abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 juli 2009 @ 16:59:23 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71096888

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Eerdere delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 16
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 17
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 18
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 19
[Centraal] TPG Medewerkerstopic - Deel 20
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 21
Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 22
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 23
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 24
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 25
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 26
[Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 39
[Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 40

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

En, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:

De OP is hier te vinden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71096966
Bezorgen ze pakketjes ook op zaterdag in de zomer? Gisteren had iemand een pakketje naar mij toegesturd maar nog steeds niks ontvangen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 juli 2009 @ 17:05:57 #3
Maffe Fries
pi_71097054
Worden gewoon bezorgd. Heb gister toevallig zelf ook iets besteld en dat is vandaag al aangekomen
  Redactie Frontpage zaterdag 18 juli 2009 @ 17:21:41 #4
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_71097489
tvp... weekje geen post, lekker naar Mallorcaaaaa
pi_71097734
ook hier ben ik weer vd partij
pi_71098125
Vanaf vandaag geven ze hier een stukje verdeelkant mee.
Gelukkig stelt het qua post allemaal niet zoveel voor.
pi_71099611
Als ik iets moet ontvangen wat onder rembours is verstuurd, moet het dus aan de deur betalen bij een pakketdienst tnt'er. Hebben die een pin-automaatje bij zich? Of moet je het cash betalen?
pi_71099875
Cash en het liefst zo gepast mogelijk
pi_71099914
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 18:53 schreef Cocktailprikker het volgende:
Cash en het liefst zo gepast mogelijk
Meen je dat nou? Gaat namelijk om 120euro, weet niet of dat normaal is voor jullie. Maar ik zou het als postbode niet chil vinden als ik met flinke bedragen rond zou moeten crossen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 juli 2009 @ 19:00:15 #10
Maffe Fries
pi_71100034
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 18:55 schreef wapwip het volgende:

[..]

Meen je dat nou? Gaat namelijk om 120euro, weet niet of dat normaal is voor jullie. Maar ik zou het als postbode niet chil vinden als ik met flinke bedragen rond zou moeten crossen
Het gebeurt af en toe. Daarna moet je het uiteraard ook weer inleveren. Zit niet voor niets een acceptgiro bij.
pi_71100589
Weinig post, weinig zon, veel regen, twee soorten HAH...was niet echt heel chill om te werken vandaag.

Komende week lekker extra werken Dinsdag is er een of andere mailing van de H&M wat nogal veel schijnt te zijn...
pi_71101122
Eindelijk geen c1000 meer op zaterdag
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_71102271
Weet iemand of er volgende week zaterdag HAH is?
  zaterdag 18 juli 2009 @ 22:21:15 #14
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_71104462
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 19:24 schreef Ohrpolster. het volgende:
Weinig post, weinig zon, veel regen, twee soorten HAH...was niet echt heel chill om te werken vandaag.

Komende week lekker extra werken Dinsdag is er een of andere mailing van de H&M wat nogal veel schijnt te zijn...
Ja, en die mag je al op maandag bezorgen mocht je dat willen.
Nothing is what it seems
  zondag 19 juli 2009 @ 14:18:09 #15
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_71117746
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 18:55 schreef wapwip het volgende:

[..]

vd week nog een kleine 650 euro cash bij gehad
pi_71129072
tvp
pi_71129147
helaas kan ik morgen niet de H&M rondbrengen, moet dat dinsdag doen
moet 's morgens met ma naar het ziekenhuis

ach, misschien kan ik in mn middagdienst wel wat meenemen vast
anders word t dinsdag wel wat veel denk
pi_71130478
Ik ga even een domme vraag stelllen: Wat houden plusuren in. Zijn dat gewoon de uren die je meer werkt dan je contract. Want ik zag een rooster en daar stond achter mijn naam contracturen (2:30) en dan een schema van wanneer ik lopen moet met tijden. Ik zag daar dan als werktijd 9:23 staan en dan ook 23 + uren.

Daarnaast zag ik dat er voor maandag 3 uren stonden, maar ik ben nooit langer dan 2 uur bezig.
pi_71131118
Yo

Idd belachelijk dat er nu tijd van je wijk afgaat ivm de zomerperiode
Noot noot.
pi_71137531
Die H&Mdingen zijn zwaaaahaaaaaaaaaaar. Good luck
Noot noot.
  maandag 20 juli 2009 @ 08:42:16 #21
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_71140555
quote:
Op maandag 20 juli 2009 00:25 schreef Jojoortje het volgende:
Die H&Mdingen zijn zwaaaahaaaaaaaaaaar. Good luck
Bedankt. :p

Ik draai tegenwoordig 50 uren per week als zaw'er zijnde! Heb nu sowieso elke dag een of meerdere diensten, zelfs op zondag. Haha. :p
Aankomende 3 weken moet ik van di tot wo van 06.25 tot 18.45 werken. ( wel met een pauze ertussen. )

Dag ziet er dan zo uit:
Machinepost halen van naburig kantoor die een hsm machine hebben
Brengrit
2 wijken voorbereiden
Eigen wijk wegbrengen in centrum van de stad
Haalrit + buslichting
Nothing is what it seems
pi_71140872
Mijn wijk heeft 360 huizen [helaas geen een flat] met 2 HAH en de HM gidsen gaat dat leuk worden... sommige mensen hebben wel 3 gidsen per adres...

Ohja, een gids midden in de zomer sturen lijkt me niet zo slim..
pi_71143018
Morgen weer een loonstrookje.
pi_71143344
wordt dus een pittig dagje morgen :-)
Sinds tijden weer eens om 6 uur beginnen wat eerst routine was..is nu nog maar zelden i.v.m het vele personeel op ons kantoor
pi_71143972
Wanneer worden die H en M gidsen bezorgd? Morgen?
pi_71146793
Zaterdag was ik zo doorweekt dat mijn mobiel verzopen is.
Hij is overleden ben ik bang.
pi_71146865
Morgen ja, als het goed is

Wndy, RIP
Noot noot.
pi_71151103
quote:
Op maandag 20 juli 2009 11:41 schreef Weaut het volgende:
Morgen dus.
  maandag 20 juli 2009 @ 20:45:23 #29
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_71159903
Pfff, vandaag was ook weer een drukke dag.
Eerst moest ik al een wijk extra bestellen, kreeg ik een telefoontje tijdens de bestelling dat er iemand niet was komen opdagen. Kreeg ik dus nog 2 extra wijken erbij.
Ik heb in totaal 6 postcodes rondgebracht van 13:00 tot 17:15.

Daarna bleek er ook nog een aantal wijken folderloos te zijn, dus die moesten ook nog gezet worden.
Zat ik daar nog tot 19:00.....

Maar wel weer 6 uurtjes erbij. En dat voor een maandag!

Morgen om 06:25 beginnen.
Nothing is what it seems
pi_71160327
Vandaag bij ons alle H&M gidsen al in de bestelling.

Zelfs nabrengzakken op maandag
Ze zijn dik en zwaar, maar verder ging het opzich wel. Ik heb wel mijn 3 wijken rond het postkantoor alle drie los gedaan (dus 2x bijladen). Dan bleef mijn fiets nog goed staan op zijn standaard.

Mooi dagje

7 wijken voorbereiden
nabrengzakken rijden
3 wijken wegbrengen
  maandag 20 juli 2009 @ 21:27:57 #31
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_71161297
quote:
Op maandag 20 juli 2009 21:01 schreef martinnutjuh het volgende:
Vandaag bij ons alle H&M gidsen al in de bestelling.

Zelfs nabrengzakken op maandag
Ze zijn dik en zwaar, maar verder ging het opzich wel. Ik heb wel mijn 3 wijken rond het postkantoor alle drie los gedaan (dus 2x bijladen). Dan bleef mijn fiets nog goed staan op zijn standaard.

Mooi dagje

7 wijken voorbereiden
nabrengzakken rijden
3 wijken wegbrengen
Die H&M boekjes ga ik morgen bezorgen. Terwijl we ook al 2 folders er bij hebben. Ben benieuwd of alles ( post + H&M + folders ) in één postkar past.
Word er voor morgen veel post verwacht?
Nothing is what it seems
pi_71162467
Ik heb vandaag ook al een groot deel van de H&M gidsen meegenomen
Ze waren wel zwaar maar ik ben er in ieder geval vanaf morgen
En t was goed weer..dus niets te klagen...ben wel tot 17.00 bezig geweest
pi_71166332
quote:
Op maandag 20 juli 2009 11:41 schreef Weaut het volgende:
Helaas wel, 3 keer HAH waaronder de veels te dikke Gamma en dan die dikke dingen.
pi_71166430
quote:
Op maandag 20 juli 2009 20:45 schreef Viper86 het volgende:
Pfff, vandaag was ook weer een drukke dag.
Eerst moest ik al een wijk extra bestellen, kreeg ik een telefoontje tijdens de bestelling dat er iemand niet was komen opdagen. Kreeg ik dus nog 2 extra wijken erbij.
Ik heb in totaal 6 postcodes rondgebracht van 13:00 tot 17:15.

Daarna bleek er ook nog een aantal wijken folderloos te zijn, dus die moesten ook nog gezet worden.
Zat ik daar nog tot 19:00.....

Maar wel weer 6 uurtjes erbij. En dat voor een maandag!

Morgen om 06:25 beginnen.
6 postcodes? 6 postcodes rondbrengen qua cijfers lijkt me ondoenlijk en zes postcodes met ook de letters erbij stelt niks voor.
pi_71166475
quote:
Op maandag 20 juli 2009 23:47 schreef TokenW het volgende:

[..]

Helaas wel, 3 keer HAH waaronder de veels te dikke Gamma en dan die dikke dingen.
Ik blijf het raar vinden dat er niet gewoon opgedragen is om de helft van de H&M-gidsen mee te nemen, eigenlijk.

Ik heb ze wel gezien, wijken die het met één stapel blauwe bakken moeten doen en waar nou de plek op de kar al vol staat met vier bakken H&M en vier bakken HAH. Ze hebben morgen zowat een laddertje nodig om de VOS te kunnen doen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 05:41:22 #36
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_71169572
quote:
Op maandag 20 juli 2009 23:50 schreef TokenW het volgende:

[..]

6 postcodes? 6 postcodes rondbrengen qua cijfers lijkt me ondoenlijk en zes postcodes met ook de letters erbij stelt niks voor.
Bedankt.

Ik vertel alleen wat ik gedaan heb en hoe ik dat beleefd heb. Normaliter fiets ik niet een dikke 3 uur naar alle uithoeken van de stad. Dat jij dat een eitje vind is idd mogelijk. Ik doe zulksoort dingen echter alleen in de vakanties.
Nothing is what it seems
pi_71180555
Wat een dag, druk.

H&M gidsen, met een wijk van 360 huizen tikt dat wel aan.
En ook nog 2 HAH van AH en Gamma (en daar heb ik zo'n hekel aan!!! heb nog liever 3x de AH dan de Gamma!!!! :(:()

Ohja en een chaos op kantoor, iedereen is op vakantie, tja... wie had dat nou niet zien aankomen?
  dinsdag 21 juli 2009 @ 15:25:00 #38
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_71181895
Ja, ik had ook best een druk dagje. Alhoewel het wel scheelt dat ik een loopwijk had.

Daarnaast zonet nog ff een uurtje geslapen, om 06:25 beginnen is toch niet menselijk meer, haha.
Nothing is what it seems
pi_71182481
*klaag kommer kwel*

Vandaag één kleine wijk gelopen, ik rekende erop zeker binnen een uur klaar te zijn, maar nee hoor. In de winkel waar de zakjes naar toe moeten stond het vól. Een stuk of 15. Ik dus twee zakjes gevonden met mijn wijk erop, denkend dat dat alles was aangezien het er normaal maar één is. Kom ik aan bij het begin, bleek dat er nog een was die ik niet gezien had[het was om-en om ingepakt, kon dus niet eerst de helft doen ofzo]. Die andere dus ook opgehaald, bleek dat diegene die het had voorbereid, die wijk nog nooit had gedaan want het barstte van de fouten. Aargh!
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_71187094
In de voorbereiding vond ik die H&M wel meevallen, bij het bestellen was 't toch behoorlijk pittig. Had een wijk met veel studentenhuizen en had soms wel drie van die catalogi voor één adres met de Gamma en AH erbij een behoorlijk zwaar klusje, hoefde gelukkig maar één wijk te lopen
  dinsdag 21 juli 2009 @ 17:47:06 #41
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_71187337
Haai!

Vandaag was me eerste werkdag ( iemand liep mee van de TNT post). Maar ik moest meelopen met een jongen van 16 die zelf er net 3 weken werkte. Als ik iets niet begreep vroeg ik het maar dan was het een diepe zucht en een bot antwoord op een TOTAAL geen leuke manier. Ik kan opzich wel tegen een stootje maar ik vond dit echt kut voor me eerste werkdag. Daarbij kwam ook nog dat we huis aan huis hadden + die catalogus van H&M.

Kortom, als ik iets vraag word die boos en zucht hij.. met zijn hand voor zijn gezicht en nee knikkend.. dus het was echt een hel vandaag, morgen moet ik weer met hem mee.. daar zie ik dus echt tegen op omdat ik het gewoon geen prettige samen werking vind.

Gewoon even met mijn baas overleggen? Want dit is echt kut.
pi_71187407
Ik zou er wel wat van zeggen.

Het is natuurlijk wel des TNT's om je met zo'n joker op pad te sturen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_71187580
Wat een kut eerste werkdag dan idd En sinds wanneer krijg je 'opleiding' van iemand die er nog maar 3 weken werkt? Belachelijk

Morgen is dan neem ik aan de laatste keer dat je met hem moet meelopen? Daarna mag je het denk ik wel zelf doen, dus dan ben je mooi van hem verlost.

Ik zou het morgen direct even tegen je teamcoach zeggen, dat je van hem eigenlijk niets leert en dat hij bij iedere vraag loopt te zuchten en te kreunen, ook voor in de toekomst handig als er bv weer een nieuwe collega komt.

Gelukkig is hij maar één van de vele collega's, zo moet je ook maar denken Bovendien ben je ook begonnen op een ontzettende drukke dag, dus vanaf nu kan het alleen maar meevallen! Komt goed.
Noot noot.
pi_71187601
Dat is echt belachelijk! Ik werk er nu 4 maanden en ik moet iedere zaterdag wel iets vragen. Nog nooit heb ik iets van een zucht gehoord of een vervelende reactie gezien. Ik zou het melden bij je baas, want dat kan natuurlijk echt niet en die gast moet nodig op zijn vingers getikt worden.
Out for my own, to live my own way...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 juli 2009 @ 17:58:02 #45
Maffe Fries
pi_71187691
Idd. In zo'n beeld herken ik me niet.

Nu heb ik in 2005 ook opleiding gekregen van twee die het niet zo nauw namen met de regels, maar ze voerden hun werk wel goed uit, dus toch veel te weten gekomen
pi_71187747
En zeker de eerste dag had ik veel vragen Wat voor anderen vanzelfsprekend is, was voor mij nog niet logisch. En ook hoe ik godsnaam die bundels moest maken enzo Wat moet onderop, bovenop.. Had geen idee
Wist ook niet hoe je die bundels vast moest houden tijdens het bestellen, wat een gekut was dat in het begin zeg, vooral met HAH
Noot noot.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 18:00:06 #47
256787 CHEVHB
pi_71187748
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:54 schreef Jojoortje het volgende:
Wat een kut eerste werkdag dan idd En sinds wanneer krijg je 'opleiding' van iemand die er nog maar 3 weken werkt? Belachelijk

Morgen is dan neem ik aan de laatste keer dat je met hem moet meelopen? Daarna mag je het denk ik wel zelf doen, dus dan ben je mooi van hem verlost.

Ik zou het morgen direct even tegen je teamcoach zeggen, dat je van hem eigenlijk niets leert en dat hij bij iedere vraag loopt te zuchten en te kreunen, ook voor in de toekomst handig als er bv weer een nieuwe collega komt.

Gelukkig is hij maar één van de vele collega's, zo moet je ook maar denken Bovendien ben je ook begonnen op een ontzettende drukke dag, dus vanaf nu kan het alleen maar meevallen! Komt goed.

Ik ben helaas morgen niet meer op het kantoor, maar begin meteen met sorteren dus ik kan me teamcoach niet meer spreken. Misschien dat ik hem van te voren kan bellen zodat we misschien telefonisch tot een afspraak kunnen komen. Die gast die mij hielp zei dat ik nog wel 3 dagen mee zou moeten lopen omdat ik het niet snapte, en het allemaal lang duurde.

Toen ik vroeg wat ga je nu zeggen? zei hij: Ik ga wel zeggen dat je het helemaal niet goed deed..

Kom daar dus goed binnen.. met meteen zo'n beoordeling van hem. Kut jochie.
pi_71187817
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 18:00 schreef CHEVHB het volgende:

[..]

Ik ben helaas morgen niet meer op het kantoor, maar begin meteen met sorteren dus ik kan me teamcoach niet meer spreken. Misschien dat ik hem van te voren kan bellen zodat we misschien telefonisch tot een afspraak kunnen komen. Die gast die mij hielp zei dat ik nog wel 3 dagen mee zou moeten lopen omdat ik het niet snapte, en het allemaal lang duurde.

Toen ik vroeg wat ga je nu zeggen? zei hij: Ik ga wel zeggen dat je het helemaal niet goed deed..

Ik sorteer trouwens gewoon op kantoor?

Maar euh, sowieso morgenvroeg even bellen, want anders loopt het de spuigaten uit. Wie is hij, om jou een 'beoordeling' te geven? Dat snotjong is net nieuw? Niet toevallig de zoon van een teamcoach?
Noot noot.
pi_71187946
Ik kwam deze post tegen uit een ander topic.
quote:
Op maandag 20 juli 2009 21:35 schreef evenietsbietssen het volgende:
Het verhaal van ts klopt wel, tnt heeft in verschillende regio`s al het 3 dagen post en 1 dag reclame(zaterdag) beleid in gevoerd en zal dit begin 2010 in heel nederland uitrollen.

Bullshit of niet?
Noot noot.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 18:09:21 #50
256787 CHEVHB
pi_71187979
Ik bel morgen meteen, rond 08.00 uur, en dan vraag ik even advies! Misschien vraag ik gewoon te veel..
pi_71188049
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 18:09 schreef CHEVHB het volgende:
Ik bel morgen meteen, rond 08.00 uur, en dan vraag ik even advies! Misschien vraag ik gewoon te veel..
Ja ik denk ook dat het aan jou ligt.

Noot noot.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 18:14:03 #52
256787 CHEVHB
pi_71188102
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 18:11 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ja ik denk ook dat het aan jou ligt.

Nee, maar dat gevoel krijg ik nu wel. Ik voel klote.. het was echt een hel. Met die Huis aan huis en al die folders van de H&M maar bel morgen wel ff!
pi_71188273
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 18:14 schreef CHEVHB het volgende:

[..]

Nee, maar dat gevoel krijg ik nu wel. Ik voel klote.. het was echt een hel. Met die Huis aan huis en al die folders van de H&M maar bel morgen wel ff!
Tuurlijk voel je je klote, zo zou ik me ook voelen, maar je voelt je klote door HEM en niet door jezelf. Als ik iemand opleid, dan zeg ik meteen: "Vraag zoveel als je wil en hoe vaak als je wil. Het is onmogelijk om alles te weten binnen een week. Heb liever dat je iets 100 keer vraagt dan dat je het niet durft te vragen en het fout doet."

Laat ons maar weten wat je teamcoach zei.
Noot noot.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 18:22:07 #54
256787 CHEVHB
pi_71188343
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 18:19 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Tuurlijk voel je je klote, zo zou ik me ook voelen, maar je voelt je klote door HEM en niet door jezelf. Als ik iemand opleid, dan zeg ik meteen: "Vraag zoveel als je wil en hoe vaak als je wil. Het is onmogelijk om alles te weten binnen een week. Heb liever dat je iets 100 keer vraagt dan dat je het niet durft te vragen en het fout doet."

Laat ons maar weten wat je teamcoach zei.

Laat ik morgen weten!
pi_71188627
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 05:41 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Bedankt.

Ik vertel alleen wat ik gedaan heb en hoe ik dat beleefd heb. Normaliter fiets ik niet een dikke 3 uur naar alle uithoeken van de stad. Dat jij dat een eitje vind is idd mogelijk. Ik doe zulksoort dingen echter alleen in de vakanties.
Tsja, ik loop een stadswijk met 25 postcodes inclusief letters (347 adressen) en dat duurt ongeveer 1:35, vandaar dat 6 dan niks voor zou stellen. ZOu ik echter het hele gebied lopen (2555) dan kan ik 'sochtend om 6 uur gaan lopen, maar dat redt je niet voor 24:00 uur, wat me dan ondoenlijk lijkt (zo'n 400 postcodes met letters erbij)
pi_71188885
CHEVHB, Dat is niet normaal nee van die jongen.
Misschien dat het kwam door de HAH en H&M maar toch... zeker niet netjes en gezellig!

Is het trouwens een grote wijk die je hebt?

Ik zelf heb wel spijt dat ik zoveel bundels met H&M op me arm gedragen heb vandaag... zwaar en nu spierpijn

Ik was de hele week nu vrij, maar als klapper op de vuurpijl heeft een postbode zich (weer) ziek gemeld, en mag ik de hele week de wijk doen, niets mis mee, lekker veel uren enzo, maar de weersvooruitzichten zijn minder
pi_71192457
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 18:00 schreef CHEVHB het volgende:

[..]

Zulke druiloren lopen er nou eenmaal ook rond bij de TNT. Gewoon een belletje naar de teamcoach met de vraag of er niet iemand is waar je fatsoenlijk opleiding van kan krijgen, in plaats van door zo'n lompe boer die zelf nog geen drol weet van het werk (want na drie weken weet je nog geen drol van het werk).
Je moet de eerste keren dat je opleiding krijgt eigenlijk alleen maar leren hoe je moet bestellen (dus de technieken) en niet eens zozeer hoe je wijk loopt, want doorgaans kan je gewoon achter de post aanlopen.

Maar ik zou wel je teamcoach verzoeken om iemand voor je te regelen waar je fatsoenlijk opleiding van krijgt. Als je nu goed opleiding krijgt (de technieken en kneepjes), krijg je het straks een stuk sneller onder de knie en zit je zó op het goede tempo.

Iedereen die het nog moet leren, loopt in z'n eigen tijd... Wat er toe doet is hoe lang je nodig hebt om sneller te worden.

[ Bericht 29% gewijzigd door Jordy-B op 21-07-2009 20:35:13 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_71192662
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 18:40 schreef Deezertje het volgende:
Misschien dat het kwam door de HAH en H&M maar toch... zeker niet netjes en gezellig!

Ik zelf heb wel spijt dat ik zoveel bundels met H&M op me arm gedragen heb vandaag... zwaar en nu spierpijn

Ik was de hele week nu vrij, maar als klapper op de vuurpijl heeft een postbode zich (weer) ziek gemeld, en mag ik de hele week de wijk doen, niets mis mee, lekker veel uren enzo, maar de weersvooruitzichten zijn minder
Vandaag was het ècht ontzettend zware post.
De gamma-reclame was bijvoorbeeld erg dik, waardoor er maar 25 in een bundel gingen, terwijl dat er normaal gesproken toch wel dertig zijn (met iets dunnere bundels).

En die H&M-catalogussen schenen maar liefst 800 gram te wegen... zo'n mailing komt tegenwoordig bijna niet meer voor. Als je in het verleden zo'n mailing had (zoals de dikke wehkamp-catalogus), had je een hele week de tijd om het te bestellen, ipv twee dagen. Dat spul van vandaag had gister al bezorgd mogen worden, maar dat heeft degene die gister jouw wijk had, vast niet gedaan... (een beetje verstandige postbode had die catalogussen gister al rondgebracht).

Ik had zelf vier blauwe bakken met die dingen en heb dus mooi een hele zooi nabrengzakken gemaakt. Bijna alle bundels opgesplitst in kleinere stukjes, etc. Gewoon zo voorbereid dat de boel makkelijk is weg te brengen, zoals het hoort.

En bundels op de arm? No fucking way, want daar heb je schoudertassen voor.

Ik heb vandaag zo gewerkt: één bundel HAH (tot 25 stuks dik) op de onderarm, bundel post in de hand en de rest van de bundels post in de schoudertas. Relatief dunne bundeltjes (zelfde gewicht als een dikke bundel normale post). Daar waar ik moest fietsen heb ik extra dunne bundels gemaakt en had ik de HAH gewoon "achter de hand" (dus dan hou je de HAH achter de bundel post en hou je post en HAH met één hand vast). Al met al had ik maar een halfuurtje meer tijd nodig dan normaal en dat had vooral te maken met het heen-en-weergefiets van en naar het nabrengadres. Oh, en de enkele keren dat ik heb gescholen voor een bui. Wat het bestellen betreft was ik niet noemenswaardig meer tijd kwijt als op een "normale" drukke dag.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 21:19:16 #59
256787 CHEVHB
pi_71194490
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 18:40 schreef Deezertje het volgende:

Ik heb een redelijk grote wijk, maar ik weet niet wat jullie groot vinden natuurlijk! Ben er iets van 3 uur mee bezig! Maar de technieken die hij heeft die spreken mij niet aan, hij fietst met zijn fietsje in de smalste steegjes en dan moet die weer draaien en dan flikkert die 434 x van die fiets..

Laat mij maar even lopen een stukje en dan fietsen en dan weer lopen.. maar dan mocht niet van hem! Ik moest leren fietsen blijkbaar, morgen fietsles denk ik!

Hij fietst ook met de post onder zijn arm, maar je kunt toch ook gewoon je post in de fiets tassen laten zitten en steeds tot ongeveer 3 huizen verder eruit halen? Of beni k nou zo DOM? dat het niet slim is..
pi_71195180
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 21:19 schreef CHEVHB het volgende:

[..]

Ik heb een redelijk grote wijk, maar ik weet niet wat jullie groot vinden natuurlijk! Ben er iets van 3 uur mee bezig! Maar de technieken die hij heeft die spreken mij niet aan, hij fietst met zijn fietsje in de smalste steegjes en dan moet die weer draaien en dan flikkert die 434 x van die fiets..

Laat mij maar even lopen een stukje en dan fietsen en dan weer lopen.. maar dan mocht niet van hem! Ik moest leren fietsen blijkbaar, morgen fietsles denk ik!

Hij fietst ook met de post onder zijn arm, maar je kunt toch ook gewoon je post in de fiets tassen laten zitten en steeds tot ongeveer 3 huizen verder eruit halen? Of beni k nou zo DOM? dat het niet slim is..
Dat ventje heb je helemaal niets aan. Morgen nog maar even met hem meelopen en de wijk goed in je opnemen zodat je in ieder geval weet waar je moet zijn dan kan je overmorgen zelf lopen. Uiteindelijk zal je het toch allemaal zelf uit moeten vogelen als je het alleen loopt. Met een week zelf lopen gaat het allemaal lekker makkelijk en met 2 á 3 weken doe je het net zo snel als een vaste kracht. Laat je niet zo kennen. Het moet niet zo zijn dat hij jouw dag gaat verpesten.

Waar hij de fiets liever steeds gebruikt kan het zomaar zo zijn dat jij liever die fiets wegzet om lopend hele stukken te kunnen doen. Hoe ik mijn wijk nu loop is totaal anders dan hoe het me voor is gedaan. Dat beviel me absoluut niet.

Ik moet trouwens ook maar eens zo'n schoudertasgeval vragen. Vandaag hele stukken gelopen met een grote stapel HAH + 2 flinke bundels post op mijn arm. Dat liever niet meer. 3 HAH + H&M was behoorlijk veel trouwens. Ik wist trouwens helemaal niet dat maandag de H&M er ook al lag.Had het graag maandag al gelopen aangezien maandag verder helemaal niets voorstelt wat post betreft.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  dinsdag 21 juli 2009 @ 21:42:53 #61
256787 CHEVHB
pi_71195452
Uhm.. ik zal het morgen nog een keer tegen hem zeggen. Dat ik liever me fiets neer zet en ga lopen. Toen ik dit gewoon deed hij hij door fietsten was ik hem dus op een gegeven moment kwijt. Toen werd hij beetje pissig en hij zei je fietst gewoon en blijft fietsen want wat denk je? Dat je hier heel de dag over mag doen.. Faaack hem! Morgen nog een keer achter die muts aan huppelen en dan wil ik het zelf doen, en dan gewoon me eigen ding doen
pi_71196867
Je moet wel leren hoe je op de fiets post bezorgt, maar van fietsen met een bundel onder de arm heb ik nog nooit gehoord.

Zoals je zegt: waarom zou je moeilijk doen als je je fietstassen binnen handbereik hebt?

En als adressen redelijk dicht bij elkaar staan, kan je beter lopen dan fietsen, zéker als je vlot loopt. Nou weet ik niet hoe jouw wijk eruit ziet, maar het kan best dat hij nog niet helemaal kan inschatten wat het snelste gaat in een bepaalde straat: fietsen, lopen of lopen met de fiets in de hand (steppen, eigenlijk).
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:23:36 #63
256787 CHEVHB
pi_71197078
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:18 schreef Jordy-B het volgende:
Je moet wel leren fietsen, maar van fietsen met een bundel onder de arm heb ik nog nooit gehoord.

Zoals je zegt: waarom zou je moeilijk doen als je je fietstassen binnen handbereik hebt?
Kijk ik heb liever een man/vrouw die er al veel langer werkt, en die ook de betere technieken heeft en die me ook iets beter kan uitleggen. Ik overleg het morgen even.. ga nu pitten, anders ben ik morgen dood op.. al verwacht ik wel iets minder post dan vandaag.
pi_71198780
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:18 schreef Jordy-B het volgende:
Je moet wel leren hoe je op de fiets post bezorgt, maar van fietsen met een bundel onder de arm heb ik nog nooit gehoord.

Gaat toch stukken sneller als je fietst met een bundel onder je arm, maar goed, die gozer hoeft niet zo bot te doen.
Praat er even over met je postbodeplus of je teamcoach of je niet met iemand anders mee mag...zou geen probleem moeten zijn!
  woensdag 22 juli 2009 @ 06:51:20 #65
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_71204134
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 23:06 schreef Troeta het volgende:

[..]

Gaat toch stukken sneller als je fietst met een bundel onder je arm, maar goed, die gozer hoeft niet zo bot te doen.
Praat er even over met je postbodeplus of je teamcoach of je niet met iemand anders mee mag...zou geen probleem moeten zijn!
Als je een bundel onder je arm houd is de kans dat er een brief tussenuit valt toch veel groter? Tenzij er nog elastieken omheen zitten, maar dan laat je 'm nog in je tassen liggen natuurlijk.
Nothing is what it seems
pi_71204345
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 06:51 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Als je een bundel onder je arm houd is de kans dat er een brief tussenuit valt toch veel groter? Tenzij er nog elastieken omheen zitten, maar dan laat je 'm nog in je tassen liggen natuurlijk.
Ach dat valt wel mee. Ik bezorg vaak post terwijl ik op de fiets zit en laat zelden wat vallen
  woensdag 22 juli 2009 @ 08:14:42 #67
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_71204480
Ik ook wel, maar dan houd ik de post in de hand en niet onder mijn arm.
Nothing is what it seems
pi_71204833
ik houd het ook wel onder mn arm maar dan zit het elastiek er nog omheen
pi_71206277
Ik loop ook een villawijk, waarbij de huizen echt gigantisch uit elkaar liggen, daarbij fiets ik ook met een bundel [zonder elastiek] onder m'n arm, is opzich wel te doen als 't niet al te dik is.

@CHEVHB
Zooo he, wat een lul zeg Waarschijnlijk reageerde hij zo op jouw vragen omdat hij 't zelf ook niet wist ofzo. Maarja, ff doorbijten en dan kun je zelf bepalen wat jij het fijnst vindt.

Ik hoop dat 't vandaag wat minder is, is er hah?
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_71209400
Ik loop HAH, op een andere manier: Ik gooi de HAH in mijn schoudertas en pak er gewoon steeds wat uit, werkt voor mij erg snel en beter dan dat ik het achter de post moet doen.
pi_71209483
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 11:53 schreef Hendrikpostbez het volgende:
Ik loop HAH, op een andere manier: Ik gooi de HAH in mijn schoudertas en pak er gewoon steeds wat uit, werkt voor mij erg snel en beter dan dat ik het achter de post moet doen.
Dit doe ik dus ook, bundel op de arm, HAH + andere bundels in de schoudertas.

Naar wat ik heb gehoord vandaag geen HAH, morgen wel.
deal with it
pi_71210693
Dat vind ik zo onhandig he, om de hah in je schoudertas te doen.
pi_71212050
Morgen HAH?
Ik hoop niet dat het de Wehkamp is, als die zo'n gids HAH hebben heb ik 8 tassen in plaats van normaal 2/3...
pi_71216240
Volgens mij is het die internet-shop HAH die al vaker langs is geweest, ben de precieze naam even kwijt.

Is maar een dun blaadje in ieder geval.
deal with it
pi_71217909
Zolang 't dun is
  woensdag 22 juli 2009 @ 16:16:00 #76
256787 CHEVHB
pi_71218683
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 15:14 schreef RTB het volgende:
Volgens mij is het die internet-shop HAH die al vaker langs is geweest, ben de precieze naam even kwijt.

Is maar een dun blaadje in ieder geval.
Yes, hoorde net van een collega dat het niet zoveel voorstelde. Dat het minder was dan de gamma van afgelopen Dinsdag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')