Ook met broekje aan voelt ie het wel aankomen en gaat ie ook wel zitten. Alleen durf ik em bijna niet meer zonder broekje te laten lopen vanwege een ontstekinkje laatst dus hij wil zelf ook niet dat het 'raar' voelt daar zeg maar...quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 07:31 schreef Belana het volgende:
Rocka, ik liet Ezra in het begin in zijn blote kont lopen, daarna een paar dagen alleen met onderbroek en toen met lange broek erbij. het is ook een kwestie van op tijd gaan aanvoelen voor ze. in het begin was ezra nog wel eens te laat en dan had ie geen tijd meer om zijn broek naar beneden te doen.
Hoe is hij op het kdv Cat? Laat hij zich daar ook wegduwen? Je kunt natuurlijk altijd op het cb of bij een kinderpsygoloog vragen hoe je hem wat weerbaarder kunt maken. Lijkt mij handig als hij al een beetje voor zichzelf op kan komen vóór hij naar school gaat.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:42 schreef cattie het volgende:
Wat een leuke verhalen weer.
Ive zegt nu dingen als:
Dat moeten we niet hebben he? (Als iets gebeurd wat niet de bedoeling is.)
En alles is dinosaurus. Grote dinosaurus bij voorkeur.
Ive is meestal een schatje, maar hij kan ook wel een zeur zijn. Vooral als hij moe is. Maar dat hebben alle peuters denk ik wel. Toch?
Vandaag waren we in "de grote speeltuin" zoals Ive het noemt. En het valt me op dat hij zich zo laat weg drukken door andere kinderen. Hij komt niet op voor zichzelf. Hij is erg zacht volgens mij. Niets mis mee, maar ik ben vroeger nogal onder de voet gelopen en heb liever niet dat dat bij hem ook gebeurd. Gelukkig leert hij op het kdv met andere kindjes omgaan. Weerbaarheidstraining is het nog wat te vroeg voor lijkt mij. Wat denken jullie?
Het geeft weer hoe wij het doen met Emma. We leggen 'alles' uit waar ze vragen over heeft, en niet op een kinderlijke manier maar wel zo dat ze het kan begrijpen, zo hebben we voor de meridianen er een balletje bijgepakt. Ze krijgt eigenlijk altijd antwoord en als het even kan pakken we er een boek bij of iets anders om het te verbeelden. Het is ook eigenlijk hoe wij het van huis uit gewend zijn.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 12:09 schreef bixister het volgende:
wow, meridianen zelfs. dat lijkt me nog best ingewikkelde materie voor een peuter!maar leuk he, die interesse in alles.
dat doen wij ookquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:51 schreef Jelief het volgende:
Het geeft weer hoe wij het doen met Emma. We leggen 'alles' uit waar ze vragen over heeft, en niet op een kinderlijke manier maar wel zo dat ze het kan begrijpen, zo hebben we voor de meridianen er een balletje bijgepakt. Ze krijgt eigenlijk altijd antwoord en als het even kan pakken we er een boek bij of iets anders om het te verbeelden. Het is ook eigenlijk hoe wij het van huis uit gewend zijn.
Ja, heel lachwekkend is dat ze kan tellen.. (of het was natuurlijk toeval).quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:42 schreef Lenaatje het volgende:
Mahre vraagt sinds van het weekend de hele dag wat doe jij? wat ben je aan het doen? wat ga je doen? om vervolgens oke te zeggen als je het hebt verteld. En nee hoor of wel hoor zeggen als antwoord op ons.....
We hebben uitgelegd dat er lijnen op de kaart staan om te laten zien dat de kaart niet recht is maar als een schilletje van de aarde neergelegd is.Enwat er van blijft hangen zienwe wel weer, ze verbaast ons wel vaker met wat ze snapt of onthoudt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:17 schreef bixister het volgende:
[..]
dat doen wij ookmaar ik vroeg (en vraag) me gewoon af wat je over meridianen kunt vertellen waar ze al iets mee kunnen. ik vind 't een wat abstract begrip. maar misschien weet ik er zelf gewoon te weinig van!
succes cattie!
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:07 schreef Jelief het volgende:
We hebben uitgelegd dat er lijnen op de kaart staan om te laten zien dat de kaart niet recht is maar als een schilletje van de aarde neergelegd is.Enwat er van blijft hangen zienwe wel weer, ze verbaast ons wel vaker met wat ze snapt of onthoudt.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:17 schreef PM-girl het volgende:
Tandenpoetsen gaat hier best goed tegenwoordig. Ik zet de knuffel in: kijk eens knuffel, wat kan hij goed tandenpoetsen he! Het manneke glimt dan van trots en opent prima zijn mond.
Ja, nou ja, jullie kennen haar natuurlijk beter dan ik.quote:
Ken je die niet?!quote:
Ik laat (quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:45 schreef RockabeIIa het volgende:
Oja Dora en Diego
B. klimt al zingend de glijbaan omhoog met zijn 'Klijm op!' Wel erg grappig dat ie het wel op een goeie manier gebruikt.
Is leuk. Vooral Lola, het zusje van de twee. Echt goed gedaan qua peuter/kleutergedrag.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:51 schreef _evenstar_ het volgende:
ja dat climb up of in het vliegtuig fly up.. etc.
En nee ken charlie en lola helemaal niet
Niet zeuren Rocka. Jouw B maakt tenminste nog echte keutels als ik het zo lees. Die van mij deponeert een berg drap in het potje...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:34 schreef RockabeIIa het volgende:
Jarno, maar dan hoef je iig niet die enorme keutel uit dat potje in de plee te laten plonzen en dan ook nog het potje hygenesisch schoon te maken
Omdat ik vaak vraag wat zíj wil kijken en niet wat IK wil kijkenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:18 schreef Moonah het volgende:
En Jarno, waarom 'gezellig samen iets kijken dat je als ouder heel stom vindt' als er ook genoeg te kijken valt wat je wél aanspreekt?
Nee natuurlijk niet (Arwen mag het toch ook niet ivm allergie?). Maar kan het kwáád om het wel te geven (aan een kind dat niet allergisch zou zijn dus)?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:33 schreef _evenstar_ het volgende:
Die comemrciele troep koekjes snoepjes etc. mag arwen geen een van alles hebben, heb niet het idee dat ze tekort komt hoor
Dat ken ik.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:35 schreef Moonah het volgende:
Joh, ik ben al zo veel bijgedraagid! Toen iok zwanger was, was ik ervan overtuigd dat mijn kind alleen maar met houten speelgoed zou gaan spelen en voor zijn vierde geen suiker zou eten.![]()
Het leek oke te gaan. Zondag niets te merken. Maandag begon het koppige gedoe enzo. Dinsdag pittig dames en woensdag draken. Ik ga ze maar eens even uit bed halen, want de draken gaan naar het kdv zometeen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:55 schreef chacama het volgende:
KP... echte draakjes dus. Hoe was het thuiskomen voor ze?
Waarom is Dora opvoedkundig onverantwoordquote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:49 schreef Jarno het volgende:
Waarom vind iedereen Dora zo 'jammer' ? Omdat je hetzelf niks vindt? Omdat het opvoedkundig gezien onverantwoord is?. Tegenhouden doe je het toch niet, geniet er gewoon van om samen iets te kijken. Voor je het weet zitten ze de hele dag achter TMF en mág je niet meer meekijken.
Euh,ik voed mijn kind ook bewust op hoor. Toch heeft ie de hele Cars-collectie bijna compleet (wat ook enigszins te wijten is aan mijn dwangmatige verzamelwoedequote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:35 schreef Moonah het volgende:
Ik noem de commercie niet kwaad of slecht, ik probeer het alleen zo veel mogelijk te beperken.
Ik ben zelf erg bewust opgevoed en heb daar enorm van gebaald.
Wrom heb jij geen Nick Jr. meer dan?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:22 schreef Vicky het volgende:
Dan verliest mijn kind
Amber kijkt dagelijks tv, vooral Disneydvd's maar ook het zandkasteel, teletubbies, muis, k3, kabouterplop en noem maar op...
Nick jr hebben we niet meer maar toen we dat nog hadden waren dora en diego favoriet.
Dorakoekjes, nijntje koekjes en plopkoeken komen hier regelmatig in huis, net zoals die prinsessen en poohcakejes
het boeit me nietik ben gewoon een ontaarde moeder
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:17 schreef Vivi het volgende:
[..]
Euh,ik voed mijn kind ook bewust op hoor. Toch heeft ie de hele Cars-collectie bijna compleet (wat ook enigszins te wijten is aan mijn dwangmatige verzamelwoede, maar soit) en is Dorapasta zijn absolute lievelingskostje
. Oh ja, en hij krijgt ook wel eens een Spongebob-koekje (dan moet ie wel eerst de Spongebob-lach nadoen
) . Niet naar jou persoonlijk bedoelt hoor, maar dat elitaire gedoe hier komt me soms echt mijn neus uit, het lijkt wel een wedstrijd wiens kind het minste TV-kijkt, peutermelk krijgt of het liefst met een tot auto'tje gedoopt verschrompeld blikje sojamelk speelt.
digitale pluspakket eraf gegooidquote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:34 schreef Vivi het volgende:
[..]
Wrom heb jij geen Nick Jr. meer dan?
*googelt op digitaal pluspakket*quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:37 schreef m@x het volgende:
[..]
Ik heb destijds het digitale pluspakket genomen, o.a. zodat Kai ook voor het slapen nog even naar Nick Jr. kan kijken.
I know I know! Toen ik het woord 'bewust' tikte, bedacht ik me al dat dat niet precies de lading dekte. Ik ben zelf dus geitenwollensokkerig opgevoed, laat ik het zo zeggen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:17 schreef Vivi het volgende:
[..]
Euh,ik voed mijn kind ook bewust op hoor.
m@x en ik hebben Ziggoquote:
Ik reageerde nu even op jouw post maar ik bedoelde het meer in het algemeen,ik weet wel dat jij niet zo bentquote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:42 schreef Moonah het volgende:
[..]
I know I know! Toen ik het woord 'bewust' tikte, bedacht ik me al dat dat niet precies de lading dekte. Ik ben zelf dus geitenwollensokkerig opgevoed, laat ik het zo zeggen.En dat vond ik dus niet fijn. Ik zeg dus ook dat ik dat niet wil bij mijn kind. Maar ik zeg ook dat ik de commercie niet omarm. Als je het toch niet kunt tegenhouden, waarom zou ik het dan bewust in huis halen?
En ik denk niet dat ik 'elitair' ben/wil zijn.Mijn kind zit nu nota bene de Teletubbies te kijken.
Kun je ze niet opleuken met textielstiften? Zijn naam erop of zijn favoriete tv figuurtje ofzo?quote:Op zondag 9 augustus 2009 09:55 schreef p_iglet het volgende:
Iemand nog een idee hoe je een stronteigenwijze 2 jarige zo ver kunt krijgen om onderbroekjes aan te trekken?
Ik heb er eindelijk gevonden in zijn maat, maar dat zijn saaie witte. En hij wil ze dus echt NIET aan. Alleen op zijn hoofd om dan te zeggen "Net een Tommie"
Zolang hij in blote billen loopt is hij zo goed als zindelijk, maar tsja je kunt niet 24 uur per dag met blote billen lopen.
Met luierbroekje en romper aan plast hij meestal wel gewoon in zijn luier...
Dat is inderdaad een optie, hadden we zelf ook al aan gedacht!quote:Op zondag 9 augustus 2009 09:59 schreef Verida het volgende:
Kun je ze niet opleuken met textielstiften? Zijn naam erop of zijn favoriete tv figuurtje ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |