quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:03 schreef PM-girl het volgende:
Wat dapper van Arwen!
Vivi, wat knap dat Dean al snapt dat jouw moeder zijn oma is en andersom!
Mijn peuter kijkt me alleen wat medelijdend alsof ik niet goed bij ben, wanneer ik dit soort verbanden probeer uit te leggen.
Je zult zien dat ze het daar gewoon goed doet. Omdat mama en papa er niet zijn. Maar, begrijp wel dat het zorgen baart. 'One night at a time' het komt goed. Mantra aan: 'het is een fase - is een fase - een fase - fase - ....'quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:51 schreef Lenaatje het volgende:
Chacama, misschien wel een idee inderdaad steeds verder weg tot ze ons alleen nog hoort!
Haha jou buurman die aan de visite uitlegt dat je niets met je kind doet! we houden de moed er maar in.
Over 2 weken gaat ze 2 nachten bij opa en oma slapen en daar kan ik nu al wakker van liggen omdat ze zo slecht slaapt....
Ook met broekje aan voelt ie het wel aankomen en gaat ie ook wel zitten. Alleen durf ik em bijna niet meer zonder broekje te laten lopen vanwege een ontstekinkje laatst dus hij wil zelf ook niet dat het 'raar' voelt daar zeg maar...quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 07:31 schreef Belana het volgende:
Rocka, ik liet Ezra in het begin in zijn blote kont lopen, daarna een paar dagen alleen met onderbroek en toen met lange broek erbij. het is ook een kwestie van op tijd gaan aanvoelen voor ze. in het begin was ezra nog wel eens te laat en dan had ie geen tijd meer om zijn broek naar beneden te doen.
Hoe is hij op het kdv Cat? Laat hij zich daar ook wegduwen? Je kunt natuurlijk altijd op het cb of bij een kinderpsygoloog vragen hoe je hem wat weerbaarder kunt maken. Lijkt mij handig als hij al een beetje voor zichzelf op kan komen vóór hij naar school gaat.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:42 schreef cattie het volgende:
Wat een leuke verhalen weer.
Ive zegt nu dingen als:
Dat moeten we niet hebben he? (Als iets gebeurd wat niet de bedoeling is.)
En alles is dinosaurus. Grote dinosaurus bij voorkeur.
Ive is meestal een schatje, maar hij kan ook wel een zeur zijn. Vooral als hij moe is. Maar dat hebben alle peuters denk ik wel. Toch?
Vandaag waren we in "de grote speeltuin" zoals Ive het noemt. En het valt me op dat hij zich zo laat weg drukken door andere kinderen. Hij komt niet op voor zichzelf. Hij is erg zacht volgens mij. Niets mis mee, maar ik ben vroeger nogal onder de voet gelopen en heb liever niet dat dat bij hem ook gebeurd. Gelukkig leert hij op het kdv met andere kindjes omgaan. Weerbaarheidstraining is het nog wat te vroeg voor lijkt mij. Wat denken jullie?
Het geeft weer hoe wij het doen met Emma. We leggen 'alles' uit waar ze vragen over heeft, en niet op een kinderlijke manier maar wel zo dat ze het kan begrijpen, zo hebben we voor de meridianen er een balletje bijgepakt. Ze krijgt eigenlijk altijd antwoord en als het even kan pakken we er een boek bij of iets anders om het te verbeelden. Het is ook eigenlijk hoe wij het van huis uit gewend zijn.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 12:09 schreef bixister het volgende:
wow, meridianen zelfs. dat lijkt me nog best ingewikkelde materie voor een peuter!maar leuk he, die interesse in alles.
dat doen wij ookquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:51 schreef Jelief het volgende:
Het geeft weer hoe wij het doen met Emma. We leggen 'alles' uit waar ze vragen over heeft, en niet op een kinderlijke manier maar wel zo dat ze het kan begrijpen, zo hebben we voor de meridianen er een balletje bijgepakt. Ze krijgt eigenlijk altijd antwoord en als het even kan pakken we er een boek bij of iets anders om het te verbeelden. Het is ook eigenlijk hoe wij het van huis uit gewend zijn.
Ja, heel lachwekkend is dat ze kan tellen.. (of het was natuurlijk toeval).quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:42 schreef Lenaatje het volgende:
Mahre vraagt sinds van het weekend de hele dag wat doe jij? wat ben je aan het doen? wat ga je doen? om vervolgens oke te zeggen als je het hebt verteld. En nee hoor of wel hoor zeggen als antwoord op ons.....
We hebben uitgelegd dat er lijnen op de kaart staan om te laten zien dat de kaart niet recht is maar als een schilletje van de aarde neergelegd is.Enwat er van blijft hangen zienwe wel weer, ze verbaast ons wel vaker met wat ze snapt of onthoudt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:17 schreef bixister het volgende:
[..]
dat doen wij ookmaar ik vroeg (en vraag) me gewoon af wat je over meridianen kunt vertellen waar ze al iets mee kunnen. ik vind 't een wat abstract begrip. maar misschien weet ik er zelf gewoon te weinig van!
succes cattie!
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:07 schreef Jelief het volgende:
We hebben uitgelegd dat er lijnen op de kaart staan om te laten zien dat de kaart niet recht is maar als een schilletje van de aarde neergelegd is.Enwat er van blijft hangen zienwe wel weer, ze verbaast ons wel vaker met wat ze snapt of onthoudt.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:17 schreef PM-girl het volgende:
Tandenpoetsen gaat hier best goed tegenwoordig. Ik zet de knuffel in: kijk eens knuffel, wat kan hij goed tandenpoetsen he! Het manneke glimt dan van trots en opent prima zijn mond.
Ja, nou ja, jullie kennen haar natuurlijk beter dan ik.quote:
Ken je die niet?!quote:
Ik laat (quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:45 schreef RockabeIIa het volgende:
Oja Dora en Diego
B. klimt al zingend de glijbaan omhoog met zijn 'Klijm op!' Wel erg grappig dat ie het wel op een goeie manier gebruikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |