quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:22 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Die 4daagse organisatie is gaat gewoon weer hetzelfde gezeik krijgen als een paar jaar geleden met dat hitte incident... ik zeg het je, en ik hoop dat ze er kapot aan gaan, wat komt die organisatie altijd amateuristisch en naief over..
Laatste post vorige topic.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gia, het ging mij erop dat in alle journaals er zo'n dodo van de organisatie liep te blèren dat er géén Mexicaanse griep bij de vierdaagse was. Dat vind ik gewoon naïef. In Utrecht is er momenteel een of ander korenfestival. Daar zijn 3000 mensen en daar is het al vastgesteld. Dan vind ik het een beetje dom om te denken dat er dan geen gevalletje zal rondhobbelen tussen 40.000 lopers en weetikhoeveel bezoekers.
Gewoon doordrinken, gaat het vanzelf weer over.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:32 schreef Aanvoerder het volgende:
Begin het al zat te worden die Mexicaanse griep.
Okay mensen, allemaal stoppen met de griep. Onze aanvoerder is het zat.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:32 schreef Aanvoerder het volgende:
Met het weer van gisteren is zo ongeveer alles dat.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:46 schreef Stali het volgende:
Echt zo'n vies benauwd broeinest.
Dat is nog altijd stukken positiever dan andersomquote:Op donderdag 23 juli 2009 11:32 schreef Aanvoerder het volgende:
Ik zei het al he.quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:25 schreef dotKoen het volgende:
En A/H1N1 zit nu ook in de Vierdaagse ....
www.rampeninfo.nl is wel goed, veel actuele infoquote:Op donderdag 23 juli 2009 15:16 schreef flipsen het volgende:
De updates op de diverse sites lopen inmiddels behoorlijk achter? Want hoewel griepgevallen niet meer geregistreerd worden, tellen ze de dodelijke slachtoffers toch nog wel?
Komen doet het wel. misschien niet gek dat het nu komt ja, maar waarom niet in de herfst of in 2070?quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:17 schreef Five_Horizons het volgende:
Misschien niet zo heel erg dat een echte verspreiding wat vroeger begint. (als ik er vanuit ga dat het er sowieso wel van zou komen)
Het idee erachter zou kunnen zijn dat er nu al mensen besmet worden (terwijl de omstandigheden voor het virus niet ideaal zijn), in plaats van een grote hausse aan besmettingen in tijden dat het wél ideaal is. Overdreven gezegd: liever elke week 5% besmet, dan 3x 30% in drie wekenquote:Op donderdag 23 juli 2009 18:39 schreef Kaneel het volgende:
[..]
Komen doet het wel. misschien niet gek dat het nu komt ja, maar waarom niet in de herfst of in 2070?
En dan komt het in de herfst weer, wat dan?quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:46 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het idee erachter zou kunnen zijn dat er nu al mensen besmet worden (terwijl de omstandigheden voor het virus niet ideaal zijn), in plaats van een grote hausse aan besmettingen in tijden dat het wél ideaal is. Overdreven gezegd: liever elke week 5% besmet, dan 3x 30% in drie weken
De kans dat je een tweede keer besmet raakt is niet zo erg groot, voor zover ik weetquote:Op donderdag 23 juli 2009 18:48 schreef Kaneel het volgende:
[..]
En dan komt het in de herfst weer, wat dan?
Nee, maar de mensen die de eerste besmetting niet kregen krijgen het in de 2e of 3e golf.quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De kans dat je een tweede keer besmet raakt is niet zo erg groot, voor zover ik weet
Inderdaad, op basis van gegevens over vorige epidemieen, gaat (o.a.) het RIVM er van uit dat men slechts eenmaal ziek wordt van dit virus.quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De kans dat je een tweede keer besmet raakt is niet zo erg groot, voor zover ik weet
Waarom zou het in golven moeten komenquote:Op donderdag 23 juli 2009 18:51 schreef Kaneel het volgende:
[..]
Nee, maar de mensen die de eerste besmetting niet kregen krijgen het in de 2e of 3e golf.
Ik weet wel hoe het werkt, alleen de benaming 'in golven' ontgaat me even als er nu al besmettingen plaatsvinden op relatief grote schaal.quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:06 schreef AntiShock het volgende:
http://bloomberg.com/apps/news?pid=20601202&sid=aM.7Dg3Z_msI
Om iemand zijn vraag te beantwoorden: er zal een 2e golf komen die erger is, omdat het virus van het noordelijk halfrond naar het zuidelijke is vertrokken en weer terug zal komen. De kans dat het muteert is aanwezig, maar het grootste probleem is waarschijnlijk dat meer mensen reeds ziek zullen zijn van de jaarlijkse griep en er dan dus de nieuwe griep bij kunnen krijgen met de bijbehorende gevolgen. Ook zijn de omstandigheden voor de griep om zich te verspreiden dan veel beter (koudere en vochtige lucht, mensen hebben minder weerstand etc)
Dat is exact wat ik bedoel, maar dan in het grote geheel gezien: het kan beter nú al beginnen (en dan verlopen de besmettingen langzamer) en langzaam uitbreiden (1% - 3% - 5% enz. (getallen uiteraard als voorbeeld)), dan dat er 'ineens' een hausse ontstaat, omdat de omstandigheden voor het virus (kou, vocht, mensen dicht op elkaar) beter zijn. In zo'n situatie zou het bij wijze van spreken kunnen zijn dat ineens 30% in één keer besmet is (met de economische gevolgen van dien).quote:Wat dat betreft kun je beter nu ziek worden.. ipv het te ontwijken.
Zo moeilijk is dat niet hoor: herd immunity (kuddeimmuniteit). Ook al zullen de meeste mensen niet ernstig ziek worden, ze kunnen het virus wel verspreiden, ook naar de niet-gevaccineerde (of mensen waarbij het vaccin niet werkt, komt ook voor) zwakkeren of net die ene gezonde persoon die er toch een ernstige pneumonie van krijgt en overlijdt. Je hebt een vaccinatiegraad van 80-85% nodig om kuddeimmuniteit te verkrijgen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:06 schreef AntiShock het volgende:
http://bloomberg.com/apps/news?pid=20601202&sid=aM.7Dg3Z_msI
Het Mexicaanse Griep virus is vooral gevaarlijk als:
- als er een andere lichamelijk probleem is (diabetes, hiv, kanker, etc)
- als je overgewicht hebt
- als je rookt of veel alcohol drinkt (lever)
- als je zwanger bent
Voor de meeste gezonde mensen is het een gewone griep (qua symptomen).
Het ontgaat mij waarom ze iedereen willen vaccineren.. doe dan alleen de risicogroepen.
Niet alleen de jaarlijkse influenza, maar ook normale verkoudheidsvirii zullen mensen vatbaarder maken voor A/H1N1.quote:Om iemand zijn vraag te beantwoorden: er zal een 2e golf komen die erger is, omdat het virus van het noordelijk halfrond naar het zuidelijke is vertrokken en weer terug zal komen. De kans dat het muteert is aanwezig, maar het grootste probleem is waarschijnlijk dat meer mensen reeds ziek zullen zijn van de jaarlijkse griep en er dan dus de nieuwe griep bij kunnen krijgen met de bijbehorende gevolgen. Ook zijn de omstandigheden voor de griep om zich te verspreiden dan veel beter (koudere en vochtige lucht, mensen hebben minder weerstand etc)
Je kunt het beste niet ziek worden.quote:Wat dat betreft kun je beter nu ziek worden.. ipv het te ontwijken.
quote:En als laatste tip: verbeter je conditieHoe minder snel je het benauwd krijgt, hoe beter je herstelt (dat geldt overigens voor meer dingen)
Er schijnen meer mensen ziek van te worden dan van de normale seizoensgriep, dus ik neem aan dat de kans voor iemand die vrijwel nooit griep heeft ook groter wordt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:18 schreef Hukkie het volgende:
Hmm, ik ben sinds twee maanden half gestopt met roken (dus eigenlijk zwaar geminderd) en ik drink dagelijks wel een paar biertjes. Maar het is heel lang geleden dat ik griep heb gehad, kan me dan ook niet voorstellen dat ik van deze variant opeens wel ziek zou worden.
Oke, onder griep versta ik: 39-40 graden koorts, buikloop, niet kunnen eten of drinken vanwege de keelpijn en toch steeds moeten kotsen, niets anders kunnen doen dan op bed liggen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:46 schreef APK het volgende:
[..]
Er schijnen meer mensen ziek van te worden dan van de normale seizoensgriep, dus ik neem aan dat de kans voor iemand die vrijwel nooit griep heeft ook groter wordt.
Ik kan mij ook de laatste keer dat ik griep had niet herinneren, maar het schijnt behoorlijk pijnlijk te zijn in vergelijking met een verkoudheidje dat de meeste Nederlanders griep noemen.
Lees je even in alsjeblieft.quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:58 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Oke, onder griep versta ik: 39-40 graden koorts, buikloop, niet kunnen eten of drinken vanwege de keelpijn en toch steeds moeten kotsen, niets anders kunnen doen dan op bed liggen.
Hoeveel groter wordt de kans dat ik dat krijg met deze variant? Lijkt me nihil, maar misschien ben wel vreselijk naief hoor, en ben ik straks ook ten dode opgeschreven.
Jep, mss wel handig, val midden in deze discussie. Maar heb niet echt zin om 17 topics over H1N1 door te lezen. My bad, maar dat is het me niet waard.quote:
Ik val je niet aan hoor, maar uberhaupt over de griep. Ik kan alles wel hier neertypen maar dat is zoveeeel werk.quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:25 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jep, mss wel handig, val midden in deze discussie. Maar heb niet echt zin om 17 topics over H1N1 door te lezen. My bad, maar dat is het me niet waard.
Ik beschouw het ook niet als een aanval hoor. Oke, heb de wiki van de griep net even bekeken.quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:27 schreef Kaneel het volgende:
[..]
Ik val je niet aan hoor, maar uberhaupt over de griep. Ik kan alles wel hier neertypen maar dat is zoveeeel werk.
Maar verder zal ik me buiten deze discussie houden, dat scheelt jou ook inderdaad een hele berg tiepwerk.quote:Griep kan snel op komen zetten. Kenmerkende symptomen van griep zijn koorts, hoofdpijn, hoesten, keelpijn, spierpijn, verstopte neus, gevoel van zwakte en verlies van eetlust.
Ok, maar ik bedoel de Mexicaanse griep en de eventuele gevolgen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:35 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik beschouw het ook niet als een aanval hoor. Oke, heb de wiki van de griep net even bekeken.
[..]
Maar verder zal ik me buiten deze discussie houden, dat scheelt jou ook inderdaad een hele berg tiepwerk.
Ik merk het wel als het daadwerkelijk zover is.
Welke gevolgen?quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:54 schreef Kaneel het volgende:
Ok, maar ik bedoel de Mexicaanse griep en de eventuele gevolgen.
Ik heb ook niet de indruk dat ze bij de Vierdaagse denken dat het daar niet voor zal komen.quote:
Als dat iemand van haar eigen koor is, had ze het ook tijdens een repetitie kunnen krijgen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:56 schreef zatoichi het volgende:
TVP mijn moeder doet mee aan dat korenfestival in Utrecht en heeft de hele week staan oefenen naast die persoon die nu de griep heeft!
Dichtsbijzijnde is Geldrop met 3 gevallen. Nog geen reden tot paniek.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 11:07 schreef kL0j00h het volgende:
Overzicht besmettingen op Google maps (Klik hier)
Er staat Q-koorts (?) in de kaart zelf. Lijkt me niet helemaal te kloppen met de omschrijving links?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 11:07 schreef kL0j00h het volgende:
Overzicht besmettingen op Google maps (Klik hier)
Voor mij Nijmegen, Ede en Amersfoort (werk in Hoevelaken, woon in Arnhem)quote:Op vrijdag 24 juli 2009 11:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Dichtsbijzijnde is Geldrop met 3 gevallen. Nog geen reden tot paniek.
Okay dan, niets aan de hand. Als alcohol het tegengaat....quote:De gel bevat alcohol, wat het virus aantast
Q koorts is het zeker niet, dat concentreert zich sterk in de regio ten oosten van de lijn den bosch - eindhoven en dan met name rond Uden en veghel.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 11:25 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Er staat Q-koorts (?) in de kaart zelf. Lijkt me niet helemaal te kloppen met de omschrijving links?
Je snap het echt niet?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:11 schreef Gia het volgende:
Volgens mij gaat de verspreiding van de jaarlijkse wintergriep veel harder en eist die over het algemeen meer doden.
doe niet zo paranoiaquote:
Hehequote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:11 schreef Gia het volgende:
Volgens mij gaat de verspreiding van de jaarlijkse wintergriep veel harder en eist die over het algemeen meer doden.
Gelukkig is het in juli winter in Nederland. Dat scheelt.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:11 schreef Gia het volgende:
Klopt, maar daar gaat men gelukkig nooit op in.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, in Nederland begint de winter idd in Juli...quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:11 schreef Gia het volgende:
Niet nu!! 's Winters! Dombo.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:16 schreef RemcoW85 het volgende:
[..]
Ja, in Nederland begint de winter idd in Juli...
quote:
Veel plezier daar in Nimwegen!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:48 schreef dewaal het volgende:
Er is dus niets hier aan de hand. Dus geen paniek.
In-cu-ba-tie-tijdquote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:48 schreef dewaal het volgende:
Er is dus niets hier aan de hand. Dus geen paniek.
quote:Ook Zeeland buigt voor H1N1-virus
De Mexicaanse griep zit nu echt in heel Nederland. Zeeland, de laatste varkensgrieploze provincie, is ook getroffen door het levensgevaarlijke virus.
Twee Zeeuwse gevallen meldden zich afgelopen week bij de GGD. Zij hebben het H1N1-virus in het buitenland opgelopen. Volgens artsen is de kans dat zij andere Zeeuwen hebben besmet, gering.
Is lastig vergelijken. Er is een reden dat griepdoden altijd worden geschat. De griep op zich is het niet, maar het zijn de complicaties die er bovenop komen die het karwei afmaken. Dito voor het vragen of mensen griep hebben. De gemiddelde mens zal zeggen dat hij griep heeft gehad als hij 1 dagje met koorts in bed hangt en de volgende dag fris en vrolijk weer naar het werk gaat. En hoewel dit ongetwijfeld waar zal zijn voor sommigen bij een 'echte' griep (i.t.t. buikgriep en een forse verkoudheid), lijkt het mij onwaarschijnlijk dat het allemaal de wintergriep was.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:11 schreef Gia het volgende:
Dat zijn nu de mensen die het verspreiden...quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:58 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
HeheEcht zo'n standaard zinnetje dat veel mensen elkaar napraten. Kop in het zand stekers. En maar volhouden dat er niets aan de hand is.
100.000 in de UK eergisteren, vandaag waarschijnlijk al meer.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:14 schreef Omentuva het volgende:
denk jij dan echt dat er slechts 44.000 gevallen in de US zijn? Of dat er slechts 11.000 gevallen zijn in de UK?
Dat zou je met die hoosbuien van gisteren wel bijna denkenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:16 schreef RemcoW85 het volgende:
[..]
Ja, in Nederland begint de winter idd in Juli...
Eh, eh, officiele gevallen had ik het over. De schattingen lijken mij idd dichter in de buurt van het geheel.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:11 schreef APK het volgende:
[..]
100.000 in de UK eergisteren, vandaag waarschijnlijk al meer.
ik dacht dat het virus wat ging uitdoven in de zomer ? daar hadden ze het toch over, maar zo te zien is dat niet echt aan de orde...quote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:01 schreef Kaneel het volgende:
BILTHOVEN - Het aantal mensen dat besmet is geraakt met de Mexicaanse griep is de afgelopen week in rap tempo toegenomen.
Vrijdag maakte het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) bekend dat tot nu toe 273 mensen ziek werden door het virus.
Dat betekent dat er sinds dinsdag 62 nieuwe gevallen zijn gemeld.
Vrijdagochtend bracht het RIVM al een voorlopige telling; toen waren er 250 gevallen bekend.
Relatief gezien natuurlijk wel, als het winter was geweest was er ws een explosie aan nieuwe gevallen geweest. In dat licht is het nu toch wel uitgedoofd te noemen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:43 schreef Mestras het volgende:
[..]
ik dacht dat het virus wat ging uitdoven in de zomer ? daar hadden ze het toch over, maar zo te zien is dat niet echt aan de orde...
Dus misschien neemt het dan ook niet toe in de winter zoals ze hebben verwacht?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:43 schreef Mestras het volgende:
[..]
ik dacht dat het virus wat ging uitdoven in de zomer ? daar hadden ze het toch over, maar zo te zien is dat niet echt aan de orde...
Het vaccin is hetzelfde als het normale, jaarlijkse griepvaccin, nu echter met een iets andere oppervlaktemarker van het influenzavirus (dat verschilt echt maar enkele aminozuren). De bijwerkingen zijn dus al lang bekend, en zijn te vinden op http://www.fk.cvz.nl/Preparaatteksten/I/influenzavaccin.asp.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:41 schreef w8jij17 het volgende:
Laat ze eerst maar eens met gefundeerde onderzoeken komen waarin de bijwerkingen van het vaccin worden vermeldt. Tot die tijd twijfel ik er zeer sterk aan of ik zo'n spuit in m'n arm wil.
Ik vertrouw deze angstcampagne voor geen meter.
elk vaccin is natuurlijk anders, niet gezegd dat het altijd dezelfde bijwerkingen zullen zijn al zullen er veel van wel hetzelfde zijn die niet zozeer met het vaccin te maken hebben (flauwvallen, ontsteking op de injectieplek etc....)quote:Op zaterdag 25 juli 2009 22:03 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Het vaccin is hetzelfde als het normale, jaarlijkse griepvaccin, nu echter met een iets andere oppervlaktemarker van het influenzavirus. De bijwerkingen zijn dus al lang bekend, en zijn te vinden op http://www.fk.cvz.nl/Preparaatteksten/I/influenzavaccin.asp.
Ja, elk vaccin is anders, maar de verschillen tussen vaccins voor het ene influenza A-type en het andere zijn zeer klein. Ter vergelijking: de bijwerkingen die tussen de jaarlijkse influenzavaccins zijn, hoewel er elke keer een andere type in zit, nihil. Ontstekingen zijn overigens zeer zeldzaam bij vaccinaties in Nederland. Flauwvallen zal inderdaad wel voorkomen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 22:05 schreef Re het volgende:
[..]
elk vaccin is natuurlijk anders, niet gezegd dat het altijd dezelfde bijwerkingen zullen zijn al zullen er veel van wel hetzelfde zijn die niet zozeer met het vaccin te maken hebben (flauwvallen, ontsteking op de injectieplek etc....)
Ja, laten we vooral de MMR-autisme relatie, die al tientallen malen ontkracht is en niets met influenzavaccins te maken heeft weer eens van stal halenquote:Op zaterdag 25 juli 2009 22:12 schreef FANN het volgende:
za 18 jul 2009, 13:07
'Vaccin Mexicaanse griep risicovol'
AMSTERDAM - Het vaccin tegen de Mexicaanse griep is niet zonder risico. Omdat het een nieuw virus is en bij het maken van het vaccin nieuwe technologie wordt gebruikt, heeft het mogelijk ernstige bijwerkingen.
Dat blijkt uit een advies van Wereldgezondheidsorganisatie WHO in de GPD-bladen. De resultaten van het onderzoek naar de bijwerkingen zijn pas in december klaar, terwijl Nederland al in het najaar wil gaan vaccineren.
http://www.telegraaf.nl/b(...)covol___.html?p=40,2
Ah je bent geneeskundestudentquote:Op zaterdag 25 juli 2009 22:15 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Kortom: als geneeskundestudent heb ik contact met patienten en andere zorgverleners en ken ik mijn verantwoordelijkheid om patienten te beschermen. Ik zal mijzelf dus laten vaccineren.
Ga nou eens niet uit van een onmogelijkheid.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:26 schreef IHVK het volgende:
Zolang iedereen kalm blijft gaat er veel minder mis.![]()
Een auto-immuunziekte is over het algemeen geen contra-indicatie voor vaccinatie. Bij auto-immuunziekten zijn er bepaalde cellen van het afweersysteem gevoelig voor lichaamseigen materiaal. Dat heeft niets te maken met de afweer die door vaccinatie wordt opgebouwd tegen (in dit geval) influenzavirii.quote:Op zondag 26 juli 2009 02:10 schreef FANN het volgende:
[..]
Ah je bent geneeskundestudentda's een hele geruststelling. Kun je ons mij ook antwoord geven op de volgende vragen?;
1. Wat zijn de gevolgen van een inenting voor mensen die al een auto- immuun ziekte hebben?
Als het vaccin werkt ben je niet besmettelijk. Het werkt niet bij iedereen en kan 2 tot 3 weken duren voordat het werkt. Als je immuniteit hebt opgebouwd tegen het betreffende influenzavirus, kan het zich niet meer repliceren en kun je dus geen andere mensen meer besmetten. Je moet wel natuurlijk handhygiene in acht nemen, je kunt immers wel virus via je handen overdragen, zonder dat het jezelf infecteert.quote:2. Ben je niet of wél besmettelijk als je gevaccineerd bent.
Ja, daar lijkt het nu wel op. Overigens is Tamiflu geen wondermiddel, maar het werkt wel tegen deze vorm van A/H1N1quote:3. Tamiflu is in 2003 ontwikkeld voor bestrijding tegen de vogelgriep werkt Tamiflu ook voor de
Mexicaanse griep?
In Nederland is het verplichten van medische behandeling onmogelijk. Zelfs zorgprofessionals kunnen niet tot inenting worden verplicht. Het enige wat in theorie mogelijk is, is dat niet-gevaccineerden bepaalde dingen niet mogen (mensen in een ziekenhuis bezoeken, oid), maar daar is nu volstrekt geen sprake van. De enige 'macht' die Klink aangaande deze influenzapandemie heeft (via de Wet publieke gezondheid ter bestrijding Mexicaanse griep), is mensen verplicht medisch te laten onderzoeken, te isoleren en vliegtuigen en boten te screenen of te verplichten aan een specifieke (lucht)haven aan te doen.quote:4. Moet de ''prik'' verplicht worden of mogen we straks zelf kiezen?
Ik heb ervoor gekozen om niet alle anti-vaccinatiefilmpjes te bekijken. Daar heb ik nu geen tijd voor. Mocht daar weer op de autisme-MMR-relatie worden geduid, dan heb ik er goed aan gedaan ze niet te bekijken, die relatie bestaat immers niet.quote:Nog een laatste vraag, als je dit filmpje bekijkt, als je daar zin in hebt, er zijn 5 delen en het filmpje is
van één jaar geleden, wat zijn jouw gedachten hier dan over? ook onzin?
en wat zijn jouw gedachten hier over?
http://www.klokkenluidero(...)-klink-coutinho.html
hhr84
10 juli, 2009 om 20:26
kijk nu op deze site een van de eerste media?!!! die het uit laat lekken!!
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/nieuws-detail?NewsID=37468
‘Vaccin Mexicaanse griep gevaarlijk’ 03-07-2009
HOOGEVEEN – De inentingscampagne van de overheid tegen de Mexicaanse griep is misschien wel net zo gevaarlijk als de griep zelf. Dat stelt arts Jannes Koetsier uit Hoogeveen.
Het vaccin bestaat nog niet en dus is er geen tijd om het uitgebreid te testen. Dat brengt risico’s met zich mee, vindt de arts. De overheid treft op dit moment maatregelen om de bevolking dit najaar massaal in vaccineren. De prik is vrijwillig en Koetsier raadt mensen af zich te laten inenten.
Ik heb nog meer vragen hoor, maar als jij alles hier haarfijn kunt uitleggen dan weet ik tenminste
of ik mij wél of niet moet laten inenten.
Alvast mijn dank.
Je bent wel héél stellig in je meningen, maar dank voor je reaktie.quote:Op zondag 26 juli 2009 09:44 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Een auto-immuunziekte is over het algemeen geen contra-indicatie voor vaccinatie. Bij auto-immuunziekten zijn er bepaalde cellen van het afweersysteem gevoelig voor lichaamseigen materiaal. Dat heeft niets te maken met de afweer die door vaccinatie wordt opgebouwd tegen (in dit geval) influenzavirii.
[..]
Als het vaccin werkt ben je niet besmettelijk. Het werkt niet bij iedereen en kan 2 tot 3 weken duren voordat het werkt. Als je immuniteit hebt opgebouwd tegen het betreffende influenzavirus, kan het zich niet meer repliceren en kun je dus geen andere mensen meer besmetten. Je moet wel natuurlijk handhygiene in acht nemen, je kunt immers wel virus via je handen overdragen, zonder dat het jezelf infecteert.
[..]
Ja, daar lijkt het nu wel op. Overigens is Tamiflu geen wondermiddel, maar het werkt wel tegen deze vorm van A/H1N1
[..]
In Nederland is het verplichten van medische behandeling onmogelijk. Zelfs zorgprofessionals kunnen niet tot inenting worden verplicht. Het enige wat in theorie mogelijk is, is dat niet-gevaccineerden bepaalde dingen niet mogen (mensen in een ziekenhuis bezoeken, oid), maar daar is nu volstrekt geen sprake van. De enige 'macht' die Klink aangaande deze influenzapandemie heeft (via de Wet publieke gezondheid ter bestrijding Mexicaanse griep), is mensen verplicht medisch te laten onderzoeken, te isoleren en vliegtuigen en boten te screenen of te verplichten aan een specifieke (lucht)haven aan te doen.
[..]
Ik heb ervoor gekozen om niet alle anti-vaccinatiefilmpjes te bekijken. Daar heb ik nu geen tijd voor. Mocht daar weer op de autisme-MMR-relatie worden geduid, dan heb ik er goed aan gedaan ze niet te bekijken, die relatie bestaat immers niet.
De zorgen van de genoemde arts vind ik in zoverre relevant dat ik er ook van overtuigd ben dat het overslaan van de reguliere procedures om vaccin op de Nederlandse markt toe te laten onverstandig en wat mij betreft onnodig is. Ik verwacht echter niet, gezien de zeer kleine verschillen tussen dit en het normale, jaarlijkse griepvaccin, dat er een ander bijwerkingenprofiel uit die onderzoeken zal blijken. Let wel, ook het normale, jaarlijkse vaccin ondergaat niet elke keer alle trials. omdat het ook dan te laat is voor het influenzaseizoen. De productiemethode en de hulpstoffen zijn voldoende onderzocht, en uit ervaring (maar dat is natuurlijk ook gewoon wetenschappelijk onderzocht) blijken de andere virussubtypen geen andere bijwerkingeprofiel op te leveren.
Thanks !quote:Op zondag 26 juli 2009 09:54 schreef Re het volgende:
hier staan trouwens alle studies die momenteel zijn en worden opgezet om het vaccin te testen
http://clinicaltrials.gov/ct2/results?term=H1N1
Bedankt voor je interessante info.quote:Ik heb ervoor gekozen om niet alle anti-vaccinatiefilmpjes te bekijken. Daar heb ik nu geen tijd voor. Mocht daar weer op de autisme-MMR-relatie worden geduid, dan heb ik er goed aan gedaan ze niet te bekijken, die relatie bestaat immers niet.
Oh, natuurlijk, maar filmmakers die die onzin als feiten presenteren, zijn wat mij betreft niet gekwalificeerd andere uitspraken op het gebied van vaccins te doen.quote:Op zondag 26 juli 2009 15:24 schreef yyentle het volgende:
[..]
Bedankt voor je interessante info.![]()
Ik ga er vanuit dat je, gezien je inhoudelijke kennis, wel in staat bent een selectie te maken tussen wat onzin is en wat niet.
Dr is waarschijnlijk pas wat aan de hand wanneer het bij jou bergafwaarts gaat?!quote:Op maandag 27 juli 2009 19:00 schreef dewaal het volgende:
maar er is nog niets aan de hand hier. al die paniek om niets.
Tuurlijk is er niets aan de hand, Volendam en Jantje Smit dat was pas érg !quote:Op maandag 27 juli 2009 19:00 schreef dewaal het volgende:
maar er is nog niets aan de hand hier. al die paniek om niets.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |