Nou, als je het nu al opgeeft..... Het moment is wat ongelukkig gekozen, het is vakantie, er is geen hond en de Uni leeft nu niet. Maar dat komt egt wel in augustus/ septemberquote:Op zondag 19 juli 2009 21:13 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Het topic voorziet niet echt in dringende behoefte inderdaad.
Je usertitel!quote:Op zondag 19 juli 2009 23:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nou, als je het nu al opgeeft..... Het moment is wat ongelukkig gekozen, het is vakantie, er is geen hond en de Uni leeft nu niet. Maar dat komt egt wel in augustus/ september
Jup, ik ga naar de EL CID. Heb jij al dat boekje ontvangen (je toegansbewijs o.i.d.)?quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:27 schreef Fingon het volgende:
meldt zich Politicologie, mogelijk rechten erbij over een jaar of meerdere jaartjes
Iedereen gaat naar de El-CID week (wat een naam) iemand al een kamer?
Ik heb wel zo'n dik boekwerk ontvangen ja, maar dat was nog van voor ik me had aangemeld voor de week, atm is m'n postadres afgesloten, dus moet ik telkens bij de buurvrouw vragen of er post is (Geweldig he, m'n moeder vertrouwt met niet als ze weg is terwijl ik nu wel 2 weken alleen ben bij m'n vaderquote:Op woensdag 29 juli 2009 10:01 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Jup, ik ga naar de EL CID. Heb jij al dat boekje ontvangen (je toegansbewijs o.i.d.)?
Ook heb ik al een kamer. De tweede keer hospiteren al.
Ik zou het nu alvast maar doen. Over 2 jaar kost het volgen van 2 studies zeer waarschijnlijk duizenden euri per jaar aan collegegeld. Zie het Twee studies topic...quote:Op woensdag 29 juli 2009 01:27 schreef Fingon het volgende:
meldt zich Politicologie, mogelijk rechten erbij over een jaar of meerdere jaartjes
Ja ja ja!quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:49 schreef phileine_ het volgende:
leidsche studente meldt zich!
rechtenfalert, in september begin k aan psychologie. ben el cid mentor trouwens![]()
oja, per 1 september komen er in mn huis 2 kamers vrij, dus als hier nog kamerzoekenden rondkijken..?
Ik heb via SLS gehospiteerd. Gewoon mailtje sturen en hospiteren maar. Gaat heel makkelijk en snel.quote:
Zit jen u in een verenigingshuis of een gewoon huis?quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:35 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Ik heb via SLS gehospiteerd. Gewoon mailtje sturen en hospiteren maar. Gaat heel makkelijk en snel.
Gewoon huis. Leden van zowel Augustinus als Quintus.quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:06 schreef Fingon het volgende:
[..]
Zit jen u in een verenigingshuis of een gewoon huis?
Word jij lid van een van die verenigingen?quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:37 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Gewoon huis. Leden van zowel Augustinus als Quintus.
Ja. Ja. Worden geregistreerd op je cijferlijst, maar dat heeft op zich verder geen nut dan.quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:37 schreef Microtechs het volgende:
Mag je eigenlijk vakken buiten je bachelor doen? Mag je dan tentamen doen? Zoja wat gebeurt er met de ects?
ok mooiquote:Op woensdag 29 juli 2009 21:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ja. Ja. Worden geregistreerd op je cijferlijst, maar dat heeft op zich verder geen nut dan.
Je moet wel even goed kijken hoe je dat precies regelt. Het is strikt genomen op zich niet de bedoeling, dus je moet het dan wel presenteren als dat je een keuzevak gaat doen. Op de website van de studie staat vaak een overzicht van de vakken die je iig als keuzevak kunt doen. Als ie daar bij staat dan kun je het zeker doen.quote:
welk huis zit je?quote:Op woensdag 29 juli 2009 18:37 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Gewoon huis. Leden van zowel Augustinus als Quintus.
Ah ok, da's wat minder. Dus de keuzevakken > wel tentamen en al het andere alleen aanschuiven.quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:28 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Je moet wel even goed kijken hoe je dat precies regelt. Het is strikt genomen op zich niet de bedoeling, dus je moet het dan wel presenteren als dat je een keuzevak gaat doen. Op de website van de studie staat vaak een overzicht van de vakken die je iig als keuzevak kunt doen. Als ie daar bij staat dan kun je het zeker doen.
In sommige gevallen zou je je voor die andere studie in moeten schrijven.
Dus ietsjes minder simpel dan ik eerst meldde helaas.
Welke studie doe je?
Laat ik voor de zekerheid maar even naar het verhaal over keuzevakken van Rechten verwijzen:quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:22 schreef Microtechs het volgende:
[..]
Ah ok, da's wat minder. Dus de keuzevakken > wel tentamen en al het andere alleen aanschuiven.![]()
Ik begin in september met rechten, maar wil ook de taalvakken van Japans gaan volgen ( hoef er geen papiertje voor te hebben, zou alleen mooi geweest zijn als je wel jezelf kon toetsen) Eigenlijk lijkt mij de hele studie leuk, maar als 2de studie doen lijkt me zwaar
quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Laat ik voor de zekerheid maar even naar het verhaal over keuzevakken van Rechten verwijzen:
http://www.law.leidenuniv(...)n.html#mogelijkheden
Maar wat echt bepalend is, is of ze bij het Instituur Japans je willen toelaten... ik kan dat nog niet egt vinden op hun website..
Je kunt je iig hiervoor inschrijven, en dan doe je niet de tentamens enzo
http://www.studiegids.lei(...)kket_japanse_studies
Anyway, alvast wat inspiratie, mss even de studieadviseurs bellen
Cleveringaplaats 1quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:25 schreef snorie het volgende:
Hey,
Ik begin dit jaar ook met studeren in Leiden en wel Nederlandse taal en cultuur.
Gelijk even een lekenvraag: Bij ons programma voor de eerstejaarsdag staat
geen adres of naam van een gebouw maar er staat 1167/003c. Zou iemand mij
kunnen vertellen in welk gebouw ik dan zit?![]()
Alvast bedankt,
snorie
Daarom wilde ik je even testenquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:01 schreef snorie het volgende:
Bedankt:p, maar ik dacht dat 1167 P.N. van Eyckhof 1 was?
Ik zou het ook fout kunnen hebben aangezien ik er nog nooit
ben geweest.
snorie
quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
(die eerstejaars hoeven tegenwoordig ook helemaal niets meer zelf te doen![]()
)
IIG niet in de FSW geloof ik :/quote:Op zondag 13 september 2009 22:39 schreef Microtechs het volgende:
Worden in Leiden hoorcolleges opgenomen?
>.< Heb uitgerekend nu een flu
Niet standaard nee... vorig jaar is er bij mij (toen 2ejaars psychologie) één vak op video opgenomen en online gezet. Er waren wel experimenten met andere vakken maar dat was niet goed bevallen geloof ik.quote:Op zondag 13 september 2009 22:39 schreef Microtechs het volgende:
Worden in Leiden hoorcolleges opgenomen?
>.< Heb uitgerekend nu een flu
Je kunt heus wel eens een hoorcollege missen hoor, als er geen verplichte aanwezigheid is..quote:Op zondag 13 september 2009 23:45 schreef Microtechs het volgende:
Ok, jammer. Dan moet ik wel gaan (boek lezen gaat al helemaal niet meer)
Ik zal wel proberen afgezonderd te zitten en een zakdoek voor mijn mondEn nu maar hopen dat niemand ziek van mij wordt.
(Ben eerder door hun ziek geworden, sjeezs wat een gekuch daar:N )
(koortsigheid valt reuze mee, alleen veel niezen)
Heb je geen vrienden die het hoorcollege bijwonen en aantekeningen voor je willen maken en doormailen? Door H1N1 wordt bij ons in ieder geval iedereen met griep verzocht om thuis te blijven en uit te zieken.quote:Op zondag 13 september 2009 23:45 schreef Microtechs het volgende:
Ok, jammer. Dan moet ik wel gaan (boek lezen gaat al helemaal niet meer)
Ik zal wel proberen afgezonderd te zitten en een zakdoek voor mijn mondEn nu maar hopen dat niemand ziek van mij wordt.
(Ben eerder door hun ziek geworden, sjeezs wat een gekuch daar:N )
(koortsigheid valt reuze mee, alleen veel niezen)
Nee maar je bent nu wel lekker vatbaarquote:Op maandag 14 september 2009 14:40 schreef Microtechs het volgende:
Had gekund ja , ik ben weer eens koppig geweest en was toch gegegaan![]()
Kleine kans dat ik H1N1 heb, heb geen koorts meer namelijk (nooit echt gehad ook)
* halve Leidenaar meldtquote:
Dat dusquote:Op woensdag 23 september 2009 14:30 schreef IHVK het volgende:
Hoe zwaar telt een tussentijdse toets ?
Waarschijnlijk is dit een veel te algemene vraag
Het PdelaC? Valt toch wel mee?quote:Op woensdag 30 september 2009 07:46 schreef Soempie het volgende:
Hoi allemaal, ik kom me hier even melden. Over een paar weken begin ik als gaststudent in Leiden. Gister heb ik toestemming gekregen om een aantal vakken te mogen volgen bij sociale wetenschappen.![]()
Ik heb al gezien dat het een afschuwelijk gebouw is waar ik straks zit.
quote:Op woensdag 30 september 2009 11:17 schreef Bravebart het volgende:
De kelder van het FSW is wel leuk hoor Soempie.
Niet echt...quote:Op woensdag 30 september 2009 11:17 schreef Bravebart het volgende:
De kelder van het FSW is wel leuk hoor Soempie.
Maarja je bent ook Mod..quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:25 schreef IHVK het volgende:
Nee alle mensen in Leiden hebben wel een leven.
Behalve ik.
Mensen die in Rotterdam studeren zitten sowieso de hele dag op Fok!.
Studeer je dan toevallig ook deeltijd aan de EURquote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:25 schreef IHVK het volgende:
Nee alle mensen in Leiden hebben wel een leven.
Behalve ik.
Mensen die in Rotterdam studeren zitten sowieso de hele dag op Fok!.
Dat gebouw is inderdaad afzichtelijk.quote:Op woensdag 30 september 2009 07:46 schreef Soempie het volgende:
Hoi allemaal, ik kom me hier even melden. Over een paar weken begin ik als gaststudent in Leiden. Gister heb ik toestemming gekregen om een aantal vakken te mogen volgen bij sociale wetenschappen.![]()
Ik heb al gezien dat het een afschuwelijk gebouw is waar ik straks zit.
Truequote:Op woensdag 30 september 2009 10:03 schreef Florian_ het volgende:
Het KOG is natuurlijk de mooiste faculteit.
Helemaal niet.quote:Op donderdag 5 november 2009 09:42 schreef kirsten. het volgende:
gemeld: 1e jaars Biomedische Wetenschappen.
Maar ja, dit topic idd dood.
http://www.mareonline.nl/artikel/0910/09/0401/quote:Studenten tevreden over Leiden
Verschillende studies worden door hoogleraren tot Nederlandse top gerekend
Leiden is volgens hoogleraren de op een na beste brede universiteit van Nederland. Dat blijkt uit een onderzoek dat onlangs werd gepubliceerd in het studie themanummer van het opinieblad Elsevier.
DOOR VINCENT BONGERS Leiden haalde 20 procent van de stemmen en moest het daarmee alleen afleggen tegen de universiteit van Utrecht dat met 39 procent van de stemmen een ruime voorsprong heeft op de concurrentie.
Studenten beoordeelden in het onderzoek hun eigen opleiding. Deelnemers gaven rapportcijfers aan bijvoorbeeld de faciliteiten, de kwaliteit van docenten en het niveau van de geboden stof. Bijna 6000 studenten vulden de enquęte in.
Meer dan 2000 universitaire hoofddocenten en hoogleraren vergeleken opleidingen van concurrenten in de zogeheten Faculty Rating. Er zijn in totaal 48 opleidingen onderzocht.
De universiteit Leiden telt, samen met de Radboud Universiteit Nijmegen, over de hele linie de meeste tevreden studenten. Bij beide universiteiten geven studenten acht opleidingen het hoogste cijfer
De opleiding wiskunde in Leiden staat zowel bij hoogleraren als studenten nummer één. Studenten waarderen wiskunde zelfs met een 8,3. Opvallend genoeg is het de enige Leidse studie waar studenten en docenten het over eens zijn.
Ook Engelse taal en cultuur en Geschiedenis nemen de toppositie in bij studenten. Datzelfde geldt voor biomedische en farmaceutische wetenschappen. Verder zijn notarieel recht en fiscaal recht het beste in Leiden volgens studenten. Vooral fiscaal recht springt er uit met een cijfer van 7,9. Dat is een stuk hoger dan bij de andere universiteiten.
De hoogleraren vinden vier Leidse studies de beste van Nederland: pedagogiek, godgeleerdheid en natuur- en sterrenkunde en het al eerder genoemde wiskunde.
De drie grootste studies in Leiden: Nederlands recht, psychologie en geneeskunde scoren goed tot zeer goed bij studenten. Geneeskunde behaalt een mooie tweede plaats. Psychologie staat ook tweede. Rechten moet het met een derde plaats doen.
De hoogleraren zijn minder tevreden over de Leidse opleidingen psychologie en geneeskunde. Psychologie staat vijfde en geneeskunde scoort slechts een zesde plaats. Het is overigens de vraag of de Elsevier-enquętes en rapportcijfers grote invloed hebben op de studiekeuze van een aankomende student. Volgens marketingdeskundigen professor Peter Verhoef van de universiteit van Groningen en professor Philip Hans Franses van de Erasmus universiteit in ieder geval niet. Zij publiceerden vorig jaar een onderzoek waaruit bleek dat er nauwelijks een verband is tussen de keuze van een student en het onderzoek.
De nabijheid van een universiteit dicht bij de woonplaats en de aantrekkelijkheid van een studentenstad zijn ook belangrijke factoren in de studiekeuze. Maar daar wordt niet naar gevraagd in de Elsevier-enquęte.
Ik heb er net al weer 1 gemistquote:
Het is nog lelijker dan op de foto's.quote:Op woensdag 30 september 2009 09:27 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Het PdelaC? Valt toch wel mee?
Zo waar. En ik kijk er altijd op uit als ik op m'n trein sta te wachtenquote:Op dinsdag 10 november 2009 15:47 schreef Soempie het volgende:
[..]
Het is nog lelijker dan op de foto's.
Dat het gebouw tegenover het station staat is wel weer heel handig voor mij.quote:Op donderdag 12 november 2009 20:18 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Zo waar. En ik kijk er altijd op uit als ik op m'n trein sta te wachten
Vond je het college wel leuk?
Mijn studie bevalt me prima maar ik wil niet in Leiden op kamers. Het is inderdaad een heel mooie stad, maar na een paar weken was de nieuwigheid er wel weer vanaf en begon ik me een beetje te ergeren aan de straatstenen die ongelijk liggen (behoorlijk struikelgevaar) en de bussen die levensgevaarlijk door de stad racenquote:Op vrijdag 13 november 2009 15:55 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat het gebouw tegenover het station staat is wel weer heel handig voor mij.![]()
Het college is wel leuk. De docent kan goed vertellen, maar ik heb nog niet heel veel nieuws gehoord. Hoe bevalt jouw studie in Leiden? Zit je er ook op kamers? Ik heb vorige week na het college door Leiden gewandeld en het lijkt me best wel een leuke stad.Was er voor vrijdag nog nooit geweest.
Voor het KOG niet mag ik hopen? Let een beetje op je woorden hequote:Op vrijdag 13 november 2009 18:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik snap niet dat ze niet een gebouw voor het KOG zetten. Verbetert het uitzicht, maar iemand moet daar toch een duur kantoorgebouw oid willen neerzetten? Het is vlakbij het station!
Ach shit, voor het PdC natuurlijk, al die afkortingen ook.....quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:07 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
[quote]Voor het KOG niet mag ik hopen? Let een beetje op je woorden he![]()
![]()
Noem het PdC dan ook gewoon de FSW, dan weet iedereen waar je het over hebtquote:Op vrijdag 13 november 2009 23:35 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ach shit, voor het PdC natuurlijk, al die afkortingen ook.....![]()
gelukkig is er iemand wakker in dit topic.
En idd, niemand komt aan het KOG natuurlijk
Dat bedoel ik!quote:Op zaterdag 14 november 2009 10:09 schreef Fingon het volgende:
[..]
Noem het PdC dan ook gewoon de FSW, dan weet iedereen waar je het over hebt
Zeg dan gewoon geel gebouw, dan weet ik het ookquote:Op zaterdag 14 november 2009 10:09 schreef Fingon het volgende:
[..]
Noem het PdC dan ook gewoon de FSW, dan weet iedereen waar je het over hebt
beetje laat maar: ja!quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:57 schreef CherryLips het volgende:
Even een vette bump hoor, maar zijn er hier mensen die in Leiden Engels studeren/gestudeerd hebben?
Doe dat dan ff gewoon in dit draadje, anderen willen dit ook weten lijkt mequote:Op zaterdag 17 april 2010 20:56 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
beetje laat maar: ja!
ik kan t aanraden, goeie opleiding in Leiden
verder staat mn PM box open
Nou ja, het leek me heel leuk, maar het feest gaat niet door aangezien het m'n tweede Master zou worden en het collegegeld dan tien keer zo hoog wordtquote:Op zaterdag 17 april 2010 22:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Doe dat dan ff gewoon in dit draadje, anderen willen dit ook weten lijkt me
http://www.mareonline.nl/artikel/0910/30/0103/quote:Latijn verdwijnt van bul
Het Latijn zal niet langer prijken op bullen van de Leidse universiteit. Dat heeft het college van bestuur besloten.
De regeling gaat het komende collegejaar in en geldt voor bachelor en masterdiploma’s. Die zullen in het Engels en het Nederlands worden opgesteld. Eredoctoraten en doctorsbullen worden niet aangepast.
Getekend! Zwalve ook zo te zien, niet zo gekquote:Op donderdag 3 juni 2010 12:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hee mensen: dit kan toch niet!?
[..]
http://www.mareonline.nl/artikel/0910/30/0103/
Er worden al demonstraties gehouden en al 1500 sympathisanten hebben een petitie tegen het besluit ondertekend., zie hier http://www.mareonline.nl/artikel/0910/32/0101/
Oftewel: TEKEN DE PETITIE! hier: http://petities.nl/petitie/behoud-latijn-op-de-leidse-bul#tabs
quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Er worden al demonstraties gehouden en al 1500 sympathisanten hebben een petitie tegen het besluit ondertekend., zie hier http://www.mareonline.nl/artikel/0910/32/0101/
Oftewel: TEKEN DE PETITIE! hier: http://petities.nl/petitie/behoud-latijn-op-de-leidse-bul#tabs
Riiiiightquote:In de raad was er sprake van lichte teleurstelling. ‘Mijn familie vindt dat ik een ingewikkelde studie doe’, aldus universiteitsraadvoorzitter Arno Geleijnse. ‘Daar hoort een ingewikkelde bul bij’.
Ik schrok ook van het bericht, maar bij nadere lezing bleek het alleen om bachelor- en masterbullen te gaan, niet om doctoraten. Een hoop geschreeuw om niks dus, want om nou te gaan bakkeleien over een papiertje waarop staat dat je ergens halverwege je studie zit is wel een beetje overtrokken, of niet?quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:12 schreef kwakz0r het volgende:
je masterbul is toch meestal niet een papiertje van halverwege je studie
verder zal t me worst wezen, maar heb wel even getekend. ik heb mn latijnse bul (2006, laatste lichting oude stijl officieel) en krijg een latijnse doctorsbul ook, dus ach
ja. ik ben doctoranda, heb een doctoraaldiploma (oude stijl dus). en als ik volgend jaar promoveer krijg ik mijn doctorsbul.quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:14 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
je weet wat doctorandus/doctoranda betekent?
quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:19 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja. ik ben doctoranda, heb een doctoraaldiploma (oude stijl dus). en als ik volgend jaar promoveer krijg ik mijn doctorsbul.
maar aangezien de goegemeente van de studenten niet promoveert zou ik een doctoraal of een masterbul niet willen afschrijven als slechts een papiertje dat je halverwege je studie bent
Even tekenenquote:Op donderdag 3 juni 2010 12:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
ik snapte denk ik je vraag niet helemaal dan. ik bedoelde dat ik idd. weet wat doctoranda betekent, en thabit vindt dan vast een doctoraaldiploma niet het einde van de studie ofzo...quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:22 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dat bovenste stuk geldt voor alle afgestudeerden. Maar dat thabit het doen van onderzoek onder studeren schaart, is wel raar.
Je zou toch het omgekeerde verwachten, althans ik.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:41 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik verwacht komend studiejaar nog 1 maand te hoeven (af)studeren, maar ja, ik studeer ook aan de UL.
Weliswaar de Campus Den Haag zodat ik weinig in Leiden kom, maar toch.
Fijn is dat ik als 30+-er niet meer het hoge instellingscollegegeld hoef te betalen, maar het wettelijke collegegeld. Scheelt me 600 euro op jaarbasis!
Wel krom: er is nu (na de wetswijziging van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek nog steeds sprake van differentiatie c.q. discriminatie van leeftijden, maar nu omgekeerd!!
Nu mogen de oudjes 'goedkoop' studeren en moeten de jongeren flink dokken.
quote:
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:50 schreef -Trinity- het volgende:
Weet iemand hier of de datum dat het collegegeld wordt afgeschreven dit jaar weer 25 september is als je ervoor hebt gekozen om het ineens te laten afschrijven?
Op het inschrijfformulier staat dat het bedrag op 27-9-2010 van de rekening wordt afgeschreven.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:50 schreef -Trinity- het volgende:
Weet iemand hier of de datum dat het collegegeld wordt afgeschreven dit jaar weer 25 september is als je ervoor hebt gekozen om het ineens te laten afschrijven?
Ik gebruik het sportcentrum eigenlijk nooit, maar houd er rekening mee dat daar tentamens gegeven worden. Dan staan de fitnessapparaten allemaal op de gang naast elkaar (of ze dat normaal ook staan, geen idee?). Als ik er dan ben, is het eigenlijk nooit heel druk, maar dat is natuurlijk vaak op donderdag of vrijdag 9-12 uur.quote:Op zondag 25 juli 2010 23:02 schreef MasterJapie het volgende:
Hoe zit het met de fitness ruimte van het sportcentrum van de universiteit? Waar ik nu woon heb je 2 soorten sportcentra, en daar betaal je 50/maand voor onnodige luxe, of een 10tje per maand waarna je een half uur aan het wachten bent totdat er eindelijk een apparaat vrijkomt. Ik zag op de site dat je in Leiden dus 130 per jaar betaalt, erg aantrekkelijk, maar is het dan enorm druk of kan je gewoon op normaal/hoog tempo doortrainen zonder dat je langdurig hoeft te wachten op anderen?
Of zijn er nog andere sportcentra in Leiden waar iemand betere ervaringen mee heeft?
Nee johquote:Op maandag 26 juli 2010 07:35 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ik gebruik het sportcentrum eigenlijk nooit, maar houd er rekening mee dat daar tentamens gegeven worden. Dan staan de fitnessapparaten allemaal op de gang naast elkaar (of ze dat normaal ook staan, geen idee?). Als ik er dan ben, is het eigenlijk nooit heel druk, maar dat is natuurlijk vaak op donderdag of vrijdag 9-12 uur.
ja hee ik kom er verder nooit behalve met tentamens. Ik dacht dat die apparatuur overdag in die zalen stond, omdat het zo op elkaar gepropt in de gangen stondquote:Op maandag 26 juli 2010 07:44 schreef Repeat het volgende:
[..]
Nee joh
tentamens worden in de sporthallen gegeven, niet in de fitnesszaal.
De fitness is vrij eenvoudig. Bv 1 bankdrukbank, 1 Smith squatapparaat en verder een paar van die apparaten om buik, rug, benen en buik te trainen. 3 loopbanden en een aantal fietsen en crosstrainers.
Ik ging altijd overdag, dan was het nooit echt druk. 's avonds kan dat anders zijn
Bij CM?quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:39 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben er bij mijn eigen vereniging (studenten koor en orkest) in de avonden
Niet meedoen, ben promo bij mijn studentenvereniging.quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:34 schreef AllesWatWas het volgende:
Gaan er nog mensen net als AllesWatWas de meedoen aan de EL CID-week?
Bij deze dan gegroet mede CM-erquote:Op donderdag 29 juli 2010 14:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Jup!
Verraad ik mn fok-identiteit nu aan iemand die ik ken uit de echte wereld? uh-oh...
Tot nu toe is me dat steeds gelukt met alleen het inschrijfformulier. Na de initiële inschrijving doet Leiden niks meer met studielink volgens mij, alleen uitschrijven misschien.quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
Even een vraag:
Als ik mij voor het volgend jaar opnieuw wil inschrijven voor de studie die ik dit jaar doe, moet dat dan via Studielink of kan dat ook gewoon alleen via het inschrijfformulier dat ik van de universiteit heb gekregen?
Idd, gewoon via de inschrijfformulierenquote:Op zondag 1 augustus 2010 13:30 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Tot nu toe is me dat steeds gelukt met alleen het inschrijfformulier. Na de initiële inschrijving doet Leiden niks meer met studielink volgens mij, alleen uitschrijven misschien.
Gewoon de EL-CID lopen. Niks mis met een stad verkennen, ook al ga je er zelf niet studeren. Of kijk of ze een introweekend hebben, dan hoef je de EL-CID überhaupt niet te doenquote:Op zondag 1 augustus 2010 20:41 schreef FastFox91 het volgende:
Ik wil volgend jaar Informatica & Economie gaan studeren. (info)
Ter introductie wil ik opzich wel mee doen met de EL CID-week, alleen ik studeer met deze track in Den Haag en Rotterdam en dus helemaal niet in Leiden. Ik heb dus niet zo veel zin om Leiden te gaan verkennen, maar wel contact maken mensen van dezelfde studie. Wat zal ik doen?
Je zult toch ook nog wel eens in Leiden in een hoofdgebouw of bijv. Plexus moeten zijn, weet je gelijk waar dat is...quote:Op zondag 1 augustus 2010 20:41 schreef FastFox91 het volgende:
Ik heb dus niet zo veel zin om Leiden te gaan verkennen, maar wel contact maken mensen van dezelfde studie. Wat zal ik doen?
Nee, nog niets gehoord. Ik heb wel ingeschreven. Ik ga er maar vanuit dat als ik er weer ben op de eerste dag dat ik gewoon weer kan gaan studeren, komt vast goed. 1ejaars is natuurlijk een ander verhaal though.quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:45 schreef MeloD het volgende:
Zijn er hier mensen die al wel meer info over hun komende studiejaar thuisgestuurd hebben gekregen? Blijf er maar achter aan mailen/bellen...
Dus.quote:Vertraging bij inschrijving aan de Universiteit Leiden
De Universiteit Leiden heeft sinds deze zomer een nieuw inschrijfsysteem, uSis. Helaas zorgt de invoering van het nieuwe programma voor vertraging bij het verwerken van de inschrijvingen voor een opleiding. Op dit moment is de vertraging 3 weken.
Maar maak je geen zorgen. Je inschrijving wordt zeker verwerkt. Natuurlijk moet je wel aan de toelatingeisen en inschrijfvoorwaarden voldoen. Wat moet je doen?
Eerstejaars bachelor en master:
Na je aanmelding bij Studielink of het admissions office van de Universiteit Leiden heb je inschrijfformulieren ontvangen. Stuur deze ingevuld, met alle toebehoren, terug. Binnen enkele weken ontvang je dan je collegekaart als bewijs van inschrijving.
Mocht je je hebben aangemeld voor 1 juni en nog geen inschrijfformulieren hebben ontvangen van de Universiteit Leiden, neem dan contact op met Studenteninformatiecentrum, 071 527 80 11.
Ouderejaars bachelor en master:
Je hebt de inschrijfformulieren ontvangen. Stuur deze ingevuld, met alle toebehoren, terug. Binnen enkele weken ontvang je dan je collegekaart als bewijs van inschrijving.
NB Studenten die hun propedeuse bachelor nog niet hebben behaald, ontvangen hun collegekaart pas na 1 september als de BSA-adviezen bekend zijn.
Mocht je nog geen inschrijfformulieren hebben ontvangen, neem dan contact op met Studenteninformatiecentrum, 071 527 80 11. Houd je studentnummer bij de hand.
Inschrijven voor colleges
Je kunt je al wel inschrijven voor vakken via uSis. Kijk op de site van je opleiding of je zelf de inschrijving moet doen of dat de opleidingsadministratie dit voor je doet. Dit laatste geldt voor het eerste jaar (propedeuse) van veel bacheloropleidingen.
Heb je vragen over de inschrijving op vakniveau, neem dan contact op met de uSis helpdesk, 071 527 88 00. Houd je studentnummer bij de hand.
Och, als er een nieuw systeem ingevoerd wordt moeten eerst maandenlang alle mogelijke dingen misgaan voordat het een keer werktquote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat heeft die fokking uSis er nu weer mee te maken?
Ik weet het niet, maar ik heb wel ontdekt dat Usis de status van je herinschrijving laat zien!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat heeft die fokking uSis er nu weer mee te maken?
Je moet na het inloggen klikken op 'studentencentrum'.quote:
Heb je jezelf hier al gevonden:quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:19 schreef FastFox91 het volgende:
Ik zou nu toch wel graag officieel bericht willen ontvangen of ik ben ingeschreven. Stel ik heb iets fout ingevuld bij het inschrijfformulier heb ik nou geen tijd meer om het te corrigeren. Hebben jullie ook nog geen bericht ontvangen?
Hier nog geen bericht binnen... Denk dat ze er wel rekening mee houden, maar het is iddquote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:19 schreef FastFox91 het volgende:
Ik zou nu toch wel graag officieel bericht willen ontvangen of ik ben ingeschreven. Stel ik heb iets fout ingevuld bij het inschrijfformulier heb ik nou geen tijd meer om het te corrigeren. Hebben jullie ook nog geen bericht ontvangen?
Nee, helaas niet. Ben bang dat ik nou om de paar uurtjes even ga checken.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:47 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Heb je jezelf hier al gevonden:
www.zoekenopnaam.leidenuniv.nl ?
Ik geloof dat het wel goed komt, maar m'n moeder doet wel beetje overdreven ongerust.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hier nog geen bericht binnen... Denk dat ze er wel rekening mee houden, maar het is idd
Same here.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hier nog geen bericht binnen... Denk dat ze er wel rekening mee houden, maar het is idd
Het treurige is dat de chaos komt doordat ze in maart (dus niet gisterenquote:
Nee volgens mij komt er geen korting meer op.quote:Op zondag 29 augustus 2010 13:49 schreef MasterJapie het volgende:
Ik heb een vraagje over de boekenlijst geneeskunde die ik van de universiteit Leiden heb gekregen. Ze vermelden erbij dat studenten deze boeken kunnen kopen met korting bij de MFLS dictatencentrale, maar is die korting al in de prijslijst die erbij staat inbegrepen? Zo niet, hoeveel geld zal het ongeveer gaan schelen? Het kost nu namelijk 1050,- en ik ging er maar van uit dat daar nog korting op kwam, maar als dit de prijs is inclusief korting ben ik de sjaak.
De enige geneeskundestudenten die ik ken zitten in Utrecht, Amsterdam, of Groningen, en volgens mij zijn de studies qua boeken niet helemaal hetzelfde. Is het ook mogelijk om de boeken die je écht nodig heb te kopen, en vervolgens de andere boeken te lenen bij een bibliotheek zodra je ze nodig hebt? Ik heb zaken als marktplaats en ebay ook al afgezocht, maar vaak zijn er in die boeken al gemarkeerd, of ze zijn helemaal gebruikt zodat de bladzijden er bijna uitvallen. In de boekenlijst die we hebben gekregen wordt ook niks vermeld over welke druk je nodig zou moeten hebben, dus ik denk dat ik ze gewoon maar koop van de universiteit. Op die manier weet ik zeker dat ze van de juiste druk zijn, en dat ze nog nieuw zijn.quote:Op zondag 29 augustus 2010 14:16 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Nee volgens mij komt er geen korting meer op.
Wat ik zou doen, (ik doe BW aan Leiden) is kijken welke boeken je écht nodig hebt (vragen aan ouderejaarsstudenten, als je niemand kent pm me even) en evt. boeken overnemen van ouderejaars of stoppende ex-eerstejaars. Daar zijn er namelijk nog al veel van. Zo heb ik bijvoorbeeld in mijn eerste jaar een sesam atlas der anatomie moeten kopen, waarvan ik nog steeds niet weet wanneer ik die óoit zou moeten gebruiken als ik moore&dalley al heb. Zonde van je 60 euro dus.
Zoeken op amazon of ebay/marktplaats scheelt ook nogal veel, maar je moet wel goed opletten met welke druk je hebt. het maakt vaak qua inhoud niet zoveel uit maar wel welke blz.nummers je moet lezen, en dat is dan kut als die niet synchroon lopen ( of je moet daar geen moeite mee hebben).
in de bieb zijn de meeste boeken die ze hebben die 'lesboeken' zijn om alleen in de bieb te gebruiken; ze hebben ook vaak maar 1 of 2 exemplaren van de lesboeken. Dat gaat hem dus niet worden. Vind je gemarkeerde boeken heel erg (mits net)? Ik zei bij mezelf dat ik het nooit ging doen, maar zodra je 400+ pagina's nog een keer snel door wil lezen voor je tentamen zijn highlights erg handig.quote:Op zondag 29 augustus 2010 14:49 schreef MasterJapie het volgende:
[..]
De enige geneeskundestudenten die ik ken zitten in Utrecht, Amsterdam, of Groningen, en volgens mij zijn de studies qua boeken niet helemaal hetzelfde. Is het ook mogelijk om de boeken die je écht nodig heb te kopen, en vervolgens de andere boeken te lenen bij een bibliotheek zodra je ze nodig hebt? Ik heb zaken als marktplaats en ebay ook al afgezocht, maar vaak zijn er in die boeken al gemarkeerd, of ze zijn helemaal gebruikt zodat de bladzijden er bijna uitvallen. In de boekenlijst die we hebben gekregen wordt ook niks vermeld over welke druk je nodig zou moeten hebben, dus ik denk dat ik ze gewoon maar koop van de universiteit. Op die manier weet ik zeker dat ze van de juiste druk zijn, en dat ze nog nieuw zijn.
Reken op vertraging, ik heb de formulieren meteen ingevuld teruggezonden toen ik ze heb ontvangen en ik heb nog steeds niets gehoord.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:01 schreef AsianLover het volgende:
Hoi Allemaal,
Ik ben dit jaar ook in Leiden te vinden![]()
- Sinologie (voltijd)
- Engelse taal en cultuur (deeltijd)
Ben benieuwd hoelang het duurt tot mijn inschrijving rond is, heb me pas 22 aug ingeschreven.
Hoeveel collegegeld moest je dan betalen?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:01 schreef AsianLover het volgende:
Hoi Allemaal,
- Sinologie (voltijd)
Ben benieuwd hoelang het duurt tot mijn inschrijving rond is, heb me pas 22 aug ingeschreven.
phew, succes! studie Sinologie is best zwaar, en "eventjes" Engels erbij doen lijkt me een flinke dobber (ook al heb je weinig contacturen bij letteren, de zelfstandige leesload bij Engels is stevig, en bij sinologie moet je erg veel nieuwe taalvaardigheid leren...)quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 14:01 schreef AsianLover het volgende:
Hoi Allemaal,
- Sinologie (voltijd)
kun je dat zien ergens? ik heb wel een geheractiveerde ulcn account gekregen, geen idee of ik in uSis al goed sta...quote:Op woensdag 1 september 2010 17:28 schreef cinnamongirl het volgende:
Het is 1 september en ik heb nog niets binnen.
Voor diegenen die wel de inschrijfbescheiden hebben gekregen: is dat ook verwerkt in Usis, in status (her)inschrijving?
Waar kun je dat vinden?quote:Op woensdag 1 september 2010 17:28 schreef cinnamongirl het volgende:
Het is 1 september en ik heb nog niets binnen.
Voor diegenen die wel de inschrijfbescheiden hebben gekregen: is dat ook verwerkt in Usis, in status (her)inschrijving?
Selfservice -> Studentencentrum en dan rechtsbovenaan zie je een kolommetje 'Actielijst'.quote:
Bij staat er niets in de Actielijst?quote:Op woensdag 1 september 2010 18:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Selfservice -> Studentencentrum en dan rechtsbovenaan zie je een kolommetje 'Actielijst'.
Wat daar trouwens nu bij mij staat klopt niet....
Is toch niet zo gek? Je hebt alles toch al binnen?quote:Op woensdag 1 september 2010 19:02 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Bij staat er niets in de Actielijst?
problematisch voor mij is dat ik terugbetalen studieschuld pas kan stopzetten als ik betalingsbewijs/collegekaart heb. bah. kan ik nu eigenlijk echt even niet missen die 150 euro...quote:Op woensdag 1 september 2010 18:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
Pas geleden heb ik even gebeld naar Plexus en ze proberen alle studenten uiterlijk eind september in te schrijven.. Het kan dus nog wel 2 weken oid duren voordat ik mijn collegekaart binnen heb. Ik kan me er niet druk om maken, de hele uni weet dat er grote problemen zijn met uSis (-O- ) dus ik zal overal met open armen ontvangen worden
quote:Op woensdag 1 september 2010 18:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
Selfservice -> Studentencentrum en dan rechtsbovenaan zie je een kolommetje 'Actielijst'.
Wat daar trouwens nu bij mij staat klopt niet....
quote:Actielijst
Geen actielijst
Oh, vandaar. Ik dacht dat er zoiets moest staan als "Bachelor: ingeschreven".quote:Op woensdag 1 september 2010 19:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Is toch niet zo gek? Je hebt alles toch al binnen?
Bron: Mare, http://www.mareonline.nl/artikel/)quote:Hendrik Kaptein, de fractievoorzitter van de Abvakabo/Fnv en universitair hoofddocent bij Rechten: (...). 'Als de problemen blijven voortduren, moet het college overwegen om te stoppen met uSis, ook al heeft het project al miljoenen gekost.’ Over het volgen van studenten, zegt hij: ‘Je moet je afvragen of het de investering wel waard is. Wat willen we eigenlijk doen met al die extra gegevens? Een echt helder antwoord heeft het college hier niet op. De eerste verantwoordelijkheid van de universiteit is het geven van kwalitatief hoogstaand onderwijs en het doen van hoogstaand onderzoek. Dan pas moet de aandacht komen te liggen op wie er wel of niet zijn diploma haalt.’
‘Het oude systeem hing met houtje-touwtje-verbindingen aan elkaar en was niet meer goed te onderhouden’, reageert ’t Hart. ‘Het voldeed niet meer aan de eisen van deze tijd.
Met uSis kun je veel beter inzicht krijgen in de studievoortgang, het biedt veel meer mogelijkheden voor self service voor studenten en het is makkelijker om met hen te communiceren. Voordat we van deze voordelen kunnen profiteren, moeten we eerst deze aanloopperiode achter de rug hebben.’
Ja ik ook, m'n moeder belde dat de collegekaart thuis binnen was... 't heeft even mogen duren, maar dan heb je ook wat... (ook al heb ik er hier verder niets aan)quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:14 schreef FastFox91 het volgende:
'k ben nou eindelijk officieel ingeschreven.Het heeft even geduurd.
Mag ik dan onder jouw naam cursussen volgen?quote:Op maandag 20 september 2010 17:04 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik hoop dat ze mijn formulier kwijt zijn geraakt. Ik ben nu toch alleen nog maar met mijn scriptie bezig en maak helemaal geen gebruik van de faciliteiten van de universiteit.
Dan schrijf ik me pas weer in zodra ik klaar ben en mijn afstuderen ga aanvragen.
Volgens mij heb ik mijn kaart nog steeds nietquote:Op vrijdag 24 september 2010 20:14 schreef FastFox91 het volgende:
'k ben nou eindelijk officieel ingeschreven.Het heeft even geduurd.
Ik dacht dat ze zeiden dat de planning was dat voor 1 oktober het rond moest zijn. Dus waarschijnlijk nog een weekje.quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:24 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik mijn kaart nog steeds nietOf hij moet bij m'n ouders liggen, maar dat zouden ze dan wel gemeld hebben
Bewijs van inschrijving, zekerheid die ik eerder wilde hebben. En ik moet nou een collegekaart en een legitimatiebewijs in m'n portemonnee stoppen. Waar is die laatste eigenlijk goed voor?quote:Op zaterdag 25 september 2010 11:00 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ja ik ook, m'n moeder belde dat de collegekaart thuis binnen was... 't heeft even mogen duren, maar dan heb je ook wat... (ook al heb ik er hier verder niets aan)
Ach, ik heb m'n andere collegekaart al wel, dus ingeschreven ben ik sowieso. Anders wordt het bellen volgende weekquote:Op zaterdag 25 september 2010 17:47 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze zeiden dat de planning was dat voor 1 oktober het rond moest zijn. Dus waarschijnlijk nog een weekje.
in principe is je collegekaart alleen geldig met dat legitimatiedinge erbij... anders kun je aan die kaart niet zien of ie wel van jou is natuurlijk...quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:47 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze zeiden dat de planning was dat voor 1 oktober het rond moest zijn. Dus waarschijnlijk nog een weekje.
[..]
Bewijs van inschrijving, zekerheid die ik eerder wilde hebben. En ik moet nou een collegekaart en een legitimatiebewijs in m'n portemonnee stoppen. Waar is die laatste eigenlijk goed voor?
Ik ook nog nietquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:41 schreef AsianLover het volgende:
We leven ondertussen halverwege oktober en nog steeds geen collegekaart...
Ik mag ondertussen wel al braaf collegegeld betalen, dus... Waarom duurt het zo lang om die kaart op te sturen !!
Collegegeld is hier nog niet afgeschreven... en nog geen collegekaart.. Maar volg wel lessen en schijn onderop de stapel te liggen. Morgen ook maar eens achteraan *zucht*quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:41 schreef AsianLover het volgende:Ik mag ondertussen wel al braaf collegegeld betalen, dus... Waarom duurt het zo lang om die kaart op te sturen !!![]()
Dat is wel heel raar, want dat staat in feite los van usis.... Bij mij is iig het geld wel afgeschreven, maar nog geen collegekaartquote:Op zondag 17 oktober 2010 23:07 schreef MeloD het volgende:
[..]
Collegegeld is hier nog niet afgeschreven... en nog geen collegekaart..
Ik gebruik ook Firefox, geen problemen over het algemeen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 23:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
Bij mij draait Usis trouwens slecht onder Firefox. Bij jullie?
Zelfde hier, al maakt het eigenlijk niet uit aangezien ik nog nergens naartoe heb kunnen gaan. Eerste studie is stuk drukker dan ik dacht.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:41 schreef AsianLover het volgende:
We leven ondertussen halverwege oktober en nog steeds geen collegekaart...
Ik mag ondertussen wel al braaf collegegeld betalen, dus... Waarom duurt het zo lang om die kaart op te sturen !!
Kun je nagaan dat er buitenlandse studenten zijn die E 15.000,- betalenquote:Op maandag 18 oktober 2010 19:53 schreef Fingon het volgende:
[..]
Zelfde hier, al maakt het eigenlijk niet uit aangezien ik nog nergens naartoe heb kunnen gaan. Eerste studie is stuk drukker dan ik dacht.
Maar toch, erg slecht dat het systeem zo naar de kloten is.
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 08:46 schreef AsianLover het volgende:
Nou het heeft even geduurt maar heb zowaar een collegekaart gekregen![]()
Beetje jammer dat ze me hebben ingeschreven voor een andere studie dan ik volg![]()
Weer op naar plexus dus.
quote:ja en dan? "we gaan hem in behandeling nemen Mevrouw". Dan krijg je 2 situaties. 1. ze gooien hem onderop de rest van de stapel met klachten, en gaan door waar ze mee bezig zijn, dus ze nemen hem in behandeling nadat de plexus troep is opgelost, of 2. ze gaan die klacht in behandeling nemen waardoor die plexus troep-oplossing vertraging oploopt. In beide gevallen heeft het weinig zin.Op zaterdag 23 oktober 2010 11:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik snap niet dat mensen geen klacht indienen, studenten zijn ook gewoon klanten.
(moet ik dat eigenlijk zelf ook doen, want ik heb ook nog niets binnnen..)
quote:ik heb nergens last van, collegekaart al ruim een maand binnen. Maar in beide gevallen zou je toch het oplossen van de plexus-troep vertragen dus dan kan je ze beter eraan laten werken.Op zaterdag 23 oktober 2010 13:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
Tja, met zo'n instelling wordt het idd een moeilijk leven...
quote:nou ja, een klacht wordt niet per'se verwerkt door plexus. Je kunt je bekjlag ook elders doen. Bij de nationale ombudsman bijvoorbeeld.Op zaterdag 23 oktober 2010 13:21 schreef kirsten. het volgende:
[..]
ik heb nergens last van, collegekaart al ruim een maand binnen. Maar in beide gevallen zou je toch het oplossen van de plexus-troep vertragen dus dan kan je ze beter eraan laten werken.
quote:Of een bloemetje!Op zaterdag 30 oktober 2010 11:09 schreef Butterfly91 het volgende:
Nou ik heb hem dan eindelijk, de collegekaart. Nouja kaart, het is een stukje papier waar je plastic overheen moet plakken.
Omdat ik zolang heb moeten wachten had ik op z'n minst wel een plastic kaartje verwacht.
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 14:58 schreef Bravebart het volgende:
Ik heb hem nog steeds nietBen ik de laatste?
Ik ook niet, vraag me nu af of m'n inschrijving wel door is gekomen mja...quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 14:58 schreef Bravebart het volgende:
Ik heb hem nog steeds nietBen ik de laatste?
Mwa, als je op Studielink als ingeschreven staat, zit dat wel goed denk ikquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:45 schreef Fingon het volgende:
[..]
Ik ook niet, vraag me nu af of m'n inschrijving wel door is gekomen mja...
Je volgt zeker geen Nederlands?quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 08:46 schreef AsianLover het volgende:
Nou het heeft even geduurt maar heb zowaar een collegekaart gekregen![]()
Beetje jammer dat ze me hebben ingeschreven voor een andere studie dan ik volg![]()
Weer op naar plexus dus.
hier ook nog niet... En nu wil ik wel gewoon de allerlaatse zijn ookquote:
Dat zal denk ik zo blijven, volgens mij doet Duo niets meer aan lijkt mequote:Op vrijdag 5 november 2010 19:30 schreef Butterfly91 het volgende:
Volgens Studielink ben ik trouwens nog steeds niet ingeschreven(er staat nog steeds 'inschrijvingsverzoek ingediend'), terwijl ik wel dus al mijn collegekaart en een inschrijvingsbewijs heb.
Belachelijk zegquote:Beste student,
De afgelopen maanden ben je door de afdeling SOZ op de hoogte gehouden van de stand van zaken rondom de inschrijving in het nieuwe systeem uSis. We zijn blij dat we je kunnen melden dat de inschrijvingen voor de meeste studenten zijn afgerond.
Mja, dat vraag ik me ook af. Bij tentamen was het laten zien van je ID ook genoeg, dus ik laat die collegekaart (als ik hem ooit krijg) lekker thuis; scheelt weer pasjes in m'n portemonneequote:Op zaterdag 6 november 2010 12:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
Als het qua systeem zo makkelijk is om zonder collegekaart te studeren, waarom heb je dat ding dan eigenlijk nodig?
Zou ik niet doen.... mag je geen tentamen doen...quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:46 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Mja, dat vraag ik me ook af. Bij tentamen was het laten zien van je ID ook genoeg, dus ik laat die collegekaart (als ik hem ooit krijg) lekker thuis; scheelt weer pasjes in m'n portemonnee
Vorige week wel gewoon hoor.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Zou ik niet doen.... mag je geen tentamen doen...
Ik kon ook gewoon tentamen doen. Gelukkig maar, het zou wat zijn als je door de achterstand die ZIJ hebben, gedupeerd wordt.quote:
Eigenlijk best raar, want als je je aan kan melden voor het tentamen, betekent dat al dat je ingeschreven bent, dus waarom je dan je collegekaart moet laten zien?quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Maar over 4 maanden niet meer
Ja ik, moet binnenkort maar n's naar plexus toequote:Op woensdag 17 november 2010 12:25 schreef Bravebart het volgende:
Haha, heb ik dat ding net ontvangen een week terug, is m'n portemonnee gestolen, kan ik weer een nieuwe gaan aanvragen
Tot zover de huishoudelijke mededeling
Nog steeds mensen die hem nóg niet hebben?
Ben ik even blij dat ik m nog niet hebquote:Op woensdag 17 november 2010 12:25 schreef Bravebart het volgende:
Haha, heb ik dat ding net ontvangen een week terug, is m'n portemonnee gestolen, kan ik weer een nieuwe gaan aanvragen
quote:Nog steeds mensen die hem nóg niet hebben?
Ik zo gewoon ff die gasten mailen ofzo, ik kreeg binnen een half uur antwoord dat ze een nieuw exemplaar op de post gaan doenquote:Op woensdag 17 november 2010 17:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ben ik even blij dat ik m nog niet heb![]()
![]()
[..]
dus, wordt een leuk kadootje voor Sinterklaas
Nope!quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dank u Sinterklaasje![]()
![]()
![]()
(ben ik de laatste?)
Shit!quote:
quote:Op woensdag 1 december 2010 22:47 schreef Fingon het volgende:
Jeuj, net m'n collegekaart gekregen, ben ik de laatste?
quote:
Hier, opera mobile, doet hij het wel gewoon.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:02 schreef Bravebart het volgende:
Hebben meer mensen problemen met Blackboard op de mobiel te gebruiken? Course list laden gaat nog wel, maar als ik vervolgens op een course klik blijft het scherm wit
Hier nu ook ja.quote:Op donderdag 3 februari 2011 11:48 schreef elby1988 het volgende:
[..]
Hier, opera mobile, doet hij het wel gewoon.
Hoe kan je nou van oorsprong Leidenaar zijn als je er nog nooit gewoond hebt?quote:Op maandag 28 februari 2011 16:17 schreef Eva4Evah het volgende:
Leiden
Ben van oorsprong Leidenaar maar heb er nooit gewoond. Maar nu ik de stad heb ontdekt... wát een stad! Fantastisch, ben helemaal verliefd. Ga in september beginnen met politicologie aan de uni, na anderhalf jaar rechten in Utrecht te hebben gedaan - ben net gestopt. Vind Leiden nu al leuker dan Utrechtyeaaah heb echt zo'n zin in mijn studie en om de stad te leren kennen, zou echt morgen willen beginnen!
Ben er geborenquote:Op maandag 28 februari 2011 16:55 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Hoe kan je nou van oorsprong Leidenaar zijn als je er nog nooit gewoond hebt?
Ik ben in Den Haag geboren maar ik zal echt NOOIT zeggen dat ik van oorsprong Hagenees benquote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:12 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Ben er geborenwel in de omgeving gewoond (Voorhout), maar toen verkast naar het oosten
Nee maar ieder weldenkend mens zou zich ook schamen om Hagenees te zijn he...quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:42 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik ben in Den Haag geboren maar ik zal echt NOOIT zeggen dat ik van oorsprong Hagenees ben![]()
Leiden daarentegenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:49 schreef Fingon het volgende:
[..]
Nee maar ieder weldenkend mens zou zich ook schamen om Hagenees te zijn he...
Ik iig wel, met dat verschrikkelijke accent daar.
Ik ben gewoon trots op waar ik vandaan kom. Beetje raar van je om mij meteen zo aan te vallen met zo'n onaardige reactie.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:42 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik ben in Den Haag geboren maar ik zal echt NOOIT zeggen dat ik van oorsprong Hagenees ben![]()
Heb ik ook gelezen ja, denk dat ze meer controle en overzicht willen?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
Zien ik nu op Usis dat ze Usis op Studielink gaan aansluiten? Heb ik iets gemist? En waar is het voor nodig dat mijn studievoortgang door Duo bekeken gaat worden??
Heeft er meer mee te maken dat sommige mensen hun identiteit niet ontlenen aan hun geboortestad/provincie.quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:36 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Ik ben gewoon trots op waar ik vandaan kom. Beetje raar van je om mij meteen zo aan te vallen met zo'n onaardige reactie.![]()
Als die overgang net zo soepel gaat hebben we er nog maaaaanden 'plezier' vanquote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
Zien ik nu op Usis dat ze Usis op Studielink gaan aansluiten? Heb ik iets gemist? En waar is het voor nodig dat mijn studievoortgang door Duo bekeken gaat worden??
Ik had een mailtje gekregen dat ze iemand zochten voor 4 dagen per week t/m iig oktober om hieraan te werken, dus bereid je voor als dat al hun inschatting isquote:Op zaterdag 5 maart 2011 15:56 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Als die overgang net zo soepel gaat hebben we er nog maaaaanden 'plezier' van
Hoeveel miljoen zal hier weer mee door het putje gaan?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:45 schreef Fingon het volgende:
[..]
Ik had een mailtje gekregen dat ze iemand zochten voor 4 dagen per week t/m iig oktober om hieraan te werken, dus bereid je voor als dat al hun inschatting is
Ben al 3 jaar aan het studeren zonder inschrijving jaquote:Beste -Trinity-,
Onderstaande onderwijsinstelling heeft je inschrijving voor onderstaande opleiding aangemeld bij Studielink op 01-04-2011.
Je verzoek tot inschrijving is gehonoreerd. Je bent nu officieel ingeschreven.
Ja, hadden ze bij jou ook je Fok! username neergezet ipv je echte naamquote:Op vrijdag 1 april 2011 15:15 schreef -Trinity- het volgende:
Altijd leuk, 1 april met de UL en Studielink:
[..]
Ben al 3 jaar aan het studeren zonder inschrijving ja. Maargoed, uSis en Studielink zijn bij mij iig al op elkaar aangesloten, nu wachten tot het geheel weer toegankelijk wordt op 7 april.
Hoezo denk je dat -Trinity- niet in mijn geboorteregister staat?quote:Op vrijdag 1 april 2011 15:16 schreef Bravebart het volgende:
Ja, hadden ze bij jou ook je Fok! username neergezet ipv je echte naamIk dacht dat ik de enige was
Omdat ze geen streepjes accepterenquote:Op vrijdag 1 april 2011 15:56 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Hoezo denk je dat -Trinity- niet in mijn geboorteregister staat?
Lees hier verder:quote:Elektronische identiteitskaart op komst
Toegangspas/Collegekaart
LU Card
LU Card
De LU-Card staat voor Leiden University Card en komt in de loop van 2011 voor de hele universiteitsgemeenschap beschikbaar. Studenten en medewerkers kunnen vanaf medio 2011 een LU-Card aanvragen en deze gebruiken als universitair legitimatiebewijs, voor toegangscontrole wanneer dat nodig is, of UBL-lenerspas.
Voor studenten zal de pas daarnaast ook als collegekaart gaan dienen. Het gaat hier niet om het jaarlijkse bewijs van inschrijving, maar om het universitaire legitimatiebewijs. Na de zomer krijgt de nieuwe lichting studenten een LU-Card in plaats van een collegekaart uitgereikt. Het jaarlijkse bewijs van inschrijving blijft nog bestaan. Alle studenten kunnen zich zo legitimeren als ingeschreven student voor bijvoorbeeld tentamens.
Bij geneeskunde en biomedische wetenschappen bestaat iets dergelijks al, omdat we in het LUMC zitten. Opzich best handig, maar zo heel vaak hoef je je nou ook weer niet te legitimerenquote:Op woensdag 6 april 2011 08:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
Voor diegenen die het gemist hebben:
[..]
Lees hier verder:
http://studenten.leidenun(...)uctie-studenten.html
Wat is nou het wezenlijke verschil met de huidige collegekaartquote:Op woensdag 6 april 2011 08:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
Voor diegenen die het gemist hebben:
[..]
Lees hier verder:
http://studenten.leidenun(...)uctie-studenten.html
Zoooo herkenbaar... Heb ook al 10x een nieuwe DigiD moeten aanvragen, dus als ik wil inloggen bij studielink zal ik ook wel zo iets krijgen. Jippie.quote:Op donderdag 7 april 2011 08:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dat belooft veel goeds met studielink... ik wilde inloggen, maar was mijn passwoord vergeten. Ik wilde een nieuw passwoord aanvragen, typ gegevens in die ik in moet typen, krijg ik de melding: "u heeft al een ID-account, meld ik u aan met dit account". Maar dat gaat nu juist niet
Ja, wij zijn allemaal uberserieuze Leidsche studenten, dus tijd om te Fokken hebben we natuurlijk totaal niet.quote:Op dinsdag 19 april 2011 11:21 schreef Bravebart het volgende:
Nee, we hebben het te druk met andere dingen. Zoals studeren, uiteraard
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |