Peter Joustra???quote:De dierenactivist Peter J., alias de Vegan Streaker
QFTquote:Op maandag 20 juli 2009 21:11 schreef Netsplitter het volgende:
Wat een mongool.
Enig idee wat voor ravage die 2500 nertsen kunnen aanrichten in een biotoop waar ze totaal niet thuis horen?
Maar nee, daar heeft die loser niet over na gedacht bij z'n actie.
Aan z'n foto te zien heeft hij al aardig wat ervaring met lichaamsversiering. Maar wat 'ongeteste' shampoo van Andrélon in z'n ogen spuiten zie ik ook nog wel zitten.quote:Op maandag 20 juli 2009 21:50 schreef LXIV het volgende:
Beschikbaar stellen als proefkonijn bij de cosmetica-industrie lijkt mij een gepaste straf.
Terrorisme is NOOIT goed te praten, en aangezien deze lieden er niet voor terugdeinsen om mensen te bedreigen en zelfs aanslagen plegen op bedrijven, woonhuizen en auto's noem ik dit terrorisme.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:01 schreef Maeghan het volgende:
Ach, het gaat te ver, maar ik kan me ergens wel voorstellen dat iemand zo ver gaat. Als je ziet hoe weinig het mensen interesseert dat ze de hele aarde verkloten, dan kan ik me voorstellen dat je iets extreems moet doen om ook nog maar een heel klein beetje aandacht te krijgen.
En het argument dat nertsen loslaten slecht is voor de biotoop is een beetje raar als het komt van mensen die het helemaal okay vinden om te veel dieren te fokken in slechte omstandigheden. Alsof dat goed is voor het milieu.
Blijft natuurlijk het feit dat die beesten loslaten niet goed is voor mens, dier en natuur. Misschien is het gebrek aan aandacht wel terecht?quote:Op maandag 20 juli 2009 22:01 schreef Maeghan het volgende:
Ach, het gaat te ver, maar ik kan me ergens wel voorstellen dat iemand zo ver gaat. Als je ziet hoe weinig het mensen interesseert dat ze de hele aarde verkloten, dan kan ik me voorstellen dat je iets extreems moet doen om ook nog maar een heel klein beetje aandacht te krijgen.
En het argument dat nertsen loslaten slecht is voor de biotoop is een beetje raar als het komt van mensen die het helemaal okay vinden om te veel dieren te fokken in slechte omstandigheden. Alsof dat goed is voor het milieu.
Ben je er zo een ja?quote:Op maandag 20 juli 2009 22:01 schreef Maeghan het volgende:
"Help we vernietigen met z'n allen de aarde" figuur.quote:
Waar zeg ik dat ik het goed vind? Ik zeg alleen dat ik er wel begrip voor op kan brengen.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:03 schreef fratsman het volgende:
[..]
Terrorisme is NOOIT goed te praten, en aangezien deze lieden er niet voor terugdeinsen om mensen te bedreigen en zelfs aanslagen plegen op bedrijven, woonhuizen en auto's noem ik dit terrorisme.
Ja, echt een lul die Peter Joustra.quote:
Dat zou prima zijn, als dieren andere dieren ook als gelijkwaardig zouden beschouwen.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:12 schreef Maeghan het volgende:
Maar stel dat je nu iemand bent die vindt dat dieren gelijkwaardig zijn aan mensen? Dat wanneer iemand zoiets doet met een dier, je dat evenveel pijn doet als wanneer dat gebeurt met een mens? Dat het voor je gevoel niet uitmaakt of iemand een koe opeet of een mens, maar dat je dat allebei verschrikkelijk vindt? Dat het voor jou allebei valt onder mishandeling, marteling of moord?
Zo één ben ik d'r ook. En nu?quote:Op maandag 20 juli 2009 22:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
"Help we vernietigen met z'n allen de aarde" figuur.
Niks, ik kan er geen respect voor opbrengen, verder leef je leven zoals je zelf wiltquote:
Als je het zo uit wil drukken, dan ja.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
"Help we vernietigen met z'n allen de aarde" figuur.
quote:Op maandag 20 juli 2009 22:12 schreef Maeghan het volgende:
Wat opgaat bij conflicten tussen verschillende volkeren geldt ook hier: de een z'n terrorist is de ander z'n vrijheidsstrijder.
Hoezo kan je geen respect opbrengen voor het feit dat mensen zich druk maken om de houdbaarheid van onze leefwereld?quote:Op maandag 20 juli 2009 22:17 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Niks, ik kan er geen respect voor opbrengen, verder leef je leven zoals je zelf wilt
quote:
Wat een flauwekul zeg. Er is geen dier wat zich zo gedraagt als de mens. Mensen eten meer dan ze nodig hebben, consumeren meer dan ze in het algemeen nodig hebben, gooien eten weg, gooien spullen weg zodat ze weer ruimte hebben voor nieuwe, etc.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:15 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat zou prima zijn, als dieren andere dieren ook als gelijkwaardig zouden beschouwen.
Juist en waarom dieren dan gelijkwaardig beschouwen aan mensen?quote:Op maandag 20 juli 2009 22:21 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Wat een flauwekul zeg. Er is geen dier wat zich zo gedraagt als de mens. Mensen eten meer dan ze nodig hebben, consumeren meer dan ze in het algemeen nodig hebben, gooien eten weg, gooien spullen weg zodat ze weer ruimte hebben voor nieuwe, etc.
Compleet anders dan dieren. Dieren in het wild zorgen voor hun eigen eten op een eerlijke manier (denk je dat een welpje gaat huilen als ie hoort dat een zebra niet uit de fabriek komt of aan een boom groeit?), ze gaan spaarzaam om met eten en consumeren geen flauwekul. Zelfs huisdieren zijn niet zo raar als mensen - probeer een hond niet z'n favoriete dekentje af te pakken omdat er een gat in zit. Die van ons kreeg je niet eens zover om een nieuwe te gebruiken, de oude vond ie altijd veel fijner.
Omdat er naar mijn mening helemaal geen sprake is van een in het gedrang komen van de houdbaarheid van onze leefwereld. Dingen zouden zuiniger kunnen, minder vervuilend, maar om nou sympathie te hebben met mensen die op de G8 gaan staan te rellen, nee. Maargoed, zoals al eerder gezegd zie ik geen totale ten ondergang van de wereld als we op de huidige lijn doorgaan.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:18 schreef Nosh het volgende:
[..]
Hoezo kan je geen respect opbrengen voor het feit dat mensen zich druk maken om de houdbaarheid van onze leefwereld?
Dit is dus waarom of ik niet met milieu activisten overweg kan.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:21 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Wat een flauwekul zeg. Er is geen dier wat zich zo gedraagt als de mens. Mensen eten meer dan ze nodig hebben, consumeren meer dan ze in het algemeen nodig hebben, gooien eten weg, gooien spullen weg zodat ze weer ruimte hebben voor nieuwe, etc.
Compleet anders dan dieren. Dieren in het wild zorgen voor hun eigen eten op een eerlijke manier (denk je dat een welpje gaat huilen als ie hoort dat een zebra niet uit de fabriek komt of aan een boom groeit?), ze gaan spaarzaam om met eten en consumeren geen flauwekul. Zelfs huisdieren zijn niet zo raar als mensen - probeer een hond niet z'n favoriete dekentje af te pakken omdat er een gat in zit. Die van ons kreeg je niet eens zover om een nieuwe te gebruiken, de oude vond ie altijd veel fijner.
quote:Op maandag 20 juli 2009 22:18 schreef MrData het volgende:
[..]
Dieren zijn niet gelijk aan mensen, voor de wet niet en voor een normaal denkend mens niet. Dit soort gasten steekt auto's en huizen in de fik waar kinderen liggen te slapen. Ga dat toch niet zitten relativeren met onzin als 'voor hun zijn dieren wel gelijk
'. Probeer dat dan op een andere manier, en anders mag je lang de cel in.
Het is anders wel gebeurd, en die kerel was alleen directeur van een cosmetica fabrikant als ik het goed heb. Waarom zouden om een paar labratjes dat hele gezin in gevaar moeten komen?.. jouwquote:
GelijkWAARDIG.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:18 schreef MrData het volgende:
[..]
Dieren zijn niet gelijk aan mensen, voor de wet niet en voor een normaal denkend mens niet. Dit soort gasten steekt auto's en huizen in de fik waar kinderen liggen te slapen. Ga dat toch niet zitten relativeren met onzin als 'voor hun zijn dieren wel gelijk
'. Probeer dat dan op een andere manier, en anders mag je lang de cel in.
Geen zin om dat specifieke verhaal op te zoeken, maar deze goede man neemt 't niet zo nauw met de veiligheid van mensen.quote:
quote:De eerste keer dat ik zoiets probeerde was ik nog te onervaren: een bestelbus van een slager stond te dicht bij zijn huis. Ik gebruikte iets te veel benzine en bijna sloeg het vuur over. Voor de publieke opinie over dierenactivisten was het niet goed geweest. Zelf had ik er geen problemen mee gehad als de hele boel was afgefikt
Persoonlijk vind ik dieren inderdaad veel leuker.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:23 schreef teknomist het volgende:
[..]
Juist en waarom dieren dan gelijkwaardig beschouwen aan mensen?
Waar baseer je dat op?quote:
Zijn ze niet.quote:
Omdat het schaap een dier is, en de kinderen van je buurvrouw mensen zijn...quote:Ten eerste, waarom mag je wel de kinderen van een schaap afmaken en niet die van je buurvrouw?
Dus je ziet er geen probleem in dat er grote meren opdrogen (aralmeer) door ons katoengebruik, dat australie veel last heeft van watergebrek (alweer door ons katoengebruik), dat de visstand op veel plekken dramatisch keldert en ook de getallen over co2 en de 'voetafdruk' die op dit moment zo is dat we per jaar 1,4 zoveel van de aarde gebruiken als we zouden moeten doen om de aarde in stand te houden, baren je totaal geen zorgen?quote:Op maandag 20 juli 2009 22:23 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Omdat er naar mijn mening helemaal geen sprake is van een in het gedrang komen van de houdbaarheid van onze leefwereld. Dingen zouden zuiniger kunnen, minder vervuilend, maar om nou sympathie te hebben met mensen die op de G8 gaan staan te rellen, nee. Maargoed, zoals al eerder gezegd zie ik geen totale ten ondergang van de wereld als we op de huidige lijn doorgaan.
Dat wil niet zeggen dat jullie rel activisten zijn, maar het eco-activist type mens kan ik meestal niet mee overweg. Karakters verschillen teveel, en opvattingen ook.
Ja tuurlijk zie ik wel een 'probleem'. Maar wat wil je dat ik er aan doe? Op een hutje op de heide gaan wonen is voor mij absoluut geen optie. Je kan gewoon niet verwachten dat deze trends omgezet worden en dat het de goede kant uit gaat. Ik kijk er gewoon niet naar om en ga door met m'n leven, het is gewoon belachelijk om over al die kleine dingen te gaan vallen en de schuld te geven aan de mensheid.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:34 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dus je ziet er geen probleem in dat er grote meren opdrogen (aralmeer) door ons katoengebruik, dat australie veel last heeft van watergebrek (alweer door ons katoengebruik), dat de visstand op veel plekken dramatisch keldert en ook de getallen over co2 en de 'voetafdruk' die op dit moment zo is dat we per jaar 1,4 zoveel van de aarde gebruiken als we zouden moeten doen om de aarde in stand te houden, baren je totaal geen zorgen?
Nog afgezien van het feit dat op veel plekken waar dieren gebruikt worden, ook veel mensen op een slechte manier behandeld worden (onderbetaald werk, kinderarbeid, bedreiging van garnalenvissers...)?
Nee oogkleppen opzetten en mensen die zich er wel mee bezighouden proberen belachelijk te maken is veel effectiever.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:36 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja tuurlijk zie ik wel een 'probleem'. Maar wat wil je dat ik er aan doe? Op een hutje op de heide gaan wonen is voor mij absoluut geen optie. Je kan gewoon niet verwachten dat deze trends omgezet worden en dat het de goede kant uit gaat. Ik kijk er gewoon niet naar om en ga door met m'n leven, het is gewoon belachelijk om over al die kleine dingen te gaan vallen en de schuld te geven aan de mensheid.
Het klinkt bijna alsof je wenste helemaal geen mens te zijn.
Het gaat er niet om wat ik vind. Het gaat erom dat ik het prettig vind als mensen op z'n minst eens nadenken over waarom ze iets vinden.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:34 schreef teknomist het volgende:
Stel iemand mag kiezen tussen het doden van de kinderen van een schaap of het doden van Maeghan's kinderen. Maeghan, zou jij beide opties inderdaad even onrechtvaardig of fout vinden?
FFS. Echt. ....quote:Op maandag 20 juli 2009 22:21 schreef Maeghan het volgende:
Nee natuurlijk niet. Dat is niet zo'n Disney fan. Toen Disney nog geen tekenfilms uitbracht, waren er geen kinderen die geen vlees aten omdat dat VERBOTEN was door de ouders.quote:denk je dat een welpje gaat huilen als ie hoort dat een zebra niet uit de fabriek komt of aan een boom groeit?
Nu lul je je er onderuit.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:40 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat ik vind. Het gaat erom dat ik het prettig vind als mensen op z'n minst eens nadenken over waarom ze iets vinden.
De reactie hierboven "een schaap is een dier en kinderen van de buurvrouw zijn mensen" is precies het soort reactie waar ik op doel - die mesnen dénken niet. Ze nemen klakkeloos iets aan wat ze verteld is. Ik zeg niet dat hij er per se een andere mening op na moet houden, maar hij geeft niet één argument waarom hij denkt dat mensen anders of beter zijn dan schapen en waarom schapen eten geen probleem is. Sterker nog, alleen al het feit dat ik hem wil aanzetten tot denken maakt hem boos.
M.i. is het gewoon goed om na te denken over dingen. Zelfs als je tot de conclusie komt dat je gelijk had, kan het geen kwaad eens te bedenken waarom iets zo is. En heel even proberen een klein beetje begrip op te brengen voor de mening van een ander betekent niet dat je het ermee eens hoeft te zijn.
Dus graag een antwoord op mijn vraag.quote:
Oogkleppen? Ik ben niet blind voor wat er gebeurd met de planeet, maar ik ga het me niet aantrekken, daarom snap ik ook de milieu-activisten niet. En voorbeelden geven van kinderen slachten of een lammetje slachten getuigd in mijn ogen niet van enige vorm van civiel denken. Ik denk dat 99/100 mensen dit een belachelijke kijk op het leven zullen vinden.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:40 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nee oogkleppen opzetten en mensen die zich er wel mee bezighouden proberen belachelijk te maken is veel effectiever.
(Ben het overigens niet eens met Meaghan)
Ik neem aan dat je hoofdluizen, spinnen, pissebedden en andere beestjes die bij jou komen wonen ook gewoon in leven laat gezien je betrokkenheid?quote:Op maandag 20 juli 2009 22:29 schreef Maeghan het volgende:
[..]
GelijkWAARDIG.
Ten eerste, waarom mag je wel de kinderen van een schaap afmaken en niet die van je buurvrouw? Alleen omdat die toevallig geen wollige vacht hebben en op twee poten lopen? Dat zeg ik niet omdat ik vind dat je de kinderen van de buurvrouw wel af mag slachten, maar omdat ik hoop dat het je misschien aanzet om na te denken over WAAROM dieren anders zijn dan mensen of WAAROM je vindt dat dieren wel gegeten mogen worden bijvoorbeeld. Ik heb daar voor mezelf allang een antwoord op. Dat andere mensen daar anders over denken vind ik niet erg, het probleem is dat de meeste mensen er niet anders over denken.
Ik dénk wel, en ik kom tot de conclusie dat een schaap niet meerwaardig is aan een mens. Dat lijkt me toch geenszins een rare conclusie of wel?quote:Op maandag 20 juli 2009 22:40 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat ik vind. Het gaat erom dat ik het prettig vind als mensen op z'n minst eens nadenken over waarom ze iets vinden.
De reactie hierboven "een schaap is een dier en kinderen van de buurvrouw zijn mensen" is precies het soort reactie waar ik op doel - die mesnen dénken niet.
De mens is zelf een biotoop voor bacteriële micro-organismen. (Zie NRC van zaterdag.)quote:Op maandag 20 juli 2009 22:45 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je hoofdluizen, spinnen, pissebedden en andere beestjes die bij jou komen wonen ook gewoon in leven laat gezien je betrokkenheid?
Dat mensen boven de dieren staan lijkt me toch moeilijk te verwerpen? Wij zijn op alle manieren sterker en slimmer. Dieren kunnen niet bereiken wat mensen kunnen bereiken. Dieren eten elkaar ook op, en mensen eten de dieren weer. Van mij hoeft er geen beesten pijn te lijden, dus als ze dood moeten mag dat snel en efficient. Blijkbaar is er niet genoeg steun om er wat aan te doen. Mensen vinden het te gemakkelijk om de supermarkt in te gaan en daar zoveel keuze te hebben, en daar is toch een hele industrie voor nodig.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:40 schreef Maeghan het volgende:
[..]
De reactie hierboven "een schaap is een dier en kinderen van de buurvrouw zijn mensen" is precies het soort reactie waar ik op doel - die mesnen dénken niet. Ze nemen klakkeloos iets aan wat ze verteld is. Ik zeg niet dat hij er per se een andere mening op na moet houden, maar hij geeft niet één argument waarom hij denkt dat mensen anders of beter zijn dan schapen en waarom schapen eten geen probleem is. Sterker nog, alleen al het feit dat ik hem wil aanzetten tot denken maakt hem boos.
M.i. is het gewoon goed om na te denken over dingen. Zelfs als je tot de conclusie komt dat je gelijk had, kan het geen kwaad eens te bedenken waarom iets zo is. En heel even proberen een klein beetje begrip op te brengen voor de mening van een ander betekent niet dat je het ermee eens hoeft te zijn.
Zoals hij praat vermoed ik eerder dat hij naakt op de heide rondloopt en slechts leeft van de aardbeien die er groeien, want anders tast je de aarde aan. Maar wacht, als je die aardbeien eet kan buurman de das die niet eten, en belemmer je eigenlijk de natuur. En als je drinkt van het water, belemmer je de plantjes het groeien. Dat kan toch zomaar niet? Dat is de wereld naar z'n grootje helpen. Je moet de natuur een vrije loop geven, niet in de weg liggen.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:49 schreef teknomist het volgende:
[..]
De mens is zelf een biotoop voor bacteriële micro-organismen.
Door het gebruik van zeep en shampoo wordt dagelijks genocide gepleegd op levende dieren.
* teknomist vermoedt dat Maeghan zich nooit wast.
Two wrongs don't make a right. Onderwijl is de Europese nerts wel mooi bedreigd door al die Amerikaanse nertsen die zijn vrijgelaten.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:01 schreef Maeghan het volgende:
Nou ja, twee dingen. Het eerste is een vraag. Iedereen hier vindt dat de Vegan Streaker iets anders moet doen dan gewelddadige acties voeren. Maar stel, hij zou iemand zoals jou willen bewegen om iets te doen voor het milieu. Hoe moet ie dat dan bereiken? Want je zegt heel simpel, ik wil er niet vanalles voor doen, ik verwacht niet dat de trend omgedraaid kan worden en dat het beter zal worden, dus wat moet ik eraan doen? En je draait je om. Zoals bijna iedereen in de westerse wereld. En de mensen daarbuiten hebben veelal niet de informatie of de middelen om er iets aan te doen.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:36 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja tuurlijk zie ik wel een 'probleem'. Maar wat wil je dat ik er aan doe? Op een hutje op de heide gaan wonen is voor mij absoluut geen optie. Je kan gewoon niet verwachten dat deze trends omgezet worden en dat het de goede kant uit gaat. Ik kijk er gewoon niet naar om en ga door met m'n leven, het is gewoon belachelijk om over al die kleine dingen te gaan vallen en de schuld te geven aan de mensheid.
Het klinkt bijna alsof je wenste helemaal geen mens te zijn.
Wat begrijp je niet aan WILD dier?quote:Op maandag 20 juli 2009 22:41 schreef Guus Muisarm het volgende:
Natuurlijk vreten dieren zich ook vol als het kan. Elke kat is al te dik. Die behoren schraal te zijn van nature maar dat is niet knuffelig he. Dus voeren maar.
quote:Op maandag 20 juli 2009 22:50 schreef MrData het volgende:
[..]
Dat mensen boven de dieren staan lijkt me toch moeilijk te verwerpen? Wij zijn op alle manieren sterker en slimmer. Dieren kunnen niet bereiken wat mensen kunnen bereiken. Dieren eten elkaar ook op, en mensen eten de dieren weer. Van mij hoeft er geen beesten pijn te lijden, dus als ze dood moeten mag dat snel en efficient. Blijkbaar is er niet genoeg steun om er wat aan te doen. Mensen vinden het te gemakkelijk om de supermarkt in te gaan en daar zoveel keuze te hebben, en daar is toch een hele industrie voor nodig.
Je hele betoog komt een beetje alu-hoedjes over, alsof dit soort gasten roependen in de woestijn zijn die door niemand begrepen worden. Dit soort gasten hoort bij de harde kern. Die hebben de dode schoonmoeder van een directeur van zo'n bedrijf opgegraven om hem te laten stoppen met zijn bedrijf.
Dit is waar, de meeste mensen draaien zich er voor om, omdat het moeite kost, het niet dagelijks merkbaar is, en het een ver van m'n bed-show is. En in mijn terminologie betekend dit al gauw dat ik het niet belangrijk acht, en dus ook geen aandacht aan ga besteden. Daarnaast liggen mijn principes vaak op kilometers afstand in vergelijking met milieu activisten. Daarom krijg ik het er ook altijd zo snel mee in het vet, ook al is dat niet eens meteen m'n bedoeling. Als ik een lammetje een nek moest omdraaien voor 50 piek dan zou me dat weinig uitmaken, dood gaat het beestje toch wel, en ik verdien er ook nog wat meequote:Op maandag 20 juli 2009 22:57 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Nou ja, twee dingen. Het eerste is een vraag. Iedereen hier vindt dat de Vegan Streaker iets anders moet doen dan gewelddadige acties voeren. Maar stel, hij zou iemand zoals jou willen bewegen om iets te doen voor het milieu. Hoe moet ie dat dan bereiken? Want je zegt heel simpel, ik wil er niet vanalles voor doen, ik verwacht niet dat de trend omgedraaid kan worden en dat het beter zal worden, dus wat moet ik eraan doen? En je draait je om. Zoals bijna iedereen in de westerse wereld. En de mensen daarbuiten hebben veelal niet de informatie of de middelen om er iets aan te doen.
Jij schaart, in tegenstelling tot de meeste mensen in dit topic die wel nadedenken, rekening met het milieu, en rekening met het nalatenschap van deze generatie houden op dezelfde hoop als milieu-terrorisme. Dat is m.i. net zo achterlijk als de gegeven voorbeelden ie je bekritiseert.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:45 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Oogkleppen? Ik ben niet blind voor wat er gebeurd met de planeet, maar ik ga het me niet aantrekken, daarom snap ik ook de milieu-activisten niet. En voorbeelden geven van kinderen slachten of een lammetje slachten getuigd in mijn ogen niet van enige vorm van civiel denken. Ik denk dat 99/100 mensen dit een belachelijke kijk op het leven zullen vinden.
M.i. mag iedere vraag gesteld worden. Sterker nog, zodra een vraag die puur en alleen bedoeld is tot het uitlokken van een discussie niet meer gevraagd mag worden, denk ik dat de vrijheid van meningsuiting ernstig in het geding komt.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:46 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik dénk wel, en ik kom tot de conclusie dat een schaap niet meerwaardig is aan een mens. Dat lijkt me toch geenszins een rare conclusie of wel?
Het is eerder vreemd dat je die vraag durft te stellen.
De mens in zijn algemeenheid is volgens jou dus niet sterker en slimmer dan dieren? Ik zie een groepje olifanten toch niet gauw een wapen maken of een raket naar de maan schieten. En tsja, dat dolfijnen wat slimmer zijn dan andere beesten is toch allemaal relatief. Een dier zal nooit iets bereiken, die leeft gewoon, dat is het.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:03 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan WILD dier?
[..]
![]()
Serieus, ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand dat gelooft. De meeste mensen zijn verschrikkelijk dom. Daarnaast zijn er wel degelijk dieren die intelligent zijn, bijv. dolfijnen of orka's.
Kost dus allemaal meer geld en/of moeite. Gek dat mensen dan liever gewoon de winkel in gaan en lekker boodschapjes doen (inclusief ik natuurlijk).quote:Waarom is er niet genoeg steun? Omdat mensen zoals jij zich allemaal omdraaien en zeggen "tja, er is niet genoeg steun, wat kan IK er dan aan doen?". Nou, bijvoorbeeld een fabrikant schrijven of een supermarkt keten bellen of ze varkensvlees verkopen van onverdoofd gecastreerde varkens. Of als je passief wilt blijven, biologisch vlees kopen. Als iedereen die zich nu omdraaide dat zou doen, dan was er opeens wél genoeg steun.
Het is dan ook aan de mens om er voor te zorgen dat milieuproblemen opgelost moeten worden. Jammer dat veel problemen ontstaan zijn doordat er niet nagedacht werd over de gevolgen of dat de economie op het moment belangrijker was. De mens staat in principe boven welk dier dan ook. De mens zal de keuzes moeten maken over milieukwesties. De natuur zijn gang laten gaan wil niet altijd zeggen dat het er ook beter op zal worden.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:34 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dus je ziet er geen probleem in dat er grote meren opdrogen (aralmeer) door ons katoengebruik, dat australie veel last heeft van watergebrek (alweer door ons katoengebruik), dat de visstand op veel plekken dramatisch keldert en ook de getallen over co2 en de 'voetafdruk' die op dit moment zo is dat we per jaar 1,4 zoveel van de aarde gebruiken als we zouden moeten doen om de aarde in stand te houden, baren je totaal geen zorgen?
Nog afgezien van het feit dat op veel plekken waar dieren gebruikt worden, ook veel mensen op een slechte manier behandeld worden (onderbetaald werk, kinderarbeid, bedreiging van garnalenvissers...)?
quote:Op maandag 20 juli 2009 23:06 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Jij schaart, in tegenstelling tot de meeste mensen in dit topic die wel nadedenken, rekening met het milieu, en rekening met het nalatenschap van deze generatie houden op dezelfde hoop als milieu-terrorisme. Dat is m.i. net zo achterlijk als de gegeven voorbeelden ie je bekritiseert.
Dat zeker.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:08 schreef Maeghan het volgende:
[..]
M.i. mag iedere vraag gesteld worden. Sterker nog, zodra een vraag die puur en alleen bedoeld is tot het uitlokken van een discussie niet meer gevraagd mag worden, denk ik dat de vrijheid van meningsuiting ernstig in het geding komt.
Ik voer hier geen politieke campagne voor de partij van de schapen, ik vraag gewoon waarom je een mens beter vindt dan een schaap?
Overigens, liever extreem in woorden dan in daden, lijkt me.
Ik heb vanwege mijn moraal geen behoefte aan vlees.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat zeker.
Ik zal eens proberen in mijn woorden te omschrijven waarom een schaap minder is dan een mens. Een mens heeft moraal, hogere intelligentie, een behoefte aan vlees en een samenleving opgebouwd er omheen. Wat is er zo verkeerd aan een schaap slachten?
Ja want het steunen van een terrorist is lekker slim. Hoe simpel wil je het hebben? Brandstichting, bedrijven slopen, mensen bedreigen, dieren vrijlaten die zichzelf en de natuur schade aanrichten, wapenbezit, een aanslag voorbereiden. Ga je dat nou serieus vergelijken met iemand die opkwam voor de rechten van de zwarten.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:11 schreef epibreren het volgende:
[..]
Tja...moet je je voorstellen wat er zou zijn gebeurd als er in het verleden niet enkele eenzame strijders zouden zijn opgestaan tegen wat men in die tijd als volstrekt normaal beschouwde...... Er is er maar eentje die juist NIET opstond vanwegeg idealen en dat was Rosa Parks, maar dat is weer een ander verhaal.
Inderdaad veel achtelijke reacties hier. Een beetje simpel ook vaak.
quote:Op maandag 20 juli 2009 23:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Als ik een geweerloop tegen een schaap z'n hoofd aanhoud, krijg ik geen "oh schiet me niet neer, ik moet nog voor m'n kinderen zorgen, m'n gezin hangt van mijn overleven af, ik ben nog jong, moet nog carrière maken, heb nog een heel leven voor me" te horen. Wij voeden die beesten op, wij zorgen voor de beesten, wij onderhouden de beesten, dus naar mijn mening mogen we ook een 'einde' maken aan het leven van die beesten.
Ik zei toch dat mijn principes op mijlen afstand liggen van het type zoals jou die de Vegan Streaker financieel wil gaan steunen omdat hij zo 'goed' bezig is.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:14 schreef epibreren het volgende:
[..]
...het bijschrijft bij je avatar verklaart deze reactie wel een beetje ....
Zolang het geen dieren zijn die gevaarlijk zijn/ernstig ongemak bezorgen zet ik ze op balkon en meer niet. Je zal me niet zien met bestrijdingsmiddelen of iets dergelijks. Spinnen laat ik zitten of ik zet ze buiten, wespen, bijen etc. jaag ik ook gewoon naar buiten, pissebedden hebben het prima naar hun zin onder m'n bloempotten buiten, etc. Alleen met muggen heb ik geen medelijden. Maar zij ook niet met mij, dus dat lijkt me een eerlijke strijd.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:45 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je hoofdluizen, spinnen, pissebedden en andere beestjes die bij jou komen wonen ook gewoon in leven laat gezien je betrokkenheid?
Nou, en dat heeft de wereld ook heel veel goeds gebracht. Want nu eh... kunnen we nog meer mensen en dieren in nog kortere tijd doodmaken. En ja, ruimteonderzoek is leuk hoor, ik vind het ook interessant, maar hebben we er echt iets aan? Doet het iets voor de wereld of voor de levenskwaliteit van wie dan ook (met uitzondering van de mensen die rijk worden van de verkoop van onderdelen e.d.)?quote:Op maandag 20 juli 2009 23:10 schreef MrData het volgende:
[..]
De mens in zijn algemeenheid is volgens jou dus niet sterker en slimmer dan dieren? Ik zie een groepje olifanten toch niet gauw een wapen maken of een raket naar de maan schieten. En tsja, dat dolfijnen wat slimmer zijn dan andere beesten is toch allemaal relatief. Een dier zal nooit iets bereiken, die leeft gewoon, dat is het.
Nee, op zich niet. Maar wel gek dat als twee pakjes naast elkaar liggen en het dus geen verschil in moeite maakt (en soms ook nauwelijks in geld), dat we dan toch die 'foute' artikelen pakken. Heel veel dingen kosten amper moeite. En als ik het me kan veroorloven om regelmatig biologisch te kopen met mijn salaris, dan moeten de meeste mensen dat kunnen, want ik verdien nog lang geen modaal. Dus dat kan ook niet echt een argument zijn.quote:Kost dus allemaal meer geld en/of moeite. Gek dat mensen dan liever gewoon de winkel in gaan en lekker boodschapjes doen (inclusief ik natuurlijk).
Nee, ik vergelijk zwarten niet met dieren. Maar in die tijd waren de reacties die men hier nu geeft op mensen die wél interesse hebben in dieren (op een andere wijzen dan op hun bord), natuurlijk precies hetzelfde. Een beetje lacherig en zo'n nonchalante houding.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:13 schreef MrData het volgende:
[..]
Ja want het steunen van een terrorist is lekker slim. Hoe simpel wil je het hebben? Brandstichting, bedrijven slopen, mensen bedreigen, dieren vrijlaten die zichzelf en de natuur schade aanrichten, wapenbezit, een aanslag voorbereiden. Ga je dat nou serieus vergelijken met iemand die opkwam voor de rechten van de zwarten.
Vleesalternatieven heten niet voor niets alternatieven. Vlees is gewoon een primaire voedselbron. Dat jij zweert bij je Valess burgers wil niet zeggen dat de hele mensheid zonder vlees door het leven kan/moet. Iquote:Op maandag 20 juli 2009 23:18 schreef epibreren het volgende:
[..]
Nee, ik vergelijk zwarten niet met dieren. Maar in die tijd waren de reacties die men hier nu geeft op mensen die wél interesse hebben in dieren (op een andere wijzen dan op hun bord), natuurlijk precies hetzelfde. Een beetje lacherig en zo'n nonchalante houding.
Er is helemaal niets mis met opkomen voor dieren. Misschien is het de angst voor sluiting van slagerijen en de macdonald's ofzo. Vlees is opportunistisch eten; het wordt gegeven omdat het in de schappen ligt en men niet beter weet.
Een gemiddelde vleeseter is in zijn leven verantwoordelijk voor duizenden dooien. Hoe je het ook wendt of keert.
Alhoewel ik best sympathie kan opbrengen voor z'n doelen, kan ik dat niet voor z'n middelen.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:06 schreef epibreren het volgende:
De Vegan Streaker is een van de weinigen die en plein publique de grootste misdaad van de mensheid aan de kaak stelt. Het feit dat velen hier deze man het liefst achter de tralies zien en hem een idioot vinden, zegt meer over deze mensen dan over de vegan streaker.
Ik weet niet precies wat dat met dat wapenbezit precies is en wat voor aanslag hij beraamd zou hebben, maar zolang hij geen mensen in levensgevaar brengt, wil ik zijn acties steunen.
Ik wacht de berichtgeving nog even af. Het gironummer van de Vegan Streaker staat op zijn website en ik overweeg om een flink bedrag te doneren voor advocaatkosten en andere onkosten van hem.
Over het algemeen maakt het mensen geen reet uit wat ze eten en hoe die maaltijd tot stand is gekomen. De interesse van de mensheid gaat meer uit naar voetbal en dat soort dingen.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:17 schreef Maeghan het volgende:
Nee, op zich niet. Maar wel gek dat als twee pakjes naast elkaar liggen en het dus geen verschil in moeite maakt (en soms ook nauwelijks in geld), dat we dan toch die 'foute' artikelen pakken. Heel veel dingen kosten amper moeite. En als ik het me kan veroorloven om regelmatig biologisch te kopen met mijn salaris, dan moeten de meeste mensen dat kunnen, want ik verdien nog lang geen modaal. Dus dat kan ook niet echt een argument zijn.
Op zich met je eens. Dieren vasthouden heeft meer te maken met ethiek dan met milieuproblematiek. Maar niet altijd (bijv. in het geval van koeienmest...). Tja, je mag anders denken over dieren en mensen, maar laat mij ook mijn mening. Ik vind dieren en mensen echt niet zo verschillend. Ik wéét dat 99% van de mensen daar anders over denkt en ik hou daar rekening mee (het mag voor zich spreken dat ik in een discussie op een forum andere dingen zeg dan irl...). Maar mijn mening verandert daar niet mee.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:10 schreef Karammel het volgende:
[..]
Het is dan ook aan de mens om er voor te zorgen dat milieuproblemen opgelost moeten worden. Jammer dat veel problemen ontstaan zijn doordat er niet nagedacht werd over de gevolgen of dat de economie op het moment belangrijker was. De mens staat in principe boven welk dier dan ook. De mens zal de keuzes moeten maken over milieukwesties. De natuur zijn gang laten gaan wil niet altijd zeggen dat het er ook beter op zal worden.
Het opdrogen van bijvoorbeeld het Aralmeer is trouwens niet te vergelijken met het opsluiten van nertsen voor hun vacht. Die nertsenhouderijen tasten de natuur verder op geen enkele manier aan. Ze worden namelijk in een gesloten omgeving gehouden. Zoals eerder aangegeven zorgt het vrijlaten van 2500 nertsen voor veel meer gevaar voor de natuur én voor de dood van vele nertsen door verhongering.
Of nertsen gehouden mogen worden in kleine kooitjes of sowieso gevangen gehouden mogen worden voor hun vacht is natuurlijk een andere kwestie. Al is het per direct sluiten van deze nertsenfokerijen zonder de eigenaar een vergoeding te geven geen optie. Daar moet óf een vergoeding tegenover staan óf ze moeten 10 jaar de tijd krijgen om hun zaakje te sluiten.
Ik ben het met je eens wat betreft het gebrek aan voorlichting en het gebrek aan kennis van de meeste mensen, maar door te stellen dat dieren gelijkwaardig zijn aan mensen kan ik je moeilijk serieus nemen.
Begrip tonen voor dit soort acties vind ik trouwens ook verwerpelijk. Wat mij betreft gooien ze hem nu wel in het gevang. Hij vind het welzijn van beestjes blijkbaar belangrijker dan het welzijn van zijn eigen moeder. Het zorgen voor zijn moeder was enige reden dat hij vrij was gelaten en die kans heeft hij zelf verspeeld. Zeer kwalijke kwestie als je het mij vraagt.
Voorbeeld van wapens is natuurlijk maar een voorbeeld. Tuurlijk hebben de ontdekkingen van mensen de leefkwaliteit verbeterd. Internet, auto's, vliegtuigen, entertainment, medisch onderzoek, noem het maar op. Dat zie ik dieren niet doen.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:17 schreef Maeghan het volgende:
Nou, en dat heeft de wereld ook heel veel goeds gebracht. Want nu eh... kunnen we nog meer mensen en dieren in nog kortere tijd doodmaken. En ja, ruimteonderzoek is leuk hoor, ik vind het ook interessant, maar hebben we er echt iets aan? Doet het iets voor de wereld of voor de levenskwaliteit van wie dan ook (met uitzondering van de mensen die rijk worden van de verkoop van onderdelen e.d.)?
Tsja, dat wordt meer een filosofische kwestie. Als het volgens jou toch geen moer uitmaakt, kunnen we net zo goed die beesten fokken en afmaken en nog een lekker stukje vlees eraan overhouden ook.quote:En wat bereikt een mens dan? Denk je dat je leven wat uitmaakt als je doodgaat? Denk je dat er een aparte hemel is voor mensen die carriere gemaakt hebben of rijk waren? Het maakt allemaal geen moer uit. Als je op een stoel gaat zitten en er niet meer afkomt, ga je net zo dood. Dieren kennen ook sociale rangordes, dieren kennen ook relaties en familiebanden. Ik zie echt geen diepere betekenis in het leven van de mens. De mens leeft ook gewoon, niet meer of minder dan dat.
[..]
Hij moet geen mensen een kopje kleiner maken. Maar nersten vrijlaten?? prima gedaan! ik juich dat toe, hoor! Dreigbrieven naar bio-industriëlen, onder vermelding van de reden, ik vind dat op het randje en zou dat zelf nooit doen. Maar in z'n blote reet op een volleybalveld gaan staan? dat is toch prachtig?quote:Op maandag 20 juli 2009 23:21 schreef Iblis het volgende:
[..]
Alhoewel ik best sympathie kan opbrengen voor z'n doelen, kan ik dat niet voor z'n middelen.
Waarom kunnen mensen die weinig geven om bio-industrie niet "zelf een beetje na denken"? We zijn heus wel capabel om zelf een eigen mening te formuleren en daar achter te staan. Vind het een beetje een rigoureuze opmerking van jou om ons te bestempelen als 'kuddegedrag' en tegelijkertijd jezelf vereenzelvigen met een andere 'groep' mensen.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:23 schreef epibreren het volgende:
[..]
Als ik het goed lees zijn jij, de vegan streaker en ik een beetje anders en lopen niet achter de horde aan, en proberen ook zelf een beetje na te denken. Dat is ondermijnend voor de massa. De vegan streaker is helemaal bedreigend want die opereert in de openbaarheid. Scherts en hoongelach vallen hem ten deel. Prima psychologisch verklaarbaar kuddegedrag.
Inderdaad, hij heeft met die actie het milieu in die regio meer verkloot dan dat een olieboer ooit had kunnen doen. Prima gedaan!..quote:Op maandag 20 juli 2009 23:25 schreef epibreren het volgende:
[..]
Hij moet geen mensen een kopje kleiner maken. Maar nersten vrijlaten?? prima gedaan!
Toch interessant om een kijkje te krijgen in de psyche van de vega-alu-hoedjes. Iedereen is gek en dom (of wordt door allerlei enge industrieen dom gehouden), behalve wij.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:23 schreef epibreren het volgende:
[..]
Over het algemeen maakt het mensen geen reet uit wat ze eten en hoe die maaltijd tot stand is gekomen. De interesse van de mensheid gaat meer uit naar voetbal en dat soort dingen.
Als ik het goed lees zijn jij, de vegan streaker en ik een beetje anders en lopen niet achter de horde aan, en proberen ook zelf een beetje na te denken. Dat is ondermijnend voor de massa. De vegan streaker is helemaal bedreigend want die opereert in de openbaarheid. Scherts en hoongelach vallen hem ten deel. Prima psychologisch verklaarbaar kuddegedrag.
Ik vind Valess niet zo lekker.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:20 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Vleesalternatieven heten niet voor niets alternatieven. Vlees is gewoon een primaire voedselbron. Dat jij zweert bij je Valess burgers wil niet zeggen dat de hele mensheid zonder vlees door het leven kan/moet. I
vega-alu-hoedjes?quote:Op maandag 20 juli 2009 23:28 schreef MrData het volgende:
[..]
Toch interessant om een kijkje te krijgen in de psyche van de vega-alu-hoedjes. Iedereen is gek en dom (of wordt door allerlei enge industrieen dom gehouden), behalve wij.
Ik niet. De Europese nerts is bedreigd. De Amerikaanse nerts verdringt hem in zijn biotoop. Niet in het minst door al die dieren die vrijgelaten zijn. Los daarvan is het zinloos, daar er nieuwe gekocht en gekweekt worden om de oude te vervangen.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:25 schreef epibreren het volgende:
Hij moet geen mensen een kopje kleiner maken. Maar nersten vrijlaten?? prima gedaan! ik juich dat toe, hoor!
Nee, dat is niet prachtig. Dat is gewoon lompe verstoring. Dat is jezelf boven de wet plaatsen omdat je meent de waarheid in pacht te hebben. Er zijn honderdduizend mogelijkheden om je mening te ventileren, op internet in ingezonden brieven, bij inbelprogramma's op de radio, door demonstraties aan te vragen, en ga zo maar door.quote:Dreigbrieven naar bio-industriëlen, onder vermelding van de reden, ik vind dat op het randje en zou dat zelf nooit doen. Maar in z'n blote reet op een volleybalveld gaan staan? dat is toch prachtig?
Ja… of je moest eens weten hoeveel lijken er in een supermarkt liggen, dus zo raar is het niet iemand om te leggen? Wat een onzin zeg.quote:Je moest eens weten hoeveel blote reten er in de supermarkt liggen in zo'n piepschuimen bak. Dus zo raar is dat allemaal niet.
Er is genoeg van die meukreclame op tv waarin "diervriendelijke" producten worden aangeboden en gepromoot, de vleesetende mens weet heus wel hoe het vlees geslacht word, welk dier het van af komt, en dat dat dier een vader en een moeder had.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:29 schreef epibreren het volgende:
[..]
Verder zeg ik niet dat de mensheid iets MOET, maar de vleesetende mensen claimt zelf te MOETEN, terwijl ze niet eens iets besloten hebben, maar gewoon niet beter weten en het gewend zijn om dieren op te eten. En dat terwijl het niet nodig is.
Maar wel 2500 nertsen gered. Wat was er dan met het milieu daar?quote:Op maandag 20 juli 2009 23:28 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Inderdaad, hij heeft met die actie het milieu in die regio meer verkloot dan dat een olieboer ooit had kunnen doen. Prima gedaan!..
En jij had het over oogkleppen?
Maar ik vind het altijd hoegenaamd vreemd om een vleeseter emotioneel te zien doen over het overlijden van een huisdier of een dood vogeltje op straat enzo.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:32 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Er is genoeg van die meukreclame op tv waarin "diervriendelijke" producten worden aangeboden en gepromoot, de vleesetende mens weet heus wel hoe het vlees geslacht word, welk dier het van af komt, en dat dat dier een vader en een moeder had.
Je doet net alsof alle vleeseters achterlijke kinderen zijn die niet voor zichzelf kunnen denken.
De Europese nerts word nu bedreigd --> groot ingrijpen in het lokale milieuquote:Op maandag 20 juli 2009 23:32 schreef epibreren het volgende:
[..]
Maar wel 2500 nertsen gered. Wat was er dan met het milieu daar?
En dat is precies het punt waarover wij van mening verschillen. Een nerst is een dier, een individu. Een dierenactivist (en ik ook) vindt een dier een individu dat je zou moeten beschermen in plaats van doodmaken of fokken.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:31 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik niet. De Europese nerts is bedreigd. De Amerikaanse nerts verdringt hem in zijn biotoop. Niet in het minst door al die dieren die vrijgelaten zijn. Los daarvan is het zinloos, daar er nieuwe gekocht en gekweekt worden om de oude te vervangen.
[..]
Nou...er is hier anders weer een felle discussie losgebarsten.quote:Nee, dat is niet prachtig. Dat is gewoon lompe verstoring. Dat is jezelf boven de wet plaatsen omdat je meent de waarheid in pacht te hebben. Er zijn honderdduizend mogelijkheden om je mening te ventileren, op internet in ingezonden brieven, bij inbelprogramma's op de radio, door demonstraties aan te vragen, en ga zo maar door.
TV-uitzendingen vernielen, wedstrijden onderbreken, niemand zit er op te wachten, het is irritant, het werkt vooroordelen jegens vegetariërs/veganisten/milieuberschermers in de hand, en je bereikt er geen snars mee, behalve wat sympathie van mensen die toch al sympathie hadden.
[..]
??quote:Ja… of je moest eens weten hoeveel lijken er in een supermarkt liggen, dus zo raar is het niet iemand om te leggen? Wat een onzin zeg.
Het zal vast geen feest zijn om naar te kijken nee. Maar dat geldt ook voor de leeuw die de gazelle aan stukken scheurt. Ik doelde natuurlijk op jou 'iedereen is gek behalve ik' beweringen.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:31 schreef epibreren het volgende:
[..]
vega-alu-hoedjes?
Je maakt mij niet wijs dat je dieren slachten een fraai iets vindt.
Ik begrijp je visie niet. Echt niet. Ik doe m'n best, maarquote:Op maandag 20 juli 2009 23:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat zeker.
Ik zal eens proberen in mijn woorden te omschrijven waarom een schaap minder is dan een mens. Een mens heeft moraal, hogere intelligentie, een behoefte aan vlees en een samenleving opgebouwd er omheen. Wat is er zo verkeerd aan een schaap slachten?
Als ik een geweerloop tegen een schaap z'n hoofd aanhoud, krijg ik geen "oh schiet me niet neer, ik moet nog voor m'n kinderen zorgen, m'n gezin hangt van mijn overleven af, ik ben nog jong, moet nog carrière maken, heb nog een heel leven voor me" te horen. Wij voeden die beesten op, wij zorgen voor de beesten, wij onderhouden de beesten, dus naar mijn mening mogen we ook een 'einde' maken aan het leven van die beesten.
Wat hij bedoelt - gok ik, correct me if I'm wrong - is het niet zo dat iedereen die gebruik maakt van de bio-industrie niet kan nadenken, maar dat het over het algemeen mensen zijn die niet nadenken die gebruik maken van de bio-industrie. Er zijn heel weinig mensen die bewust zijn van wat bio-industrie is, hoe dieren sterven, hoe dieren behandeld worden, vervolgens echt kunnen zeggen dat ze dat helemaal ok vinden en vervolgens vlees kopen en opeten.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:27 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Waarom kunnen mensen die weinig geven om bio-industrie niet "zelf een beetje na denken"? We zijn heus wel capabel om zelf een eigen mening te formuleren en daar achter te staan. Vind het een beetje een rigoureuze opmerking van jou om ons te bestempelen als 'kuddegedrag' en tegelijkertijd jezelf vereenzelvigen met een andere 'groep' mensen.
Ik vind een dood dier op je bord toch aardig wat anders dan een dode hond waar je je acht jaar of langer emotioneel aan verbonden hebt. Weer doe je net alsof we achterlijk zijn. Waar komt dit gevoel uit voort? Uit je eigen opvatting dat je moreel superieur bent? Mogen wij geen medelij tonen met onze huisdieren omdat we koeien eten?quote:Op maandag 20 juli 2009 23:33 schreef epibreren het volgende:
[..]
Maar ik vind het altijd hoegenaamd vreemd om een vleeseter emotioneel te zien doen over het overlijden van een huisdier of een dood vogeltje op straat enzo.
Ja maar ik heb nou niet het idee dat nieuw materiaal voor een aanklacht tegen dit figuur, bovenop wat al bekend was, hem nou zoveel sympathie oplevert. Behalve van jou dan.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:35 schreef epibreren het volgende:
Nou...er is hier anders weer een felle discussie losgebarsten.
Je hebt te veel vertrouwen in de mensheid. Ik werkte in een supermarkt vroeger. Ik had een personeelslid wat er al jaren werkte. Ze wist niet eens van welk dier een speklap kwam.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:32 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Er is genoeg van die meukreclame op tv waarin "diervriendelijke" producten worden aangeboden en gepromoot, de vleesetende mens weet heus wel hoe het vlees geslacht word, welk dier het van af komt, en dat dat dier een vader en een moeder had.
Je doet net alsof alle vleeseters achterlijke kinderen zijn die niet voor zichzelf kunnen denken.
In feite is het dat ook. Het is wel een levend zelfstandig wezen, maar ik reserveer mij het recht er een einde aan te maken wanneer ik dat wens.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:36 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik begrijp je visie niet. Echt niet. Ik doe m'n best, maar![]()
Je verhaal klinkt alsof een schaap geen zelfstandig levend wezen is, maar een soort bezit van de mens. Alsof je zegt, ik koop een auto, hij is van mij, dus ik mag 'm naar de sloop brengen wanneer ik wil.
Laat hem dat dan zeggen, in plaats van met een betuttelend vingertje te wijzen alsof we hier allemaal achterlijk zijn, en hij de wijsheid in pacht heeft over het doen en laten van de natuur.quote:Veel mensen kopen iets omdat dat altijd al zo ging, omdat ze dat thuis al kregen, en stellen zichzelf nooit de vraag "waarom eet ik dit?" of "hoe wordt wat ik eet gemaakt?".
Ik heb vele documentaires gevolgd over het slachtproces, en ben opgegroeid op het platteland dus ik heb wel een zeer goede visie op hoe deze dieren geslacht worden, en waar de verschillende delen vandaan komen. Echter ik kan me er niet druk om maken, ook niet over het op de kop hangende kipje.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:42 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Je hebt te veel vertrouwen in de mensheid. Ik werkte in een supermarkt vroeger. Ik had een personeelslid wat er al jaren werkte. Ze wist niet eens van welk dier een speklap kwam.
De warenkennis van mensenin het algemeen is trouwens bedroevend. Mensen die sla afgewogen hadden op andijvie, mensen die kwamen vragen of wat ze in hun handen hadden wel een citroen was omdat ze dat niet zeker wisten, etc. Mijn oma mag geen zout, die wist niet dat er zout zat in gerookte paling. Of in roomijs. Mensen weten geen flikker van hun eigen eten.
De meeste mensen weten écht niet hoe dieren geslacht worden. Zoals ik als voorbeeld eerder gaf, veel mensen denken nog dat scharrelkippen buiten komen. Je denkt toch niet dat mensen weten dat kippen op z'n kop de slacht ingaan, opgehangen aan hun pootjes? Denk je dat mensen weten hoe oud een kip is als ie geslacht wordt?
Hier ligt de kern van het probleem. Omdat men veelal niet weloverwogen dieren eet, maar gewoon niet anders gewend is en het dus normaal vindt, is er uiteraard geen standpunt. En dus ook geen argumenten. Er is geen speld tussen de argumenten van de Vegan Streaker te krijgen, omdat zijn wereldbeeld (zonder dierenleed) natuurlijk niet verwerpelijk kan zijn. Toch wordt het verworpen, omdat het indruist tegen dat wat men gewend is en dat leidt tot boze reacties, omdat je ergens aankomt wat nou eenmaal een soort traditie is.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:36 schreef Maeghan het volgende:
Veel mensen kopen iets omdat dat altijd al zo ging, omdat ze dat thuis al kregen, en stellen zichzelf nooit de vraag "waarom eet ik dit?" of "hoe wordt wat ik eet gemaakt?".
Jij wel. Maar er zijn ook boeren die gewoon hun lievelingskoe slachten. Blijkbaar zit er dus niet voor iedereen verschil in.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:36 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik vind een dood dier op je bord toch aardig wat anders dan een dode hond waar je je acht jaar of langer emotioneel aan verbonden hebt. Weer doe je net alsof we achterlijk zijn. Waar komt dit gevoel uit voort? Uit je eigen opvatting dat je moreel superieur bent? Mogen wij geen medelij tonen met onze huisdieren omdat we koeien eten?
En ik word weleens moe van mensen die dit dan maar als argument gebruiken om met dieren te doen wat ze willen. Zo worden we allemaal wel eens ergens moe van. Wat is je punt?quote:Op maandag 20 juli 2009 23:45 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Nee dieren zijn heilig! Sommige dieren bijten jonkies van hun eigen soort om de moeder weer sexueel gewillig te krijgen. Hartstikke lief! Orka's die tenissen ( met hun staartvin ) met zeehondjes voor de fun! Heel symphatiek! Vossen die alle kippen in een ren doodbijten en er maar één opeten! Heel mileubewust!
Ik word wel eens moe van mensen die dieren als het toppunt van onschulidigheid beschouwen en alle mensen zien als grote monsters!
Een koe is voor een boer een asset, die je moet omzetten in liquidity. Zonder dit gaat hij failliet, het is de kern van z'n zaak.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:46 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Jij wel. Maar er zijn ook boeren die gewoon hun lievelingskoe slachten. Blijkbaar zit er dus niet voor iedereen verschil in.
Ik laat je volledig in je mening, maar die mening zorgt er voor mij wel voor dat ik moeilijk met je in discussie kan gaan. Het is alsof je in discussie gaat met een zwaar gelovige over het bestaan van God of over de evolutietheorie. Je loopt dan te snel tegen te grote meningsverschillen aan om nog serieus ergens over te kunnen praten.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:23 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Op zich met je eens. Dieren vasthouden heeft meer te maken met ethiek dan met milieuproblematiek. Maar niet altijd (bijv. in het geval van koeienmest...). Tja, je mag anders denken over dieren en mensen, maar laat mij ook mijn mening. Ik vind dieren en mensen echt niet zo verschillend. Ik wéét dat 99% van de mensen daar anders over denkt en ik hou daar rekening mee (het mag voor zich spreken dat ik in een discussie op een forum andere dingen zeg dan irl...). Maar mijn mening verandert daar niet mee.
Dit hele stuk komt er gewoon op neer dat jij denkt dat vleeseters dus geen notie hebben van hoe het anders kan, en wat de huidige situatie is in de slachthuizen en boerderijen. Je hebt niet het alleenrecht op 'gelijk'. Wij zijn niet achterlijk en weten heus wel wat er aan de hand is.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:46 schreef epibreren het volgende:
[..]
Hier ligt de kern van het probleem. Omdat men veelal niet weloverwogen dieren eet, maar gewoon niet anders gewend is en het dus normaal vindt, is er uiteraard geen standpunt. En dus ook geen argumenten. Er is geen speld tussen de argumenten van de Vegan Streaker te krijgen, omdat zijn wereldbeeld (zonder dierenleed) natuurlijk niet verwerpelijk kan zijn. Toch wordt het verworpen, omdat het indruist tegen dat wat men gewend is en dat leidt tot boze reacties, omdat je ergens aankomt wat nou eenmaal een soort traditie is.
En wat betreft geen vlees meer willen eten... op een gegeven moment word je er onpasselijk van lijkt me. Ik weet eigenlijk niet meer beter. In de zomer is dat een nadel, want ik ben weleens letterlijk over mijn nek gegaan bij een aanblik van een barbecue.
Naarmate ik meer ellende heb gezien wordt ik steed intoleranter. Naas mett braakneigingen asocieer ik de aanblik van bijv. de slagerij met opgebaarde mensen, die ik recentelijk weer heb moeten zien. Ik asocieer die hompen in de slagerij dus met de dood en niet met eten. Ik kan me bij dat laatste ook niets voorstellen.
Argumenten en meningen mag iedereen natuurlijk hebben. Deze makker gaat een paar stapjes verder en mag daarom de cel in.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:46 schreef epibreren het volgende:
Er is geen speld tussen de argumenten van de Vegan Streaker te krijgen, omdat zijn wereldbeeld (zonder dierenleed) natuurlijk niet verwerpelijk kan zijn. Toch wordt het verworpen, omdat het indruist tegen dat wat men gewend is en dat leidt tot boze reacties, omdat je ergens aankomt wat nou eenmaal een soort traditie is.
Tsja..wel eens professionele hulp overwogen?quote:want ik ben weleens letterlijk over mijn nek gegaan bij een aanblik van een barbecue.
Dat eigenschappen van de mens die jij als verwerpelijk beschouwd, ook gewoon bij dieren voorkomen!quote:Op maandag 20 juli 2009 23:46 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Jij wel. Maar er zijn ook boeren die gewoon hun lievelingskoe slachten. Blijkbaar zit er dus niet voor iedereen verschil in.
[..]
En ik word weleens moe van mensen die dit dan maar als argument gebruiken om met dieren te doen wat ze willen. Zo worden we allemaal wel eens ergens moe van. Wat is je punt?
De boer kan zich laten omscholen en een prachtige sojaplantage beginnen!!!quote:Op maandag 20 juli 2009 23:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Een koe is voor een boer een asset, die je moet omzetten in liquidity. Zonder dit gaat hij failliet, het is de kern van z'n zaak.
quote:Op maandag 20 juli 2009 23:18 schreef epibreren het volgende:
Een gemiddelde vleeseter is in zijn leven verantwoordelijk voor duizenden dooien. Hoe je het ook wendt of keert.
Haha tuurlijk johquote:Op maandag 20 juli 2009 23:54 schreef epibreren het volgende:
[..]
De boer kan zich laten omscholen en een prachtige sojaplantage beginnen!!!
Ik doe mijn best, dus ik heb een zuinige laptop. En als ik knoppen van mijn computer indruk leidt dat niet tot het slachten van een dier. De knop op de pinautomaat bij de slagerij leidt daar wel toe.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:54 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Jij denkt dat je met je pc online bijdraagt aan een beter milieu
Als er nu een onderzoek komt dat dát ook erg schadelijk is gooi je dan zometeen je pc ook weg en laat je je internetverbinding afsluiten?
Ik geloof best dat jij het weet. Maar neem ajb van me aan dat de meeste mensen dat niet weten. In ieder geval niet in de stad. Misschien dat het op het platteland nog normaler is om je bezig te houden met het productieproces van je eten, maar hier echt niet.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:46 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik heb vele documentaires gevolgd over het slachtproces, en ben opgegroeid op het platteland dus ik heb wel een zeer goede visie op hoe deze dieren geslacht worden, en waar de verschillende delen vandaan komen. Echter ik kan me er niet druk om maken, ook niet over het op de kop hangende kipje.
Jij denkt dat mensen net zo achterlijk zijn als dieren?quote:Op maandag 20 juli 2009 23:42 schreef Maeghan het volgende:
De meeste mensen weten écht niet hoe dieren geslacht worden. Je denkt toch niet dat mensen weten dat kippen op z'n kop de slacht ingaan, opgehangen aan hun pootjes?
Denk je dat serieus? De hele economie staat met elkaar in verband, dat jij je laptopje gekocht hebt, beteken dat er olie voor uit de grond gepompt is, dat er steen uit de aarde gehaald is voor de chips, dat de medewerkers van het bedrijf energie verbrand hebben, en het waarschijnlijk aangevuld hebben d.m.v. vlees. Dit is vervoerd over de halve wereld met behulp van tankers en trucks die op benzine/diesel/ruwe olie lopen, die vuil dumpen in de oceanen, en uiteindelijk komt het bij jou in huis, waar je denkt milieuvriendelijk te zijn met je zuinige laptop.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:55 schreef epibreren het volgende:
[..]
Ik doe mijn best, dus ik heb een zuinige laptop. En als ik knoppen van mijn computer indruk leidt dat niet tot het slachten van een dier. De knop op de pinautomaat bij de slagerij leidt daar wel toe.
Huh? Heb jij weleens levend vlees bij de slager gezien dan? Behalve de slager zelf danquote:Op maandag 20 juli 2009 23:51 schreef Whiskey_Tango het volgende:
En ik weet niet wat er met jou gebeurd is in het verleden, maar een slagerij associëren met de dood, en er kokhalsneigingen van krijgen klinkt mij niet als normaal in de oren.
Dat er mensen zijn die compleet doorslaan was mij al duidelijk toen ik de eerste beelden (en geluiden) van die vegan streaker zag en hoorde. Gelukkig doet de mensheid daar iets aan als dat te ver gaat en sluiten ze dat soort minder bedeelden gewoon een tijdje op.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:55 schreef Maeghan het volgende:
Maar onze maatschappij is doorgeslagen
Echt begrip is er niet he?quote:Op maandag 20 juli 2009 23:52 schreef MrData het volgende:
[..]
Argumenten en meningen mag iedereen natuurlijk hebben. Deze makker gaat een paar stapjes verder en mag daarom de cel in.
[..]
Tsja..wel eens professionele hulp overwogen?
zijn die sojabonen niet het hoofdvoedsel voor de meeste slachtdieren?quote:Op maandag 20 juli 2009 23:54 schreef epibreren het volgende:
[..]
Als ik in de viswinkel ben dan staat daar een aquarium met levende kreeften waaruit ik gewoon een exemplaar kan kiezen, ok, geen vlees maar vis maar toch een dier nietwaar?quote:Op maandag 20 juli 2009 23:57 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Huh? Heb jij weleens levend vlees bij de slager gezien dan? Behalve de slager zelf dan
Ik heb zelf vaak genoeg met het bijltje gehakt om kippen te slachten, heb de luchtpijpen zien hangen en 't bloed zien vloeien, dus spreek me niet van geen ervaring hebben met de dood van dieren. Ik heb er gewoon geen medelijden mee. En ze smaakten heerlijk, zelfs na het aanzien van een schokkerige, bloederige doodquote:Op maandag 20 juli 2009 23:57 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Huh? Heb jij weleens levend vlees bij de slager gezien dan? Behalve de slager zelf dan
Ik zou het pas raar vinden als hij de slagerij associeerde met sinaasappels, of met Ikeabijzettafeltje Benno. Maar de link met dood zie ik nog wel ergens...
Wil je nu mijn laptopbezit gebruiken als legitimatie voor jouw vleesconsumptie?quote:Op maandag 20 juli 2009 23:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Denk je dat serieus? De hele economie staat met elkaar in verband, dat jij je laptopje gekocht hebt, beteken dat er olie voor uit de grond gepompt is, dat er steen uit de aarde gehaald is voor de chips, dat de medewerkers van het bedrijf energie verbrand hebben, en het waarschijnlijk aangevuld hebben d.m.v. vlees. Dit is vervoerd over de halve wereld met behulp van tankers en trucks die op benzine/diesel/ruwe olie lopen, die vuil dumpen in de oceanen, en uiteindelijk komt het bij jou in huis, waar je denkt milieuvriendelijk te zijn met je zuinige laptop.
Afgedankte computerapparatuur wordt gerecycled en olie is een heel natuurlijk product.quote:Je wereldvisie is bekrompen.
Edit: oh en vergeet alle chemicaliën niet, niet afbreekbaar plastic voor de behuizing, giftige stoffen als verf om het mooi te maken.
Waarschijnlijk niet, gezien medewerkers in derdewereldlanden heel weinig vlees eten.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Denk je dat serieus? De hele economie staat met elkaar in verband, dat jij je laptopje gekocht hebt, beteken dat er olie voor uit de grond gepompt is, dat er steen uit de aarde gehaald is voor de chips, dat de medewerkers van het bedrijf energie verbrand hebben, en het waarschijnlijk aangevuld hebben d.m.v. vlees. Dit is vervoerd over de halve wereld met behulp van tankers en trucks die op benzine/diesel/ruwe olie lopen, die vuil dumpen in de oceanen, en uiteindelijk komt het bij jou in huis, waar je denkt milieuvriendelijk te zijn met je zuinige laptop.
Je wereldvisie is bekrompen.
Edit: oh en vergeet alle chemicaliën niet, niet afbreekbaar plastic voor de behuizing, giftige stoffen als verf om het mooi te maken.
Als je geen wroeging koestert bij bovenbeschreven handelingen, dan verklaart dat een hoop. Dan denken wij klaarblijkelijk volgens een totaal verschillend moralistisch kader. Ik vind dat begrijpelijk.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:00 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik heb zelf vaak genoeg met het bijltje gehakt om kippen te slachten, heb de luchtpijpen zien hangen en 't bloed zien vloeien, dus spreek me niet van geen ervaring hebben met de dood van dieren. Ik heb er gewoon geen medelijden mee. En ze smaakten heerlijk, zelfs na het aanzien van een schokkerige, bloederige dood
Nee, ik druk je slechts een spiegel in je gezicht, omdat je denkt dat je goed bezig bent, terwijl je de 'vuile' industrie gewoon steunt met je 'zuinige' laptop. Dat mankeert er vaak aan milieu activisten, ze vergeten het hele economische aspect en wat er allemaal achter de schermen gebeurt. Het is allemaal heel makkelijk en normaal om een Valess burger uit de schappen te pakken, maar uiteindelijk scheelt het niks.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:02 schreef epibreren het volgende:
[..]
Wil je nu mijn laptopbezit gebruiken als legitimatie voor jouw vleesconsumptie?
Er word een percentage gerecycled, niet alles. En olie is inderdaad een heel natuurlijk product, maar het gebruiken ervan; ik citeer: "Helpt onze aarde vernietigen". Wat eigenlijk een van de eerste opmerkingen in dit topic was.quote:Afgedankte computerapparatuur wordt gerecycled en olie is een heel natuurlijk product.
Waarom wroeging koesteren? Het vers geslachtte kippetje smaakte heerlijk, en m'n hond vond de levertjes ook heerlijk om op te eten.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:04 schreef epibreren het volgende:
[..]
Als je geen wroeging koestert bij bovenbeschreven handelingen, dan verklaart dat een hoop. Dan denken wij klaarblijkelijk volgens een totaal verschillend moralistisch kader. Ik vind dat begrijpelijk.
Op z'n minst.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:56 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Jij denkt dat mensen net zo achterlijk zijn als dieren?
Daar ging het me niet om, je deed alsof je eht zo raar vond dat Epibreren bij de aanblik van vlees aan de dood moest denken. Ik vind dat dus niet zo gek.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:00 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik heb zelf vaak genoeg met het bijltje gehakt om kippen te slachten, heb de luchtpijpen zien hangen en 't bloed zien vloeien, dus spreek me niet van geen ervaring hebben met de dood van dieren. Ik heb er gewoon geen medelijden mee. En ze smaakten heerlijk, zelfs na het aanzien van een schokkerige, bloederige dood
nah pedo's houden zich ook in maar gaan soms ook gewoon (een beetje) de fout in, dan is straffen toch niet flauw?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:04 schreef Maeghan het volgende:
Verder vind ik het een beetje flauw iemand die zich bewust is van wat hij doet en daar ook aanpassingen voor doet aan te vallen op het feit dat hij toch nog iets fout doet. Als iedereen de helft van wat ie 'fout' deed zou veranderen zou de wereld al een stuk langer mee kunnen. Dat ligt echt niet aan dat ene computertje van Epibreren.
Of buxussen (alleen daar moet je zolang op kauwen)quote:Op maandag 20 juli 2009 23:54 schreef epibreren het volgende:
[..]
Niet bij de dood, maar kokhalzen voor de vitrine vind ik op z'n minst wel raar, en overgeven bij een barbecue ook als het aan mij ligt. En toch knap van je dat je naar binnen bent gegaan, hoewel ik me niet kan inleven in je situatie, want ik vind het er heerlijk uit zien en het ruikt er ook altijd verrukkelijk.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:07 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Op z'n minst.
[..]
Daar ging het me niet om, je deed alsof je eht zo raar vond dat Epibreren bij de aanblik van vlees aan de dood moest denken. Ik vind dat dus niet zo gek.
Ik heb in principe altijd vlees gegeten, maar als je me bij de slager binnenzette had ik acuut geen honger meer hoor. Ben vaak genoeg naar binnen gegaan voor broodbeleg, om uiteindelijk maar gewoon chocopasta op brood te doen.
Oh ja!! Het waren er veel! Einstein, Rousseau, Paul McCartney, Kate Winslet,Schweitzer...quote:Zie je, die geitenwollensokken bereiken nog weleens wat.
In mijn computer zijn verder ook geen dieren verwerkt.quote:Verder vind ik het een beetje flauw iemand die zich bewust is van wat hij doet en daar ook aanpassingen voor doet aan te vallen op het feit dat hij toch nog iets fout doet. Als iedereen de helft van wat ie 'fout' deed zou veranderen zou de wereld al een stuk langer mee kunnen. Dat ligt echt niet aan dat ene computertje van Epibreren.
Lees je eens in.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:02 schreef epibreren het volgende:
Afgedankte computerapparatuur wordt gerecycled en olie is een heel natuurlijk product.
Zou jij je hond ook zo slachten en opeten? Nee toch, dat is wat die ander een soort van bedoelt. Iedereen heeft een ander gevoel bij dieren.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:06 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Waarom wroeging koesteren? Het vers geslachtte kippetje smaakte heerlijk, en m'n hond vond de levertjes ook heerlijk om op te eten.
Ik loop om of kijk de andere kant op als ik bij een slagerij ben. Als men om mij heen aan de lijken zit te knagen (met kerst is dat vaak), dan heb ik niet zo'n honger. Het is wat mij betreft een onsmakelijke, barbaarse en heel primitieve bedoening en ik vind eigenlijk niet dat dat nog verder onderbouwd hoeft te worden.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Niet bij de dood, maar kokhalzen voor de vitrine vind ik op z'n minst wel raar, en overgeven bij een barbecue ook als het aan mij ligt. En toch knap van je dat je naar binnen bent gegaan, hoewel ik me niet kan inleven in je situatie, want ik vind het er heerlijk uit zien en het ruikt er ook altijd verrukkelijk.
De meeste 'overtuigde' vegetariers eten meestal ook geen kant-en-klare burgers. Dat zijn inderdaad vleesvervangers, bedoeld voor mensen die simpelweg het vlees weg willen laten en iets anders op de plek willen leggen wat er het liefst nog op lijkt en naar smaakt. Vaak zijn dat mensen die gewoon 'af en toe' eens geen vlees willen, voor het milieu of hun gezondheid. Niks mis mee, maar niet de mensen waar jij het nu over hebt.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:05 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, ik druk je slechts een spiegel in je gezicht, omdat je denkt dat je goed bezig bent, terwijl je de 'vuile' industrie gewoon steunt met je 'zuinige' laptop. Dat mankeert er vaak aan milieu activisten, ze vergeten het hele economische aspect en wat er allemaal achter de schermen gebeurt. Het is allemaal heel makkelijk en normaal om een Valess burger uit de schappen te pakken, maar uiteindelijk scheelt het niks.
[..]
Er word een percentage gerecycled, niet alles. En olie is inderdaad een heel natuurlijk product, maar het gebruiken ervan; ik citeer: "Helpt onze aarde vernietigen". Wat eigenlijk een van de eerste opmerkingen in dit topic was.
Nee, omdat het mijn huisdier is en ik er een emotionele connectie mee heb. Een kip is echter gewoon een dier waar ik niks voor voel, en ik totaal geen gevoel heb bij het zien van een kip waar de kop van afgehakt word. Sterker nog, ik ken mensen die een techniek hebben ontwikkeld om het er gewoon af te rukken zonder mes/bijl, en dat is ook op z'n minst intrigerend te noemen om aan te zien. Een aanrader toch wel.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zou jij je hond ook zo slachten en opeten? Nee toch, dat is wat die ander een soort van bedoelt. Iedereen heeft een ander gevoel bij dieren.
Het ging niet over vlees, maar onder meer over het idee dat milieu-activisten (hippies/extremisten/protesterenden) vaak de neven-effecten vergeten, en zich slechts focussen op "de grote coöperaties vernietigen ons allemaal" en zichzelf dan wegstrepen als mede schuldigen.quote:En sure is je economisch verhaaaltje geinig maar ga de niet-vleeseter geen hypocrisie verwijten en dat is ook alles behalve het onderwerp
Dit is je mening, dat hoeft ook niet. Ik heb er ook verder weinig tegen. Ik ondervind geen last van iemand die een slagerij voorbijloopt.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:11 schreef epibreren het volgende:
[..]
Het is wat mij betreft een onsmakelijke, barbaarse en heel primitieve bedoening en ik vind eigenlijk niet dat dat nog verder onderbouwd hoeft te worden.
Er zijn evenwel ook aanwijzingen dat het volgen van een veganistische levenswijze tot – verdere – radicalisering kan leiden .quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:10 schreef epibreren het volgende:
ja!! Het waren er veel! Einstein, Rousseau, Paul McCartney, Kate Winslet,Schweitzer...
Dus ik ben in goed gezelschap! :-)
.
[..]
"Vleesvervanger" is ook een idioot woord. Dat is voor van die gelegenheidsvegetariërs. Mensen die dat hip vinden of vlees eten toch eigenlijk wel zielig en het verder ook niet zo precies weten.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:12 schreef Maeghan het volgende:
[..]
De meeste 'overtuigde' vegetariers eten meestal ook geen kant-en-klare burgers. Dat zijn inderdaad vleesvervangers, bedoeld voor mensen die simpelweg het vlees weg willen laten en iets anders op de plek willen leggen wat er het liefst nog op lijkt en naar smaakt. Vaak zijn dat mensen die gewoon 'af en toe' eens geen vlees willen, voor het milieu of hun gezondheid. Niks mis mee, maar niet de mensen waar jij het nu over hebt.
Juist.quote:Het economische aspect is ook erg ingewikkeld. Dat is wat ik al zei in het begin - het is moeilijk om alles te weten en echt de gevolgen van je consumptie te doorzien, en daarnaast ook heel moeilijk om er echt wat mee te doen. Dus ok, mijn computer is slecht voor het milieu. Wat moet ik nou doen, nooit meer computeren? Ok, kan nog. En op m'n werk? Moet ik tegen m'n baas zeggen dat ik voortaan weiger de computer te gebruiken? Niet haalbaar.
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:16 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Er zijn evenwel ook aanwijzingen dat het volgen van een veganistische levenswijze tot – verdere – radicalisering kan leiden .
uiteraard, ik snap dat, maar kan je je dan enigszins voorstellen dat er best veel mensen zijn die eigenlijk elk dier zien zoals wij onze huisdieren zien?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:16 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, omdat het mijn huisdier is en ik er een emotionele connectie mee heb. Een kip is echter gewoon een dier waar ik niks voor voel, en ik totaal geen gevoel heb bij het zien van een kip waar de kop van afgehakt word. Sterker nog, ik ken mensen die een techniek hebben ontwikkeld om het er gewoon af te rukken zonder mes/bijl, en dat is ook op z'n minst intrigerend te noemen om aan te zien. Een aanrader toch wel.
Weet je hoeveel gif men gebruikt om al die paprika's te laten groeien?quote:
Ik denk dat dat een soort van stoerheid is ofzoiets...Laten zien wat je durft en dat je best tegen zo'n kleine kip opkunt en hem de nek omdraait ofzoiets... Volkomen doelloos. Je kunt ook gewoon quorn eten of brood met pindakaas. Dat is een stuk minder gruwelijk ook.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:20 schreef opgebaarde het volgende:
Je laat je ook al een paar keer van de extreme kant zien (details slachten en het intrigerend vinden), geen idee wat je doel daarmee is, lijkt er meer op om dierenlovers te pesten.
M.a.w de veganstreaker hoort gewoon achter slot en grendel . Mooie eindconclusie.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:20 schreef epibreren het volgende:
Maar ik kan mij heel goed de 'radicalisering' van de vegan streaker voorstellen. Wat er te zien is in slachthuizen is dusdanig radicaal dat het wat brandstichting of wat dreigementen legitimeert. De vraag is dan wat er nou radicaler is.
Hmm het is niet pesten, tenminste zo bedoel ik het niet. Ik probeer slechts te illustreren dat er ook mensen zijn die met alle kennis over slachten en mét persoonlijke ervaring in het doden van dieren ook rationele conclusies kunnen trekken over het wel of niet eten van vlees.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je laat je ook al een paar keer van de extreme kant zien (details slachten en het intrigerend vinden), geen idee wat je doel daarmee is, lijkt er meer op om dierenlovers te pesten.
Ja...dat weet ik. Maar ik heb het ook niet over het milieu maar over het D O D E N van (in dit geval) dieren.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:21 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Weet je hoeveel gif men gebruikt om al die paprika's te laten groeien?
Wederom niet goed voor mens, dier, milieu.
Men deed in de geschiedenis wel meer dingen al eeuwen en op een gegeven moment werd dat dankzij nieuwe inzichten (die wij dan zien als beschaving) verboden. Te denken valt aan:quote:Het gaat er volgens mij om dat men emotioneel begint te worden omdat dieren doodgemaakt worden voor consumptie terwijl men dat toch al eeuwen doet.
Maar de legbatterij en het dode kalfje zijn toch een goed begin??quote:Als je je werkelijk zoveel zorgen maakt om het milieuw/mens/dier dan moet je alles eens onder een vergrootglas gaan leggen en niet alleen een legbatterijkip of kalfje.
het bedreigen van medewerkers van een bedrijf omdat dat bedrijf een dierentest laboratorium op hun beurs toelaten? Het is niet zijn denken maar wel zijn daden die zeer af te keuren zijn. Net zoals Greenpeace die het niet eens was met visvangsten in de Duitse Noordzee maar even rotsblokken neergooide om de hele visserij daar onmogelijk te maken, dat eigen rechtertje spelen en zelfs levensgevaarlijke situaties veroorzaakte voor mensenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:20 schreef epibreren het volgende:
Maar ik kan mij heel goed de 'radicalisering' van de vegan streaker voorstellen. Wat er te zien is in slachthuizen is dusdanig radicaal dat het wat brandstichting of wat dreigementen legitimeert. De vraag is dan wat er nou radicaler is.
Ten eerste, het is niet zo bedoeld. Als het zo opgevat word dan spijt het me.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:22 schreef epibreren het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een soort van stoerheid is ofzoiets...Laten zien wat je durft en dat je best tegen zo'n kleine kip opkunt en hem de nek omdraait ofzoiets... Volkomen doelloos. Je kunt ook gewoon quorn eten of brood met pindakaas. Dat is een stuk minder gruwelijk ook.
oeps, je moet je niet laten tegenhouden doordat ik zoiets zo opvatte. Ik ben ook maar een no-no hoor en ik was ook maar alleenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:23 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Hmm het is niet pesten, tenminste zo bedoel ik het niet. Ik probeer slechts te illustreren dat er ook mensen zijn die met alle kennis over slachten en mét persoonlijke ervaring in het doden van dieren ook rationele conclusies kunnen trekken over het wel of niet eten van vlees.
En inderdaad, het is moeilijk voor me om me in te leven in de gedachtengang dat dieren gelijkwaardig zijn, of dat het slachten van dieren niet gerechtvaardigd is. Maar ik zal me wel afzijdig houden vanaf nu, want ik merk al dat het de verkeerde kant opgaat als het als pesten word opgevat. Want dit is niet m'n bedoeling.
Dat idee heb ik juist niet. Mijn ervaring is juist dat het mensen zijn die iets veranderd hebben omdat ze zich er niet goed bij voelden, zich schuldig voelden omdat ze bijdroegen aan iets.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:16 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Het ging niet over vlees, maar onder meer over het idee dat milieu-activisten (hippies/extremisten/protesterenden) vaak de neven-effecten vergeten, en zich slechts focussen op "de grote coöperaties vernietigen ons allemaal" en zichzelf dan wegstrepen als mede schuldigen.
Dat is vreemd, want bij de Vegan Streaker is dan duidelijk hoe hij tot het beramen van die aanslag (die ik overigens afkeur) zou komen. Als iemand je kind iets aandoet, ben je bereid die persoon te wurgen. De Vegan Streaker handelt ook een beetje op die manier, alleen komt hij op voor dieren.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ten eerste, het is niet zo bedoeld. Als het zo opgevat word dan spijt het me.
Ten tweede, het goedpraten van de Vegan Streaker die (ik zie net het journaal op NL1) een aanslag wou plegen op een persoon of object komt bij mij precies zo over als mijn opmerking blijkbaar over komt bij jullie.
Lieve schat, dieren doden ook dieren om in leven te blijven en hebben daar geen enkel probleem mee. Waarom zouden wij er dan wél een probleem mee moeten hebben?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:25 schreef epibreren het volgende:
[..]
Ja...dat weet ik. Maar ik heb het ook niet over het milieu maar over het D O D E N van (in dit geval) dieren.
Weet je hoeveel van die groente in dieren gaat, voordat ze groot genoeg zijn om ze op te eten?
Hee dat ken ik ! Ik ging een keer een vogel op de parkeerplaats bij mijn werk redden en naar de vogelopvang brengen! Men lacht je dan gewoon uit en maakt je belachelijk.quote:[b]Als het je geen reet interesseert, waarom interesseert het je dan opeens wel als ik dat potje in de glasbak gooi? Als ik iets in de glasbak wil gooien en hij kan er eerder bij, gaatie het bewust voor me in de prullenbak gooien. En dan moet je weten dat ik op m'n werk verder echt nooit wat zeg over milieu oid. Nauwelijks, alleen als mensen ernaar vragen. Maar ik word wel belachelijk gemaakt, of ik weer iemand gered heb met m'n biologische stroopwafels bijvoorbeeld. Terwijl ik niks doe, ik koop gewoon stroopwafels die ik wil kopen, zeg er niks over, etc. Da's ook best wel vervelend.
Ja, en daar is ook helemaal niks mis mee. Als jij je prettig voelt bij meehelpen aan het milieu en het niet eten van vlees dan is daar ook zeker niks mis mee. Ik heb het dan ook niet over jou, maar over een hele groep mensen en generale. Ze vergeten vaak de consequenties van wat ze doen, en vaak weten ze ook niet wat er gebeurd als dingen anders lopen dan dat ze nu doen. Het heeft consequenties over de hele linie, en niet alleen 'stop met olie' 'aarde is veilig'. Die conclusie is slechts voor een kind weggelegd.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:28 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat idee heb ik juist niet. Mijn ervaring is juist dat het mensen zijn die iets veranderd hebben omdat ze zich er niet goed bij voelden, zich schuldig voelden omdat ze bijdroegen aan iets.
Maar het is ook moeilijk om het 'goed' te doen in de ogen van anderen. Zodra je iets doet, zijn er altijd mensen die komen met dingen die je fout doet. 'maar je rijdt toch auto?'. Ja, ik moet ook naar m'n werk. Ik denk niet dat m'n werkgever me door wil betalen als ik op principiele gronden thuis wil blijven en thuiswerken is niet mogelijk in mijn geval. 'Ja maar je eten zit toch in plastic bakjes?' - ja, soep in keukenpapier meenemen naar m'n werk was niet zo'n succes. Ik ben ook maar een mens, ik kan niet toveren.
En dat leidt misschien ook wel tot hardere meningen. Op een gegeven moment ben je het ook zat dat mensen zich op een bepaalde manier gedragen en denk je 'komt er weer een'. En soms snap ik ook niet waarom mensen zo raar doen. Mijn baas was een keer boos dat ik z'n lege potje pindakaas uit de vuilnisbak haalde (lag gewoon bovenop) en in de glasbak ging gooien (recht voor de deur). Hij hoeft er geen moeite voor te doen, ik zeg niks, ik gooi gewoon een potje in de glasbak. Dan snap ik niet waarom iemand boos wordt. Als het je geen reet interesseert, waarom interesseert het je dan opeens wel als ik dat potje in de glasbak gooi? Als ik iets in de glasbak wil gooien en hij kan er eerder bij, gaatie het bewust voor me in de prullenbak gooien. En dan moet je weten dat ik op m'n werk verder echt nooit wat zeg over milieu oid. Nauwelijks, alleen als mensen ernaar vragen. Maar ik word wel belachelijk gemaakt, of ik weer iemand gered heb met m'n biologische stroopwafels bijvoorbeeld. Terwijl ik niks doe, ik koop gewoon stroopwafels die ik wil kopen, zeg er niks over, etc. Da's ook best wel vervelend.
Ten eerste, als het goed is gebruikt men niet zo heel veel gif. Daar zijn normen voor. En er bestaan ook biologische paprika's. Denk alleen niet dat AH die gebruikt, maar ok. Dat je weleens iets 'fout' doet, betekent niet dat je de rest voor niks doet, toch?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:21 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Weet je hoeveel gif men gebruikt om al die paprika's te laten groeien?
Wederom niet goed voor mens, dier, milieu.
Het gaat er volgens mij om dat men emotioneel begint te worden omdat dieren doodgemaakt worden voor consumptie terwijl men dat toch al eeuwen doet.
Als je je werkelijk zoveel zorgen maakt om het milieu/mens/dier dan moet je alles eens onder een vergrootglas gaan leggen en niet alleen een legbatterijkip of kalfje.
Klopt, en dat is iets wat dierenactivisten niet willen begrijpen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:16 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, omdat het mijn huisdier is en ik er een emotionele connectie mee heb.
Dieren verkrachten dieren ook, en daar hebben ze weinig problemen mee. Om nog maar te zwijgen over hoe ze soms met gehandicapte soortgenoten omgaan. Krenten uit de pap vissen qua dierengedrag is natuurlijk erg gemakkelijk. Dit rechtvaardigen omdat dieren het doen, en dat andere noemen we ‘beestachtig’ of ‘bij de beesten af’ om het te kunnen veroordelen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:31 schreef Loedertje het volgende:
Lieve schat, dieren doden ook dieren om in leven te blijven en hebben daar geen enkel probleem mee. Waarom zouden wij er dan wél een probleem mee moeten hebben?
Omdat mensen kunnen redeneren en beslissen. Een dier kan dat niet. Mensen kunnen ook beslissen de doodstraf af te schaffen of niet zomaar op elke vrouw te duiken. Dieren zijn niet zo slim en dus moeten wij ze een beetje beschermen en helpen, maar toch zeker niet doodmaken.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:31 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Lieve schat, dieren doden ook dieren om in leven te blijven en hebben daar geen enkel probleem mee. Waarom zouden wij er dan wél een probleem mee moeten hebben?
Als iemand je kind iets aandoetquote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:29 schreef epibreren het volgende:
[..]
Dat is vreemd, want bij de Vegan Streaker is dan duidelijk hoe hij tot het beramen van die aanslag (die ik overigens afkeur) zou komen. Als iemand je kind iets aandoet, ben je bereid die persoon te wurgen. De Vegan Streaker handelt ook een beetje op die manier, alleen komt hij op voor dieren.
Dit is het eerste redelijke argument, hoewel ik het er niet mee eens ben.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:34 schreef The_Punisher het volgende:
[..]
Klopt, en dat is iets wat dierenactivisten niet willen begrijpen.
Mijns inziens zijn er 3 verschillende dieren:
-Wilde dieren
-Huisdieren
-Eten
De eerste twee daar moeten we goed voor zorgen, de laatste groep moeten gewoon redelijk behandeld worden totdat ze geslacht worden.
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:34 schreef epibreren het volgende:
[..]
Omdat mensen kunnen redeneren en beslissen.
Ik had het over de gedachtengang en de wijze waarop deze leidt tot moraal. V.w.b. behandeling vergelijk ik mijn kinderen weldegelijk met dieren en probeer met beiden zorgvuldig om te gaan. Waarom is dat toch verwerpelijk?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:38 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Als iemand je kind iets aandoet
..
..
Als iemand nertsen wat aandoet
..
..
Als jij dit onder één kopje kan plaatsen, en een mening kan vormen door deze uitspraken, dan snap ik niet hoe je jezelf moreel in orde kan noemen. Je kind vergelijken met bio-industrie nertsen is van de zotte.
Dat zou een vreemde actie zijn. De niet-vleeseter doet immers niemand kwaad. Je doet nu net alsof het niet eten van vlees schadelijk is of slecht is, wat niet het geval is. Vleeseters brengen dooie dieren teweeg, en dat is waar de vegan streaker niet van gediend is.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:41 schreef Loedertje het volgende:
[..]Volgens mij omdat mensen emoties krijgen bij bepaalde beelden en daardoor geneigd zijn om andere mensen zoals de vegan streaker te aaien en goed te praten wat hij doet.
Ik heb niets tegen mensen die geen vlees willen eten maar stel je voor dat ik net zo geflipt zou zijn als die vegan streaker en aanslagen ga voorbereiden op niet vleeseters of hun tuin volgooi met slachtafval ?
Val dan ook geen dieren lastig.quote:Ik heb iets tegen o.a. de voorbeelden die jullie aanhalen (het ptoje pindakaasverhaal is daar een leuk voorbeeld van) Doe lekker je eigen ding en val een ander niet lastig.
Ik had het meer opgevat als 'bewijzen' dat je er wel tegenkan, niet als pesten.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:23 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Hmm het is niet pesten, tenminste zo bedoel ik het niet. Ik probeer slechts te illustreren dat er ook mensen zijn die met alle kennis over slachten en mét persoonlijke ervaring in het doden van dieren ook rationele conclusies kunnen trekken over het wel of niet eten van vlees.
En inderdaad, het is moeilijk voor me om me in te leven in de gedachtengang dat dieren gelijkwaardig zijn, of dat het slachten van dieren niet gerechtvaardigd is. Maar ik zal me wel afzijdig houden vanaf nu, want ik merk al dat het de verkeerde kant opgaat als het als pesten word opgevat. Want dit is niet m'n bedoeling.
Waarvan inmiddels door de Duitse en Zweedse overheden (volgens mij?) erkend is dat het geen gevaar oplevert of schade aan de zee toebrengt en er groen licht gegeven is om meer reservaten te creeren?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
het bedreigen van medewerkers van een bedrijf omdat dat bedrijf een dierentest laboratorium op hun beurs toelaten? Het is niet zijn denken maar wel zijn daden die zeer af te keuren zijn. Net zoals Greenpeace die het niet eens was met visvangsten in de Duitse Noordzee maar even rotsblokken neergooide om de hele visserij daar onmogelijk te maken, dat eigen rechtertje spelen en zelfs levensgevaarlijke situaties veroorzaakte voor mensen
Als jij niet wéét dat je fout bezig bent (of dat claimt tenminste), dan ervaar je het toch ook niet als corrigeren? Als het niet uitmaakt of het A of B is, wat maakt het dan uit als ik van jouw A een B maak? Als jij de bloemenvaas links op mijn bureau zet en ik vind rechts mooier, voel je je dan aangevallen?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Wat je verontwaardiging over je baas betreft, ik kan hem wel begrijpen waarom hij boos word. Je impliceert namelijk indirect dat hij onjuist bezig is, en door niks te zeggen en zijn gedrag te corrigeren laat je blijken dat je het er niet mee eens bent, en dat je het beter weet. Mensen die dit bij mij doen kan ik dan ook niet appreciëren, want ik hoef geen andere persoon in me buurt die het allemaal beter weet als mij, en me daarop gaat corrigeren (ook al zeg je niks).
...gemakzuchtig...quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:43 schreef Maeghan het volgende:
.... Mensen zijn gewoon echt zo oervervelend...
Als ik jouw auto kapot maak is dat ook mijn keuze, toch? Of jouw nertsenfarm?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Als het de keuze is van je baas om glas in een afvalbak te gooien, en niet een glasbak, dan is dat ZIJN keuze, en is inmenging alleen maar ongewenst in mijn mening. Of begin er een fatsoenlijk gesprek over, maar ga niet ongevraagd zijn acties corrigeren.
Omdat die vergelijking alleen bruikbaar is in JOUW beargumentatie. Je suggereert met het kind-nerts vergelijking dat wij tot op zekere hoogte bereid zijn onze eigen kinderen nog te vermoorden. Dit slaat dus helemaal nergens op, en daarom verwerpelijk.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:41 schreef epibreren het volgende:
[..]
Ik had het over de gedachtengang en de wijze waarop deze leidt tot moraal. V.w.b. behandeling vergelijk ik mijn kinderen weldegelijk met dieren en probeer met beiden zorgvuldig om te gaan. Waarom is dat toch verwerpelijk?
Als ik iets in een prullenbak gooi, dan mogen mensen daarna ermee doen wat ze willen. Ik gooi het weg immers.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Als het de keuze is van je baas om glas in een afvalbak te gooien, en niet een glasbak, dan is dat ZIJN keuze, en is inmenging alleen maar ongewenst in mijn mening. Of begin er een fatsoenlijk gesprek over, maar ga niet ongevraagd zijn acties corrigeren.
het gevaar was er wel, hoewel de locatie van die stenen openbaar gemaakt was maar ik snap niet hoe we dat eigen-rechtertje spelen hier ineens durven goed te praten.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:43 schreef Maeghan het volgende:
Waarvan inmiddels door de Duitse en Zweedse overheden (volgens mij?) erkend is dat het geen gevaar oplevert of schade aan de zee toebrengt en er groen licht gegeven is om meer reservaten te creeren?
Niet alle dieren verkrachten. De meeste dieren volgens mij niet?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:34 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dieren verkrachten dieren ook, en daar hebben ze weinig problemen mee. Om nog maar te zwijgen over hoe ze soms met gehandicapte soortgenoten omgaan. Krenten uit de pap vissen qua dierengedrag is natuurlijk erg gemakkelijk. Dit rechtvaardigen omdat dieren het doen, en dat andere noemen we ‘beestachtig’ of ‘bij de beesten af’ om het te kunnen veroordelen.
Ik zeg: die vlieger gaat niet op.
Nee, want een auto heeft niks uit te staan met een wereldbeeld ideologie. Een klein iets als glas in een prullenmand is echter puur ideologisch.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:45 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Als ik jouw auto kapot maak is dat ook mijn keuze, toch? Of jouw nertsenfarm?
Kortom, als zijn keuze schade toebrengt aan de wereld - en een wereld waar ik nog veel langer mee moet doen dan hij, statistisch gezien - dan vind ik wel dat ik daar wat aan mag doen.
Eenden zijn er vrij goed in.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:49 schreef Maeghan het volgende:
Niet alle dieren verkrachten. De meeste dieren volgens mij niet?
Het ging mij erom dat je, door selectief je gedrag of je diersoort te kiezen altijd wel een rechtvaardiging kunt vinden in de natuur. De natuur is soms teder, soms hard. De natuur is soms rechtvaardig, soms wreed. Voor compassie en voor het recht van de sterkste, het is beide te vinden.quote:Ja, met zieken en gehandicapten gaan ze anders om (ook niet altijd trouwens - de roedelleider staat zijn eten af aan een zieke hond bijv en of een hond een pootje meer of minder heeft zal ze geen reet uitmaken zolang ie gewoon kan lopen en rennen). Ik zou er ook geen probleem mee hebben om wat minder kinderen ter wereld te laten komen, maar dat vinden mensen hard. Dieren doodmaken mag wel, maar kinderen voor hun eigen bestwil niet ter wereld laten komen is cru. 'We' hebben liever dat ze hun hele leven kwijlend in bed liggen of voor hun zesde jaar tientallen operaties aan hart en longen moeten ondergaan.
Waarom moet ik het zielig vinden om een lekkere schnitzel op te eten?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:52 schreef Iblis het volgende:
Dat dieren dieren doden voor voedsel is m.i. geen argument om het als mens ook te doen. Dat geen dier z'n eten kookt is namelijk ook geen argument voor ons om het dan ook maar niet te doen.
Je weet ook dat die reservaten er al weet-ik-hoeveel jaar geleden zouden komen? Dat dat allang was toegezegd en dat ze er nog steeds niet waren?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
het gevaar was er wel, hoewel de locatie van die stenen openbaar gemaakt was maar ik snap niet hoe we dat eigen-rechtertje spelen hier ineens durven goed te praten.
Als het toko's als greenpeace niet zint, dan moeten ze verstandig zijn en bij het begin beginnen en een aanklacht doen tegen rechtspraak. En die reservaten zijn er niet gekomen omdat die stenen zijn gegooid en greenpeace was in eerste instantie niet eens bereid om die stenen op te ruimen of de kosten te dekken (geen idee hoe ze er nu over denken). Ze doen veel goede dingen maar doe het gewoon normaal, dat normale is ook iets waar het aan ontbreekt bij die vegen streaker
Waarom zou ik sympathie opwekken voor een ordinaire terrorist met een verknipt wereldbeeld? Ook al was ik veganist dan zou ik nog een hekel hebben aan dat soort ordinair tuig.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:53 schreef epibreren het volgende:
Nou... ik heb het alweer gehoord allemaal. Ik ga maar eens naar bed.
Deze discussie leidt verder nergens toe. Zeker niet tot begrip van de handel en wandel van de vegan Streaker.
Ik snap trouwens niet wat die vleeseters hier op deze sectie van het forum doen. Als het ze toch allemaal geen reet interesseert wat er zoal met dieren gebeurt, wat zaniken ze dan?
weltrusten
Extremisme is nooit goed te keuren lijkt mij.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:53 schreef epibreren het volgende:
Deze discussie leidt verder nergens toe. Zeker niet tot begrip van de handel en wandel van de vegan Streaker.
* Loedertje kijkt naar de TT ...quote:Ik snap trouwens niet wat die vleeseters hier op deze sectie van het forum doen. Als het ze toch allemaal geen reet interesseert wat er zoal met dieren gebeurt, wat zaniken ze dan?
Ja, maar noem er nog eens een paar? Van eenden weet ik het, maar verder... Bij ieder ander dier wat ik kan bedenken en waar ik er iets vanaf weet is het niet zo... Uitzonderingen heb je altijd...quote:
1) hoe kom je erbij dat het ons/mij niks interesseert wat er met dieren gebeurt? Omdat ik een idioot als de vegan streaker veracht? niet om zijn denken maar om zijn daden. Die ene fok!ker met zijn drie soorten dierenklasses, dat maakt m.i. best veel uit. Maar zoals foie gras, schandalig of beren in circussen die lijden door die ring in hun neus.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:53 schreef epibreren het volgende:
Nou... ik heb het alweer gehoord allemaal. Ik ga maar eens naar bed.
Ik snap trouwens niet wat die vleeseters hier op deze sectie van het forum doen. Als het ze toch allemaal geen reet interesseert wat er zoal met dieren gebeurt, wat zaniken ze dan?
weltrusten
Hoor je mij zeggen dat je dat moet doen? Ik zeg alleen dat ik vind dat je argumentatie:quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:54 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Waarom moet ik het zielig vinden om een lekkere schnitzel op te eten?
Niet deugt. Immers, in het zelfde stramien zou ik kunnen zeggen:quote:Lieve schat, dieren doden ook dieren om in leven te blijven en hebben daar geen enkel probleem mee. Waarom zouden wij er dan wél een probleem mee moeten hebben?
Als je argumentatie valide zou zijn, dan zou je m.i. dit laatste ook moeten onderschrijven.quote:Lieve schat, dieren eten hun vlees ook rauw en hebben daar geen enkel probleem mee. Waarom zouden wij er dan wél een probleem mee moeten hebben?
Het een uitzondering noemen vind ik al weer een vorm van interpretatie naar je eigenlijke doel toe. Waar het mij omgaat is dat het argumentschema <Dieren doen X> dus <X is moreel toelaatbaar/X is aanbevelenswaardig> gewoon een ondeugdelijk schema is dat alleen ad hoc wordt toegepast als het uitkomt. B.v. wel bij <Dieren doden dieren voor voedsel> maar niet bij <Dieren eten rauw vlees> of <Dieren gebruiken geen WC papier> of <Dieren dragen geen kleren>.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:58 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ja, maar noem er nog eens een paar? Van eenden weet ik het, maar verder... Bij ieder ander dier wat ik kan bedenken en waar ik er iets vanaf weet is het niet zo... Uitzonderingen heb je altijd...
Het voelt toch echt alsof ik het ook *zielig* moet vinden dat wij dieren opeten en zou moeten gaan kokhalsen als ik per ongeluk een slagerij binnenloop voor een pot pindakaas.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:59 schreef Iblis het volgende:
[..]
Hoor je mij zeggen dat je dat moet doen? Ik zeg alleen dat ik vind dat je argumentatie:
[..]
Het deugt wel aangezien het dier zich niet druk maakt over het andere dier wat hij opeet dus waarom zou ik tranen in mijn ogen moeten krijgen als ik een dier eet.quote:Niet deugt. Immers, in het zelfde stramien zou ik kunnen zeggen:
[..]
Wij eten ook rauw vlees alleen met kruiden en sausjes is het nog lekkerder.quote:Als je argumentatie valide zou zijn, dan zou je m.i. dit laatste ook moeten onderschrijven.
Ik denk dat mijn baas en collega's mij vreemd aankijken als ik ineens in het gebouw ga roken omdat er al een half jaar geleden besloten is een rookkamer te realiserenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:54 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Je weet ook dat die reservaten er al weet-ik-hoeveel jaar geleden zouden komen? Dat dat allang was toegezegd en dat ze er nog steeds niet waren?
Hoe lang moet je doorgaan met vriendelijk vragen, voor je actie mag ondernemen? En dan ook nog een actie die geen schade toebrengt?
Tja, dat begrijp ik, maar ik stelde een vraag omdat ik het wilde weten.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:04 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het een uitzondering noemen vind ik al weer een vorm van interpretatie naar je eigenlijke doel toe. Waar het mij omgaat is dat het argumentschema <Dieren doen X> dus <X is moreel toelaatbaar/X is aanbevelenswaardig> gewoon een ondeugdelijk schema is dat alleen ad hoc wordt toegepast als het uitkomt. B.v. wel bij <Dieren doden dieren voor voedsel> maar niet bij <Dieren eten rauw vlees> of <Dieren gebruiken geen WC papier> of <Dieren dragen geen kleren>.
Zo is het niet bedoeld.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:05 schreef Loedertje het volgende:
Het voelt toch echt alsof ik het ook *zielig* moet vinden dat wij dieren opeten en zou moeten gaan kokhalsen als ik per ongeluk een slagerij binnenloop voor een pot pindakaas.
En zo zou je ook kunnen stellen: Zoals men al eerder schreef heeft een dier de hersens niet om te beseffen dat je ook kunt eten zonder te doden. Wij hebben dat (gelukkig) wel.quote:Het deugt wel aangezien het dier zich niet druk maakt over het andere dier wat hij opeet dus waarom zou ik tranen in mijn ogen moeten krijgen als ik een dier eet.
Wij eten ook rauw vlees alleen met kruiden en sausjes is het nog lekkerder.
Zoals men al eerder schreef heeft een dier de hersens niet om het eten nog lekkerder te maken. Wij hebben dat (gelukkig) wel.
Tja, het is daarmee net zoiets als met bijv. rechtszaken van ouders die hun kind van de rechter wel mogen zien en het toch nooit te zien krijgen, of mensen die een schadevergoeding moeten krijgen van iemand en kunnen wachten tot ze smelten. Dus ok, geld stelen of je kind kidnappen mag niet, maar je snapt op zich dat mensen het doen en je weet ook dat er anders waarschijnlijk niet veel zou veranderen... Ben het ermee eens dat het geen schoonheidsprijs verdient hoor.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn baas en collega's mij vreemd aankijken als ik ineens in het gebouw ga roken omdat er al een half jaar geleden besloten is een rookkamer te realiseren![]()
Er was geen directe schade, wel gevaar. Maar ok, als we dat gevaar negeren, waarom spande greenpeace dan geen juridsiche procedure? Omdat je (terecht) vindt dat je gelijk hebt en in het gelijk staat, is het erg arrogant om zo je gelijk zo te halen. Het handelen vond ik schandalig, maar nuff said me dunkt want ik kan me jouw standpunt goed voorstellen
Voor mij wel, voor hem niet. Als het voor hem niks met ideologie te maken heeft, wat doet eht er dan doe voor hem?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:51 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, want een auto heeft niks uit te staan met een wereldbeeld ideologie. Een klein iets als glas in een prullenmand is echter puur ideologisch.
Heb het ook weleens gewoon gezegd, maar dat mocht ook al niet.quote:Jij corrigeerde je baas omdat hij glas in een afvalbak gooide, en deed dit ongevraagd, zonder iets te zeggen. Als je had gevraagd of je het in de glasbak mocht gooien was hij wellicht minder geïrriteerd geraakt. Door niks te zeggen en zijn gedrag te corrigeren beledig je hem en zijn manier van denken. En ja, zo zou ik het ook opvatten als je het bij mij zou doen op deze manier.
Ik zou eerder denken 'hij stond misschien in de weg'. Maar goed, mannen zijn wat meer territoriaal ingesteld denk ik.quote:En om je voorbeeld aan te halen, als ik mijn vaas links zou zetten, en jij verschuift hem ongevraagd naar rechts, dan zou ik dat zeker niet op prijs stellen nee. Omdat het MIJN mening is hoe IK mijn vaas op MIJN bureau wil hebben staan. Daar heb ik de inbreng of mening van een ander niet voor nodig, en al helemaal niet ongevraagd.
Ik vraag me ook af of dieren niet die mogelijkheid hebben het te bedenken. Zou een omnivoor het verschil niet weten tussen een levende prooi en een tros bessen? Zou hij het verschil wel zien, maar er qua gevoel geen verschil in zien?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:11 schreef Iblis het volgende:
[..]
Zo is het niet bedoeld.
[..]
En zo zou je ook kunnen stellen: Zoals men al eerder schreef heeft een dier de hersens niet om te beseffen dat je ook kunt eten zonder te doden. Wij hebben dat (gelukkig) wel.
En dan ben je weer terug bij af. Ik vind het uitermate frappant hoe je snel weer een beroep doet op het menselijk verstandelijk vermogen, als uitzondering, terwijl je juist in eerste instantie door de dier-gelijkenis een algemeenheid meen te postuleren.
Waarom zouden die hersens dan niet van toepassing zijn in het eerste geval? Dat is toch gewoon selectief gebruik maken van het argumentatieschema <Dieren doen X> dus mogen/moeten wij ook X doen?
Het zijn dus niet je standpunten waar ik moeite mee heb, maar met de drogredeneringen waarmee je ze rechtvaardigt.
Natuurlijk zijn mensen ook dieren. Maar het heeft geen zin om dieren stemrecht te geven omdat je dat aan mensen geeft. Zo ook heeft het geen zin om te redeneren dat omdat dieren dieren doden mensen het (dus) ook mogen. Een mens gaat heel anders om met z'n voedsel dan een dier. Ken jij een dier dat andere dieren domesticeert en veredelt, er speciale ruimtes voor bouwt om het te kweken? Nee, dieren jagen op hun voedsel. (Vrijwel?) geen mens doet dat nog dagelijks in Nederland. Goed, soms schiet iemand wat wild om het te eten, maar dat op zich kent al geen parallellen in de dierenwereld.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:11 schreef Maeghan het volgende:
Tja, dat begrijp ik, maar ik stelde een vraag omdat ik het wilde weten.
En daarnaast ben ik het niet met je eens al kan ik nu op dit tijdstip niet meer beredeneren waarom niet. Ten minste, niet helemaal meer. Voor mij zijn mensen en dieren niet twee aparte dingen. Mensen zijn ook gewoon dieren. We hebben het over mensen en dieren alsof het verschillende dingen zijn, ik ga daarin mee omdat het 'gebruikelijk' is en ook voor de duidelijkheid (of je moet over op 'mensdieren' en 'andere dieren' maar dat gaat me te ver).
Daarnaast, dat een dier iets doet, zegt verder niks. Maar als bijna alle dieren het doen wel, vind ik.
Een auto is gewoon eigendom, en voor een man een belangrijk gebruiksvoorwerpquote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:13 schreef Maeghan het volgende:
Voor mij wel, voor hem niet. Als het voor hem niks met ideologie te maken heeft, wat doet eht er dan doe voor hem?
Dan doe je het toch ook gewoon niet? Respecteer ook zijn mening in deze zou ik zeggen. Verder vind ik hem dan wel wat stijf en nors klinken, want als iemand 't mij vriendelijk zou vragen zou ik zeggen "ga je gang als 't je blij maakt". Maargoed, mensen verschillenquote:Heb het ook weleens gewoon gezegd, maar dat mocht ook al niet.
Tja ik als man kan er moeilijk over oordelen, maar ik denk het wel ja. Als ik mijn spullen daar wil hebben staan dan gaat niemand mij vertellen dat dat niet mag, tenzij 't m'n baas is en ik behoor te luisteren. Doen ze dat wel, dan hebben ze een probleem met mij.quote:Ik zou eerder denken 'hij stond misschien in de weg'. Maar goed, mannen zijn wat meer territoriaal ingesteld denk ik.
Ik heb de keuze om te eten wat ik wil en anderen kiezen voor iets wat zij willen MAAR de vegan streaker (waar het volgens mij over ging) bemoeit zich met keuzes die iemand anders maakt en doet dat op een manier waarbij hij de Wet overduidelijk aan het overtreden is. Buiten het feit dat het strafbaar is wat hij doet is het ook nog eens verwerpelijk om je continu te bemoeien met keuzes van anderen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:11 schreef Iblis het volgende:
En dan ben je weer terug bij af. Ik vind het uitermate frappant hoe je snel weer een beroep doet op het menselijk verstandelijk vermogen, als uitzondering, terwijl je juist in eerste instantie door de dier-gelijkenis een algemeenheid meen te postuleren.
Aan de hand van hersenafwijkingen bij mensen en hersenbeschadigingen is er wel een aardig beeld te vormen waar bepaalde functies in de hersenen ‘zetelen’. Sociale manieren, emotie, empathie, enz. Empathie komt ook zeker voor bij apen bijvoorbeeld (daar zijn genoeg voorbeelden van). Je kunt je dus wel enige voorstelling maken tot welke redenaties bepaalde dieren in staat zijn. Echter, de drang voedsel te krijgen lijkt meestal vrij hoog te staan.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:15 schreef Maeghan het volgende:
Jammer dat we niet bij dieren in hun hoofd kunnen kijken.
Dieren houden zich ook niet aan de wet.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:20 schreef Loedertje het volgende:
Ik heb de keuze om te eten wat ik wil en anderen kiezen voor iets wat zij willen MAAR de vegan streaker (waar het volgens mij over ging) bemoeit zich met keuzes die iemand anders maakt en doet dat op een manier waarbij hij de Wet overduidelijk aan het overtreden is. Buiten het feit dat het strafbaar is wat hij doet is het ook nog eens verwerpelijk om je continu te bemoeien met keuzes van anderen.
Deels met je eens. Maar: jouw keuzes hebben ook effect op mijn leefomgeving. Mag ik er dan niets aan doen? Nou vind ik zijn manier ook te ver gaan, maar waarom mag ik me niet bemoeien met iets wat jij doet wat effect heeft op mijn omgeving?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:20 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik heb de keuze om te eten wat ik wil en anderen kiezen voor iets wat zij willen MAAR de vegan streaker (waar het volgens mij over ging) bemoeit zich met keuzes die iemand anders maakt en doet dat op een manier waarbij hij de Wet overduidelijk aan het overtreden is. Buiten het feit dat het strafbaar is wat hij doet is het ook nog eens verwerpelijk om je continu te bemoeien met keuzes van anderen.
Maar de vraag is dan, zijn dieren ook zo emotioneel geavanceerd dat ze na kunnen denken over wat hun wordt aangedaan? En dan laat ik pijn buiten beeld, want dat is natuurlijk iets wat ieder levend schepsel voelt. Maar hebben ze ook een idee dat ze gehouden worden voor een doel? Dat ze eindigen op een bord? Ik denk het niet. En zolang dit niet het geval is, en hun denken en laten slechts gebaseerd is op voldoen aan hun primaire levensbehoeften, zie ik ze niet als intelligente wezens.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:22 schreef Iblis het volgende:
[..]
Aan de hand van hersenafwijkingen bij mensen en hersenbeschadigingen is er wel een aardig beeld te vormen waar bepaalde functies in de hersenen ‘zetelen’. Sociale manieren, emotie, empathie, enz. Empathie komt ook zeker voor bij apen bijvoorbeeld (daar zijn genoeg voorbeelden van). Je kunt je dus wel enige voorstelling maken tot welke redenaties bepaalde dieren in staat zijn. Echter, de drang voedsel te krijgen lijkt meestal vrij hoog te staan.
Jij mag iets voor jezelf doen maar hebt je simpelweg niet te bemoeien met welk geloof ik wil aanbidden of wat voor voedsel ik tot mij neem. Als jij hier zou komen eten zal ik heus wel rekening houden met je keuze om geen vlees te eten en krijg je van mij een vega-schotel (die overigens ook zeer smakelijk kunnen zijn) alleen wil ik graag die kip de ruimte van mijn oven gunnen en deze nadien opeuzelen snap je?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:24 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Deels met je eens. Maar: jouw keuzes hebben ook effect op mijn leefomgeving. Mag ik er dan niets aan doen? Nou vind ik zijn manier ook te ver gaan, maar waarom mag ik me niet bemoeien met iets wat jij doet wat effect heeft op mijn omgeving?
Waar ligt de grens wat dat betreft?
Het schijnt wel dat dieren onrustig worden voor ze bij de slachter komen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Maar de vraag is dan, zijn dieren ook zo emotioneel geavanceerd dat ze na kunnen denken over wat hun wordt aangedaan? En dan laat ik pijn buiten beeld, want dat is natuurlijk iets wat ieder levend schepsel voelt. Maar hebben ze ook een idee dat ze gehouden worden voor een doel? Dat ze eindigen op een bord? Ik denk het niet. En zolang dit niet het geval is, en hun denken en laten slechts gebaseerd is op voldoen aan hun primaire levensbehoeften, zie ik ze niet als intelligente wezens.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Helemaal mee eens hiermee.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:27 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Jij mag iets voor jezelf doen maar hebt je simpelweg niet te bemoeien met welk geloof ik wil aanbidden of wat voor voedsel ik tot mij neem. Als jij hier zou komen eten zal ik heus wel rekening houden met je keuze om geen vlees te eten en krijg je van mij een vega-schotel (die overigens ook zeer smakelijk kunnen zijn) alleen wil ik graag die kip de ruimte van mijn oven gunnen en deze nadien opeuzelen snap je?
Hm, de kwaliteit van hun korte leven bedoel je? Ze zullen zich niet bewust zijn van het feit dat ze in te kleine ruimtes leven maar of ze dolgelukkig zijn weet ik niet. Volgens mij is het een overlevingsinstinct wat hen staande blijft houden in wat voor omstandigheden dan ook (tot ze er , al dan niet spontaan, bij neer vallen)quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Maar de vraag is dan, zijn dieren ook zo emotioneel geavanceerd dat ze na kunnen denken over wat hun wordt aangedaan? En dan laat ik pijn buiten beeld, want dat is natuurlijk iets wat ieder levend schepsel voelt. Maar hebben ze ook een idee dat ze gehouden worden voor een doel? Dat ze eindigen op een bord? Ik denk het niet. En zolang dit niet het geval is, en hun denken en laten slechts gebaseerd is op voldoen aan hun primaire levensbehoeften, zie ik ze niet als intelligente wezens.
Neen, je hond had dus totaal niet door dat hij naar de dierenarts ging omdat hij daar nadien beter van ging worden, hij had niet door dat hij van vieze pilletjes gezonder zou worden of dat een verbandje om zijn geinfecteerde poot goed voor hem was. Dat kunnen ze helemaal niet *beredeneren*.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:29 schreef Maeghan het volgende:
Onze hond wilde nooit naar de dierenarts, dus blijkbaar kon ie wel berederen dat ie daar altijd naartoe ging voor iets vervelends.
?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:31 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hm, de kwaliteit van hun korte leven bedoel je? Ze zullen zich niet bewust zijn van het feit dat ze in te kleine ruimtes leven maar of ze dolgelukkig zijn weet ik niet. Volgens mij is het een overlevingsinstinct wat hen staande blijft houden in wat voor omstandigheden dan ook (tot ze er , al dan niet spontaan, bij neer vallen)
Beuwst hebben ze dus idd niets in de gaten maar wij kunnen wel aan vreemde gedragingen (kippen die elkaar blijven pikken tot we de snavels afbreken e.d.) merken dat ze niet echt lekker in hun velletje zitten. Toch zie ik het als een plantje , geef het water tot de tomaten groot genoeg zijn om te plukken o.i.d.
Pilletjes at ie wel. Hij had een afwijking aan z'n rug en als ie rugpijn had kwam ie wel degelijk vrijwillig een pilletje halen. Normaalgesproken at ie ze niet makkelijk, maar dan wel.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:34 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Neen, je hond had dus totaal niet door dat hij naar de dierenarts ging omdat hij daar nadien beter van ging worden, hij had niet door dat hij van vieze pilletjes gezonder zou worden of dat een verbandje om zijn geinfecteerde poot goed voor hem was. Dat kunnen ze helemaal niet *beredeneren*.
Neen, het is pure frustratie .quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:34 schreef Maeghan het volgende:
[..]
?
Denk je dat die kippen elkaar onbewust pikken of zo? "Oeps, sorry hoor, ik deed het weer, excuseer me hoor, buurvrouw".
Sorry, kan er wel omheen gaan praten maar toch is het zo.quote:En dat je het ziet als een plantje vind ik gewoon echt een schokkend gedetacheerd beeld van de werkelijkheid. Ik weet niet hoe ik het uit moet drukken. Echt onbegrijpelijk.
Ik eet mijn eigen soort niet zolang er andere soorten zijn om te eten maar kan mij wél voorstellen dat als ik ergens volledig klem zit en honger heb dat ik een overleden soortgenoot ga bbq-en. Ik heb nu eenmaal voedsel nodig om te overleven, heb nu de keuze uit veel voedsel dus eet wat lekker is maar zit ik op de noordpool met 4 mensen en is er helemaal niets meer om te eten en gaat er eentje dood dan denk ik dat iedereen toch kiest voor het eten van dat lijk.quote:Babies hebben in het begin van hun leven ook niet echt een bewustzijn. Mogen die ook in kleine hokjes? Zijn dat ook plantjes? En waren mogen we die dan niet eten? Alsof ze het merken...
Ja dat ja, ik zie ze niet als plantje, maar ik denk ook niet dat ze het door hebben waarom ze nou eigenlijk op deze planeet zijn. Eigenlijk wel grappig, want wij vragen ons wel af wat het nut van het leven is, en de organismen waarvan het wél duidelijk is op dit moment kunnen het zich niet afvragenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:31 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hm, de kwaliteit van hun korte leven bedoel je? Ze zullen zich niet bewust zijn van het feit dat ze in te kleine ruimtes leven maar of ze dolgelukkig zijn weet ik niet. Volgens mij is het een overlevingsinstinct wat hen staande blijft houden in wat voor omstandigheden dan ook (tot ze er , al dan niet spontaan, bij neer vallen)
Beuwst hebben ze dus idd niets in de gaten maar wij kunnen wel aan vreemde gedragingen (kippen die elkaar blijven pikken tot we de snavels afbreken e.d.) merken dat ze niet echt lekker in hun velletje zitten. Toch zie ik het als een plantje , geef het water tot de tomaten groot genoeg zijn om te plukken o.i.d.
En je bent weer terug bij af, het komt niet in jullie bekrompen brein door dat normale mensen wel onderscheid maken tussen dieren en mensen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:34 schreef Maeghan het volgende:
Babies hebben in het begin van hun leven ook niet echt een bewustzijn. Mogen die ook in kleine hokjes? Zijn dat ook plantjes? En waren mogen we die dan niet eten? Alsof ze het merken...
Volgens mij is de auto een soort modern gereedschap om mannen, diepliggende primitieve oerinstincten te laten botvieren. Je ziet kerels zich ook misdragen op de weg. Vrouwen doen dat een stuk minder. Op de linkerbaan gaat het rijgedrag soms ook gepaard met gemene gebaren maken achter het stuur of lichtsignalen met groot-licht. Ik zie ook vaak mensen die geen caravan hoeven te trekken, en toch een motorinhoud van 2 a 3 liter in hun auto hebben. Dat soort dingen vind ik net zo onbegrijpelijk als vlees eten. Ik kan nog wel begrijpen dat je een snelle, stoere auto zou willen hebben, maar dat achtelijke gedoe op de weg en dat hard rijden, heb ik nooit echt begrepen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:19 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Een auto is gewoon eigendom, en voor een man een belangrijk gebruiksvoorwerpkom aan de auto en je komt aan de man. Een glas in de prullenbak echter is een beetje (in mijn ogen, en dus ook die van je baas denk ik) moreel superieur overkomen om iets wat totaal nutteloos is.
[..]
Wat zijn normale mensen?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:43 schreef The_Punisher het volgende:
[..]
En je bent weer terug bij af, het komt niet in jullie bekrompen brein door dat normale mensen wel onderscheid maken tussen dieren en mensen.
Dat zijn blijkbaar mensen die onderscheid maken tussen mensen en dieren, zoals menigeen het doet.quote:
Gaat het nu opeens over kannibalismequote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:12 schreef epibreren het volgende:
[..]
Dat zijn blijkbaar mensen die onderscheid maken tussen mensen en dieren, zoals menigeen het doet.
In Zuid-Afrika vond men het ten tijde van apartheidsregimes ook volstrekt normaal om onderscheid te maken tussen blanken en zwarten.
Neenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:19 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Gaat het nu opeens over kannibalisme
Als jij er zo over denkt dan is dat jouw mening maar je taalgebruik laat zien dat je meer op hebt met dieren terwijl je eigen soort (ook die met een andere kleur) minder waard zouden zijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:24 schreef epibreren het volgende:
[..]
Neen
De vraag die opkwam was de definitie van normaal. Ik gaf een definitie en tevens een voorbeeld van iets anders dat in een bepaalde context normaal is. De norm wordt bepaald door het toekennen van waarden. Als een dier minderwaardig wordt beschouwd als een mens, dan ondersteunt dit de vleeseetnorm, en dan kun je deze minderwaardige uitbuiten. Hetzelfde gold voor zwarten in Zuid-Afrika.
Je probeert nu serieus de slavernij gelijk te stellen aan het eten van vlees?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:24 schreef epibreren het volgende:
[..]
Neen
De vraag die opkwam was de definitie van normaal. Ik gaf een definitie en tevens een voorbeeld van iets anders dat in een bepaalde context normaal is. De norm wordt bepaald door het toekennen van waarden. Als een dier minderwaardig wordt beschouwd als een mens, dan ondersteunt dit de vleeseetnorm, en dan kun je deze minderwaardige uitbuiten. Hetzelfde gold voor zwarten in Zuid-Afrika.
Dat is toch niet zo heel vreemd als je dit ziet?quote:Op maandag 20 juli 2009 23:23 schreef epibreren het volgende:
Scherts en hoongelach vallen hem ten deel.
Ja...en de blanken in Zuid-Afrika waren superieur aan de zwarten. Baseer je de de kreet supioriteit nu op de geldende norm (hierboven beschreven). Of doel je op de intelligentie van mensen?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:28 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Maar hoe durf jij dieren gelijk te stellen aan mensen? De mens is in alle opzichten superieur aan dieren. Dit kan gewoon meetbaar aangetoond worden.
och....quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:34 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo heel vreemd als je dit ziet?
[ afbeelding ]
De mens in in alle opzichten meetbaar superieur op vlakken die mensen van belang achten. In het aseksueel reproduceren, overleven op de zeebodem, oudst worden, aantallen, enz. Zijn er zo dieren aan te wijzen die zich makkelijker, sneller, vakker reproduceren, die onder extremere omstandigheden kunnen overleven (die er evolutionair ook al veel langer zijn), die ouder worden, waarvan er veel meer zijn (insecten b.v.).quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:28 schreef Spatzmann het volgende:
Maar hoe durf jij dieren gelijk te stellen aan mensen? De mens is in alle opzichten superieur aan dieren. Dit kan gewoon meetbaar aangetoond worden.
Post jij eens een foto van jezelf dan.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:34 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Sja.... daarin zit 'm blijkbaar het verschil. Wat nou als er opengewerkte karkassen van katten of andere lieve huisdieren hangen?quote:
Op Geen Stijl:quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:34 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat is toch allang bekend. Peter heeft stoornissen in het sociale spectrum. Hij kan natuurlijk nog best gevaarlijk zijn maar de actie van justitie lijkt wat overdreven.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:41 schreef qonmann het volgende:
[..]
Op Geen Stijl:
"Jongens, besef wel dat hij niet helemaal 100% is. Ik ken Peter, hij is licht autistisch, hij heeft een iq van rond de 90.
De meeste mensen zich meer drukker om voetbal dan om ruimtevaart.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:39 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat vinden wij natuurlijk allemaal in het niet vallen bij onze superieure intelligentie, en b.v. dat we de maan bereikt hebben, maar goed dat juist belangrijk vinden, dat is subjectief natuurlijk.
of om de Nederlandse taal.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:46 schreef epibreren het volgende:
[..]
De meeste mensen zich meer drukker om voetbal dan om ruimtevaart.
Het is ook niet de vraag of het mag wat mij betreft. Maar wel op welke manier.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:52 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Die snijtanden hebben we niet om gras te eten! Vlees eten is gewoon een natuurlijk fenomeen voor de mens.
Elk vleesetend dier zou een mens op eten als ie kon, dus waarom zou het andersom niet mogen.
Nou gewoon op de barbeque b.v. !quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is ook niet de vraag of het mag wat mij betreft. Maar wel op welke manier.
Hij was in het bezit van een vuurwapen, dus deze nuance lijkt mij weer wat overdreven.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is toch allang bekend. Peter heeft stoornissen in het sociale spectrum. Hij kan natuurlijk nog best gevaarlijk zijn maar de actie van justitie lijkt wat overdreven.
Dat lijkt er niet op hoor.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:58 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Hij was in het bezit van een vuurwapen, dus deze nuance lijkt mij weer wat overdreven.
quote:Advocaat: Vegan Streaker had geen wapen
Gepubliceerd: vandaag 10:39
Update: vandaag 10:41
De Vegan Streaker, die maandag werd aangehouden voor het beramen van een aanslag, had op het moment van zijn aanhouding geen wapen in bezit. Zijn advocaat Gerard Spong ontkent berichten daarover van het Openbaar Ministerie. "Bij mijn weten is er geen wapen gevonden. Wij denken dat er sprake is van een valse anonieme tip", zei de raadsman op Radio 1.
De beschuldiging dat Peter J. een aanslag zou voorbereiden, doet Spong af als 'flauwekul'. Geruchten dat het zou gaan om een aanslag op koningin Beatrix en een andere verdenking over brandstichting in een busje van een slager verwijst hij naar het rijk der fabelen.
De Vegan Streaker wordt naar verwachting woensdag voorgeleid bij de rechter-commissaris. Die zal de verdenkingen toetsen en bepalen of de man gedurende het onderzoek langer mag worden vastgehouden. Spong heeft vertrouwen in een goede afloop voor zijn cliënt. "Het is een storm in een glas water."
J. is volgens Spong laconiek onder de verdenkingen. "Hij is de aandacht wel een beetje gewend. Hij weet ook dat de verdenkingen nergens op berusten."
De Vegan Streaker werd vooral bekend toen hij ongevraagd in zijn onderbroek een tv-show van Paul de Leeuw binnenliep om aandacht te vragen voor dierenleed. Paul de Leeuw stelde dat niet op prijs en trok hem de onderbroek van het lijf.
Peter J. werd op 7 april aangehouden omdat hij meer dan 2500 nertsen had vrijgelaten uit een Zeeuwse fokkerij. Dat heeft hij ook toegegeven. Op 30 juni werd hij vrijgelaten om voor zijn zieke moeder te zorgen. Hij bleef wel verdachte.
Gewoon een prettig leven, ruimte om te lopen en te eten, geen dwangvoeding. Biologische omstandigheden dus, zoals onze lieve heer het heeft bedoeld.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:56 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Ik begrijp wel wat je bedoeld en ik ben ook voor het netjes behandelen van die beesten. Hoewel ze echt geen vijf sterren hotel nodig hebben.
Dat van dat vuurwapen is nog maar de vraag dus.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:01 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Dood door iemand met stoornissen in het sociale spectrum is nog steeds dood hoor. Hij had het vuurwapen al.
G. Spong ruikt publiciteit.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:00 schreef Shoombak het volgende:
Hoe komt deze beste man nou weer aan G. Spong als advocaat?
Die wil ook wel weer eens op TV komenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:00 schreef Shoombak het volgende:
Hoe komt deze beste man nou weer aan G. Spong als advocaat?
Zou wel heel triest zijn als dit waar was.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:54 schreef Dwersdriever het volgende:
AMSTERDAM (ANP) - Peter Janssen die bekendstaat als de vegan streaker, wordt verdacht van het beramen van een aanslag op koningin Beatrix. Dat zegt zijn advocaat Gerard Spong dinsdag in een reactie op de arrestatie van zijn cliënt maandag. De raadsman heeft Janssen inmiddels gesproken en zegt dat hij de verdenking tegenspreekt.
..lijkt erop..quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:07 schreef EdvandeBerg het volgende:
Volkert wannabe.
De bronnen spreken elkaar tegen. De Telegraaf meldt dat er bij de huiszoeking geen vuurwapen is aangetroffen, De Volkskrant lijkt te melden dat hij wel in het bezit was van een vuurwapen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:03 schreef SCH het volgende:
Maar waar is de bron dan dat hij een vuurwapen heeft?
Volgens mij was de verdenking er, maar is er een bron dat het ook is aangetroffen?
quote:Op maandag 20 juli 2009 23:06 schreef epibreren het volgende:
Ik wacht de berichtgeving nog even af. Het gironummer van de Vegan Streaker staat op zijn website en ik overweeg om een flink bedrag te doneren voor advocaatkosten en andere onkosten van hem.
Waarschijnlijk korten ze hem op zijn uitkering als jij een donatie gaat doenquote:Vegan Streaker principieel werkloze radicaal
De 22-jarige Peter Janssen, de inmiddels bij iedereen bekende Vegan Streaker, is de laatste maanden in snel tempo geradicaliseerd. Dat melden verschillende media. De psychotische jongeman is door het gebrek aan eiwitten en vitaminen inmiddels zo ver afgegleden dat hij er absoluut van overtuigd is dat vlees moord is. Uiteraard is hij ook werkloos: “Ik ben tegen kapitalisme dus ik weiger te werken”, aldus Janssen. Gelukkig heeft hij ook niet zoveel inkomen nodig want hij eet toch alleen maar gras en linzen. Wie nog een plekje in het kraakpand overheeft mag zich bij hem melden. Momenteel gebruikt hij zijn werkloze tijd om “excuses van Paul de Leeuw te eisen”. Als hij die niet krijgt gaat hij aangifte doen van “aanranding”. Het is nu wachten op het moment dat hij ook het eten van planten moord vindt.
Maar wel een uitkering accepteren van dat kapitalistische systeem.quote:Ik ben tegen kapitalisme dus ik weiger te werken
Zegt hij nou dat er onder het communisme en socialisme niet gewerkt wordt?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:25 schreef MrData het volgende:
[..]
Maar wel een uitkering accepteren van dat kapitalistische systeem.
Ik gok van niet.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:25 schreef MrData het volgende:
Maar wel een uitkering accepteren van dat kapitalistische systeem.
Ja dat vroeg ik me ook af. Welk systeem je ook invoert, er moet toch gewerkt worden. Maar voor deze sukkel is het gewoon een excuus om niks te hoeven doen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:26 schreef teknomist het volgende:
[..]
Zegt hij nou dat er onder het communisme en socialisme niet gewerkt wordt?
Dus netto heeft dat vrijlaten alleen maar schade opgeleverd. Een zooi nertsen en kippen dood en de meesten zijn gewoon weer teruggevonden.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:38 schreef Dwersdriever het volgende:
Janssen zat sinds april vast wegens het loslaten van 2500 nertsen op een farm in het Zeeuwse Stavenisse. Hij heeft bekend dat hij voor die actie verantwoordelijk was. De meeste dieren werden teruggevonden. Vijftig nertsen vonden de dood, honderd beesten zijn nog spoorloos. In de omgeving van de fokkerij beten de nertsen kippen dood.
Anders waren ze sowieso dood geweest toch.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:40 schreef MrData het volgende:
[..]
Dus netto heeft dat vrijlaten alleen maar schade opgeleverd. Een zooi nertsen en kippen dood en de meesten zijn gewoon weer teruggevonden.
Is het niet strafbaar om terroristen te sponsoren?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:14 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[..]
Waarschijnlijk korten ze hem op zijn uitkering als jij een donatie gaat doen
Tsja zo kan je het ook zien. De activisten helpen de fokkers dus eigenlijk gewoon een handje door ze op een andere manier af te maken.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Anders waren ze sowieso dood geweest toch.
Nu zijn ze voor niets doodgegaan en was hun leven volkomen zinloos, als bontje hadden ze nog een functie en de kippen had je nog kunnen grillen.quote:
Doe niet zo dom. Maak eerst je eigen leven maar eens zinvolquote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:43 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Nu zijn ze voor niets doodgegaan en was hun leven volkomen zinloos, als bontje hadden ze nog een functie en de kippen had je nog kunnen grillen.
Nee, want dieren dood laten rijden of laten verhongeren in het wild is niet erg zolang je bedoelingen maar goed zijn en 'je punt' maar helder overkomt!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:46 schreef SCH het volgende:
Doe niet zo dom. Maak eerst je eigen leven maar eens zinvol
Nee, het is geen slimme actie. Maar het is ook hypocriet om er heel verontwaardigd over te doen als je geen bezwaren hebt tegen de nertsenfok natuurlijk. Het is goed dat die onzin verboden gaat worden.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:57 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Nee, want dieren dood laten rijden of laten verhongeren in het wild is niet erg zolang je bedoelingen maar goed zijn en 'je punt' maar helder overkomt!
Bij zijn zieke moeder zitten en dan een aanslag beramen...quote:De rechtbank in Rotterdam besloot op 30 juni wegens persoonlijke omstandigheden het voorarrest van de dierenactivist te schorsen. Hij mocht naar huis om zijn zieke moeder te verzorgen. Janssen werd maandag thuis bij zijn moeder in Vught gearresteerd.
Tsja, als je een chronisch zieke moeder hebt dan heb je daar natuurlijk nog net zoveel tijd voor als voorheen....quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:03 schreef qonmann het volgende:
[..]
Bij zijn zieke moeder zitten en dan een aanslag beramen...
Vooralsnog is er hier slechts sprake van verdenking.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:03 schreef qonmann het volgende:
[..]
Welke aanslag? Er is toch helemaal niks duidelijk nog?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:03 schreef qonmann het volgende:
[..]
Klopt, net zo hypocriet als onschuldige beestjes doodmaken om onschuldige beestjes te redden.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:02 schreef SCH het volgende:
Nee, het is geen slimme actie. Maar het is ook hypocriet om er heel verontwaardigd over te doen als je geen bezwaren hebt tegen de nertsenfok natuurlijk.
Sjah, ik zal het niet missen. Maar ik heb er nu ook geen last van dat ze het wel doen.quote:Het is goed dat die onzin verboden gaat worden.
Licht autististisch klinkt niet zo heel erg. Een IQ van 90 valt nog gewoon onder normaal. Daarnaast is zoiets natuurlijk nooit een excuus.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:41 schreef qonmann het volgende:
[..]
Op Geen Stijl:
"Jongens, besef wel dat hij niet helemaal 100% is. Ik ken Peter, hij is licht autistisch, hij heeft een iq van rond de 90.
Toe maar, toe maar. Stoer hoor.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:16 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe zo'n fucking werkloze radicale autistische pauper het voor elkaar krijgt om Gerard Spong als advocaat te strikken? Je kan me niet vertellen dat Spong dit uit eigen belang doet en ook niet dat Vegan S. () hem kan betalen
Gratis reclame. Vegan S. is natuurlijk een bekend persoon en plannen voor een aanslag op de koningin is natuurlijk ook niet niks.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:16 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe zo'n fucking werkloze radicale autistische pauper het voor elkaar krijgt om Gerard Spong als advocaat te strikken? Je kan me niet vertellen dat Spong dit uit eigen belang doet en ook niet dat Vegan S. () hem kan betalen
Gerard wil ook wel weer eens op TV en inzage in geldstromen naar advocaten zul je nooit krijgenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:16 schreef admiraal_anaal het volgende:
Nertsenfok verbieden is typisch selectieve verontwaardiging die beantwoordt aan een gevoel toch iets goed te doen terwijl onderwijl levensomstandigheden voor varkens weer verslechteren. Het verbod raakt ongeveer niemand, en daarom kan het wel op steun van de meerderheid rekenen. Het is tamelijk arbitrair om nertsenfok wel te verbieden en vervolgens vleesfok nog toe te staan.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:02 schreef SCH het volgende:
Nee, het is geen slimme actie. Maar het is ook hypocriet om er heel verontwaardigd over te doen als je geen bezwaren hebt tegen de nertsenfok natuurlijk. Het is goed dat die onzin verboden gaat worden.
Is hij dan niet werkloos, radicaal of autistisch? Volgens mij klopt de typering 100%. En een pauper is hij dan vanzelf.quote:
Wat klopt er niet dan?quote:
Maar zou er dan een grotere groep achter zitten? Of een stichting die van hun ontvangen subsidie (ons belastinggeld) Spong in de armen genomen hebben?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:21 schreef qonmann het volgende:
[..]
Gerard wil ook wel weer eens op TV en inzage in geldstromen naar advocaten zul je nooit krijgen
Kan me niet voorstellen dat als Vegan S. (quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:20 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Gratis reclame. Vegan S. is natuurlijk een bekend persoon en plannen voor een aanslag op de koningin is natuurlijk ook niet niks.
Helemaal mee eens. Zullen we dan nu de varkensfokkerijen aan gaan pakken>quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:22 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nertsenfok verbieden is typisch selectieve verontwaardiging die beantwoordt aan een gevoel toch iets goed te doen terwijl onderwijl levensomstandigheden voor varkens weer verslechteren. Het verbod raakt ongeveer niemand, en daarom kan het wel op steun van de meerderheid rekenen. Het is tamelijk arbitrair om nertsenfok wel te verbieden en vervolgens vleesfok nog toe te staan.
Dat het nertsenfokverbod op zo'n steun kan rekenen is in feite gewoon een toonbeeld van een dubbele moraal en misschien wat jaloezie bij degenen die zich geen bontmantel kunnen veroorloven.
De Vegan Streaker is wat dat betreft waarschijnlijk wél consistent in zijn afkeer van zowel vlees- als bontfok, maar ook hij is enigszins opportunistisch wat nertsenfok betreft omdat hij weet dat dit bij het grote publiek meer afkeur heeft dan veefok. Waarom gaat hij geen koeien vrij laten? Of dierentuinen open zetten? Als je toch zo principieel bent, dan zijn er effectievere doelwitten dan nertsenboerderijen te vinden.
Toch werkt dat zo.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:28 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kan me niet voorstellen dat als Vegan S. () opgepakt is dat Spong naar het politiebureau rent om te melden dat hij hem verdedigt enzo
Zou van Agt weer hebben toegeslagen om de Volkert-wannabe te helpen in deze moeilijke tijden ? ..quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:28 schreef admiraal_anaal het volgende:
Maar zou er dan een grotere groep achter zitten? Of een stichting die van hun ontvangen subsidie (ons belastinggeld) Spong in de armen genomen hebben?
[..]
Op welk woord doel je dan?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Goed hoor, om zo te schelden. Je bent al een echte meneer.
Nee joh, je bent goed bezig. Ik ben trots op je. Echt heel stoerquote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Op welk woord doel je dan?
Werkloos? Scheldwoord?
Radicaal? Scheldwoord?
Autistisch? Scheldwoord?
Pauper? OOOOH NOES je hebt me betrapt
Nou ja, hij heeft wel een hekel aan *onze Bea*quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Welke aanslag? Er is toch helemaal niks duidelijk nog?
quote:Het blijkt wel weer dat iedereen met een andere mening, nabij de koninklijke familie een gebiedsverbod heeft. Want, iedereen moet het eens zijn met onze Bea, andere geluiden worden adequaat bestreden.
Nou...zullen we kinderprostitutie hier dan ook maar toestaan? De omstandigheden zullen hier een stuk beter zijn dan in Thailand.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:31 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Als nertsen fokken hier verboden wordt dan gaat die markt gewoon naar oost-europa, waar de leefomstandigheden dan een stuk slechter zijn.
Als je kinderprostitutie weg zou halen uit Thailand dan komt het heus niet hier heen. Dus die vlieger gaat niet op!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:43 schreef epibreren het volgende:
[..]
Nou...zullen we kinderprostitutie hier dan ook maar toestaan? De omstandigheden zullen hier een stuk beter zijn dan in Thailand.
Maar jij oppert om nertsenfokkerij hier te houden, opdat het zich niet verplaatst naar het oostblok. Dan moeten we de Vegan Streaker ook maar gewoon hierhouden, omdat ie in het Oostblok misschien wel veel meer schade kan aanrichten.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:05 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Als je kinderprostitutie weg zou halen uit Thailand dan komt het heus niet hier heen. Dus die vlieger gaat niet op!
Mooi. Kap je dan nu met de eeuwige vervelende troll uithangen?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:32 schreef SCH het volgende:
Nee joh, je bent goed bezig. Ik ben trots op je. Echt heel stoer
SCH wees die ene persoon toch alleen op zijn ongenuanceerde gescheld?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:21 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Mooi. Kap je dan nu met de eeuwige vervelende troll uithangen?
tja dat vind ie belangrijker dan een eventuele aanslagquote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:26 schreef epibreren het volgende:
[..]
SCH wees die ene persoon toch alleen op zijn ongenuanceerde gescheld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |