ahead will be very rough and bumpy.”

Earlier today, a National Association of Realtors report showed sales of existing homes in the U.S. rose in June for a third consecutive month. Purchases climbed 3.6 percent to an annual rate of 4.89 million, stronger than forecast and the highest level since October, the group said.

The report helped push the Dow Jones Industrial Average above 9,000 for the first time since January. The Dow was up 213.12, or 2.4 percent, at 9,094.4 at 3:15 p.m. in New York.
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aeY.UV6r3uiE

Roubini .

Wat "leuke" geopolitieke events erover heen zoals een full scale outbreak van de Mexicaanse Griep en een nieuwe Iran-oorlog en we krijgen dit: De AEX in 2011/2012!
pi_71267999
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:24 schreef edwinh het volgende:
Deze kerel(youtube video) legt bernanke het vuur aan de schenen

http://www.nakedcapitalism.com/
Technisch gezien heeft Bernanke wel gelijk denk ik. Er is kennelijk sprake van een post op de balans van de Fed waarop valuta 'swaps' staan. Ofwel aan de ECB is bijvoorbeeld 100 miljard Dollar uitgeleend en de Fed heeft Euro's geleend. Beide centrale banken gaan dat geleende geld weer uitlenen aan banken dat dergelijke verzoeken bij hen indienen. De Fed hoeft niet te weten wat de ECB met het geld doet en aan welke commerciële partijen het wordt uitgeleend.

Een ander punt is of dat de FOMC wel gelegitimeerd is om dit soort acties uit te halen, kennelijk zegt de Amerikaanse grondwet daar wat over, maar goed Bernanke zal niet de eerst technocraat zijn die technische gezien volledig juist zit maar in de volksvertegenwoordiging toch grote problemen krijgt. Benieuwd hoe dit verder gaat. Alan Grayson lijkt niet zomaar op te geven, en Ron Paul heeft inmiddels voldoende steun voor zijn Fed-audit act, dus het gaat de goede kant op voor de Amerikaanse burger.
pi_71268456
Inderdaad, dat uitgeven van liquiditeit tussen centrale banken onderling gebeurd wel vaker. Klinkt vreemd voor iemand die er niets vanaf weet, maar is doodnormaal.

Maar het zal vast wel illegaal zijn .
  donderdag 23 juli 2009 @ 23:26:32 #40
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_71268586
tvbuers
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_71270197
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 23:26 schreef One_conundrum het volgende:
tvbuers
pi_71276242
Hoorde vanmorgen op BNR dat de cijfers van USG & American Express (wederom) drama waren...
pi_71277220
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 09:23 schreef RvLaak het volgende:
Hoorde vanmorgen op BNR dat de cijfers van USG & American Express (wederom) drama waren...
Verrassend op een moment waarop werkloosheid floreert
AF-KLM ook niet goed trouwens: http://www.tijd.be/nieuws(...)ager.8212076-431.art
  vrijdag 24 juli 2009 @ 10:24:46 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71277653
Het breekt nu goed door! Als we dit volhouden hebben we nog een paar leuke beursdagen in het verschiet!
The End Times are wild
  vrijdag 24 juli 2009 @ 10:40:01 #45
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_71278085
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 20:19 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Dat je short zit op KLM...
:-)
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 juli 2009 @ 10:47:57 #46
862 Arcee
Look closer
pi_71278312
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:24 schreef LXIV het volgende:
Het breekt nu goed door! Als we dit volhouden hebben we nog een paar leuke beursdagen in het verschiet!
Kortom: nóg meer reden om heel snel short te gaan. :')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 10:48:15 #47
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71278317
't wil niet meer echt naar beneden, zelfs met veel slecht nieuws niet!
pi_71281197
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:09 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Verrassend op een moment waarop werkloosheid floreert
Punt is meer dat de economie dus nog niet aan het herstellen is. USG & Randstad zouden dit als eerste merken.

Ook werd er gesproken over de credit-card bubble. Het schijnt zo te zijn dat 10% van de amerikanen een achterstand hebben op deze betalingen.

[edit]
& microsoft heeft de eerste omzetdaling in haar geschiedenis kunnen/moeten boeken.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2009 12:22:14 ]
  vrijdag 24 juli 2009 @ 12:28:31 #49
174150 slap
slappy happer
pi_71281494
Ik las in het FD vanmorgen dat de piek van werkloosheid meestal aan het einde van de recessie zit.
Dus de lichtpuntjes zijn er al, maar de werkloosheid zakt nog ff door.
Of 't waar is mag Joost bepalen.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 12:41:48 #50
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71281971
Toch wordt het eens tijd voor een rode dag. Zover ik heb kunnen nagaan was er alleen in februari-maart 2002 een langere reeks (van 12) groene dagen dan nu. Vandaag zou dag 10 al kunnen worden.
pi_71282007
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 12:18 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Punt is meer dat de economie dus nog niet aan het herstellen is. USG & Randstad zouden dit als eerste merken.

Ook werd er gesproken over de credit-card bubble. Het schijnt zo te zijn dat 10% van de amerikanen een achterstand hebben op deze betalingen.

[edit]
& microsoft heeft de eerste omzetdaling in haar geschiedenis kunnen/moeten boeken.
Nu las ik wel dat de preorders voor Windows 7 verrassend goed gaan, dus dat is misschien maar een eenmalig maar wel belangrijk dipje?
pi_71283243
Het is compleet ongeloofwaardig dat dit de nieuwe bull market is zoals sommige TAnalisten zeggen, die zelfde lui die riepen 2 weken geleden nog dat we richting de lows gingen en hopelijk een hogere bodem konden maken. toen riep iederen we gaan omlaag en je ziet het ineens een suckerrally van hier tot tokyo en nu roepen ze weer snel instappen anders ben je te laat.....nee ik verwacht maybe wel een voortgang van een uptrend na een correctie.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_71283471
Mijn verwachting (nattevingerwerk) is dat het zijdelings zal gaan de komende weken. Licht positief wegens cijfers.
pi_71284428
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 12:42 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Nu las ik wel dat de preorders voor Windows 7 verrassend goed gaan, dus dat is misschien maar een eenmalig maar wel belangrijk dipje?
Ik kan daar geen cijfers van vinden, zo 1 2 3. Maar dat verrast mij in het geheel niet. Zoals ook al op Tweakers wordt aangegeven, heeft Vista een slechte reputatie gekregen. Al dan niet terecht. Win7 begint weer schoon.
pi_71285167
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 13:42 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ik kan daar geen cijfers van vinden, zo 1 2 3. Maar dat verrast mij in het geheel niet. Zoals ook al op Tweakers wordt aangegeven, heeft Vista een slechte reputatie gekregen. Al dan niet terecht. Win7 begint weer schoon.
Uhu.
Had vollediger moeten zijn; hier is 't artikel waar ik op doelde:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/8151342.stm
quote:
Windows 7 flies off virtual shelf
Windows 7 screenshot (Microsoft)
50 million copies will be installed in Europe by 2010 analysts predict

The latest version of Microsoft's flagship operating system, Windows 7, is available for pre-order in the UK.

Amazon said that sales of Windows 7 in the first eight hours it was available outstripped those of Windows Vista's entire 17 week pre-order period.

The home version of the operating system costs around £50, while the professional version costs around £100.

The limited number of pre-ordered copies will be shipped on 22 October, the same day it goes on sale in stores.

Pre-orders are available from a number of retailers, with the period ending on 9 August.

Analysts IDC predict that some 177 million copies of the operating system will be in place by the end of 2010, 50 million of which will be in Europe. The firm estimates that products and services surrounding Windows 7 will generate $320bn (£195bn).

Discount

The software requires a "clean install", meaning that prior versions of Windows will have to be removed before Windows 7 can be installed.

Because of a recent European Commission anti-trust ruling, Windows 7's European version will not be integrated with Windows' Internet Explorer, meaning that a browser will have to be installed separately.

"Both Windows 7 upgrade packages shot to the top of the Amazon.com software bestsellers chart over in the US as soon as they were made available for pre-order at the end of June," said Chris Poad, software director at Amazon UK.

"With the significant discount currently on offer, a similar level of high demand was expected in the UK for what is undoubtedly the biggest software release for many years."
Wel met een stevige korting maargoed.

Ben wel eens benieuwd naar MSFT. Niet dat ik van plan ben ze te kopen ofzo, maar hun online-Office is een gewaagde gok, en uiteindelijk zijn ze nu wel meer dan vroeger aan't opboksen tegen stevige concurrentie. Macs zijn imo gewoon supergoede computers voor thuis/studenten/beeld- en audioverwerking. Enkel gebruikers die alles willen kunnnen tweaken vallen eigenlijk uit de boot. En er is natuurlijk de enorme voorsprong van Windows Server.

Interessanter vind ik de wijzigingen in business-model. Bijkbaar niet langer 4 versies?
De afgelopen jaren leken ze een beetje doelloos te zoeken naar hoe ze met Apple/Firefox/... moesten omgaan, nu lijkt er terug een lijn in te zitten.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 14:04:52 #56
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_71285381
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 13:19 schreef tony_clifton- het volgende:
Mijn verwachting (nattevingerwerk) is dat het zijdelings zal gaan de komende weken. Licht positief wegens cijfers.
Mijn verwachting is al járen dat het gewoon naar rechts (zijdelings) zal blijven gaan. Zit er dan ook al jaren naast want we zijn behoorlijk omlaag en omhoog gegaan in deze periode.
Overal verstand van.
pi_71286098
Volgens mij gaan we gewoon weer langzaam terug naar de 550. De Amerikanen hebben met hun moneymakingmachine het geheim tot eeuwigdurende voorspoed en luxe gevonden. Iedereen die nog niet ingestapt is heeft eigenlijk al de boot gemist.
pi_71286565
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:22 schreef jkdjjsop het volgende:
Volgens mij gaan we gewoon weer langzaam terug naar de 550. De Amerikanen hebben met hun moneymakingmachine het geheim tot eeuwigdurende voorspoed en luxe gevonden. Iedereen die nog niet ingestapt is heeft eigenlijk al de boot gemist.
Nee hoor, 300deze zomer of mss wel meer maar daarna een klap terug.
pi_71286668
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:35 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Nee hoor, 300deze zomer of mss wel meer maar daarna een klap terug.
We zullen zien. Als de financials weer op orde zijn (en dat is gewoon een kwestie van selectief geld blijven creëren en weggeven), dan wordt het gewoon weer business as usual en begint alles weer van voren af aan.
pi_71286870
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:38 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

We zullen zien. Als de financials weer op orde zijn (en dat is gewoon een kwestie van selectief geld blijven creëren en weggeven), dan wordt het gewoon weer business as usual en begint alles weer van voren af aan.
je bent niet bekend met het begrip "inflatie"?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')