ik ookquote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:56 schreef Brighteyes het volgende:Ik heb gelijk een mental image van de vriend van Huup die idd braaf in de box staat te wachten tot hij eruit mag.
Ik voelde de eerste bewegingen wel als een soort trillingen. Alsof er een spiertje onwillekeurig beweegt, net zoals wanneer je oog trilt zeg maar.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:10 schreef Bucko het volgende:
ik heb ook nog een vraagje over het voelen van de baby. Ik ben vandaag precies 20 weken en het lijkt alsof ik de kleine al eens een paar keer heb gevoeld, in de vorm van een plopje of trilling of net alsof mijn baarmoeder heen en weer gaat. Weet niet of het de baby is, want ik heb een voorliggende placenta...
Maar ik heb nog een vraag, soms is het net alsof ik een plopje voel en als ik dan met mijn hand op die plek voelt, dan voel ik het kloppen, net als een hart. Dit lijk ik steeds vaker te hebben op verschilllende plaatsen. Wat kan dat zijn?
Waarschijnlijk heeft dat te maken met het feit dat de meeste mannen geen flauw benul hebben van kleurcombinaties en je als moeder zelfs na een zware bevalling ijdel genoeg bent om geen rare combinaties aan te willen hebben bij je babyquote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:15 schreef Pyttpytt het volgende:
waarom zou jij per se het eerste pakje moeten uitzoeken kersjes? Omdat je de moeder bent? Lijkt me moeilijk voor de pappa, daarbij buitengesloten worden. Als man sta je volgens mij al zo aan de zijlijn... Je wordt beide (voor het eerst) ouder, dan is dat moment toch voor beiden even bijzonder? (ben zelf geen ouder en niet zwanger, dus miss is dit wel zo'n ding dat ik dan dus niet snap hihi)
daar zeg je wat, het zou inderdaad gewoon geklop in mijn hand kunnen zijn...ik voel het namelijk ook op andere plekken van mijn lichaam. Van het kloppen ging ik er al vanuit dat het niet de baby is. Maar zou idd ook van placenta mss kunnen zijn. Blijft wazig allemaal...quote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:20 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik voelde de eerste bewegingen wel als een soort trillingen. Alsof er een spiertje onwillekeurig beweegt, net zoals wanneer je oog trilt zeg maar.
Ik weet niet of je het met 20 weken al aan de buitenkant kunt voelen eigenlijk. Wie weet. Maar als je placenta voor ligt; zitten er geen bloedvaten enzo in de placenta? Dat je die wellicht voelt? Of misschien wel de aders in je eigen hand ofzo?![]()
Oh ik bedoelde het niet rot verder naar Kers hoor trouwens! Ik denk ook niet dat zij het zo slecht bedoeldeIk wilde alleen gewoon zeggen dat mijn lief in elk geval wel zelf het pakje heeft uitgezocht had dus dat het wel kan.
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:27 schreef Bucko het volgende:
[..]
daar zeg je wat, het zou inderdaad gewoon geklop in mijn hand kunnen zijn...ik voel het namelijk ook op andere plekken van mijn lichaam. Van het kloppen ging ik er al vanuit dat het niet de baby is. Maar zou idd ook van placenta mss kunnen zijn. Blijft wazig allemaal...
Vind je?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:34 schreef octopussy het volgende:Troel, dat zou iets zijn wat mijn man ook kan doen. Die heeft geen gevoel voor mode, heeft een hekel aan winkelen en wil het liefst nog dat ik al zijn kleding koop.
![]()
Ik vermoed dat hij niet weet wat een rompertje is.
Gelukkig zijn andere kwaliteiten belangrijker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja maar das toch logisch?!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:39 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Vind je?![]()
Ik heb N. toch vooral uitgekozen op z'n gevoel voor mode.
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:58 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hij s flauw, hij wil niet even in de box gaan zitten voor een foto
Ah het is vast leuk als je er bent Xeenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:12 schreef Xenia het volgende:
Die van mij wist precies wat rompertjes waren en een commode en meer van dat soort dingen die ik tot een half jaar geleden totaal niet wist![]()
En dat de eerste kleertjes wit moeten zijn, is hij stellig van overtuigd. Geen idee waarom, maar hij zal wel gelijk hebben
Ik moet zo naar de eerste zwangerschapsyogales. Maar ik heb totaal geen zin
ja stom he?quote:
Innepin natuurlijk!!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:36 schreef Kersjes het volgende:
Zo ken ik een stel waarvan de vader altijd het haar van hun dochter invlecht en staartjes maakt enzo. Ook koopt hij 9 van de 10 keer haar kleding. Vindt hij geweldig en is er nog goed in ook!
Xenia, veel plezier vanavond! Als je er eenmaal bent zul je het vast leuk vinden. Hoop ik voor je![]()
En over gerommel gesproken..... het wordt weer eens tijd voor een verse baby vind ik![]()
Welke juli-dame zal ons als eerste gaan verblijden met goed nieuws???
Degenen die in augustus aan de beurt zijn moeten nog even wachten hoor, dat wordt me anders net iets te dichtbij
Ja preciesquote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:44 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Innepin natuurlijk!!die moet nu vind ik
![]()
en daarna Urla en Nijna, en dan Chan en ik en... oh wachtdas et lijstje
hihi
Tja, ut lijkt mij ook niet meer dan vansellufsprekend dat z'n gevoel voor mode tog egt het eerste selexiekriterium is.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:46 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja maar das toch logisch?!
je moet er ook nog naast lopen... kom op zeg stel je voor dat ie dr nie uitziet
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:53 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Tja, ut lijkt mij ook niet meer dan vansellufsprekend dat z'n gevoel voor mode tog egt het eerste selexiekriterium is.
Ik bedoel, dan kan ie wel lief zijn ensow, maar als ie erbij loopt als een of andere boer, dan zou ik het er toch egt nie op kunne.
Gelukkig heb ik dit gevoel maar 1 keer gehad, alle andere keren, kon ik gewoon plassen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:38 schreef freecell het volgende:
Ow en Bar? Dat gevoel bij het plassen klinkt een beetje als blaasontsteking! Even in de gaten houden
Gelukkig vergeet je mijquote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:44 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Innepin natuurlijk!!die moet nu vind ik
![]()
en daarna Urla en Nijna, en dan Chan en ik en... oh wachtdas et lijstje
hihi
Okquote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:13 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik dit gevoel maar 1 keer gehad, alle andere keren, kon ik gewoon plassen.
maar houd het wel in de gaten
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:15 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Gelukkig vergeet je mij![]()
![]()
![]()
ik weet het hoor had ik nog maar in het lijstje moeten staan
Dan heb ik nog even te gaan! Ben tot op heden (16 weken) niet aangekomen. Mijn buik is al wel een beetje gegroeid, maar mijn BMI ligt volgens mij onder de 18.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:40 schreef Beessie-Jen het volgende:
wat trouwens ook wel bijzonder is, dat op de meeste sites wordt aangeraden om met een lager BMI dus ook meer aan te komen tijdens de zwangerschap...
en bij een BMI die verhoogd is het dus gezonder is om maar een paar kg aan te komen....
zulke tabellen bedoel ik dus:
Gewicht voor zwangerschap -> Aangeraden toename gewicht
Ondergewicht (BMI < 18) -> 12 tot 18 kilo
Normaal gewicht (BMI 18-24) -> 11 tot 15 kilo
Overgewicht (BMI 25-30) -> 7 tot 11 kilo
Obesitas (BMI > 30) -> minimaal 7 kilo
of deze richtlijn:
Vrouwen met ondergewicht (BMI < 18,5) zouden tussen de 12 en 18 kilo moeten aankomen.
Vrouwen met een normaal gewicht (BMI 18,5 – 25) zouden tussen de 11 en 16 kilo moeten aankomen.
Vrouwen met overgewicht (BMI 25-30) zouden tussen de 7 en 11 kilo moeten aankomen
Mijn BMI was voordat ik zwanger raakte tussen de 20 en 21 ergens overigens...
BMI hier normaal 22, maar ik kom echt al wel wat aan met mijn 9 weken...quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:36 schreef NieuweUser het volgende:
[..]
Dan heb ik nog even te gaan! Ben tot op heden (16 weken) niet aangekomen. Mijn buik is al wel een beetje gegroeid, maar mijn BMI ligt volgens mij onder de 18.
Maar dat komt vast nog wel!
Nee nog niets, ben nog steesd op hetzelfde gewicht als ik eerder was! Maar als ik Chan mag geloven, komt dat nog helemaal goed!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:52 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Sindell; wat een moooooie plaatjes!
@Chan; ik ben benieuwd naar je nieuwe kleurtje??
@nieuwe user; helemaal niets aangekomen???
en ik ben nog steeds helemaal op mijn roze wolkje aan het genieten...
nou misschien dat jij het ook wel snel gaat voelen, je bent in elk geval slank, en bijna net zo lang zwanger als ik...quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:54 schreef NieuweUser het volgende:
[..]
Nee nog niets, ben nog steesd op hetzelfde gewicht als ik eerder was! Maar als ik Chan mag geloven, komt dat nog helemaal goed!![]()
En wat geweldig BJ, dat je je baby gevoeld hebt vandaag! Ik kan ook niet wachten op dat moment!!
YPPY, zie de tweede post van Bix (na de OP)quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:49 schreef YPPY het volgende:
Wat leuk dat Senna is geboren!![]()
![]()
Staan er al ergens foto's? Ben zo benieuwd hoe ze eruit ziet na zoveel jaar te moeten wachten.
Dit wil ik helemaal niet horen, was net zo blij dat ik tot nu toe maar 1,5 was aangekomenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:01 schreef huuphuup het volgende:
ik ben ook pas na de 20 weken aangekomen hoor NieuweUser, komt goedje lijf regelt t allemaal wel
![]()
ik zit idd precies tussen Nijna en Chan in, 9 augustus will be the datequote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:18 schreef huuphuup het volgende:
[..]ik wou net zeggen!
muts ik schrok gewoon haha ik had expres het lijstje ernaast geopend zodat ik niemand zou vergeten![]()
jij bent 1 week voor mij uitgeteld toch? Dus tussen Nijna en Chan dan?
met mij gaat het wel, wel wat moe, maar niets vergeleken bij miss...die heeft na gister de hele dag hard werken, vannacht maar één uurtje geslapen en vandaag ook maar weinig. ik hoop dat Senna en de snurkende roomies haar wat rust gunnenquote:
Geef haar maar de groeten van me.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:10 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
met mij gaat het wel, wel wat moe, maar niets vergeleken bij miss...die heeft na gister de hele dag hard werken, vannacht maar één uurtje geslapen en vandaag ook maar weinig. ik hoop dat Senna en de snurkende roomies haar wat rust gunnen
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:15 schreef het_fokschaap het volgende:
morgenochtend mogen m'n dames mee naar huis
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:21 schreef Poppedein het volgende:
ahhh.. Even n goedmakertje... We komen bij n station en de oudere meneer die naast me staat roept door de trein dat t eerste beste plekje wat vrij komt voor de mooie zwangere dame naast m is!
oi!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:37 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
bij ons was het met twee dagen gebeurd na Harry Potter
Mja ik ben donderdag al naar HP geweest, en mooi niksquote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:37 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
bij ons was het met twee dagen gebeurd na Harry Potter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |