Denk niet dat djoko hem op het mentale vlak geklopt heeft, maar juist gewoon op tennisvlak. De mentale voorsprong kwam later en is logisch na die overwinningen.quote:Op maandag 4 juli 2011 09:57 schreef Morthill het volgende:
[..]
Niet verwacht dat Nadal op het mentale vlak geklopt zou worden door welke speler dan ook
Ja, precies, hij kan Djokovic geen pijn doen met zijn spel en daar wordt hij onzeker van.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Denk niet dat djoko hem op het mentale vlak geklopt heeft, maar juist gewoon op tennisvlak. De mentale voorsprong kwam later en is logisch na die overwinningen.
[...]
quote:
quote:Good morning! Yesterday I couldn't win. I didn't play as well as in previous matches and Djokovic was more successful at key moments.
Now I will rest for a few days, and then start preparing the next tournament.
Thanks for your support! See you soon!!
Ja, dat is wat ik bedoel, Nadal die toch het beeld schept dat hoe slecht hij ook speelt, hij overtuigd blijft van zijn eigen kracht. Dat hij dat niet doet tegen Djokovic zorgt er wellicht dan ook voor dat hij foutjes gaat maken en dus is de mentale kant een aspect waarop hij geklopt is.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:14 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, precies, hij kan Djokovic geen pijn doen met zijn spel en daar wordt hij onzeker van.
Dit heb ik nou nooit begrepen. Het wordt al heel lang gezegd, maar hoe meer we zien, hoe meer het niet waar lijkt te zijn.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zo geformuleerd zitten we echt op een fantastisch punt in de tennis geschiedenis, met 5 spelers die ongekende niveaus halen en nu allemaal tegelijk op topniveau zijn (misschien dan)
(Ik reken murray daar gewoon bij, imo een groter talent dan Nadal en Djoko. Daarbij het djoko tijdens zijn streak het enorm lastig gemaakt)
Ja, ik snap het ook nooit helemaal. En als iemand een speelstijl heeft die er soepel of excentriek uitziet, heet het talent en anders ben je een werktennisser. Ik vind het vaak maar een beetje simplistische stellingen.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:00 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Dit heb ik nou nooit begrepen. Het wordt al heel lang gezegd, maar hoe meer we zien, hoe meer het niet waar lijkt te zijn.
Maar nog zeker op niveau om een Grand Slam te winnen.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:53 schreef TheGeneral het volgende:
Nou ja, Federer is niet meer op topniveau.
Sporters met veel talent maar waar het niet eruit komt krijgen veel te veel aandacht. Om de top te bereiken zijn andere eigenschappen veel belangrijker doorgaans. En als Murray naast zn "talent" ook nog keihard werkt dan is ie kennelijk toch niet zo goed.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:32 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, ik snap het ook nooit helemaal. En als iemand een speelstijl heeft die er soepel of excentriek uitziet, heet het talent en anders ben je een werktennisser. Ik vind het vaak maar een beetje simplistische stellingen.
Heel goed, zo hoor ik het graag. Die Murray is een leuke speler op de Tour hij kan het zn grote vrienden lastig maken maar meneer gaat niet kunnen wedijveren of domineren, nooit niet.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:18 schreef Piperidine het volgende:
Murray is absoluut geen talent meer, hij is 24 jaar en heeft nog geen Grand Slam gewonnen. Djokovic is ook 24, maar heeft er al drie (plus een verloren finale) en staat nu nummer één. Een talent ben je als je 19 of 20 bent, niet als je al redelijk ver in je carrière bent. Federer wordt met zijn bijna 30 al afgeschreven en gezegd dat hij op zijn retour is, dan zou Murray met zijn 24 ook al halverwege zijn carrière moeten zijn.
Allemaal borrelpraat. Ik heb ook balgevoel, veel meer dan een hoop mensen maar ook veel minder dan een hoop mensen.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Talent hebben of een talent zijn is wel wezenlijk verschillend he.
Niet ver onder zijn topniveau, als je bijvoorbeeld de finale van RG dit jaar vergelijkt met hun wedstrijden op RG in andere jaren zie ik zeker niet een grote terugval.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:53 schreef TheGeneral het volgende:
Nou ja, Federer is niet meer op topniveau.
Dat vind ik niet helemaal waar. Hij is ver onder zijn topniveau van 2004-2007. De tennisser van toen is hij nu niet meer. En dat heeft niets met de concurrentie te maken. Het is gewoon minder. Dat is niet zo gek, na zo lang op dat niveau, hij wordt ook wat ouder, moet zijn spel aanpassen daaraan.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Niet ver onder zijn topniveau, als je bijvoorbeeld de finale van RG dit jaar vergelijkt met hun wedstrijden op RG in andere jaren zie ik zeker niet een grote terugval.
Federer is niet meer zo constant als hij was, dat wel. Maar dat heeft ook te maken met de veel zwaardere concurrentie.
Wel jammer, want hij zit er dicht bij als hij goed speelt En voorlopig is hij al 29 GS'en op rij in de QF van de GS'en gekomen. Maar de stap naar de SF, de finale en toernooiwinst wordt wel steeds groter en zwaarder. Al was de partij tegen Djokovic op RG hoopgevend.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:39 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Dat vind ik niet helemaal waar. Hij is ver onder zijn topniveau van 2004-2007. De tennisser van toen is hij nu niet meer. En dat heeft niets met de concurrentie te maken. Het is gewoon minder. Dat is niet zo gek, na zo lang op dat niveau, hij wordt ook wat ouder, moet zijn spel aanpassen daaraan.
Als je zou moeten raden, hoeveel GS'en wint Federer dan nog in de rest van zijn carrière?quote:Daarnaast is hij wellicht op gravel beter geworden dan de laatste jaren, maar op de andere ondergronden minder. Als Federer nu nog had gespeeld zoals hij speelde tijdens 2004-2007, had hij waarschijnlijk minimaal 2 GS per jaar nog gepakt. Maar zo is het nu eenmaal (helaas) niet meer.
Neequote:Op maandag 4 juli 2011 18:04 schreef medwedew het volgende:
murray meer talent dan djoko?? jongens toch ga maar eens goed kijken naar een partij van beiden dan zul je zien dat murray hem in vrijwel alles voor moet laten gaan
"In a report"? En wat is je bron?quote:Op maandag 4 juli 2011 10:06 schreef TheGeneral het volgende:
Gelukkig!
We hebben toch nog een 'injury excuse' voor Nadal!
[..]
En dat is ook pas sinds de Davis Cup, daarvoor was het iets van 3x beter mentaalquote:Op maandag 4 juli 2011 18:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee
Het enige verschil is dat Djoko 100x beter is mentaal.
Blijkbaar toch niet, want het Nadal-kamp weerspreekt het:quote:Op maandag 4 juli 2011 10:06 schreef TheGeneral het volgende:
Gelukkig!
We hebben toch nog een 'injury excuse' voor Nadal!
[..]
Bron.quote:Nadal's camp denies hairline fracture injury report
Rafael Nadal's camp denies a report by the London Times that the Spaniard may be out for six weeks with a hairline fracture in his left foot. In an e-mail to TENNIS.com, Nadal's spokeman, Benito Pérez-Barbadillo, stated that Nadal does not have a hairline fracture and said the world No. 2 will play the Canadian Open, which begins in Montreal the week of August 8.
Nadal hurt his foot in the fourth round of Wimbledon against Juan Martin del Potro and used an anesthetic to dull the pain for the rest of the tournament. Nadal said in Spanish after his loss to Novak Djokovic in the final that he would not return to the practice courts until he was completely healed physically and mentally.
hihihiquote:Op zondag 3 maart 2013 09:10 schreef Norrage het volgende:
Dopedal is terug
Schrijf maar vast een winning streak van 5+5+5+5(hoeveel speelt ie er)+7 op voor het European clay court season
Bijna goed. Was 4+5+5+5+7quote:Op zondag 3 maart 2013 09:10 schreef Norrage het volgende:
Dopedal is terug
Schrijf maar vast een winning streak van 5+5+5+5(hoeveel speelt ie er)+7 op voor het European clay court season
bazenactie juistquote:Op zondag 9 juni 2013 21:47 schreef Norrage het volgende:
Rafa baas
8x RG.
Maar dit vond ik toch wel jammer
[ afbeelding ]
Op de lagere school wel.quote:
Sinds ik dat verhaal over doping en stille schorsing heb gelezen vind ik het minder baas.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:47 schreef Norrage het volgende:
Rafa baas
8x RG.
Maar dit vond ik toch wel jammer
[ afbeelding ]
Wat had je gepost?quote:
Bij de dokter?quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:17 schreef Norrage het volgende:
Rafa
Waar hij het vandaan haalt, geen idee, maar hij speelt momenteel zijn beste hard-court tennis ooit
quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:17 schreef Norrage het volgende:
Rafa
Waar hij het vandaan haalt, geen idee, maar hij speelt momenteel zijn beste hard-court tennis ooit
sorry, vergetenquote:
Er staat mij iets bij dat jij pas weer dat soort aantijgingen zou posten als je er een onderbouwing voor had. Heb je die inmiddels?quote:
Dat was ik niet.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:24 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Er staat mij iets bij dat jij pas weer dat soort aantijgingen zou posten als je er een onderbouwing voor had. Heb je die inmiddels?
Jawel.quote:
Ja, ik ga even maanden van topics doorzoeken om mezelf te overtuigen van iets wat ik 100% zeker weet.quote:
Nee, bewijs jij jouw aantijgingen aan mijn adres maar. Bovendien heb je nog de Sherlock wat je kan gebruiken.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:31 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, ik ga even maanden van topics doorzoeken om mezelf te overtuigen van iets wat ik 100% zeker weet.
quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:32 schreef hexje het volgende:
[..]
Nee, bewijs jij jouw aantijgingen aan mijn adres maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |