abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 juli 2009 @ 21:57:22 #151
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71326012
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 21:10 schreef switchboy het volgende:
[ afbeelding ]

gelukkig staat er niet bij dat zwangere vrouwen in een van de hoogste risicogroepen zitten qua sterfte aan H1N1
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_71326170
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 21:44 schreef switchboy het volgende:
Syncope lijkt me niet echt een goede meetresultaat voor bijwerkingen. Aangezien dit ook door het hele prik gebeuren kan komen.
Is net m'n punt. Vaak worden bijwerkingen die niet aan het vaccin gelinkt kunnen worden weggelaten uit de resultaten. Maar die gevaren zijn even reëel en vaak de belangrijkste.
Zoals de 106 verwondingen: fall, face injury, fracture, head injury, neck injury, subarachnoid haemorrhage,
subdural haematoma, concussion, contusion, injury, laceration, nerve injury, road traffic accident, sciatic nerve injury
quote:
Verder een zeer interessante bron
I'll be back
  zaterdag 25 juli 2009 @ 22:09:21 #153
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71326302
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 22:03 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
Is net m'n punt. Vaak worden bijwerkingen die niet aan het vaccin gelinkt kunnen worden weggelaten uit de resultaten. Maar die gevaren zijn even reëel en vaak de belangrijkste.
Zoals de 106 verwondingen: fall, face injury, fracture, head injury, neck injury, subarachnoid haemorrhage,
subdural haematoma, concussion, contusion, injury, laceration, nerve injury, road traffic accident, sciatic nerve injury
Nou, dat zijn ‘bijwerkingen’ van inenten an sich. Ik vind dat op zich wel logisch. In cola kun je je ook verslikken, maar ik vind dat niet echt een ‘bijwerking’ van cola.

Niet dat die risico's verder niet bestaan, maar het is wel een andere categorie m.i.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 22:20:43 #154
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_71326549
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 21:51 schreef Re het volgende:

[..]

alle bijwerkingen moeten nou eenmaal gemeld worden, aangezien het hier niet om een studie gaat waar mensen ook bijvoorbeeld alleen placebo injectie hebben gekregen kun je er weinig over zeggen, maar omdat vaccinaties nou eenmaal via een prik moeten is het wel en bijwerking van het hele proces van vaccineren

Niemand zegt toch dat je die prik niet in je eigen arm mag laten zetten?

Als anderen daar zelf minder het nut van inzien, laat ze dan thuis uitzieken en leg voor mij part een huisarrest op voor zolang iemand ziek is, ook prima,

Maar dat gedoe met wij weten het beter dus kom op met die arm, Poe poe.. dan gaan we met z'n allen net ffkes 1 stapje tever...

Het is aan ieder om te beslissen, want "The devil is in the details" (een alom bekent Engels gezegde )

[ Bericht 1% gewijzigd door slackster op 25-07-2009 22:47:46 ]
pi_71327532
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 22:20 schreef slackster het volgende:

[..]

Als anderen daar zelf minder het nut van inzien, laat ze dan thuis uitzieken en leg voor mij part een huisarrest op voor zolang iemand ziek is, ook prima,

Maar dat gedoe met wij weten het beter dus kom op met die arm, Poe poe.. dan gaan we met z'n allen net ffkes 1 stapje tever...

Het is aan ieder om te beslissen, want "The devil is in the details" (een alom bekent Engels gezegde )
Ik heb je post een paar keer gelezen maar mis nog steeds je punt
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zaterdag 25 juli 2009 @ 23:04:00 #156
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71327666
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 22:20 schreef slackster het volgende:

[..]

je moet het inderdaad helemaal zelf weten of je een prik gaat halen, dat heb ik iig nooit gezegd

maar die post ging geheel ergens anders over dacht ik...
pi_71327878
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 22:09 schreef Iblis het volgende:

[..]

Nou, dat zijn ‘bijwerkingen’ van inenten an sich. Ik vind dat op zich wel logisch. In cola kun je je ook verslikken, maar ik vind dat niet echt een ‘bijwerking’ van cola.

Niet dat die risico's verder niet bestaan, maar het is wel een andere categorie m.i.
Toch risico's waar je rekening mee moet houden als je de voor- en nadelen evalueert?
quote:
The measles epidemic of 1989 was a graphic display of the failure of many Americans to be properly immunized. A total of 18,000 people were infected, including 41 children who died after developing measles, an infectious, viral illness whose complications include pneumonia and encephalitis. The epidemic was particularly troubling because an effective, safe vaccine against measles has been widely distributed in the United States since the late 1960s. By 1991, the number of new measles cases had started to decrease, but health officials warned that measles remained a threat.

This outbreak reflected the limited reach of vaccination programs. Only 15% of the children between the ages of 16 and 59 months who developed measles between 1989 and 1991 had received the recommended measles vaccination. In many cases parents erroneously reasoned that they could avoid even the minimal risk of vaccine side effects "because all other children were vaccinated."
http://www.answers.com/topic/vaccine

In dit geval hadden ze ongelijk omdat ze de werkelijke vaccinatiegraad zwaar overschat hadden, maar bij vaccins is het relatieve voor- of nadeel wel degelijk functie van de vaccinatiegraad van de bevolking. Als die 99.999% is, en het vaccin is 99.999% effectief, dan is de kans op besmetting kleiner dan het risico op een zeldzame ernstige bijwerking van de inenting. Als maar 15% van de bevolking ingeënt is dan biedt het waarschijnlijk wel voldoende extra bescherming om op te wegen tegen de nadelen. Waar precies de grens ligt hangt af van alle risico's.

het gebruiken van exclusieve categorieën wat betreft de oorzaak van een bepaalde bijwerking is wel handig (de som = totaal), maar het geeft een onvolledig beeld: wie het aantal nadelige effecten bij vaccinaties vraagt wil het totaalcijfer. Ook die zaken die als medische fouten of besmet gereedschap gecategoriseerd zijn.
I'll be back
pi_71328147
Ik heb de verontrustemoeders het volgende mailtje gespammed:
quote:
Geachte mevrouw Reijnders,

Uw flyer wekt bij mij nogal wat vragen op.

Zo beweert u dat zowel het vogelgriep virus als de mexikaanse griep een in een lab ontwikkeld virus is. Dat terwijl er hard bewijs is dat het bij besmettingen met H5N1 altijd om een zooönose ging. Waarbij een virus, wat normaal bij vogels voorkomt , door nauw fysiek contact met mensen en een paar ongelukkige mutaties een humane cel weet te infecteren. Waarvan verschillende voorbeelden uit de dierenwereld en het verleden bekend en bewezen zijn.

In het geval van de Mexicaanse griep is er waarschijnlijk sprake vanreassortie. Dat begrip zal ik uitleggen: Stel, een vogelgriepvirus infecteerd een varken die een varken die toevallig ook een normale varkensgriep onder de leden heeft. Beide virussen infecteren toevallig dezelfde cel en beginnen zichzelf te repliceren. (nieuwe virusdeeltjes maken) Omdat beide virussen aan elkaar verwant zijn kan het gebeuren dat het genetisch materiaal op dit moment uitgewisseld wordt tussen de twee virussen. (reassortie)

Zo ontstaat er vanuit deze cel een viruspartikeltje met daarin alle informatie om een nieuw viruspartikeltje te maken. Nu kan het dus voorkomen dat de genen die coderen voor de eiwitmantel door elkaar gehusseld worden. Vergelijk het maar met een spel kaarten. Kaart 1A codeert voor eiwit 1A en kaart 2A voor eiwit 2A. Laten we zeggen dat we van beide kaarten 20 hebben in ons spel. We schudden het spel en leggen de kaarten uit op de tafel. Nu pakken we een tweede spel kaarten hierin hebben we kaart 1B coderend voor eiwit 1B en 2b coderend voor 2B. Dit spel schudden we en leggen we uit bovenop het andere spel kaarten. Nu zie je de volgende combinaties ontstaan:
1A-1B
1A-2B
2A-1B
2A-2B

Op deze manier zijn met de oorspronkelijke “viruskaarten” vier virussen te maken! Natuurlijk is dit een gesimplificeerde versie van de werkelijkheid omdat het normaal gesproken niet om slechts 2 genen gaat en de genen soms met elkaar op een streng liggen.

Het hemaglutinine is verantwoordelijk voor het infecteren van een cel. En dus ook voor de virulentie van een virus. Bij de mens kunnen H1, H2 en H3 een cel makkelijk infecteren. Dit ligt bij iedere soort anders. Het gevaar zit hem in dieren zoals varkens die bijvoorbeeld geïnfecteerd kunnen worden door zowel H1 als H5 virussen. Hier kan dus in theorie makkelijker een reasortie optreden wat een voor mensen gevaarlijk virus oplevert. Je hebt dus helemaal geen laboratorium nodig om nieuwe virussen te laten ontstaan.

Hoe virulent deze virussen vervolgens zijn is afhankelijk van welke reasortie op heeft getreden. En net als met alles zal de natuurlijke selectie ervoor zorgen dat de best aangepaste zal overleven. Veel reasorties zijn dan ook niet levensvatbaar of minder virulent. Of te virulent waardoor de gastheer sterft voor deze het virus door kan geven. Hierdoor veranderd de kans dat een voor mensen gevaarlijke pathogeen ontstaat die zich ook verspreid ook relatief laag.

Graag zou ik ook van uw vernemen welke giftige biologische stoffen er dan in de vaccins zouden zitten. En niet alleen de naam van de stof. Ik wil ook van u de dosis horen en wat de minimaal toxische dosis van deze stof is. De hoeveelheid middel die minimaal nodig is om een schadelijk effect te veroorzaken. Dit is belangrijk omdat zelfs de zuurstof waarvan wij voor onze overleving afhankelijk zijn dodelijk is wanneer de dosis maar hoog genoeg is. Ook is het belangrijk om te weten hoeveel we van deze stof normaal al binnenkrijgen.

De sites die u vervolgens opsomt zijn er gebiast . Vanuit één oogpunt opgezet en hier later bronnen bij gaan zoeken. Ook zijn de bronnen die aangedragen worden van discutabele kwaliteit. Dit komt omdat zij uitspraken doen die niet te verifiëren zijn of omdat ze niet beschrijven hoe ze aan hun data gekomen zijn.

Natuurlijk ben ik voor een goede voorlichting, maar deze moet wel vanaf een liefst onafhankelijke bron komen. Maar die wel waarheid bevat en geen ongefundeerde uitspraken doet. De voorlichting moet gebaseerd zijn op wetenschappelijk onderzoek en het begrip statistiek moet ook uitgelegd worden.

Stel in een populatie heeft men 0,5% risico om in het komende jaar te overlijden aan ziekte A. Voor ziekte A is echter een vaccin. Dit vaccin heeft echter bijwerkingen. 1 op de 500.000 mensen ontwikkeld een ernstige bijwerking. Het risico is dus 0,0002%. Het relatieve risico om iets ernstigs te krijgen van ziekte A is 2500. Dit is hoog. Hierdoor kan je dus zeggen dat het in dit geval zeker de moeite is om toch met vaccin A te gaan behandelen.

Verder zou ik u willen vragen wat uw verdere medische achtergrond is, hoe u de bronnen die u in uw onderzoek heeft gebruikt op waarde heeft geschat en waarom u het nodig vindt om mensen onnodig bang te maken met uitspraken die nergens op gebaseerd zijn?

In afwachting van uw antwoord,

Met vriendelijke groeten,
Hopelijk krijg ik een bevredigend antwoord. Maar ik ben bang dat ik moet wachten tot ik een ons weeg.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  Moderator zaterdag 25 juli 2009 @ 23:37:11 #159
249559 crew  Lavenderr
pi_71328795
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 23:17 schreef switchboy het volgende:
[..]

Hopelijk krijg ik een bevredigend antwoord. Maar ik ben bang dat ik moet wachten tot ik een ons weeg.
Daar ben ik ook vrij zeker van.
Die vragen kunnen ze echt niet beantwoorden hoor
pi_71328947
Dan kunnen ze die site net zo goed opdoeken. Het zijn toch echt belangrijke basisgegevens waar ik om vraag. Zonder die gegevens blijft geen enkele uitspraak die ze gedaan hebben overeind.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 23:48:43 #161
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71329204
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 23:41 schreef switchboy het volgende:
Dan kunnen ze die site net zo goed opdoeken. Het zijn toch echt belangrijke basisgegevens waar ik om vraag. Zonder die gegevens blijft geen enkele uitspraak die ze gedaan hebben overeind.
Ja, ik vind dat ze heel voorzichtig moeten zijn met medische informatie verstrekken. Jomanda is ook op haar vingers getikt, en ik vind dat zij zo ook enige verantwoordelijkheid hebben. Prima als je tegen vaccins bent, maar ook het niet-inenten heeft risico's als er echt zo'n griep komt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71329510
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 22:03 schreef Gavin_de_Becker het volgende:

[..]

En eventueel te voorkomen door een protocol te hebben voor mensen die van zichzelf weten dat ze eerder zijn flauwgevallen na een verwonding oid.

En de meeste gavallen vind zoiets binnen 10 minuten plaats. Dan is het te overwegen om mensen even 10 minuten na een vaccinatie te laten wachten in een wachtruimte waar verplegend personeel aanwezig is. Die zonodig in kan grijpen.

Een andere belangrijke factor is hoevaak het voorkomt. Is het zo zeldzaam dat je teveel mensen onnodig 10 minuten moet laten wachten om 1 geval te voorkomen. Of gebeurd het bij 25% van de mensen en hoef je er maar 4 te behandelen om 1x effectief te zijn.

Allemaal overwegingen die je kan maken.
  zondag 26 juli 2009 @ 00:04:39 #163
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_71329690
Benjamin Fulford voorspelde een eugenetische Pandemie 1 jaar geleden op de 23ste juli 2008

Benjamin Fulford rapporteert vanuit Japan in een maandelijkse column, dit gaat via de telefoon met Jeff Rense van de gelijknamige Alternatieve media website Rense.com

In dit interview uit 2008 voorspelt hij precies was nu word beweerd door Jane Burgermeister, de Rockerfeller, Bush en Rothschield families zouden volgens hem een genocide van plan zijn om zodoende het milieu te kunnen redden.

Te horen op 2:44 is: "but then they told me they were planning a genocide to save the environment".

[ Bericht 66% gewijzigd door slackster op 26-07-2009 01:46:29 ]
  zondag 26 juli 2009 @ 00:30:01 #164
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71330444
quote:
[..]

ik denk dat je het beter in huismoedertaal had kunnen opstellen...
  zondag 26 juli 2009 @ 01:51:06 #165
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_71331983
quote:
[..]

Ik wacht in spanning af
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 26 juli 2009 @ 05:34:56 #166
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_71332975
Volgens PRAVDA zou Colloidal silver de beste defensie kunnen zijn tegen de Varkensgriep

Colloidal silver can be best defense against swine flu

http://english.pravda.ru/(...)7-Colloidal_silver-0

pi_71333070
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 09:53 schreef Dragorius het volgende:
Nouja, met betrekking tot het aantal besmettingen, dat stijgt inderdaad razendsnel. Uiteindelijk moeten we niet raar staan opkijken als hier, net zoals in Engeland, boven de 100.000 mensen uiteindelijk besmet zullen zijn. Let op ik zeg dus niet dat die mensen doodgaan
Dat weet je nooit van tevoren. De Spaanse griep was in het begin ook niet dodelijk.
pi_71333074
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:44 schreef ToT het volgende:
Dat maakt zo iemand niet meteen dom.
Hooguit een beetje egoistisch.
pi_71333839
Geweldige brief switchboy.
Heb je al antwoord?
-
  zondag 26 juli 2009 @ 10:31:04 #170
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_71333856
quote:
Op zondag 26 juli 2009 05:34 schreef slackster het volgende:
Volgens PRAVDA zou Colloidal silver de beste defensie kunnen zijn tegen de Varkensgriep

Pravda is dan ook echt zo'n bron die bekend staat om zijn betrouwbaarheid
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_71333868
Kwam gisteren overigens dit nog tegen:
"Mogelijke bijwerkingen binnen het Rijks Vaccinatie Programma in Nederland: Meldingen in 2007"
http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/205021004.html

Dit gaat dan weliswaar over het rijks vaccinatieprogramma, maar als het vaccin zelf niet schadelijk blijkt te zijn, dan kunnen we een vergelijkbare hoeveelheid bijwerkingen verwachten bij de Mexicaanse griep toch?

Is er overigens al (Nederlands) onderzoek gedaan naar de bijwerkingen van het Vaccin? En wat waren de resultaten of wanneer kunnen we die verwachten? Het enige wat ik erover gelezen heb is dat het in december, na de vaccinatie ronde, komt.
-
  zondag 26 juli 2009 @ 10:48:13 #172
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71334039
quote:
Op zondag 26 juli 2009 10:32 schreef splendor het volgende:
Kwam gisteren overigens dit nog tegen:
"Mogelijke bijwerkingen binnen het Rijks Vaccinatie Programma in Nederland: Meldingen in 2007"
http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/205021004.html

Dit gaat dan weliswaar over het rijks vaccinatieprogramma, maar als het vaccin zelf niet schadelijk blijkt te zijn, dan kunnen we een vergelijkbare hoeveelheid bijwerkingen verwachten bij de Mexicaanse griep toch?

Is er overigens al (Nederlands) onderzoek gedaan naar de bijwerkingen van het Vaccin? En wat waren de resultaten of wanneer kunnen we die verwachten? Het enige wat ik erover gelezen heb is dat het in december, na de vaccinatie ronde, komt.
Dit zijn alle studies die momenteel onderweg zijn of staan te beginnen, geen studies in nederland zo te zien.

http://clinicaltrials.gov/ct2/results?term=Influenza+A+H1N1
pi_71336295
quote:
Op zondag 26 juli 2009 05:34 schreef slackster het volgende:

Voor de laatste keer (want dit hebben we al zo vaak besproken) ... Zilver kan, in samenwerking met andere middelen, een betere anti-biotische werking hebben.
Het heeft dus geen enkel nut tegen een virus, want dat is geen bacterie.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_71336801
Overigens wel grappig, want hier werd ook gezegd dat antibiotica slecht zouden zijn, want ze zijn tegen het leven. En dat colloidal silver heeft dus ook een antibiotische werking. I don't see the difference.

Maar ik denk dat dat Smurfengoedje ondertussen wel een eigen topic verdient? Ik ben ondertussen oprecht benieuwd in echt goede wetenschappelijk onderbouwde werkingen ervan!
pi_71337050
quote:
Op zondag 26 juli 2009 13:05 schreef ToT het volgende:
Overigens wel grappig, want hier werd ook gezegd dat antibiotica slecht zouden zijn, want ze zijn tegen het leven. En dat colloidal silver heeft dus ook een antibiotische werking. I don't see the difference.

Maar ik denk dat dat Smurfengoedje ondertussen wel een eigen topic verdient? Ik ben ondertussen oprecht benieuwd in echt goede wetenschappelijk onderbouwde werkingen ervan!
zilver wordt net als jood en chloor gebruikt om water te desinfecteren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Portable_water_purification

en werkt ook tegen virussen voor zover ik weet.
I'll be back
  zondag 26 juli 2009 @ 13:19:08 #176
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71337097
zilverdeeltjes zitten ook verwerkt in antibacteriele oppervlakten zoals bijvoorbeeld in koelkasten
  zondag 26 juli 2009 @ 13:44:22 #177
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_71337664
quote:
Op zondag 26 juli 2009 10:31 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Pravda is dan ook echt zo'n bron die bekend staat om zijn betrouwbaarheid
Alsof jij of wie dan ook daar het laatste woord over zou kunnen hebben, de tijd zal het vanzelf uitwijzen.

Hoe kom jij aan de veronderstelling dat iemand jou voorschrijft wie of wat wel of niet betrouwbaar is?

Het is toch algemeen bekent dat men daar vrij in is om voor zichzelf te bepalen wat wel of niet betrouwbaar is?

Wat jij vaak doet ATuin-hek is gewoon trollen toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door slackster op 26-07-2009 13:58:30 ]
  zondag 26 juli 2009 @ 14:15:41 #178
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_71338490
De NASA gebruikt zilvergebaseerde toepassingen om het drinkwater aan boord van de ruimteschepen te desinfecteren. Ook luchtvaartmaatschappijen beveiligen hun drinkwatertanks met zilvergebaseerde toepassingen.

http://www.hollandplus.com/producten/148.html
pi_71339075
Ja? Dus? Blijkbaar kan het desinfecteren, zoals Gavin_de_Becker en Re hierboven ook al zeggen. (Overigens vertrouw ik lang niet alles van sites die dingen claimen bij het product dat ze verkopen. Een bron van NASA zelf zou betrouwbaarder zijn.)

Het gaat er nu om dat het ook tegen virussen werkt en niet alleen tegen bacteriën. En daarbij werd er in dit topic ook al ergens gezegd dat het alleen slechte bacteriën aan zou pakken en de goede met rust zou laten?

Daarbij zou antibiotica volgens sommige believers hier slecht zijn omdat het "tegen het leven" zou zijn. Als zilver ook antibiotische werkingen heeft, is het dus net zo slecht als antibiotica, omdat het ook "tegen het leven" is. (Okee, dit zilver kent geen bijwerkingen, op huidverkleuringen bij verkeerd gebruik na, en bij antibiotica kun je wel even wat bijwerkingen krijgen.)
pi_71339522
quote:
Op zondag 26 juli 2009 14:38 schreef ToT het volgende:
Ja? Dus? Blijkbaar kan het desinfecteren, zoals Gavin_de_Becker en Re hierboven ook al zeggen. (Overigens vertrouw ik lang niet alles van sites die dingen claimen bij het product dat ze verkopen. Een bron van NASA zelf zou betrouwbaarder zijn.)

Het gaat er nu om dat het ook tegen virussen werkt en niet alleen tegen bacteriën. En daarbij werd er in dit topic ook al ergens gezegd dat het alleen slechte bacteriën aan zou pakken en de goede met rust zou laten?

Daarbij zou antibiotica volgens sommige believers hier slecht zijn omdat het "tegen het leven" zou zijn. Als zilver ook antibiotische werkingen heeft, is het dus net zo slecht als antibiotica, omdat het ook "tegen het leven" is. (Okee, dit zilver kent geen bijwerkingen, op huidverkleuringen bij verkeerd gebruik na, en bij antibiotica kun je wel even wat bijwerkingen krijgen.)
Er is niet veel online literatuur over te vinden. Het meeste gaat over hartkleppen gecoat met zilver, catheters met een coating met zilver of verband met zilver erin verwerkt
http://www.pubmedcentral.nih.gov/articlerender.fcgi?tool=pubmed&pubmedid=17722278
quote:
This paper describes the properties of nanocrystalline silver products (Acticoat™) and their applications and examines available evidence supporting their use in wound management. Acticoat utilizes nanotechnology to release nanocrystalline silver crystals. Acticoat releases 30 times less silver cations than silversulfadiazine cream or 0.5% silver nitrate solution but more of the silver released (by Acticoat). Silver-impregnated slow-release dressings release minute concentrations of silver which are quickly bound up by the chloride in the wound exudate. While extrapolations from in vitro and animal studies are cautious, evidence from these studies suggests Acticoat is: effective against most common strains of wound pathogens; can be used as a protective covering over skin grafts; has a broader antibiotic spectrum activity; and is toxic to keratinocytes and fibroblasts. Animal studies suggest a role for nanocrystalline silver in altering wound inflammatory events and facilitation of the early phase of wound healing. Quality human clinical trials into nanocrystalline silver are few. However, evidence suggests using Acticoat in wound management is cost effective, reduces wound infection, decreases the frequency of dressing changes and pain levels, decreases matrix metalloproteinase activity, wound exudate and bioburden levels, and promotes wound healing in chronic wounds. Although there is no in vivo evidence to suggest nanocrystalline silver is toxic to human keratinocytes and fibroblasts, there is in vitro evidence to suggest so; thus these dressings should be used cautiously over epithelializing and proliferating wounds. Future clinical research, preferably randomized controlled trials into nanocrystalline silver technology, may provide clinicians a better understanding of its applications in wound management.
Bij alle gevonden studies ging het om onderzoek naar de antibacteriële werking. En het effect op bijvoorbeeld wondgenezing. Ik heb geen studies kunnen vinden die een antivirale werking ondersteunen in vivo. Maar ook geen die het tegendeel beweerd.

Wel een over de adverse efects van het gebruik van zilver
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15964881?ordinalpos=7&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum

[ Bericht 0% gewijzigd door switchboy op 26-07-2009 16:02:34 ]
  Moderator zondag 26 juli 2009 @ 15:18:08 #181
249559 crew  Lavenderr
pi_71339918
Toch kun je blijkbaar ook last van bijverschijnselen krijgen:

'Het lichaam kan bij inwendig gebruik sterk reageren op colloïdaal zilver. Bij het doden van virussen, bacteriën of schimmels kunnen gifstoffen vrijkomen die naast de gedode ziekteverwekkers door het lichaam afgevoerd moeten worden. De nieren en lever hebben het dan hard te verduren en men kan zich zelfs moe, loom of grieperig voelen. Dit wordt de "Herxheimer reactie" genoemd, deze reactie is niet schadelijk maar is een teken van herstel. Veel drinken tijdens een behandeling geeft het lichaam de mogelijkheid de afvalstoffen snel af te voeren'
pi_71339963
Site A zegt dit, krant B zegt dat, artsenblad C zegt zus, journalist D zegt zo

Al staat er op de voorkant van Nature dat je 150 jaar oud wordt als je elke dag tien minuten op de wortel van een Spaanse zilverspar kauwt, zonder onderliggend onderzoek of bewijs om de beweringen te staven betekent het helemaal niets. Betrouwbare bron of niet.
  zondag 26 juli 2009 @ 15:31:24 #183
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_71340267
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef Cerbie het volgende:
Site A zegt dit, krant B zegt dat, artsenblad C zegt zus, journalist D zegt zo

Al staat er op de voorkant van Nature dat je 150 jaar oud wordt als je elke dag tien minuten op de wortel van een Spaanse zilverspar kauwt, zonder onderliggend onderzoek of bewijs om de beweringen te staven betekent het helemaal niets. Betrouwbare bron of niet.
Dus volgens wat jij zegt zou de NASA geen onderzoek doen en PRAVDA (tevens geen Donald Duck) ook niet?

Volgens Ron Paul (MD) in het begin van de volgende video waren de weinigen die overleden aan varkensgriep in de V.S. degene die wel waren gevaccineerd, vandaar dat destijds geen Wet kon worden geintroduceerd om Vaccinaties verplicht te stellen

zondag 26 juli 2009 @ 15:32:37 #184
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71340288
Dat zilver inderdaad in vitro antibacterieel is, is bekend. Zilveren munten werden gebruikt in de oudheid om water zuiver te houden, zoveel is volgens mij wel gewoon waar. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het in je lichaam ook goed werkt. Je kunt natuurlijk prima je borden met afwasmiddel schoonmaken, en desinfecteren, afwasmiddel opdrinken is gewoon een slecht idee.

En de studies m.b.t. de effectiviteit van colloïdaal zilver zijn volgens mij allemaal negatief. Dit is echter al een paar decennia bekend, het therapeutisch gebruik is er dan ook niet meer. Die artikelen zijn echter moeilijk online te vinden. Op het moment is het in Nederland echter ook niet verboden te verkopen.
  zondag 26 juli 2009 @ 15:35:10 #185
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_71340371
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:32 schreef Iblis het volgende:
Dat zilver inderdaad in vitro antibacterieel is, is bekend. Zilveren munten werden gebruikt in de oudheid om water zuiver te houden, zoveel is volgens mij wel gewoon waar. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het in je lichaam ook goed werkt. Je kunt natuurlijk prima je borden met afwasmiddel schoonmaken, en desinfecteren, afwasmiddel opdrinken is gewoon een slecht idee.

En de studies m.b.t. de effectiviteit van colloïdaal zilver zijn volgens mij allemaal negatief. Dit is echter al een paar decennia bekend, het therapeutisch gebruik is er dan ook niet meer. Die artikelen zijn echter moeilijk online te vinden. Op het moment is het in Nederland echter ook niet verboden te verkopen.
Vele bronnen beweren dat het virussen ook dood, waarom laat je dat steeds weg?

De antibacteriële werking versterkt je eigen immuun systeem en bestrijd infectie maar dat is niet alles dat zilver doet. Plus heb ik reeds gepost dat het alom bekent is dat silver door NASA en de luchtvaart industrie word gebruikt.

Het is een eeuwen oud middel reeds gebruikt door de verre voorouderen van de mensheid overal ter wereld, wie ben jij om ineens het wiel opnniew uit te vinden?

A.j.b. niet trollen graag
  zondag 26 juli 2009 @ 15:47:11 #186
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71340740
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:35 schreef slackster het volgende:
Vele bronnen beweren dat het virussen ook dood, waarom laat je dat steeds weg?
Dat was niet opzettelijk.
quote:
De antibacteriële werking versterkt je eigen immuun systeem en bestrijd infectie maar dat is niet alles dat zilver doet. Plus heb ik reeds gepost dat het alom bekent is dat silver door NASA en de luchtvaart industrie word gebruikt.
Ja, maar dat is ook in vitro gebruik. Hoe een heel erg verdunde oplossing in het lichaam reageert en het lichaam meehelpt is natuurlijk heel wat anders. In een coating komt het direct in contact met bacteriën, maar in je lichaam gaat het door je hele spijsverteringssysteem, wordt het opgenomen, opgeslagen, gefilterd, uitgescheiden, de vraag is: wat blijft er dan nog over?
quote:
Het is een eeuwen oud middel reeds gebruikt door de verre voorouderen van de mensheid overal ter wereld, wie ben jij om ineens het wiel opnniew uit te vinden?
Dat het een eeuwenoud middel is dat zegt op zichzelf natuurlijk helemaal niets. Aderlating werd ook eeuwenlang (20 eeuwen zelfs) gebruikt, en het is in vrijwel alle gevallen gewoon een nutteloze remedie (en gebaseerd op een theorie van de humores, een theorie die ook nu volledig afgeschreven is).

Er is aardig wat wetenschappelijk onderzoek gedaan naar colloïdaal zilver, en medici hebben het afgeschreven als een volksmiddeltje dat geen waarde had. Er zijn natuurlijk wel kruiden die zeker wél helpen, maar er zijn b.v. voor wratten allerhande volkswijsheden waarvan het effect enigszins dubieus is: er met ochtendurine over plassen, schillen van tuinbonen gebruiken, van aardappelen, of knopen in een draadje wol leggen en dat draadje begraven.
quote:
Ook neemt men een voorwerp, dat men van te voren met het zieke deel in aanraking heeft gebracht, en begraaft dit ergens; als dat voorwerp vergaan is, zal het ongemak geweken zijn. Zoo doet men b.v. met wratten; men neemt b.v. een touwtje of draad, legt daarin zooveel knoopen als iemand wratten heeft, en nadat men zoo om iedere wrat een knoop heeft gemaakt, legt men het touwtje onder een losse plank, het gras, den drempel enz., waar het verrot: de wratten zullen weg zijn als het touwtje of de draad vergaan is
bron.

Dat het traditie is zegt mij daarbij niet veel. Onderzoek het kritisch, als het werkt (Valeriaan, St. Janskruid, Wilgenbast), behoud het, als het niet werkt, gebruik het dan ook niet meer.
quote:
A.j.b. niet trollen graag
Waar zit ik precies te trollen?
  zondag 26 juli 2009 @ 15:57:08 #187
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_71341014
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:47 schreef Iblis het volgende:

[..]

Waar zit ik precies te trollen?
Omdat je het wiel denkt uit te kunnen vinden over dit onderwerp, dit is pretentieus en onnodig, Alles wat bekent is over Colloïde Zilver is gedocumenteerd.

Vandaar mijn vriendelijke verzoek om even tot 10 te googelen voordat je losbarst.

Dit zonder ook te verwijzen naar aannemelijke bronnen,

Bronnen die belanghebbende zijn van de Farmaceutische industrie lijken me in dit verband ook vooral niet van toepassing, dus bespaar je de moeite.

RON PAUL ADVISEERT TEGEN DE VACCINATIES

P.S. Ron Paul is behalve politicus ook een MD (medical doctor).

[ Bericht 1% gewijzigd door slackster op 26-07-2009 16:03:13 ]
pi_71341164
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:31 schreef slackster het volgende:

[..]

Dus volgens wat jij zegt zou de NASA geen onderzoek doen en PRAVDA (tevens geen Donald Duck) ook niet?

Volgens Ron Paul (MD) in het begin van de volgende video waren de weinigen die overleden aan varkensgriep in de V.S. degene die wel waren gevaccineerd, vandaar dat destijds geen Wet kon worden geintroduceerd om Vaccinaties verplicht te stellen

Lezen, als ze gedegen onderzoek doen dat bewijs levert om hun beweringen te staven.
  zondag 26 juli 2009 @ 16:04:33 #189
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_71341195
quote:
Op zondag 26 juli 2009 16:03 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Lezen, als ze gedegen onderzoek doen dat bewijs levert om hun beweringen te staven.
Is gedaan, zie patent van Colloidal Zilver plus andere onderzoeken, kwestie van google toch?
  zondag 26 juli 2009 @ 16:07:58 #190
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71341274
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:57 schreef slackster het volgende:
Omdat je het wiel denkt uit te kunnen vinden over dit onderwerp, dit is pretentieus en onnodig, Alles wat bekent is over Colloïde Zilver is gedocumenteerd.

Vandaar mijn vriendelijke verzoek om even tot 10 te googelen voordat je losbarst.
Alsof ik dat niet gedaan heb, maar ik zeg toch, de meeste artikelen zijn vrij oud en zijn dus niet zo gemakkelijk online te vinden.
quote:
Dit zonder ook te verwijzen naar aannemelijke bronnen,

Bronnen die belanghebbende zijn van de Farmaceutische industrie lijken me in dit verband ook vooral niet van toepassing, dus bespaar je de moeite.
Waarom die vooringenomenheid? Omdat ik YouTubefilmpjes met skepsis bekijk?

Hier heb je er toch een:
quote:
Silver products for medical indications: risk-benefit assessment.
Fung MC, Bowen DL.

Center of Drug Evaluation and Research, Food and Drug Administration, Rockville, Maryland, USA.

BACKGROUND: Legitimate medicinal use of silver-containing products has dramatically diminished over the last several decades. Recently, however, some manufacturers have begun to enthusiastically promote oral colloidal silver proteins as mineral supplements and for prevention and treatment of many diseases. Indiscriminate use of silver products can lead to toxicity such as argyria. OBJECTIVE: To assist health care professionals in a risk versus benefit assessment of over-the-counter silver-containing products, we herein examine the following issues: historical uses, chemistry, pharmacology, clinical toxicology, case reports of adverse events in the literature, and the recent promotion of over-the-counter silver products. Other sources of silver exposure (including environmental and dietary) and EPA exposure standards are discussed. A list of currently available silver products is provided for easy reference and screening. CONCLUSIONS: We emphasize the lack of established effectiveness and potential toxicity of these products.
bron

Maar dacht je dat als Colloïdaal Zilver zou werken dat ‘BigPharma’ dan geen manier had gevonden om er geld uit te slaan? Zo zijn ze toch?
  zondag 26 juli 2009 @ 16:23:37 #191
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71341650
dat is de FDA Iblis, dat is geen echte bron...
  zondag 26 juli 2009 @ 16:25:15 #192
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71341689
quote:
Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1318917/4
[b]RON PAUL ADVISEERT TEGEN DE VACCINATIES

P.S. Ron Paul is behalve politicus ook een MD (medical doctor).
Dit filmpje ook even bekeken: Hij betoogt dat er niet zo'n paniekreactie moet plaatsvinden. Dat het verloop van de ziekte op het moment nog niet zo ernstig lijkt, en dat je je moet afvragen of massale vaccinatie wel zinnig heeft. Een stap terugnemen, en denken wat je erover moet doen; daarnaast vindt hij (principieel natuurlijk, als liberatariër) dat ze overheid zich er niet zo mee moet bemoeien.

Hij zegt nergens dat hij ertegen is dat mensen zich laten vaccineren. Hij kritiseert de panische manier waarop de overheid handelt. Ik vind dat jouw kopje de lading niet helemaal dekt. Wel versterkt het mijn idee dat je weer aan het linkdumpen bent.
  zondag 26 juli 2009 @ 16:30:26 #193
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_71341823
quote:
Op zondag 26 juli 2009 16:07 schreef Iblis het volgende:

[..]

Maar dacht je dat als Colloïdaal Zilver zou werken dat ‘BigPharma’ dan geen manier had gevonden om er geld uit te slaan? Zo zijn ze toch?
Nee man, bepaalde kuren die uit het verleden die eeuwen ten dagen reeds bekent zijn en gebaseerd op holistische principes en op natuurlijke basis kunnen ze bij Big Pharma geen ruk aan verdienen.

Het is alom bekent dat dit geteisem v/d Big Pharma op de grootste melkkoe zitten ter wereld, en gaat meer geld in om dan de Olie industrie.

Ik vredesnaam bekijk het eens v/d andere kant! Die demonen achter de codex alimentarius willen alle natuurlijke middelen en vitamines gewoon verbieden en monsanto willen alle gewassen en dieren patenteren.

Is dit niet duidelijk 666 in hoogsteigen persoon die daar achter zit? Ik zie dit zelf gewoon duidelijker dan ik in staat ben wit en zwart van elkaar te onderschijden.

Ik denk er als volgt over:

De gevaarlijkste ziekte van deze wereld is gewoon de mensheid zelf, daar heeft alleen al het posten op dit forum mij van overtuigt, maar de enige oplossing is een verhoogd bewustzijn niveau en niet mensen bij de miljoenen uit te blijven roeien.

[ Bericht 3% gewijzigd door slackster op 26-07-2009 18:07:40 ]
  zondag 26 juli 2009 @ 16:30:42 #194
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71341829
quote:
Op zondag 26 juli 2009 16:23 schreef Re het volgende:
dat is de FDA Iblis, dat is geen echte bron...
Nou, deze dan:
quote:
Zusammenfassung

Kolloidales Silber wurde an 31 Ratten intravenös und subcutan injiziert. Davon entstanden 6 an der subcutanen Injektionsstelle.
Kolloidales Gold wurde in der gleichen Weise an 30 Ratten appliziert. In keinem Falle konnte eine Krebsentstehung lokal an der Injektionsstelle beobachtet werden.

Summary

Colloidal silver was injected both intravenously and subcutaneously into 31 rats. 8 of the 26 animals that survived longer than 14 months developed malignant tumors; in six the tumor arose at the site of subcutaneous injection.
Colloidal gold was studied in a similar manner in 30 rats, none of which developed a malignant tumor locally at the site of injection.
bron

Allemaal aan het goud dus! Snel!
  zondag 26 juli 2009 @ 16:34:48 #195
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_71341929
quote:
Op zondag 26 juli 2009 16:30 schreef Iblis het volgende:

[..]

Nou, deze dan:
[..]

bron

Allemaal aan het goud dus! Snel!
Big Pharma propoganda, en je dient het niet toe met de injectienaald, en ja het is ook in goud vorm te verkrijgen en zelfs titanium.

Dit gaat over nano deeltjes zilver die je o.a. met een verstuiver ook kan inademen om je longen te beschermen.
  zondag 26 juli 2009 @ 16:37:52 #196
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71342014
quote:
Op zondag 26 juli 2009 16:30 schreef slackster het volgende:
Nee man, bepaalde kuren die uit het verleden die eeuwen ten dagen reeds bekent zijn en gebaseerd op holistische principes en op natuurlijke basis kunnen ze bij Big Pharma geen ruk aan verdienen.
Ik weet zeker dat er aan een product met zilver veel te verdienen valt.
quote:
Het is alom bekent dat dit geteisem v/d Big Pharma op de grootste melkkoe zitten ter wereld, en gaat meer geld in om dan de Olie industrie.
Geteisem… complimenteus ben je.
quote:
Ik vredesnaam bekijk het eens v/d andere kant! Die demonen achter de codex alimentarius willen alle natuurlijke middelen en vitamines gewoon verbieden en monsanto willen alle gewassen en dieren patenteren.
a) Je weet niet wat de Codex Alimentarius inhoudt b) Je weet niet hoe patenten werken c) Je weet niet hoe lang de geldigheid van patenten is.
quote:
Is dit niet duidelijk 666 in hoogsteigen persoon die daar achter zit? Ik zie dit zelf gewoon duidelijker dan ik in staat ben wit en zwart van elkaar te onderschijden.
Dan vrees ik voor je gezichtsvermogen…
quote:
Ik denk er als volgt over:

De grootste ziekte op deze planeet is gewoon de mensheid, daar heeft het posten op dit forum mij alleen al van overtuigd, maar de enige oplossing is een verhoogd bewustzijn niveau en niet mensen bij de miljoenen uit te blijven roeien.
Vaccinaties hebben gelukkig miljoenen levens gered: pokken, polio, mazelen, rode hond, tetanus, hondsdolheid. Jij had natuurlijk liever al die mensen holistisch behandeld, dat was een volkerenmoord geweest.
  zondag 26 juli 2009 @ 16:40:54 #197
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71342077
quote:
Op zondag 26 juli 2009 16:34 schreef slackster het volgende:

[..]

Big Pharma propoganda, en je dient het niet toe met de injectienaald, en ja het is ook in goud vorm te verkrijgen en zelfs titanium.

Dit gaat over nano deeltjes zilver die je o.a. met een verstuiver ook kan inademen om je longen te beschermen.
colloidaal zilver zijn nanoparticles
pi_71342102
Dubbel gesublimeerde jood houdt mij al jaren gezond.
I'll be back
  zondag 26 juli 2009 @ 17:32:04 #199
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_71343255
quote:
Op zondag 26 juli 2009 16:37 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat er aan een product met zilver veel te verdienen valt.
[..]

Geteisem… complimenteus ben je.
Ik weet 100% zeker dat er niets gevaarlijker is voor het voortbestaan v/h merendeel v/d mensheid dan Big Pharma, tegelijkertijd is er niets winstgevender en meer heiligmakend voor de elite minderheid waarvan bekent is dat het aanhangers zijn van de eugenetische filosofie sinds het begin v/d mensheid.

Waarom zou dit trouwens een ondenkbaar gegeven zijn? Er zijn pakhuizen vol boeken over rasverbetering (eugenics) geschreven, abortus is daar bijvoorbeeld een voortvloeisel van en verantwoordelijk voor miljoenen vermoorde babies in de V.S. per jaar.

Het bestaan v/d adelijke stand is misschien nog wel het oudst bekende verschijnsel, gebaseerd op het idee dat bepaalde genetische eigenschappen ver boven de genetische eigenschappen staan van anderen en dat de zwakkere minderwaardige genen, waarvan een meerderheid v/d mensheid deel van uit zou maken, een gevaar kunnen vormen voor de superieuren met hoogwaardigere genen en dat zij daar ten alle kosten tegen beschermt zouden moeten worden.

"God save the Queen" b.v. is in het Engelse volkslied, dit is allemaal zo oud als de weg naar Rome. waarom zou het niet kunnen worden aangepast? wat te denken van "God save the peasants", b.v.?

naaaw zou niet goed klinken natuurlijk duh

Kan ik alleen maar aan toevoegen, gezien er onwetendheid word gepropageerd hier en hier met onwetendheid word geschermt, alsof dit een een of andere hippe mode trend is;

"Those who live by the sword shall die by the sword", m.a.w. als je ergens mee schermt kun je daar ook het slachtoffer van worden.

Het laatste omdat het motto lijkt me hier echt onwetendheid te zijn, vooral niet de blauwe pil willen nemen want, "ignorance is bliss".

[ Bericht 1% gewijzigd door slackster op 26-07-2009 17:48:58 ]
  zondag 26 juli 2009 @ 17:47:15 #200
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71343633
nou loop ik al 15 jaar rond in het grote BigPharma, maar zoiets belachelijks heb ik nog nooit meegemaakt of gezien. Maar goed altijd prettig om bij het grote kwaad te horen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')