Nu las ik wel dat de preorders voor Windows 7 verrassend goed gaan, dus dat is misschien maar een eenmalig maar wel belangrijk dipje?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:18 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Punt is meer dat de economie dus nog niet aan het herstellen is. USG & Randstad zouden dit als eerste merken.
Ook werd er gesproken over de credit-card bubble. Het schijnt zo te zijn dat 10% van de amerikanen een achterstand hebben op deze betalingen.
[edit]
& microsoft heeft de eerste omzetdaling in haar geschiedenis kunnen/moeten boeken.
Ik kan daar geen cijfers van vinden, zo 1 2 3. Maar dat verrast mij in het geheel niet. Zoals ook al op Tweakers wordt aangegeven, heeft Vista een slechte reputatie gekregen. Al dan niet terecht. Win7 begint weer schoon.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:42 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Nu las ik wel dat de preorders voor Windows 7 verrassend goed gaan, dus dat is misschien maar een eenmalig maar wel belangrijk dipje?
Uhu.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:42 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik kan daar geen cijfers van vinden, zo 1 2 3. Maar dat verrast mij in het geheel niet. Zoals ook al op Tweakers wordt aangegeven, heeft Vista een slechte reputatie gekregen. Al dan niet terecht. Win7 begint weer schoon.
Wel met een stevige korting maargoed.quote:Windows 7 flies off virtual shelf
Windows 7 screenshot (Microsoft)
50 million copies will be installed in Europe by 2010 analysts predict
The latest version of Microsoft's flagship operating system, Windows 7, is available for pre-order in the UK.
Amazon said that sales of Windows 7 in the first eight hours it was available outstripped those of Windows Vista's entire 17 week pre-order period.
The home version of the operating system costs around £50, while the professional version costs around £100.
The limited number of pre-ordered copies will be shipped on 22 October, the same day it goes on sale in stores.
Pre-orders are available from a number of retailers, with the period ending on 9 August.
Analysts IDC predict that some 177 million copies of the operating system will be in place by the end of 2010, 50 million of which will be in Europe. The firm estimates that products and services surrounding Windows 7 will generate $320bn (£195bn).
Discount
The software requires a "clean install", meaning that prior versions of Windows will have to be removed before Windows 7 can be installed.
Because of a recent European Commission anti-trust ruling, Windows 7's European version will not be integrated with Windows' Internet Explorer, meaning that a browser will have to be installed separately.
"Both Windows 7 upgrade packages shot to the top of the Amazon.com software bestsellers chart over in the US as soon as they were made available for pre-order at the end of June," said Chris Poad, software director at Amazon UK.
"With the significant discount currently on offer, a similar level of high demand was expected in the UK for what is undoubtedly the biggest software release for many years."
Mijn verwachting is al járen dat het gewoon naar rechts (zijdelings) zal blijven gaan. Zit er dan ook al jaren naast want we zijn behoorlijk omlaag en omhoog gegaan in deze periode.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:19 schreef tony_clifton- het volgende:
Mijn verwachting (nattevingerwerk) is dat het zijdelings zal gaan de komende weken. Licht positief wegens cijfers.
Nee hoor, 300deze zomer of mss wel meer maar daarna een klap terug.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:22 schreef jkdjjsop het volgende:
Volgens mij gaan we gewoon weer langzaam terug naar de 550. De Amerikanen hebben met hun moneymakingmachine het geheim tot eeuwigdurende voorspoed en luxe gevonden. Iedereen die nog niet ingestapt is heeft eigenlijk al de boot gemist.
We zullen zien. Als de financials weer op orde zijn (en dat is gewoon een kwestie van selectief geld blijven creëren en weggeven), dan wordt het gewoon weer business as usual en begint alles weer van voren af aan.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:35 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Nee hoor, 300deze zomer of mss wel meer maar daarna een klap terug.
je bent niet bekend met het begrip "inflatie"?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:38 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
We zullen zien. Als de financials weer op orde zijn (en dat is gewoon een kwestie van selectief geld blijven creëren en weggeven), dan wordt het gewoon weer business as usual en begint alles weer van voren af aan.
kan zelfs doorslaan naar hyperinflatie, als je kijkt hoeveel er geld gedrukt wordtquote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:43 schreef RvLaak het volgende:
je bent niet bekend met het begrip "inflatie"?
Als je hier kunt posten kun je ook de echte stand van de AEX vinden op internet toch? IEX.nl, finance.yahoo.com, etc etc...quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:46 schreef star_gazer het volgende:
Zie ik dat goed? +6.17%Die google tracker is de laatste tijd nogal in de war (dan weer is het ^AEX, dan weer AEX.NX), dus i kweet even niet wat ik moet geloven...
Telegraaf beweerd +0.2%quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:46 schreef star_gazer het volgende:
Zie ik dat goed? +6.17%Die google tracker is de laatste tijd nogal in de war (dan weer is het ^AEX, dan weer AEX.NX), dus i kweet even niet wat ik moet geloven...
Geen nood, volgens jkdjjsop hebben de VS het geheim van eeuwige voorspoed gevonden...quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:48 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
kan zelfs doorslaan naar hyperinflatie, als je kijkt hoeveel er geld gedrukt wordt![]()
tevens tvp
Jawel. Maar inflatie ontstaat niet zomaar uit het niets. Die ontstaat alleen als er teveel geld in handen van de eindgebruikers (bedrijven en consumenten) komt. Dat kun je heel simpel tegengaan door consumenten beperkte loonsverhogingen te geven en zeker geen gratis geld.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:43 schreef RvLaak het volgende:
[..]
je bent niet bekend met het begrip "inflatie"?
Inderdaad. En simpelweg "inflatie" roepen is imho echt geen argument.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:04 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Geen nood, volgens jkdjjsop hebben de VS het geheim van eeuwige voorspoed gevonden...
Eeuwige voorspoedquote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:04 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Geen nood, volgens jkdjjsop hebben de VS het geheim van eeuwige voorspoed gevonden...
Je hebt gelijk, ik merk ook dat yahoo in de war is:quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:03 schreef star_gazer het volgende:
Hmm yahoo is echt zwaar in de warQua punten klopt het wel, maar hij zegt +6.17%
Volgens mij relateert hij de huidide stand aan de vorige keer dat ze het symbool AEX.NX gebruikten.
daar dacht men in de jaren 70/80 toch anders over.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:13 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Dat hebben we toch ook al, de afgelopen 60 jaar?
OK, ik zal het eens gaan proberen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:10 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Jawel. Maar inflatie ontstaat niet zomaar uit het niets. Die ontstaat alleen als er teveel geld in handen van de eindgebruikers (bedrijven en consumenten) komt. Dat kun je heel simpel tegengaan door consumenten beperkte loonsverhogingen te geven en zeker geen gratis geld.
Maar leg het mechanisme eens uit waarom er per definitie inflatie zou ontstaan als er veel geld uit het niets wordt gecreëerd. Je vergeet namelijk even dat er eerst nog veel meer geld is verdampt, verdwenen in het niets.
Je kunt wel zeggen "dat is nu eenmaal zo, dat is een wetmatigheid", maar dan zit er ook een mechanisme achter. Ik ben erg benieuwd.
Wat noem jij voorspoed? Al het geld dat we nu hebben, bestaat enkel bij de gratie van leningen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:13 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Dat hebben we toch ook al, de afgelopen 60 jaar?
Dit is al een paar weken zo. Hij wisselt steeds tussen ^AEX en AEX.NX.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:14 schreef macondo het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik merk ook dat yahoo in de war is:
"^AEX is no longer valid. It has changed to AEX.NX. "
En vervolgens klopt het inderdaad niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |