abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71104948
Want ik twijfel eraan.

Begint bij 24.990 euro, maar om dat die wel erg kaal is kijk ik naar de Aspiration, die is 27.990 euro.

Dan heb je ondermeer:
-Keyless entry
-Cruise Control
-Air conditioning
-Boardcomputer
-Stuurwielbediening voor audio
-Regensensor
-Lichtmetaal 17"
-Getint glas
-Elektrisch (en verwarmbare) spiegels.
-Automaat

Verder is het, naar aanleiding van recensies, een heerlijk rustig stille auto om mee te rijden. Aangezien 95% van de mensen in Nederland slechts van A naar B rijdt, is dit uiterst belangrijk. Want wees eerlijk, je Volkswagen Polo of Peugeot 207 heb je niet omdat het zo lekker rijdt.

Ik denk dat deze auto behoorlijk populair gaat worden. Eindelijk is de prius een mooie wagen, en doet het niet onder aan menig leasebak.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 22:40:55 #2
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_71104996
lelijk... mwah.... wel te duur
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_71105000
Met een auto ga je toch altijd van A naar B?
pi_71105033
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 22:41 schreef Maravilla het volgende:
Met een auto ga je toch altijd van A naar B?
Ja, maar in sommige auto's hoef je niet persee naar B, maar kun je via C tot en met Z naar B. Omdat het zo lekker rijdt.
pi_71105039
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 22:40 schreef Knuffelzacht het volgende:
Dan vraag ik mij af, wat kun je voor deze prijs nog meer krijgen?
pi_71105044
Mooi is anders, maar van echte wansmaak getuigt dit vehikel niet. It blends in, kunnen we wel zeggen denk ik.
Moeder, waar is mijn pils?
pi_71105086
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 22:42 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Een mooie tweedehands auto die van een leasemaatschappij is geweest van een jaar of 2 a 3 oud.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 juli 2009 @ 22:44:28 #8
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71105087
quote:

[..]

Voor 28 ruggen? Ongeveer elke middenklasser.
  PR/Manusje van alles zaterdag 18 juli 2009 @ 22:44:37 #9
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_71105094
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 22:40 schreef Knuffelzacht het volgende:
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 18 juli 2009 @ 22:45:28 #10
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_71105112
Een prius lijkt mij nu niet echt een auto om via C tem Z van A naar B te rijden
  zaterdag 18 juli 2009 @ 22:47:35 #11
87694 Robin__
letitredno
pi_71105160
wie post ff die foto's van die nikkel mijnen
  zaterdag 18 juli 2009 @ 22:52:43 #12
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_71105281
Is het zo, althans dat heb ik weleens gehoord, dat hulpdiensten bij een ongeluk met een Prius, 20 minuten niet in de buurt mogen komen van de auto ivm explosiegevaar van de accu's?

Dat zijn een hoop komma's.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_71105320
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 22:47 schreef Robin__ het volgende:
wie post ff die foto's van die nikkel mijnen
Onthou dan ook dat die nikkel mijnen daar al 100 jaar zijn.
Voor de accu's van de Prius wordt er ongeveer 1,5% van de totale productie afgenomen bij die mijnen...
pi_71105357
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 22:52 schreef Biogarde het volgende:
Is het zo, althans dat heb ik weleens gehoord, dat hulpdiensten bij een ongeluk met een Prius, 20 minuten niet in de buurt mogen komen van de auto ivm explosiegevaar van de accu's?

Dat zijn een hoop komma's.
Wat denk je zelf?
Het zijn normale "NiMH" accu's, die ook nog eens goed verpakt zijn in de auto.
Het kán branden maar de benzinetank is kwetsbaarder.

Lithium Ion batterijen zijn moderner, hebben een grotere capaciteit en zijn lichter.
Zijn echter ook brandbaarder maar daar wordt hard aan gewerkt
pi_71105376
hij is minder lelijk dan de vorige, maar ik heb dan toch liever de Civic Hybrid
  zaterdag 18 juli 2009 @ 22:58:28 #16
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_71105407
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 22:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Het zijn normale "NiMH" accu's, die ook nog eens goed verpakt zijn in de auto.
Het kán branden maar de benzinetank is kwetsbaarder.
Ik denk zelf dat het niet zo'n heel erg gek verhaal is. Mochten ze sluiting maken, dan staan de hulpdiensten te schuimbekken bij je auto terwijl ze je proberen los te knippen.

We hebben het hier niet over de batterijen in je remote.

M'n verhaal was niet volledig. Ik doel op explosie EN kortsluiting.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:00:00 #17
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71105452
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 22:39 schreef Geqxon het volgende:
Eindelijk is de prius een mooie wagen, en doet het niet onder aan menig leasebak.
Hoezo eindelijk een mooie wagen? Hij is bijna hetzelfde als het huidige model hoor

Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_71105531
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 22:58 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat het niet zo'n heel erg gek verhaal is. Mochten ze sluiting maken, dan staan de hulpdiensten te schuimbekken bij je auto terwijl ze je proberen los te knippen.

De Prius is er al sinds 1998 en ze zullen vast wel bij ongelukken betrokken geweest zijn.
Ik heb echter nog nooit gelezen over sluiting bij een aanrijding.
Maar ik zoek...

Hier info dat die cellen in iedergeval heel goed getest worden op crashveiligheid:
http://www.newsfactor.com/story.xhtml?story_id=02100023UY3X&page=2
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:04:00 #19
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_71105559
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De Prius is er al sinds 1998 en ze zullen vast wel bij ongelukken betrokken geweest zijn.
Ik heb echter nog nooit gelezen over sluiting bij een aanrijding.
Maar ik zoek...
Ik ben ook zoekende.. Heb het echt meerdere mensen horen zeggen.

Zou het dan toch een mythe zijn
pi_71105607
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:04 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Hmm, naja, de Prius is bij een grote groep mensen niet echt populair en als er dan een gerucht is, wordt dat er als snel bijgehaald als argument.
Als je rekent hoe groot Toyota is en wat ze te verliezen hebben; hun uitstekende reputatie, dan zou ik het verbazingwekkend vinden als ze er gemakkelijk mee om gingen.

Ik zeg niet dat het gerucht niet waar kan zijn maar het zou dan inmiddels toch ook wel Tros Radar gehaald moeten hebben.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:06:53 #21
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_71105647
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hmm, naja, de Prius is bij een grote groep mensen niet echt populair en als er dan een gerucht is, wordt dat er als snel bijgehaald als argument.
Als je rekent hoe groot Toyota is en wat ze te verliezen hebben; hun uitstekende reputatie, dan zou ik het verbazingwekkend vinden als ze er gemakkelijk mee om gingen.

Ik zeg niet dat het gerucht niet waar kan zijn maar het zou dan inmiddels toch ook wel Tros Radar gehaald moeten hebben.
True, true..
pi_71105832
Ah, de accu zit onder de achterbank en een heel eind naar binnen.
Als je een crash hebt waarbij je achterbank van zijn plek kom dan heb je sowieso al een probleem.
Dan is een benzinetank ook al flink geraakt...

pi_71105925
De achterlichten maakt de Prius lelijk, want verder is het best een aardige auto.
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:37:38 #24
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_71106415
Over het lelijk zijn, ik vind de achterkant erg lelijk opgetrokken en de lijn er naar toe ook. Het lijkt wel alsof ze niet konden kiezen tussen een sedan en station. En vaak hebben ze er hele kleine bandjes onder waardoor het meer een speelgoedautootje lijkt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_71106666
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:37 schreef twiFight het volgende:
Over het lelijk zijn, ik vind de achterkant erg lelijk opgetrokken en de lijn er naar toe ook. Het lijkt wel alsof ze niet konden kiezen tussen een sedan en station. En vaak hebben ze er hele kleine bandjes onder waardoor het meer een speelgoedautootje lijkt.
Er zijn vier edities, de goedkoopste heeft 15", de andere drie 17".
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:51:25 #26
87694 Robin__
letitredno
pi_71106745
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 22:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Onthou dan ook dat die nikkel mijnen daar al 100 jaar zijn.
Voor de accu's van de Prius wordt er ongeveer 1,5% van de totale productie afgenomen bij die mijnen...
Oh nee ja dan is het gewoon traditie natuurlijk

Maargoed dat ze m wederom zo lelijk gemaakt hebben, dan hoeft die productie iig niet omhoog
pi_71106925
Mwah, tis niet lelijk a la de Multipla, maar mn hart gaat er nou niet bepaald sneller van kloppen.

Airco is wellicht wel lekker, maar opties zoals een regensensor zou mij echt aan m'n reet roesten. Alsof iemand je vraagt wat voor weer het is en je dat vervolgens op teletekst gaat opzoeken in plaats van even uit het raam te kijken.
pi_71107032
Keyless entry? is dat alleen naar binnen of gelijk ook het starten can de auto? Anders vind ik het een stomme toevoeging, kun je alsnog zittend de sleutel uit je broek gaan vissen
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_71107174
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:59 schreef xFriendx het volgende:
Mwah, tis niet lelijk a la de Multipla, maar mn hart gaat er nou niet bepaald sneller van kloppen.

Airco is wellicht wel lekker, maar opties zoals een regensensor zou mij echt aan m'n reet roesten. Alsof iemand je vraagt wat voor weer het is en je dat vervolgens op teletekst gaat opzoeken in plaats van even uit het raam te kijken.
Toch wel zo fijn dat je de ruitenwissers niet meer hoeft te bedienen. Zie ik geen nadelen in.
quote:
Op zondag 19 juli 2009 00:04 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
Keyless entry? is dat alleen naar binnen of gelijk ook het starten can de auto? Anders vind ik het een stomme toevoeging, kun je alsnog zittend de sleutel uit je broek gaan vissen
In de oude generatie kon je hem in je broekzak laten, en de auto starten met een knopje. Zal nu ook wel zijn.
pi_71107239
quote:
Op zondag 19 juli 2009 00:11 schreef Geqxon het volgende:

Toch wel zo fijn dat je de ruitenwissers niet meer hoeft te bedienen. Zie ik geen nadelen in.

Als je met de trein gaat, hoef je zelf helemaal niets meer te bedienen.
pi_71107293
Lelijk? Schijnbaar zijn 95% van alle auto's op de weg lelijk. Er zijn volgens de liefhebbers maar een paar merken/modellen mooi.
Maar waarom moet jij rekening houden met wat anderen vinden?

Effe proefritje maken en je weet genoeg

Besteld:

[ Bericht 0% gewijzigd door athlonkmf op 19-07-2009 00:24:47 ]
pi_71107360
quote:
Op zondag 19 juli 2009 00:04 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

De deuren openen als je de hendel aanraakt, je drukt op een knop als je wilt starten en als je langsloopt gaan de lichten aan om je te groeten. Je sleutel hou je in je broekzak.
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 22:58 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Vergeet niet dat bij oververhitting van de accu's deze al zijn energie er in een keer uitpompt en er een EMP-pulse wordt gegenereerd welke alle elektrische apparatuur in een straal van 5km uitschakeld.

[ Bericht 39% gewijzigd door athlonkmf op 19-07-2009 00:28:42 ]
pi_71107432
quote:
Op zondag 19 juli 2009 00:23 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

De deuren openen als je de hendel aanraakt, je drukt op een knop als je wilt starten en als je langsloopt gaan de lichten aan om je te groeten. Je sleutel hou je in je broekzak.
Is er ook een pratende versie?
pi_71107470
quote:
Op zondag 19 juli 2009 00:27 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ja.
pi_71107558
quote:

Vergeet niet dat bij oververhitting van de accu's deze al zijn energie er in een keer uitpompt en er een EMP-pulse wordt gegenereerd welke alle elektrische apparatuur in een straal van 5km uitschakeld.
5 km?
  zondag 19 juli 2009 @ 00:34:55 #36
222505 PP.
Heldt.
pi_71107587
quote:
Op zondag 19 juli 2009 00:33 schreef sig000 het volgende:

[..]

5 km?
Sarcasme.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
pi_71110034
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_71111337
quote:

[..]
Ja, erg vervelend.
Vooral omdat de verzekering maar tot 3km vergoedt.
En juist die buitenste circel van 2km heeft het grootste oppervlak.
Maarja, met die premies van tegenwoordig... Gewoon hopen dat het niet stuk gaat...

Daarnaast wordt de Prius helemaal niet zuiniger door die accu's en de elektromotoren.
De winst zit hem puur in de lage luchtweerstand.
Sterker nog, door de accu's en elektromotoren gaat hij meer gebruiken.

Maar Toyota kreeg alleen maar subsidie als er een elektromotor en een accu in zat.
Vandaar ook dat er in Canada al taxi's zijn met dik 300.000 mile op de kilometerteller, een nep-accu gaat toch niet stuk.

De Prius is 22x vervuilender dan de veel betere Hummer, die vanwege doorslaand succes, zuinigheid en betrouwbaarheid nu ook extra subsidies gaat ontvangen.

Wisten jullie trouwens dat ze ipv hamsters voor de aandrijving nu overgestapt zijn op reptilians?
Ze willen met de Prius een NWO beginnen... Eerst verspreiden en dan toeslaan...
Ze komen dan van de ene op de andere dag door de uitlaat naar buiten en gaan chemtrails verspreiden uit de uitlaat...

Gelukkig krijg je er nu een rol aluminium bij

[ Bericht 15% gewijzigd door TheFreshPrince op 19-07-2009 09:00:08 ]
  zondag 19 juli 2009 @ 09:05:29 #39
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_71111378
quote:
Op zondag 19 juli 2009 00:27 schreef sig000 het volgende:

[..]

Al dat gelul hoeft van mij niet.
How can I make this topic about me?
pi_71111399
Hij heeft een beetje een bochel he. De vorige uitvoering ook al. Maar dat heeft met de aerodynamica te maken.

Zeggen ze. .
  zondag 19 juli 2009 @ 09:14:00 #41
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_71111407
quote:
Op zondag 19 juli 2009 00:19 schreef athlonkmf het volgende:
Lelijk? Schijnbaar zijn 95% van alle auto's op de weg lelijk. Er zijn volgens de liefhebbers maar een paar merken/modellen mooi.
Maar waarom moet jij rekening houden met wat anderen vinden?

Effe proefritje maken en je weet genoeg

Besteld:
[ afbeelding ]
In het zwart heeft ie eigenlijk wel iets
pi_71111423
Ik vind het een butt auto, iemand van > 2mtr kan niet plaatsnemen achter het stuur...
bla
blabla
blablabla
blablablabla
  zondag 19 juli 2009 @ 09:30:26 #43
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71111481
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:13 schreef MaGNeT het volgende:
Ah, de accu zit onder de achterbank en een heel eind naar binnen.
Als je een crash hebt waarbij je achterbank van zijn plek kom dan heb je sowieso al een probleem.
Dan is een benzinetank ook al flink geraakt...

[ afbeelding ]
Dat is wel een plaatje van de eerste generatie, ik weet niet of de indeling in de huidige veel veranderd is maar die zag er in ieder geval nog uit als een gewone sedan.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 19 juli 2009 @ 09:31:01 #44
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71111485
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Voor 28 ruggen? Ongeveer elke middenklasser.
Of een Skoda Superb.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 19 juli 2009 @ 09:37:44 #45
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_71111530
Collega van mij zat op te scheppen dat zijn Prius zo zuinig was... Ja ik rijd 1 op 23 ermee. En jij?" vroeg ie toen met een vette smile op de bek.
"Nou", zei ik, "ik rijd 1 op 21, soms zelfs 22."
"huh, ook?"
"Ja, op diesel."
"Oooo, maar diesel is slecht he", zei hij toen, weer met een smile.
"Valt heel erg mee, roetfilter en de verhalen van de overheid kloppen niet echt".

Nou toen begon hij over de kosten, dat hij goedkoper is in de lease, want 20% ofzo?
Tsja 't zal wel. Ik heb toen even aangestipt dat de Prius helemaal niet zo milieuvriendelijk is als dat beweerd wordt. "Het maken van een Prius is best milieubelastend. Wat te denken van al die kutaccu's, die echt geen Priusleven meegaat, maar na een 3 jaar ofzo allemaal replaced moet worden?
pi_71111624
quote:
Op zondag 19 juli 2009 09:37 schreef gebrokenglas het volgende:
Collega van mij zat op te scheppen dat zijn Prius zo zuinig was... Ja ik rijd 1 op 23 ermee. En jij?" vroeg ie toen met een vette smile op de bek.
"Nou", zei ik, "ik rijd 1 op 21, soms zelfs 22."
"huh, ook?"
"Ja, op diesel."
"Oooo, maar diesel is slecht he", zei hij toen, weer met een smile.
"Valt heel erg mee, roetfilter en de verhalen van de overheid kloppen niet echt".

Nou toen begon hij over de kosten, dat hij goedkoper is in de lease, want 20% ofzo?
Tsja 't zal wel. Ik heb toen even aangestipt dat de Prius helemaal niet zo milieuvriendelijk is als dat beweerd wordt. "Het maken van een Prius is best milieubelastend. Wat te denken van al die kutaccu's, die echt geen Priusleven meegaat, maar na een 3 jaar ofzo allemaal replaced moet worden?
En toen ging de collega je uitleggen dat diesel en benzine een andere energiedichtheid heb. 1 liter diesel kan meer/langer vermogen leveren dan 1 liter benzine. Net zoals vet versus eiwit. Alleen net als vet komen er meer schadelijke stoffen uit.

Daarna liet ie even zien dat de Prius uit de tsusumi fabriek komt, waarvan de helft van het stroom door zonnepanelen wordt geleverd, en op de muren een catalytisch verf zit welke stikstof afbreekt onder invloed van zonlicht.

En natuurlijk wijst ie er ook op dat de kutaccu's in priustaxi's al meer dan 500.000 kms zijn meegegaan en er tot nu toe geen meldingen zijn van een prius waarvan de accu vervangen moest worden.
  zondag 19 juli 2009 @ 09:55:31 #47
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_71111642
Ach, er zijn best mooiere Priussen. Maar die zijn hier niet leverbaar geweest.
En ja: het plaatje is van een behoorlijke grijze-muizen-bak, maar denk je zo'n ding eens in met een beetje leuke kleur en eventueel wat uitbouwwerk.

Daarbij blijf ik lekker in m'n ouwe betrouwbare dieselwagen rijden. Zuinig en comfortabel. Heel die mejeu-hoax kan me de rug op.

[ Bericht 20% gewijzigd door Daffodil31LE op 19-07-2009 10:46:40 (reactie verduidelijkt.) ]
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_71111665
Ah, de mensen die elke auto van hun baas mogen leasen en er mee douchen, ontbijten, praten, sterker nog, met hun auto ademen zijn er weer.

Het is een stuk blik, A naar B en de overheid geeft er een flinke subsidie op. Of dat terecht is? Even op mijn care-o-meter kijken....Nope, slaat niet uit....

14% ipv 25%, en nog een bak met luxe dingetjes ook. Prima, doen we.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_71111715
quote:
Op zondag 19 juli 2009 09:55 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ach, er zijn best mooiere Priussen. Maar die zijn hier niet leverbaar.

[ afbeelding ]
Da's de eerste generatie, die is sowieso nergens meer leverbaar.
  zondag 19 juli 2009 @ 10:44:54 #50
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_71112088
quote:
Op zondag 19 juli 2009 10:08 schreef Modus het volgende:

[..]

Da's de eerste generatie, die is sowieso nergens meer leverbaar.
Okee, dan plak ik achter m'n eerste reactie even het woordje "geweest". Misschien dat dat een hoop verduidelijkt.

Ik bedoel maar: Niet iedereen heeft dezelfde smaak. Ik vind een Prius zoals die hier leverbaar was, is en wordt, spuuglelijk met z'n hoge rug. Ik zie liever een sedan. Op dezelfde manier vind ik een Citroën C4 een heel mooie auto, maar dan wel in de versie die in Spanje te verkrijgen is. Sedan dus. Nu zou ik toch geen C4 kopen want er zitten geen veerbollen onder maar da's een andere zaak.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_71112291
Onwijs lelijk wil ik niet zeggen, er zijn ergere modellen te koop. Maar ik vind 't geen mooi ding. Neus is erg onrustig vormgegeven met teveel randen, hobbels, en die vreemde geknipte bovenrand van de koplampen. Hoge raamlijn met scherpe vouw eronder, grote V-hap waar de achterlichten in de zijkant steken, te hoge achterkant (verhouding met wielen is zoek), en die witte kleur versterkt dat allemaal nog eens. En afgezien van de buitenkant bevalt het hele milieu concept me ook niet. Neem dan trein of fiets, en ga niet doen alsof je milieu-vriendelijk bezig ben door met je Prius elke ochtend de kids 500 meter naar school te brengen omdat 't toch zo goed is voor het milieu.
pi_71112449
quote:
Op zondag 19 juli 2009 10:57 schreef JF_ het volgende: Neem dan trein of fiets, en ga niet doen alsof je milieu-vriendelijk bezig ben door met je Prius elke ochtend de kids 500 meter naar school te brengen omdat 't toch zo goed is voor het milieu.
Als het 500meter is, is er geen probleem. De prius kan een paar km puur elektrisch rijden.

Ik neem de prius omdat ie me 150 euro per maand kost t.o.v. 300 voor een gelijkwaardige bak.
pi_71112586
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:04 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Als jij een Prius koopt praat ik nooit meer tegen je
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 19 juli 2009 @ 11:42:39 #54
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_71113275
quote:
Op zondag 19 juli 2009 10:00 schreef Pheno het volgende:
Ah, de mensen die elke auto van hun baas mogen leasen en er mee douchen, ontbijten, praten, sterker nog, met hun auto ademen zijn er weer.

Het is een stuk blik, A naar B en de overheid geeft er een flinke subsidie op. Of dat terecht is? Even op mijn care-o-meter kijken....Nope, slaat niet uit....

14% ipv 25%, en nog een bak met luxe dingetjes ook. Prima, doen we.
Dat is denk ik dan ook dé reden dat het ding populair aan het worden is in Nederland, .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_71114018
quote:
Op zondag 19 juli 2009 11:42 schreef Frezer het volgende:

[..]

Dat is denk ik dan ook dé reden dat het ding populair aan het worden is in Nederland, .
Daarmee wordt een flink groter deel geinteresseerd ja
pi_71114151
De Prius is gewoon een stukje propaganda van de collectieve overheden om mensen in zuinigere auto's te krijgen, in samenwerking met Toyota. Die hybride Honda vind ik veel mooier maar daar hoor je nooit wat van. Overheden en organisaties hebben door alle financiële voordelen en publiciteit de Prius een soort cultstatus gegeven, en alleen al daarom zou ik er niet in willen rijden. Hoewel ik in principe niets tegen zuinig heb, en ook niets tegen de Prius want mits goed aangekleed kan hij er nog best aardig uitzien.
Dat gedwongen zuinig moeten zijn komt me metersver de keel uit en dat werkt alleen maar averechts bij mij.
De enige reden dat er veel zakelijke Prius-rijders zijn, is het financiële voordeel.
pi_71115163
quote:
Op zondag 19 juli 2009 09:55 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ach, er zijn best mooiere Priussen. Maar die zijn hier niet leverbaar geweest.
En ja: het plaatje is van een behoorlijke grijze-muizen-bak, maar denk je zo'n ding eens in met een beetje leuke kleur en eventueel wat uitbouwwerk.

[ afbeelding ]

Daarbij blijf ik lekker in m'n ouwe betrouwbare dieselwagen rijden. Zuinig en comfortabel. Heel die mejeu-hoax kan me de rug op.
Dat is pas een lelijk ding
Zelfde staat hier paar straten verder op
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 19 juli 2009 @ 15:09:57 #58
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_71119412
Ik zou zeker geen grijze nemen.
pi_71119425
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:20 schreef El_Liberaliste het volgende:
De Prius is gewoon een stukje propaganda van de collectieve overheden om mensen in zuinigere auto's te krijgen, in samenwerking met Toyota. Die hybride Honda vind ik veel mooier maar daar hoor je nooit wat van. Overheden en organisaties hebben door alle financiële voordelen en publiciteit de Prius een soort cultstatus gegeven, en alleen al daarom zou ik er niet in willen rijden. Hoewel ik in principe niets tegen zuinig heb, en ook niets tegen de Prius want mits goed aangekleed kan hij er nog best aardig uitzien.
Dat gedwongen zuinig moeten zijn komt me metersver de keel uit en dat werkt alleen maar averechts bij mij.
De enige reden dat er veel zakelijke Prius-rijders zijn, is het financiële voordeel.
Ook de Honda valt binnen de 14% bijtelling. Verder hebben de Prius, Insigh en Civic Hybrid allemaal een vrijstelling van BPM, en vanaf 2010 ook allemaal vrijstelling van wegenbelasting.

Maar: de Honda werkt heel anders. De Prius kan afwisselen in enkel elektrisch, enkel motorisch of een combinatie van beide. De Honda werkt een stuk dommer en doet ten alle tijden allebei.

Daarnaast heeft de Civic een uitstoot van 109 g/km, de Prius 89 g/km. De Civic een gemiddeld verbruik van 1 op 21,7, de Prius 1 op 26,3. Daarom zal de overheid de Prius eerder pushen dan de Civic, logisch!
pi_71119693
Ok, duidelijk.
Toch vind ik al die financiële voordelen zwaar overdreven, je hebt bijna geen keuze meer straks in welke auto je rond wilt rijden.
Wat subsidie ok, maar straks zit ik in feite de wegenbelasting van allerlei Prius-rijders te betalen..
pi_71120097
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:19 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ok, duidelijk.
Toch vind ik al die financiële voordelen zwaar overdreven, je hebt bijna geen keuze meer straks in welke auto je rond wilt rijden.
Wat subsidie ok, maar straks zit ik in feite de wegenbelasting van allerlei Prius-rijders te betalen..
Bijna geen keuze? Je mag nog van alles rijden wat jij wilt hoor, alleen betaal je er wat meer voor.
pi_71120259
quote:
Ok, duidelijk.
Er zijn wel meer oneerlijke dingen in het subsidiestelsel. Ik betaal immers ook mee voor de kinderopvang van collega's met kinderen. Of de excursietripjes naar Mekka van bepaalde groeperingen.
pi_71121357
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:34 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Bijna geen keuze? Je mag nog van alles rijden wat jij wilt hoor, alleen betaal je er wat meer voor.
Als het 'wat meer' was (was het maar zo'n feest) vond ik het prima. Maar nu kost elke zuinige rijder de overheid geld, dat geld moet opgebracht worden door de (iets) minder zuinige rijder waardoor het steeds duurder en oneerlijker wordt. Bovendien vind ik het concurrentievervalsing in de auto-industrie, maar dat is een ander verhaal.
Natuurlijk mag je ook ergens anders in rijden, maar ze willen het je praktisch onmogelijk maken. Zo kost een dagkaart in een Amsterdamse parkeergarage ook meer dan een parkeerboete (!!) Zoiets noem ik gewoon een ongeschreven wet. En zo erg is het misschien nog niet, maar het gaat wel die richting uit qua zuinige auto's en andere zuinige dingen.
  maandag 20 juli 2009 @ 10:21:25 #64
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_71142069
Die nieuwe prius heeft wel een heel stuk mooiere neus, wel een verbetering.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_71142177
quote:
Ok, duidelijk.
Ik betaal de huursubsidie van mensen die huren. Ik betaal de uitkeringen vanuit mijn salaris. Wake up, we betalen met elkaar voor iedereen. Je mag wat anders rijden, als je veel om autos geeft. Maar dat kost centen.
  Moderator maandag 20 juli 2009 @ 10:31:19 #66
18653 crew  D.
pi_71142313
Hij is niet onwijs lelijk, maar ook absoluut niet mooi te noemen.
quote:
Want wees eerlijk, je Volkswagen Polo of Peugeot 207 heb je niet omdat het zo lekker rijdt.
Dat lijkt me wel. Die koop je toch niet omdat ze 'mooi' zijn?
pi_71142991
Lelijk? Ja! Maar goed, die auto koop je niet voor de pronk. Als ik hybride zou moeten rijden, zou ik voor de civic gaan of wachten op de Auris Hybride. Want zo'n prius ziet er echt niet uit...
  maandag 20 juli 2009 @ 13:05:33 #68
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_71146616
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:10 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ook de Honda valt binnen de 14% bijtelling. Verder hebben de Prius, Insigh en Civic Hybrid allemaal een vrijstelling van BPM, en vanaf 2010 ook allemaal vrijstelling van wegenbelasting.

Maar: de Honda werkt heel anders. De Prius kan afwisselen in enkel elektrisch, enkel motorisch of een combinatie van beide. De Honda werkt een stuk dommer en doet ten alle tijden allebei.

Daarnaast heeft de Civic een uitstoot van 109 g/km, de Prius 89 g/km. De Civic een gemiddeld verbruik van 1 op 21,7, de Prius 1 op 26,3. Daarom zal de overheid de Prius eerder pushen dan de Civic, logisch!
Toevallig rij ik zelf in een Honda Civic Hybrid en ik kan je vertellen dat je daar ook enkel electrische op kan rijden (van 18kmph tot 48kmph)

De nieuwe prius vind ik overigens een enorme verbetering ten opzicht van de oude
pi_71147431
quote:
Op maandag 20 juli 2009 13:05 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Toevallig rij ik zelf in een Honda Civic Hybrid en ik kan je vertellen dat je daar ook enkel electrische op kan rijden (van 18kmph tot 48kmph)

De nieuwe prius vind ik overigens een enorme verbetering ten opzicht van de oude
Excuses, ik heb zelf enkel ervaring met het 2008 model waar dat niet mee was.
  FOK!fotograaf maandag 20 juli 2009 @ 14:48:13 #70
13368 NiGeLaToR
pi_71149984
quote:
Op maandag 20 juli 2009 13:30 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Excuses, ik heb zelf enkel ervaring met het 2008 model waar dat niet mee was.
Jawel hoor, die doet dat ook, je moet alleen in je cruisecontrol doen.. en zodra je bocht maakt of heuveltje op gaat... vroem benzine aan. Is gewoon niet krachtig genoeg.
pi_71150430
quote:
Op zondag 19 juli 2009 09:52 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

En toen ging de collega je uitleggen dat diesel en benzine een andere energiedichtheid heb. 1 liter diesel kan meer/langer vermogen leveren dan 1 liter benzine. Net zoals vet versus eiwit. Alleen net als vet komen er meer schadelijke stoffen uit.

Daarna liet ie even zien dat de Prius uit de tsusumi fabriek komt, waarvan de helft van het stroom door zonnepanelen wordt geleverd, en op de muren een catalytisch verf zit welke stikstof afbreekt onder invloed van zonlicht.

En natuurlijk wijst ie er ook op dat de kutaccu's in priustaxi's al meer dan 500.000 kms zijn meegegaan en er tot nu toe geen meldingen zijn van een prius waarvan de accu vervangen moest worden.
netjes
  maandag 20 juli 2009 @ 15:10:38 #72
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_71150692
quote:
Op maandag 20 juli 2009 14:48 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Jawel hoor, die doet dat ook, je moet alleen in je cruisecontrol doen.. en zodra je bocht maakt of heuveltje op gaat... vroem benzine aan. Is gewoon niet krachtig genoeg.

Cruisecontrol hoeft niet persee, bijvoorkeur zelfs niet omdat hij dan idd heel snel de benzine motor erbij pakt..... probleem is niet de hoeveelheid kracht die de electro motor kan leveren maar het motormanagement die gewoon snel de benzine motor erbij pakt bij acceleratie. Als je alleen electrische rijd krijg je de assist bar namelijk maar voor 50% vol.
  FOK!fotograaf maandag 20 juli 2009 @ 15:36:56 #73
13368 NiGeLaToR
pi_71151521
quote:
Op maandag 20 juli 2009 15:10 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Cruisecontrol hoeft niet persee, bijvoorkeur zelfs niet omdat hij dan idd heel snel de benzine motor erbij pakt..... probleem is niet de hoeveelheid kracht die de electro motor kan leveren maar het motormanagement die gewoon snel de benzine motor erbij pakt bij acceleratie. Als je alleen electrische rijd krijg je de assist bar namelijk maar voor 50% vol.
Met pedaaltje kan wel, maar 44km/h op cruise houdt ie lang vol bij mij. Niet als je 4 man & baggage mee hebt, maar dan wil die sowieso nie veel meer
pi_71156665
quote:
Op maandag 20 juli 2009 10:25 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik betaal de huursubsidie van mensen die huren. Ik betaal de uitkeringen vanuit mijn salaris. Wake up, we betalen met elkaar voor iedereen. Je mag wat anders rijden, als je veel om autos geeft. Maar dat kost centen.
True, maar op het gebied van auto's is dit relatief nieuw en dat roept bij mij weerstand op.
pi_71157971
Ik zou me enorm schamen. ENORM!
  maandag 20 juli 2009 @ 20:27:53 #76
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_71159384
quote:
Op maandag 20 juli 2009 19:37 schreef draaijer het volgende:
Ik zou me enorm schamen. ENORM!
Komt meneer Porsche "ik heb de langste" weer aan met zijn opgefokte koekblikjes
  maandag 20 juli 2009 @ 20:31:20 #77
250136 DM.Aram
Realistisch
pi_71159488
Die auto is echt foei lelijk!

Verlanglijstje

pi_71160230
quote:
Op maandag 20 juli 2009 20:27 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Komt meneer Porsche "ik heb de langste" weer aan met zijn opgefokte koekblikjes
Oei wat een frustratie.
pi_71160246
quote:
Op maandag 20 juli 2009 20:31 schreef DM.Aram het volgende:
Die auto is echt foei lelijk!

Verlanglijstje
› [ afbeelding ]
› [ afbeelding ]
Agree
pi_71160333
quote:
Want ik twijfel eraan.

[ afbeelding ]

bla bla bla

Ik denk dat deze auto behoorlijk populair gaat worden. Eindelijk is de prius een mooie wagen, en doet het niet onder aan menig leasebak.
Wat zeg jij nou? Doet niet onder aan menig leasebak?! Ehm, ik denk dat jij niet eerder in het bezit bent geweest van een auto. Toyota KAN goede auto's maken. Dat doen ze onder de noemer Lexus. Maar dit is echt geen average leasewagen. Ga terug naar START en probeer het opnieuw
  maandag 20 juli 2009 @ 21:01:42 #81
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_71160342
quote:
Op maandag 20 juli 2009 20:57 schreef draaijer het volgende:

[..]

Oei wat een frustratie.

Frustratie? Van iemand die denkt dat hij de halve wereld zoek rijdt in zijn te dure porche
pi_71160414
quote:
Op maandag 20 juli 2009 21:01 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Frustratie? Van iemand die denkt dat hij de halve wereld zoek rijdt in zijn te dure porche
Denk ik niet en zal ik ook nooit denken. Ik ben een auto liefhebber en dus heeft het daar helemaal niks mee te maken.. Ken en waardeer het geluid van een flat six van Porsche.. BRILJANT
pi_71160507
quote:
Op maandag 20 juli 2009 21:01 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik begrijp het al. Jij hebt ook een eigen Prius topic. Het zijn dus toch lange tenen van frustratie.. Geeft niet, wen er maar aan

Even ontopic.
Waarom zou men zo'n bak kopen?

Ik ken maar weinig mensen die dit een mooie auto vinden. Voor het milieu kan je beter een recente diesel kopen. Als je om rij eigenschappen geeft, neem je deze auto ook niet. Waarom?
  maandag 20 juli 2009 @ 21:10:37 #84
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_71160664
quote:
Op maandag 20 juli 2009 21:06 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik begrijp het al. Jij hebt ook een eigen Prius topic. Het zijn dus toch lange tenen van frustratie.. Geeft niet, wen er maar aan

Even ontopic.
Waarom zou men zo'n bak kopen?

Ik ken maar weinig mensen die dit een mooie auto vinden. Voor het milieu kan je beter een recente diesel kopen. Als je om rij eigenschappen geeft, neem je deze auto ook niet. Waarom?
Auto rijden interesseert me helemaal niks en mag dus ook geen geld kosten
Het blik moet mij comfortabel van A naar B brengen that's it.

Mezelf uitleven doe ik wel op de motor . Heerlijk om op een zonnige zomer dag die midlife crisis figuren in hun Porsche een minderwaardigheidscomplex te bezorgen
pi_71160766
quote:
Op maandag 20 juli 2009 21:10 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Auto rijden interesseert me helemaal niks en mag dus ook geen geld kosten
Het blik moet mij comfortabel van A naar B brengen that's it.

Mezelf uitleven doe ik wel op de motor . Heerlijk om op een zonnige zomer dag die midlife crisis figuren in hun Porsche een minderwaardigheidscomplex te bezorgen
Volgende keer open ik wel even de deur van de Jeep als ik je in de snelweg aan zie komen haha Nee hoor, prima als ze ertussen door willen rijden. In elke scherpe bocht geef ik je om je oren

Als zo'n ding je van A naar B moet brengen waarom dan niet een andere auto? Polo rijdt lekkerder dan een Prius.
  maandag 20 juli 2009 @ 21:39:25 #86
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_71161651
quote:
Op maandag 20 juli 2009 21:13 schreef draaijer het volgende:

[..]

Volgende keer open ik wel even de deur van de Jeep als ik je in de snelweg aan zie komen haha Nee hoor, prima als ze ertussen door willen rijden. In elke scherpe bocht geef ik je om je oren

Als zo'n ding je van A naar B moet brengen waarom dan niet een andere auto? Polo rijdt lekkerder dan een Prius.
Ik weet niet hoe de Prius rijdt. Mijn Honda Civic is zeer comfortabel, gelijkwaardig of zelfs hoger als mijn Seat Leon II die ik hiervoor had. Ik heb een Polo en een Grande Punto Sport als voorloop auto gehad maar dat segment is gewoon niet comfortabel te noemen.

Het scheelt me gewoon 1500 euro per jaar en daar kan ik toch weer 5 circuitdagen op de motor voor boeken. Een hobby mag geld kosten, en auto rijden is niet een hobby van mij. Simple is that.

Buiten dat de huidige prius vind ik serieus mooier als bijv een Renault Scenic
pi_71161827
quote:

Daar passen alleen midgets in
pi_71162721
quote:

[..]
Jij vindt een Polo lekkerder rijden dan een Prius? En misschien zelfs mooier
pi_71163886
quote:
Op maandag 20 juli 2009 22:12 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Jij vindt een Polo lekkerder rijden dan een Prius? En misschien zelfs mooier
ja en ja.. Alleen is de prius groter = dus handig
pi_71164430
quote:
Op maandag 20 juli 2009 21:06 schreef draaijer het volgende:

[..]
..
Is goedkoop in de bijtelling, t blijven hollanders he
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  dinsdag 21 juli 2009 @ 14:59:16 #91
263468 fokkerspy
Oordelen, is niet begrijpen
pi_71180942
quote:
Want ik twijfel eraan.

[ afbeelding ]

Begint bij 24.990 euro, maar om dat die wel erg kaal is kijk ik naar de Aspiration, die is 27.990 euro.

Dan heb je ondermeer:
-Keyless entry
-Cruise Control
-Air conditioning
-Boardcomputer
-Stuurwielbediening voor audio
-Regensensor
-Lichtmetaal 17"
-Getint glas
-Elektrisch (en verwarmbare) spiegels.
-Automaat

Verder is het, naar aanleiding van recensies, een heerlijk rustig stille auto om mee te rijden. Aangezien 95% van de mensen in Nederland slechts van A naar B rijdt, is dit uiterst belangrijk. Want wees eerlijk, je Volkswagen Polo of Peugeot 207 heb je niet omdat het zo lekker rijdt.

mwah, gaat, lijkt een beetje op een Opel
Begrip: iets wat je krijgt als je het gegeven hebt.
  woensdag 22 juli 2009 @ 13:43:48 #92
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71213108
het is gewoon een scheitwagen die niet goed voor het milieu is en alleen maar wordt gereden omdat hij niets kost door alle belastingvoordeeltjes.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 24 juli 2009 @ 22:56:43 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_71302248
Prius is lelijk
Prius is slecht voor het milieu
Prius is duur
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_71302403
quote:

[..]

Honda Insight?

Insight 1.3 i-VTEC Base 09-.. A B A1 19.950
Insight 1.3 i-VTEC Comfort 09-.. A B A1 20.950
Insight 1.3 i-VTEC Elegance 09-.. A B A1 22.600

Calm down, please!
pi_71303634
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:01 schreef Googolplexian het volgende:

Honda Insight?

Een net iets minder lelijke Prius?
pi_71303990
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:33 schreef sig000 het volgende:

[..]

Een net iets minder lelijke Prius?
En net iets goedkoper ... scheelt 3000 eutjes die je dan fijn in je zak kunt steken.
Calm down, please!
pi_71304117
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:44 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

En net iets goedkoper ... scheelt 3000 eutjes die je dan fijn in je zak kunt steken.

Je kunt nog meer in je zak steken wanneer je een zowat belastingvrije A klasse onder de co2 grens gaat rijden.
pi_71304183
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:47 schreef sig000 het volgende:

[..]

Je kunt nog meer in je zak steken wanneer je een zowat belastingvrije A klasse onder de co2 grens gaat rijden.
Je kunt nog meer in je zak steken als je een oldtimer op gas neemt ... je punt?
Calm down, please!
pi_71304238
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:49 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Je kunt nog meer in je zak steken als je een oldtimer op gas neemt ... je punt?
Het kan altijd goedkoper, het is maar net waar je in gezien wil worden.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 23:58:56 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_71304450
De nieuwe Prius is idd een stuk mooier dan het vorige model, sterker nog: ik herkende de nieuwe pas op straat niet eens als een nieuwe Prius (had ook nog geen plaatjes gezien) en vond het een aangename verrassing.

Die keyless entry is in combinatie met de smartkey trouwens super gemakkelijk, als de sleutel maar in de buurt is werkt het al. De sleutel zit altijd ergens in m'n handtas, en gewoon op "start" drukken.

Overigens snap ik die telkens terugkerende vergelijking met een diesel die 1 op 20 rijdt niet zo; het zijn auto's voor een totaal verschillend rijpatroon.
Als je veel snelweg rijdt en zo'n 25.000 km per jaar rijdt dan is het logisch om een diesel te nemen, daar zijn de voordelen van de Prius niet op te halen. Die haal je met (relatief) veel stadsverkeer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:46:51 #101
45206 Pietverdriet
pi_71308704
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:58 schreef Leandra het volgende:
De nieuwe Prius is idd een stuk mooier dan het vorige model, sterker nog: ik herkende de nieuwe pas op straat niet eens als een nieuwe Prius (had ook nog geen plaatjes gezien) en vond het een aangename verrassing.

Die keyless entry is in combinatie met de smartkey trouwens super gemakkelijk, als de sleutel maar in de buurt is werkt het al. De sleutel zit altijd ergens in m'n handtas, en gewoon op "start" drukken.

Overigens snap ik die telkens terugkerende vergelijking met een diesel die 1 op 20 rijdt niet zo; het zijn auto's voor een totaal verschillend rijpatroon.
Als je veel snelweg rijdt en zo'n 25.000 km per jaar rijdt dan is het logisch om een diesel te nemen, daar zijn de voordelen van de Prius niet op te halen. Die haal je met (relatief) veel stadsverkeer.
Als je een zuinig stadsautotje wilt neem je toch een fiat? die kan je tenminste ook makkelijker kwijt.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:56:21 #102
182583 Murzeltje
-=[ Gek 1.0 ]=-
pi_71308833
Ik heb gister eens een proefritje gemaakt in de nieuwe Prius, en deze staat nu toch bovenaan in de lijst hoor.. Wat maakt het uit hoe de auto er uit ziet? Hij is gewoon goedkoop in de lease dankzij z'n klasse A, vrijstelling BPM, etc...

en daarbij, ik VIND 'm niet eens zo lelijk.
Zo gek als een deur geeft je leven pas kleur!
Nikon D60, AF-S DX VR NIKKOR 18-200 mm
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:00:30 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_71313230
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je een zuinig stadsautotje wilt neem je toch een fiat? die kan je tenminste ook makkelijker kwijt.
Als je een huppelkut bent die alleen 2 pakken melk en een fles cola bij de AH met de auto gaat halen en het op de snelweg al eng vindt als iedereen harder dan 90 rijdt dan neem je idd een Fiat.
Als je wel verkeersinzicht hebt en niet van het type bent dat een Ka alleen op een extra brede invalide-parkeerplaats kan parkeren, en ook nog wel eens buiten de stad komt dan lijkt de Prius me toch een iets betere keuze.... daarbij is hij (vooral achterin) uitermate ruim en riant uitgerust.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:02:12 #104
45206 Pietverdriet
pi_71313271
Maar behalve de bijtelling in de lease, zou nu in godsnaam een reden zijn om een prius te nemen?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:14:23 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_71313549
Mwah, hier geen lease-auto, als je de benzine zelf moet betalen en toch een beetje riant wilt zitten dan is de prijs/kwaliteit verhouding van de Prius in combinatie met het lage verbruik toch een redelijk alternatief voor de gemiddelde auto in die prijsklasse.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_71314514
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar behalve de bijtelling in de lease, zou nu in godsnaam een reden zijn om een prius te nemen?
Uit moreel-ethisch oogpunt wellicht. De buren zien hoe zuinig je wel niet bent. En niet te vergeten, inderdaad, de financiele schouderklopjes vanuit de overheid.

In principe kun je die vraag bij elke auto van Aziatische makelij stellen, maar als je een Prius koopt heb je in ieder geval een argument.
pi_71316984
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Automaat, stil, cruise control, veel binnenruimte voor zijn klasse.
Voor benzine-auto zuinig in zijn klasse (priverijders hebben niet zoveel aan diesel)

Oh, en als je prive rijdt hoef je volgens mij geen wegenbelasting te betalen (toch?)

En volgens mij kreeg je 8 jaar garantie op motor e.d.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 16:27:36 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_71317360
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:17 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Automaat, stil, cruise control, veel binnenruimte voor zijn klasse.
Voor benzine-auto zuinig in zijn klasse (priverijders hebben niet zoveel aan diesel)

Oh, en als je prive rijdt hoef je volgens mij geen wegenbelasting te betalen (toch?)

En volgens mij kreeg je 8 jaar garantie op motor e.d.
Het gewicht van de accu's wordt niet meegerekend voor de wegenbelasting waardoor de auto voor de wegenbelasting 1200-nogwat kilo weegt, vrijstelling is er nog niet door, maar schijnt er wel aan te komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_71319121
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het gewicht van de accu's wordt niet meegerekend voor de wegenbelasting waardoor de auto voor de wegenbelasting 1200-nogwat kilo weegt, vrijstelling is er nog niet door, maar schijnt er wel aan te komen.
Die 40kg zal ook niet veel uitmaken...
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:28:01 #110
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_71319239
Ik vind de Prius net echt lelijk, maar voldoet niet aan mijn eisen/wensen. Daarnaast wat is het toch met iedereen dat het zo goedkoop mogelijk moet?

Ik betaal met plezier 300 euro per maand voor een auto van 29000 euro om niet in een Prius te rijden. Om over goedkoper te praten, 300 euro per maand is vaak nog steeds goedkoper dan een eigen auto te rijden en dat is dan geen nieuwe!
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  zondag 26 juli 2009 @ 15:17:10 #111
182073 invine
blablabla etc.
pi_71339889

Zo moeten hybrides zijn, 340 pk +/- en 6,5 sec naar de 100
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_71382617
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:17 schreef invine het volgende:
[ afbeelding ]

Waarom moeten hybrides dat zijn? En waarom niet 3400pk en 0.7 sec naar de 200?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 00:56:18 #113
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_71383592
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:17 schreef invine het volgende:
[ afbeelding ]

En onbetaalbaar voor de gemiddelde Nederlander.

LS600 Hybrid.
pi_71383624
opzich een aardige auto, maar ze zouden er iets aan moeten doen dat die auto zo stil is. net zoals die smarts, levensgevaarlijk!
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_71385522
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 00:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

LS600 Hybrid.
Dit zijn echte auto's. Zoiets zou ik dolgraag willen rijden.
pi_71385590
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 00:58 schreef Posergoth6667 het volgende:
opzich een aardige auto, maar ze zouden er iets aan moeten doen dat die auto zo stil is. net zoals die smarts, levensgevaarlijk!
Waarom? Mensen moeten hun doppen gebruiken. Niet alleen hun gehoor bij het oversteken.
pi_71386969
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 08:12 schreef Pheno het volgende:

[..]

Waarom? Mensen moeten hun doppen gebruiken. Niet alleen hun gehoor bij het oversteken.
laat ik het anders zeggen:

vorige week stond er een smart achter mij. die was aan het toeteren. ik stond recht voor de auto. ik ging niet opzij omdat ik niet wist dat ik opzij moest. ik hoorde immers de motor niet. waarom zou ik opzij gaan voor een auto waarvan de motor niet eens aan staat? lekker doelloos.

de meeste mensen weten dat er een auto aankomt, omdat ze dat horen.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_71387011
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:51 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

vorige week stond er een smart achter mij. die was aan het toeteren. ik stond recht voor de auto. ik ging niet opzij omdat ik niet wist dat ik opzij moest. ik hoorde immers de motor niet. waarom zou ik opzij gaan voor een auto waarvan de motor niet eens aan staat? lekker doelloos.

Waarom sta je midden op een weg? Mensen moeten maar leren dat het niet alleen op gehoor kan. Heerlijk, een stille auto. Mannen die een stijve krijgen van het geronk moeten maar een cd opzetten met die herrie.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:56:23 #119
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_71392360
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:51 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Een smart is geen eens een hybride en waarom sta je midden op de weg?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_71393561
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:00 schreef Leandra het volgende:

Als je wel verkeersinzicht hebt en niet van het type bent dat een Ka alleen op een extra brede invalide-parkeerplaats kan parkeren, en ook nog wel eens buiten de stad komt dan lijkt de Prius me toch een iets betere keuze.... daarbij is hij (vooral achterin) uitermate ruim en riant uitgerust.
Ik heb niet het idee dat de gemiddelde Priusrijder meer dan gemiddeld verkeersinzicht heeft. Integendeel zou ik willen zeggen. Gisteren nog was er een Priusrijder die links bleef rijden op snelheid van de rechter file op de noordelijke randweg in Breda, om te voorkomen dat ik (en iedereen achter mij) gewoon door kon rijden naar het bord waar de twee stroken naar één strook gingen.

Kennelijk beseft zo'n malloot niet dat daardoor de file langer wordt en gedurende de spits zo zelfs de A16 vol gaat lopen, of vol kan gaan lopen. Het is hoe dan ook irritant.

Nou is dat niet iets wat alleen des Prius is (het was alleen toevallig gisteren een Prius), maar het valt mij wel op dat de gemiddelde Prius rijder erg op zijn strepen wil staan.

Dus ik kan jouw opmerking verdomd lastig plaatsen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 14:01:53 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_71394629
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 00:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hetzelfde geldt voor al die blaaskaken die met liefde ¤ 300,= per maand aan bijtelling betalen voor een willekeurige andere auto, als ze maar geen Prius hoeven te rijden.
Het gros heeft de ¤ 29.000,= die de Prius kost ook niet liggen om hem zo te betalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_71397295
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 23:58 schreef Leandra het volgende:

en dat laatste valt dus wel mee. Ik rij vrijwel net zo zuinig met mijn 50.000 km per jaar met de prius als met de vorige diesel. gemiddeld ongeveer 5.5 liter per 100. De prius is ietsjes zuiniger, maar da's marginaal. Mensen die dus roepen dat hun diesel veel zuiniger is met hun aantal kilometers en type weggebruik, roepen dus gewoonweg onzin (er van uitgaande dat gewicht van de diesel en hybride ongeveer gelijk zijn)
pi_71397664
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 14:01 schreef Leandra het volgende:

Het gros heeft de ¤ 29.000,= die de Prius kost ook niet liggen om hem zo te betalen.
Met alle respect, maar ben je nu net aan het doen alsof een Prius een dure auto is? Verreweg de meeste Nederlanders kunnen een Prius betalen. Echt.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:22:19 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_71397762
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met alle respect, maar ben je nu net aan het doen alsof een Prius een dure auto is? Verreweg de meeste Nederlanders kunnen een Prius betalen. Echt.
Ik zeg niet dat het een dure auto is, ik zeg alleen dat de meeste leaselulletjes een auto rijden die meer kost dan ze op hun spaarrekening hebben staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_71398238
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je een huppelkut bent die alleen 2 pakken melk en een fles cola bij de AH met de auto gaat halen en het op de snelweg al eng vindt als iedereen harder dan 90 rijdt dan neem je idd een Fiat.
Je hebt wel een heel raar idee van Fiat rijders

Ik zie liever een Fiat 500 1.2 stop&go op de weg (die dezelfde verbruik cijfers heeft) als dat ik een Prius zie.
Het voordeel is ook dat als je de Fiat ziet dat ie wel normaal met het verkeer mee rijdt en de Prius rijder of onder de 50 blijft sukkelen zodat ie volledig electrisch rijdt of gewoon als een dwaas rond rijdt omdat het een lease rijder is die baalt van z'n keuze omdat ie zo krenterig was.
pi_71398432
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:36 schreef Jimmie het volgende:

[..]

Ik zie liever een Fiat 500 1.2 stop&go op de weg (die dezelfde verbruik cijfers heeft) als dat ik een Prius zie.
Het voordeel is ook dat als je de Fiat ziet dat ie wel normaal met het verkeer mee rijdt en de Prius rijder of onder de 50 blijft sukkelen zodat ie volledig electrisch rijdt of gewoon als een dwaas rond rijdt omdat het een lease rijder is die baalt van z'n keuze omdat ie zo krenterig was.
je hebt wel een raar idee van Prius rijders.
Ik zie liever een prius dan een stuk italiaans 'techniek', wat vermoedelijk ook nog meent dat ie snel en sportief is. Ik zie geen voordelen als ik een fiat zie, alleen het nadeel dat ie me de weg blokkeert.

leaserijders rijden wel vaker als een dwaas rond, ligt niet aan de autokeuze maar aan het feit dat het niet hun auto is.

edit: trouwens....een fiat 500???? Vergelijk dan met een auto die wel al volwassen formaat heeft bereikt.

[ Bericht 4% gewijzigd door bluebit op 28-07-2009 15:47:58 ]
pi_71399865
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:42 schreef bluebit het volgende:

[..]

je hebt wel een raar idee van Prius rijders.
Ik zie liever een prius dan een stuk italiaans 'techniek', wat vermoedelijk ook nog meent dat ie snel en sportief is. Ik zie geen voordelen als ik een fiat zie, alleen het nadeel dat ie me de weg blokkeert.

leaserijders rijden wel vaker als een dwaas rond, ligt niet aan de autokeuze maar aan het feit dat het niet hun auto is.

edit: trouwens....een fiat 500???? Vergelijk dan met een auto die wel al volwassen formaat heeft bereikt.
Heb idd een raar idee van Prius rijders

Wat is er mis met het formaat? Noemde die als voorbeeld wegens het huppelkut idee, maar eigenlijk is de vergelijking niet eens zo gek.
Prius en de 500 zijn allebei voor stadsverkeer gemaakt en zijn er beide erg geschikt voor, waar de 500 met z'n formaat stiekem nog een stukje praktischer is. Plus op welke momenten heb je meer dan 600 liter bagage ruimte nodig?
Op de snelweg zijn ze allebei niet ideaal, Prius omdat ie een kg of 200 meezeult aan hybride techniek waar je op dat moment niks aan hebt en de 500 1.2 gaat vermogen tekort komen voor een beetje rap inhalen vermoed ik zo.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 16:33:39 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_71400196
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:36 schreef Jimmie het volgende:
[..]

Ik mag dan wel vrouw zijn, maar ik wil nog niet dood gevonden worden in zo'n gebakje waarvan de gemiddelde bestuurder er om bekend staat dat ze zelfs voor dat gebakje 1½ parkeerplaats nodig hebben.
Daarbij vind ik die kleine dingen ook levensgevaarlijk, ik kom namelijk wel regelmatig buiten de stad, en zelfs als ik alleen maar in de stad zou rijden dan zou ik het als moeder geen fatsoenlijk alternatief vinden.

Het enige wat idd heel erg jammer is aan de Prius, is dat ze die EV modus op 50 is begrensd, ik had graag gezien dat die door kon tot de 55/60 en niet al bij 48/49 begint te protesteren, verder vind ik het heerlijk om in de EV modus te rijden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_71400519
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:22 schreef Leandra het volgende:

Ik zeg niet dat het een dure auto is, ik zeg alleen dat de meeste leaselulletjes een auto rijden die meer kost dan ze op hun spaarrekening hebben staan.
Je hebt wel veel frustratie tov leaserijders, is het niet?

Ik heb overigens niet eens een spaarrekening, ben ik nu ook een pauper?
pi_71400606
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:33 schreef Leandra het volgende:

Ik mag dan wel vrouw zijn, maar ik wil nog niet dood gevonden worden in zo'n gebakje waarvan de gemiddelde bestuurder er om bekend staat dat ze zelfs voor dat gebakje 1½ parkeerplaats nodig hebben.
Ik zie dat eigenlijk nooit. Nou zou ik ook geen Fiat willen en al helemaal geen 500, maar als ik moest kiezen tussen de 500 en de prius is het altijd de 500 (de esse esse natuurlijk...).
quote:
Daarbij vind ik die kleine dingen ook levensgevaarlijk
?
pi_71400659
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:24 schreef Jimmie het volgende:

[..]

Heb idd een raar idee van Prius rijders

Wat is er mis met het formaat? Noemde die als voorbeeld wegens het huppelkut idee, maar eigenlijk is de vergelijking niet eens zo gek.
Prius en de 500 zijn allebei voor stadsverkeer gemaakt en zijn er beide erg geschikt voor, waar de 500 met z'n formaat stiekem nog een stukje praktischer is. Plus op welke momenten heb je meer dan 600 liter bagage ruimte nodig?
Op de snelweg zijn ze allebei niet ideaal, Prius omdat ie een kg of 200 meezeult aan hybride techniek waar je op dat moment niks aan hebt en de 500 1.2 gaat vermogen tekort komen voor een beetje rap inhalen vermoed ik zo.

Niets mis met het formaat, alleen als je het gaat vergelijken met een grotere auto klopt het niet meer.
Een prius is groter en ruimer dan een fiat 500, en is zwaarder dan een fiat 500. Op alle vlakken klopt de vergelijking dan niet meer. Door de lengte van de auto rijdt ie ook comfortabeler dan die kleine 500 (skelter gevoel) en is dus meer geschikt voor lange afstanden dan een 500.

op de snelweg ondersteunt de electro motor nog steeds, echter in mindere mate. Maar je hebt er dus in feite nog steeds iets aan. Daarnaast is het niet zo dat de auto echt zwaar is. Een golf is vrijwel even zwaar en is qua afmeting gelijk. Dus het argument dat je o zo veel kilos hybride techniek en accus meesleept is onzinnig, tenzij andere autos andere onzinnige zooi erin hebben zitten. Lood om oud ijzer dus.
pi_71400860
Ik vraag me wel af wat het gewicht is van de motor(en) van een prius t.o.v. een vergeljikbare benzine-motor. Schijnbaar is de nieuwe prius te vergeljiken met een 2.0-motor

Van de benzinemotor van de nieuwe prius werd gezegd dat het lichter is dan een normale benzinemotor, vanwege het ontwerp. Zo waren ook de electromotoren en accu lichter geworden t.o.v. de vorige generatie.

Maar hoeveel is het nou en hoeveel scheelt het?
pi_71401120
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:55 schreef athlonkmf het volgende:
Ik vraag me wel af wat het gewicht is van de motor(en) van een prius t.o.v. een vergeljikbare benzine-motor. Schijnbaar is de nieuwe prius te vergeljiken met een 2.0-motor

Van de benzinemotor van de nieuwe prius werd gezegd dat het lichter is dan een normale benzinemotor, vanwege het ontwerp. Zo waren ook de electromotoren en accu lichter geworden t.o.v. de vorige generatie.

de nieuwe prius heeft een 1.8 liter motor erin. Wel prettig voor de vele lease rijders.
gewicht van de twee motoren zou ik ook wel willen weten en dat eens vergelijken met een standaard benzine en diesel motor.

motor maakt gebruikt van atkinson cycle. maar ik heb geen idee of dit tot gewichtsbesparing kan leiden.
pi_71401293
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:48 schreef bluebit het volgende:
Niets mis met het formaat, alleen als je het gaat vergelijken met een grotere auto klopt het niet meer.
Een prius is groter en ruimer dan een fiat 500, en is zwaarder dan een fiat 500. Op alle vlakken klopt de vergelijking dan niet meer. Door de lengte van de auto rijdt ie ook comfortabeler dan die kleine 500 (skelter gevoel) en is dus meer geschikt voor lange afstanden dan een 500.

op de snelweg ondersteunt de electro motor nog steeds, echter in mindere mate. Maar je hebt er dus in feite nog steeds iets aan. Daarnaast is het niet zo dat de auto echt zwaar is. Een golf is vrijwel even zwaar en is qua afmeting gelijk. Dus het argument dat je o zo veel kilos hybride techniek en accus meesleept is onzinnig, tenzij andere autos andere onzinnige zooi erin hebben zitten. Lood om oud ijzer dus.
Een Golf VI weegt 1150-1200 kg, de Prius is dan nog steeds 200 kg zwaarder hoor, voor de wegenbelasting is die wel gelijk (1 of ander raar subsidie regeltje weer?).
Maar goed de Golf heeft dan weer veel meer bagageinhoud omdat t niet vol ligt met accu's.
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:55 schreef athlonkmf het volgende:

De nieuwe Prius is +/- 200 kg zwaarder dan een vergelijkbare Golf VI en qua prestaties lijkt het me ook niet vergelijkbaar met een 2.0. (1.6 Golf doet 11,3, Prius 10,4 naar 100 km/u).

Denk trouwens niet dat het motorblok nou enorm veel lichter zal zijn. Veel lichter dan met aluminium kan je niet gaan of je moet exotische materialen gaan gebruiken, maar zo gek zal het niet zijn om een kg'tje of 10 te besparen...
Plus als ze daar zoveel aan gedaan hebben waarom is ie dan toch 70 kg zwaarder dan z'n voorganger

[ Bericht 3% gewijzigd door Jimmie op 28-07-2009 17:15:37 ]
pi_71401889
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:09 schreef Jimmie het volgende:

[..]

Een Golf VI weegt 1150-1200 kg, de Prius is dan nog steeds 200 kg zwaarder hoor, voor de wegenbelasting is die wel gelijk (1 of ander raar subsidie regeltje weer?).
Maar goed de Golf heeft dan weer veel meer bagageinhoud omdat t niet vol ligt met accu's.

De nieuwe Prius is +/- 200 kg zwaarder dan een vergelijkbare Golf VI en qua prestaties lijkt het me ook niet vergelijkbaar met een 2.0. (1.6 Golf doet 11,3, Prius 10,4 naar 100 km/u).
Een golf VI 1.6 weegt 1250 kg.
Een golf VI 2.0 weegt 1300 kg

Een prius 3 weegt 1345 kg

nope, dat zijn geen 200 kg, het is zelfs geen noemenswaardige verschil te noemen.
pi_71402198
Toyota zal wel blij zijn met de NL regering.

Ze verhogen de prijzen van het nieuwe model vergeleken het oude. En waar normaal de 42,5% BPM naar de staat ging gaat het nu gewoon naar Toyota toe.
Mooie cashcow voor Toyota zo, en in plaats van dat het voordeliger wordt dankzij dit soort rare subsidie regeltjes gaat het geld gewoon richting Japan

Blijven er nog genoeg regeltjes over om van te profiteren overigens. Maar als iemand hier toch perse zo'n Prius prive wil aanschaffen koop 'm in Duitsland/Belgie en voer 'm in, tenslotte BPM vrij en met de Executive bespaar je daar toch 6000 euro mee.
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:29 schreef bluebit het volgende:

[..]

Een golf VI 1.6 weegt 1250 kg.
Een golf VI 2.0 weegt 1300 kg

Een prius 3 weegt 1345 kg

nope, dat zijn geen 200 kg, het is zelfs geen noemenswaardige verschil te noemen.
De 2.0 is een GTI, niet vergelijkbaar qua prestaties en is ook een stuk luxer natuurlijk.
En de 1.6 die jij opzocht heeft een LPG tank en weet ik veel wat voor BiFuel.

De gewone 1.6 is 1134 kg (Autoweek.nl).
pi_71404359
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:41 schreef Jimmie het volgende:
Toyota zal wel blij zijn met de NL regering.

Ze verhogen de prijzen van het nieuwe model vergeleken het oude. En waar normaal de 42,5% BPM naar de staat ging gaat het nu gewoon naar Toyota toe.
Mooie cashcow voor Toyota zo, en in plaats van dat het voordeliger wordt dankzij dit soort rare subsidie regeltjes gaat het geld gewoon richting Japan

Blijven er nog genoeg regeltjes over om van te profiteren overigens. Maar als iemand hier toch perse zo'n Prius prive wil aanschaffen koop 'm in Duitsland/Belgie en voer 'm in, tenslotte BPM vrij en met de Executive bespaar je daar toch 6000 euro mee.
[..]

De 2.0 is een GTI, niet vergelijkbaar qua prestaties en is ook een stuk luxer natuurlijk.
En de 1.6 die jij opzocht heeft een LPG tank en weet ik veel wat voor BiFuel.

De gewone 1.6 is 1134 kg (Autoweek.nl).
handgeschakeld of automaat?
  woensdag 29 juli 2009 @ 08:33:58 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_71418283
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je hebt wel veel frustratie tov leaserijders, is het niet?

Ik heb overigens niet eens een spaarrekening, ben ik nu ook een pauper?
Nee hoor, ik vind het alleen lachwekkend dat mensen denken status te kunnen ontlenen uit het feit dat ze een nieuwe leaseauto rijden, en neerkijken op mensen die een economisch verantwoorde auto kopen.
Als ze hun baan kwijt zijn moeten ze er ook gewoon zelf weer een kopen, en voor het hoop van de snelle jongens die nu nog niet dood gevonden willen worden in een hybride zal het een auto worden waarvan het kenteken met 2 letters begint.

En nee, ik vind je geen pauper omdat jij het niet op je spaarrekening hebt staan, maar dat geldt voor zovelen onder ons, en dat was net wat ik wilde aangeven, het gros kan het niet zo even aftikken.

Maar goed, de afwegingen die je maakt als je een keuze maakt tussen een nieuwe auto kopen of een andere auto leasen zijn natuurlijk sowieso heel verschillend; iemand die 50.000 km per jaar rijdt met een eigen auto zal dan sowieso niet voor de Prius kiezen, want hij is met een diesel veel goedkoper uit, iemand die hem kan leasen denkt vooral aan die lagere bijtelling.
Aan de andere kant is het voor iemand die een nieuwe auto kan kopen, niet te veel km's maakt, een vrij riante auto voor een leuke prijs wil hebben, en iedere druppel benzine wel zelf moet betalen nou eenmaal een hele portemonneevriendelijke auto.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_71418928
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:33 schreef Leandra het volgende:

Nee hoor, ik vind het alleen lachwekkend dat mensen denken status te kunnen ontlenen uit het feit dat ze een nieuwe leaseauto rijden, en neerkijken op mensen die een economisch verantwoorde auto kopen.
Je scheert voor het gemak wel alle leaserijders over één kam... En ik weet niet wie er neer kijkt op wie, maar ik constateer wel dat jij in dezen het meest om je heen aan het schoppen bent (Leaserijders, Fiat rijders, enz.).

De discussie gaat over de prius. Overigens ook een auto waar veel bezitters een status aan menen te ontlenen (milieubewust). En daarbij komen voor- en tegenstanders aan het woord.
quote:
Als ze hun baan kwijt zijn moeten ze er ook gewoon zelf weer een kopen, en voor het hoop van de snelle jongens die nu nog niet dood gevonden willen worden in een hybride zal het een auto worden waarvan het kenteken met 2 letters begint.
Persoonlijk rij ik liever in een oude auto met karakter dan in een prius, dus niet iedereen zit dat als een trapje lager. Ik denk overigens dat ook veel leaserijders makkelijk een andere auto kunnen betalen.
quote:
En nee, ik vind je geen pauper omdat jij het niet op je spaarrekening hebt staan, maar dat geldt voor zovelen onder ons, en dat was net wat ik wilde aangeven, het gros kan het niet zo even aftikken.
Ik kan het wel aftikken, ik heb alleen geen spaarrekening.
quote:
Aan de andere kant is het voor iemand die een nieuwe auto kan kopen, niet te veel km's maakt, een vrij riante auto voor een leuke prijs wil hebben, en iedere druppel benzine wel zelf moet betalen nou eenmaal een hele portemonneevriendelijke auto.
Dat zal best wel, ik ken de km-kostprijs van de prius zo niet, maar de belastingvoordelen maken de auto natuurlijk niet duurder. Alleen heb ik mij bij de keuze van mijn auto nooit primair laten leiden door de financiële aspecten en velen doen dat niet. Zo zou ik ook nooit een leasebak willen, omdat je dan erg beperkt bent in je keuze. Nou ben ik ondernemer, dus kan ik zelf kiezen wat ik wil, maar mijn voorkeur is zodanig dat ik beter tegen 19 ct/km kan rijden dan de bijtelling (in mijn geval jaarlijks een klap meer dan de prius kost)... en eigenlijk steekt dat wel. Dat iemand die een prius rijdt een bijtelling krijgt die een fractie is van het reële voordeel en ik een bijtelling krijg die een veelvoud is van het reële voordeel. Dat klopt natuurlijk niet. Maar goed, dat verwijt treft niet toyota, niet de prius, niet de priusrijder, maar de oliedomme politici die deze regeling in het leven hebben geroepen.
  woensdag 29 juli 2009 @ 10:29:16 #140
227276 renedis
mwaaaaaaaaomm?
pi_71420583
blijft een lelijke auto.. maar beter als de eerste prius..
geef mij maar een mooie vervuilende auto, dan ben ik maar slecht.
maoam is voor bazen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')