Drugs legaliseren!quote:SAN FRANCISCO - Om aan extra inkomsten te komen, gaat de Amerikaanse stad Oakland belasting heffen op de verkoop van marihuana. Het is de eerste belastingheffing op de drugs in de Verenigde Staten.
Inwoners van de Noord-Californische gemeente stemden massaal voor de belasting op cannabis die voor medische doeleinden wordt gebruikt, meldden Amerikaanse media.
Medische marihuana is legaal in Californië en een tiental andere Amerikaanse staten.
Instanties in Oakland die de marihuana als medicament verkopen, moeten vanaf volgend jaar op elke duizend dollar omzet achttien dollar extra afdragen.
Begrotingstekort
De stad, die kampt met een begrotingstekort van 83 miljoen dollar, hoopt op die manier jaarlijks zo'n 300.000 tot een miljoen dollar extra te vangen.
Andere Californische steden als San Francisco, Berkeley en Los Angeles overwegen het Oaklandse voorbeeld te volgen.
Het Californische parlement buigt zich over de legalisering van marihuana, ook om door belastingheffing op de drugs de lege kassen van land en gemeentes te spekken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Kan dit eigenlijk wel, gezien bepaalde internationale verdragen......?Waar doel je precies op?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke verdragen?Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
Is volgens federale wet niet teogestaan....DEA zal hier tegen optredenquote:Op woensdag 22 juli 2009 21:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)ng-op-marihuana.html
[..]
Drugs legaliseren!
PV maakt er een sport van om z'n eigen topics te verneukenquote:Op woensdag 22 juli 2009 22:36 schreef huhggh het volgende:
[..]
Waar doel je precies op?
Welke verdragen?
Of iedereen die nu al growt gaat legaal en betaald belasting. Dan zijn er al genoeg.quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Het zou wel leuk zijn als ze het Nederlandse gedoogbeleid zouden overnemenSowieso wordt legale productie te moeilijk om te realiseren op zo'n korte termijn.
Dat waren "argumenten" van mensen tegen legalisering van drugs, oa wiet in Nederland.quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:36 schreef huhggh het volgende:
[..]
Waar doel je precies op?
Welke verdragen?
Ja, maar hoe krijg je die kwekers zover? Dan moet je eerst legale kwekerijen opstarten en zorgen dat die goedkoper produceren, als concurrentie voor de illegale kwekers. Maar dat kost alleen geld.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:13 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Of iedereen die nu al growt gaat legaal en betaald belasting. Dan zijn er al genoeg.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Kan dit eigenlijk wel, gezien bepaalde internationale verdragen......?VS en internationale verdragenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Aan de verkoop valt denk ik meer geld te innen door de belastingdienst, dan aan de kweek. Op zich is het natuurlijk beter om ook het kweken te legaliseren, want dan mis je inderdaad het gevarengeld dat inbegrepen is in de prijs van wiet. Die prijsverlaging kan je dan weer compenseren door belasting te heffen. Maar goed, je moet ergens beginnen tochquote:Op donderdag 23 juli 2009 02:55 schreef pc-fr34k het volgende:
Wiet kweken kan natuurlijk aardig goedkoop. Als er geen risico op zit om gepakt te worden is die stukken lager, ook met belasting. Mits de regering het natuurlijk niet duurder maakt met accijnzen. Maar das dan alleen voor de koper niet voor de kweker(toch?)
Het Californische parlement buigt zich over de legalisering van marihuana, ook om door belastingheffing op de drugs de lege kassen van land en gemeentes te spekken.quote:Op donderdag 23 juli 2009 03:21 schreef APK het volgende:
1,8%
Zitten ze daar massaal aan de medische wiet als ze denken dat ze daarmee het tekort op kunnen lossen?
Waarom zou je accijns gaan heffen op medicijnenquote:Op donderdag 23 juli 2009 08:42 schreef Lyrebird het volgende:
Ergens is het natuurlijk heel erg raar dat er op tabak een gigantische hoeveelheid accijns zit, terwijl marijuana accijnsvrij is. 0.18% accijns is nou ook weer niet iets waar je je als gebruiker druk over hoeft te maken.
Waarom niet? Je betaald toch ook belasting over water en brood?quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:18 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Waarom zou je accijns gaan heffen op medicijnen
Te triest voor woorden dat economische redenen een doorslaggevende factor zouden worden voor legalisatie.quote:Op donderdag 23 juli 2009 04:09 schreef pc-fr34k het volgende:
Als Californië en Nederland volledig cannabis legaliseren dan zullen er denk ik zeker meerdere volgen. Zeker als het een goudmijn/andere manier succes te zijn.
Niet minder triest dan dat economische factoren aanleiding waren voor het verbod.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Te triest voor woorden dat economische redenen een doorslaggevende factor zouden worden voor legalisatie.![]()
Een groot deel van die "medicijnen" wordt niet medicinaal maar recreatief gebruikt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:18 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Waarom zou je accijns gaan heffen op medicijnen
Zitten daar niet allerlei voorwaarden aan vast dan?quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Een groot deel van die "medicijnen" wordt niet medicinaal maar recreatief gebruikt.
Ik weet dat het bij patienten die een chemo-kuur ondergaan, nog weleens kan helpen om de eetlust te bevorderen.quote:Vraag me trouwens af hoe "medicinaal" wiet is. Tegen glaucoom helpt het in ieder geval niet.
Google is your friend.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:47 schreef Lyrebird het volgende:
Vraag me trouwens af hoe "medicinaal" wiet is. T
Afhankelijk van welke verhalen we over de totstandkoming van de totaal willekeurige drugslijst moeten geloven.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Niet minder triest dan dat economische factoren aanleiding waren voor het verbod.
Jawel. Maar de ernstige ziekte "slapeloosheid" is al voldoende om een recept te krijgen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:51 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Zitten daar niet allerlei voorwaarden aan vast dan?
Met dezelfde diagnose mag Big Farma je ook volstoppen met drugs.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:07 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Jawel. Maar de ernstige ziekte "slapeloosheid" is al voldoende om een recept te krijgen.
Ja, maar eentje die je altijd in de gaten moet houden. Wikipedia bijvoorbeeld geeft aan dat wiet tegen glaucoom helpt, en dat is niet zo.quote:
Met drugs tegen slapeloosheid. Niet met een recreattiedrug.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met dezelfde diagnose mag Big Farma je ook volstoppen met drugs.
Dat is interpretatie. Mensen kunnen uitsteken recreeeren met medicijnen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:17 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Met drugs tegen slapeloosheid. Niet met een recreattiedrug.
Zelfs als je zegt schrijver te zijn en je een writers block hebt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:07 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Jawel. Maar de ernstige ziekte "slapeloosheid" is al voldoende om een recept te krijgen.
Ik moet de eerste puber nog tegen komen die stoer met slaappillen rondloopt. Ze zullen heus wel misbruikt worden. Een arts vertelde me ooit dat pubers werkelijk alles uitproberen. Ik kan me echter niet voorstellen dat een kwart van een schoolklas onder de invloed van slaappillen in een les zit. Ik heb het meerdere keren meegemaakt dat een man of tien hardstikke stoned in de klas zaten. Wel zo rustig. Productief? Mwah.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is interpretatie. Mensen kunnen uitsteken recreeeren met medicijnen.
Wij deden vroeger wedstrijdjes in de klas. Oxazepammetjes weg kauwen zonder in slaap te vallen!quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:29 schreef Lyrebird het volgende:
Ik moet de eerste puber nog tegen komen die stoer met slaappillen rondloopt.
Ik ben ook dronken, hardstikke (sic!) stoned en waus geweest in de klas.quote:Ze zullen heus wel misbruikt worden. Een arts vertelde me ooit dat pubers werkelijk alles uitproberen. Ik kan me echter niet voorstellen dat een kwart van een schoolklas onder de invloed van slaappillen in een les zit. Ik heb het meerdere keren meegemaakt dat een man of tien hardstikke stoned in de klas zaten. Wel zo rustig. Productief? Mwah.
En ook wel eens dronken mensen in de klas gehad? Nee dat komt niet zo vaak voor, dat blowen doet men voornamelijk alleen maar omdat het niet mag.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:29 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb het meerdere keren meegemaakt dat een man of tien hardstikke stoned in de klas zaten. Wel zo rustig. Productief? Mwah.
Je ziet het niet dus bestaat het nietquote:Op donderdag 23 juli 2009 11:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik moet de eerste puber nog tegen komen die stoer met slaappillen rondloopt.
Dronken zal ook vaak genoeg voorkomen hoor. Wij doken ook regelmatig de kroeg in bij een dubbel tussenuur...quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En ook wel eens dronken mensen in de klas gehad? Nee dat komt niet zo vaak voor, dat blowen doet men voornamelijk alleen maar omdat het niet mag.
Ik ook maar dan kwam ik gewoon niet meer terug naar college, want het was te gezellig dan.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:51 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dronken zal ook vaak genoeg voorkomen hoor. Wij doken ook regelmatig de kroeg in bij een dubbel tussenuur...
quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Een groot deel van die "medicijnen" wordt niet medicinaal maar recreatief gebruikt.
Vraag me trouwens af hoe "medicinaal" wiet is. Tegen glaucoom helpt het in ieder geval niet.
quote:Cannabinoids in medicine: A review of their therapeutic potential
In order to assess the current knowledge on the therapeutic potential of cannabinoids, a meta-analysis was performed through Medline and PubMed up to July 1, 2005. The key words used were cannabis, marijuana, marihuana, hashish, hashich, haschich, cannabinoids, tetrahydrocannabinol, THC, dronabinol, nabilone, levonantradol, randomised, randomized, double-blind, simple blind, placebo-controlled, and human. The research also included the reports and reviews published in English, French and Spanish. For the final selection, only properly controlled clinical trials were retained, thus open-label studies were excluded.
Seventy-two controlled studies evaluating the therapeutic effects of cannabinoids were identified. For each clinical trial, the country where the project was held, the number of patients assessed, the type of study and comparisons done, the products and the dosages used, their efficacy and their adverse effects are described. Cannabinoids present an interesting therapeutic potential as antiemetics, appetite stimulants in debilitating diseases (cancer and AIDS), analgesics, and in the treatment of multiple sclerosis, spinal cord injuries, Tourette's syndrome, epilepsy and glaucoma.
Op zich ook niet zo opzienbarend natuurlijk. Opiaten en amfetaminen worden al op grote schaal gebruikt in de medisch wereld, maar cannabinoïden zijn op de een of andere manier omstreden. Het recreatief gebruik van dergelijke medicijnen is met name in de VS al een groot probleem en daarnaast kun je je afvragen in hoeverre je veel medicinaal gebruik van b.v. antidepressiva bij depressies ook niet gewoon een vorm van impliciet recreatief gebruik kunt noemen.quote:Cannabis, Pain, and Sleep: Lessons from Therapeutic Clinical Trials of Sativex®, a Cannabis-Based Medicine
Cannabis sativa L. has been utilized for treatment of pain and sleep disorders since ancient times. This review examines modern studies on effects of 9-tetrahydrocannabinol (THC) and cannabidiol (CBD) on sleep. It goes on to report new information on the effects on sleep in the context of medical treatment of neuropathic pain and symptoms of multiple sclerosis, employing standardized oromucosal cannabis-based medicines containing primarily THC, CBD, or a 1 : 1 combination of the two (Sativex®). Sleep-laboratory results indicate a mild activating effect of CBD, and slight residual sedation with THC-predominant extracts. Experience to date with Sativex in numerous Phase I-III studies in 2000 subjects with 1000 patient years of exposure demonstrate marked improvement in subjective sleep parameters in patients with a wide variety of pain conditions including multiple sclerosis, peripheral neuropathic pain, intractable cancer pain, and rheumatoid arthritis, with an acceptable adverse event profile. No tolerance to the benefit of Sativex on pain or sleep, nor need for dosage increases have been noted in safety extension studies of up to four years, wherein 40-50% of subjects attained good or very good sleep quality, a key source of disability in chronic pain syndromes that may contribute to patients' quality of life.
Ritalin, Oxycontin, Oxazepam, etcetera..allemaal vrij populair onder jongeren, zeker in de VS waar men veel makkelijker voorschrijft.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik moet de eerste puber nog tegen komen die stoer met slaappillen rondloopt. Ze zullen heus wel misbruikt worden. Een arts vertelde me ooit dat pubers werkelijk alles uitproberen. Ik kan me echter niet voorstellen dat een kwart van een schoolklas onder de invloed van slaappillen in een les zit. Ik heb het meerdere keren meegemaakt dat een man of tien hardstikke stoned in de klas zaten. Wel zo rustig. Productief? Mwah.
Tja, wat zal ik er van zeggen... Als er in een studie staat "potential" dan betekent het in gewone mensen taal dat het niet werkt, maar dat het wel mooi zou zijn als het wel werkt.quote:Seventy-two controlled studies evaluating the therapeutic effects of cannabinoids were identified. For each clinical trial, the country where the project was held, the number of patients assessed, the type of study and comparisons done, the products and the dosages used, their efficacy and their adverse effects are described. Cannabinoids present an interesting therapeutic potential as antiemetics, appetite stimulants in debilitating diseases (cancer and AIDS), analgesics, and in the treatment of multiple sclerosis, spinal cord injuries, Tourette's syndrome, epilepsy and glaucoma.
Dat klopt, en dat is MI ook een groot probleem. Een voorbeeld: pre-med studenten zijn van die hyperactieve lui die kosten wat het kost tot een goede universiteit toegelaten willen worden, om later dokter te kunnen worden. Ritalin is voor hun een populaire drug, voor een betere concentratie. Op die manier plegen ze valse concurrentie tov hun klasgenootjes.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ritalin, Oxycontin, Oxazepam, etcetera..allemaal vrij populair onder jongeren, zeker in de VS waar men veel makkelijker voorschrijft.
Of "potential" betekend dat iets nuttig is maar niet gebruikt word vanwege wetgeving.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Tja, wat zal ik er van zeggen... Als er in een studie staat "potential" dan betekent het in gewone mensen taal dat het niet werkt, maar dat het wel mooi zou zijn als het wel werkt.
Valse concurrentie? Is hennep een valse concurrent voor katoen? Is een hoogbegaafde student valse concurrentie voor een doorsnee student?quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat klopt, en dat is MI ook een groot probleem. Een voorbeeld: pre-med studenten zijn van die hyperactieve lui die kosten wat het kost tot een goede universiteit toegelaten willen worden, om later dokter te kunnen worden. Ritalin is voor hun een populaire drug, voor een betere concentratie. Op die manier plegen ze valse concurrentie tov hun klasgenootjes.
De werking van antidepressiva berust meestal op het in balans brengen van neurotransmitters in de hersenen. Het doel van dat soort behandelingen is ook om mensen weer "normaal" te krijgen. Mensen die onder invloed van wiet zijn, doen zelden normale dingen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:02 schreef Monolith het volgende:
Het recreatief gebruik van dergelijke medicijnen is met name in de VS al een groot probleem en daarnaast kun je je afvragen in hoeverre je veel medicinaal gebruik van b.v. antidepressiva bij depressies ook niet gewoon een vorm van impliciet recreatief gebruik kunt noemen.
Nee. Waarom zou dat zo zijn?quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Valse concurrentie? Is hennep een valse concurrent voor katoen? Is een hoogbegaafde student valse concurrentie voor een doorsnee student?
Glaucoom staat weer in het rijtje, dus ik ga er van uit dat mijn stelling beter past dan de jouwe. Het is onmogelijk om met cannabis glaucoom te stabiliseren.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Of "potential" betekend dat iets nuttig is maar niet gebruikt word vanwege wetgeving.
Ik weet nu niet of ik moet lachen of moet huilen!quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:21 schreef Lyrebird het volgende:
Mensen die onder invloed van wiet zijn, doen zelden normale dingen.
Welnee. Je hebt meer zuurstofdragers dus je kan beter presteren. Straks roep je nog dat managers met rijke ouders vals concurreren.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee. Waarom zou dat zo zijn?
Het is valse concurrentie net zoals dat het gebruik van EPO in het wielrennen leidt tot valse concurrentie.
Als mijn vrienden onder invloed waren, dan waren ze meestal niet te harden. Wat een ongelofelijke hoeveelheid slap geouwehoer heb ik aan moeten horen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:23 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik weet nu niet of ik moet lachen of moet huilen!
Mensen zoals jij zijn eigenlijk het hele problemen. Ze weten van toeten noch blazen maar hebben wel een 'sterke mening' gebaseerd op Porky's en Cheech en Chong films!
Nee dat betekent het niet. In een simplistisch afgebakend bèta wereldje misschien, maar de werkelijkheid en de medische realiteit is nou eenmaal een stuk complexer. Maar goed, als jij zo nodig weer explicitiere statements wilt hebben.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Tja, wat zal ik er van zeggen... Als er in een studie staat "potential" dan betekent het in gewone mensen taal dat het niet werkt, maar dat het wel mooi zou zijn als het wel werkt.
quote:Sativex successfully treats neuropathic pain characterised by allodynia: A randomised, double-blind, placebo-controlled clinical trial
Cannabinoids are known to have analgesic properties. We evaluated the effect of oro-mucosal sativex, (THC: CBD), an endocannabinoid system modulator, on pain and allodynia, in 125 patients with neuropathic pain of peripheral origin in a five-week, randomised, double-blind, placebo-controlled, parallel design trial. Patients remained on their existing stable analgesia. A self-titrating regimen was used to optimise drug administration. Sixty-three patients were randomised to receive sativex and 62 placebo. The mean reduction in pain intensity scores (primary outcome measure) was greater in patients receiving sativex than placebo (mean adjusted scores −1.48 points vs. −0.52 points on a 0–10 Numerical Rating Scale (p = 0.004; 95% CI: −1.59, −0.32). Improvements in Neuropathic Pain Scale composite score (p = 0.007), sleep NRS (p = 0.001), dynamic allodynia (p = 0.042), punctate allodynia (p = 0.021), Pain Disability Index (p = 0.003) and Patient’s Global Impression of Change (p < 0.001) were similarly greater on sativex vs. placebo. Sedative and gastrointestinal side effects were reported more commonly by patients on active medication. Of all participants, 18% on sativex and 3% on placebo withdrew during the study. An open-label extension study showed that the initial pain relief was maintained without dose escalation or toxicity for 52 weeks.
quote:Background: Central neuropathic pain (CNP), pain initiated or caused by a primary lesion or dysfunction of the central nervous system, occurs in ~28% of patients with multiple sclerosis (MS). Δ9-Tetrahydrocannabinol/cannabidiol (THC/CBD), an endocannabinoid system modulator, has demonstrated efficacy for up to 4 weeks in randomized controlled trials in the treatment of CNP in patients with MS.
Objective: The purpose of this extension was to establish long-term tolerability and effectiveness profiles for THC/CBD (Sativex ®, GW Pharmaceuticals plc, Salisbury, United Kingdom) oromucosal spray in CNP associated with MS.
Methods: This uncontrolled, open-label trial was an indefinite-duration extension of a previously reported 5-week randomized study in patients with MS and CNP. In the initial trial, patients were randomized to placebo or THC/CBD. Patients were only required to maintain their existing analgesia in the randomized study. In the open-label trial they could vary their other analgesia as required. All patients (placebo and THC/CBD) who completed the randomized trial commenced the open-label follow-up on THC/CBD (27 mg/mL: 25 mg/mL). Patients titrated their dosage, maintaining their existing analgesia. The primary end point of the trial was the number, frequency, and type of adverse events (AEs) reported by patients. Secondary end points included changes from baseline in 11-point numerical rating scale (NRS-11) neuropathic pain score, hematology and clinical chemistry test results, vital signs, trial drug usage, and intoxication visual analogue scale scores.
Results: Sixty-six patients were enrolled in the randomized trial; 64 (97%) completed the randomized trial and 63 (95%) entered the open-label extension (race, white, 100%; sex, male, 14 [22%]; mean [SD] age, 49 [8.4] years [range, 27–71 years[). The mean (SD) duration of open-label treatment was 463 (378) days (median, 638 days; range, 3–917 days), with 34 (54%) patients completing >1 year of treatment with THC/CBD and 28 (44%) patients completing the open-label trial with a mean (SD) duration of treatment of 839 (42) days (median, 845 days; range, 701–917 days). Mean NRS-11 pain scores in the final week of the randomized trial were 3.8 in the treatment group and 5.0 in the placebo group. In the 28 (44%) patients who completed the 2-year follow up, the mean (SD) NRS-11 pain score in the final week of treatment was 2.9 (2.0) (range, 0-8.0). Fifty-eight (92%) patients experienced ≥1 treatment-related AE. These AEs were rated by the investigator as mild in 47 (75%) patients, moderate in 49 (78%), and severe in 32 (51%). The most commonly reported AEs were dizziness (27%), nausea (18 %), and feeling intoxicated (11%). Two treatmentrelated serious AEs (ventricular bigeminy and circulatory collapse) were judged to be treatment-related. Both serious AEs occurred in the same patient and resolved completely following a period of discontinuation. Eleven (17%) patients experienced oral discomfort, 4 persistently. Regular oral examinations revealed that 7 (11%) patients developed white buccal mucosal patches and 2 (3%) developed red buccal mucosal patches; all cases were deemed mild and resolved. Seventeen (25%) patients withdrew due to AEs. The mean number of sprays and patients experiencing intoxication remained stable throughout the follow-up trial.
Conclusions: THC/CBD was effective, with no evidence of tolerance, in these select patients with CNP and MS who completed not, vert, similar2 years of treatment (n = 28). Ninety-two percent of patients experienced an AE, the most common of which were dizziness and nausea. The majority of AEs were deemed to be of mild to moderate severity by the investigators.
enzovoort. Ook niet zo vreemd als je een beetje bekend bent met het endocannabinoïde systeem.quote:Hypothesis / aims of study:
The overactive bladder (OAB) is a common and difficult problem to manage in patients suffering from multiple sclerosis(MS). Treatment at present is limited to anticholinergics with or without intermittent self catheterisation and most recently, intradetrusor injections of botulinum toxins. However patients using ‘street cannabis’ reported up to a 64% improvement in one of the symptoms of OAB and an improvement was also seen in an open labelled study of patient with severe MS. More recently a subset analysis of a double blind RCT (CAMS) with oral cannabis reported improvement in urgency incontinence (1). The scientific rationale for the use of cannabis is the finding of CB1 cannabinoid receptor on the rodent bladder and immunohistochemical endocannabinoid production in the human detrusor.
This study aims to report the preliminary results of a randomised double blind parallel group placebo-controlled of the use of oromucosal cannabis based medicinal extract with constituents of tetrahydrocannabinol (THC) and cannabidiol(CBD) in a 1:1 mixture (2.7mg of THC and 2.5mg CBD per spray).
Study design, materials and methods:
135 patients were randomised to receive either CBM or placebo (PLO) in a double blind parallel group study for eight weeks, with a two week baseline period. The study was powered to detect a difference between treatments of 0.5
episodes of incontinence per 24 hours. Ethical approved and written informed consent was obtained for all patients.
37 Male and 98 females were recruited from 3 European countries (UK, Belgium and Romania). The primary end point
for this study was the reduction in urgency incontinence episodes as evaluated by voiding diary. Secondary end points
included urgency, day frequency, nocturia, bladder symptom severity score, quality of life and Patients Global
Impression of Change. Intention to treat analysis and Per-Protocol analysis was utilised, as well as subgroup analysis
using recognised statistical tests.
Results:
The primary end point i.e. reduction in numbers of daily incontinence at the end of treatment, did not reach significance. CBM was superior to placebo for nocturia (CBM -0.52 PLO – 0.24, p=0.01). This was present at all levels of severity of nocturia and the size of effect was greater for more severe disease. Substantial numbers of patients became nocturia free on the active treatment.
The patient’s opinion of bladder symptom severity (0 – 10 NRS) showed a significant difference in favour of CBM at
the end of treatment (CBM -2.21 PLO -1.05, p=0.001). Patients on CBM were three times more likely to report an
improvement of more than 30% compared with those on placebo (P = 0.006).
The reduction in the number of daytime voids also reached significance (P = 0.044) and the total number of voids per
24 hours was also significantly reduced (P = 0.001). There was no difference in the volume of urine produced between
the CBM and placebo groups.
Patient’s global impression of change (i.e. how much better the patient felt on medication as compared to baseline)
which was highly significant in favour of CBM (p = 0.001) There was a trend in favour of improvement in Quality of Life in the treated group but this did not reach statistical significance.
CBM was well tolerated. The most common adverse events were dizziness, UTI and headache and (18% vs 7%, 6% vs 10% and 8% vs 7% for CBM and placebo respectively).
Interpretation of results:
This randomised placebo controlled trial demonstrates that CBM has a major impact on bladder symptoms in patients
with MS and severe urinary symptoms particularly on the nocturia and frequency. The difference that patients reported in the PGIC and bladder symptom severity scores provides strong evidence of the positive impact of CBM on their condition for the patients. None of the difference in treatment effect was due to urine volumes, as these were
comparable between the two groups.
Concluding message:
Our results show a beneficial effect in a double blind randomised placebo controlled trial of (Sativex®) on the symptoms of overactive bladder in multiple sclerosis.
Dat lukt ook niet met een open hart operatie. Open hart operaties verbieden?quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Glaucoom staat weer in het rijtje, dus ik ga er van uit dat mijn stelling beter past dan de jouwe. Het is onmogelijk om met cannabis glaucoom te stabiliseren.
Niet als het om medicinale wiet op doktersrecept gaat, lijkt me.quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:39 schreef The.Apple het volgende:
[..]
Is volgens federale wet niet teogestaan....DEA zal hier tegen optreden
Je hebt meer zuurstofdragers, waardoor je aderen dichtslibben en je de pijp uit kunt gaan.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Welnee. Je hebt meer zuurstofdragers dus je kan beter presteren. Straks roep je nog dat managers met rijke ouders vals concurreren.
Dat doe ik ook als ik nuchter ben!quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:25 schreef Lyrebird het volgende:
Als mijn vrienden onder invloed waren, dan waren ze meestal niet te harden. Wat een ongelofelijke hoeveelheid slap geouwehoer heb ik aan moeten horen.
dat betekent dat ze in SF denken dat er minstens voor bijna 17 miljoen dollar per jaar medicinaal verpaft wordt...quote:De stad, die kampt met een begrotingstekort van 83 miljoen dollar, hoopt op die manier jaarlijks zo'n 300.000 tot een miljoen dollar extra te vangen.
Eigen verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:27 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je hebt meer zuurstofdragers, waardoor je aderen dichtslibben en je de pijp uit kunt gaan.
Er is een reden dat het spul op een dopinglijst staat.
Het verband met managers en rijke ouders zie ik niet.
Ik zeg niet dat het spul nooit iets doet. Ik kan me best voorstellen dat wiet een therapeutische werking heeft, maar zoals het daar beschreven stond, moest ik het toch echt met een korreltje zout nemen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:26 schreef Monolith het volgende:
enzovoort. Ook niet zo vreemd als je een beetje bekend bent met het endocannabinoïde systeem.
Op de korte termijn zal het ze helpen, maar op de lange termijn gaan ze nat. Hetzelfde geldt voor mensen die door positieve discriminatie op een bepaalde positie komen. Ben ik ook geen voorstander van. Als ik steenrijk zou zijn, dan zou ik het wel laten om mijn kinderen ook maar 1 meter voor te trekken. Ze zullen het toch echt zelf moeten doen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Managers met rijke ouders hebben een voorsprong met hun studie (geld) en netwerk. Heel typisch dat je valse concurrentie alleen ziet als het jou uitkomt.
Overigens geldt voor drank hetzelfde. Ik heb jarenlang niet gedronken, en kon dus de auto terugrijden. Op het einde van een avond zijn de meeste dronkaards echt niet grappig of interessant.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:28 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat doe ik ook als ik nuchter ben!Als ik stoned was kon ik er alleen beter om lachen.
Neemt niet weg dat ik me op mijn werk en (tegenwoordig) op mijn opleiding heel anders gedraag, daar drink en rook ik ook niet.
In de praktijk doen heel veel rijke ouders alles om het geld en de macht binnen de famillie te houden. Ik zie alleen maar valse concurrentie.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:34 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Op de korte termijn zal het ze helpen, maar op de lange termijn gaan ze nat. Hetzelfde geldt voor mensen die door positieve discriminatie op een bepaalde positie komen. Ben ik ook geen voorstander van. Als ik steenrijk zou zijn, dan zou ik het wel laten om mijn kinderen ook maar 1 meter voor te trekken. Ze zullen het toch echt zelf moeten doen.
Zoals je je hier profileert kan ik alleen maar zeggen : Voor een zuurpruim als jou zal iemand onder invloed nooit grappig zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:35 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Overigens geldt voor drank hetzelfde. Ik heb jarenlang niet gedronken, en kon dus de auto terugrijden. Op het einde van een avond zijn de meeste dronkaards echt niet grappig of interessant.
Het stond zo beschreven omdat het een review was met betrekking tot de algehele toepassing van medicinale cannabis en bovendien een abstract was. Gerichtere publicaties en klinische trials wijzen op significante effecten op zaken als pijn. Als je die volledige tekst van die review bekijkt dan zie je ook dat ze met betrekking tot glaucoma twee randomized, double-blind, crossover, placebo-controlled clinical trials aanhalen, maar stellen dat:quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:32 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het spul nooit iets doet. Ik kan me best voorstellen dat wiet een therapeutische werking heeft, maar zoals het daar beschreven stond, moest ik het toch echt met een korreltje zout nemen.
Maar sommige mensen lijken nogal moeite te hebben met de in de medische en biologische wetenschap volstrekt gebruikelijke voorzichtigheid met betrekking tot het interpreteren van resultaten.quote:Even though these results are interesting, the use of cannabis against glaucoma is unsatisfactory, because its beneficial effects are limited by its short-term action (a few hours), by the incidence of undesirable central and peripheral reactions, especially noticeable in the elderly, and by the possibility of using other more effective and less toxic drugs (Hartel, 1999; Institute of Medicine, 1999).
quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:17 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Met drugs tegen slapeloosheid. Niet met een recreattiedrug.
Je vergeet de context. Waar het hier om draait, is het kromme Californische beleid, waarbij de dure tijd van doktoren wordt misbruikt om recreatiedrugs te verstrekken aan mensen die liegen over hun intenties. Moet ik daar achter gaan staan? Het officiele medische systeem is er in ieder geval nog op gericht om mensen te genezen. Het Californische systeem is in leven geroepen om aan een vraag naar wiet te voldoen, en heeft niets te maken met het verstrekken van zorg.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:44 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]!!!!
Gozer jij vind een "drug tegen slapeloosheid" die legaal is en voorgeschreven word om die redenen wel goed maar wiet niet omdat het(In jouw ogen in tegenstelling tot slaappillen)recreatief gebruikt word?![]()
Als die vraag er is en het word gelegaliseerd dan hoeven mensen toch niet wat te liegen om eraan te komen op een "legale" manier.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je vergeet de context. Waar het hier om draait, is het kromme Californische beleid, waarbij de dure tijd van doktoren wordt misbruikt om recreatiedrugs te verstrekken aan mensen die liegen over hun intenties. Moet ik daar achter gaan staan? Het officiele medische systeem is er in ieder geval nog op gericht om mensen te genezen. Het Californische systeem is in leven geroepen om aan een vraag naar wiet te voldoen, en heeft niets te maken met het verstrekken van zorg.
Ach de ziektekosten worden door iedereen betaald en de een doet nu meer dingen met risico dan de ander. Maar het wil niet perse zeggen dat je met recreatief gebruik van drugs ook die extra medische hulp nodig gaat hebben. Zo'n zorgstelsel is toch juist zodat we met z'n allen voor elkaar zorgen? Waarom zeggen mensen dan telkens dat ze niet voor een ander willen betalen?quote:Iedereen mag van mij zijn of haar lichaam volgooien met whatever they can find, maar vraag mij dan niet om via mijn verplichte ziektekostenpremie het zaakje op te ruimen. Want daar komt het uiteindelijk toch weer op neer. Of dat nu gaat om misbruik van alcohol, sigaretten, wiet, te vet eten of slaappillen maakt me niet.
De VS is in een veel grotere mate gemedicaliseerd en niet in de laatste plaats vanwege de liberale verworvenheid van producenten om hun producten rechtstreeks aan consumenten te mogen marketen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:14 schreef Lyrebird het volgende:
Iedereen mag van mij zijn of haar lichaam volgooien met whatever they can find, maar vraag mij dan niet om via mijn verplichte ziektekostenpremie het zaakje op te ruimen. Want daar komt het uiteindelijk toch weer op neer. Of dat nu gaat om misbruik van alcohol, sigaretten, wiet, te vet eten of slaappillen maakt me niet.
Die standup gasten klagen daar ook wel vaker over ja dat er allemaal reclames zijn van heb je hier en hier last van(Algemene dingen die iedereen wel heeft)dan heb je dit nodigquote:Op donderdag 23 juli 2009 15:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
De VS is in een veel grotere mate gemedicaliseerd en niet in de laatste plaats vanwege de liberale verworvenheid van producenten om hun producten rechtstreeks aan consumenten te mogen marketen.
Die reclames zijn belachelijk. "Ask your doctor if xxxx is good for you". Fuck een end off. Daar moeten ze per direct vanaf.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:31 schreef Monolith het volgende:
De VS is in een veel grotere mate gemedicaliseerd en niet in de laatste plaats vanwege de liberale verworvenheid van producenten om hun producten rechtstreeks aan consumenten te mogen marketen.
"This episode of Cheating Death with Dr. Stephen T. Colbert, D.F.A. is sponsored by Prescott Pharmaceuticals. We sincerely apologize about that whole zombie thing."quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:35 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Die standup gasten klagen daar ook wel vaker over ja dat er allemaal reclames zijn van heb je hier en hier last van(Algemene dingen die iedereen wel heeft)dan heb je dit nodig
Ik denk dat als de medicatie die nu gebruikt word waar wiet ook of beter gebruikt kan worden juist de kosten omlaag haalt aangezien veel van die medicatie stukken schadelijker is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |