Peter Joustra???quote:De dierenactivist Peter J., alias de Vegan Streaker
QFTquote:Op maandag 20 juli 2009 21:11 schreef Netsplitter het volgende:
Wat een mongool.
Enig idee wat voor ravage die 2500 nertsen kunnen aanrichten in een biotoop waar ze totaal niet thuis horen?
Maar nee, daar heeft die loser niet over na gedacht bij z'n actie.
Aan z'n foto te zien heeft hij al aardig wat ervaring met lichaamsversiering. Maar wat 'ongeteste' shampoo van Andrélon in z'n ogen spuiten zie ik ook nog wel zitten.quote:Op maandag 20 juli 2009 21:50 schreef LXIV het volgende:
Beschikbaar stellen als proefkonijn bij de cosmetica-industrie lijkt mij een gepaste straf.
Terrorisme is NOOIT goed te praten, en aangezien deze lieden er niet voor terugdeinsen om mensen te bedreigen en zelfs aanslagen plegen op bedrijven, woonhuizen en auto's noem ik dit terrorisme.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:01 schreef Maeghan het volgende:
Ach, het gaat te ver, maar ik kan me ergens wel voorstellen dat iemand zo ver gaat. Als je ziet hoe weinig het mensen interesseert dat ze de hele aarde verkloten, dan kan ik me voorstellen dat je iets extreems moet doen om ook nog maar een heel klein beetje aandacht te krijgen.
En het argument dat nertsen loslaten slecht is voor de biotoop is een beetje raar als het komt van mensen die het helemaal okay vinden om te veel dieren te fokken in slechte omstandigheden. Alsof dat goed is voor het milieu.
Blijft natuurlijk het feit dat die beesten loslaten niet goed is voor mens, dier en natuur. Misschien is het gebrek aan aandacht wel terecht?quote:Op maandag 20 juli 2009 22:01 schreef Maeghan het volgende:
Ach, het gaat te ver, maar ik kan me ergens wel voorstellen dat iemand zo ver gaat. Als je ziet hoe weinig het mensen interesseert dat ze de hele aarde verkloten, dan kan ik me voorstellen dat je iets extreems moet doen om ook nog maar een heel klein beetje aandacht te krijgen.
En het argument dat nertsen loslaten slecht is voor de biotoop is een beetje raar als het komt van mensen die het helemaal okay vinden om te veel dieren te fokken in slechte omstandigheden. Alsof dat goed is voor het milieu.
Ben je er zo een ja?quote:Op maandag 20 juli 2009 22:01 schreef Maeghan het volgende:
"Help we vernietigen met z'n allen de aarde" figuur.quote:
Waar zeg ik dat ik het goed vind? Ik zeg alleen dat ik er wel begrip voor op kan brengen.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:03 schreef fratsman het volgende:
[..]
Terrorisme is NOOIT goed te praten, en aangezien deze lieden er niet voor terugdeinsen om mensen te bedreigen en zelfs aanslagen plegen op bedrijven, woonhuizen en auto's noem ik dit terrorisme.
Ja, echt een lul die Peter Joustra.quote:
Dat zou prima zijn, als dieren andere dieren ook als gelijkwaardig zouden beschouwen.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:12 schreef Maeghan het volgende:
Maar stel dat je nu iemand bent die vindt dat dieren gelijkwaardig zijn aan mensen? Dat wanneer iemand zoiets doet met een dier, je dat evenveel pijn doet als wanneer dat gebeurt met een mens? Dat het voor je gevoel niet uitmaakt of iemand een koe opeet of een mens, maar dat je dat allebei verschrikkelijk vindt? Dat het voor jou allebei valt onder mishandeling, marteling of moord?
Zo één ben ik d'r ook. En nu?quote:Op maandag 20 juli 2009 22:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
"Help we vernietigen met z'n allen de aarde" figuur.
Niks, ik kan er geen respect voor opbrengen, verder leef je leven zoals je zelf wiltquote:
Als je het zo uit wil drukken, dan ja.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
"Help we vernietigen met z'n allen de aarde" figuur.
quote:Op maandag 20 juli 2009 22:12 schreef Maeghan het volgende:
Wat opgaat bij conflicten tussen verschillende volkeren geldt ook hier: de een z'n terrorist is de ander z'n vrijheidsstrijder.
Hoezo kan je geen respect opbrengen voor het feit dat mensen zich druk maken om de houdbaarheid van onze leefwereld?quote:Op maandag 20 juli 2009 22:17 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Niks, ik kan er geen respect voor opbrengen, verder leef je leven zoals je zelf wilt
quote:
Wat een flauwekul zeg. Er is geen dier wat zich zo gedraagt als de mens. Mensen eten meer dan ze nodig hebben, consumeren meer dan ze in het algemeen nodig hebben, gooien eten weg, gooien spullen weg zodat ze weer ruimte hebben voor nieuwe, etc.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:15 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat zou prima zijn, als dieren andere dieren ook als gelijkwaardig zouden beschouwen.
Juist en waarom dieren dan gelijkwaardig beschouwen aan mensen?quote:Op maandag 20 juli 2009 22:21 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Wat een flauwekul zeg. Er is geen dier wat zich zo gedraagt als de mens. Mensen eten meer dan ze nodig hebben, consumeren meer dan ze in het algemeen nodig hebben, gooien eten weg, gooien spullen weg zodat ze weer ruimte hebben voor nieuwe, etc.
Compleet anders dan dieren. Dieren in het wild zorgen voor hun eigen eten op een eerlijke manier (denk je dat een welpje gaat huilen als ie hoort dat een zebra niet uit de fabriek komt of aan een boom groeit?), ze gaan spaarzaam om met eten en consumeren geen flauwekul. Zelfs huisdieren zijn niet zo raar als mensen - probeer een hond niet z'n favoriete dekentje af te pakken omdat er een gat in zit. Die van ons kreeg je niet eens zover om een nieuwe te gebruiken, de oude vond ie altijd veel fijner.
Omdat er naar mijn mening helemaal geen sprake is van een in het gedrang komen van de houdbaarheid van onze leefwereld. Dingen zouden zuiniger kunnen, minder vervuilend, maar om nou sympathie te hebben met mensen die op de G8 gaan staan te rellen, nee. Maargoed, zoals al eerder gezegd zie ik geen totale ten ondergang van de wereld als we op de huidige lijn doorgaan.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:18 schreef Nosh het volgende:
[..]
Hoezo kan je geen respect opbrengen voor het feit dat mensen zich druk maken om de houdbaarheid van onze leefwereld?
Dit is dus waarom of ik niet met milieu activisten overweg kan.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:21 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Wat een flauwekul zeg. Er is geen dier wat zich zo gedraagt als de mens. Mensen eten meer dan ze nodig hebben, consumeren meer dan ze in het algemeen nodig hebben, gooien eten weg, gooien spullen weg zodat ze weer ruimte hebben voor nieuwe, etc.
Compleet anders dan dieren. Dieren in het wild zorgen voor hun eigen eten op een eerlijke manier (denk je dat een welpje gaat huilen als ie hoort dat een zebra niet uit de fabriek komt of aan een boom groeit?), ze gaan spaarzaam om met eten en consumeren geen flauwekul. Zelfs huisdieren zijn niet zo raar als mensen - probeer een hond niet z'n favoriete dekentje af te pakken omdat er een gat in zit. Die van ons kreeg je niet eens zover om een nieuwe te gebruiken, de oude vond ie altijd veel fijner.
quote:Op maandag 20 juli 2009 22:18 schreef MrData het volgende:
[..]
Dieren zijn niet gelijk aan mensen, voor de wet niet en voor een normaal denkend mens niet. Dit soort gasten steekt auto's en huizen in de fik waar kinderen liggen te slapen. Ga dat toch niet zitten relativeren met onzin als 'voor hun zijn dieren wel gelijk
'. Probeer dat dan op een andere manier, en anders mag je lang de cel in.
Het is anders wel gebeurd, en die kerel was alleen directeur van een cosmetica fabrikant als ik het goed heb. Waarom zouden om een paar labratjes dat hele gezin in gevaar moeten komen?.. jouwquote:
GelijkWAARDIG.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:18 schreef MrData het volgende:
[..]
Dieren zijn niet gelijk aan mensen, voor de wet niet en voor een normaal denkend mens niet. Dit soort gasten steekt auto's en huizen in de fik waar kinderen liggen te slapen. Ga dat toch niet zitten relativeren met onzin als 'voor hun zijn dieren wel gelijk
'. Probeer dat dan op een andere manier, en anders mag je lang de cel in.
Geen zin om dat specifieke verhaal op te zoeken, maar deze goede man neemt 't niet zo nauw met de veiligheid van mensen.quote:
quote:De eerste keer dat ik zoiets probeerde was ik nog te onervaren: een bestelbus van een slager stond te dicht bij zijn huis. Ik gebruikte iets te veel benzine en bijna sloeg het vuur over. Voor de publieke opinie over dierenactivisten was het niet goed geweest. Zelf had ik er geen problemen mee gehad als de hele boel was afgefikt
Persoonlijk vind ik dieren inderdaad veel leuker.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:23 schreef teknomist het volgende:
[..]
Juist en waarom dieren dan gelijkwaardig beschouwen aan mensen?
Waar baseer je dat op?quote:
Zijn ze niet.quote:
Omdat het schaap een dier is, en de kinderen van je buurvrouw mensen zijn...quote:Ten eerste, waarom mag je wel de kinderen van een schaap afmaken en niet die van je buurvrouw?
Dus je ziet er geen probleem in dat er grote meren opdrogen (aralmeer) door ons katoengebruik, dat australie veel last heeft van watergebrek (alweer door ons katoengebruik), dat de visstand op veel plekken dramatisch keldert en ook de getallen over co2 en de 'voetafdruk' die op dit moment zo is dat we per jaar 1,4 zoveel van de aarde gebruiken als we zouden moeten doen om de aarde in stand te houden, baren je totaal geen zorgen?quote:Op maandag 20 juli 2009 22:23 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Omdat er naar mijn mening helemaal geen sprake is van een in het gedrang komen van de houdbaarheid van onze leefwereld. Dingen zouden zuiniger kunnen, minder vervuilend, maar om nou sympathie te hebben met mensen die op de G8 gaan staan te rellen, nee. Maargoed, zoals al eerder gezegd zie ik geen totale ten ondergang van de wereld als we op de huidige lijn doorgaan.
Dat wil niet zeggen dat jullie rel activisten zijn, maar het eco-activist type mens kan ik meestal niet mee overweg. Karakters verschillen teveel, en opvattingen ook.
Ja tuurlijk zie ik wel een 'probleem'. Maar wat wil je dat ik er aan doe? Op een hutje op de heide gaan wonen is voor mij absoluut geen optie. Je kan gewoon niet verwachten dat deze trends omgezet worden en dat het de goede kant uit gaat. Ik kijk er gewoon niet naar om en ga door met m'n leven, het is gewoon belachelijk om over al die kleine dingen te gaan vallen en de schuld te geven aan de mensheid.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:34 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dus je ziet er geen probleem in dat er grote meren opdrogen (aralmeer) door ons katoengebruik, dat australie veel last heeft van watergebrek (alweer door ons katoengebruik), dat de visstand op veel plekken dramatisch keldert en ook de getallen over co2 en de 'voetafdruk' die op dit moment zo is dat we per jaar 1,4 zoveel van de aarde gebruiken als we zouden moeten doen om de aarde in stand te houden, baren je totaal geen zorgen?
Nog afgezien van het feit dat op veel plekken waar dieren gebruikt worden, ook veel mensen op een slechte manier behandeld worden (onderbetaald werk, kinderarbeid, bedreiging van garnalenvissers...)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |