Zo waar. En ik kijk er altijd op uit als ik op m'n trein sta te wachtenquote:Op dinsdag 10 november 2009 15:47 schreef Soempie het volgende:
[..]
Het is nog lelijker dan op de foto's.
Dat het gebouw tegenover het station staat is wel weer heel handig voor mij.quote:Op donderdag 12 november 2009 20:18 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Zo waar. En ik kijk er altijd op uit als ik op m'n trein sta te wachten
Vond je het college wel leuk?
Mijn studie bevalt me prima maar ik wil niet in Leiden op kamers. Het is inderdaad een heel mooie stad, maar na een paar weken was de nieuwigheid er wel weer vanaf en begon ik me een beetje te ergeren aan de straatstenen die ongelijk liggen (behoorlijk struikelgevaar) en de bussen die levensgevaarlijk door de stad racenquote:Op vrijdag 13 november 2009 15:55 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat het gebouw tegenover het station staat is wel weer heel handig voor mij.![]()
Het college is wel leuk. De docent kan goed vertellen, maar ik heb nog niet heel veel nieuws gehoord. Hoe bevalt jouw studie in Leiden? Zit je er ook op kamers? Ik heb vorige week na het college door Leiden gewandeld en het lijkt me best wel een leuke stad.Was er voor vrijdag nog nooit geweest.
Voor het KOG niet mag ik hopen? Let een beetje op je woorden hequote:Op vrijdag 13 november 2009 18:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik snap niet dat ze niet een gebouw voor het KOG zetten. Verbetert het uitzicht, maar iemand moet daar toch een duur kantoorgebouw oid willen neerzetten? Het is vlakbij het station!
Ach shit, voor het PdC natuurlijk, al die afkortingen ook.....quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:07 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
[quote]Voor het KOG niet mag ik hopen? Let een beetje op je woorden he![]()
![]()
Noem het PdC dan ook gewoon de FSW, dan weet iedereen waar je het over hebtquote:Op vrijdag 13 november 2009 23:35 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ach shit, voor het PdC natuurlijk, al die afkortingen ook.....![]()
gelukkig is er iemand wakker in dit topic.
En idd, niemand komt aan het KOG natuurlijk
Dat bedoel ik!quote:Op zaterdag 14 november 2009 10:09 schreef Fingon het volgende:
[..]
Noem het PdC dan ook gewoon de FSW, dan weet iedereen waar je het over hebt
Zeg dan gewoon geel gebouw, dan weet ik het ookquote:Op zaterdag 14 november 2009 10:09 schreef Fingon het volgende:
[..]
Noem het PdC dan ook gewoon de FSW, dan weet iedereen waar je het over hebt
beetje laat maar: ja!quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:57 schreef CherryLips het volgende:
Even een vette bump hoor, maar zijn er hier mensen die in Leiden Engels studeren/gestudeerd hebben?
Doe dat dan ff gewoon in dit draadje, anderen willen dit ook weten lijkt mequote:Op zaterdag 17 april 2010 20:56 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
beetje laat maar: ja!
ik kan t aanraden, goeie opleiding in Leiden
verder staat mn PM box open
Nou ja, het leek me heel leuk, maar het feest gaat niet door aangezien het m'n tweede Master zou worden en het collegegeld dan tien keer zo hoog wordtquote:Op zaterdag 17 april 2010 22:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Doe dat dan ff gewoon in dit draadje, anderen willen dit ook weten lijkt me
http://www.mareonline.nl/artikel/0910/30/0103/quote:Latijn verdwijnt van bul
Het Latijn zal niet langer prijken op bullen van de Leidse universiteit. Dat heeft het college van bestuur besloten.
De regeling gaat het komende collegejaar in en geldt voor bachelor en masterdiploma’s. Die zullen in het Engels en het Nederlands worden opgesteld. Eredoctoraten en doctorsbullen worden niet aangepast.
Getekend! Zwalve ook zo te zien, niet zo gekquote:Op donderdag 3 juni 2010 12:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hee mensen: dit kan toch niet!?
[..]
http://www.mareonline.nl/artikel/0910/30/0103/
Er worden al demonstraties gehouden en al 1500 sympathisanten hebben een petitie tegen het besluit ondertekend., zie hier http://www.mareonline.nl/artikel/0910/32/0101/
Oftewel: TEKEN DE PETITIE! hier: http://petities.nl/petitie/behoud-latijn-op-de-leidse-bul#tabs
quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Er worden al demonstraties gehouden en al 1500 sympathisanten hebben een petitie tegen het besluit ondertekend., zie hier http://www.mareonline.nl/artikel/0910/32/0101/
Oftewel: TEKEN DE PETITIE! hier: http://petities.nl/petitie/behoud-latijn-op-de-leidse-bul#tabs
Riiiiightquote:In de raad was er sprake van lichte teleurstelling. ‘Mijn familie vindt dat ik een ingewikkelde studie doe’, aldus universiteitsraadvoorzitter Arno Geleijnse. ‘Daar hoort een ingewikkelde bul bij’.
Ik schrok ook van het bericht, maar bij nadere lezing bleek het alleen om bachelor- en masterbullen te gaan, niet om doctoraten. Een hoop geschreeuw om niks dus, want om nou te gaan bakkeleien over een papiertje waarop staat dat je ergens halverwege je studie zit is wel een beetje overtrokken, of niet?quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:12 schreef kwakz0r het volgende:
je masterbul is toch meestal niet een papiertje van halverwege je studie
verder zal t me worst wezen, maar heb wel even getekend. ik heb mn latijnse bul (2006, laatste lichting oude stijl officieel) en krijg een latijnse doctorsbul ook, dus ach
ja. ik ben doctoranda, heb een doctoraaldiploma (oude stijl dus). en als ik volgend jaar promoveer krijg ik mijn doctorsbul.quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:14 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
je weet wat doctorandus/doctoranda betekent?
quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:19 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja. ik ben doctoranda, heb een doctoraaldiploma (oude stijl dus). en als ik volgend jaar promoveer krijg ik mijn doctorsbul.
maar aangezien de goegemeente van de studenten niet promoveert zou ik een doctoraal of een masterbul niet willen afschrijven als slechts een papiertje dat je halverwege je studie bent
Even tekenenquote:Op donderdag 3 juni 2010 12:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
ik snapte denk ik je vraag niet helemaal dan. ik bedoelde dat ik idd. weet wat doctoranda betekent, en thabit vindt dan vast een doctoraaldiploma niet het einde van de studie ofzo...quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:22 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dat bovenste stuk geldt voor alle afgestudeerden. Maar dat thabit het doen van onderzoek onder studeren schaart, is wel raar.
Je zou toch het omgekeerde verwachten, althans ik.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:41 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik verwacht komend studiejaar nog 1 maand te hoeven (af)studeren, maar ja, ik studeer ook aan de UL.
Weliswaar de Campus Den Haag zodat ik weinig in Leiden kom, maar toch.
Fijn is dat ik als 30+-er niet meer het hoge instellingscollegegeld hoef te betalen, maar het wettelijke collegegeld. Scheelt me 600 euro op jaarbasis!
Wel krom: er is nu (na de wetswijziging van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek nog steeds sprake van differentiatie c.q. discriminatie van leeftijden, maar nu omgekeerd!!
Nu mogen de oudjes 'goedkoop' studeren en moeten de jongeren flink dokken.
quote:
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:50 schreef -Trinity- het volgende:
Weet iemand hier of de datum dat het collegegeld wordt afgeschreven dit jaar weer 25 september is als je ervoor hebt gekozen om het ineens te laten afschrijven?
Op het inschrijfformulier staat dat het bedrag op 27-9-2010 van de rekening wordt afgeschreven.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:50 schreef -Trinity- het volgende:
Weet iemand hier of de datum dat het collegegeld wordt afgeschreven dit jaar weer 25 september is als je ervoor hebt gekozen om het ineens te laten afschrijven?
Ik gebruik het sportcentrum eigenlijk nooit, maar houd er rekening mee dat daar tentamens gegeven worden. Dan staan de fitnessapparaten allemaal op de gang naast elkaar (of ze dat normaal ook staan, geen idee?). Als ik er dan ben, is het eigenlijk nooit heel druk, maar dat is natuurlijk vaak op donderdag of vrijdag 9-12 uur.quote:Op zondag 25 juli 2010 23:02 schreef MasterJapie het volgende:
Hoe zit het met de fitness ruimte van het sportcentrum van de universiteit? Waar ik nu woon heb je 2 soorten sportcentra, en daar betaal je 50/maand voor onnodige luxe, of een 10tje per maand waarna je een half uur aan het wachten bent totdat er eindelijk een apparaat vrijkomt. Ik zag op de site dat je in Leiden dus 130 per jaar betaalt, erg aantrekkelijk, maar is het dan enorm druk of kan je gewoon op normaal/hoog tempo doortrainen zonder dat je langdurig hoeft te wachten op anderen?
Of zijn er nog andere sportcentra in Leiden waar iemand betere ervaringen mee heeft?
Nee johquote:Op maandag 26 juli 2010 07:35 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ik gebruik het sportcentrum eigenlijk nooit, maar houd er rekening mee dat daar tentamens gegeven worden. Dan staan de fitnessapparaten allemaal op de gang naast elkaar (of ze dat normaal ook staan, geen idee?). Als ik er dan ben, is het eigenlijk nooit heel druk, maar dat is natuurlijk vaak op donderdag of vrijdag 9-12 uur.
ja hee ik kom er verder nooit behalve met tentamens. Ik dacht dat die apparatuur overdag in die zalen stond, omdat het zo op elkaar gepropt in de gangen stondquote:Op maandag 26 juli 2010 07:44 schreef Repeat het volgende:
[..]
Nee joh
tentamens worden in de sporthallen gegeven, niet in de fitnesszaal.
De fitness is vrij eenvoudig. Bv 1 bankdrukbank, 1 Smith squatapparaat en verder een paar van die apparaten om buik, rug, benen en buik te trainen. 3 loopbanden en een aantal fietsen en crosstrainers.
Ik ging altijd overdag, dan was het nooit echt druk. 's avonds kan dat anders zijn
Bij CM?quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:39 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben er bij mijn eigen vereniging (studenten koor en orkest) in de avonden
Niet meedoen, ben promo bij mijn studentenvereniging.quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:34 schreef AllesWatWas het volgende:
Gaan er nog mensen net als AllesWatWas de meedoen aan de EL CID-week?
Bij deze dan gegroet mede CM-erquote:Op donderdag 29 juli 2010 14:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Jup!
Verraad ik mn fok-identiteit nu aan iemand die ik ken uit de echte wereld? uh-oh...
Tot nu toe is me dat steeds gelukt met alleen het inschrijfformulier. Na de initiële inschrijving doet Leiden niks meer met studielink volgens mij, alleen uitschrijven misschien.quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
Even een vraag:
Als ik mij voor het volgend jaar opnieuw wil inschrijven voor de studie die ik dit jaar doe, moet dat dan via Studielink of kan dat ook gewoon alleen via het inschrijfformulier dat ik van de universiteit heb gekregen?
Idd, gewoon via de inschrijfformulierenquote:Op zondag 1 augustus 2010 13:30 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Tot nu toe is me dat steeds gelukt met alleen het inschrijfformulier. Na de initiële inschrijving doet Leiden niks meer met studielink volgens mij, alleen uitschrijven misschien.
Gewoon de EL-CID lopen. Niks mis met een stad verkennen, ook al ga je er zelf niet studeren. Of kijk of ze een introweekend hebben, dan hoef je de EL-CID überhaupt niet te doenquote:Op zondag 1 augustus 2010 20:41 schreef FastFox91 het volgende:
Ik wil volgend jaar Informatica & Economie gaan studeren. (info)
Ter introductie wil ik opzich wel mee doen met de EL CID-week, alleen ik studeer met deze track in Den Haag en Rotterdam en dus helemaal niet in Leiden. Ik heb dus niet zo veel zin om Leiden te gaan verkennen, maar wel contact maken mensen van dezelfde studie. Wat zal ik doen?
Je zult toch ook nog wel eens in Leiden in een hoofdgebouw of bijv. Plexus moeten zijn, weet je gelijk waar dat is...quote:Op zondag 1 augustus 2010 20:41 schreef FastFox91 het volgende:
Ik heb dus niet zo veel zin om Leiden te gaan verkennen, maar wel contact maken mensen van dezelfde studie. Wat zal ik doen?
Nee, nog niets gehoord. Ik heb wel ingeschreven. Ik ga er maar vanuit dat als ik er weer ben op de eerste dag dat ik gewoon weer kan gaan studeren, komt vast goed. 1ejaars is natuurlijk een ander verhaal though.quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:45 schreef MeloD het volgende:
Zijn er hier mensen die al wel meer info over hun komende studiejaar thuisgestuurd hebben gekregen? Blijf er maar achter aan mailen/bellen...
Dus.quote:Vertraging bij inschrijving aan de Universiteit Leiden
De Universiteit Leiden heeft sinds deze zomer een nieuw inschrijfsysteem, uSis. Helaas zorgt de invoering van het nieuwe programma voor vertraging bij het verwerken van de inschrijvingen voor een opleiding. Op dit moment is de vertraging 3 weken.
Maar maak je geen zorgen. Je inschrijving wordt zeker verwerkt. Natuurlijk moet je wel aan de toelatingeisen en inschrijfvoorwaarden voldoen. Wat moet je doen?
Eerstejaars bachelor en master:
Na je aanmelding bij Studielink of het admissions office van de Universiteit Leiden heb je inschrijfformulieren ontvangen. Stuur deze ingevuld, met alle toebehoren, terug. Binnen enkele weken ontvang je dan je collegekaart als bewijs van inschrijving.
Mocht je je hebben aangemeld voor 1 juni en nog geen inschrijfformulieren hebben ontvangen van de Universiteit Leiden, neem dan contact op met Studenteninformatiecentrum, 071 527 80 11.
Ouderejaars bachelor en master:
Je hebt de inschrijfformulieren ontvangen. Stuur deze ingevuld, met alle toebehoren, terug. Binnen enkele weken ontvang je dan je collegekaart als bewijs van inschrijving.
NB Studenten die hun propedeuse bachelor nog niet hebben behaald, ontvangen hun collegekaart pas na 1 september als de BSA-adviezen bekend zijn.
Mocht je nog geen inschrijfformulieren hebben ontvangen, neem dan contact op met Studenteninformatiecentrum, 071 527 80 11. Houd je studentnummer bij de hand.
Inschrijven voor colleges
Je kunt je al wel inschrijven voor vakken via uSis. Kijk op de site van je opleiding of je zelf de inschrijving moet doen of dat de opleidingsadministratie dit voor je doet. Dit laatste geldt voor het eerste jaar (propedeuse) van veel bacheloropleidingen.
Heb je vragen over de inschrijving op vakniveau, neem dan contact op met de uSis helpdesk, 071 527 88 00. Houd je studentnummer bij de hand.
Och, als er een nieuw systeem ingevoerd wordt moeten eerst maandenlang alle mogelijke dingen misgaan voordat het een keer werktquote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat heeft die fokking uSis er nu weer mee te maken?
Ik weet het niet, maar ik heb wel ontdekt dat Usis de status van je herinschrijving laat zien!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat heeft die fokking uSis er nu weer mee te maken?
Je moet na het inloggen klikken op 'studentencentrum'.quote:
Heb je jezelf hier al gevonden:quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:19 schreef FastFox91 het volgende:
Ik zou nu toch wel graag officieel bericht willen ontvangen of ik ben ingeschreven. Stel ik heb iets fout ingevuld bij het inschrijfformulier heb ik nou geen tijd meer om het te corrigeren. Hebben jullie ook nog geen bericht ontvangen?
Hier nog geen bericht binnen... Denk dat ze er wel rekening mee houden, maar het is iddquote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:19 schreef FastFox91 het volgende:
Ik zou nu toch wel graag officieel bericht willen ontvangen of ik ben ingeschreven. Stel ik heb iets fout ingevuld bij het inschrijfformulier heb ik nou geen tijd meer om het te corrigeren. Hebben jullie ook nog geen bericht ontvangen?
Nee, helaas niet. Ben bang dat ik nou om de paar uurtjes even ga checken.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:47 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Heb je jezelf hier al gevonden:
www.zoekenopnaam.leidenuniv.nl ?
Ik geloof dat het wel goed komt, maar m'n moeder doet wel beetje overdreven ongerust.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hier nog geen bericht binnen... Denk dat ze er wel rekening mee houden, maar het is idd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |