abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juli 2009 @ 13:42:55 #51
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71457199
Stiemie Ik vraag hetzelfde terug. 'Nou, waar gaat de trein heen dan?' En dan krijg ik antwoord
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_71457222
Wat vervelend, Ingrid. Ronja heeft er helemaal geen last meer van sinds ze elke ochtend een glas roosvicee laxo drinkt. En sowieso, veeeeel drinken wil ook nog wel eens helpen. Sterkte

Lactulose is niet echt een laxeermiddel wat meteen werkt hè, maar meer een onderhoudsdosis voor zover ik weet. Als ze nu last heeft van een verstopping gaat de lactulose niet helpen om die verstopping/indroging weg te krijgen.
Onze huisarts gaf als tip Kinditherm zetpillen van VSM. Die werken ontkrampend en het prikkelt en smeert een beetje.
pi_71457224
oeps heb het snel aangepast

Ah da's ook een goeie Rocka. Het is gewoon soms echt genant, of misschien is het gewoon nog wennen voor mij dat kan ook

Voorbeeld van gisteren:

L: "Kijk glote hond"
S: "Ja dat is een grote hond zeg!"

Hond gaat uitgebreid zitten in de goot

L: "Doettienou?"
S: "De hond gaat even poepen"
L: "Waarom?"
S: "Omdat ie dat moet he?"

Mevrouw die bij de hond hoort kijkt me erg betrapt aan en pakt zuchtend een poepzakje

L :"Doettiemevrouwnou?"
etc

En dat was pas zo'n 5 minuten van 1 dag. De mevrouw met de blindenstok was ook erg leuk om onderweg tegen te komen

[ Bericht 79% gewijzigd door Stiemie op 30-07-2009 13:48:36 ]
pi_71458032
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:34 schreef Stiemie het volgende:
Agos Kim. Let ook op met wat je eet als Kim moeite met poepen heeft Ingrid. Ik heb zelf een spastische darm en witbrood, witte rijst, witte pasta enzo verergeren de boel al snel. Hopelijk gaat het snel weer beter met Kim!

Mijn kleine meisje is weer helemaal beter Gisteren weer urine na laten kijken en de blaasontsteking is helemaal weg. Ze was ook dolblij dat ze weer naar de opvang mocht. We hoorden al 2 weken zo'n 20 keer per dag : (naam favo leidster) is lief he? En elke morgen: "Linne naar (naam opvang)?" Gisteren mocht ze ook nog voor haar verjaardag trakteren en dat vond ze ook erg leuk!

O ja heeft iemand nog tips in verband met een dreumes peuter die 122.234.342 x per dag "doettienou?", "issienou?" en "kandatnou?" vraagt
Fijn dat ze weer beter is!

Wit brood eten we nooit. Witte rijst soms, maar wel gewone pasta. Ik doe al geen bananen meer. Appel mag hopelijk wel. Daar is ze gek op. Maar sinds de babytyd heeft ze er geen last meer van gehad. Nu dus heel erg ineens.
Ohja, ze drinkt heel veel. Ik dacht dat lactulose meteen hielp. Bij Tyler wel. En als baby ook. Maar misschien niet meer nu ze ouder is.
* _Ingrid_ zet roosvicee laxo op het lijstje en vsm zetpillen.
pi_71458233
O ja banaan, cake, van die babyliga en dat soort dingen zijn ook niet echt handig. En bij brood echt volkoren of meergranen nemen. Gewoon lichtbruin brood is namelijk soms gewoon witbrood met een kleurstofje erbij.

Bij fruit de schilletjes erom laten (als die eetbaar zijn dan he ). Druiven, pruimen, watermeloen en ananas bevatten veel vezels en ook broccoli schijnt veel vezels te bevatten las ik laatst.
pi_71458323
Volkoren brood hebben we. Ze vind brood met zaadjes en pitjes ook lekker. Bedankt voor de tips.

[ Bericht 34% gewijzigd door _Ingrid_ op 30-07-2009 17:37:20 ]
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:42:49 #57
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71459184
@Stiemie, inderdaad de vraag terugstellen. Wat denk jij? En dan krijg je negen van de tien keer het antwoord al. Daarna vragen ze meestal wel nog de bevestiging.

- was dat?
- wat denk jij?
- een grote vrachtauto..... toch?
- ja! *zucht*

Maar, het is wel leuk hoor uiteindelijk krijg je dan hele verhalen te horen
  donderdag 30 juli 2009 @ 18:14:27 #58
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_71465287
Ik moet tegenwoordig de hele dag de babymama zijn en Dean is de papa Dean. Wat erin resulteert dat ie me op straat gaat lopen opvoeden: '"Nee babymama, we gaan nu hier kijken! Past op hoor!
*koerst richting Bart S.*

Maar hij gaat me ook "voorlezen" en flesjes voor me maken.

Wat ik ook erg slim vind is dat, als we het over oma hebben, hij zegt: Dat is jouw mama he?. En zo nog wel meer dingetjes die me soms verbazen over welke verbanden hij al legt met net 2,5 .

[ Bericht 12% gewijzigd door Vivi op 30-07-2009 18:23:43 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_71470607
Iemand hier tips voor het in haar eigen bedje laten slapen van Mahre....
We zijn al weken bezig om haar op tijd en normaal in bed te krijgen. Het begon toen het zo heel warm was, in haar kamer was het niet uit te houden dus ging ze in ons bed en later als ze sliep ging ze in haar eigen bed. En dat ging goed. Daarna weer proberen in haar eigen bed maar dat lukt dus niet meer. We hebben nu keus uit 2 kwaden of er bij blijven ziten tot ze slaapt, en dan kan een kwartier zijn maar ook 2 uur want we mogen gewoon niet weg. Of gewoon weggaan en dan gaat ze gillen echt gillen alsof we haar wat aan doen ( we zeiden van de week al dat we maar voor het raam moesten gaan staan zodat de buren konden zien dat we haar niets aan deden....) Nou ging ze maandag na een half uur slapen en dinsdag na een kwartier dus we dachten dat we hier dan wel goed aan deden maar gisteren en vandaag weer drama. Tazz zit nu maar weer bij haar want helemaal over stuur laten gaan kunnen we ook niet. Maar zo kan het ook niet langer. Ze is wel moe en niet bang zegt ze. Verder merken we ook niets aan haar het is alleen dat slapen. Iemand tips?
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:02:42 #60
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_71470719
Lief van Dean

Lenaatje geen idee helaas succes
Maud sterkte met het eczeem,

en peuters met de waarom vragen lijkt me grappig, Arwen heeft dat niet zo sterk.

En nu vergeet ik vast op veel mensen te reageren sorry vind jullie wel lief hoor
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_71470758
Als je bij haar zit kijk je haar dan aan en praat je dan tegen haar?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71470792
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:02 schreef _evenstar_ het volgende:

en peuters met de waarom vragen lijkt me grappig, Arwen heeft dat niet zo sterk.
wil je de mijne een dagje lenen??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:05:53 #63
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_71470824
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:04 schreef Vicky het volgende:

[..]

wil je de mijne een dagje lenen??
kom maar brengen, kun je me gelijk die knuffel geven
pi_71470992
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:03 schreef Vicky het volgende:
Als je bij haar zit kijk je haar dan aan en praat je dan tegen haar?
nee we gaan een boekje lezen en negeren haar, zodat zij ook niet op ons hoeft te reageren. maar ze stuiterd dat bed door niet normaal. we weten het echt ff niet meer...
pi_71471088
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:10 schreef Lenaatje het volgende:

[..]

nee we gaan een boekje lezen en negeren haar, zodat zij ook niet op ons hoeft te reageren. maar ze stuiterd dat bed door niet normaal. we weten het echt ff niet meer...
Amber heeft ook zo'n fase gehad. Wij zaten op haar kamer met onze rug naar haar toe. Tis ff volhouden maar uiteindelijk werkte het wel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71471218
We doen dit al een week of 2 en dan lijkt het goed te gaan en ineens gaat het weer de andere kant op. Het is ook raar want eerder sliep ze al bijna als ze door had dat ze naar bed ging. Heel af en toe had ze een keer een avond of nacht of 2 nachten dat het drama was maar dat was het. We zijn gewoon verwend! Maar goed we moeten nog maar even volhouden denk ik.
Zat net te denken dat het misschien wel komt omdat het praten nog steeds niet echt heel goed lukt, misschien frustratie ofzo, ze is net zindelijk misschien kan dat koppie het allemaal niet aan... Kweetutookniet.
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:39:54 #67
11682 Moonah
Jolie femme
pi_71471868
Doet ze nog een middagslaapje Lena? Ik merk dat het hier ook lastiger (en véél later...) in slaap komen is als er 's middags geslapen is. Maar elke dag overslaan lukt nog niet. Ik spreek nu telkens af dat ik over 5 minuutjes weer even een kus kom geven. Het is wel een gesjouw, maar het werkt redelijk... Succes ermee.

Hoi Arwen en Evenstar!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:54:22 #68
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_71472354
Haaai

Wil trouwens wel nog even vertellen hoe dapper mijn mini mevrouwtje is.
Mamakikker was toch terug gevonden, helemaal goed, maar nu waren de naden telkens los aan het laten van oudheid en de stof ook door aan het gaan gewoon op.
Verschillende keren geprobeerd de pootjes vast te naaien de buik etc.
Zelfs mijn papa heeft kikkie " geopereerd" maar mocht helaas niet baten.
Een andere roze kikker gevonden met lange poten en een tutterbaar gezichtje en klittenband handjes zoals mama kikkie, en gegeven nog met mamakikker.
Gezegd dat Mamakikkie weg moet naar papa naar de sterren, maar dat ze een nieuw vriendje kreeg een prinsessenkikker.
Nou dan moest mamakikker maar in de tuin " gebegraven" worden.
En daar stond dat meisje, met haar mamakikkie, haar steun en toeverlaat, haar vriendje, haar alles innig knuffelend en kussend en vertelt: mamakikkie je moet u woosh naar de sterretjes naar mij papa ik ga je missen, ze loopt weg, loopt terug nog een laatste kus en knuffel. Daaag mama kikkie doe maar Wooosh. En zelfverzekerd loopt ze naar boven pakt de prinsessenkikker, en zegt nu ben jij mijn prinsessenmamakikker.
En is de mooie rozekikker nu ook echt haar vriendje, geen slapeloze nachten, gewoon een meisje dat heel goed snapte dat mamakikker toch echt niet meer goed was.
En ik huilde tranen met tuiten eenmaal beneden, ik vond haar en nog steeds zo dapper, zo stoer

Wel lief, als we kaarses doen aansteken, moet er nu ook een voor mamakikker bij

[ Bericht 0% gewijzigd door _evenstar_ op 30-07-2009 22:16:45 (wat typfoutjes weg gehaald, moe enzo :P ) ]
  donderdag 30 juli 2009 @ 22:13:02 #69
11682 Moonah
Jolie femme
pi_71473102
Wat ontroerend Evenstar...
pi_71473205
Ik moet er al van huilen. Wat erg dat verhaal. Heb je de kikker nog wel, of is hij echt weg?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 30 juli 2009 @ 22:18:39 #71
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_71473354
Hij is echt weg, dat leek me beter, hij lag echt voor 2/3e uit elkaar.

En ik vond het ook erg voor haar, maar ik ben zo trots op hoe ze er mee omgaat, en het laat ook wel heel goed zien dat ze heel goed begrijpt wat dood is en waar papa is en die niet terug kan komen.
Ze echt afscheid heeft kunnen nemen is denk ik heel goed geweest.
pi_71481524
Evenstar wat ontroerend! Krijg er kippenvel en tranen van.....
Dapper en sterk meisje is Arwen volgens mij!
pi_71481555
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:39 schreef Moonah het volgende:
Doet ze nog een middagslaapje Lena? Ik merk dat het hier ook lastiger (en véél later...) in slaap komen is als er 's middags geslapen is. Maar elke dag overslaan lukt nog niet. Ik spreek nu telkens af dat ik over 5 minuutjes weer even een kus kom geven. Het is wel een gesjouw, maar het werkt redelijk... Succes ermee.

Hoi Arwen en Evenstar!
Nee slapen doet ze niet meer 's middags, al een jaar niet meer. Wij mogen dus helemaal niet weg. Heb ook al geprobeerd de deur open te laten en dan boven te rommelen in een andere kamer maar ook dat mag niet...
Tazz heeft erbij gezeten weer gisteren en toen sliep ze vrij snel in.
Nou ja vanavond maar weer proberen weg te gaan een keer zal het wel lukken toch?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 09:55:41 #74
190853 RockabeIIa
pi_71482381
Stiemie, ik kreeg 'm vanochtend weer hoor!
"Mama! Waar zijn de teletubbies gebleven!?'
  vrijdag 31 juli 2009 @ 10:24:13 #75
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71483095
Rocka
  vrijdag 31 juli 2009 @ 12:19:23 #76
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71486404
Evenstar en flinke lieve Arwen. Wat ontzettend stoer en wat een ontroerend verhaal.

Lenaatje. Ik denk dat je het op zich goed doet. Misschien kun je proberen om de afstand elke keer groter te maken en uiteindelijk op de gang in het zicht te zitten. En vervolgens dan uit zicht en alleen bevestigen dat je er nog bent. Om dan uiteindelijk over te gaan op de 5-10-15-20 minuten methode. Maud heeft het ook wel een beetje. Die kan ook de hele buurt bij elkaar krijsen. Zo erg dat ik op een gegeven moment buiten stond en dus de buurman aan visite hoorde zeggen: Nee, hoor ze ligt gewoon in bed. De ouders doen echt niets met d'r. Dit is echt niets.... Ze is zo stil, kan even duren maar uiteindelijk valt ze echt in slaap.......
  vrijdag 31 juli 2009 @ 12:29:06 #77
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_71486633
Evenstar
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:09:16 #78
24188 Belana
kloon van belana
pi_71487644
evenstar, wat lief en ontroerend en stoer ook en slim bedacht ook van jou! zo heeft ze wel een andere knuffel geaccepteert!
stormy waters...
sailin'
pi_71487685
Oh grote stoere Arwen!! Ik word er helemaal emo van!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:03:24 #80
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_71491099
Wat dapper van Arwen!

Vivi, wat knap dat Dean al snapt dat jouw moeder zijn oma is en andersom!
Mijn peuter kijkt me alleen wat medelijdend alsof ik niet goed bij ben, wanneer ik dit soort verbanden probeer uit te leggen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:10:51 #81
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71491309
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:03 schreef PM-girl het volgende:
Wat dapper van Arwen!

Vivi, wat knap dat Dean al snapt dat jouw moeder zijn oma is en andersom!
Mijn peuter kijkt me alleen wat medelijdend alsof ik niet goed bij ben, wanneer ik dit soort verbanden probeer uit te leggen.
hier ook nog geen verbanden in die trant. Hier ontkent ze het zelfs. H. is de dochter van de oppas. Dus als ik zeg dat de oppas de mama van H. is, dan kijkt Maud me zeer verontwaardigd aan en deelt mij mede: nee, mama.... A. is A. is niet mama! En daar kan je het dan mee doen.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:17:41 #82
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71491518
Evenstar ik vergeet helemaal te zeggen hoe ontroerend ik het stukje vind dat je schrijft over Arwen. Mooi dat ze de oude en de nieuwe kikker zo een mooi plaatsje heeft kunnen geven

Chacama Linde snapt zulke dingen ook echt nog niet. Die zegt gerust als ze naast mij in de bus/ tram zit en de foto op mijn ov-chipkaart ziet: "Nog een mama!"
pi_71492412
Chacama, misschien wel een idee inderdaad steeds verder weg tot ze ons alleen nog hoort!
Haha jou buurman die aan de visite uitlegt dat je niets met je kind doet! we houden de moed er maar in.
Over 2 weken gaat ze 2 nachten bij opa en oma slapen en daar kan ik nu al wakker van liggen omdat ze zo slecht slaapt....
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:00:41 #84
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71492703
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:51 schreef Lenaatje het volgende:
Chacama, misschien wel een idee inderdaad steeds verder weg tot ze ons alleen nog hoort!
Haha jou buurman die aan de visite uitlegt dat je niets met je kind doet! we houden de moed er maar in.
Over 2 weken gaat ze 2 nachten bij opa en oma slapen en daar kan ik nu al wakker van liggen omdat ze zo slecht slaapt....
Je zult zien dat ze het daar gewoon goed doet. Omdat mama en papa er niet zijn. Maar, begrijp wel dat het zorgen baart. 'One night at a time' het komt goed. Mantra aan: 'het is een fase - is een fase - een fase - fase - ....'
pi_71492959
Ja die mantra gebruik ik ook wel eens inderdaad.
En op zich niet echt zorgen hoor want ze doet het verder hartstikke goed overdag en is vrolijk en ondeugend.
Maar het duurt nu gewoon te lang eigenlijk.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:17:58 #86
11682 Moonah
Jolie femme
pi_71493180
Weet je wat ik ook nog zat te denken Lena? Het hoeft natuurlijk niet allemaal op de manier van je dametje he. Mijn menneke probeert hier ook de directeur uit te hangen, maar mooi dat mama de ehm.. directeur is. Al snap ik het ook wel weer, ik laat hem ook niet zo lang huilen, en al helemaal niet krijsen. Hier gaat het ook goed als ik even ga douchen, met de deur open, dat dan weer wel. Of telefoneren/televisie kijken op onze slaapkamer.
pi_71493468
NOu dat is het ook Moonah, ondertussen is ze wel mooi onderdirecteurtje aan het spelen!! En dat willen we niet maar we willen ook niet dat ze zo lang huilt/gilt/krijst! Dus dat is het dubbele aan het verhaal. En het ging 2x goed met ong. 30 minuutjes huilen en de 3e is ze op de overloop in slaap gevallen.. en gisteren weer mis.
Ik ga de buren vast waarschuwen voor vanavond! Want nou moeten we nog bepalen wie de directeur is papa of mama
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:41:13 #88
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71493865
Lenaatje, Mahre is in elk geval oud genoeg om zelf iets duidelijk te maken, maar ik denk ook dat ze inmiddels welk iets duidelijk gemaakt kan krijgen. Dus misschien is het ook nog een optie om een hele duidelijke afspraak met d'r te maken. Dus bv.
- ik lees dit verhaaltje nog en dan ga ik naar beneden om een kopje thee te drinken. Daarna kom ik je nog een kusje geven.

Bij Maud werkt dit redelijk. Tuurlijk ligt ze dan nog in bed te jammeren (en soms te krijsen), maar ik ga uiteindelijk na mijn kopje thee toch even terug. Dan maak ik weer een afspraak met d'r. Kusje en dan ga ik naar beneden en straks als mama gaat slapen kom ik je weer een kusje geven. En mijn dame is goed in onderhandelen. Want vaak volgt er na dat kusje nog een liedje en misschien nog wel eentje, maar na 'de laatste' ga ik dan toch ook echt naar beneden. En zoals het een goede eigenwijze peuter betaamt, roept ze dan voordat ik de deur uitloop op haar meest smekende en zielige manier: mama....... papa ook nog kusje geven...????? Dus uiteindelijk gaat F. dan nog een aller-aller-aller-laatste kus geven en daarna ga ik alleen nog maar naar boven als ze flitst. Maar meestal is het na 5 minuten huilen en een beetje boos zijn over.

ha, als ik dit zo teruglees is het toch een aardig onderdirecteurtje die kleine meid van me. Maar, goed bij de oudste hebben we deze fase ook gehad en die slaapt nu zonder problemen.
pi_71494161
Chacama, dat is een beetje het probleem, voor een 3 jarige praat Mahre eigenlijk nog nauwelijks, en kan het dus niet helemaal duidelijk maken! Maar we lezen altijd 1 boekje en dan weet ze ook wel dat ze moet slapen ze gaat lekker liggen, het muziekje doet ze aan, kus en dan begint het! Dus het ritueel is er wel en die snapt ze alleen het goede einde nog niet!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 20:08:19 #90
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_71498760
Net weer beneden...
boekje gelezen en zodra ik die wegleg begint het. Dan begint ze al iets te jammeren...
Nog even snel een kus en "wegwezen"... inmiddels dan een soort blinde paniek en begint ze te krijsen.
Deur dicht, trap af (traphekje dicht natuurlijk) en voordat je beneden bent hoor je haar slaapkamerdeur open gaan en haar op de overloop tekeer gaan...
Inmiddels is het stil boven (na een kwartier schreeuwen/jengelen).
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  vrijdag 31 juli 2009 @ 20:53:29 #91
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_71500198
Even wezen kijken (10 min later dan hierboven)..
Mevrouw sliep op de grond, haar voorzichtig in bed gelegd, begon iets te mopperen maar bleef gelukkig slapen.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:15:56 #92
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71500864
Tazz en Lenaatje vroeg me al af hoe het gegaan was....... zeker nadat ik net voor de 2e keer naar Maud ben gegaan....Het klinkt dus heel bekend en een kwartier vind ik nog acceptabel. Tuurlijk het liefst zonder, maar je kan het ook zien als het verwerken van de dag. Het huiluurtje van vroeger gepropt in 15 minuten afreageren. En hier valt ze ook regelmatig naast het bed of in de gang in slaap. Vanavond is ze trouwens hier zonder krijsen gaan slapen, maar begreep van de oppas dat ze dat vanmiddag al gedaan had. Dus ergens op de dag doet ze het in elk geval.

Oooooooooooooh en on the brighter side of life: Maud is overdag nu officieel helemaal totaal zindelijk. Met poepen op de wc erbij. Ennnnnnn ophouden als het even niet kan, zoals net op de kermis of toen we even in de auto zaten.... heel even wachten tot mama kan stoppen. Bij lange stukken uiteraard wel nog een luier aan omdat ze dan ook vaak nog in slaap valt. En ze zegt nu letterlijk: Maud plassen, niet in onderbroek...... snel snel bijna onderbroek.
pi_71501546
Het ging echt goed!! Ik ging eens goed luisteren naar dat huiltje maar het is echt een drama huiltje zo van hoor mij eens zielig zijn! Maar ze ligt er in en een kwartiertje is heel niet erg!
Was nog even in de bibliotheek vanavond en heb eens in wat opvoedboekjes gekeken en we doen het heel niet slecht vind ik nu! Ze mag best ff huilen en we gaan overdag maar weer even in een strakkerr ritme voorlopig!

Wat goed Maud! Hier ook eentje die het heel goed doet, en als het misgaat raakt ze helemaal overstuur. Vandaag had ze haar dag niet op het kdv en thuis weer een ongelukje! Nou ja we mogen niet klagen binnen 2 weken overdag luierloos! Heerlijk vind ik dat hoor.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:48:48 #94
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71501759
Jullie doen het dus gewoon goed! En die paniek met ongelukjes herken ik van Fleur. Maud stapt er tot nu toe vrij makkelijk overheen. Ze vind het niet fijn, maar zegt dan zelf waarom het gebeurde. Maud spelen, even vergeten, luier aan.... want dat doet ze dan wel. Als ze de 'mist' in is gegaan wil ze een luier aan....meestal laat ik ze dan even in d'r blote billen lopen en dan leg ik een onderbroekje neer. Die pakt ze dan als ze hem weer wel aan wil.
pi_71502107
Vanmiddag was wel zielig hoor en eigenlijk onze schuld. Wij staat over de schutting met de buren te kletsen en ik hoor haar zeggen dat ze plasje gaat doen. En ineens besef ik dat ze een broekje aan heeft die ze niet open kan krijgen. Stond ze in de wc in haar plasje tranen met tuiten te huilen...... Ze heeft toch haar stickertje gekregen want dit was mama's schuld!
pi_71502312
Hoe doen jullie dat met stickers dan? Gewoon op een vel plakken? Of heb je dan een speciaal vel gemaakt zeg maar. Met een potje/wc erop ofzo?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 22:10:31 #97
190853 RockabeIIa
pi_71502439
B. wil juist liever geen broekje aan als ie zelf plasjes wil en gaat doen. Hij loopt dan echt alleen maar aan zijn broek/shorts te morren dat het uit moet.
Ik weet niet zo goed wat de volgende stap is. Elk half uurtje vragen of hij moet plassen?
pi_71503021
Ingrid, wij hebben een foto van Mahre op de wc en daaronder een paar rondjes voor de stickers zeg maar.

Rockabella, Mahre liep eerst ook alleen maar in onderbroekje rond maar nu weer gewoon met kleren omdat ze eigenlijk heel goed aangeeft wanneer ze moet. In het begin vroeg ik inderdaad of ze moest plassen nu niet meer.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 07:19:08 #99
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71508760
Ik moet eerlijk bekennen dat Maud nu alleen maar in jurken en rokjes loopt met een onderbroekje. Onderbroek krijgt ze makkelijk uit en de rest zit niet in de weg, maar dat is voor B. natuurlijk geen oplossing. Heb niet wat 'pyjama' shorts. Elastiekband zou misschien wel lukken. En ik vraag inderdaad ook nog regelmatig of ze moet zeker als ze in spel verzonken is.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 07:31:15 #100
24188 Belana
kloon van belana
pi_71508787
Rocka, ik liet Ezra in het begin in zijn blote kont lopen, daarna een paar dagen alleen met onderbroek en toen met lange broek erbij. het is ook een kwestie van op tijd gaan aanvoelen voor ze. in het begin was ezra nog wel eens te laat en dan had ie geen tijd meer om zijn broek naar beneden te doen.
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')