Nou, ik had mijn tas dus helemaal niet gepakt (ook al zo genantquote:Op woensdag 22 juli 2009 18:15 schreef Stiemie het volgende:
Oh ja wat was ik blij met mijn eigen kamertje in het ziekenhuis tijdens de borstvoedingsmomentenIk had dus neit zo'n handig nachthemd. Deze keer maar eens op zoek naar wat handigs.
voorgevormd is wat anders dan push-up hequote:Op woensdag 22 juli 2009 18:26 schreef p_iglet het volgende:
huuphuup, voorgevormde voedingsbh's heb ik nog nooit gezien, maar waarom zou je die willen?
De boel wordt als het goed is door de bv de eerste tijd al ruimschoots groter en voller dan je voorheen had.
Bij de V&D heb ik voedingsbh's gekocht die waren niet echt voorgevormd maar hadden wel wat vulling, bedoel je dat? Maar dat is al wel weer ruim een jaar geleden.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:22 schreef huuphuup het volgende:
Ik hou me aanbevolen voor tips van voorgevormde voedingsbh's die geen vermogen kosten.
nja als ik maar niet van die tepels door mn shirt heen heb de hele dagquote:Op woensdag 22 juli 2009 18:54 schreef krijtlijk het volgende:
[..]
Bij de V&D heb ik voedingsbh's gekocht die waren niet echt voorgevormd maar hadden wel wat vulling, bedoel je dat? Maar dat is al wel weer ruim een jaar geleden.
Om die reden had ik ze ook gekochtquote:Op woensdag 22 juli 2009 18:57 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nja als ik maar niet van die tepels door mn shirt heen heb de hele dagvulling hoeft van mij niet, als in, ik heb voldoende hoef echt niet de boel omhoog te drukken. Maar iets wat gewoon wat dikker is dan zo'n niet-voorgevormd stofje vind ik altijd heel fijn.
Thnx though ik ga es bij V&D kijken.
niet iedereen hoeft wat langer in bed te liggen. Maar je weet maar nooit! Ik hou er iig weer rekening mee dat ik 4-5 dagen plat moet ivm yaknow komtieweer... BIquote:Op woensdag 22 juli 2009 18:52 schreef tessie het volgende:
Ik heb geen borstvoeding gegeven, dus ik hoefde geen rekening te houden met knoopjes enzo, maar in het ziekenhuis toen ik een nachtje moest blijven had ik gewoon een nachthemd aan (kon toch niet uit bed komen), en daarna thuis heb ik gewoon mijn positiekleding gedragen. Je hoeft toch niet je kraamtijd in bed en in pyama door te brengen? Je kan misschien gewoon wat comfy normale kleding kopen, en dan topjes met knoopjes enzo...
Dit wilde ik dus net gaan zeggen. Ik bedacht me dat een aantal van mijn jurkjes prima zouden kunnen. Lekker dun tricot stofje... Waarom niet?quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:19 schreef RockabeIIa het volgende:
Misschien is het ook nog wel een idee mijn zwangerschapsjurkjes in bed te dragen tzt met een legging eronder ofzo...?
Daar moet je gewoon even doorheen kijkenquote:Op woensdag 22 juli 2009 19:44 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik knap een beetje af op kleding die de naam 'Milker' draagt (www.prettymum.nl)
quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:32 schreef mefke79 het volgende:
Huup, jouw hema pyjama doet hier al even dienst. Tis best een aanrader, tot je met een redeljk stevige cup op je zij gaat liggen. Dan vallen ze er uit zeg maar....Maakt voor nu niet echt uit, maar wel iets om rekening mee te houden.
Die snap die *sta ontspannen bv te geven met in één hand een bungelende baby* nooit helemaal?quote:Op woensdag 22 juli 2009 21:55 schreef cattie het volgende:
Prettymum heeft ook hele fijne hemdjes met ingebouwde voedingsbh, ook extra lange. Ik heb een tijd lang geleefd in die dingen.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:26 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh ja, onderbroekenDaar heb ik hele oncharmante witte zwarte katoenen tenten gekocht bij Zeeman HEMA. en die lekker weggegooid.
doet het prima en zit idd véél beter dan die rolladenetten netbroekjes
Heb je ook nog tips dan?quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:06 schreef Vicky het volgende:
Ik ging 's ochtends onder de douche en dan deed ik een trainingsbroek aan. Alleen de 1e dag heb ik in pyama gelopen, daarna niet meer.
Oh ik zie dit nu pas, die hemdjes zijn wel echt meer dan gewone strakke hemdjesquote:Op woensdag 22 juli 2009 19:39 schreef Jore het volgende:
Ik heb echt de hele kraamtijd een pyjama aangehad. Ik had twee flanellen pyjama's gekocht bij de Wibra en de jasjes daarvan heb ik z'n beetje afgedragen. Huisbroek erbij aan en gaan. Ik vond het heerlijk om niet in de kleren te zijn, ik was veel in en om het bed i.v.m. zeeeer frequent voeden en 's nachts werd er eigenlijk weinig geslapen door zowel moeder als kind zodat er eigenlijk niet zo'n groot verschil meer bestond tussen dag en nacht. Er mooi bijliggen was echt een utopie want ik had wallen tot op mijn knieën
Een week na de bevalling heb ik mijn positiekleding weer aangedaan en twee week na de bevalling paste ik mijn eigen kleren weer, ik heb nog wel een tijdje gecombineerd met positiekleding.
Die hemdjes die huup post lijken me ook tof, ik heb ze nog niet gekocht omdat ik niet weet of m'n borsten ook worden afgekneld (is dat zo?) maar ik vond een strak hemdje onder mijn kleren wel heel fijn na de bevalling. Een voedingsnachtpon komt er de volgende keer zeker, lijkt me ook echt een aanrader!
OMGquote:Op donderdag 23 juli 2009 10:12 schreef Sugar het volgende:
Ook een tip: draag over die makkelijk zittende broeken een jurk of rokje.
* Sugar mompelt iets over bij zichzelf ondekt hebben dat ik bukkend met kraamverband in zo'n broek toch echt afzichtelijk bleek.
quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:54 schreef Sugar het volgende:
Ja, sorry. Ik weet het.
Maar: voor sommigen komt deze info wél op tijd.![]()
quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:55 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
ik moest lachen
Foto ter illustratie?![]()
Mijn lief had echt alleen ogen voor onze dochterquote:Op donderdag 23 juli 2009 15:22 schreef peterfan het volgende:
![]()
Vanavond eens aan
vragen of ik er ook zo 'charmant' heb bijgelopen, heb zeker nog 2,5 week kraamverband gebruikt
in mijn oude broeken toen ik weer mobiel was...
![]()
Gelukkig kon ik al heel snel mijn oude kleren weer aan, mijn zoontje vrat me op dus ik viel kilo's af die eerste weken.
nee joh! Als jij gaat borstvoeden ben je binnen no time de oude. Daar val je zo lekker van afquote:Op donderdag 23 juli 2009 16:17 schreef RockabeIIa het volgende:
nou BJ, ik denk dat het juist niet zo mooi afkleedt, die jurkjes die stretchen. De meeste vrouwen zien er nog enige weken/maanden/jaren een maand of 4-5 zwanger uit
sssht!!quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:17 schreef RockabeIIa het volgende:
nou BJ, ik denk dat het juist niet zo mooi afkleedt, die jurkjes die stretchen. De meeste vrouwen zien er nog enige weken/maanden/jaren een maand of 4-5 zwanger uit
Ah die ga ik ook mooi onthoudenquote:Op donderdag 23 juli 2009 15:54 schreef freecell het volgende:
Wat ik trouwens wel merkte. Als je er heel fit uitziet in gewone kleren blijft kraambezoek soms erg lang plakken. Ook als ze van te voren zeggen dat ze heus maar een half uurtje komen.
als je een pyjama of huispak aan hebt gaan ze veel eerder weer naar huis.
ik hield hier wel degelijk rekening mee
En ook al heb je niet zoveel vet meer op de buik, dan heb je evengoed nog 10 rollen lege huid die zich moeten plooien de eerste paar wekenquote:Op donderdag 23 juli 2009 16:17 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik was de dag na de bevalling 3 kilo onder m`n startgewicht. Ben in een jaar borstvoeding geven, 12 kilo aangekomen dusquote:Op donderdag 23 juli 2009 16:20 schreef amaranta het volgende:
[..]
nee joh! Als jij gaat borstvoeden ben je binnen no time de oude. Daar val je zo lekker van af
(ik in ieder geval wel)
Zou het? Ik hoor toch van veel mensen, inclusief mijzelf, dat ze van het bv echt veel zijn afgevallen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:30 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Ik was de dag na de bevalling 3 kilo onder m`n startgewicht. Ben in een jaar borstvoeding geven, 12 kilo aangekomen dusbakerpraatjes
heuh die vind ik best leuk eigksquote:Op donderdag 23 juli 2009 18:01 schreef k_i_m het volgende:
En ik heb geen borstvoeding gegeven en ik ben ook afgevallen.
Kijk Rocka, dit bedoelde ik;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
*veert op van herkenning*quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:30 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Ik was de dag na de bevalling 3 kilo onder m`n startgewicht. Ben in een jaar borstvoeding geven, 12 kilo aangekomen dusbakerpraatjes
Ja over dat laatste, dat dacht ik dus ook dat ik dat wel fijn zou vinden, een jurkje/nachthemd voelt zo open vind ik, ik vind broeken wel fijn, vooral ook omdat er wat meer keus is qua handige voedingsshirts enzo. Maar de kraamintake-mevrouw verzekerde me er van dat een pyjamabroek echt echt echt niet fijn was na de bevalling en dat het een nachthemd moest zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:18 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb hem gepast toen ik nog hoogzwanger was, of ie wel over mijn kont ging. Aan de voorkant was hij laag en soepel genoeg om lekker te zitten. Maar dat moet je gewoon even passen denk ik, ik heb hem bij de Livera gekocht.
En wat die nachthemden betreft; nadat het halve ziekenhuis me intern gevisiteerd had en ik al uren in mijn blote foef lag was ik verdomd blij dat ik een broek aan mijn reet kon trekken. Trouwens, die kraamverbanden zijn dermate zwaar dat wat extra stevigheid in de vorm van een broek over je onderbroek ook geen overbodige luxe is.
quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:42 schreef Smirre het volgende:
Mits het ponnetje dan wel lang genoeg is, Huup. Geen gezicht, te korte ponnetjes met ruim zicht op de netbroekjes met inhoud. Wat je al niet tegenkomt als je over een kraamafdeling loopt. Sommigen vrouwen hebben met hun kind direct hun decorum uitgeperst.![]()
Absoluut! Ik heb dat ding echt versleten hoor.quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:38 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ja over dat laatste, dat dacht ik dus ook dat ik dat wel fijn zou vinden, een jurkje/nachthemd voelt zo open vind ik, ik vind broeken wel fijn, vooral ook omdat er wat meer keus is qua handige voedingsshirts enzo. Maar de kraamintake-mevrouw verzekerde me er van dat een pyjamabroek echt echt echt niet fijn was na de bevalling en dat het een nachthemd moest zijn.(ponnetje zei ze zelfs
)
Toch maar es kijken voor zo'n korte dan, wel zo lekker in augustus.
ooooh was jij dit?!quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:25 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Absoluut! Ik heb dat ding echt versleten hoor.Gewoon om je private parts weer een beetje private te krijgen. En idd een korte broek. Misschien niet het meest sensuele maar hey...
![]()
Meest charmant is toch met zo'n operatiehemd en een netbroekIk had dus geen vluchttas.
Want ik ging immers thuis bevallen
![]()
Nou ja, toen moest ik dus zon open rugding aan.![]()
Maak een vluchttas! Óók als je thuis gaat bevallen.![]()
hihi garpjequote:Op donderdag 23 juli 2009 18:42 schreef Smirre het volgende:
Mits het ponnetje dan wel lang genoeg is, Huup. Geen gezicht, te korte ponnetjes met ruim zicht op de netbroekjes met inhoud. Wat je al niet tegenkomt als je over een kraamafdeling loopt. Sommigen vrouwen hebben met hun kind direct hun decorum uitgeperst.![]()
quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:40 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ooooh was jij dit?!![]()
[..]
hihi garpje![]()
hier staat de ziekenhuistas wel al klaar, ik ga voor de airco enzomaar een korte (pyjama)broek of gewoon uberhaupt een pyjamabroek is dus wel aan te bevelen boven een nachthemd.
Kijk daarom is dit topic zo fijndit zouden echt dingen zijn die k pas door had gehad na de kraamtijd anders...
Ja, en stop daar dan ook dingen in waar je wat aan hebt enzo. Zoals ondergoed en een extra bhquote:Op donderdag 23 juli 2009 20:25 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Maak een vluchttas! Óók als je thuis gaat bevallen.![]()
quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:29 schreef debuurvrouw het volgende:
Mijn kinderen lagen er anders wel kek bij hè.inclusief drie verschoningen. Het begint gewoon dáár al, het jezelf op een 2e plan zetten.
goeiemorgenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 06:27 schreef Co_OL het volgende:
Morgen![]()
Vandaag 12 wekenen dinsdag nog een echo
ooh wat een leuk jurkjequote:Op vrijdag 24 juli 2009 06:04 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
ik heb voor de zekerheid ook maar nog een jurkje in de tas gestopt, mocht ze het uitgekozen eerste pakje volpoepen ofzot witte Mexx jurkje van k_i_m gaat ook mee dus
![]()
Misschien een tip voor de kraamdagen enzo. Hema heeft wat nieuwe dingetjes bij de zwangerschapskleding, en dit jurkje lijkt me heel geschikt om met legging ofzo (of zonder net wat je wilt) te dragen. Beetje verhullend enzo maar toch leuk en vrouwelijk.
Alleen voeden lijkt me niezo handigmaar misschien is ie van boven makkelijk naar beneden te sjorren ofzo...
[ afbeelding ][ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 10:31 schreef pinquit het volgende:
[..]
ooh wat een leuk jurkje![]()
die kan ook nog wel voor 3.5 jaar na de bevalling toch?![]()
als er genoeg boobruimte in zit wel ja, anders hangt ie bij mij niet op mn buik maar nog een stukje naar vorenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 10:35 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
vast wel![]()
t lijkt me trouwens dat ie zonder buik gewoon recht naar beneden valt maar dan met extra plooien erin ofzo?
quote:Op maandag 27 juli 2009 13:50 schreef amaranta het volgende:
heb ik ook, zijn fijn huup!! (die linker set dan)
die heb ik als pyjamaquote:Op dinsdag 28 juli 2009 06:26 schreef _Bar_ het volgende:
ik heb de gestreepte versie en met lange mouw.
maar moet er nog wel wat hebben hoor.
voor de rest toch nog een zwangerschapsspijkerbroek gekocht, maar die ook na de zwangerschap nog een hele tijd leuk zal staan.
Gewoon een pyama meenemen hoor (plakbenen zijn idd verschikkelijk), ik had braaf een nachtjapon gekocht bij de zeeman voor 3 euro ofzo. Maar die was net niet lang genoeg had ik het idee, en toen moest ik denken aan dat verhaal van Miss_Slyquote:Op dinsdag 17 november 2009 13:21 schreef Incantrix het volgende:
Even een kick voor dit topic, maar ik wil de dames die al bevallen zijn graag iets vragen: ik ben mijn vluchttas in aan het pakken en daar heb ik een keurig lijstje voor gekregen van de kraamzorg qua wat erin zou moeten zitten. Daar staat op dat ik 2 nachtjaponnen mee moet nemen, maar dat heb ik helemaal niet en omdat ik zulke dingen nooit draag was ik eigenlijk niet zo heel erg van plan die te kopen voor die paar momenten (als het goed is dan) in het ziekenhuis danwel alleen maar voor tijdens de kraamdagen.. Kan ik niet gewoon twee pyamabroeken meenemen met een paar voedingstops erbij? Of is het heel erg noodzakelijk om écht nachtjaponnen (alleen het woord al
) te hebben?
quote:Bedankt! Dat is ook een criterium inderdaad, geen superduur spul.Op donderdag 21 oktober 2010 21:07 schreef snakelady het volgende:
boxers van de hema vond ik zelf erg fijn en aangezien het voor een korte tijd is wilde ik er niet al te veel geld aan besteden.
quote:Ik hou niet van pijpjes dus ga niet voor de boxers.Op donderdag 21 oktober 2010 20:52 schreef Jore het volgende:
Kickje!
Wat zijn nou fijne onderbroeken/boxers voor na de bevalling? Vorige keer had ik bij zeeman katoenen onderbroeken gekocht maar die zaten niet echt lekker, dus deze keer wil ik wat beters.
Normaal draag ik trouwens strings (gevalletje gewenning), ik ben niet zo thuis in de wereld van de gewone onderbroek.
quote:IdemOp vrijdag 22 oktober 2010 21:24 schreef Suzanna het volgende:
FlubberbuikDaar kijk ik nog níet naar uit...
quote:Heb je nieuwe gekocht of draag je de hemdjes die je tijdens de zwangerschap droeg door? Ik woon er nu ook in.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:02 schreef Ticootje het volgende:
Flubberbuik -> correctiehemdje bij de Hema. Ik leef er nog steeds in. Heerlijk. Misschien heb ik ooit zin om het eraf te trainen, maar tot die tijd lijkt het maar strakker dan dat het is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |