Nee, ik neem het niet serieus als iemand een topic over mensen met een hoog IQ opent en daarna de een na de ander komt posten hoe hoog zijn/haar IQ is. Daarmee wil ik niet zeggen dat iedereen die hier post onterecht denkt hoogbegaafd te zijn, maar dat er waarschijnlijk wel wat tussen zitten.quote:Op maandag 20 juli 2009 11:38 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Klopt, ik neem je niet serieus als jij de discussie 'opent' met een standaard one-liner die de suggestie wekt dat iedereen die hier zijn IQ post dat doet op basis van een internet IQ-test. Maar dat ligt aan mij.
Dat heeft natuurlijk niet zozeer met hoogbegaafd zijn zelf te maken, maar gewoon omdat ze in de minderheid zijn. Iemand die met een gemiddeld IQ zal zich tussen alleen maar hoogbegaafde mensen ook niet begrepen voelen. Net zo als een religieus persoon tussen athe๏sten of een homo in een streng Christelijke familie.quote:Op maandag 20 juli 2009 11:54 schreef RRGJL het volgende:Verder heb je duidelijk geen idee van de problemen waar hoogbegaafden tegenaan lopen. Ik zou wel eens willen zien hoe jij zou reageren als je vaak tot altijd niet begrepen wordt door je omgeving of als vreemd wordt gezien door je andere denkwijze of zienswijze. Natuurlijk is dat niet per definitie het geval, maar de mensen waarbij dit wel het geval is gaan natuurlijk niet hun hele wezen veranderen door die problemen. Je bent ook wie je bent. Dat je dat accepteert wil nog niet zeggen dat je het dus niet moeilijk hebt.
En zo nog wel meer, maar ik heb verder geen zin om er moeite in te steken.
Neemt niet weg dat veel hoogbegaafden tegen dat probleem aanlopen.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:11 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat heeft natuurlijk niet zozeer met hoogbegaafd zijn zelf te maken, maar gewoon omdat ze in de minderheid zijn. Iemand die met een gemiddeld IQ zal zich tussen alleen maar hoogbegaafde mensen ook niet begrepen voelen. Net zo als een religieus persoon tussen athe๏sten of een homo in een streng Christelijke familie.
Met andere woorden, ook mensen met een minder hoog IQ kunnen dat probleem hebben.
Oh dan heb ik waarschijnlijk een IQ van 75quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:58 schreef tyheru het volgende:
Ik zat een tijdje terug met een psycholoog te praten, en ik heb wat interessante dingen geleerd. Mensen met een IQ boven de 130 hebben heel vaak andere problemen, vooral sociale problemen en ze hebben ook een lagere testosterone gehalte dan gemiddelt. Mensen met een IQ boven 130 hebben last van depressie, sociale phobie, kunnen slecht vrienden maken, enz. De psycholoog zei dat het samengevat komt omdat ze niet meteen beseffen dat mensen niet zo slim als hun is. Waarom is dit zo denk je? Ken je mensen die abnormaal slim zijn die ook zulke problemen hebben? Hoe gaan ze ermee om?
Die opmerking doet me denken aan een artikel dat ooit in een tijdschrift stond. Het ging erover dat een hoog EQ tegenwoordig veel meer waarde heeft dan een hoog IQ. Er zal best wel een kern van waarheid in zitten en ik snap ook wel dat ze jongeren die niet intelligent zijn op die manier proberen te motiveren, maar het komt een beetje lullig over naar mensen met een laag EQ.quote:Op maandag 20 juli 2009 11:43 schreef fathank het volgende:
Een hoog iq is leuk, maar sociaal maatschappelijke betrokkenheid is veel belangrijker.
Volgens mij is dat meer een Nederlandse instelling. Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg, zie ook calvinisme.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:05 schreef Morrigan het volgende:
Daarnaast heb ik het idee dat heel erg gefocust wordt op het feit dat gemiddeld zijn goed is. Sterker nog, als er gesproken wordt over opvallende eigenschappen, zoals hoogbegaafd, dan worden er altijd wel een zooi nadelen opgesomd om de mensen die die opvallende eigenschappen niet hebben gerust te stellen en dat ze ook blij mogen zijn dat ze die eigenschap niet hebben.
Hoera, we zijn gemiddeld. Hoera, we zijn niet super intelligent, maar wel heel sociaal. Hoewel ik dat laatste bij veel mensen heel erg tegen vind vallen.
Het grappige is dat het altijd de domme mensen zijn die dit zeggen.quote:Op maandag 20 juli 2009 11:43 schreef fathank het volgende:
Een hoog iq is leuk, maar sociaal maatschappelijke betrokkenheid is veel belangrijker.
Weer eenquote:Op woensdag 22 juli 2009 12:25 schreef gnilrednoz het volgende:
Ik herken me er wel in ja, helaas. Heb ook heel vaak gedacht "was ik maar wat minder slim dan was ik vast gelukkiger". Achja.
Eh, omdat iemand met een hoger IQ normaal gesproken meer de neiging heeft om informatie op te zoeken en/of uit te wisselen. Wellicht? Dan zou je kunnen zeggen dat happy-hardcore-gabbers dit ook doen op happy-hardcore-fora, maar Fok! is een stuk algemener wat dat betreft.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:08 schreef Seneca het volgende:
Met andere woorden: IEDEREEN hier op FOK! heeft een contactstoornis
Het gemiddeld IQ wordt genormaliseerd op 100. Geen enkele FOK!ker heeft een IQ lager dan 130. Waar o waar zijn de FOK!kers met een IQ van 70?
Overigens heb ik een IQ van 60, maar compenseer daarvoor met het feit dat ik een e-penis van gigantische proporties heb.
2,5%. Dat is nog best weinig. Ik mag me in ieder geval officieel binnen die 2,5% scharenquote:De normgroep, waartegen jouw testscore berekend wordt, heeft een gemiddelde score van 100 en een standaardafwijking van 15. Een standaardafwijking is een maat voor de spreiding, in dit geval van de IQ score. Als de standaardafwijking 15 is, betekent dat 68 procent van de normgroep tussen de 85 (100 min 15) en de 115 (100 plus 15) scoort. Met andere woorden: 68 procent van de normgroep heeft een score die binnen ๋๋n standaardafwijking van het gemiddelde (100) ligt. Daarnaast is het zo dat 95 procent van de normgroep een IQ score heeft die binnen twee standaardafwijkingen van het gemiddelde ligt. Dus 95 procent van de normgroep, bijvoorbeeld Nederlanders, scoort tussen de 70 (100 min 30) en de 130 (100 plus 30). Scores boven de 130 komen dus slechts in 2,5% van de gevallen voor. Puur op basis van kans en gegeven het feit dat Nederland 16 miljoen inwoners heeft, lopen er waarschijnlijk slechts 25 mensen rond met een IQ van 170. Iemand met een IQ van 180 komt in Nederland waarschijnlijk maar 1 keer voor. Slechts 4 van de 1000 mensen hebben een IQ van 140 of hoger.
quote:Op maandag 20 juli 2009 11:41 schreef FerreroNutella het volgende:
Wat een kuttopic. Al die mensen die zogezegd een IQ boven de 130 hebben. 144 ?! Ga dan gvd eens wat nuttigs ermee doen ipv lullen over boodschappen op een forum. Ja jij PPP.
[..]
Als je echt zo slim bent dan kan je deze problemen vermijden, een beetje hoog IQ iemand doorziet zijn situatie natuurlijk allang! En doorzie je het niet, dan ben je je hoge IQ niet waard - dus verneuk je jezelf dmv depressies enzovoorts. Karma is a bitch.
Ook grappig dat zo iemand zegt dat je dan je hoge IQ niet waard bentquote:Op woensdag 22 juli 2009 13:20 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
![]()
![]()
.
Een hoog IQ hebben is iets anders dan goed naar je lichaam kunnen luisteren. Mafkees
quote:Kun je je IQ verhogen?
Je prestaties op een intelligentietest - en dus je IQ - kun je verhogen door training, bijvoorbeeld door te oefenen met IQ testjes. Aan je prestaties zit echter wel een 'plafond'. Dat wil zeggen, op een gegeven moment ben je op je best en kun je niet nog hoger scoren.
Snelle tips waarmee je je IQ verhogen kunt De volgende tips zijn wetenschappelijk onderbouwde tips waarmee je echt je IQ verhogen kunt. Deze tips zijn gebaseerd op verschillende wetenschappelijke onderzoeken:
* Luister gedurende minstens 10 minuten naar Mozart's Sonate voor twee piano's in D majeur. Dat verbetert je ruimtelijk inzicht. Dit geldt echter alleen als je een liefhebber bent van klassieke muziek.
* Sport. Sporten zorgt ervoor dat de zuurstof in je bloed toeneemt waardoor zowel je spieren als je hersenen actiever worden. Vooral als je wat ouder bent verhoogt sporten je reactiesnelheid en zal het je IQ verhogen.
* Zet jezelf niet onder druk. Uit onderzoek blijkt namelijk dat als je een intelligentietest gaat maken, je slechter presteert als je te horen krijgt dat je een IQ test gaat maken dan als je wordt verteld dat je gewoon wat puzzeltjes op gaat lossen.
* Drink (met mate!). Een glas alcohol verbetert tijdelijk je verbale inzicht. Sla je teveel borrels achterover dan verslechtert je verbale vermogens juist: je gaat brallen. Hoe meer koffie of thee je drinkt, hoe beter je ruimtelijke inzicht.
* Speel. Een spelletje blokken, puzzelen of kubusje draaien verbetert je ruimtelijk inzicht, kruiswoordpuzzels oplossen je verbale inzicht.
Ik vind je reactie niet goed met de hoogte van je IQ correleren. Och, blijkbaar boeit het getalletje toch niet echt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:20 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
![]()
![]()
.
Een hoog IQ hebben is iets anders dan goed naar je lichaam kunnen luisteren. Mafkees
Ik vind je zinsopbouw en zinstructuur prima met je IQ correleren.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:59 schreef FerreroNutella het volgende:
[..]
Ik vind je reactie niet goed met de hoogte van je IQ correleren. Och, blijkbaar boeit het getalletje toch niet echt.
Of misschien verwacht ik wat meer van mensen die een hoog IQ dan jij.
Dank je.quote:
Juist wel, er wordt regelmatig gesteld dat mensen die een hoog IQ hebben sociaal minder begaafd zijn. Dat social minder begaafde aspect toont mijn reactie wel aanquote:Op woensdag 22 juli 2009 13:59 schreef FerreroNutella het volgende:
[..]
Ik vind je reactie niet goed met de hoogte van je IQ correleren. Och, blijkbaar boeit het getalletje toch niet echt.
Of misschien verwacht ik wat meer van mensen die een hoog IQ dan jij.
Slimme mensen zijn sociaal minder begaafd, mooie mensen zijn oppervlakkig, en rijk zijn wil je ook niet, iedereen is gewoon op je geld uit, en en op Thahiti wonen is ook niet alles, altijd hetzelfde weer.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:05 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Die opmerking doet me denken aan een artikel dat ooit in een tijdschrift stond.
Als er gesproken wordt over opvallende eigenschappen, zoals hoogbegaafd, dan worden er altijd wel een zooi nadelen opgesomd om de mensen die die opvallende eigenschappen niet hebben gerust te stellen en dat ze ook blij mogen zijn dat ze die eigenschap niet hebben.
Hoera, we zijn gemiddeld. Hoera, we zijn niet super intelligent, maar wel heel sociaal. Hoewel ik dat laatste bij veel mensen heel erg tegen vind vallen.
Maar wanneer ben je sociaal minder begaafd? Als je voor je lol oude vrouwtjes in elkaar trapt en hun handtasjes steelt of wanneer je moeite hebt andere mensen te begrijpen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:30 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Juist wel, er wordt regelmatig gesteld dat mensen die een hoog IQ hebben sociaal minder begaafd zijn. Dat social minder begaafde aspect toont mijn reactie wel aan
Dat is inderdaad een bekend fenomeen in NL. Een paar jaar geleden is dat nog ter sprake gekomen. Het ging over het feit dat NL een zesjescultuur heeft. Iedereen die met zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt wordt gekapt. In andere landen worden mensen met bovengemiddelde capaciteiten enorm opgehemeld, waar in NL de echt Hollandse nuchterheid heerst. Ik denk niet dat dit bevordelijk is voor de prestaties. De uitdaging ontbreekt. Ik doe ook alleen dingen waar ik ook daadwerkelijk de credits voor krijg.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:05 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Die opmerking doet me denken aan een artikel dat ooit in een tijdschrift stond. Het ging erover dat een hoog EQ tegenwoordig veel meer waarde heeft dan een hoog IQ. Er zal best wel een kern van waarheid in zitten en ik snap ook wel dat ze jongeren die niet intelligent zijn op die manier proberen te motiveren, maar het komt een beetje lullig over naar mensen met een laag EQ.
Daarnaast heb ik het idee dat heel erg gefocust wordt op het feit dat gemiddeld zijn goed is. Sterker nog, als er gesproken wordt over opvallende eigenschappen, zoals hoogbegaafd, dan worden er altijd wel een zooi nadelen opgesomd om de mensen die die opvallende eigenschappen niet hebben gerust te stellen en dat ze ook blij mogen zijn dat ze die eigenschap niet hebben.
Een hoogbegaafde met een beetje ervaring blijft juist mijlenver weg uit zo'n topic.quote:Op zondag 19 juli 2009 16:30 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Die klikken ook niet zo snel op een hoog IQ topic. Hoogbegaafden wel, het graat immers over iets dat zij ook hebben.
...Wanneer je forumgenoten uitmaakt voor mafkeesquote:Op woensdag 22 juli 2009 18:14 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar wanneer ben je sociaal minder begaafd? Als je voor je lol oude vrouwtjes in elkaar trapt en hun handtasjes steelt of wanneer je moeite hebt andere mensen te begrijpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |