De kans dat twee verschillende griepvirussen je tegelijk ziekmaken is vrij klein. Als het al gebeurt, dan is er een grotere kans op mutatie. Maar geen garantie.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:23 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
Wat is eigenlijk het gevaarlijkst: twee verschillende types griep gelijktijdig krijgen, of met enkele dagen, weken.. tussen de besmettingen?
Lijkt dit jaar een reële mogelijkheid te worden.
De Brit heeft dus niet de gevreesde griep.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:04 schreef Dragorius het volgende:
[..]
http://www.guardian.co.uk(...)a-america-paul-thorn
[..]
Maar inderdaad off-topic.
Ik ben benieuwd of de Brit die griepverschijnselen heeft een andere griep heeft dan H1N1 of wellicht wel iets heel anders.
De NVIC geeft ze niet, ze zijn juist tegen vaccins. Het is zo'n NGO zonder actieve artsen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 21:41 schreef vanwelleer het volgende:gelukkig is er wel heel veel bezorgdheid bij de mensen die de injecties zouden moeten gaan geven, alleen jammer dat ze zich meer zorgen maken om de financiele gevolgen .......
Dat is ook de fout van de media, die blazen het nu nog onnodig op. Wat ik mij meer afvraag is waarom er over Q-koorts af en toe een klein non-berichtje komt. Die heeft in Nederland al aan 4 mensen het leven gekost en er zijn "al" 1836 mensen mee besmet.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 09:01 schreef ToT het volgende:
Tja maar theoretisch kun je van de meest onschuldige virusjes ook overlijden.
Shit, bij het drinken van een glas water zou je al kunnen zeggen: "Hij zat in zijn stoel en dronk het dodelijke goedje in één keer op."Niet dat dat ene glas al dodelijk is, maar als je er maar genoeg van neemt.....
"Het dodelijke virus" suggereert dat de mortaliteitsgraad enorm hoog zou moeten zijn.
Maar goed, dat is een beetje off-topic, een doxycycline-kuurtje en je bent er van af.quote:Q-koorts wordt veroorzaakt door de Coxiella burnetiibacterie. Het is een ziekte die door dieren, hier voornamelijk door geit of schaap, wordt overgedragen op de mens (zoönose). Voor 2007 kwam Q-koort slechts af en toe voor, maar het aantal meldingen van Q-koorts is sinds 2007 drastisch gestegen. Actuele informatie vindt u op deze site.
Dat is geen saillant detail. Dat is de normale gang van zaken. Een bezoek aan een huisarts valt gewoon onder die voorwaarden. Een beetje een dubbel bericht ook, want een huisarts kan niet concluderen dat jij H1N1 onder de leden hebt. Die neemt een "monster" en stuurt dat op naar de GGD. Daar wordt pas bepaald wat het is. Binnen 8 uur heb je de uitslag.quote:Wie via zijn huisarts een kuurtje Tamiflu tegen de Mexicaanse griep krijgt voorgeschreven, moet dit uit eigen zak betalen. [...] Saillant detail is wel dat als de Mexicaanse griep wordt geconstateerd door de GGD en die een kuurtje voorschrijft, de rekening van de virusremmer niet naar de patiënt gaat
En daar komt nog bij dat het vooral in landelijk gebied toeslaat en het zich concentreert in bepaalde gebieden. De landelijke politiek besteed er weinig aandacht aan, maar hier in Brabant komen toch regelmatig berichten in de media voorbij.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 09:41 schreef ToT het volgende:
Inderdaad ja, daar zat ik me ook al over te verbazen!
Tja komt natuurlijk omdat deze killer-flu wereldwijd op grotere schaal toeslaat én vanwege het muterende karakter van het virus.
Een bacterie is sowieso in het algemeen makkelijker aan te pakken. Daarbij heb je met de Q-koorts geen mens-op-mens besmettingen, dus loopt maar een relatief klein deel van de bevolking risico: mensen die lieve kleine wollige blaatgevalletjes uit de weide tot een overheerlijke shoarma-schotel weten om te toveren, bijvoorbeeld!
En dit is niet waar.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:32 schreef vanwelleer het volgende:
Furthermore, since the swine flu vaccine includes squalene, a dangerous adjuvant that contributed to Gulf War Syndrome cases, there’s little doubt that it will lead to debilitating lifelong diseases far more deadly than the swine flu virus itself for thousands of children if a mass vaccination campaign is conducted.
bronquote:Since the end of the 1991 Gulf War, there have been reports of unexplained, multisymptom illnesses afflicting veterans who consistently report more symptoms than do nondeployed veterans. One of the many possible exposures suspected of causing chronic multisymptom illnesses Gulf War veterans is squalene, thought to be present in anthrax vaccine. We examined the relationship between squalene antibodies and chronic symptoms reported by Navy construction workers (Seabees), n = 579. 30.2% were deployers, 7.4% were defined as ill, and 43.5% were positive for squalene antibodies. We found no association between squalene antibody status and chronic multisymptom illness (p = 0.465). The etiology of Gulf War syndrome remains unknown, but should not include squalene antibody status.
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:45 schreef Iblis het volgende:
[..]
En dit is niet waar.
[..]
bron
Squaleen wordt bovendien in Europa al heel lang gebruikt, en daar is het ook niet te vinden. Verder lijkt squaleen de kruisreactiviteit te bevorderen, wat alleen maar wenselijk is.
Zoveel geborneerdheid in één post maakt me redelijk sprakeloos. Het enige dat je doet is op de persoon spelen en aanvallen. Dat is te zinloos voor woorden.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:51 schreef vanwelleer het volgende:
Met alle respect, heb je gezien wie deze "onderzoekers" zijn ?
van hen kun je niet anders verwachten, zoals ook bij het "officiele rapport" over 9/11.
Begrijp me niet verkeerd, ook mijn "bronnen" zouden er helemaal naast kunnen zitten, daarvoor heb ik te weinig verstand van de inhoud, ik zal et dus moeten beoordelen op die feiten die ik wel kan zien, en die vind ik behoorlijk verontrustend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |