Als je in het traject zit juist wel. Aangezien je diagnose enzo op je CV komt te staan dan.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:37 schreef wapwip het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet juist. Zoals ik het begrepen heb is het zo dat als het uwv via het reintegratie-traject een baan voor je vindt, ze inderdaad erbij zeggen dat jij wajong krijgt. Maar wanneer jij wajong ontvangt en je gaat gewoon zelf ergens werk zoeken, vervolgens geef je dat door bij het uwv, halen zij gewoon een bedrag van je wajong af, maar bemoeien ze zich verder niet met de sollicitatie zelf.
Ik heb ergens wel te doen met mijn ‘soortgenoten’. Wij staan al voor zo ontzettend veel dilemma’s.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:46 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Als je in het traject zit juist wel. Aangezien je diagnose enzo op je CV komt te staan dan.
Op eigenkracht niet. Daar kan je gewoon je diagnose verzwijgen. Alhoewel dit niet altijd even handig is.
@ Sempron2400quote:Op zondag 19 juli 2009 16:55 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik heb ergens wel te doen met mijn ‘soortgenoten’. Wij staan al voor zo ontzettend veel dilemma’s.
Ga ik over mijn beperking schrijven in de brief?
Ga ik het vertellen tijdens de sollicitatie?
Ga ik het vertellen aan mijn collega’s en zo ja, hoe?
Er wordt geleidelijk wel meer en meer gedaan voor mensen met een Wajong-uitkering. Het Ministerie van SZW denkt aan een logo in vacatures om meer mensen met arbeidsbeperking aan het werk te helpen:
http://home.szw.nl/index.cfm?rubriek_id=391818&hoofdmenu_item_id=13826&link_id=172520
Jij hier?quote:
Ja, ik dacht bij mezelf: ik plaats nog maar eens een TVP, aangezien ik misschien ook wel bij de ASS-club hoor (als het zo is een lichte vorm, maar toch!).quote:
Autisme is helemaal in lijkt het welquote:Op zondag 19 juli 2009 23:29 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Ja, ik dacht bij mezelf: ik plaats nog maar eens een TVP, aangezien ik misschien ook wel bij de ASS-club hoor (als het zo is een lichte vorm, maar toch!)..
Mijn baas weet dat ik concentratieproblemen heb, dat is voorlopig ook wel het belangrijkste om mee te delen.quote:Op maandag 20 juli 2009 08:49 schreef sempron2400 het volgende:
Laten we maar eens ontopic gaan: vertellen op het werk: doe je dat het beste in een vroeg stadium of pas wanneer er spanningen ontstaan?
Wat mij in ieder geval niet logisch lijkt is om het te vertellen bij het minste of geringste, terwijl je er al jaren werkt.
‘Je moet tegen je baas zeggen dat je autistisch bent’, kreeg ik eens als advies van iemand omdat ik wat moeite had met extra postwijken. Dat vind ik veel te direct. Ik denk dat men niet zomaar op begrip kan rekenen.
Dat hoeven ze niet te weten, zolang het niet merkbaar isquote:Op maandag 20 juli 2009 08:49 schreef sempron2400 het volgende:
Laten we maar eens ontopic gaan: vertellen op het werk: doe je dat het beste in een vroeg stadium of pas wanneer er spanningen ontstaan?
Wat mij in ieder geval niet logisch lijkt is om het te vertellen bij het minste of geringste, terwijl je er al jaren werkt.
‘Je moet tegen je baas zeggen dat je autistisch bent’, kreeg ik eens als advies van iemand omdat ik wat moeite had met extra postwijken. Dat vind ik veel te direct. Ik denk dat men niet zomaar op begrip kan rekenen.
Ik heb het vermoeden meegedeeld gekregen van de GZ-psychologe van dienst. Die kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben als ze dingen aan mij die haar opvallen vertaalt op basis van haar DSM-IV boekje. Ik heb het al helemaal niet zo zwaar als jullie, maar desalniettemin voldoende reden om een en ander te onderzoeken.quote:Op maandag 20 juli 2009 08:51 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Autisme is helemaal in lijkt het wel
Anyway, heb je vast werk waar je je prettig in voelt?
Vergeet niet dat (in ieder geval door mij) vooral de zware punten hier neergezet wordenquote:Op maandag 20 juli 2009 11:25 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden meegedeeld gekregen van de GZ-psychologe van dienst. Die kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben als ze dingen aan mij die haar opvallen vertaalt op basis van haar DSM-IV boekje. Ik heb het al helemaal niet zo zwaar als jullie, maar desalniettemin voldoende reden om een en ander te onderzoeken..
Ik werk als consultant, als je echt zwaar autistisch bent is dat natuurlijk onmogelijk. Echter begin ik de stress en het vele rijden om naar opdrachtgevers te gaan alweer zat te worden..
Zeker de laatste tijd voel ik me niet prettig in mijn werk, maar dat heeft te maken met het feit dat ik sowieso niet echt lekker in mijn vel zit.
Gaat het daar bij jou als statistisch onderzoeker goed?
Precies. Als je als 'lichte autist' gewoon een baan kan hebben, dat het voor de buitenwereld heel moeilijk zal zijn om dan autisme te herkennen; er zullen zeker wel apartigheden worden gezien, maar de link met autisme zullen ze niet meer maken, immers, je bent toch gewoon bezig?quote:Op maandag 20 juli 2009 11:49 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Vergeet niet dat (in ieder geval door mij) vooral de zware punten hier neergezet worden
In het dagelijks leven en op mijn werk functioneer ik best naar behoren. Misschien wat minder de afgelopen tijd omdat ik een aardig dipje had, maar anders had ik allang vastgelopen.
En ik heb op mijn werk zat te maken met mensen, zowel klanten als gebruikers als collega's, dus zo raar is het allemaal niet.
Ik denk vooral dat het beeld van de "autist" zwaar overdreven is. Er zijn zat mensen met ASS of andere dingen in het autistiforme hoekje die op het eerste gezicht compleet normaal functioneren.
Moet er ook bijzeggen dat ik hier een hoop vrijheid krijg, en ik een baas heb die er begrip voor heeft als het even niet lukt. Wat dat betreft heb ik het goed getroffen.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:34 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Precies. Als je als 'lichte autist' gewoon een baan kan hebben, dat het voor de buitenwereld heel moeilijk zal zijn om dan autisme te herkennen; er zullen zeker wel apartigheden worden gezien, maar de link met autisme zullen ze niet meer maken, immers, je bent toch gewoon bezig?
En gelukkig ook maar dat er bazen zijn die verder kijken dan wat etiketjes.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:52 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Moet er ook bijzeggen dat ik hier een hoop vrijheid krijg, en ik een baas heb die er begrip voor heeft als het even niet lukt. Wat dat betreft heb ik het goed getroffen.
Ik heb sinds kort een lidmaatschapbewijs gekregen voor deze clubquote:Op zondag 19 juli 2009 23:29 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Ja, ik dacht bij mezelf: ik plaats nog maar eens een TVP, aangezien ik misschien ook wel bij de ASS-club hoor (als het zo is een lichte vorm, maar toch!)..
Ik heb ook een normale baan. En die gaat mij zeer goed af. Ik zit al een stuk beter in mijn vel dan een tijdje geleden. Nu moet ik nog het verleden een plaatsje geven en een vaste baan vinden. Dan komt het helemaal goed met mij. En dat gaat ook zeker lukkenquote:Op maandag 20 juli 2009 11:25 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden meegedeeld gekregen van de GZ-psychologe van dienst. Die kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben als ze dingen aan mij die haar opvallen vertaalt op basis van haar DSM-IV boekje. Ik heb het al helemaal niet zo zwaar als jullie, maar desalniettemin voldoende reden om een en ander te onderzoeken..
Ik werk als consultant, als je echt zwaar autistisch bent is dat natuurlijk onmogelijk. Echter begin ik de stress en het vele rijden om naar opdrachtgevers te gaan alweer zat te worden..
Zeker de laatste tijd voel ik me niet prettig in mijn werk, maar dat heeft te maken met het feit dat ik sowieso niet echt lekker in mijn vel zit.
Gaat het daar bij jou als statistisch onderzoeker goed?
Ja en die baas hoop ik binnenkort te vindenquote:Op maandag 20 juli 2009 18:13 schreef DeepChord het volgende:
[..]
En gelukkig ook maar dat er bazen zijn die verder kijken dan wat etiketjes..
Of bazen die zelf etiketjes hebbenquote:Op maandag 20 juli 2009 18:13 schreef DeepChord het volgende:
[..]
En gelukkig ook maar dat er bazen zijn die verder kijken dan wat etiketjes..
Dat dacht ik ook. Mijn werkzaamheden zijn zo regulier als maar kan. Het werk als statistisch onderzoeker gaat prima. Een verschil is wel dat mijn collega’s een wat uitgebreider takenpakket hebben. Met een beetje geluk en een goede inzet hoop ik daar ook in te groeien.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:34 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Precies. Als je als 'lichte autist' gewoon een baan kan hebben, dat het voor de buitenwereld heel moeilijk zal zijn om dan autisme te herkennen; er zullen zeker wel apartigheden worden gezien, maar de link met autisme zullen ze niet meer maken, immers, je bent toch gewoon bezig?
Als je met een labeltje hulp kan krijgen waar je baat bij hebt dan is dat toch alleen maar goed.quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:40 schreef Howl het volgende:
Ik merk dat ik steeds minder allergisch wordt voor de gedachte dat er bij mij ook nog autisme in zit. Ik hoop dat ik snel kan beginnen met de onderzoeken, en dan hoor ik het wel wat het wordt.
Wat betreft mijn werk, ik denk dat niemand echt verrast zal zijn als ik echt AD(H)D en/of autisme blijk te hebben. Ondanks mijn eigenaardigheden willen mijn bazen me niet kwijt. Maar dat komt ook omdat ik écht heel goed ben in wat ik doe. Maar als ik iets heb, dan ga ik het zeker niet aan de grote klok hangen. Wat betreft sociale vaardigheden red ik me prima op mijn werk. Als er echt autisme bij mij in zit, dan kan ik een leidinggevende functie wel vergeten.
Voor AD(H)D zijn er medicijnen en is er coaching. Voor autisme is er niet veel voor mij. Voor mijn gevoel kan ik me redelijk redden met mijn sociale vaardigheden. Ik wil natuurlijk wel graag weten of er nog blind spots in zitten. Dingen die ik fout doe, maar waar ik me gewoon niet van bewust ben. En ik wil vooral weten waarom ik zo alleen ben. In hoeverre is het onwil, onzekerheid of gewoon niet kunnen?quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:45 schreef tijnbrein het volgende:
Als je met een labeltje hulp kan krijgen waar je baat bij hebt dan is dat toch alleen maar goed.
Wil jij een leidinggevende functie dan?
Je kan best een combinatie van AD(H)D en ASS hebben dan kan je gewoon die coaching krijgen die je nodig hebt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 21:22 schreef Howl het volgende:
[..]
Voor AD(H)D zijn er medicijnen en is er coaching. Voor autisme is er niet veel voor mij. Voor mijn gevoel kan ik me redelijk redden met mijn sociale vaardigheden. Ik wil natuurlijk wel graag weten of er nog blind spots in zitten. Dingen die ik fout doe, maar waar ik me gewoon niet van bewust ben. En ik wil vooral weten waarom ik zo alleen ben. In hoeverre is het onwil, onzekerheid of gewoon niet kunnen?
Misschien in de toekomst heb je die discipline wel.quote:Ik weet niet of ik nog een leidinggevende functie wil. Soms, als ik in de put zit, is het zo heerlijk dat ik achter mijn computer kan wegkruipen en niemand hoef te spreken. Als je leiding geeft, moet je vooral heel veel rekening houden met anderen. Je moet mensen overtuigen en dingen van ze gedaan krijgen. Ik merk het aan mijn bazen. Die hebben het vaak nergens anders over dan de frustraties die ze als leidinggevende meemaken. Mijn droom was altijd om een eigen bedrijfje te beginnen. Maar daar heb ik gewoon niet de zelfdiscipline voor.
Ja iedereen is ziek anders postten wij hier nietquote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:09 schreef sempron2400 het volgende:
Dat is toch: sociaal buitengesloten?
Trouwens, is iedereen ziek of zo?
Een heleboel niet-autisten kunnen een leidinggevende functie ook wel vergeten ...quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:40 schreef Howl het volgende:
Als er echt autisme bij mij in zit, dan kan ik een leidinggevende functie wel vergeten.
Waarom verpest je nu mijn droom.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:44 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Een heleboel niet-autisten kunnen een leidinggevende functie ook wel vergeten ...
En ook een functie als topmodel of profvoetballer ...
C'est la vie.
Ja, inderdaad.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:09 schreef sempron2400 het volgende:
Dat is toch: sociaal buitengesloten?
Wel rustig hier , jaquote:Trouwens, is iedereen ziek of zo?
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 21:59 schreef Remake het volgende:
Samenvatting: TS kan geen goeie topics maken en is duidelijk een autist die in die bus had moeten zitten.
Gefeliciteerd.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:26 schreef sempron2400 het volgende:
Een tvp'tje... ik ga maar eens naar het WGR forum in de draadjes over uitkeringen meedoen
In mijn werk houd ik me trouwens bezig met uitkeringen. Ik heb eerder een Wajong-uitkering gehad (ervaringsdeskundige dus...), maar als een wonder is nu alles ineens... normaal! Niets is wat mij betreft mooier dan na tijdenlang zoeken het werkende leven te ervaren.
Nou, dit stukje tekst:quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:51 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.
Ik plemp hier ff 'n artikeltje neer. Ik wil jullie mening wel eens weten.
...en ja dit staat ook in KLB.
Dat zouden ze voor elk kind moeten doen in plaats van al die onzin van de laatste jaren, dan gaan de prestaties vanzelf wel weer omhoog...quote:Er komt een vast lokaal waar ze les krijgen en de leraren hebben extra scholing gehad om deze lessen te kunnen geven. Ook proberen we er op te letten dat deze leerlingen zo weinig mogelijk last hebben van roosterwijzigingen en ziekte van leraren.
Mee eens. Dat je allemaal jongeren met autisme om je heen hebt, is aan de ene kant een beschermde omgeving, maar het is niet de 'echte' wereld waarin wij leven. Ook ben ik het mee eens dat mensen met autisme meer dan ICT kunnen, maar de keuze voor deze richting ligt wel enigszins voor de hand.quote:Op zondag 2 augustus 2009 11:19 schreef BlueMage het volgende:
Ben 't wel met je eens maar ik weet niet of 't nou zo goed is om dit onderscheid te gaan maken, er zit wat in wat die KLB lui zeggen: zo leren autisten 't nooit...
Dat laatste vind ik wel erg negatief...en 't lijkt me dat je zo ook erg weinig toekomst hebt? Of ben je wel gelukkig? Ik zou persoonlijk meer uit m'n leven willen halen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:16 schreef Oxymoron het volgende:
Ik heb dagbesteding tussen autisten, verstandelijk gehandicapten, en psychiatrische patiënten. Dat het niet de ''echte'' wereld is; pech. Die echte wereld kan me missen.
Mijn autistische kennis heeft het ook hoor. Hij heeft zijn autisme geaccepteerd. Hij houdt er niet eens van als mensen hem een betere levensstandaard proberen toe te dichten, hem proberen meer uit het leven te halen. Voor een dagje winkelen in Rotterdam was hij gewoon niet te porren: teveel prikkels. Ik zou dan denken: dat is toch weer een ontmoeting. Terwijl hij naar omstandigheden heel redelijk kan communiceren.quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:34 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik wel erg negatief...en 't lijkt me dat je zo ook erg weinig toekomst hebt? Of ben je wel gelukkig? Ik zou persoonlijk meer uit m'n leven willen halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |