Ja, maar in sommige auto's hoef je niet persee naar B, maar kun je via C tot en met Z naar B. Omdat het zo lekker rijdt.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:41 schreef Maravilla het volgende:
Met een auto ga je toch altijd van A naar B?
Een mooie tweedehands auto die van een leasemaatschappij is geweest van een jaar of 2 a 3 oud.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:42 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dan vraag ik mij af, wat kun je voor deze prijs nog meer krijgen?
Voor 28 ruggen? Ongeveer elke middenklasser.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:42 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dan vraag ik mij af, wat kun je voor deze prijs nog meer krijgen?
quote:
Onthou dan ook dat die nikkel mijnen daar al 100 jaar zijn.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:47 schreef Robin__ het volgende:
wie post ff die foto's van die nikkel mijnen
Wat denk je zelf?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:52 schreef Biogarde het volgende:
Is het zo, althans dat heb ik weleens gehoord, dat hulpdiensten bij een ongeluk met een Prius, 20 minuten niet in de buurt mogen komen van de auto ivm explosiegevaar van de accu's?
Dat zijn een hoop komma's.
Ik denk zelf dat het niet zo'n heel erg gek verhaal is. Mochten ze sluiting maken, dan staan de hulpdiensten te schuimbekken bij je auto terwijl ze je proberen los te knippen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?![]()
Het zijn normale "NiMH" accu's, die ook nog eens goed verpakt zijn in de auto.
Het kán branden maar de benzinetank is kwetsbaarder.
Hoezo eindelijk een mooie wagen? Hij is bijna hetzelfde als het huidige model hoorquote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:39 schreef Geqxon het volgende:
Eindelijk is de prius een mooie wagen, en doet het niet onder aan menig leasebak.
De Prius is er al sinds 1998 en ze zullen vast wel bij ongelukken betrokken geweest zijn.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:58 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat het niet zo'n heel erg gek verhaal is. Mochten ze sluiting maken, dan staan de hulpdiensten te schuimbekken bij je auto terwijl ze je proberen los te knippen.
We hebben het hier niet over de batterijen in je remote.
M'n verhaal was niet volledig. Ik doel op explosie EN kortsluiting.
Ik ben ook zoekende.. Heb het echt meerdere mensen horen zeggen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De Prius is er al sinds 1998 en ze zullen vast wel bij ongelukken betrokken geweest zijn.
Ik heb echter nog nooit gelezen over sluiting bij een aanrijding.
Maar ik zoek...
Hmm, naja, de Prius is bij een grote groep mensen niet echt populair en als er dan een gerucht is, wordt dat er als snel bijgehaald als argument.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:04 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik ben ook zoekende.. Heb het echt meerdere mensen horen zeggen.
Zou het dan toch een mythe zijn
True, true..quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hmm, naja, de Prius is bij een grote groep mensen niet echt populair en als er dan een gerucht is, wordt dat er als snel bijgehaald als argument.
Als je rekent hoe groot Toyota is en wat ze te verliezen hebben; hun uitstekende reputatie, dan zou ik het verbazingwekkend vinden als ze er gemakkelijk mee om gingen.
Ik zeg niet dat het gerucht niet waar kan zijn maar het zou dan inmiddels toch ook wel Tros Radar gehaald moeten hebben.
Er zijn vier edities, de goedkoopste heeft 15", de andere drie 17".quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:37 schreef twiFight het volgende:
Over het lelijk zijn, ik vind de achterkant erg lelijk opgetrokken en de lijn er naar toe ook. Het lijkt wel alsof ze niet konden kiezen tussen een sedan en station. En vaak hebben ze er hele kleine bandjes onder waardoor het meer een speelgoedautootje lijkt.
Oh nee ja dan is het gewoon traditie natuurlijkquote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Onthou dan ook dat die nikkel mijnen daar al 100 jaar zijn.
Voor de accu's van de Prius wordt er ongeveer 1,5% van de totale productie afgenomen bij die mijnen...
Toch wel zo fijn dat je de ruitenwissers niet meer hoeft te bedienen. Zie ik geen nadelen in.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:59 schreef xFriendx het volgende:
Mwah, tis niet lelijk a la de Multipla, maar mn hart gaat er nou niet bepaald sneller van kloppen.
Airco is wellicht wel lekker, maar opties zoals een regensensor zou mij echt aan m'n reet roesten. Alsof iemand je vraagt wat voor weer het is en je dat vervolgens op teletekst gaat opzoeken in plaats van even uit het raam te kijken.
In de oude generatie kon je hem in je broekzak laten, en de auto starten met een knopje. Zal nu ook wel zijn.quote:Op zondag 19 juli 2009 00:04 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
Keyless entry? is dat alleen naar binnen of gelijk ook het starten can de auto? Anders vind ik het een stomme toevoeging, kun je alsnog zittend de sleutel uit je broek gaan vissen
Als je met de trein gaat, hoef je zelf helemaal niets meer te bedienen.quote:Op zondag 19 juli 2009 00:11 schreef Geqxon het volgende:
Toch wel zo fijn dat je de ruitenwissers niet meer hoeft te bedienen. Zie ik geen nadelen in.
quote:Op zondag 19 juli 2009 00:04 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
Keyless entry? is dat alleen naar binnen of gelijk ook het starten can de auto? Anders vind ik het een stomme toevoeging, kun je alsnog zittend de sleutel uit je broek gaan vissen
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:58 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat het niet zo'n heel erg gek verhaal is. Mochten ze sluiting maken, dan staan de hulpdiensten te schuimbekken bij je auto terwijl ze je proberen los te knippen.
We hebben het hier niet over de batterijen in je remote.
M'n verhaal was niet volledig. Ik doel op explosie EN kortsluiting.
Is er ook een pratende versie?quote:Op zondag 19 juli 2009 00:23 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
De deuren openen als je de hendel aanraakt, je drukt op een knop als je wilt starten en als je langsloopt gaan de lichten aan om je te groeten. Je sleutel hou je in je broekzak.
5 km?quote:Op zondag 19 juli 2009 00:23 schreef athlonkmf het volgende:
Vergeet niet dat bij oververhitting van de accu's deze al zijn energie er in een keer uitpompt en er een EMP-pulse wordt gegenereerd welke alle elektrische apparatuur in een straal van 5km uitschakeld.
Ja, erg vervelend.quote:Op zondag 19 juli 2009 00:23 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Vergeet niet dat bij oververhitting van de accu's deze al zijn energie er in een keer uitpompt en er een EMP-pulse wordt gegenereerd welke alle elektrische apparatuur in een straal van 5km uitschakeld.
In het zwart heeft ie eigenlijk wel ietsquote:Op zondag 19 juli 2009 00:19 schreef athlonkmf het volgende:
Lelijk? Schijnbaar zijn 95% van alle auto's op de weg lelijk. Er zijn volgens de liefhebbers maar een paar merken/modellen mooi.
Maar waarom moet jij rekening houden met wat anderen vinden?
Effe proefritje maken en je weet genoeg
Besteld:
[ afbeelding ]
Dat is wel een plaatje van de eerste generatie, ik weet niet of de indeling in de huidige veel veranderd is maar die zag er in ieder geval nog uit als een gewone sedan.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:13 schreef MaGNeT het volgende:
Ah, de accu zit onder de achterbank en een heel eind naar binnen.
Als je een crash hebt waarbij je achterbank van zijn plek kom dan heb je sowieso al een probleem.
Dan is een benzinetank ook al flink geraakt...
[ afbeelding ]
Of een Skoda Superb.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Voor 28 ruggen? Ongeveer elke middenklasser.
En toen ging de collega je uitleggen dat diesel en benzine een andere energiedichtheid heb. 1 liter diesel kan meer/langer vermogen leveren dan 1 liter benzine. Net zoals vet versus eiwit. Alleen net als vet komen er meer schadelijke stoffen uit.quote:Op zondag 19 juli 2009 09:37 schreef gebrokenglas het volgende:
Collega van mij zat op te scheppen dat zijn Prius zo zuinig was... Ja ik rijd 1 op 23 ermee. En jij?" vroeg ie toen met een vette smile op de bek.
"Nou", zei ik, "ik rijd 1 op 21, soms zelfs 22."
"huh, ook?"
"Ja, op diesel."
"Oooo, maar diesel is slecht he", zei hij toen, weer met een smile.
"Valt heel erg mee, roetfilter en de verhalen van de overheid kloppen niet echt".
Nou toen begon hij over de kosten, dat hij goedkoper is in de lease, want 20% ofzo?
Tsja 't zal wel. Ik heb toen even aangestipt dat de Prius helemaal niet zo milieuvriendelijk is als dat beweerd wordt. "Het maken van een Prius is best milieubelastend. Wat te denken van al die kutaccu's, die echt geen Priusleven meegaat, maar na een 3 jaar ofzo allemaal replaced moet worden?
Da's de eerste generatie, die is sowieso nergens meer leverbaar.quote:Op zondag 19 juli 2009 09:55 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ach, er zijn best mooiere Priussen. Maar die zijn hier niet leverbaar.
[ afbeelding ]
Okee, dan plak ik achter m'n eerste reactie even het woordje "geweest". Misschien dat dat een hoop verduidelijkt.quote:Op zondag 19 juli 2009 10:08 schreef Modus het volgende:
[..]
Da's de eerste generatie, die is sowieso nergens meer leverbaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |