Oh nee ik bedoeldequote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:27 schreef Chell het volgende:
Tis heel heftig allemaal wel. Ik heb dit nog nooit zo gevoeld voor iemand. Maar tis zo fijn, mogen dromen! Fantaseren over een Zwitsalkindje in een grote handdoek. En er dan niet achteraan hoeven te denken "maar hij wil absoluut niet, dus laat ik er niks over zeggen", maar het gewoon uitspreken en dan een stralende man zien.
Woei!![]()
En Rocka, ja tis inderdaad wel érg![]()
![]()
![]()
Snel ook vooral allemaal!
Maar ik denk dat het gewoon zo moest zijn ofzo. Er is me een hoop duidelijk geworden de afgelopen twee jaar
nou dat dus! Ik zei het gisteren al tegen BE, als je het nou toch iemand gunt dan ben jij het welquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:36 schreef Brighteyes het volgende:
Chelleke, het is je zo ongelofelijk gegund!![]()
Het shirtje is binnen, samen met een muziek knuffel en een andere knuffel. Denk dat ik ze maar in de doos op de kast zet. Maar het is lief!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:26 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik kreeg vanmorgen een mailtje over een sale van Lief!, heb voor mijn neefje een shirtje gekocht, en stiekem ook iets voor onszelf, die mag dus de kast in en hopelijk is er ooit een baby, het liefst een van ons, die het aan gaat krijgen.
Ik hoop het! Alhoewel, mijzelf kennende zal ik het "Wachten op het 2e streepje"-topic niet volspammen. Ik ben niet zo van de bloed-, slijm- en kluspraatjes.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:01 schreef chacama het volgende:
EnAS, spannend als het zo echt wordt. Nog even en je mag doorstromen naar het volgende topic!
Jouw 'verhaal' klinkt me erg bekend! Hier dus ook nog aan het studeren, en 'rationeel' gezien afentoe ook nog wel wat twijfels hier en daar. (Ik ben op zich geen rationeel persoon maar gevoelsmens) En in mijn buik klappert het maar raakquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:53 schreef AncientSound het volgende:
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh*eierstokken vasttapet*
Manlief gister: we kunnen de natuur op zich vanaf nu ook op z'n beloop laten...![]()
We waren het erover eens dat dát wat te snel was, maar nu hebben we min of meer besloten er over een half jaartje voor te gaan, als alles goed gaat![]()
Ik hoop voor je dat je zwangerschap (ja, want het gaat je ongetwijfeld lukken!) beter zal verlopen dan die van Arwen, want dat ziekenhuis was meer niets.quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:16 schreef _evenstar_ het volgende:
Omdat diegene ( wat mijn opvangnet zal zijn) het al weten nu, mag ik vind ik ook wel openbaar rammelen.
![]()
![]()
quote:Op woensdag 2 september 2009 11:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je zwangerschap (ja, want het gaat je ongetwijfeld lukken!) beter zal verlopen dan die van Arwen, want dat ziekenhuis was meer niets.
't was wel behoorlijk artistiek gedaanquote:Op woensdag 2 september 2009 11:37 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Idd, maar ook dat overleven we welen gewoon van te voren aangeven dat ik een muts wil die WEL kan prikken ipv me hele handen/armen bont en blauw misgeprikt
Er is al wel een topic over: Bewust alleenstaand ouderschapquote:Op woensdag 2 september 2009 09:17 schreef Guuzewuus het volgende:
Leuk Evenstar en spannend ook. Ben je al ver in de oriëntatiefase (zo noem ik het dan maar even)?
Kunnen we misschien een eigen topic openen, voor (bewust) alleenstaande ouders![]()
.
Da's een heel fijn gevoelquote:Op maandag 7 september 2009 11:59 schreef ChilllayD het volgende:
Zo, mijn laatste pilstrip gaat op deze maand. Ik heb er zo'n heerlijk en fijn gevoel over![]()
Eindelijk 'echt' doen en onze plannen gaan uitwerken.
Hey, dit zie ik nu pas. Terwijl ik in het betreffende topic de afgelopen week al wel wat meegelezen hebquote:Op woensdag 2 september 2009 12:30 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Er is al wel een topic over: Bewust alleenstaand ouderschap
Daar ben ik iig wel een beetje blij om, omdat ik ten eerste denk dat de spoeling wat dun is om zo'n topic te kunnen vullen en daarnaast krijg je dan nog veel meer versnippering wat ik persoonlijk echt zonde zou vinden. Men weet elkaar toch wel te vinden hier volgens mij. Een tijdje terug werd er ook iets geopperd over een speciaal tweelingen-topic en dat hoefde voor mij ook niet echt, om dezelfde redenen. En dat is er 'gelukkig'quote:Op maandag 7 september 2009 12:05 schreef Guuzewuus het volgende:
Sterker nog, ik denk dat ik niet eens zo'n behoefte heb aan zo'n topic, ik bedoelde het eigenlijk gewoon meer als een leuke en welkome reactie naar Evenstar
.
Kan ik me helemaal in vindenquote:Op maandag 7 september 2009 12:41 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Daar ben ik iig wel een beetje blij om, omdat ik ten eerste denk dat de spoeling wat dun is om zo'n topic te kunnen vullen en daarnaast krijg je dan nog veel meer versnippering wat ik persoonlijk echt zonde zou vinden. Men weet elkaar toch wel te vinden hier volgens mij. Een tijdje terug werd er ook iets geopperd over een speciaal tweelingen-topic en dat hoefde voor mij ook niet echt, om dezelfde redenen. En dat is er 'gelukkig'tot nu toe ook niet gekomen. Ik vind het juist zo leuk van FOK dat alles door elkaar staat.
Bij mij duurde het (na tien jaar pil) drie maanden voor alles weer op gang was. Nu heb ik een regelmatige cyclus. Ben nu 10 maanden gestopt met de pil, niet zozeer voor een zwangerschap, maar omdat ik mezelf echt niet leuk vond met pil. Denk dat we eind december starten met proberen zwanger te worden...quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:45 schreef ChilllayD het volgende:
Op de 1 of andere manier wil ik de eerste maand afwachten, kijken wanneer de ongi komt. Of zal de pil (bijna 10 jaar geslikt) invloed hebben op de eerste keer ongi, dat die redelijk optijd komt? Een soort 'nawerking'. Nou, ach, volgens mij is daar geen touw aan vast te knopen. Ik zie wel wat we doen hahaha
lol. ik hanteer mijn achtbaanmethode: verstand op 0. instappen en blijven zitten tot je er niet meer uit kunt.quote:Op woensdag 9 september 2009 18:53 schreef bellelena het volgende:
Aan de andere kant: Stel je voor dat er een levend wezen in je groeit en dat beweegt enzo, dat lijkt me best eng! En nog erger: als het erin zit, dan moet het er ook uit!! En dat gaat toch nooooooit passen! Dat lijkt me ook echt wel erg eng, een bevalling....
Haha, dat is wel een goeie, behalve dat ik de laatste keer huilend uit een achtbaan stapte omdat ik het eigenlijk veeel te eng vond hahaquote:Op zaterdag 12 september 2009 14:08 schreef AncientSound het volgende:
[..]
lol. ik hanteer mijn achtbaanmethode: verstand op 0. instappen en blijven zitten tot je er niet meer uit kunt.
Hihi wat gaaf, weten die vriend en vriendin ook dat je zo hard rammelt??quote:Op donderdag 17 september 2009 21:44 schreef AncientSound het volgende:
omg de vriendin van een vriend is (onverwachts) zwanger en ik zit helemaal te stuiteren. omdat het zo verrassend en leuk is maar ook OMDAT IK ZO OORVERDOVEND HARD RAMMEL![]()
![]()
![]()
Moedig me nou niet aanquote:Op woensdag 23 september 2009 03:54 schreef RockabeIIa het volgende:
Wat spannend allemaal! Ik hoop echt dat jullie je gauw verplaatsen naar het 2e streepjestopic of zelfs naar z&g!
Wauw, eigenlijk moet jij dus al naar het tweede streepjes topicquote:Op dinsdag 22 september 2009 21:43 schreef droomvrouwtje het volgende:
Hallo allemaal.. Ik ben droomvrouwtje en ben 25 jaar en ik ''rammel'' samen met mijn lieve verloofde..
Ik was vandaag met mijn allerbeste vriendin mee naar de vlos en hoorde het hartje en toen dacht ik: ik wil ook.. dat wil ik eigelijk al langer en daarom gebruiken wij geen anticonpectie meer.. maar elke keer als ik babietjes zie of de dan rammelt het aan alle kanten.. zodra ik babies zie smelt ik gewoon.. zelfs als ze ouder zijn.. mijn vriendin heeft al een zoontje van 1 en als ik naar hem kijk dan smelt ik ook.. vooral die gekke bekken.. *zucht* mijn tijd zal vast wel komen en verlopig rammel ik lekker door tot dat het bij ons ook een keer raak is (wat volgens mij echt moet gaan gebeuren want er heerst hier een waar virus, 2 vriendinnen zwanger waarvan de broer van 1 van hun ook een kindje krijgt, 2 collegatjes, een paar oude klasgenoten zijn pas bevallen. Dus ik ga vast dat virus ook krijgen, heb al gevraagt wat zei eten en drinken misschien dat het daar aan ligt)
Ja eigelijk wel ja,maar.....quote:Op woensdag 23 september 2009 12:41 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Wauw, eigenlijk moet jij dus al naar het tweede streepjes topic
Ik ben 25 en m'n vriendje is 26quote:Op woensdag 23 september 2009 12:40 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Moedig me nou niet aanit takes two you know
en ik vind het al heel wat dat ik zonder tegenstribbelen heb bereikt dat we er alsnog vrij snel aan willen beginnen
Hoe oud zijn de overige rammelaarsters eigenlijk?ik ben 26 en vriend is 30, ben benieuwd wanneer andere mensen er 'klaar' voor zijn
quote:Op woensdag 23 september 2009 13:00 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Ja eigelijk wel ja,maar.....
daar heb ik al een tijdje gepost en op dit moment lurk ik daar alleen nog mee.. we hadden besloten het wat voorzichtiger aan te doen aangezien we in mei gaan trouwen en ik niet het risico wou lopen om dan uitgerekend te zijn.. en ik was heel gestresst was er ontzettend veel mee bezig wat elke maand een enorme teleurstelling te weeg bracht, waardoor ik echt een paar dagen van slag was.. dus heb ik een beetje afstand genomen.. en gelukkig sta ik er nu ook wat relaxter in.. en merk ik vanzelf wel als het raak is en rammelen we er samen op los....
Ja daar heb je helemaal gelijk in, je blijft toch wel de persoon die je zelf bent.quote:Op woensdag 23 september 2009 17:00 schreef LadyBlack het volgende:
Hoe je sociale leven er straks uitziet heeft denk ik deels te maken met wat voor kindje je krijgt, en hoe je er zelf mee omgaat. Mijn vrienden-met-kindje zijn erg relaxt en ik pas dan ook regelmatig op, als zij een avondje naar de film willen of uit eten met bezoek oid.
En inderdaad, ik zit ook wel eens te denken: jeetje, ik wil ook graag elk jaar een festival bezoeken, hoe moet dat dan....? En word ik dan niet suf, en kan ik niet beter wachten tot meer mensen die fase bereiken...? Maar uiteindelijk wil ik toch héél erg graag een zwangerschap meemaken en een kindje krijgen! En ik ga er helemaal vanuit dat het zo ontzettend leuk is dat je alle andere dingen er makkelijk voor aan de kant zet, en dat die dingen een paar jaar later misschien nog wel leuker zijn met zn drietjes!
Bij deze alvast een hele mooie bruiloft gewenst volgend jaar! En dat er maar zomaar een wondertje mag gebeuren, in de tussentijd of erna!quote:Op woensdag 23 september 2009 13:00 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Ja eigelijk wel ja,maar.....
daar heb ik al een tijdje gepost en op dit moment lurk ik daar alleen nog mee.. we hadden besloten het wat voorzichtiger aan te doen aangezien we in mei gaan trouwen en ik niet het risico wou lopen om dan uitgerekend te zijn.. en ik was heel gestresst was er ontzettend veel mee bezig wat elke maand een enorme teleurstelling te weeg bracht, waardoor ik echt een paar dagen van slag was.. dus heb ik een beetje afstand genomen.. en gelukkig sta ik er nu ook wat relaxter in.. en merk ik vanzelf wel als het raak is en rammelen we er samen op los....
Euh, nee.quote:Op woensdag 23 september 2009 17:49 schreef bellelena het volgende:
[..]
Ja daar heb je helemaal gelijk in, je blijft toch wel de persoon die je zelf bent.
dankjewel...quote:Op woensdag 23 september 2009 17:50 schreef bellelena het volgende:
[..]
Bij deze alvast een hele mooie bruiloft gewenst volgend jaar! En dat er maar zomaar een wondertje mag gebeuren, in de tussentijd of erna!
Je leven verandert, je blik naar de wereld verandert, maar toch blijf je toch wel 'jezelf' (je eigen identiteit en karakter en persoonlijkheid) toch?quote:Op woensdag 23 september 2009 19:37 schreef Vivi het volgende:
[..]
Euh, nee.
Althans, ik dacht altijd dat een kind een aanvulling zou worden en geen invulling of totale ommeslag, maar zo werkte het dus even niet. Niet dat het erg is hoor (althans, ik vind van niet) maar je hebt er vantevoren geen benul van hoe erg je leven veranderd.
Dat klinkt voor mij ook wel als een geruststelling.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:55 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
dankjewel...
O en ik liep daar ook wel mee hoor.. ga ik dan veranderen als ik eenmaal een kind krijg en hoe gaat mijn sociaal leven er dan uit zien.. Nu doen we vooral waar we zin in hebben gaat dat dan ook.. Nu heb ik 2 vriendinnen die allebei al een kindje hebben en nu zwanger zijn van de 2e.. heb het ze een keer gevraagd. En tuurlijk er veranderd veel en je moet als je weg wilt vooruit plannen.. Maar ook dan kan je stappen, een dagje weg zonder kinderen.. (moet je wel oppas hebben maar dat is goed te regelen hier gelukkig)
Ik ben vooral bang dat ik dan '' ik doe niks aan mijn uiterlijk want ik heb man en kind" moeder wordt.. En dat wil ik niet.. maar ja daar ben ik natuurlijk zelf bij
Rammelen mag altijd toch?quote:Op maandag 28 september 2009 11:21 schreef miss_sly het volgende:
Mag ik hier ook even komen rammelen?
Ik had het nooit gedacht, maar als ik die foto's zie van die hele kleintjes en dan bedenk dat ik dat neit meer mee ga maken, omdat mijn meisje gewoon door blijft groeien![]()
Onze argumenten zijn helemaal goed, daar sta ik ook helemaal achter, maar ow, ik zou er zelfs nog een zwangerschap voor over hebben. Waarom ben ik toch niet 10 jaar jonger?
2 pillen nog maar! Wauw.....quote:Op maandag 28 september 2009 12:22 schreef ChilllayD het volgende:
Nog 2 pillen opeten, het schiet nu echt op![]()
![]()
Ik ben overigens 24... vriendje 27.
Ik heb ook wel van die twijfels hoor, is dit wel echt wat ik wil en aan de andere kant totaal niet kunnen wachten!!
Ik denk dat heel veel vrouwen dat hebben, of hebben gehad. Zelfs nog als je er achter komt dat je zwanger bent. Dan is het echt zover en kun je niet meer terug. Althans, ik lees dat wel eens vaker voorbij komen. Gezonde spanning toch?
Ik vind het erg lastig om te begrijpen waarom mensen die veel moeite hebben moeten doen voor een kindje vaak nog wanhopiger lijken als ze een tweede willen. Toch zie je dat regelmatig. Klaarblijkelijk bestaat er niet zoiets als 'je bent nu al moeder en dat moet genoeg zijn'. Het verlangen naar een tweede kan héél groot zijn.quote:Op maandag 28 september 2009 20:37 schreef miss_sly het volgende:
Precies, ons eigenste wondertje, en ook nog eens gewoon helemaal gezond! Hoeveel meer hadden we ons kunnen wensen?
Soms moet je gewoon maar heel erg gelukkig zijn met wat je wel hebt en niet nog meer willen, denk ik
Mooi gezegdquote:Op maandag 28 september 2009 20:37 schreef miss_sly het volgende:
Precies, ons eigenste wondertje, en ook nog eens gewoon helemaal gezond! Hoeveel meer hadden we ons kunnen wensen?
Soms moet je gewoon maar heel erg gelukkig zijn met wat je wel hebt en niet nog meer willen, denk ik
quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:00 schreef ChilllayD het volgende:
Ik rammel niet meer, de pil is op.We gaan ervoor!![]()
Ik ga nu naar het 2e streepjes topic!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |