Ja, want Feyenoord, dat externe financiers nodig heeft om een oostblokker te huren, kan een bod van 3 miljoen makkelijk weigerenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:47 schreef M.Melandri het volgende:
Guzman valt iig zeer sterk in. Ik zou hem alleen verkopen als er een bod van +6 miljoen komt...anders lekker houden.
Graag gedaan!quote:
Met de guzman ga je veek meer punten halen. Blokland en co willen ook wel prestaties zien. En in een goed draaiend elftal gaat een cisse ook veel beter renderen. Bod lager dan 6mil zou ik em gewoon houden. Voor 3miljoen kun je wel andere kostenposten wegsnijden.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:01 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Ja, want Feyenoord, dat externe financiers nodig heeft om een oostblokker te huren, kan een bod van 3 miljoen makkelijk weigeren
Zij hebben idd de taal en het klimaat ook mee. Zuid-Amerikanen hoeven zich nauwelijks aan te passen daar.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:06 schreef Chewbalhaar het volgende:
Overigens, wat de uitslag van deze wedstrijd, of die van vorig jaar met PSV, of de komende met Twente ook is, de top van de portugese competitie is écht wel sterker dan de Nederlandse hoor. Moet je eens in de gaten houden hoeveel, vooral Zuid-amerikaanse toptalenten er voor 5-10 miljoen soms zelfs meer naar Portugal gaan. ik denk dat als Ajax, Feyenoord, PSV, en AZ gezamenlijk over zouden stappen naar de portugese competietie, dat ze om de plaatsen 3-8 zouden spelen.
Leek dat hij wou stappen maar te laat was en daardoor al veel te laat was. Dat icm met zijn snelheid is dodelijk met zo'n spits.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:06 schreef Chewbalhaar het volgende:
Was dat overigens Ignjatovic bij die 1-0 die zo'n lekkere startsnelheid had? Erg mooie goal, maar ongelooflijk slecht ingrijpen...
De vraag is of de Guzman een garantie is voor meer punten. Hij heeft er een jaar uitgestaan, dat hij nu ff lekker balt wil niet zeggen dat dat de komende tijd ook zo is.Daarbij heeft hij in het verleden ook genoeg over zich heen laten lopen. Verder kunnen Wijnaldum, Tomasson en Bruins z'n vertrek wel opvangen hoor. Eventueel hadden ze zelfs Hofs nog kunnen houden om de Guzman te kunnen lozen. Hij moet gewoon bijtekenen of wegwezen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:08 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Met de guzman ga je veek meer punten halen. Blokland en co willen ook wel prestaties zien. En in een goed draaiend elftal gaat een cisse ook veel beter renderen. Bod lager dan 6mil zou ik em gewoon houden. Voor 3miljoen kun je wel andere kostenposten wegsnijden.
Dat aanpassen scheelt sowieso, maar er is daar ook gewoon heel veel meer geld. Niet voor niets dat Porto niet al te lang geleden de CL wint.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:09 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Zij hebben idd de taal en het klimaat ook mee. Zuid-Amerikanen hoeven zich nauwelijks aan te passen daar.
Maar goed, Nederland heeft ook grote talenten lopen natuurlijk. Ik denk dat de top idd net iets sterker is, maar we moeten ook niet overdrijven. Het is lang geen Italie, Spanje of Engeland.
Ik denk met gebalde vuisten.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:14 schreef TN-FR het volgende:
Ik hoop op een goal van El Ahmadi na een assist van Slory,kijken hoe ze dat vieren.
Echt zo vallen op de grond, en dan schreeuwen en draaien, zo van kijk eens scheids wat een vreselijke doodtrap heeft ie me gegeven, bah.............quote:
El Ahmadi die een geweldige voorzet aan Slory geeft die hem vervolgens op de meest achterlijke manier naastschiet is realistischer. Wel interessante TV daarna.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:14 schreef TN-FR het volgende:
Ik hoop op een goal van El Ahmadi na een assist van Slory,kijken hoe ze dat vieren.
Nou, tegen De Graafschap gaf Slory toch een mooie assist op Tomasson.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:14 schreef TN-FR het volgende:
edit: oh wacht El Ahmadi scoort nooit en Slory geeft nooit een beslissende pass![]()
Bruins of de guzman is echt een wereld van verschil vind ik. We hebben de laatste jaren ook kunnen zien dat het bij feyenoord ontbreekt aan een fatsoenlijke bank.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:11 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
De vraag is of de Guzman een garantie is voor meer punten. Hij heeft er een jaar uitgestaan, dat hij nu ff lekker balt wil niet zeggen dat dat de komende tijd ook zo is.Daarbij heeft hij in het verleden ook genoeg over zich heen laten lopen. Verder kunnen Wijnaldum, Tomasson en Bruins z'n vertrek wel opvangen hoor. Eventueel hadden ze zelfs Hofs nog kunnen houden om de Guzman te kunnen lozen. Hij moet gewoon bijtekenen of wegwezen.
En dat gebitch op de scheids de hele tijd.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:18 schreef heiden6 het volgende:
Dat commentaar op Rijnmond... eerst heeft hij het 5 minuten lang zomaar over Slory, vervolgens wordt Cissé aangezien voor Slory, en nu weer Bahía voor Slory. Wat een obsessie.
Mwa spanje eerder +8 denk ik. Overigens vind ik italie erg afgezakt de laatste jaren. Duitsland begint italie bij te halen. IN de breedte vind ik duitsland zelfs al sterker.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:14 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Dat aanpassen scheelt sowieso, maar er is daar ook gewoon heel veel meer geld. Niet voor niets dat Porto niet al te lang geleden de CL wint.
maar inderdaad, het verschil is niet gigantisch, maar is er wel. In Italië en Spanje zouden de NL-topclubs voor plaats 5+ gaan, in Engeland kleurloze middenmoot.
Volgens enkele chatters is de scheidsrechter Robin van Persie, of lijkt hij er in elk geval op.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:19 schreef Ritmo het volgende:
[..]
En dat gebitch op de scheids de hele tijd.
Ik wist niet dat de jeugd samengevoegd wasquote:18-07-2009 BELOFTEN STARTEN MET OVERWINNING
Jong Feyenoord/Excelsior heeft zaterdagavond de eerste oefenwedstrijd van de voorbereiding eenvoudig gewonnen. Het elftal van trainer André Hoekstra was in Wateringen met 2-5 te sterk voor het Westlands elftal. Jaap van Duijn, Hanne Hagary, Marlon Oranje, Miquel Nelom en Mo Faouzi namen de Rotterdamse doelpunten voor hun rekening. Kaj Ramsteijn maakte na een halfjaar aan de kant te hebben gestaan met een blessure zijn rentree. De centrale verdediger speelde het eerste halfuur mee en doorstond dit goed.
Het dit seizoen nieuw gevormde beloftenelftal startte goed tegen het gelegenheidselftal en kwam na een kwartier spelen via Van Duijn op een 0-1 voorsprong. De van PSV overgekomen aanvaller controleerde een voorzet van Gyon Fernandez en schoot vanaf de rand van het strafschopgebied op knappe wijze in de kruising. Hagary zette tegen het einde van de eerste helft uit een strafschop (overtreding op Fernandez) de 1-2 ruststand op het bord, nadat de gastheren even daarvoor door slordigheid in de Rotterdamse defensie op gelijke hoogte waren gekomen.
‘Ik heb voldoende gezien waar we de komende weken verder mee kunnen, net zoals we natuurlijk nog een hoop moeten verbeteren’, zei Hoekstra na afloop. De coach weet de twee tegendoelpunten en de paar kansen die het Westlands elftal kreeg aan slordigheid en vermoeidheid binnen zijn eigen ploeg. ‘We zijn niet onder druk komen te staan en hebben heel de wedstrijd gecontroleerd. Daar ben ik tevreden over.’
Met enkele invallers bouwde Feyenoord/Excelsior de voorsprong in de tweede helft verder uit. Oranje schoot al snel een kort genomen corner van buiten het zestienmetergebied tegen de touwen, waarna Nelom even later met een schitterend schot vanaf 25 meter de 1-4 aan liet tekenen. Faouzi bekroonde vlak voor tijd een sterke individuele actie met een doelpunt, waarmee hij het vijfde en laatste Rotterdamse doelpunt voor zijn rekening nam.
Westlands elftal – Jong Feyenoord/Excelsior 2-5
Scoreverloop:
15’ 0-1 Van Duijn
35’ 1-1
37’ 1-2 Hagary (strafschop)
51’ 1-3 Oranje
61’ 1-4 Nelom
66’ 2-4
85’ 2-5 Faouzi
Opstelling Jong Feyenoord/Excelsior: Mikkers (46’ Cabral); Weber (46’De Vries), Ramsteijn (30’ Monteiro), Calor (46’ Calor), Nelom; Manteiga (40’ Been), Hagary, Anes Ribeiro; Fernandez, Faouzi en Van Duijn.
Zelfs Mario Been deed meequote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:24 schreef Chewbalhaar het volgende:
even tussendoor:
[..]
Ik wist niet dat de jeugd samengevoegd was![]()
Manteiga speelt hier dus mee, na 40 minuten gewisseld
Ach, sinds Robin van Persie scheidsrechter is geworden sta ik nergens meer van te kijkenquote:
Tegen VVV was het weer niet veel... maargoed hij is 19 jaar, dan belooft deze wedstrijd heel veel.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:28 schreef TJDoornbos het volgende:
Darley wat een man! Nooit zien keepen, maar nu weet ik dat ook hij best mag keepen tegen NEC!
Het lijkt er al een tijdje op dat hij Mulder voorbij gaatquote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:28 schreef TJDoornbos het volgende:
Darley wat een man! Nooit zien keepen, maar nu weet ik dat ook hij best mag keepen tegen NEC!
Want Mulder zie jij ook elke week keepen?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:28 schreef Ritmo het volgende:
Die Darley staat wat mij betreft per direct boven Mulder en Van Dijk in de rangorde.
En na 1 slechte wedstrijd moeten we hem weggeven aan Fortuna, toch?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:28 schreef Ritmo het volgende:
Die Darley staat wat mij betreft per direct boven Mulder en Van Dijk in de rangorde.
Darley is toch net zo goed eigen jeugd? Dat ie niet vanaf de F'jes bij Feyenoord speelt is een tweede.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:29 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Het lijkt er al een tijdje op dat hij Mulder voorbij gaat
Toch jammer voor zo'n jongen uit de eigen jeugd
Darley speelt nu krap 18 maanden bij Feyenoord, dwz, hij was al 18 toen hij hierheen kwam. Vind ik niet echt eigen jeugd.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Darley is toch net zo goed eigen jeugd? Dat ie niet vanaf de F'jes bij Feyenoord speelt is een tweede.
Kermitquote:Remise bij Excelsior - Westerlo
18 juli 2009
Excelsior heeft het oefenduel met KVC Westerlo afgesloten met een 2-2 gelijkspel. In Veerle maakte Kermit Erasmus (foto) allebei de Kralingse treffers.
Bij Excelsior stond doelman Arjan van Dijk de hele wedstrijd onder de lat tegen de Belgische Eerste Klasser. Proefspeler Samir El Moussaoui kreeg 20 speelminuten en zal mee gaan op trainingskamp met Excelsior.
De eerst volgende oefenwedstrijd voor de ploeg van trainer Alex Pastoor staat dinsdag gepland als in Terwolde wordt gespeeld tegen Go Ahead Eagles.
Sparta oefende deze week ook tegen Westerlo en verloor met 1-0.
quote:Philani Khwela maakt indruk in Afrika
18 juli 2009 K
Philani Khwela maakt eind augustus, wanneer hij 18 wordt, officieel de overstap naar Feyenoord van Supersport United in Zuid-Afrika. De afgelopen twee jaar was hij al enkele maanden voor stages in Nederland. De nu nog 17-jarige middenvelder maakte gisteren veel indruk bij Zuid-Afrika onder 20 dat met 0-0 gelijkspeelde tegen Angola ter voorbereiding op het WK onder 20 dat in september in Egypte wordt afgewerkt. De jongste van het veld leidde het elftal vanaf het middenveld en was de gevaarlijkste man bij Zuid-Afrika.
quote:Op zondag 19 juli 2009 01:30 schreef Jorwol het volgende:
Mooie uitslag! Helaas niet kunnen zien, maar er is vast wel een herhaling ergens of op internet ofzo
Gaat niet gebeuren, die wil rap weg hier.quote:Op zondag 19 juli 2009 01:37 schreef Merkie het volgende:
Ziet er goed uit, die 1-1. De Guzman gaat vlammen dit seizoen
. Als hij nou ook nog eens bijtekent.
Ik hoop dat journalisten hem die vraag ook stellen binnenkort.quote:Op zondag 19 juli 2009 01:37 schreef Merkie het volgende:
De Guzman gaat slim zijn en veel tekengeld opstrijken, denk ik.quote:Op zondag 19 juli 2009 01:37 schreef Merkie het volgende:
Wat die verdedigers van Sporting bij die 1-1 doen snap ik trouwens niet echt.
Ik kan dat niet begrijpen. Teken voor 2 of 3 jaar bij, vlam een half seizoen (of heel seizoen) en neem mooi afscheid van de club waar je alles aan te danken hebt. Ik ben benieuwd hoe Been daar mee omgaat.quote:Op zondag 19 juli 2009 01:39 schreef Happel het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, die wil rap weg hier.
Voetballers zijn over het algemeen egoïsten.quote:Op zondag 19 juli 2009 01:42 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik kan dat niet begrijpen. Teken voor 2 of 3 jaar bij, vlam een half seizoen (of heel seizoen) en neem mooi afscheid van de club waar je alles aan te danken had.
Dat lijkt me onmogelijk.quote:Op zondag 19 juli 2009 01:44 schreef Merkie het volgende:
Volgens mij is er ook nog nooit serieus gesproken over een contractverlenging.
Nu weten we dat zeker in elk geval. Hierdoor zal ie ook wel niet bij willen tekenen.quote:Vorige zomer ging ik er vanuit dat ik uit Rotterdam zou vertrekken,'' zegt hij nu. ,,Dat het uiteindelijk niet doorging, lag op dat moment vooral aan Feyenoord. Zelf had ik al ja gezegd en ik vond het ook wel een mooi bedrag (naar verluidt tien miljoen euro, red.). Maar de clubs kwamen er niet uit en even later haalde City een andere speler, Shaun Wright-Phillips.''
in de samenvatting op tv zal ie nog mooier zijnquote:
Dat zal lekker veel uitmaken.quote:Op zondag 19 juli 2009 01:41 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik hoop dat journalisten hem die vraag ook stellen binnenkort.
Hij helpt Feijenoord alleen door zich te laten verkopen voor een mooi bedrag. Wat meer respect richting de club waar hij sinds zijn twaalfde speelt mag wel.quote:Op zondag 19 juli 2009 10:59 schreef Mwanatabu het volgende:
Tja, aan de ene kant is het doodzonde voor Feyenoord als De Guzman zomaar wegloopt. Aan de ander kant gun in De Guzman best een hoop. Hij heeft pech gehad, zat in een slecht draaiend elftal, had een hoop opinie tegen. Dan denk ik: best een mooie deal als hij dit seizoen de ploeg flink vooruit helpt en dan es lekker aan zichzelf gaat denken en eindelijk zijn talent in gaat cashen op hoog niveau. En aangezien hij tegen het Nederlands elftal aanhing vlak voor zijn blessures is het scenario met veel voordeel op sportief niveau voor Feyenoord echt niet fictief.
Zo is dat ! Bijtekenen en anders de tribune op of op maandagavond zijn kunstjes verfonen..Hij heeft een jaar lang mogen revalideren op kosten van Feyenoord dus het minste wat ie moet is bij tekenen .quote:Op zondag 19 juli 2009 11:37 schreef Happel het volgende:
[..]
Hij helpt Feijenoord alleen door zich te laten verkopen voor een mooi bedrag. Wat meer respect richting de club waar hij sinds zijn twaalfde speelt mag wel.
In dat geval mag onze slager op de laatste training van het seizoen 'per ongeluk' even iets te hard inkomen, met gestrekt been. Als je je club die ook nog eens in financiele nood zit zo ondankbaar in de steek laat gun ik hem geen mooie transfer ook.quote:Op zondag 19 juli 2009 09:02 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat zal lekker veel uitmaken.
Naar verluid (lees: bron) heeft ie overigens al een tijdje de bevestiging dat ie naar bepaalde clubs kan overstappen met een leuke tekenpremie als ie z'n contract uitdient bij de club, mits ie fysiek in orde blijft.
Die vertrekt dus gewoon met een lach op het gezicht aan het eind van dit seizoen, lullig en pijnlijk natuurlijk aangezien het toch echt hét grootste talent is van de laatste jaren bij onze club.
Idd.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:37 schreef Happel het volgende:
[..]
Hij helpt Feijenoord alleen door zich te laten verkopen voor een mooi bedrag. Wat meer respect richting de club waar hij sinds zijn twaalfde speelt mag wel.
Wat mij betreft is het basiselftal heilig verklaardquote:GEDREVEN FEYENOORD VERSLAAT TOPCLUB SPORTING
Feyenoord heeft zaterdagavond de volle winst gepakt in de oefenwedstrijd in Lissabon tegen Sporting Portugal. Bij de afsluiting van het trainingskamp in Portugal werd voor een met ruim dertigduizend toeschouwers gevuld Estadio Jose Alvalade met 1-2 gewonnen van de Portugese topclub. Jonathan De Guzman kende een zeer sterke rentree na maanden van blessureleed, met onder meer een doelpunt als resultaat. Aleksandar Ignjatovic maakte zijn officieuze debuut. Georginio Wijnaldum moest zich een kwartier voor tijd laten vervangen met een kuitblessure.
Feyenoord liet de eerste helft bij vlagen aardig voetbal zien, alleen waren het individuele slordigheden van de Rotterdammers die Sporting telkens weer in de kaart speelden. Met name op het middenveld werd verschillende keren veel te makkelijk balverlies geleden, waar de thuisploeg in de omschakeling vervolgens optimaal van profiteerde.
De schaarse aanvaller aan Feyenoord-zijde die wel vloeiend verliepen, waren vaak direct ook meer dan het aanzien waard. Zo bereikte Roy Makaay al na drie minuten met een steekbal Sekou Cissé, maar de Ivoriaan schoot de eerste kans van de wedstrijd voorlangs.
Twintig minuten later verdiende Georginio Wijnaldum een hoekschop na een knappe individuele actie en dito één-twee met Leroy Fer. Eerder op de dag had Luigi Bruins op de training al laten zien de corners aardig te kunnen raken en dit bewees hij nogmaals in de wedstrijd. De kopbal van André Bahia die het gevolg was kon maar ternauwernood gered worden, waarna de rebound niet aan Cissé was besteed.
Het waren schaarse hoogtepunten voor de Rotterdammers, want het was Sporting dat het heft in handen had. De Portugezen kwamen wat moeizaam op gang, maar een schot vanuit de tweede lijn van Liedson dat over zeilde na een kwartier spelen was het startsein voor een fors offensief van de thuisploeg.
Sporting werd daarbij in het zadel geholpen door Feyenoords verdediging, die te vaak voor de voetballende oplossing koos en zichzelf daarmee in de problemen bracht. Kenmerkend was een scrimmage na twintig minuten, die pas eindigde na een schot uit de draai van Manuel Veloso dat in de tribune belandde.
Hoewel Feyenoord op die manier al verschillende keren gewaarschuwd was, lukte het na een halfuur spelen andermaal niet om de bal in veilige haven te krijgen. Het gevolg was dat Sporting in de tegenaanval eenvoudig door de defensie heen kon snijden middels een steekbal van Liedson op Helder Postiga. De aanvaller twijfelde niet en schoot de bal loeihard in het dak van het doel: 1-0.
Feyenoord ging zo in geslagen positie de rust in, maar kende aan het begin van de tweede helft een wederopstanding van ongekende proporties. Bijzonder was daarbij de rol van Jonathan De Guzman, die met een invalbeurt in de rust na maanden zijn rentree maakte en met zijn tweede balcontact de gelijkmaker op het scorebord zette.
De middenvelder mocht hiervoor Wijnaldum zeer dankbaar zijn, want de jonge aanvaller brak met een schitterende actie door de defensie van Sporting, waarna hij met een knappe voorzet De Guzman voor het doel bereikte. Hij bedacht zich niet en schoot de bal in de verre hoek.
Daarmee was de hoofdrol voor De Guzman nog niet uitgespeeld, want drie minuten later zette hij zichzelf achter een hoekschop vanaf de linkerkant, die hij op het hoofd van Cissé legde. De Ivoriaan kopte de bal door richting Roy Makaay, die de bal bij de tweede paal in twee instanties binnen tikte.
De twee doelpunten op rij bleken alles behalve een incident, want Feyenoord liet zich de tweede helft van haar beste kant zien, met een grote rol voor de sterk spelende De Guzman. Sporting, dat voor de wedstrijd de officiële spelerspresentatie voor het publiek had meegemaakt, had het zichtbaar moeilijk met het behendige combinatiespel van de Rotterdammers en kwam niet verder dan een paar schoten uit de tweede lijn en enkele vrije trappen.
Het meest gevaarlijk werd de thuisploeg nog een kwartier voor tijd, toen invaller Yannick een hoekschop net over het doel kopte, maar Feyenoord bracht de wedstrijd vervolgens professioneel tot een goed einde.
Sporting Portugal – Feyenoord 1-2
Scoreverloop:
31’ 1-0 Postiga
46’ 1-1 De Guzman
49’ 1-2 Makaay
Scheidsrechter: Helder Malheiro
Geel: -
Opstellingen:
Sporting Portugal: Patrício (69’ Tiago); Abel (69’ Pedro Silva), Carriço (46’ Tonel), Polga, Caneira (60’ Marques); Moutinho (60’ Pereirinha), Veloso (60’ Rochemback), Matias (69’ Adrien), Vukcevic; Postiga (60’ Yannick) en Liedson.
Feyenoord: Darley; Fernandez, Ignjatovic (46’ Vlaar), Bahia, Van Bronckhorst; Landzaat (46’ El Ahmadi), Bruins (46’ De Guzman), Fer; Wijnaldum (75’ Slory), Makaay (60’ Biseswar) en Cissé.
Sorry, maar het woord "speler" geeft zijn eigenlijke functie al aan: hij hoort voetbal te spelen. Dus als hij goed speelt, is dat de primaire en belangrijkste manier om de club te helpen. Als Feyenoord hem met alle geweld wil laten bijtekenen omdat hij heel veel zou opbrengen in geval van een transfer, dan moet Feyenoord hem ook maar een aanbieding doen die past bij die verwachtingen. Het is een middenvelder, geen liefdadigheidsinstelling. Het zou hem wel sieren nochtans.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:37 schreef Happel het volgende:
[..]
quote:Op zondag 19 juli 2009 12:24 schreef Ritmo het volgende:
[..]
In dat geval mag onze slager op de laatste training van het seizoen 'per ongeluk' even iets te hard inkomen, met gestrekt been. Als je je club die ook nog eens in financiele nood zit zo ondankbaar in de steek laat gun ik hem geen mooie transfer ook.
Thanks.quote:Op zondag 19 juli 2009 12:56 schreef StarGazer het volgende:
Nette overwinning, moet een hoop vertrouwen geven.
http://videos.sapo.pt/GkBsc8ITsuTwGSJdIEKU een korte samenvatting.
Feyenoord nam vorig jaar in de zomer het risico te wachten, dan zijn dit hun eigen consequenties.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:37 schreef Happel het volgende:
[..]
Thx!quote:Op zondag 19 juli 2009 12:56 schreef StarGazer het volgende:
http://videos.sapo.pt/GkBsc8ITsuTwGSJdIEKU, een korte samenvatting.
quote:Op zondag 19 juli 2009 12:56 schreef StarGazer het volgende:
http://videos.sapo.pt/GkBsc8ITsuTwGSJdIEKU, een korte samenvatting.
quote:
A página a que está a tentar aceder não existe!
Homepage SAPO Vídeos
Deels mee eens, Gudde heeft te traag gereageerd. Maar Guzman had best een jaartje (of 2) bij kunnen tekenen, alleen al om het feit dat ie ons een jaar salaris voor niets heeft gekost. Speelt hij een geweldig seizoen en doe je hem de belofte dat ie volgende zomer wegmag. Iedereen blij.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Feyenoord nam vorig jaar in de zomer het risico te wachten, dan zijn dit hun eigen consequenties.
Hoezo te traag gereageerd? Er zullen gewoon voor en nadelen afgewogen zijn en je gaat er niet vanuit dat zo'n speler zo'n blessure oploopt, maar dat is wel een risico wat je er mee neemt. Ajax is het ook overkomen met Maxwell bijvoorbeeld. PSV is het gebeurd met Van Bommel en zou het nu weer kunnen gebeuren met Afellay.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:17 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Deels mee eens, Gudde heeft te traag gereageerd. Maar Guzman had best een jaartje (of 2) bij kunnen tekenen, alleen al om het feit dat ie ons een jaar salaris voor niets heeft gekost. Speelt hij een geweldig seizoen en doe je hem de belofte dat ie volgende zomer wegmag. Iedereen blij.
Ik doel op het feit dat Gudde bedenktijd vroeg/nam toen ManCity 10 miljoen bood en Guzman zelf 100 % mee wou werken. Tegen zo'n bod in zo'n situatie zeg je ALTIJD direct ja. Als het achteraf misloopt dan ligt dan de schuld in elk geval niet bij jezelf. Guzman zei gisteren hier nog steeds geirriteerd over te zijn.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:26 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Hoezo te traag gereageerd? Er zullen gewoon voor en nadelen afgewogen zijn en je gaat er niet vanuit dat zo'n speler zo'n blessure oploopt, maar dat is wel een risico wat je er mee neemt. Ajax is het ook overkomen met Maxwell bijvoorbeeld. PSV is het gebeurd met Van Bommel en zou het nu weer kunnen gebeuren met Afellay.
Ik vind het gewoon een ondankbare hond. Hij laat aan alles merken weg te willen en geen moment wakker te liggen over de enorme problemen van de club waar hij opgegroeid is. Als je hem hoort in interviews is het ook alleen maar: ik ik ik. Terwijl hij weet dat hij met 1 handtekening de schulden van z'n club kan halveren. Maar meneer kiest liever voor wat tekengeld.quote:Om dan alles maar in de voeten van De Guzman te schuiven vind ik wel heel erg makkelijk van langs de zijkant. Het is een beetje het VDV verhaal bij Ajax, die moest ook weg voor zichzelf om weer te kunnen groeien naar een betere speler. Dan kan je wel zeggen dat Feyenoord dan genaaid wordt, maar het is niet zo dat Feyenoord geen concrete kans heeft gehad om hem te verkopen.
Zelfs met die handtekening moet ie dan nog 42 miljoen euro opleveren hoor om de helft van de schulden te kunnen aflossen.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:29 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon een ondankbare hond. Hij laat aan alles merken weg te willen en geen moment wakker te liggen over de enorme problemen van de club waar hij opgegroeid is. Als je hem hoort in interviews is het ook alleen maar: ik ik ik. Terwijl hij weet dat hij met 1 handtekening de schulden van z'n club kan halveren. Maar meneer kiest liever voor wat tekengeld.
Is dat officieel bevestigd of iets dergelijks? Welke mongool heeft ooit dat contract opgesteld dan?quote:Op zondag 19 juli 2009 13:57 schreef Happel het volgende:
En 50% naar de zaakwaarnemers. Misschien maar beter ook dan dat hij transfervrij vertrekt.
Wees gerust, Gudde niet.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:00 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Is dat officieel bevestigd of iets dergelijks? Welke mongool heeft ooit dat contract opgesteld dan?
Is echt geen onzin, voldoende bronnen binnen en om de club die dit kunnen, maar niet zullen, bevestigen.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:08 schreef Mchelle het volgende:
Die 50% is volgens mij de grootste onzin ooit. Bronnen die het bevestigen?
Feyenoord is een contract voor en bepaalde tijd aangegaan tegen een bepaalde vergoeding. Hij heeft het contract netjes uitgediend.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:43 schreef turnpoint76 het volgende:
[..]
Zo is dat ! Bijtekenen en anders de tribune op of op maandagavond zijn kunstjes verfonen..Hij heeft een jaar lang mogen revalideren op kosten van Feyenoord dus het minste wat ie moet is bij tekenen .
Klopt, officieel kun je hem niets maken. Maar ik blijf het kut vinden van hem.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:46 schreef F.M.D. het volgende:
[..]
Feyenoord is een contract voor en bepaalde tijd aangegaan tegen een bepaalde vergoeding. Hij heeft het contract netjes uitgediend.
Dat hij geblesseerd is geweest, is een risico van het vak.
Thx!quote:Op zondag 19 juli 2009 12:56 schreef StarGazer het volgende:
http://videos.sapo.pt/GkBsc8ITsuTwGSJdIEKU , een korte samenvatting.
Zie post hierboven dus.quote:Op zondag 19 juli 2009 16:46 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
1-2![]()
Is de wedstrijd nog ergens terug te kijken?
You Tube, zoek maar op.quote:Op zondag 19 juli 2009 16:46 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
1-2![]()
Is de wedstrijd nog ergens terug te kijken?
Understatement.quote:Op zondag 19 juli 2009 20:00 schreef Sloggi het volgende:
Ignjatovic zag er niet best uit bij die tegengoal.
Dat moet beter idd. Maar goed, laat die jongen even wennen.quote:Op zondag 19 juli 2009 20:03 schreef TC03 het volgende:
[..]
Understatement.
Als dit zijn werkelijke niveau is kan een ticket voor de eerste vlucht naar Servië alvast op zijn naam geschreven worden.
Ach ik heb Bahia ook 2x de bal naar een tegenstander zien spelen in de zestien, het gaat alleen 2x goedquote:Op zondag 19 juli 2009 20:03 schreef TC03 het volgende:
Als dit zijn werkelijke niveau is kan een ticket voor de eerste vlucht naar Servië alvast op zijn naam geschreven worden.
Met aanjager Tomasson en het energieke en enthousiaste van Fer en Wijnaldum mag dat niet zo'n groot probleem zijn tegen de meeste teams, mits een beetje gecoacht. Zou alleen wel gruwelijk lullig zijn als Biseswar niet op z'n minst redelijk wat minuten mee kan pakken... (wat overigens niet wil zeggen dat hij dan maar standaard basisspeler moet zijn)quote:Op zondag 19 juli 2009 22:36 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Ach ik heb Bahia ook 2x de bal naar een tegenstander zien spelen in de zestien, het gaat alleen 2x goed
Fernandez---Vlaar---Bahia---vBronckhorst
------------------------ Fer-------------------------
----------Wijnaldum--------dGuzman--------
--------------------Tomasson-------------------
----------------Makaay---Cisse----------------
Op een keeper na zie ik wel mogelijkheden, alleen een beetje te aanvallend ingericht wellicht
quote:Zaakwaarnemer Didulica nog steeds in gesprek met Feyenoord
AZ-keeper Joey Didulica liet vandaag voor de camera's van Eredivisie Live weten dat zijn zaakwaarnemer nog steeds contact heeft met Feyenoord. De sluitpost wist verder te melden dat AZ een bedrag tussen de 200.000 en 300.000 euro wil ontvangen mochten de Rotterdammers hem definitief over willen nemen.
Sterker nog: het enige struikelblok lijkt me z'n salaris. Maar volgend jaar vallen er toch veel grote salarissen weg dus dat kan wel.quote:
Vind het wel jammer voor De Bies, naar mijn mening een basiswaardige speler. Waarom niet gewoon 4-3-3 zonder Makaay spelen? Cissé in de spits, kan best.quote:Beloning voor fris Feyenoord
LISSABON - Het regende high fives aan de zijlijn van stadion José Alvalade, zaterdagavond tegen half tien plaatselijke tijd.
Terwijl de aanhang van Sporting Lissabon een fluitconcert liet neerdalen op zijn eigen spelers, was Jonathan de Guzman het middelpunt van een feestje bij Feyenoord: 1-2.
Het is gemakkelijk cynisch te doen over een oefenzege, maar de vreugde bij de Rotterdamse ploeg was even oprecht als begrijpelijk.
Iedereen bij Feyenoord voelde de laatste weken de verlichting van een frisse, nieuwe start, maar tegelijk snakte de club naar iets tastbaars om dat te onderstrepen. Een moeizaam oefenduel met VVV en een vechtpartij op de training wekten van buitenaf de indruk dat bij Feyenoord alles was gebleven zoals het was: ellendig. Zaterdagavond in Lissabon kreeg het herwonnen optimisme alsnog vorm, met een onverwachte overwinning op een uitstekende tegenstander.
Trainer Mario Been zette na afloop kanttekeningen bij het vertoonde spel, maar bij de coach overheerste tevredenheid. Zeker ook in het licht van de klap die Andwélé Slory uitdeelde aan Karim El Ahmadi, een dag eerder op het trainingsveld.
,,Zo’n incident is gewoon heel slecht voor de beeldvorming,’’aldus Been. ,,Daarom is het lekker om zoiets weg te spoelen met een goed resultaat. Het laat zien dat we echt groeiende zijn.’’
Hoofdrolspeler bij Feyenoord was Jonathan de Guzman, de voetballer die zijn langverwachte rentree op schitterende wijze omlijstte. Na negen maanden blessureleed scoorde de geboren Canadees al bij zijn tweede balcontact als invaller, kort na rust op knap aangeven van Georginio Wijnaldum. Niet veel later nam hij de corner waaruit Roy Makaay 2-1 maakte.
,,Een heerlijk moment,’’ vond De Guzman. ,,Vooraf had ik bedacht om naar de medische staf te lopen, maar de actie van Georginio was zo mooi dat ik vanzelf naar hém toeliep.’’
De Guzman maakte grote indruk in de tweede helft, als beste speler van het veld. In de slotfase vloeiden zijn krachten wat weg, maar na rust drukte de middenvelder direct zijn stempel op het spel.
Steeds als De Guzman aan de bal kwam, won het voetbal van Feyenoord aan snelheid en verrassing. ,,Dit is de positie waarop ik wil spelen,’’ aldus De Guzman. ,,Ik ben van nature een nummer tien. Alleen had ik al heel lang niet meer op die plek gespeeld.’’
Voor rust had de Rotterdamse ploeg het ronduit moeilijk tegen Sporting, dat voor eigen publiek aantrad in zijn sterkste opstelling. Namens FC Twente, tegenstander van de Portugezen in de Champions League-voorronde, zat technisch manager Cees Lok op de tribune.
Bij Feyenoord kende de Servische aanwinst Aleksander Ignjatovic problemen, zowel opbouwend als defensief. Na een half uur liep Helder Postiga simpel weg bij de centrumverdediger, op aangeven van Liedson: 1-0. ,,Je ziet gewoon dat Aleksander heel erg moet wennen aan onze manier van spelen,’’ aldus Been. ,,Ron Vlaar bracht in de tweede helft duidelijk meer rust in de verdediging. Zijn spel is een mooie opsteker, na zo’n lange afwezigheid.’’
Opmerkelijk was de rol van de jonge keeper Darley Ramon Torres, die zijn ploeg na rust met een handvol knappe reddingen op de been hield. Been en Beenhakker willen nog altijd een nieuwe keeper - Joey Didulica is een belangrijke kandidaat - maar een betaalbare optie is nog niet gevonden. ,,Ook de directie is inmiddels overtuigd van de noodzaak,’’ aldus Been, die wel benadrukte tevreden te zijn over Darley.
De trainer van Feyenoord zal nog volop keuzes moeten maken. Vooral op het middenveld en in de aanval is het dringen. Diego Biseswar, vorig seizoen nog onomstreden, begon op de bank. El Ahmadi viel goed in voor Denny Landzaat en op de positie achter Makaay heeft Been drie opties: De Guzman, Luigi Bruins en Jon Dahl Tomasson.
,,Allemaal luxeproblemen,’’ aldus de coach. ,,Het laat alleen maar zien dat we gewoon ontzettend veel kwaliteit in huis hebben. Zolang iedereen zijn ego opzij kan zetten, is die zware concurrentie alleen maar mooi. Er is nog genoeg om aan te werken, maar met deze spelersgroep zie ik het absoluut zitten.’’
Didilica halen is 3 ton + salaris weggooien (dus pakweg een miljoen samen). Totaal nutteloos, want niet significant beter dan wat er nu aanwezig is. Dat geld kunnen ze een eind beter gebruiken op het moment.quote:
Tja moeilijk, van Dijk heb je ook nog geen 4 wedstrijden achter elkaar zien keepen sinds hij voor de Graafschap(!), RKC(!) en een paar wedstrijden Heereveen uit kwam, en is al redelijk op leeftijd.quote:Op maandag 20 juli 2009 00:10 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Didilica halen is 3 ton + salaris weggooien (dus pakweg een miljoen samen). Totaal nutteloos, want niet significant beter dan wat er nu aanwezig is. Dat geld kunnen ze een eind beter gebruiken op het moment.
Idd. Opzich wel goed genoeg voor de breedte (prima zelfs) maar ik verwacht voor kerst nog wel het bericht dat ie overhoop ligt met Been en terug naar het 2e gezet wordt.quote:
Het zou mij niets verbazen als ze hem dat subtiel hebben voorgehouden om hem zo ver te krijgen zijn contract te verlengen.quote:Op maandag 20 juli 2009 00:25 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Idd. Opzich wel goed genoeg voor de breedte (prima zelfs) maar ik verwacht voor kerst nog wel het bericht dat ie overhoop ligt met Been en terug naar het 2e gezet wordt.Die eist een basisplek omdat ie bijgetekend heeft.
Helaas voor hem is hij een ideale speler om op de bank te hebben.quote:Op maandag 20 juli 2009 00:27 schreef Merkie het volgende:
Biseswar is een prima speler die in z'n eentje nog wel eens iets teweeg kan brengen, maar ik zie hem idd ook niet als een belangrijke schakel in een goed draaiend elftal.
quote:Op maandag 20 juli 2009 00:28 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen als ze hem dat subtiel hebben voorgehouden om hem zo ver te krijgen zijn contract te verlengen.
Pardon? Hij verving Romero de laatste tien wedstrijden, stond door de titelrace ook nog eens onder druk, maar deed het foutloos. Geen Az'er heeft Romero gemist die wedstrijden. En dat voor iemand die er zo lang uit is geweestquote:Op maandag 20 juli 2009 00:10 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Didilica halen is 3 ton + salaris weggooien (dus pakweg een miljoen samen). Totaal nutteloos, want niet significant beter dan wat er nu aanwezig is. Dat geld kunnen ze een eind beter gebruiken op het moment.
Kan De Guzman niet ook op linkshalf? Is al weer zo lang geleden dat ik hem voor het laatst heb zien spelenquote:Op maandag 20 juli 2009 00:32 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Helaas voor hem is hij een ideale speler om op de bank te hebben.![]()
Maar als Been met buitenspelers wil gaan spelen vraag ik me toch af wie hij in gedachten heeft. De enige die daar fatsoenlijk uit de voeten kunnen zijn Biseswar en wellicht Cissé.
M'n gevoel zegt dat ie lekker op de tribune mag, maar als je hem toch hebt zet maar gewoon in de basis. Het is een speler die wedstrijden voor je wint en dat misten we vorig jaar. Alleen Tomasson kon dat, en Biseswar zo nu en dan.quote:Op maandag 20 juli 2009 00:37 schreef Merkie het volgende:
[..]
Kan De Guzman niet ook op linkshalf? Is al weer zo lang geleden dat ik hem voor het laatst heb zien spelen.
Ik heb het idee dat De Guzman en Wijnaldum samen een mooi aanvallend duo kunnen worden, dus eigenlijk zou ik die twee sowieso wel in de basis willen zien. Van Bronckhorst LB, Tomasson erbij op het middenveld en Fer als ballenafpakker. Cissé op rechts en Makaay in de spits. Lijkt me wel aardig.
Beetje vaag idd. Stiekem hoop ik dat hij een fantastisch half jaar speelt en Been erg dankbaar is voor zijn basisplek waardoor hij in de winterstop tot 2015 bijtekent.quote:Op maandag 20 juli 2009 00:39 schreef Ritmo het volgende:
Toch weten we niet alles wat betreft Guzman denk ik. Voor veel andere jonge spelers deden ze wel veel moeite, wat betreft hem hoor je niets.
Waarschijnlijk was het al de moeite niet waard met dat idiote contract van hem.
Dat soort sentimenten heb ik even buiten beschouwing gelaten, heb nu puur gekeken naar wat mij voetballend het beste lijktquote:Op maandag 20 juli 2009 00:40 schreef Ritmo het volgende:
[..]
M'n gevoel zegt dat ie lekker op de tribune mag, maar als je hem toch hebt zet maar gewoon in de basis. Het is een speler die wedstrijden voor je wint en dat misten we vorig jaar. Alleen Tomasson kon dat, en Biseswar zo nu en dan.
quote:Didulica graag naar de Kuip
Door MARCEL VAN DER KRAAN
BRUGGE - Joey Didulica verdedigde gisteravond in België misschien voor het laatst het doel van AZ. De Australische doelman wacht met smart op een transfer naar Feyenoord.
In de Kuip kan hij eerste keeper worden, bij AZ is hij normaal gesproken reserve. ,,Het is wachten op iemand die 200.000 of 300.000 euro op tafel kan leggen,’’ zei de boomlange sluitpost.
Didulica leverde tegen het Club Brugge van de Nederlandse trainer Adri Koster vakwerk af. Hoewel AZ met tien man nipt verloor (1-0), was Didulica heer en meester in het strafschopgebied. Met zijn imposante gestalte is hij voor de kampioen van Nederland de ideale reserve-keeper achter de Argentijn Sergio Romero.
In het jaar dat de club debuteert in de Champions League en de landstitel moet verdedigen, wacht de Alkmaarse ploeg een zwaar programma. Ronald Koeman kan Didulica daarbij goed gebruiken. In het afgelopen seizoen redde de doelman het seizoen voor AZ toen hij met verve de rol overnam van Romero, die zijn hand in stukken sloeg op de kleedkamermuur.
De leiding van AZ beloofde Didulica al een jaar geleden mee te zullen werken aan een transfer. De keeper voelt zich te goed om op de bank te zitten. In een cruciale fase van zijn carrière kan hij nu een van de mooiste transfers maken. Als hij bij AZ moet blijven, zal hij niet gaan mokken. Maar in zijn hart hoopt de sympathieke ‘Aussie’ dat het avontuur in Rotterdam hem wordt gegund.
,,Ik wil spelen. Football is my life,’’ legde Didulica gisteravond uit. ,,Ik kan en wil in deze fase van mijn loopbaan niet op de bank zitten. Ik wil in een groot stadion staan en de adrenaline voelen. Misschien heeft Feyenoord op dit moment het geld niet, maar een andere partij (sponsor/geldschieter, red.) wél. Ik hoop het. Maar het antwoord zal straks bij Leo Beenhakker vandaan moeten komen.’’
Technisch directeur Marcel Brands is zo tevreden over Didulica, dat hij hem zelfs contractverlenging bij AZ wil aanbieden. Daarom hoopt hij net als Koeman dat de keeper blijft. ,,Joey is een uitstekende keeper. Als hij vertrekt, moeten we weer op zoek naar een vervanger.’’
Jorien-flashback.quote:Op maandag 20 juli 2009 01:16 schreef Radegast het volgende:
Ik snap niet dat Feyenoord in hun zoektocht naar een keeper niet bij Silvio Proto van Anderlecht uitkomt. Haalbare kaart, en gewoon een heel goede doelman.
Ik heb liever dat ie tot 2011 bijtekent en dat achterlijke contract wat ie nu heeft eens verscheurd.quote:Op maandag 20 juli 2009 00:40 schreef Merkie het volgende:
[..]
Beetje vaag idd. Stiekem hoop ik dat hij een fantastisch half jaar speelt en Been erg dankbaar is voor zijn basisplek waardoor hij tot 2015 bijtekent.
Ik moet nog 2 pagina's lezen, maar dit is echt zo'n grote onzin dat ik eerst moest reageren....quote:Op zondag 19 juli 2009 13:29 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik doel op het feit dat Gudde bedenktijd vroeg/nam toen ManCity 10 miljoen bood en Guzman zelf 100 % mee wou werken. Tegen zo'n bod in zo'n situatie zeg je ALTIJD direct ja. Als het achteraf misloopt dan ligt dan de schuld in elk geval niet bij jezelf. Guzman zei gisteren hier nog steeds geirriteerd over te zijn.
op z'n 31e pas 179 wedstrijden gespeeld, waarvan het overgrote deel tegen FC pielewappers etc. Bij ajax en AZ in 7 seizoenen 32 wedstrijden gespeeld (minder dan 1/7e van het aantal wedstrijden dus!). Dat is echt niet zomaar hoor. Ook laat AZ hem niet zomaar gaan. Verder eist hij een basisplaats, wat inhoud dat je rellen hebt zodra hij niet presteert en Mario toch Darley of van Dijk nog maar even wil proberen.quote:seizoen club wedstrijden doelpunten competitie
1996/97 Melbourne Knights 21 0
1997/98 Melbourne Knights 22 0
1998/99 Melbourne Knights 17 0
1999/00 Ajax 0 0 Eredivisie
2000/01 Ajax 0 0 Eredivisie
2001/02 Germinal Beerschot 2 0 Belgie
2001/02 Ajax 9 0 Eredivisie
2002/03 Ajax 8 0 Eredivisie
2003/04 Austria Wien 23 0 Oostenrijk
2004/05 Austria Wien 33 0 Oostenrijk
2005/06 Austria Wien 29 0 Oostenrijk
2006/07 AZ 7 0 Eredivisie
2007/08 AZ 0 0 Eredivisie
2008/09 AZ 8 0 Eredivisie
Totalen: 179 0
Ik geloof dat je daarvoor bij Didulica niet bang hoeft te zijn..quote:Op maandag 20 juli 2009 04:39 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
op z'n 31e pas 179 wedstrijden gespeeld, waarvan het overgrote deel tegen FC pielewappers etc. Bij ajax en AZ in 7 seizoenen 32 wedstrijden gespeeld (minder dan 1/7e van het aantal wedstrijden dus!). Dat is echt niet zomaar hoor. Ook laat AZ hem niet zomaar gaan. Verder eist hij een basisplaats, wat inhoud dat je rellen hebt zodra hij niet presteert en Mario toch Darley of van Dijk nog maar even wil proberen.Ik kan het uiteraard verkeerd hebben, maar ik zie het nog niet erg zitten.
Slory en Vincken dan?quote:Op maandag 20 juli 2009 00:32 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Helaas voor hem is hij een ideale speler om op de bank te hebben.![]()
Maar als Been met buitenspelers wil gaan spelen vraag ik me toch af wie hij in gedachten heeft. De enige die daar fatsoenlijk uit de voeten kunnen zijn Biseswar en wellicht Cissé.
Hij heeft nog nooit gescored..quote:Op maandag 20 juli 2009 04:39 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
op z'n 31e pas 179 wedstrijden gespeeld, waarvan het overgrote deel tegen FC pielewappers etc. Bij ajax en AZ in 7 seizoenen 32 wedstrijden gespeeld (minder dan 1/7e van het aantal wedstrijden dus!). Dat is echt niet zomaar hoor. Ook laat AZ hem niet zomaar gaan. Verder eist hij een basisplaats, wat inhoud dat je rellen hebt zodra hij niet presteert en Mario toch Darley of van Dijk nog maar even wil proberen.
Ik kan het uiteraard verkeerd hebben, maar ik zie het nog niet erg zitten.
Hebben die Portugezen nou in de rust even andere shirts aangetrokken?quote:Op zondag 19 juli 2009 12:56 schreef StarGazer het volgende:
http://videos.sapo.pt/GkBsc8ITsuTwGSJdIEKU , een korte samenvatting.
Uit een interview deze week:quote:Op maandag 20 juli 2009 04:14 schreef Juk het volgende:
[..]
Ik moet nog 2 pagina's lezen, maar dit is echt zo'n grote onzin dat ik eerst moest reageren....
Ten eerste was Bosz toen nog aan het roer wat dit betreft en ten tweede is dit al door Feyenoord weerlegt. Dat jij dat met je selectieve geheugen bent vergeten verbaast me niks.
quote:,,Vorige zomer ging ik er vanuit dat ik uit Rotterdam zou vertrekken,'' zegt hij nu. ,,Dat het uiteindelijk niet doorging, lag op dat moment vooral aan Feyenoord. Zelf had ik al ja gezegd en ik vond het ook wel een mooi bedrag (naar verluidt tien miljoen euro, red.). Maar de clubs kwamen er niet uit en even later haalde City een andere speler, Shaun Wright-Phillips.''
Het liet hem niet onberoerd. ,,De rode kaart die ik in de eerste wedstrijd tegen Heracles kreeg, kwam voort uit een soort onrust. Er zat teveel agressie in mijn lijf. Niet dat ik met tegenzin voor Feyenoord speelde, zeker niet. Maar er was gewoon heel veel gebeurd in een korte tijd. Ik was mezelf niet.''
Idd. Geen lastige jongen en bovendien: waarom zou je gaan testen met andere keepers? Tenzij Didulica het zwaar slecht doet.quote:Op maandag 20 juli 2009 06:49 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik geloof dat je daarvoor bij Didulica niet bang hoeft te zijn..
Yup, ze presenteerden het uit-shirt.quote:Op maandag 20 juli 2009 10:35 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Hebben die Portugezen nou in de rust even andere shirts aangetrokken?
Ze deden het zaterdag anders ook wel aardig zo, samen.quote:
http://www.hoofdklasse.org/index.php?mod=inc_item&id=941quote:Corneille loopt stage bij Jong Feyenoord
20 juli 2009 - 15:15
ZAT A - Dogan Corneille, de nieuwe trainer van nieuwbakken hoofdklasser RVVH, gaat in het kader van zijn trainersopleiding stage lopen bij Jong Feyenoord / Excelsior. Dit team speelt met een combinatie van Feyenoord- en Excelsior-spelers, als uitvloeisel van het hernieuwde samenwerkingsverband tussen de Rotterdamse clubs.
Corneille zal op Varkenoord André Hoekstra gaan assisteren. De Papendrechter is sinds dit seizoen de trainer van het nieuwe beloftenteam. Corneille is bezig met cursus TC 1. Afgelopen seizoen was de geboren Limburger, die als prof voor VVV-Venlo en FC Eindhoven speelde, assistent-trainer bij ASWH. Eerder was hij actief als interim-trainer in Hendrik-Ido-Ambacht. Als speler vierde Corneille zijn grootste successen in de hoofdklasse bij IJsselmeervogels.
Owja, ik was vergeten dat alles wat het bestuur van Feyenoord zegt gelogen is en dat de spelers altijd de waarheid spreken.quote:
quote:Jong Feyenoord/Excelsior start de eredivisie voor beloftenelftallen met een thuiswedstrijd tegen Jong sc Heerenveen/Emmen. De ploeg van trainer André Hoekstra ontvangt de noorderlingen maandagavond 24 augustus in Stadion Woudestein. De stadsderby’s tegen Jong Sparta Rotterdam staan gepland voor maandag 2 november (thuis) en maandag 29 maart (uit). Jong Ajax komt 23 november op bezoek in Rotterdam en is op 19 april gastheer van het door Feyenoord en Excelsior gecombineerde elftal.
In de eerste ronde van het KNVB bekertoernooi voor beloftenelftallen neemt Jong Feyenoord/Excelsior het in poule 2 op tegen Jong NAC Breda, Jong ADO Den Haag en Jong RBC Roosendaal. De eerste bekerwedstrijd staat een week voor aanvang van de competitie op het programma. Het elftal van Hoekstra ontvangt maandagavond 17 augustus het beloftenelftal van ADO Den Haag.
quote:Feyenoord is door de licentiecommissie van de KNVB teruggezet in categorie 1. Dit betekent onder meer dat de club bij de licentiecommissie van de voetbalbond een plan van aanpak moet indienen hoe Feyenoord op termijn weer financieel gezond kan worden.
Volgens algemeen directeur Eric Gudde geeft de indeling in categorie 1 eens te meer aan dat de club nog een lange weg te gaan heeft eer Feyenoord zich weer financieel gezond mag noemen. Volgens de directie is er echter geen reden tot nieuwe extra rigoureuze maatregelen, aangezien de club de maatregel van de licentiecommissie van de KNVB had zien aankomen. Dit op grond van de slechte cijfers en prognoses die Feyenoord in maart - gedurende het afgelopen, extreem slechte seizoen – heeft moeten afgeven en op basis waarvan de indeling tot stand is gekomen.
‘Het is bekend dat we nog een grote schuld uit het verleden weg moeten werken. Dat er door het sportieve rampjaar dat achter ons ligt nog extra schade is oplopen, is ook al meer dan een half jaar glashelder en door ons gecommuniceerd. Een herstelplan, zoals op grond van de indeling in categorie 1 door de KNVB wordt geëist, is door Feyenoord maanden geleden al gemaakt. Sterker nog, we zijn al heel ver met de uitvoering er van.’
Onderdelen van deze in de miljoenen lopende operatie waren en zijn onder meer forse bezuinigingen – organisatiebreed - op alle bureau- en personeelskosten, een loonstop en het besluit dat deze zomer alleen nieuwe spelers mochten worden gehaald indien deze volledig extern werden gefinancierd.
‘We hebben dus op voorhand onze maatregelen genomen voor het geval we in de eerste categorie terecht zouden komen. Dit herstelplan hadden we hoe dan ook doorgezet, want Feyenoord moet keihard blijven werken aan de financiële gezondmaking van de club’, aldus Gudde. ‘Wat dat betreft verandert de indeling in categorie 1 dus niet zo veel aan onze aanpak. Wel is deze natuurlijk een zoveelste bevestiging dat we echt moeten doorpakken en op het gebied van de financiën geen enkele concessie kunnen doen.’
Het is overigens niet de eerste keer dat Feyenoord vanwege de schuldpositie in Categorie 1 wordt geplaatst door de licentiecommissie van de KNVB. Ook in 2006 was dit het geval. Destijds ‘promoveerde’ de Stadionclub na iets meer dan een jaar weer naar Categorie 2. Gudde: ‘En ook deze keer zullen we binnen de gestelde termijnen weer in Categorie 2 terecht komen. Zaak is dan om door te pakken met de financiële gezondmaking, opdat we vervolgens structureel uit de eerste categorie blijven.’
Hoewel de KNVB de categorie-indelingen van de clubs niet openbaar maakt, heeft Feyenoord haar supporters eerder aangegeven dat zij een wijziging in de categorie-indeling bekend zou maken in het kader van de voorgestane transparantie.
Ja, Guzman loopt te liegen.quote:Op maandag 20 juli 2009 16:24 schreef Juk het volgende:
[..]
Owja, ik was vergeten dat alles wat het bestuur van Feyenoord zegt gelogen is en dat de spelers altijd de waarheid spreken.
We zijn weer terug bij af, en ik heb er nog steeds niet veel vertrouwen in dat de huidige mensen de boel weer op orde gaan krijgen. Alleen in de mensen die op het sportieve vlak werken heb ik nog hoop.quote:
Dat dus, heb het idee dat Gudde net zo goed vervangen kan worden door de beheerder van de lokale kinderboerderij.quote:Op maandag 20 juli 2009 16:50 schreef Ritmo het volgende:
[..]
We zijn weer terug bij af, en ik heb er nog steeds niet veel vertrouwen in dat de huidige mensen de boel weer op orde gaan krijgen.
quote:Op maandag 20 juli 2009 16:52 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat dus, heb het idee dat Gudde net zo goed vervangen kan worden door de beheerder van de lokale kinderboerderij.
Tegen zoveel onbenul is toch niet in te gaan? We wisten een half jaar geleden al dat dit zou gebeuren, maar meneer vindt dat "we weer terug bij af zijn".quote:Op maandag 20 juli 2009 16:50 schreef Ritmo het volgende:
[..]
We zijn weer terug bij af, en ik heb er nog steeds niet veel vertrouwen in dat de huidige mensen de boel weer op orde gaan krijgen. Alleen in de mensen die op het sportieve vlak werken heb ik nog hoop.
Ja, met dergelijk kutbeleid weet je idd dat dit gaat gebeuren ja. Wil dat zeggen dat dat prima is?quote:Op maandag 20 juli 2009 17:15 schreef Juk het volgende:
[..]
Tegen zoveel onbenul is toch niet in te gaan? We wisten een half jaar geleden al dat dit zou gebeuren, maar meneer vindt dat "we weer terug bij af zijn".
Die tijd hadden ze niet moeten vragen. Zoals ik al zei: direct ja zeggen, als het dan later alsnog misloopt kun je dat jezelf tenminste niet verwijten. Maar goed, aangezien Guzman door zo'n contract toch gewoon waardeloos handelsmateriaal is, is de schade nog beperkt gebleven.quote:En de Guzman hangt ook geen fantasieverhaal op, wat hij zegt komt overeen met wat Feyenoord er zelf over heeft gezegd. De nuance ligt hem in dat de Guzman zegt dat ze er niet uit kwamen en Feyenoord zegt dat ze daar de tijd niet voor hebben gehad.
Dat laatste zou goed kunnen hoor, maar dan nog. Het lijkt wel of Feyenoord zo ontzettend log is wat betreft beslissingen. Het lijkt wel de gemeente. O wacht.quote:Maar jij doet weer alsof de Guzman precies weet hoe de onderhandelingen gegaan zijn tussen beide clubs. Het lijkt me heel sterk dat hij daar weet van heeft, hij was tenslotte al rond en hoefde alleen te wachten tot de clubs het eens werden. Maar hoe dat gelopen is hebben we het al vaker over gehad hier en ik dacht dat toen wel duidelijk was dat Man City gewoon om zich heen heeft zitten bellen naar alles wat een bal kon raken.
Wel, aangezien we alweer in een gezondere categorie zaten.quote:Op maandag 20 juli 2009 17:21 schreef Happel het volgende:
Terug bij af?
We zijn nog geen meter vooruit gegaan.
quote:Didulica geen optie bij Feyenoord
Joey Didulica is definitief geen optie voor Feyenoord. Dat heeft algemeen directeur Eric Gudde maandagavond laten weten in het programma Met Wie van Radio Rijnmond. Volgens het bestuurslid van de Rotterdamse club heeft de 31-jarige doelman van AZ bij een eventuele latere doorverkoop geen meerwaarde.
De geldschieters van Feyenoord kijken bij een versterking naar de meerwaarde, zodat de externe investeerders bij een doorverkoop in ieder geval verzekerd zijn van de terugkeer van hun financiële bijdrage. Dat was bij het aantrekken van Dani Fernández, Sekou Cissé en Aleksandar Ignjatovic (huur met optie tot koop) wel het geval.
Zowel Mario Been als Didulica zagen een samenwerking wel zitten. "Met hem weet je zeker dat je een goeie keeper haalt", sprak trainer Been eerder. "We hebben met hem gesproken, maar voorlopig is er nog geen geld." En Didulica: "Feyenoord is een grote club, waar ik goed zou passen. I’m working class", aldus de Australiër.
Didulica is in Alkmaar de stand-in van Sergio Romero, en heeft met Erik Heijblok een nieuwe concurrent erbij. Bij Feyenoord gaat Been het nieuwe seizoen in met Rob van Dijk, Darley en Erwin Mulder. De laatste mocht aanvankelijk op huurbasis vertrekken maar uiteindelijk beviel Been de jonge sluitpost rechtsomkeert te maken.
AZ ging van plek 12 naar plek 1 met een bijna zelfde elftal met slechts wat gerichte aankopen. Daarom is van de 7e naar de 2e plek geen droom maar gewoon best mogelijk.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:11 schreef StefanoSanders het volgende:
Kampioen en CL inkomen zou inderdaad prachtig zijn.![]()
Nouwja blijven dromen he.![]()
Al is bij de hoogste vier wel een eis dit seizoen![]()
There i dropped the bomb.
Nu maar eens echt over de verwachtingen gaan hebben.
Eigenlijk wordt die schuld echt overdreven. Ajax verkoopt in 2 jaar aan iets van 60 miljoen aan spelers. PSV verdient 30 miljoen aan CL-inkomsten in een jaar dat ze net de 2e ronde bereiken.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:28 schreef El_jefe07 het volgende:
805 Teletekst ma 20 jul
Feyenoord weer in gevarenzone
Feyenoord komt weer onder financieel
toezicht van de KNVB te staan.De club
is door de licentiecommissie teruggezet
naar categorie 1.Dat betekent dat er
een herstelplan moet komen,waarin staat
hoe Feyenoord denkt op termijn weer een
financieel gezonde club te worden.
Algemeen directeur Eric Gudde zei dat
het plan van aanpak al lang klaar is:
"Sterker nog,we zijn al heel ver met de
uitvoering ervan.Zo wordt er bezuinigd
op personeelskosten en worden er deze
zomer alleen nieuwe spelers gehaald als
die extern gefinancieerd zijn."
In 2006 plaatste de KNVB Feyenoord ook
al in de 'gevarenzone'.Een jaar later
verviel het verscherpte toezicht weer.
Heerlijk hoe wij toch altijd als grote voorbeeld gelden voor julliequote:Op maandag 20 juli 2009 19:31 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Eigenlijk wordt die schuld echt overdreven. Ajax verkoopt in 2 jaar aan iets van 60 miljoen aan spelers.
Dan is een schuld van 21 miljoen toch een zakcentje als je er alle tijd voor hebt?
Wat is in godsnaam je punt? Wil je hiermee zeggen dat Feyenoorders jaloers zijn op Ajax of PSV?quote:Op maandag 20 juli 2009 19:32 schreef Nashje het volgende:
[..]
Heerlijk hoe wij toch altijd als grote voorbeeld gelden voor jullie. Ga zo door jongens. Leuk om te lezen.
Heeft niets met jullie als grote voorbeeld te maken.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:32 schreef Nashje het volgende:
[..]
Heerlijk hoe wij toch altijd als grote voorbeeld gelden voor jullie. Ga zo door jongens. Leuk om te lezen.
Ja want feyenoord zit in dezelfde situatie als az destijdsquote:Op maandag 20 juli 2009 19:25 schreef Ritmo het volgende:
[..]
AZ ging van plek 12 naar plek 1 met een bijna zelfde elftal met slechts wat gerichte aankopen. Daarom is van de 7e naar de 2e plek geen droom maar gewoon best mogelijk.
Nee, want wij eindigden 5 plekken hoger.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:36 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ja want feyenoord zit in dezelfde situatie als az destijds.
Schitterend om te lezen gewoon hoeveel vertrouwen jullie hebben met zo´n zaadselectie. Zelfs nog gaan hopen op een 2e plekquote:Op maandag 20 juli 2009 19:37 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee, want wij eindigden 5 plekken hoger.
Veel zal afhangen van de vorm van de jonkies; dan kan je ineens een hele goede serie neerzetten, maar zonder keeper zal er weinig structurele verbetering zijn.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:39 schreef Nashje het volgende:
[..]
Schitterend om te lezen gewoon hoeveel vertrouwen jullie hebben met zo´n zaadselectie. Zelfs nog gaan hopen op een 2e plek. Jullie gaan echt niet hoger dan plek 7 eindigen hoor, ook al is Mario nu ineens trainer.
Wat nou zaadselectie? De selectie van Feyenoord is van eenzelfde niveau als van Heerenveen, Twente en Groningen, clubs die meedoen om de eerste 4-5 plaatsen, wat Feyenoord ook gaat doen.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:39 schreef Nashje het volgende:
[..]
Schitterend om te lezen gewoon hoeveel vertrouwen jullie hebben met zo´n zaadselectie. Zelfs nog gaan hopen op een 2e plek. Jullie gaan echt niet hoger dan plek 7 eindigen hoor, ook al is Mario nu ineens trainer.
Dream on. Die van Twente is duidelijk beter.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:44 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat nou zaadselectie? De selectie van Feyenoord is van eenzelfde niveau als van Heerenveen, Twente en Groningen, clubs die meedoen om de eerste 4-5 plaatsen, wat Feyenoord ook gaat doen.
Maar jij hebt geen verstand van voetbal.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:47 schreef thewishmaster het volgende:
Feyenoord gaat dit jaar gewoon een top 5 klassering halen, de selectie van Feyenoord is sowieso beter dan de selectie van Heerenveen, Twente en Groningen. Alleen de selecties van Ajax en PSV zou je als beter kunnen bestempelen, terwijl de selectie van AZ ongeveer gelijkwaardig is. Daar komt nog eens bij dat er een trainer is gekomen die heeft bewezen met minimale middelen een maximaal resultaat neer te zetten.
Gelukkig heb jij dat wel en kun jij nu alvast de eindklasseringen van de 18 clubs uit de eredivisie invullen.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:50 schreef Nashje het volgende:
[..]
Maar jij hebt geen verstand van voetbal.
Oh dat wist ik niet. Thanks.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:51 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Gelukkig heb jij dat wel en kun jij nu alvast de eindklasseringen van de 18 clubs uit de eredivisie invullen.
Precies. Dat is gewoon een stuk realistischer.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:54 schreef Kopbal het volgende:
4-6 moet toch wel haalbaar zijn. Alles daarboven is mooi meegenomen. Alles daaronder is onacceptabel.
Ik ben echt niet de enige die er zo over denkt. Maar volgens mij hou jij wel van selectief lezen.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:57 schreef Nashje het volgende:
[..]
Oh dat wist ik niet. Thanks.
[..]
Precies. Dat is gewoon een stuk realistischer.
Da's waar. Ik kijk vrijwel nooit in dit topic, maar zag 'toevallig' een stukje domdoenerij van Ritmo.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:59 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ik ben echt niet de enige die er zo over denkt. Maar volgens mij hou jij wel van selectief lezen.
Ik heb nog geen idee hoe de verhoudingen liggen ten opzichte van clubs als Heerenveen, Twente of Groningen (de concurrentie). Als dd groep fit blijft doe je daar denk ik niet van onder. Vergeet niet dat we vorig seizoen gemiddeld 10 blessuregevallen per wedstrijd hadden en kneuzen als Lucius, Timmer en Greene opgerot zijn.quote:Op maandag 20 juli 2009 20:01 schreef Nashje het volgende:
Vind jij ook serieus dat jullie selectie op dezelfde lijn zit als die van Twente?
Op papier kan Feyenoord 2e of 3e worden als het draait en het meezit. In de praktijk denk ik helaas dat dit lager wordt. Maar een 5e plek is gewoon het minimale, een mongool die dat een geweldige prestatie vindt is nog 10 keer erger dan iemand die na 4 gewonnen wedstrijd "kampioenen" roept.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:39 schreef Nashje het volgende:
[..]
De schuld is ook niet het grootste probleem. Het probleem is dat er nauwelijks geld is/was voor primaire kosten. Dat probleem zullen ze in 020 en 040 niet hebben.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:31 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Eigenlijk wordt die schuld echt overdreven. Ajax verkoopt in 2 jaar aan iets van 60 miljoen aan spelers. PSV verdient 30 miljoen aan CL-inkomsten in een jaar dat ze net de 2e ronde bereiken.
Dan is een schuld van 21 miljoen toch een zakcentje als je er alle tijd voor hebt?
Die schuld was idd geen probleem geweest als je inkomstenbron stabiel was en je elk jaar b.v. 8 miljoen af kon lossen. Dan weet je precies wanneer je hem afgelost hebt en kun je plannen naar een gezonde situatie.quote:Op maandag 20 juli 2009 21:20 schreef Happel het volgende:
[..]
De schuld is ook niet het grootste probleem. Het probleem is dat er nauwelijks geld is/was voor primaire kosten. Dat probleem zullen ze in 020 en 040 niet hebben.
Waar zeg ik dat het prima is? Je moet eens een keer reageren op wat mensen zeggen en niet op wat jij met je fantastie erbij denkt.quote:Op maandag 20 juli 2009 17:25 schreef Ritmo het volgende:
Ja, met dergelijk kutbeleid weet je idd dat dit gaat gebeuren ja. Wil dat zeggen dat dat prima is?
Ik ga dit niet nog een keer met je bespreken want over een half jaar, als dit weer actueel wordt, ben je het toch vergeten.quote:Die tijd hadden ze niet moeten vragen. Zoals ik al zei: direct ja zeggen, als het dan later alsnog misloopt kun je dat jezelf tenminste niet verwijten. Maar goed, aangezien Guzman door zo'n contract toch gewoon waardeloos handelsmateriaal is, is de schade nog beperkt gebleven.
Hier heb je een punt, maar als je maar vaak genoeg iets roept zit er altijd wel iets tussen wat ergens op lijkt.quote:Dat laatste zou goed kunnen hoor, maar dan nog. Het lijkt wel of Feyenoord zo ontzettend log is wat betreft beslissingen. Het lijkt wel de gemeente. O wacht.
quote:Op maandag 20 juli 2009 21:43 schreef Ritmo het volgende:
Daarom snap ik ook niet dat mensen als Juk het voor hem opnemen. Bij een zware functie hoort een zware verantwoordelijkheid, het is niet zo dat je alles kunt gooien op "tsja, das pech" of "hij kon niets doen". Als het zo simpel lag kon jij of ik die functie ook wel aanpakken.
De financiële situatie vergelijken met clubs die qua achterban en prestaties door de jaren heen het meest overeen kwamen met die van Feyenoord, bizar johquote:Op maandag 20 juli 2009 19:32 schreef Nashje het volgende:
[..]
Oké, laten we de selecties van AZ, PSV en Ajax ook betitelen als "beter". Dan lijkt een 5e plek mij dus erg haalbaar. Hoe kom jij dan aan die 7e plek?quote:Op maandag 20 juli 2009 19:45 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dream on. Die van Twente is duidelijk beter.
quote:Ook Been met helikopter in de Kuip?
ROTTERDAM - Feyenoord tracht morgen ook de nieuwe coach Mario Been met een helikopter op de middenstip van de Kuip te laten landen.
De trainer van Feyenoord wordt op de Open Dag gepresenteerd als ‘nieuwe aankoop’, samen met de spelers Dani Fernández, Aleksander Ignjatovic en Sekou Cissé.
Been zou de eerste trainer zijn die plaatsneemt in de helikopter. Ruud Gullit, Bert van Marwijk en Gertjan Verbeek verkozen een plaats op het veld.
Gezien zijn status bij de aanhang past een spectaculaire entree van Been wel in de Kuip. Probleem is alleen nog dat er niet genoeg plek is in de helikoper. Feyenoord kijkt vandaag wat mogelijk is.
Klote voor die jongen..quote:ROTTERDAM - Voor Erwin Mulder wordt het moeilijk Mario Been van zijn kwaliteiten te overtuigen. De Feyenoord-doelman is drie tot zes weken uitgeschakeld.
Ok: moet Gudde weg of niet? Voldoet hij volgens jou?quote:Op maandag 20 juli 2009 21:55 schreef Juk het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het prima is? Je moet eens een keer reageren op wat mensen zeggen en niet op wat jij met je fantastie erbij denkt.
Nogmaals: iemand waar je al veel twijfels hebt, kan zich dit soort dingen niet permiteren. Guzman lijkt me geen leugenaar, hij is oprecht kwaad.quote:Ik ga dit niet nog een keer met je bespreken want over een half jaar, als dit weer actueel wordt, ben je het toch vergeten.
Je hebt gelijk jongen, way to go![]()
Uiteraard, maar waarom kan een club als AZ of Heerenveen dan wel vaak slagvaardig handelen? Waarom haalt Groningen een speler als Berg en zien wij zulke spelers jaar in jaar uit over het hoofd? Het feit dat Gudde geen reorganisatie doorvoert wat betreft scouting en aankoop/verkoopbeleid (of in elk geval, dat is na 2 jaar nog niet zichtbaar) vind ik al kwalijk genoeg om je twijfels over hem te hebben. We halen bijna alleen spelers die al jaren in Nederland spelen of die toevallig bekend zijn met de nieuwe trainer.quote:Hier heb je een punt, maar als je maar vaak genoeg iets roept zit er altijd wel iets tussen wat ergens op lijkt.
Hoewel ik denk dat dat nou eenmaal bij elke voetbalclub zo werkt. Er zijn verschillende mensen die voor zoiets moeten tekenen e.d.
Tsja, de situatie is toch nog niet veranderd? Alleen dat Bosz nu weg is.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:51 schreef Happel het volgende:
Ritmo is een langspeelplaat waar de naald blijft hangen op hetzelfde punt. Altijd maar weer hetzelfde riedeltje afspelen, waar weer dezelfde antwoorden op komen.
Dus ga je maar speculeren. Daar heeft niemand wat aan en dat brengt alleen maar misstanden en aannames met zich mee.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:53 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Tsja, de situatie is toch nog niet veranderd? Alleen dat Bosz nu weg is.Die antwoorden zijn vooral: "je weet niet wat Gudde precies doet" maar alsof ik daar wat mee kan.
quote:Ook Been met helikopter in de Kuip?
ROTTERDAM - Feyenoord tracht morgen ook de nieuwe coach Mario Been met een helikopter op de middenstip van de Kuip te laten landen.
De trainer van Feyenoord wordt op de Open Dag gepresenteerd als ‘nieuwe aankoop’, samen met de spelers Dani Fernández, Aleksander Ignjatovic en Sekou Cissé.
Been zou de eerste trainer zijn die plaatsneemt in de helikopter. Ruud Gullit, Bert van Marwijk en Gertjan Verbeek verkozen een plaats op het veld.
Gezien zijn status bij de aanhang past een spectaculaire entree van Been wel in de Kuip. Probleem is alleen nog dat er niet genoeg plek is in de helikoper. Feyenoord kijkt vandaag wat mogelijk is.
Betere selectie of niet, ik weet zeker dat ze vanouds boven ons zullen eindigen.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:47 schreef Ritmo het volgende:
Mensen die zeggen dat een club als Heerenveen een veel betere selectie heeft.
Nee, ik zeg toch dat ik op resultaat afreken?quote:Op maandag 20 juli 2009 23:55 schreef Happel het volgende:
[..]
Dus ga je maar speculeren. Daar heeft niemand wat aan en dat brengt alleen maar misstanden en aannames met zich mee.
Het lijkt me duidelijk waarvoor die man is aangenomen, namelijk als verbindingsstuk tussen de gemeente en het "Project nieuwe Kuip".quote:Op maandag 20 juli 2009 23:38 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ok: moet Gudde weg of niet? Voldoet hij volgens jou?
Zoals ik al 2 keer heb geprobeerd duidelijk te maken ga ik het niet nog een keer uitleggen. Dus ik herhaal voor de laatste keer: deze discussie is gevoerd, iedereen heeft zijn feiten en meningen gegeven en wat mij betreft was het duidelijk. Wat de Guzman heeft gezegd veranderd niks tot zeer weinig aan het beeld wat er was geschetst door Feyenoord.quote:Nogmaals: iemand waar je al veel twijfels hebt, kan zich dit soort dingen niet permiteren. Guzman lijkt me geen leugenaar, hij is oprecht kwaad.
quote:Vriendschap in één klap over
Door WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - Hoe kon hij zo stom zijn? Andwélé Slory snapt zelf ook niet goed wat hem bezielde toen hij ploeggenoot Karim El Ahmadi op de vrijdagtraining in Óbidas ineens een klap verkocht.
Karim El Ahmadi en Andwélé Slory. FOTO PRO SHOTS
,,Dit valt niet goed te praten, dat besef ik ook wel,’’ zegt de aanvaller van Feyenoord.
Na een vrijwel vlekkeloze trainingsweek in Portugal, die werd besloten met een verrassende 2-1 oefenzege op Sporting Lissabon, heeft trainer Mario Been deze week in Rotterdam een binnenbrandje te blussen. Slory bood na de uit de hand gelopen ruzie ten overstaan van de spelersgroep en de technische staf zijn excuses aan. Tot een verzoening met El Ahmadi kwam het echter nog niet.
De vraag is zelfs of die er op korte termijn wel gaat komen. Slory en El Ahmadi waren tot voor kort met elkaar bevriend, maar wat beide spelers betreft is dat voorbij. ,,Ik heb al eerder gezegd dat het tussen ons niet meer goed komt,’’ sprak El Ahmadi gisteren. ,,Verder wil ik er niets meer over kwijt.’’
Slory vindt dat de kous af is, nadat hij uit zichzelf openlijk zijn excuses heeft gemaakt. ,,Dit soort dingen gebeuren vaker op een voetbalveld. Als je toegeeft dat je in een ruzie fout zit, hoort het daarna klaar te zijn.
,,Nee, ik heb niet meer met Karim gesproken. Soms moet je dingen even op zijn beloop laten. Vriendschap hoeft van mij ook niet, zolang we op het veld maar goed met elkaar omgaan. In het veld communiceerden we zaterdag gewoon met elkaar. Dat verandert ook niet.’’
‘Een smet op de voorbereiding’, noemt Slory het akkefietje. ,,Want we zijn bij Feyenoord met iets moois bezig. Dat is het belangrijkste. We zijn scherper dan vorig jaar. Iedereen vecht voor zijn plekje.’’
Letterlijk, zo bleek in het geval van Slory. ,,Maar dit had niets te maken met de verdeling van de hesjes,’’ bestrijdt hij de suggestie dat zijn actie voortkwam uit frustratie.
,,Ik wist dat de trainer tegen Sporting een andere aanval wilde uitproberen. Ik zit juist prima in mijn vel. Tot zaterdag heb ik alles gespeeld en het zou stom zijn als ik na één mindere wedstrijd tegen VVV van slag zou zijn. Het ging daarvoor heel redelijk.’’
Volgens Slory was de escalatie het gevolg van een woordenwisseling. ,,Het was iets kleins, we hadden een meningsverschil over iets tactisch. Waar twee vechten, hebben twee schuld. We zijn beiden te ver gegaan. Ik helemaal, want ik heb aan hem gezeten.
,,Achteraf denk ik: was ik maar gewoon weggelopen. Ik kan een emotionele jongen zijn, maar heb nog nooit iemand geslagen. Zo ben ik niet opgevoed. Ik was boos om wat er werd gezegd. Een andere verklaring heb ik niet.’’
Behalve een boete van trainer Mario Been kreeg Slory ook een stevige reprimande van zijn moeder. ,,Ze vond het niet professioneel. Ik had moeten bedenken wat voor impact dit kan hebben. Dat heb ik helaas niet gedaan. Dit had ik anders moeten oplossen.’’
Ondanks zijn misstap nam Been Slory een dag later weer in genade aan. Als invaller voor de geblesseerde Georginio Wijnaldum kreeg hij in Lissabon nog een kwartiertje speeltijd. ,,Ik was blij dat ik nog zo lang mocht spelen,’’ zegt de aanvaller. ,,Ik had eerlijk gezegd verwacht dat de trainer me drie kwartier zou laten warmlopen.’’
quote:Didulica is voor Feyenoord 'geen meerwaarde'
Door Erwin (Peterselieman) op maandag 20 juli 2009 22:35
Bron: Goal.com
Joey Didulica wil graag bij Feyenoord gaan keepen, maar een transfer is nu definitief van de baan. Dat zegt algemeen directeur Eric Gudde maandag tegenover Radio Rijnmond.
Volgens Gudde heeft de komst van Didulica voor Feyenoord 'geen meerwaarde'. Geldschieters van de Rotterdamse club kijken daarnaar, zodat externe investeerders bij een doorverkoop hun financiële bijdrage terug krijgen.
Feyenoord ziet Sekou Cissé, Dani Fernandez en Aleksandar Ignjatovic als een meerwaarde, maar Didulica dus niet. Toch zag trainer Mario Been het wel in de AZ-doelman zitten. "Met hem weet je zeker dat je een goede keeper haalt," liet Been eerder al weten.[/b]
In Alkmaar is Didulica samen met Eric Heijblok de stand-in voor eerste doelman Sergio Romero. De 31-jarige Kroaat kwam in 2006 van Austria Wien naar AZ.
Hehe mooi, was dus niet de enige.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:22 uur schreef Merkie het volgende:
Met meerwaarde wordt bedoeld dat Didulica weinig opbrengt bij een eventuele verkoop, vanwege zijn leeftijd.
Dat is iets anders dan enkel "geen meerwaarde".
Niet goed geciteerd dus.quote:Joey Didulica is definitief geen optie voor Feyenoord. Dat heeft algemeen directeur Eric Gudde maandagavond laten weten in het programma Met Wie van Radio Rijnmond. Volgens het bestuurslid van de Rotterdamse club heeft de 31-jarige doelman van AZ bij een eventuele latere doorverkoop geen meerwaarde.
Probleem is voor Feyenoord om de begroting sluitend te krijgen. je moet wel geld verdienen om schulden een ker af te kunnen lossen. En de verkoop van spelers zal Feyenoord niet veel opbrengen omdat iedereen of extern gefinancierd is, of in een talentenpool zit of bij een verkoop niets meer oplevert.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:35 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Heeft niets met jullie als grote voorbeeld te maken.Meer als: als zelfs Ajax in 1 jaar evenveel binnenkrijgt als onze gehele schuld dan moet je niet doen alsof Gudde 10 jaar de tijd mag krijgen om het weg te werken.
Aangezien Ajax en PSV 'vergelijkbaar' zijn met Feyenoord. Als ik had gezegd dat Barcelona 50 miljoen per jaar verdient was m'n voorbeeld niet echt meer goed.
Aparte constructie en niet geheel znder risico.quote:Feyenoord kan Blokland altijd bellen
Door SJOERD MOSSOU
In een paar pennenstreken tekende Toon van Driel gisteren de Knudde-versie van Pim Blokland.
Zonnebril, licht baardje, haren naar achteren gekamd. Hij leek precies, maar ook weer niet.
In de catacomben van stadion José Alvalade leunde Blokland zaterdagavond laat tegen een muurtje. De Feyenoord-spelers die langsliepen, zeiden ‘hé Pim’. En Pim zei steeds: ‘hé jongens’. De geldschieter droeg een Feyenoord-stropdas en hij stond met beide handen in zijn broekzakken. Blokland had drie leuke dagen gehad in Portugal. Lekker gegolfd, lekker voetbal gekeken, lekker gegeten.
Blokland is een a-typische suikeroom. Geen schreeuwer à la Michel Perridon, geen bemoeial als Nol Hendriks en lang niet zo megalomaan als Karel Aalbers. Blokland praat zacht en altijd met liefde over Feyenoord. Sinds hij zijn transportbedrijf verkocht, is hij onafhankelijk in alles.
Toen Leo en Mario nieuwe spelers nodig hadden, vond Blokland dat eigenlijk wel een goed idee. Hij riep wat zakenvrienden bij elkaar en samen legden ze het geld op tafel. Publiciteit of macht wilden ze niet, liever het tegendeel.
Toch is de term ‘geldschieter’ verraderlijk. Blokland co geven niet zomaar een zak vol miljoenen aan Feyenoord. De constructies rond Sekou Cissé, Dani Fernández en Aleksander Ignjatovic zijn zorgvuldig en fair dichtgetimmerd. Als Feyenoord ooit één van die spelers met winst verkoopt, is de opbrengst vrijwel geheel voor de club. Blokland en zijn kameraden handelen uit clubliefde, niet uit winstbejag.
Maar levert bijvoorbeeld Cissé straks geen stuiver op, dan moet Feyenoord de opgehoeste transfersom grotendeels wél vergoeden. Eventuele winst is voor de club, maar een verlies ook. Iedere nieuwe speler - betaald door de Bloklandjes of niet - betekent een nieuw risico richting de toekomst.
Dat de KNVB nu meekijkt in de boeken van Feyenoord, maakt die situatie alleen maar pikanter. Feyenoord balanceert op een koord en heeft nog maar één zekerheid over. Pim Blokland kunnen ze altijd bellen.
Logische constructie.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 08:30 schreef Happel het volgende:
[..]
Aparte constructie en niet geheel znder risico.
6 miljoen?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 08:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
Sjezus, inderdaad. Cisse moet dus altijd spelen en bij het eerste beste bod van meer dan 6 miljoen verkocht worden, totdat Feyenoord het zaakje weer op orde heeft.
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 08:55 schreef BliksemSchigt het volgende:
Volgens Derksen heeft Cisse 6 miljoen euro gekost en verdient hij 850.00 euro per jaar.
We kunnen dus een theoretische schuld van richting de 30 miljoen hebben.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 08:30 schreef Happel het volgende:
[..]
Aparte constructie en niet geheel znder risico.
Misschien omdat hij betrouwbaardere informatie heeft dan de users hier??quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:14 schreef Happel het volgende:
Waarom wordt er toch altijd zoveel waarde gehecht aan hetgeen die snor zegt...
Geen idee, maar als hij heeft gezegd dat Cissé voor 6 miljoen is aangetrokken door Feyenoord dan maakt hij zich weer belachelijk.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:14 schreef Happel het volgende:
Waarom wordt er toch altijd zoveel waarde gehecht aan hetgeen die snor zegt...
Voor zover mijn bronnen weten klopt er weinig van die 6 miljoen euro, hooguit in potentie.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:21 schreef Ritmo het volgende:
6 miljoen.![]()
Als dat echt waar is heb ik eigenlijk geen hoop meer voor de club.
quote:'Liefde voor Feyenoord kleiner dan gedacht'
De clubliefde voor Feyenoord is veel kleiner dan gedacht. Dat concludeert Joop Verschuuren van de supportersclub van de Rotterdamse voetbalclub naar aanleiding van de schamele opbrengst van de grote geldinzamelactie, die zijn vereniging eerder dit jaar lanceerde om de noodlijdende club (jaarbegroting 40 miljoen euro, schuld van 21 miljoen) de helpende hand te bieden.
Met een fanschare van twee miljoen man rekende de supportersverniging op een bijdrage van één euro van de helft van alle fans. Gisteren reikte de teller na maanden geld inzamelen niet verder dan 88.752,03 euro. De actie loopt morgen, tijdens de open dag van Feyenoord, af.
,,Dat is nog geen vijf cent per supporter,’’ verzucht Verschuuren. ,,Bepaald niet wat we ervan verwacht hadden. Toen we de de actie startten, vroegen we om een bijdrage van een tientje of meer. Aan bedrijven vroegen we duizende euro. In het begin van de actie werd er dagelijks in de duizend euro bijgeschreven. Dat werden later enkele honderden euro’s, nu soms nog maar een tientje per dag.’’
Verschuuren schudt de excuses die hij afgelopen tijd te horen kreeg uit zijn mouw. ,,We hebben al een seizoenskaart, we kopen de nieuwste uit- en thuisshirts, we zijn al lid van de club. Of ik maak een bedrag over zodra mijn vakantiegeld binnen is. Nou niet dus. Of eerst moesten de spelers maar geld geven. Nou, ze staan een deel van hun premie af. Maar nadat ze dat bekend maakten, is er echt geen extra geld bijgekomen op onze rekening.’’
,,Ook zeiden veel mensen dat ze bang waren dat het geld in een bodemloze put zou verdwijnen. Daarom hebben we meteen afgesproken dat wij zelf bepalen waar het geld heen gaat, namelijk naar de jeugdopleiding. Zoiets is goed voor de toekomst van de club en dan verdwijnt ons geld niet in de zakken van spelers.’’
,,De bedrijven hebben het helemaal laten afweten,’’ zegt Verschuuren. ,,Slechts een handvol heeft gedoneerd, dan te bedenken dat het meestal nog bedrijven buiten de regio Rotterdam waren ook.’’
Door morgen tijdens de open dag van Feyenoord nog eenmaal te collecteren en T-shirts te verkopen, hoopt de supportersclub dat het eindbedrag nog boven de ton uitkomt. ,,Natuurlijk, ook dat is een flink bedrag. Als een club als NAC zo’n bedrag had opgehaald, zou dat echt netjes zijn. Maar voor Feyenoord? Echt niet. In het buitenland zijn er supporters die gewoon hun hele club hebben gekocht. Dan valt dit echt vies tegen.’’
Bron: AD
Daag Joopquote:
Voetbalprimeurquote:Mogelijk richt Feyenoord haar vizier weer op Guillermo Ochoa. De 24-jarige Mexicaan wordt gezien als de beste doelman van Zuid-Amerika en mag zijn werkgever Club América voor een goed bod verlaten. Ochoa werd in een eerder stadium al veelvuldig gelinkt aan de Rotterdammers.
Dat zou acceptabel zijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:50 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Voor zover mijn bronnen weten klopt er weinig van die 6 miljoen euro, hooguit in potentie.
Er is een vast bedrag afgesproken van zo'n 3,3 miljoen euro, daarboven op heeft Roda een doorverkoop percentage bedongen op Cissé en kan het bedrag met enkele tonnen oplopen bij bepaalde sportieve individuele prestaties.
Ome Pim regelt het.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:07 schreef sjimz het volgende:
Die is denk ik echt niet haalbaar voor Feyenoord.
Ah oké. Maar die speler zelf wil ook graag naar Feyenoord? En krijgt hij meteen een contract hier in Rotterdam?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:09 schreef Lastpost het volgende:
@DK: Dat plaats ik niet in het openbaar aangezien het nog niet naar buiten toe is gebracht en het betrokkenen mogelijk problemen oplevert.
Nou inderdaad, na de eerste alinea ben ik al gestopt. Hoeveel clubliefde moet je wel niet hebben, een seizoen lang zit je je dood te ergeren en toch koop ik weer een seizoenskaart net als heel veel anderen!quote:
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:15 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Behalve een boete van trainer Mario Been kreeg Slory ook een stevige reprimande van zijn moeder. ,,Ze vond het niet professioneel. Ik had moeten bedenken wat voor impact dit kan hebben. Dat heb ik helaas niet gedaan. Dit had ik anders moeten oplossen.’’
Dat geld had je kunnen overmaken.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:02 schreef Keltie het volgende:
[..]
Daag Joop
Heb geen cent gegeven, Feijenoord kost mij genoeg per jaar, thuiswedstrijden (2 seizoenskaarten), uitwedstrijden, bekerwedstrijden, Europese wedstrijden.. Vind het wel best
LOL, lees het nu pas.quote:
Al veel eerder natuurlijk, het zit bij Feyenoord structureel verkeerd en dan praat je over tientallen jaren en zo heel af en toe waren er momenten waarop Feyenoord een stap had kunnen maken (zoals met de UC winst) en heeft het dat nagelaten.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:22 schreef biertank het volgende:
[..]
Wat ik alleen echt serieus niet kan begrijpen is dat zo'n grote club zo diep heeft kunnen zinken.
Is begonnen onder Gullit of al eerder?
Ik vraag me af waar Feyenoord nu had gestaan als er sinds de jaren '70 goed beleid was gevoerd.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:42 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Al veel eerder natuurlijk, het zit bij Feyenoord structureel verkeerd en dan praat je over tientallen jaren en zo heel af en toe waren er momenten waarop Feyenoord een stap had kunnen maken (zoals met de UC winst) en heeft het dat nagelaten.
De club heeft ook nu nog zoveel potentie en dat heeft het niet te danken aan haar bestuurlijke kwaliteiten, visie of handelsgeest, enkel door de loyale supporters die de club nog een laagje glamour en glorie geeft in deze tijden.
Toendertijd de rijkste van Europa meen ik.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:33 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar Feyenoord nu had gestaan als er sinds de jaren '70 goed beleid was gevoerd.
Misschien is goed beleid gewoon niet mogelijk bij Feyenoord.
quote:http://www.siebethissen.net/Columns/2003_De_zaaier.htm
DE ZAAIER
Kunst & sport, voetbal & verzet… ze hebben evenveel met elkaar te maken als de Gorcumse voetbalclub Unitas en kunstenaar Jeanne van Heeswijk. Het is maar wat je wilt zien.
De meest befaamde voetballer, activist en kunstliefhebber was zonder meer Amsterdammer Nicolaas Steelink, een vakbondsactivist en Multatuli-kenner die in 1914 naar Amerika vertrok en daar een pionier werd van de American Soccer League. Zijn lidmaatschap van de anarchistisch georiënteerde vakbond, de Industrial Workers of the World, leverde hem weliswaar een lange gevangenisstraf op in het beruchte strafkamp van St. Quintin, maar weerhield hem er niet van politiek, kunst en voetbal tot aan zijn dood in 1989 te promoten.
Tijdens de crisisjaren en in de Tweede Wereldoorlog blonk het voetbal niet direct uit in verzetsheroïek, maar bood het spel eerder een culturele uitlaatklep. Terwijl de Februaristaking van 1941 duizenden mensen in Amsterdam op de been bracht, waren er enkele straten verderop meer mensen te vinden bij het kampioenschap van Ajax. Ook in Rotterdam werd de competitie na de Duitse inval van 10 mei 1940 spoedig hervat. Op 16 juni walste Feijenoord al weer vrolijk met 6-1 over het Zuid-Limburgse Spekholzerheide. In 1940 bezochten 4.173.500 mensen een sportwedstrijd en drie jaar later bleek dit aantal bijna verdubbeld. Het aantal leden van de Nederlandse Voetbalbond steeg van ruim 80.000 in 1940 naar ruim 125.000 in 1943. Het ledental van Feijenoord bleef gedurende de oorlog stabiel en schommelde tussen de 650 en 750.
Terwijl de stad in puin lag floreerde de volksclub Feijenoord. Als gevolg van het uitgaansverbod, de nachtklok, luchtaanvallen en razzia’s was het sociale leven immers danig ontwricht geraakt. Stadion De Kuip, gereed gekomen in 1937, bood gelukkig enige compensatie: hier kon men vrienden en bekenden minimaal een keer per week ongedwongen ontmoeten. Toch ging de club gebukt onder een moeilijke tijd. Zo werd de administrateur Phida Wolff afgevoerd naar het concentratiekamp Amersfoort. En tragisch genoeg werden de Rotterdamse slachtoffers van de Razzia van november 1944 verzameld in De Kuip. Helaas is onbekend hoeveel Joodse Feijenoord-supporters werden afgevoerd. Sommige naar Duitsland afgevoerde Feijenoord-spelers waren zo aan het spel gehecht dat ze voor een Duitse club kozen. Zo speelde de Feijenoorder Krijgsman in 1943 zelfs voor ‘het verzwegen Oranje’ – een nationaal team dat was samengesteld uit Nederlanders in Duitse werkplaatsen. In 1945 werden deze ‘halve verraders’ door Feijenoord geroyeerd.
Ook de kunst speelde na de oorlog een kleine, maar niet onbelangrijke rol bij Feijenoord. Om de door de nazi’s afgevoerde en vermoorde supporters te herdenken, werden vele dubbeltjes en kwartjes ingezameld. Van de opbrengst liet men een monumentaal kunstwerk maken, dat de naam ‘De Zaaier’ kreeg en bij De Kuip werd geplaatst. Helaas was het beeld maar een kort leven beschoren. Een overijverige gemeenteambtenaar constateerde dat voor de plaatsing geen vergunning was aangevraagd en liet het monument verwijderen. Tot op heden is onbekend waar ‘De Zaaier’ is gebleven.
Kunst & sport, een gekke combinatie, maar onder het huidige Rotterdamse gemeentebestuur kennen we de Commissie Kunst & Sport. Haar zou ik willen toeroepen: ‘Maak nou eens ernst met cultuurbeleid. Vergeet dat gekke Pim Fortuyn-monument en die Homo-Kabouter en geef Rotterdam en Feijenoord ‘De Zaaier’ terug’.
Tuurlijk is dat best mogelijk, er zijn natuurlijk ook wel meer redenen dat de goude jaren '70 geen vervolg meer hebben gekregen en dat gedrocht noemen ze commercie en daar kan geen beleid tegenop boksen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:33 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar Feyenoord nu had gestaan als er sinds de jaren '70 goed beleid was gevoerd.
Misschien is goed beleid gewoon niet mogelijk bij Feyenoord.
Het was toen, denk ik, nog wel buigbaar.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:46 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat best mogelijk, er zijn natuurlijk ook wel meer redenen dat de goude jaren '70 geen vervolg meer hebben gekregen en dat gedrocht noemen ze commercie en daar kan geen beleid tegenop boksen.
Dan hadden Sneijder en Huntelaar in ons mooie shirt gespeeld.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:44 schreef Keltie het volgende:
[..]
Toendertijd de rijkste van Europa meen ik.
Dus we hadden misschien dan wel vandaag de dag C. Ronaldo voor ¤94 miljoen gekocht![]()
Tsja, die commercie daar hebben alle Nederlandse clubs last van natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:46 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat best mogelijk, er zijn natuurlijk ook wel meer redenen dat de goude jaren '70 geen vervolg meer hebben gekregen en dat gedrocht noemen ze commercie en daar kan geen beleid tegenop boksen.
Tuurlijk, Nederland kan niet meer opboksen in financieël tegen die grote landen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:06 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Tsja, die commercie daar hebben alle Nederlandse clubs last van natuurlijk.
Ook dat word her en der ontkracht, dus we zullen het pas weten als we de fananciële boekhouding uit die tijd onder ogen krijgen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:22 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Tuurlijk, Nederland kan niet meer opboksen in financieël tegen die grote landen.
Daarvoor hebben we op het verkeerde moment gepiekt als landje, vanuit financieel oogpunt dan hé.
Overigens was Feyenoord in de jaren '70 echt niet zo rijk als men wilt doen voorkomen, men schemerde toen altijd met allerlei vastgoed, maar dat bleek niet bepaald op waarheid berust (lees: 2 flats) te zijn.
Joop is trouwens verkeerd geciteerd valt te lezen op de site van het FSV, dat moeten we dan maar aannemen.
Wat ik wel apart vind, Joop zou toch onderhand wel moeten weten hoe de media omgaan met de club en alles eromheen, waarom lees je het dan niet eerst even door voordat je je akkoord geeft voor publicatie.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |