abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:47:23 #1
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71230073
http://www.nu.nl/algemeen(...)ng-op-marihuana.html
quote:
SAN FRANCISCO - Om aan extra inkomsten te komen, gaat de Amerikaanse stad Oakland belasting heffen op de verkoop van marihuana. Het is de eerste belastingheffing op de drugs in de Verenigde Staten.

Inwoners van de Noord-Californische gemeente stemden massaal voor de belasting op cannabis die voor medische doeleinden wordt gebruikt, meldden Amerikaanse media.

Medische marihuana is legaal in Californië en een tiental andere Amerikaanse staten.

Instanties in Oakland die de marihuana als medicament verkopen, moeten vanaf volgend jaar op elke duizend dollar omzet achttien dollar extra afdragen.

Begrotingstekort

De stad, die kampt met een begrotingstekort van 83 miljoen dollar, hoopt op die manier jaarlijks zo'n 300.000 tot een miljoen dollar extra te vangen.

Andere Californische steden als San Francisco, Berkeley en Los Angeles overwegen het Oaklandse voorbeeld te volgen.

Het Californische parlement buigt zich over de legalisering van marihuana, ook om door belastingheffing op de drugs de lege kassen van land en gemeentes te spekken.
Drugs legaliseren!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Redactie Frontpage woensdag 22 juli 2009 @ 21:53:30 #2
145738 superworm
is erbij
pi_71230320
En nu nog bij WalMart, snotverdorie. Half Amerika rookt wiet, dus dan is dat tekort echt in no-time in rook opgegaan.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:06:35 #3
pi_71230888
Kan dit eigenlijk wel, gezien bepaalde internationale verdragen......?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:23:31 #4
pi_71231519
Maar drugs zijn toch slecht? De volksgezondheid moet beschermd worden en God is verdrietig als je drugs gebruikt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_71232062
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
SPOILER
Waar doel je precies op?
Welke verdragen?
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:39:53 #6
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_71232181
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)ng-op-marihuana.html
[..]

Drugs legaliseren!
Is volgens federale wet niet teogestaan....DEA zal hier tegen optreden
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:59:27 #7
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_71232976
Het zou wel leuk zijn als ze het Nederlandse gedoogbeleid zouden overnemen Sowieso wordt legale productie te moeilijk om te realiseren op zo'n korte termijn.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:10:59 #8
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_71233449
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:36 schreef huhggh het volgende:

[..]

Waar doel je precies op?
Welke verdragen?
PV maakt er een sport van om z'n eigen topics te verneuken
  † In Memoriam † woensdag 22 juli 2009 @ 23:13:38 #9
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_71233581
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Het zou wel leuk zijn als ze het Nederlandse gedoogbeleid zouden overnemen Sowieso wordt legale productie te moeilijk om te realiseren op zo'n korte termijn.
Of iedereen die nu al growt gaat legaal en betaald belasting. Dan zijn er al genoeg.
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
  † In Memoriam † woensdag 22 juli 2009 @ 23:14:33 #10
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_71233625
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:36 schreef huhggh het volgende:

[..]

Waar doel je precies op?
Welke verdragen?
Dat waren "argumenten" van mensen tegen legalisering van drugs, oa wiet in Nederland.
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:45:32 #11
pi_71234985
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:13 schreef pc-fr34k het volgende:

[..]

Of iedereen die nu al growt gaat legaal en betaald belasting. Dan zijn er al genoeg.
Ja, maar hoe krijg je die kwekers zover? Dan moet je eerst legale kwekerijen opstarten en zorgen dat die goedkoper produceren, als concurrentie voor de illegale kwekers. Maar dat kost alleen geld.
Beter kun je beginnen met het legaliseren van de verkoop Dan kan je via de verkoop direct belasting innen. Die productie komt dan nog wel. Ondertussen natuurlijk wel stoppen met het actief vervolgen van kwekers, dat bespaart ook geld. Dat doen we hier ernstig verkeerd
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  † In Memoriam † donderdag 23 juli 2009 @ 02:55:06 #12
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_71238715
Wiet kweken kan natuurlijk aardig goedkoop. Als er geen risico op zit om gepakt te worden is die stukken lager, ook met belasting. Mits de regering het natuurlijk niet duurder maakt met accijnzen. Maar das dan alleen voor de koper niet voor de kweker(toch?)
pi_71238861
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
SPOILER
VS en internationale verdragen .
  donderdag 23 juli 2009 @ 03:21:49 #14
6941 APK
Factual, I think.
pi_71238898
1,8%
Zitten ze daar massaal aan de medische wiet als ze denken dat ze daarmee het tekort op kunnen lossen?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 23 juli 2009 @ 03:52:07 #15
pi_71239058
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 02:55 schreef pc-fr34k het volgende:
Wiet kweken kan natuurlijk aardig goedkoop. Als er geen risico op zit om gepakt te worden is die stukken lager, ook met belasting. Mits de regering het natuurlijk niet duurder maakt met accijnzen. Maar das dan alleen voor de koper niet voor de kweker(toch?)
Aan de verkoop valt denk ik meer geld te innen door de belastingdienst, dan aan de kweek. Op zich is het natuurlijk beter om ook het kweken te legaliseren, want dan mis je inderdaad het gevarengeld dat inbegrepen is in de prijs van wiet. Die prijsverlaging kan je dan weer compenseren door belasting te heffen. Maar goed, je moet ergens beginnen toch Eigenlijk moet het gewoon tegelijk, da's juist. Maar probeer ze dat maar eens ut te leggen in Californië Hoewel het idee van legalisatie daar bij nader inzien misschien wel meer steun krijgt dan hier, tegenwoordig
  † In Memoriam † donderdag 23 juli 2009 @ 04:09:48 #16
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_71239098
Als Californië en Nederland volledig cannabis legaliseren dan zullen er denk ik zeker meerdere volgen. Zeker als het een goudmijn/andere manier succes te zijn.
  † In Memoriam † donderdag 23 juli 2009 @ 04:12:32 #17
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_71239105
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 03:21 schreef APK het volgende:
1,8%
Zitten ze daar massaal aan de medische wiet als ze denken dat ze daarmee het tekort op kunnen lossen?
Het Californische parlement buigt zich over de legalisering van marihuana, ook om door belastingheffing op de drugs de lege kassen van land en gemeentes te spekken.

Medische wiet is al in gebruik. Daar belasting over dat kan snel. Dan als wiet helemaal legaal is kan er over het geheel belasting worden geheven(en wss dan ook medische wiet niet/minder)
50% van de VS blowt of zo?
pi_71240136
Ergens is het natuurlijk heel erg raar dat er op tabak een gigantische hoeveelheid accijns zit, terwijl marijuana accijnsvrij is. 0.18% accijns is nou ook weer niet iets waar je je als gebruiker druk over hoeft te maken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 23 juli 2009 @ 10:18:54 #19
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_71242107
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 08:42 schreef Lyrebird het volgende:
Ergens is het natuurlijk heel erg raar dat er op tabak een gigantische hoeveelheid accijns zit, terwijl marijuana accijnsvrij is. 0.18% accijns is nou ook weer niet iets waar je je als gebruiker druk over hoeft te maken.
Waarom zou je accijns gaan heffen op medicijnen
  donderdag 23 juli 2009 @ 10:37:57 #20
pi_71242569
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:18 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Waarom niet? Je betaald toch ook belasting over water en brood?
pi_71242627
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 04:09 schreef pc-fr34k het volgende:
Als Californië en Nederland volledig cannabis legaliseren dan zullen er denk ik zeker meerdere volgen. Zeker als het een goudmijn/andere manier succes te zijn.
Te triest voor woorden dat economische redenen een doorslaggevende factor zouden worden voor legalisatie.

Stelletje hypocriete politici, wanneer de overheidsfinanciering weer op orde verbied men het dan weer.
  donderdag 23 juli 2009 @ 10:43:40 #22
pi_71242698
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Te triest voor woorden dat economische redenen een doorslaggevende factor zouden worden voor legalisatie.
Niet minder triest dan dat economische factoren aanleiding waren voor het verbod.
pi_71242778
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:18 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Een groot deel van die "medicijnen" wordt niet medicinaal maar recreatief gebruikt.

Vraag me trouwens af hoe "medicinaal" wiet is. Tegen glaucoom helpt het in ieder geval niet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 23 juli 2009 @ 10:51:39 #24
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_71242916
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:47 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Een groot deel van die "medicijnen" wordt niet medicinaal maar recreatief gebruikt.
Zitten daar niet allerlei voorwaarden aan vast dan?
quote:
Vraag me trouwens af hoe "medicinaal" wiet is. Tegen glaucoom helpt het in ieder geval niet.
Ik weet dat het bij patienten die een chemo-kuur ondergaan, nog weleens kan helpen om de eetlust te bevorderen.
  donderdag 23 juli 2009 @ 10:54:35 #25
pi_71242997
quote:

Vraag me trouwens af hoe "medicinaal" wiet is. T
Google is your friend.
pi_71243101
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Niet minder triest dan dat economische factoren aanleiding waren voor het verbod.
Afhankelijk van welke verhalen we over de totstandkoming van de totaal willekeurige drugslijst moeten geloven.
pi_71243403
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:51 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Zitten daar niet allerlei voorwaarden aan vast dan?
Jawel. Maar de ernstige ziekte "slapeloosheid" is al voldoende om een recept te krijgen.
  donderdag 23 juli 2009 @ 11:14:51 #28
pi_71243662
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:07 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Jawel. Maar de ernstige ziekte "slapeloosheid" is al voldoende om een recept te krijgen.
Met dezelfde diagnose mag Big Farma je ook volstoppen met drugs.
pi_71243668
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Google is your friend.
Ja, maar eentje die je altijd in de gaten moet houden. Wikipedia bijvoorbeeld geeft aan dat wiet tegen glaucoom helpt, en dat is niet zo.
pi_71243737
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Met dezelfde diagnose mag Big Farma je ook volstoppen met drugs.
Met drugs tegen slapeloosheid. Niet met een recreattiedrug.
  donderdag 23 juli 2009 @ 11:19:05 #31
pi_71243804
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:17 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Met drugs tegen slapeloosheid. Niet met een recreattiedrug.
Dat is interpretatie. Mensen kunnen uitsteken recreeeren met medicijnen.
pi_71244031
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:07 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Zelfs als je zegt schrijver te zijn en je een writers block hebt.
De BBC documantaire over de mediwiet in califorinie is erg grappig. Maar ook vreemd om te zien dat het in de staat california geregeld is maar de dea (landelijk geregeld) wel nog invallen doet bij telers van mediwiet.
pi_71244130
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is interpretatie. Mensen kunnen uitsteken recreeeren met medicijnen.
Ik moet de eerste puber nog tegen komen die stoer met slaappillen rondloopt. Ze zullen heus wel misbruikt worden. Een arts vertelde me ooit dat pubers werkelijk alles uitproberen. Ik kan me echter niet voorstellen dat een kwart van een schoolklas onder de invloed van slaappillen in een les zit. Ik heb het meerdere keren meegemaakt dat een man of tien hardstikke stoned in de klas zaten. Wel zo rustig. Productief? Mwah.
  donderdag 23 juli 2009 @ 11:48:12 #34
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_71244860
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:29 schreef Lyrebird het volgende:
Ik moet de eerste puber nog tegen komen die stoer met slaappillen rondloopt.
Wij deden vroeger wedstrijdjes in de klas. Oxazepammetjes weg kauwen zonder in slaap te vallen!
quote:
Ze zullen heus wel misbruikt worden. Een arts vertelde me ooit dat pubers werkelijk alles uitproberen. Ik kan me echter niet voorstellen dat een kwart van een schoolklas onder de invloed van slaappillen in een les zit. Ik heb het meerdere keren meegemaakt dat een man of tien hardstikke stoned in de klas zaten. Wel zo rustig. Productief? Mwah.
Ik ben ook dronken, hardstikke (sic!) stoned en waus geweest in de klas. Was inderdaad contraproductief, maar ik ben er wel wijzer van geworden! Uiteindelijk durf ik zelfs te stellen dat het me meer heeft opgeleverd dan het me gekost heeft.

D66 heeft de mogelijkheid trouwens meteen weer aangegrepen om ook maar weer te pleiten voor legale hasj en wiet in Nederland! Hoewel ik gestopt ben (met alles behalve drinken en sigaartjes roken) ben ik voor!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_71244871
quote:
Ik heb het meerdere keren meegemaakt dat een man of tien hardstikke stoned in de klas zaten. Wel zo rustig. Productief? Mwah.
En ook wel eens dronken mensen in de klas gehad? Nee dat komt niet zo vaak voor, dat blowen doet men voornamelijk alleen maar omdat het niet mag.
  donderdag 23 juli 2009 @ 11:50:54 #36
pi_71244971
quote:

[..]

Ik moet de eerste puber nog tegen komen die stoer met slaappillen rondloopt.
Je ziet het niet dus bestaat het niet
  donderdag 23 juli 2009 @ 11:51:01 #37
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_71244977
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En ook wel eens dronken mensen in de klas gehad? Nee dat komt niet zo vaak voor, dat blowen doet men voornamelijk alleen maar omdat het niet mag.
Dronken zal ook vaak genoeg voorkomen hoor. Wij doken ook regelmatig de kroeg in bij een dubbel tussenuur...
pi_71245170
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:51 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dronken zal ook vaak genoeg voorkomen hoor. Wij doken ook regelmatig de kroeg in bij een dubbel tussenuur...
Ik ook maar dan kwam ik gewoon niet meer terug naar college, want het was te gezellig dan.
pi_71245440
quote:

[..]

quote:
Cannabinoids in medicine: A review of their therapeutic potential

In order to assess the current knowledge on the therapeutic potential of cannabinoids, a meta-analysis was performed through Medline and PubMed up to July 1, 2005. The key words used were cannabis, marijuana, marihuana, hashish, hashich, haschich, cannabinoids, tetrahydrocannabinol, THC, dronabinol, nabilone, levonantradol, randomised, randomized, double-blind, simple blind, placebo-controlled, and human. The research also included the reports and reviews published in English, French and Spanish. For the final selection, only properly controlled clinical trials were retained, thus open-label studies were excluded.

Seventy-two controlled studies evaluating the therapeutic effects of cannabinoids were identified. For each clinical trial, the country where the project was held, the number of patients assessed, the type of study and comparisons done, the products and the dosages used, their efficacy and their adverse effects are described. Cannabinoids present an interesting therapeutic potential as antiemetics, appetite stimulants in debilitating diseases (cancer and AIDS), analgesics, and in the treatment of multiple sclerosis, spinal cord injuries, Tourette's syndrome, epilepsy and glaucoma.
quote:
Cannabis, Pain, and Sleep: Lessons from Therapeutic Clinical Trials of Sativex®, a Cannabis-Based Medicine

Cannabis sativa L. has been utilized for treatment of pain and sleep disorders since ancient times. This review examines modern studies on effects of 9-tetrahydrocannabinol (THC) and cannabidiol (CBD) on sleep. It goes on to report new information on the effects on sleep in the context of medical treatment of neuropathic pain and symptoms of multiple sclerosis, employing standardized oromucosal cannabis-based medicines containing primarily THC, CBD, or a 1 : 1 combination of the two (Sativex®). Sleep-laboratory results indicate a mild activating effect of CBD, and slight residual sedation with THC-predominant extracts. Experience to date with Sativex in numerous Phase I-III studies in 2000 subjects with 1000 patient years of exposure demonstrate marked improvement in subjective sleep parameters in patients with a wide variety of pain conditions including multiple sclerosis, peripheral neuropathic pain, intractable cancer pain, and rheumatoid arthritis, with an acceptable adverse event profile. No tolerance to the benefit of Sativex on pain or sleep, nor need for dosage increases have been noted in safety extension studies of up to four years, wherein 40-50% of subjects attained good or very good sleep quality, a key source of disability in chronic pain syndromes that may contribute to patients' quality of life.
Op zich ook niet zo opzienbarend natuurlijk. Opiaten en amfetaminen worden al op grote schaal gebruikt in de medisch wereld, maar cannabinoïden zijn op de een of andere manier omstreden. Het recreatief gebruik van dergelijke medicijnen is met name in de VS al een groot probleem en daarnaast kun je je afvragen in hoeverre je veel medicinaal gebruik van b.v. antidepressiva bij depressies ook niet gewoon een vorm van impliciet recreatief gebruik kunt noemen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_71245481
quote:

[..]

Ik moet de eerste puber nog tegen komen die stoer met slaappillen rondloopt. Ze zullen heus wel misbruikt worden. Een arts vertelde me ooit dat pubers werkelijk alles uitproberen. Ik kan me echter niet voorstellen dat een kwart van een schoolklas onder de invloed van slaappillen in een les zit. Ik heb het meerdere keren meegemaakt dat een man of tien hardstikke stoned in de klas zaten. Wel zo rustig. Productief? Mwah.
Ritalin, Oxycontin, Oxazepam, etcetera..allemaal vrij populair onder jongeren, zeker in de VS waar men veel makkelijker voorschrijft.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_71245868
quote:
Seventy-two controlled studies evaluating the therapeutic effects of cannabinoids were identified. For each clinical trial, the country where the project was held, the number of patients assessed, the type of study and comparisons done, the products and the dosages used, their efficacy and their adverse effects are described. Cannabinoids present an interesting therapeutic potential as antiemetics, appetite stimulants in debilitating diseases (cancer and AIDS), analgesics, and in the treatment of multiple sclerosis, spinal cord injuries, Tourette's syndrome, epilepsy and glaucoma.
Tja, wat zal ik er van zeggen... Als er in een studie staat "potential" dan betekent het in gewone mensen taal dat het niet werkt, maar dat het wel mooi zou zijn als het wel werkt.
pi_71245958
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ritalin, Oxycontin, Oxazepam, etcetera..allemaal vrij populair onder jongeren, zeker in de VS waar men veel makkelijker voorschrijft.
Dat klopt, en dat is MI ook een groot probleem. Een voorbeeld: pre-med studenten zijn van die hyperactieve lui die kosten wat het kost tot een goede universiteit toegelaten willen worden, om later dokter te kunnen worden. Ritalin is voor hun een populaire drug, voor een betere concentratie. Op die manier plegen ze valse concurrentie tov hun klasgenootjes.

Oxycontin wordt overigens niet zo gemakkelijk meer voorgeschreven. Dat spul is in versnede vorm erg sterk en verslavend.
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:18:29 #43
pi_71246020
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:14 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Tja, wat zal ik er van zeggen... Als er in een studie staat "potential" dan betekent het in gewone mensen taal dat het niet werkt, maar dat het wel mooi zou zijn als het wel werkt.
Of "potential" betekend dat iets nuttig is maar niet gebruikt word vanwege wetgeving.
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:20:23 #44
pi_71246085
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:16 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat klopt, en dat is MI ook een groot probleem. Een voorbeeld: pre-med studenten zijn van die hyperactieve lui die kosten wat het kost tot een goede universiteit toegelaten willen worden, om later dokter te kunnen worden. Ritalin is voor hun een populaire drug, voor een betere concentratie. Op die manier plegen ze valse concurrentie tov hun klasgenootjes.
Valse concurrentie? Is hennep een valse concurrent voor katoen? Is een hoogbegaafde student valse concurrentie voor een doorsnee student?
pi_71246109
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:02 schreef Monolith het volgende:
Het recreatief gebruik van dergelijke medicijnen is met name in de VS al een groot probleem en daarnaast kun je je afvragen in hoeverre je veel medicinaal gebruik van b.v. antidepressiva bij depressies ook niet gewoon een vorm van impliciet recreatief gebruik kunt noemen.
De werking van antidepressiva berust meestal op het in balans brengen van neurotransmitters in de hersenen. Het doel van dat soort behandelingen is ook om mensen weer "normaal" te krijgen. Mensen die onder invloed van wiet zijn, doen zelden normale dingen.
pi_71246146
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Valse concurrentie? Is hennep een valse concurrent voor katoen? Is een hoogbegaafde student valse concurrentie voor een doorsnee student?
Nee. Waarom zou dat zo zijn?

Het is valse concurrentie net zoals dat het gebruik van EPO in het wielrennen leidt tot valse concurrentie.
pi_71246186
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Of "potential" betekend dat iets nuttig is maar niet gebruikt word vanwege wetgeving.
Glaucoom staat weer in het rijtje, dus ik ga er van uit dat mijn stelling beter past dan de jouwe. Het is onmogelijk om met cannabis glaucoom te stabiliseren.
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:23:54 #48
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_71246197
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:21 schreef Lyrebird het volgende:
Mensen die onder invloed van wiet zijn, doen zelden normale dingen.
Ik weet nu niet of ik moet lachen of moet huilen!

Mensen zoals jij zijn eigenlijk het hele problemen. Ze weten van toeten noch blazen maar hebben wel een 'sterke mening' gebaseerd op Porky's en Cheech en Chong films!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:25:25 #49
pi_71246242
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:22 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee. Waarom zou dat zo zijn?

Het is valse concurrentie net zoals dat het gebruik van EPO in het wielrennen leidt tot valse concurrentie.
Welnee. Je hebt meer zuurstofdragers dus je kan beter presteren. Straks roep je nog dat managers met rijke ouders vals concurreren.
pi_71246255
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:23 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik weet nu niet of ik moet lachen of moet huilen!

Mensen zoals jij zijn eigenlijk het hele problemen. Ze weten van toeten noch blazen maar hebben wel een 'sterke mening' gebaseerd op Porky's en Cheech en Chong films!
Als mijn vrienden onder invloed waren, dan waren ze meestal niet te harden. Wat een ongelofelijke hoeveelheid slap geouwehoer heb ik aan moeten horen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')