Ja, maar in sommige auto's hoef je niet persee naar B, maar kun je via C tot en met Z naar B. Omdat het zo lekker rijdt.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:41 schreef Maravilla het volgende:
Met een auto ga je toch altijd van A naar B?
Een mooie tweedehands auto die van een leasemaatschappij is geweest van een jaar of 2 a 3 oud.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:42 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dan vraag ik mij af, wat kun je voor deze prijs nog meer krijgen?
Voor 28 ruggen? Ongeveer elke middenklasser.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:42 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dan vraag ik mij af, wat kun je voor deze prijs nog meer krijgen?
quote:
Onthou dan ook dat die nikkel mijnen daar al 100 jaar zijn.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:47 schreef Robin__ het volgende:
wie post ff die foto's van die nikkel mijnen
Wat denk je zelf?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:52 schreef Biogarde het volgende:
Is het zo, althans dat heb ik weleens gehoord, dat hulpdiensten bij een ongeluk met een Prius, 20 minuten niet in de buurt mogen komen van de auto ivm explosiegevaar van de accu's?
Dat zijn een hoop komma's.
Ik denk zelf dat het niet zo'n heel erg gek verhaal is. Mochten ze sluiting maken, dan staan de hulpdiensten te schuimbekken bij je auto terwijl ze je proberen los te knippen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?![]()
Het zijn normale "NiMH" accu's, die ook nog eens goed verpakt zijn in de auto.
Het kán branden maar de benzinetank is kwetsbaarder.
Hoezo eindelijk een mooie wagen? Hij is bijna hetzelfde als het huidige model hoorquote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:39 schreef Geqxon het volgende:
Eindelijk is de prius een mooie wagen, en doet het niet onder aan menig leasebak.
De Prius is er al sinds 1998 en ze zullen vast wel bij ongelukken betrokken geweest zijn.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:58 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat het niet zo'n heel erg gek verhaal is. Mochten ze sluiting maken, dan staan de hulpdiensten te schuimbekken bij je auto terwijl ze je proberen los te knippen.
We hebben het hier niet over de batterijen in je remote.
M'n verhaal was niet volledig. Ik doel op explosie EN kortsluiting.
Ik ben ook zoekende.. Heb het echt meerdere mensen horen zeggen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De Prius is er al sinds 1998 en ze zullen vast wel bij ongelukken betrokken geweest zijn.
Ik heb echter nog nooit gelezen over sluiting bij een aanrijding.
Maar ik zoek...
Hmm, naja, de Prius is bij een grote groep mensen niet echt populair en als er dan een gerucht is, wordt dat er als snel bijgehaald als argument.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:04 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik ben ook zoekende.. Heb het echt meerdere mensen horen zeggen.
Zou het dan toch een mythe zijn
True, true..quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hmm, naja, de Prius is bij een grote groep mensen niet echt populair en als er dan een gerucht is, wordt dat er als snel bijgehaald als argument.
Als je rekent hoe groot Toyota is en wat ze te verliezen hebben; hun uitstekende reputatie, dan zou ik het verbazingwekkend vinden als ze er gemakkelijk mee om gingen.
Ik zeg niet dat het gerucht niet waar kan zijn maar het zou dan inmiddels toch ook wel Tros Radar gehaald moeten hebben.
Er zijn vier edities, de goedkoopste heeft 15", de andere drie 17".quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:37 schreef twiFight het volgende:
Over het lelijk zijn, ik vind de achterkant erg lelijk opgetrokken en de lijn er naar toe ook. Het lijkt wel alsof ze niet konden kiezen tussen een sedan en station. En vaak hebben ze er hele kleine bandjes onder waardoor het meer een speelgoedautootje lijkt.
Oh nee ja dan is het gewoon traditie natuurlijkquote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Onthou dan ook dat die nikkel mijnen daar al 100 jaar zijn.
Voor de accu's van de Prius wordt er ongeveer 1,5% van de totale productie afgenomen bij die mijnen...
Toch wel zo fijn dat je de ruitenwissers niet meer hoeft te bedienen. Zie ik geen nadelen in.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:59 schreef xFriendx het volgende:
Mwah, tis niet lelijk a la de Multipla, maar mn hart gaat er nou niet bepaald sneller van kloppen.
Airco is wellicht wel lekker, maar opties zoals een regensensor zou mij echt aan m'n reet roesten. Alsof iemand je vraagt wat voor weer het is en je dat vervolgens op teletekst gaat opzoeken in plaats van even uit het raam te kijken.
In de oude generatie kon je hem in je broekzak laten, en de auto starten met een knopje. Zal nu ook wel zijn.quote:Op zondag 19 juli 2009 00:04 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
Keyless entry? is dat alleen naar binnen of gelijk ook het starten can de auto? Anders vind ik het een stomme toevoeging, kun je alsnog zittend de sleutel uit je broek gaan vissen
Als je met de trein gaat, hoef je zelf helemaal niets meer te bedienen.quote:Op zondag 19 juli 2009 00:11 schreef Geqxon het volgende:
Toch wel zo fijn dat je de ruitenwissers niet meer hoeft te bedienen. Zie ik geen nadelen in.
quote:Op zondag 19 juli 2009 00:04 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
Keyless entry? is dat alleen naar binnen of gelijk ook het starten can de auto? Anders vind ik het een stomme toevoeging, kun je alsnog zittend de sleutel uit je broek gaan vissen
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:58 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat het niet zo'n heel erg gek verhaal is. Mochten ze sluiting maken, dan staan de hulpdiensten te schuimbekken bij je auto terwijl ze je proberen los te knippen.
We hebben het hier niet over de batterijen in je remote.
M'n verhaal was niet volledig. Ik doel op explosie EN kortsluiting.
Is er ook een pratende versie?quote:Op zondag 19 juli 2009 00:23 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
De deuren openen als je de hendel aanraakt, je drukt op een knop als je wilt starten en als je langsloopt gaan de lichten aan om je te groeten. Je sleutel hou je in je broekzak.
5 km?quote:Op zondag 19 juli 2009 00:23 schreef athlonkmf het volgende:
Vergeet niet dat bij oververhitting van de accu's deze al zijn energie er in een keer uitpompt en er een EMP-pulse wordt gegenereerd welke alle elektrische apparatuur in een straal van 5km uitschakeld.
Ja, erg vervelend.quote:Op zondag 19 juli 2009 00:23 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Vergeet niet dat bij oververhitting van de accu's deze al zijn energie er in een keer uitpompt en er een EMP-pulse wordt gegenereerd welke alle elektrische apparatuur in een straal van 5km uitschakeld.
In het zwart heeft ie eigenlijk wel ietsquote:Op zondag 19 juli 2009 00:19 schreef athlonkmf het volgende:
Lelijk? Schijnbaar zijn 95% van alle auto's op de weg lelijk. Er zijn volgens de liefhebbers maar een paar merken/modellen mooi.
Maar waarom moet jij rekening houden met wat anderen vinden?
Effe proefritje maken en je weet genoeg
Besteld:
[ afbeelding ]
Dat is wel een plaatje van de eerste generatie, ik weet niet of de indeling in de huidige veel veranderd is maar die zag er in ieder geval nog uit als een gewone sedan.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:13 schreef MaGNeT het volgende:
Ah, de accu zit onder de achterbank en een heel eind naar binnen.
Als je een crash hebt waarbij je achterbank van zijn plek kom dan heb je sowieso al een probleem.
Dan is een benzinetank ook al flink geraakt...
[ afbeelding ]
Of een Skoda Superb.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Voor 28 ruggen? Ongeveer elke middenklasser.
En toen ging de collega je uitleggen dat diesel en benzine een andere energiedichtheid heb. 1 liter diesel kan meer/langer vermogen leveren dan 1 liter benzine. Net zoals vet versus eiwit. Alleen net als vet komen er meer schadelijke stoffen uit.quote:Op zondag 19 juli 2009 09:37 schreef gebrokenglas het volgende:
Collega van mij zat op te scheppen dat zijn Prius zo zuinig was... Ja ik rijd 1 op 23 ermee. En jij?" vroeg ie toen met een vette smile op de bek.
"Nou", zei ik, "ik rijd 1 op 21, soms zelfs 22."
"huh, ook?"
"Ja, op diesel."
"Oooo, maar diesel is slecht he", zei hij toen, weer met een smile.
"Valt heel erg mee, roetfilter en de verhalen van de overheid kloppen niet echt".
Nou toen begon hij over de kosten, dat hij goedkoper is in de lease, want 20% ofzo?
Tsja 't zal wel. Ik heb toen even aangestipt dat de Prius helemaal niet zo milieuvriendelijk is als dat beweerd wordt. "Het maken van een Prius is best milieubelastend. Wat te denken van al die kutaccu's, die echt geen Priusleven meegaat, maar na een 3 jaar ofzo allemaal replaced moet worden?
Da's de eerste generatie, die is sowieso nergens meer leverbaar.quote:Op zondag 19 juli 2009 09:55 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ach, er zijn best mooiere Priussen. Maar die zijn hier niet leverbaar.
[ afbeelding ]
Okee, dan plak ik achter m'n eerste reactie even het woordje "geweest". Misschien dat dat een hoop verduidelijkt.quote:Op zondag 19 juli 2009 10:08 schreef Modus het volgende:
[..]
Da's de eerste generatie, die is sowieso nergens meer leverbaar.
Als het 500meter is, is er geen probleem. De prius kan een paar km puur elektrisch rijden.quote:Op zondag 19 juli 2009 10:57 schreef JF_ het volgende: Neem dan trein of fiets, en ga niet doen alsof je milieu-vriendelijk bezig ben door met je Prius elke ochtend de kids 500 meter naar school te brengen omdat 't toch zo goed is voor het milieu.
Als jij een Prius koopt praat ik nooit meer tegen jequote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:04 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik ben ook zoekende.. Heb het echt meerdere mensen horen zeggen.
Zou het dan toch een mythe zijn
Dat is denk ik dan ook dé reden dat het ding populair aan het worden is in Nederland,quote:Op zondag 19 juli 2009 10:00 schreef Pheno het volgende:
Ah, de mensen die elke auto van hun baas mogen leasen en er mee douchen, ontbijten, praten, sterker nog, met hun auto ademen zijn er weer.
Het is een stuk blik, A naar B en de overheid geeft er een flinke subsidie op. Of dat terecht is? Even op mijn care-o-meter kijken....Nope, slaat niet uit....
14% ipv 25%, en nog een bak met luxe dingetjes ook. Prima, doen we.
Daarmee wordt een flink groter deel geinteresseerd jaquote:Op zondag 19 juli 2009 11:42 schreef Frezer het volgende:
[..]
Dat is denk ik dan ook dé reden dat het ding populair aan het worden is in Nederland,.
Dat is pas een lelijk dingquote:Op zondag 19 juli 2009 09:55 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ach, er zijn best mooiere Priussen. Maar die zijn hier niet leverbaar geweest.
En ja: het plaatje is van een behoorlijke grijze-muizen-bak, maar denk je zo'n ding eens in met een beetje leuke kleur en eventueel wat uitbouwwerk.
[ afbeelding ]
Daarbij blijf ik lekker in m'n ouwe betrouwbare dieselwagen rijden. Zuinig en comfortabel. Heel die mejeu-hoax kan me de rug op.
Ook de Honda valt binnen de 14% bijtelling. Verder hebben de Prius, Insigh en Civic Hybrid allemaal een vrijstelling van BPM, en vanaf 2010 ook allemaal vrijstelling van wegenbelasting.quote:Op zondag 19 juli 2009 12:20 schreef El_Liberaliste het volgende:
De Prius is gewoon een stukje propaganda van de collectieve overheden om mensen in zuinigere auto's te krijgen, in samenwerking met Toyota. Die hybride Honda vind ik veel mooier maar daar hoor je nooit wat van. Overheden en organisaties hebben door alle financiële voordelen en publiciteit de Prius een soort cultstatus gegeven, en alleen al daarom zou ik er niet in willen rijden. Hoewel ik in principe niets tegen zuinig heb, en ook niets tegen de Prius want mits goed aangekleed kan hij er nog best aardig uitzien.
Dat gedwongen zuinig moeten zijn komt me metersver de keel uit en dat werkt alleen maar averechts bij mij.
De enige reden dat er veel zakelijke Prius-rijders zijn, is het financiële voordeel.
Bijna geen keuze? Je mag nog van alles rijden wat jij wilt hoor, alleen betaal je er wat meer voor.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:19 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ok, duidelijk.
Toch vind ik al die financiële voordelen zwaar overdreven, je hebt bijna geen keuze meer straks in welke auto je rond wilt rijden.
Wat subsidie ok, maar straks zit ik in feite de wegenbelasting van allerlei Prius-rijders te betalen..
Er zijn wel meer oneerlijke dingen in het subsidiestelsel. Ik betaal immers ook mee voor de kinderopvang van collega's met kinderen. Of de excursietripjes naar Mekka van bepaalde groeperingen.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:19 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ok, duidelijk.
Toch vind ik al die financiële voordelen zwaar overdreven, je hebt bijna geen keuze meer straks in welke auto je rond wilt rijden.
Wat subsidie ok, maar straks zit ik in feite de wegenbelasting van allerlei Prius-rijders te betalen..
Als het 'wat meer' was (was het maar zo'n feest) vond ik het prima. Maar nu kost elke zuinige rijder de overheid geld, dat geld moet opgebracht worden door de (iets) minder zuinige rijder waardoor het steeds duurder en oneerlijker wordt. Bovendien vind ik het concurrentievervalsing in de auto-industrie, maar dat is een ander verhaal.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:34 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Bijna geen keuze? Je mag nog van alles rijden wat jij wilt hoor, alleen betaal je er wat meer voor.
Ik betaal de huursubsidie van mensen die huren. Ik betaal de uitkeringen vanuit mijn salaris. Wake up, we betalen met elkaar voor iedereen. Je mag wat anders rijden, als je veel om autos geeft. Maar dat kost centen.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:19 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ok, duidelijk.
Toch vind ik al die financiële voordelen zwaar overdreven, je hebt bijna geen keuze meer straks in welke auto je rond wilt rijden.
Wat subsidie ok, maar straks zit ik in feite de wegenbelasting van allerlei Prius-rijders te betalen..
Dat lijkt me wel. Die koop je toch niet omdat ze 'mooi' zijn?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:39 schreef Geqxon het volgende:
Want wees eerlijk, je Volkswagen Polo of Peugeot 207 heb je niet omdat het zo lekker rijdt.
Toevallig rij ik zelf in een Honda Civic Hybrid en ik kan je vertellen dat je daar ook enkel electrische op kan rijden (van 18kmph tot 48kmph)quote:Op zondag 19 juli 2009 15:10 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ook de Honda valt binnen de 14% bijtelling. Verder hebben de Prius, Insigh en Civic Hybrid allemaal een vrijstelling van BPM, en vanaf 2010 ook allemaal vrijstelling van wegenbelasting.
Maar: de Honda werkt heel anders. De Prius kan afwisselen in enkel elektrisch, enkel motorisch of een combinatie van beide. De Honda werkt een stuk dommer en doet ten alle tijden allebei.
Daarnaast heeft de Civic een uitstoot van 109 g/km, de Prius 89 g/km. De Civic een gemiddeld verbruik van 1 op 21,7, de Prius 1 op 26,3. Daarom zal de overheid de Prius eerder pushen dan de Civic, logisch!
Excuses, ik heb zelf enkel ervaring met het 2008 model waar dat niet mee was.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:05 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Toevallig rij ik zelf in een Honda Civic Hybrid en ik kan je vertellen dat je daar ook enkel electrische op kan rijden (van 18kmph tot 48kmph)
De nieuwe prius vind ik overigens een enorme verbetering ten opzicht van de oude![]()
Jawel hoor, die doet dat ook, je moet alleen in je cruisecontrol doen.. en zodra je bocht maakt of heuveltje op gaat... vroem benzine aan. Is gewoon niet krachtig genoeg.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:30 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Excuses, ik heb zelf enkel ervaring met het 2008 model waar dat niet mee was.
netjesquote:Op zondag 19 juli 2009 09:52 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
En toen ging de collega je uitleggen dat diesel en benzine een andere energiedichtheid heb. 1 liter diesel kan meer/langer vermogen leveren dan 1 liter benzine. Net zoals vet versus eiwit. Alleen net als vet komen er meer schadelijke stoffen uit.
Daarna liet ie even zien dat de Prius uit de tsusumi fabriek komt, waarvan de helft van het stroom door zonnepanelen wordt geleverd, en op de muren een catalytisch verf zit welke stikstof afbreekt onder invloed van zonlicht.
En natuurlijk wijst ie er ook op dat de kutaccu's in priustaxi's al meer dan 500.000 kms zijn meegegaan en er tot nu toe geen meldingen zijn van een prius waarvan de accu vervangen moest worden.
quote:Op maandag 20 juli 2009 14:48 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Jawel hoor, die doet dat ook, je moet alleen in je cruisecontrol doen.. en zodra je bocht maakt of heuveltje op gaat... vroem benzine aan. Is gewoon niet krachtig genoeg.
Met pedaaltje kan wel, maar 44km/h op cruise houdt ie lang vol bij mij. Niet als je 4 man & baggage mee hebt, maar dan wil die sowieso nie veel meerquote:Op maandag 20 juli 2009 15:10 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Cruisecontrol hoeft niet persee, bijvoorkeur zelfs niet omdat hij dan idd heel snel de benzine motor erbij pakt..... probleem is niet de hoeveelheid kracht die de electro motor kan leveren maar het motormanagement die gewoon snel de benzine motor erbij pakt bij acceleratie. Als je alleen electrische rijd krijg je de assist bar namelijk maar voor 50% vol.
True, maar op het gebied van auto's is dit relatief nieuw en dat roept bij mij weerstand op.quote:Op maandag 20 juli 2009 10:25 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik betaal de huursubsidie van mensen die huren. Ik betaal de uitkeringen vanuit mijn salaris. Wake up, we betalen met elkaar voor iedereen. Je mag wat anders rijden, als je veel om autos geeft. Maar dat kost centen.
Oei wat een frustratie.quote:Op maandag 20 juli 2009 20:27 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Komt meneer Porsche "ik heb de langste" weer aan met zijn opgefokte koekblikjes
Agreequote:Op maandag 20 juli 2009 20:31 schreef DM.Aram het volgende:
Die auto is echt foei lelijk!
Verlanglijstje
› [ afbeelding ]
› [ afbeelding ]
Wat zeg jij nou? Doet niet onder aan menig leasebak?! Ehm, ik denk dat jij niet eerder in het bezit bent geweest van een auto. Toyota KAN goede auto's maken. Dat doen ze onder de noemer Lexus. Maar dit is echt geen average leasewagen. Ga terug naar START en probeer het opnieuwquote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:39 schreef Geqxon het volgende:
Want ik twijfel eraan.
[ afbeelding ]
bla bla bla
Ik denk dat deze auto behoorlijk populair gaat worden. Eindelijk is de prius een mooie wagen, en doet het niet onder aan menig leasebak.
Denk ik niet en zal ik ook nooit denken. Ik ben een auto liefhebber en dus heeft het daar helemaal niks mee te maken.. Ken en waardeer het geluid van een flat six van Porsche.. BRILJANTquote:Op maandag 20 juli 2009 21:01 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
![]()
Frustratie? Van iemand die denkt dat hij de halve wereld zoek rijdt in zijn te dure porche
Ik begrijp het al. Jij hebt ook een eigen Prius topic. Het zijn dus toch lange tenen van frustratie.. Geeft niet, wen er maar aanquote:Op maandag 20 juli 2009 21:01 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
![]()
Frustratie? Van iemand die denkt dat hij de halve wereld zoek rijdt in zijn te dure porche
Auto rijden interesseert me helemaal niks en mag dus ook geen geld kostenquote:Op maandag 20 juli 2009 21:06 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik begrijp het al. Jij hebt ook een eigen Prius topic. Het zijn dus toch lange tenen van frustratie.. Geeft niet, wen er maar aan
Even ontopic.
Waarom zou men zo'n bak kopen?
Ik ken maar weinig mensen die dit een mooie auto vinden. Voor het milieu kan je beter een recente diesel kopen. Als je om rij eigenschappen geeft, neem je deze auto ook niet. Waarom?
Volgende keer open ik wel even de deur van de Jeep als ik je in de snelweg aan zie komenquote:Op maandag 20 juli 2009 21:10 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Auto rijden interesseert me helemaal niks en mag dus ook geen geld kosten
Het blik moet mij comfortabel van A naar B brengen that's it.
Mezelf uitleven doe ik wel op de motor. Heerlijk om op een zonnige zomer dag die midlife crisis figuren in hun Porsche een minderwaardigheidscomplex te bezorgen
Ik weet niet hoe de Prius rijdt. Mijn Honda Civic is zeer comfortabel, gelijkwaardig of zelfs hoger als mijn Seat Leon II die ik hiervoor had. Ik heb een Polo en een Grande Punto Sport als voorloop auto gehad maar dat segment is gewoon niet comfortabel te noemen.quote:Op maandag 20 juli 2009 21:13 schreef draaijer het volgende:
[..]
Volgende keer open ik wel even de deur van de Jeep als ik je in de snelweg aan zie komenhaha Nee hoor, prima als ze ertussen door willen rijden. In elke scherpe bocht geef ik je om je oren
Als zo'n ding je van A naar B moet brengen waarom dan niet een andere auto? Polo rijdt lekkerder dan een Prius.
quote:Op maandag 20 juli 2009 21:13 schreef draaijer het volgende:
Als zo'n ding je van A naar B moet brengen waarom dan niet een andere auto? Polo rijdt lekkerder dan een Prius.
Jij vindt een Polo lekkerder rijden dan een Prius? En misschien zelfs mooierquote:Op maandag 20 juli 2009 21:13 schreef draaijer het volgende:
[..]
Als zo'n ding je van A naar B moet brengen waarom dan niet een andere auto? Polo rijdt lekkerder dan een Prius.
ja en ja.. Alleen is de prius groter = dus handigquote:Op maandag 20 juli 2009 22:12 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Jij vindt een Polo lekkerder rijden dan een Prius? En misschien zelfs mooier
Is goedkoop in de bijtelling, t blijven hollanders hequote:Op maandag 20 juli 2009 21:06 schreef draaijer het volgende:
[..]
..
Ik ken maar weinig mensen die dit een mooie auto vinden. Voor het milieu kan je beter een recente diesel kopen. Als je om rij eigenschappen geeft, neem je deze auto ook niet. Waarom?
mwah, gaat, lijkt een beetje op een Opelquote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:39 schreef Geqxon het volgende:
Want ik twijfel eraan.
[ afbeelding ]
Begint bij 24.990 euro, maar om dat die wel erg kaal is kijk ik naar de Aspiration, die is 27.990 euro.
Dan heb je ondermeer:
-Keyless entry
-Cruise Control
-Air conditioning
-Boardcomputer
-Stuurwielbediening voor audio
-Regensensor
-Lichtmetaal 17"
-Getint glas
-Elektrisch (en verwarmbare) spiegels.
-Automaat
Verder is het, naar aanleiding van recensies, een heerlijk rustig stille auto om mee te rijden. Aangezien 95% van de mensen in Nederland slechts van A naar B rijdt, is dit uiterst belangrijk. Want wees eerlijk, je Volkswagen Polo of Peugeot 207 heb je niet omdat het zo lekker rijdt.
Ik denk dat deze auto behoorlijk populair gaat worden. Eindelijk is de prius een mooie wagen, en doet het niet onder aan menig leasebak.
Honda Insight?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:42 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dan vraag ik mij af, wat kun je voor deze prijs nog meer krijgen?
En net iets goedkoper ... scheelt 3000 eutjes die je dan fijn in je zak kunt steken.quote:
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:44 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
En net iets goedkoper ... scheelt 3000 eutjes die je dan fijn in je zak kunt steken.
Je kunt nog meer in je zak steken als je een oldtimer op gas neemt ... je punt?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:47 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je kunt nog meer in je zak steken wanneer je een zowat belastingvrije A klasse onder de co2 grens gaat rijden.
Het kan altijd goedkoper, het is maar net waar je in gezien wil worden.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:49 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Je kunt nog meer in je zak steken als je een oldtimer op gas neemt ... je punt?
Als je een zuinig stadsautotje wilt neem je toch een fiat? die kan je tenminste ook makkelijker kwijt.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:58 schreef Leandra het volgende:
De nieuwe Prius is idd een stuk mooier dan het vorige model, sterker nog: ik herkende de nieuwe pas op straat niet eens als een nieuwe Prius (had ook nog geen plaatjes gezien) en vond het een aangename verrassing.
Die keyless entry is in combinatie met de smartkey trouwens super gemakkelijk, als de sleutel maar in de buurt is werkt het al. De sleutel zit altijd ergens in m'n handtas, en gewoon op "start" drukken.
Overigens snap ik die telkens terugkerende vergelijking met een diesel die 1 op 20 rijdt niet zo; het zijn auto's voor een totaal verschillend rijpatroon.
Als je veel snelweg rijdt en zo'n 25.000 km per jaar rijdt dan is het logisch om een diesel te nemen, daar zijn de voordelen van de Prius niet op te halen. Die haal je met (relatief) veel stadsverkeer.
Als je een huppelkut bent die alleen 2 pakken melk en een fles cola bij de AH met de auto gaat halen en het op de snelweg al eng vindt als iedereen harder dan 90 rijdt dan neem je idd een Fiat.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je een zuinig stadsautotje wilt neem je toch een fiat? die kan je tenminste ook makkelijker kwijt.
Uit moreel-ethisch oogpunt wellicht. De buren zien hoe zuinig je wel niet bent. En niet te vergeten, inderdaad, de financiele schouderklopjes vanuit de overheid.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar behalve de bijtelling in de lease, zou nu in godsnaam een reden zijn om een prius te nemen?
Automaat, stil, cruise control, veel binnenruimte voor zijn klasse.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar behalve de bijtelling in de lease, zou nu in godsnaam een reden zijn om een prius te nemen?
Het gewicht van de accu's wordt niet meegerekend voor de wegenbelasting waardoor de auto voor de wegenbelasting 1200-nogwat kilo weegt, vrijstelling is er nog niet door, maar schijnt er wel aan te komen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:17 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Automaat, stil, cruise control, veel binnenruimte voor zijn klasse.
Voor benzine-auto zuinig in zijn klasse (priverijders hebben niet zoveel aan diesel)
Oh, en als je prive rijdt hoef je volgens mij geen wegenbelasting te betalen (toch?)
En volgens mij kreeg je 8 jaar garantie op motor e.d.
Die 40kg zal ook niet veel uitmaken...quote:Op zaterdag 25 juli 2009 16:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gewicht van de accu's wordt niet meegerekend voor de wegenbelasting waardoor de auto voor de wegenbelasting 1200-nogwat kilo weegt, vrijstelling is er nog niet door, maar schijnt er wel aan te komen.
Waarom moeten hybrides dat zijn? En waarom niet 3400pk en 0.7 sec naar de 200?quote:Op zondag 26 juli 2009 15:17 schreef invine het volgende:
[ afbeelding ]
Zo moeten hybrides zijn, 340 pk +/- en 6,5 sec naar de 100
En onbetaalbaar voor de gemiddelde Nederlander.quote:Op zondag 26 juli 2009 15:17 schreef invine het volgende:
[ afbeelding ]
Zo moeten hybrides zijn, 340 pk +/- en 6,5 sec naar de 100
Dit zijn echte auto's. Zoiets zou ik dolgraag willen rijden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
En onbetaalbaar voor de gemiddelde Nederlander.
[ afbeelding ]
LS600 Hybrid.![]()
Waarom? Mensen moeten hun doppen gebruiken. Niet alleen hun gehoor bij het oversteken.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:58 schreef Posergoth6667 het volgende:
opzich een aardige auto, maar ze zouden er iets aan moeten doen dat die auto zo stil is. net zoals die smarts, levensgevaarlijk!
laat ik het anders zeggen:quote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:12 schreef Pheno het volgende:
[..]
Waarom? Mensen moeten hun doppen gebruiken. Niet alleen hun gehoor bij het oversteken.
Waarom sta je midden op een weg? Mensen moeten maar leren dat het niet alleen op gehoor kan. Heerlijk, een stille auto. Mannen die een stijve krijgen van het geronk moeten maar een cd opzetten met die herrie.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:51 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
laat ik het anders zeggen:
vorige week stond er een smart achter mij. die was aan het toeteren. ik stond recht voor de auto. ik ging niet opzij omdat ik niet wist dat ik opzij moest. ik hoorde immers de motor niet. waarom zou ik opzij gaan voor een auto waarvan de motor niet eens aan staat? lekker doelloos.
de meeste mensen weten dat er een auto aankomt, omdat ze dat horen.
Een smart is geen eens een hybride en waarom sta je midden op de weg?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:51 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
laat ik het anders zeggen:
vorige week stond er een smart achter mij. die was aan het toeteren. ik stond recht voor de auto. ik ging niet opzij omdat ik niet wist dat ik opzij moest. ik hoorde immers de motor niet. waarom zou ik opzij gaan voor een auto waarvan de motor niet eens aan staat? lekker doelloos.
de meeste mensen weten dat er een auto aankomt, omdat ze dat horen.
Ik heb niet het idee dat de gemiddelde Priusrijder meer dan gemiddeld verkeersinzicht heeft. Integendeel zou ik willen zeggen. Gisteren nog was er een Priusrijder die links bleef rijden op snelheid van de rechter file op de noordelijke randweg in Breda, om te voorkomen dat ik (en iedereen achter mij) gewoon door kon rijden naar het bord waar de twee stroken naar één strook gingen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:00 schreef Leandra het volgende:
Als je wel verkeersinzicht hebt en niet van het type bent dat een Ka alleen op een extra brede invalide-parkeerplaats kan parkeren, en ook nog wel eens buiten de stad komt dan lijkt de Prius me toch een iets betere keuze.... daarbij is hij (vooral achterin) uitermate ruim en riant uitgerust.
Hetzelfde geldt voor al die blaaskaken die met liefde ¤ 300,= per maand aan bijtelling betalen voor een willekeurige andere auto, als ze maar geen Prius hoeven te rijden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
En onbetaalbaar voor de gemiddelde Nederlander.
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:58 schreef Leandra het volgende:
De nieuwe Prius is idd een stuk mooier dan het vorige model, sterker nog: ik herkende de nieuwe pas op straat niet eens als een nieuwe Prius (had ook nog geen plaatjes gezien) en vond het een aangename verrassing.
Die keyless entry is in combinatie met de smartkey trouwens super gemakkelijk, als de sleutel maar in de buurt is werkt het al. De sleutel zit altijd ergens in m'n handtas, en gewoon op "start" drukken.
Overigens snap ik die telkens terugkerende vergelijking met een diesel die 1 op 20 rijdt niet zo; het zijn auto's voor een totaal verschillend rijpatroon.
Als je veel snelweg rijdt en zo'n 25.000 km per jaar rijdt dan is het logisch om een diesel te nemen, daar zijn de voordelen van de Prius niet op te halen. Die haal je met (relatief) veel stadsverkeer.
Met alle respect, maar ben je nu net aan het doen alsof een Prius een dure auto is? Verreweg de meeste Nederlanders kunnen een Prius betalen. Echt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:01 schreef Leandra het volgende:
Het gros heeft de ¤ 29.000,= die de Prius kost ook niet liggen om hem zo te betalen.
Ik zeg niet dat het een dure auto is, ik zeg alleen dat de meeste leaselulletjes een auto rijden die meer kost dan ze op hun spaarrekening hebben staan.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met alle respect, maar ben je nu net aan het doen alsof een Prius een dure auto is? Verreweg de meeste Nederlanders kunnen een Prius betalen. Echt.
Je hebt wel een heel raar idee van Fiat rijdersquote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je een huppelkut bent die alleen 2 pakken melk en een fles cola bij de AH met de auto gaat halen en het op de snelweg al eng vindt als iedereen harder dan 90 rijdt dan neem je idd een Fiat.
Als je wel verkeersinzicht hebt en niet van het type bent dat een Ka alleen op een extra brede invalide-parkeerplaats kan parkeren, en ook nog wel eens buiten de stad komt dan lijkt de Prius me toch een iets betere keuze.... daarbij is hij (vooral achterin) uitermate ruim en riant uitgerust.
je hebt wel een raar idee van Prius rijders.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:36 schreef Jimmie het volgende:
[..]
Je hebt wel een heel raar idee van Fiat rijders
Ik zie liever een Fiat 500 1.2 stop&go op de weg (die dezelfde verbruik cijfers heeft) als dat ik een Prius zie.
Het voordeel is ook dat als je de Fiat ziet dat ie wel normaal met het verkeer mee rijdt en de Prius rijder of onder de 50 blijft sukkelen zodat ie volledig electrisch rijdt of gewoon als een dwaas rond rijdt omdat het een lease rijder is die baalt van z'n keuze omdat ie zo krenterig was.
Heb idd een raar idee van Prius rijdersquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:42 schreef bluebit het volgende:
[..]
je hebt wel een raar idee van Prius rijders.
Ik zie liever een prius dan een stuk italiaans 'techniek', wat vermoedelijk ook nog meent dat ie snel en sportief is. Ik zie geen voordelen als ik een fiat zie, alleen het nadeel dat ie me de weg blokkeert.
leaserijders rijden wel vaker als een dwaas rond, ligt niet aan de autokeuze maar aan het feit dat het niet hun auto is.
edit: trouwens....een fiat 500???? Vergelijk dan met een auto die wel al volwassen formaat heeft bereikt.
Ik mag dan wel vrouw zijn, maar ik wil nog niet dood gevonden worden in zo'n gebakje waarvan de gemiddelde bestuurder er om bekend staat dat ze zelfs voor dat gebakje 1½ parkeerplaats nodig hebben.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:36 schreef Jimmie het volgende:
[..]
Je hebt wel een heel raar idee van Fiat rijders
Ik zie liever een Fiat 500 1.2 stop&go op de weg (die dezelfde verbruik cijfers heeft) als dat ik een Prius zie.
Het voordeel is ook dat als je de Fiat ziet dat ie wel normaal met het verkeer mee rijdt en de Prius rijder of onder de 50 blijft sukkelen zodat ie volledig electrisch rijdt of gewoon als een dwaas rond rijdt omdat het een lease rijder is die baalt van z'n keuze omdat ie zo krenterig was.
Je hebt wel veel frustratie tov leaserijders, is het niet?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:22 schreef Leandra het volgende:
Ik zeg niet dat het een dure auto is, ik zeg alleen dat de meeste leaselulletjes een auto rijden die meer kost dan ze op hun spaarrekening hebben staan.
Ik zie dat eigenlijk nooit. Nou zou ik ook geen Fiat willen en al helemaal geen 500, maar als ik moest kiezen tussen de 500 en de prius is het altijd de 500 (de esse esse natuurlijk...).quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:33 schreef Leandra het volgende:
Ik mag dan wel vrouw zijn, maar ik wil nog niet dood gevonden worden in zo'n gebakje waarvan de gemiddelde bestuurder er om bekend staat dat ze zelfs voor dat gebakje 1½ parkeerplaats nodig hebben.
?quote:Daarbij vind ik die kleine dingen ook levensgevaarlijk
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:24 schreef Jimmie het volgende:
[..]
Heb idd een raar idee van Prius rijders
Wat is er mis met het formaat? Noemde die als voorbeeld wegens het huppelkut idee, maar eigenlijk is de vergelijking niet eens zo gek.
Prius en de 500 zijn allebei voor stadsverkeer gemaakt en zijn er beide erg geschikt voor, waar de 500 met z'n formaat stiekem nog een stukje praktischer is. Plus op welke momenten heb je meer dan 600 liter bagage ruimte nodig?
Op de snelweg zijn ze allebei niet ideaal, Prius omdat ie een kg of 200 meezeult aan hybride techniek waar je op dat moment niks aan hebt en de 500 1.2 gaat vermogen tekort komen voor een beetje rap inhalen vermoed ik zo.
de nieuwe prius heeft een 1.8 liter motor erin. Wel prettig voor de vele lease rijders.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:55 schreef athlonkmf het volgende:
Ik vraag me wel af wat het gewicht is van de motor(en) van een prius t.o.v. een vergeljikbare benzine-motor. Schijnbaar is de nieuwe prius te vergeljiken met een 2.0-motor
Van de benzinemotor van de nieuwe prius werd gezegd dat het lichter is dan een normale benzinemotor, vanwege het ontwerp. Zo waren ook de electromotoren en accu lichter geworden t.o.v. de vorige generatie.
Maar hoeveel is het nou en hoeveel scheelt het?
Een Golf VI weegt 1150-1200 kg, de Prius is dan nog steeds 200 kg zwaarder hoor, voor de wegenbelasting is die wel gelijk (1 of ander raar subsidie regeltje weer?).quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:48 schreef bluebit het volgende:
Niets mis met het formaat, alleen als je het gaat vergelijken met een grotere auto klopt het niet meer.
Een prius is groter en ruimer dan een fiat 500, en is zwaarder dan een fiat 500. Op alle vlakken klopt de vergelijking dan niet meer. Door de lengte van de auto rijdt ie ook comfortabeler dan die kleine 500 (skelter gevoel) en is dus meer geschikt voor lange afstanden dan een 500.
op de snelweg ondersteunt de electro motor nog steeds, echter in mindere mate. Maar je hebt er dus in feite nog steeds iets aan. Daarnaast is het niet zo dat de auto echt zwaar is. Een golf is vrijwel even zwaar en is qua afmeting gelijk. Dus het argument dat je o zo veel kilos hybride techniek en accus meesleept is onzinnig, tenzij andere autos andere onzinnige zooi erin hebben zitten. Lood om oud ijzer dus.
De nieuwe Prius is +/- 200 kg zwaarder dan een vergelijkbare Golf VI en qua prestaties lijkt het me ook niet vergelijkbaar met een 2.0. (1.6 Golf doet 11,3, Prius 10,4 naar 100 km/u).quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:55 schreef athlonkmf het volgende:
Ik vraag me wel af wat het gewicht is van de motor(en) van een prius t.o.v. een vergeljikbare benzine-motor. Schijnbaar is de nieuwe prius te vergeljiken met een 2.0-motor
Van de benzinemotor van de nieuwe prius werd gezegd dat het lichter is dan een normale benzinemotor, vanwege het ontwerp. Zo waren ook de electromotoren en accu lichter geworden t.o.v. de vorige generatie.
Maar hoeveel is het nou en hoeveel scheelt het?
Een golf VI 1.6 weegt 1250 kg.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:09 schreef Jimmie het volgende:
[..]
Een Golf VI weegt 1150-1200 kg, de Prius is dan nog steeds 200 kg zwaarder hoor, voor de wegenbelasting is die wel gelijk (1 of ander raar subsidie regeltje weer?).
Maar goed de Golf heeft dan weer veel meer bagageinhoud omdat t niet vol ligt met accu's.
De nieuwe Prius is +/- 200 kg zwaarder dan een vergelijkbare Golf VI en qua prestaties lijkt het me ook niet vergelijkbaar met een 2.0. (1.6 Golf doet 11,3, Prius 10,4 naar 100 km/u).
De 2.0 is een GTI, niet vergelijkbaar qua prestaties en is ook een stuk luxer natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:29 schreef bluebit het volgende:
[..]
Een golf VI 1.6 weegt 1250 kg.
Een golf VI 2.0 weegt 1300 kg
Een prius 3 weegt 1345 kg
nope, dat zijn geen 200 kg, het is zelfs geen noemenswaardige verschil te noemen.
handgeschakeld of automaat?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:41 schreef Jimmie het volgende:
Toyota zal wel blij zijn met de NL regering.
Ze verhogen de prijzen van het nieuwe model vergeleken het oude. En waar normaal de 42,5% BPM naar de staat ging gaat het nu gewoon naar Toyota toe.
Mooie cashcow voor Toyota zo, en in plaats van dat het voordeliger wordt dankzij dit soort rare subsidie regeltjes gaat het geld gewoon richting Japan
Blijven er nog genoeg regeltjes over om van te profiteren overigens. Maar als iemand hier toch perse zo'n Prius prive wil aanschaffen koop 'm in Duitsland/Belgie en voer 'm in, tenslotte BPM vrij en met de Executive bespaar je daar toch 6000 euro mee.
[..]
De 2.0 is een GTI, niet vergelijkbaar qua prestaties en is ook een stuk luxer natuurlijk.
En de 1.6 die jij opzocht heeft een LPG tank en weet ik veel wat voor BiFuel.
De gewone 1.6 is 1134 kg (Autoweek.nl).
Nee hoor, ik vind het alleen lachwekkend dat mensen denken status te kunnen ontlenen uit het feit dat ze een nieuwe leaseauto rijden, en neerkijken op mensen die een economisch verantwoorde auto kopen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je hebt wel veel frustratie tov leaserijders, is het niet?
Ik heb overigens niet eens een spaarrekening, ben ik nu ook een pauper?
Je scheert voor het gemak wel alle leaserijders over één kam... En ik weet niet wie er neer kijkt op wie, maar ik constateer wel dat jij in dezen het meest om je heen aan het schoppen bent (Leaserijders, Fiat rijders, enz.).quote:Op woensdag 29 juli 2009 08:33 schreef Leandra het volgende:
Nee hoor, ik vind het alleen lachwekkend dat mensen denken status te kunnen ontlenen uit het feit dat ze een nieuwe leaseauto rijden, en neerkijken op mensen die een economisch verantwoorde auto kopen.
Persoonlijk rij ik liever in een oude auto met karakter dan in een prius, dus niet iedereen zit dat als een trapje lager. Ik denk overigens dat ook veel leaserijders makkelijk een andere auto kunnen betalen.quote:Als ze hun baan kwijt zijn moeten ze er ook gewoon zelf weer een kopen, en voor het hoop van de snelle jongens die nu nog niet dood gevonden willen worden in een hybride zal het een auto worden waarvan het kenteken met 2 letters begint.
Ik kan het wel aftikken, ik heb alleen geen spaarrekening.quote:En nee, ik vind je geen pauper omdat jij het niet op je spaarrekening hebt staan, maar dat geldt voor zovelen onder ons, en dat was net wat ik wilde aangeven, het gros kan het niet zo even aftikken.
Dat zal best wel, ik ken de km-kostprijs van de prius zo niet, maar de belastingvoordelen maken de auto natuurlijk niet duurder. Alleen heb ik mij bij de keuze van mijn auto nooit primair laten leiden door de financiële aspecten en velen doen dat niet. Zo zou ik ook nooit een leasebak willen, omdat je dan erg beperkt bent in je keuze. Nou ben ik ondernemer, dus kan ik zelf kiezen wat ik wil, maar mijn voorkeur is zodanig dat ik beter tegen 19 ct/km kan rijden dan de bijtelling (in mijn geval jaarlijks een klap meer dan de prius kost)... en eigenlijk steekt dat wel. Dat iemand die een prius rijdt een bijtelling krijgt die een fractie is van het reële voordeel en ik een bijtelling krijg die een veelvoud is van het reële voordeel. Dat klopt natuurlijk niet. Maar goed, dat verwijt treft niet toyota, niet de prius, niet de priusrijder, maar de oliedomme politici die deze regeling in het leven hebben geroepen.quote:Aan de andere kant is het voor iemand die een nieuwe auto kan kopen, niet te veel km's maakt, een vrij riante auto voor een leuke prijs wil hebben, en iedere druppel benzine wel zelf moet betalen nou eenmaal een hele portemonneevriendelijke auto.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |